Bănuiesc că țineți minte toți reclama cu Batman, Batman, a genialului Naumovici. Hai, că am mai scris de chestia asta, că toți știu de batman, dar nimeni, sau aproape nimeni nu știe că reclama e la televizoarele teletech de la altex.

De când a început olimpiada, mi-a atras atenția o reclamă funny. Aceea cu vecineeee, vecineee, pe bloc, vecineee! Haioșică, drăguță, cu punchline, exploatează bine și oarecum condescendent spiritul românesc de a face totul, pentru că nu avem nevoie de specialiști.

Știți la ce e reclama aia? Sau hai să zicem că ați reținut că e vorba de membrane bituminoase. Dar membrane bituminoase aduc zeci de firme în românia. Știți pentru ce companie e făcută reclama? Aș putea să dau pariu că, în afară de 2-3 care sunt din sistem și urmăresc atent, restul habar nu au. Pentru că nicăieri nu se spune în cadrul reclamei despre Arcon – Membrane bituminoase, atunci când attention span-ul este maxim. Apare doar un carton la sfârșit, când deja atenția este dirijată în altă parte și nimeni nu mai urmărește ce se întâmplă pe ecran.

Pe de altă parte, avem reclamele la catena. Bănuiesc că pe toți vă enervează de vă vine să vă dați cu capul de ceva contondent, până nu mai simțiți nimic, nu? Penibili cu toții, de la a la z, cu nico, enache, arșinel, stela, copilul ăla antipatic, tot tacâmul. Dar ascultați reclama. Fix la mijloc se marchează numele Catena, are jingle, are sloganul cu Farmacia inimii, Catena, pe care îl știe și fi-miu când trecem prin fața farmaciei, are tot ce e necesar pentru o reclamă de succes.

Și credeți-mă, nimeni nu ar investi atât de masiv în reclama asta dacă nu ar avea un ROI uriaș. Cu siguranță reclama are un succes imens, vedetele sunt în targetul cerut, all good. Deși noi, ăștia finii, din spatele ecranelor, nu ne simțim stimulați de ea, că e pentru proști.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Când ma plângeam unui om din sistem ca reclamele la detergenți îmi insulta bruma de inteligenta, mi-a spus foarte sincer: “nu faci parte din Target” De atunci m-am liniștit cu comentariul calității unei reclame și caut “publicul țintă”

    • #2

      genialitatea reclamei este sa isi gaseasca cu adevarat publicul tinta. li se rupe celor de la catena ca o mana de geeksi de pe internet rad de arsinel si nico, atunci cand vanzarile le cresc

    • #3

      Am pe strada vreo 4 farmacii una langa alta. Ghici unde era imbulzeala? Exact! La catena. Asta nu ca la celelalte nu aveau medicamente, ba chiar mai ieftine unele. Sper ca doamna Stela si domnu arsinel sa le fi cerut o avere necajitilor din sectorul farma, ca sa aiba si ei bani de pastile la batranete.

    • #4

      Corect. Daca s-ar face reclame sa ne placa noua n-ar mai cumpara nimeni 🙂

      Da, majoritatea covarsitoare a reclamelor sunt pentru prosti – pentru ca lor li se adreseaza. De ce sa nu spunem lucrurilor pe nume.

    • #5

      Eu zic ca i-o platit direct in natura…

    • #6

      Dacă o punea pe Delia vedeai cum 1, 2, 3 și toată lumea era cu ochii pe ea… pe reclamă

    • #7

      Degeaba esti in publicul tinta daca nu faci parte din Target.

  2. #8

    Eu prima reclama nu intelg cui i se adreseaza.Stiu ca era acum ceva ani reclama la Ceresit CM 97 sau ceva de genul care la fel ma nedumirea.Sincer care e publicul tinta la asa ceva?Ca nu cred ca zi de zi cumperi membrane bituminoase sau ceresit.Iar cei care se ocupa de constructii nu cred ca dau repede fuga sa cumpere.

    • #9

      Ceresit aveau campanii agresive de invatat publicul ce.si.cum se face. Eu anul asta imi izolez casa. Ia ghici ce marca cumpar? Exact.

    • #10

      @Arthur nu cumva să te interesezi de la alţii care au izolat, meşteri. Nu de multe ori am auzit de la alţii celebra:” îmi bag pwla în ea vopsea că îi face reclamă degeaba”, ei! uite că nu prea e degeaba, atâta timp cât poporul se informează de la tv.

    • #11

      aia au investit si in bricostoreuri.

      daca intrebam de adeziv polistiren, ceresit. orice as fi cautat, tot ceresit imi ziceau angajatii, chiar daca mai aveau inca de la 10 firme diferite si mai ieftin si mai scump . de nervi am trecut la adeplast.

    • #12

      De unde ai dedus tu ca nu am vorbit cu mesteri si cu altii care si-au pus??? Am ales ceresit pentru ca am incredere mai mare in Henkel decat in Adeplast. Daca in viziunea ta asta inseamna prostie, nu stiu care are nevoie de un control.

      @ user: te-ai gandit ca poate aveau motivele intemeiate?

  3. #13

    Eu mai ascultam radio 21 si mai auzeam reclamele la labobel si parosan. Astia aici au unele reclame chiar faine, e doar una cu o indianca care ma enerveaza ca ma zgarie pe creierii capului…

  4. #14

    E o reclama simpatica pe Europa FM la o crema de fund pentru bebelusi. Dar se incadreaza in ce spui. Habar nu-am care e produsul. Pentru ca numele cremei e spus in deznodamant si nu in desfasurarea actiunii (Eczema dribleaza, Iritao centreaza) sau punctul culminant (Bravo, Buca !).

    • #15

      Asta pare a fi fix pe target.
      Se stie ca microbistii cumpara des crema de fund pentru bebelusi.
      Si tampoane.

  5. #16

    Depinde şi ce senzaţie îţi lasă reclama, nu este suficient că ai reţinut numele produsului. Reclama la îngheţata Corso, de exemplu. Înainte poate mai cumpăram Corso, din greşeală. Luam acolo o îngheţată, nu mă uitat ce scrie pe ambalaj. De când cu reclama, sunt atent de fiecare dată, nu cumva să pun mâna pe Corso.
    Toate reclamele lor se adresează unei nişe (restrânse) de cetăţeni cu dizabilitate intelectuală. Nu am înţeles de ce, dar ăsta este mesajul: “Suferi de retard mintal? Ia de-aici! Corso! Corso! Corso!”

    Mai nou, au subţiat şi mai tare nişa. Nu e suficient să fii retardat, trebuie să fii şi ghei. Au filmat doi bulangii care îşi freacă ciocurile într-un copac. Îşi freacă ciocurile în copac şi cântă “Corso! Corso! Corso!”. Să fie treaba treabă, la final se uită şi o babă la ghei pornul lor. Mai aveau să o filmeze pe babă cum îşi vâră un cornet în fofoloancă. Corso! Corso! Corso!

    • #17

      bre, Corbane, m-ai facut de am cautat-o pe youtube, n-aveam cum sa nu vad asta cu bulangiii care isi freaca ciocurile intr-un copac, n-aveam cum. Hipstereala overloaded.

      Io zic ca daca la reclama aia inlocuiesti “Corso, Corso” cu “Rosia Montana/Raed Arafat/Colectiv/Puie Monta/n-avem piste de biciclete/Nicusor Dan/etc…vino si tu” avem o reclama la cheie pentru toate miscarile de strada din Romanica din ultimii ani. Vino si tu!

    • aia de la corso aveau reclama in care un copil fura inghetata. Bravo. Am inteles ca e buna. nu cumpar.

  6. mda, de-abia acum mi-am dat seama că am văzut de zeci de ori reclamele cu vecinii şi habar n-aveam la ce erau :))) nici asta, nici aia cu polistirenul.

  7. #20

    idem la reclama cu: -“cat e un metru patrat?” -“un metru lungime pe un metru latime”; amuzanta dar sa moara ma-sa daca retin la ce e.

  8. #21

    iee paaau paaaaaau

  9. #22

    Hemoroeasy. Una dintre cele mai reusite. Nu ai cum sa ratezi numele produsului. Si e super haioasa.

  10. #25

    De felul meu mananc 2-3 inghetate pe an, am vazut reclama la Magnum double si am luat si eu una de la un magazin de cartier, surpriza, 7,50 lei 88g, gustul nu m-a dat pe spate. Apoi am luat o inghetata de 2 lei de la Lidl care mi-a placut mult mai mult. Concluzia: pe afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardu(sau ma rog, pantera neagra)

  11. #26

    La multi ani Neagu Djuvara! 100 de ani

  12. #27

    Bun dar hai s-o luăm mai pe serioasălea.

    În principiu, din câte cunosc eu, sunt câteva metode prin care se face o reclamă. Poate s-a mai schimbat, poate nu s-a mai schimbat, habar n-am. Cam aşa:

    1) Reclama de tip risc. Ce înseamnă asta? Înseamnă că faci o reclamă după cum doreşte producătorul, scenaristul sau directorul executiv care reprezintă firma cutare căreia i se face reclamă la produs. La urma urmei, nu e o reclamă locală sau indigenă, e una alogenă fiindcă nu face parte din trăsăturile obişnuite cunoscute de tot publicul ţării respective (cu alte reclame, adică). O reclamă de tip risc poate să devină un succes răsunător, fie ceva mediocru, fie ceva groaznic. Nu e “rectilinie” fiindcă nu-ţi cunoşti publicul, nu ştii dacă o să le placă sau nu, nu ştii dacă asta e preocuparea #1 sau #2 pentru potenţialii clienţi. O faci în ceaţă, ca măgarul, şi vezi ce rezultate are la final, dacă-ţi iese sau nu.

    2) Reclamă de tip indigen-culturală. Aici, se încadrează foarte bine reclamele de care a scris Cetin. Producătorii, scenariştii şi, într-o oarecare măsură (dar opţional), executivul firmei. Reclamele de categoria asta se bazează pe informaţii auxiliare: care e mentalul colectiv, care sunt grijile populaţiei, care e ambianţa prin care se acceptă o reclamă (automat, nu băgăm în calcul regulile CNA-ului; chiar dacă au năbuşit nişte reclame tari-tari la o parte), interesul general, calitatea preferinţelor (de ex., ăia se uită numai la filme de acţiune doar ca să vadă explozii sau îi interesează şi povestea)… deci, mai multe restricţii. Aici, foarte clar, s-a priceput că românul din neant îi place ironia, sarcasmul, bătutul în cap, hazul de necaz, pudiponderia ipocrită & crasă (se uită la emisiuni cu ţâţe şi scandaluri, dar la biserică se roagă să-i fie iertate păcatele conştientizate) şi, în general, multă-multă-multă răutate bazată pe necazul altuia atâta vreme cât de face să râzi sau să zâmbeşti. Ăstea-s cele mai prevalente, în momentul ăsta.

    3) Reclamă de tip intenţionat. Spre deosebire de prima categorie, asta chiar încearcă să schimbe ambianţa şi regulile nescrise ale reclamelor prevalente, eventual să lase o impresie deasupra mediocrităţii majoritare. Singurul exemplu pe care ţi-l pot da e cel cu pasta de dinţi, când scuipă cu sânge în chiuvetă şi, 2 secunde mai târziu, îi cade un dinte. Producătorii sunt cei care încearcă asta mai des.

    4) Reclamă interzise. Ăstea-s sunt cele care au fost interzise de CNA dar, dacă le urmăreşti, sunt extraordinare, unele chiar deştepte şi cu standardele din a doua categorie.

    5) Reclamă de tip alogenă. Ăstea sunt confecţionate după preferinţelealtora, din afară, mai importanţi decât noi. Coca-Cola, McDonalds, Spice etc. problema e că unele sunt dublate în română cu nişte alogeni la propriu.

    Cum e calculat “Target-ul” sau publicul ţintă?

    a) Te foloseşti de informaţii auxiliare (vezi punctul 2) şi speri că va atrage lumea.

    b) Bagi reclama în cele mai vizionate canale şi licitezi pentru prime-time-uri, să fii sigur că vei fi văzut.

    c) După câteva luni de vânzări, îi dai contabilului să facă calculele.

    Publicul ţintă/Target-ul e calculat aşa cum îţi este calculat la factura curentului electric.

  13. #28

    Tot legat de reclama la teletech, as spune ca aia cu “laser frate” si “ala negru de respira greu” au ramas ceva mai intiparite in mentalul colectiv al publicului tinta decit cea cu “betmen, betmen…”
    Bine, cea din urma a fost si interzisa pentru ca a fost considerata prea violenta, daca nu ma insel.

  14. stilul de reclama misto…era pe vremuri aia cu “draga ai schimbat cafeaua”.
    Problema e ca la fel…nimeni nu stia cu ce.

  15. Singura reclama funny de care imi amintesc este cea de la Pepsi de acum 20+ de ani cu litru si nea Nicu.. In rest, blank.

    • #34

      Adica aia de la Coca Cola?

    • #35

      Adica Mimanu zice de reclama cu “PEPSI la litru” si urmatoarea ta intrebare e “adica la Coca Cola?” ??!!

      ..trei in pula mea! :))

  16. #36
    • #37

      Si costa de 10 ori mai mult ca aceasi banda dar facuta de 3M

  17. #38

    Boss, explică-mi și mie de ce s-au bășicat toate pizd femeile că a zis Naumovici că ele nu fac decât să suplinească momentele de lene ale bărbaților.

  18. #40

    “Sunt multi ani de cand imi jur in barba ca nu mai angajez femei si cumva, continui sa o fac. Pentru echilibrul pe care il aduc, pentru insighturile pe care le au (sigur le-am avea si noi, dar ne e lene, nu?), pentru bucuria pe care o au cand fac ceva misto pe un brief pe bune.” — sursa: IQAds, penultimul paragraf

    • #41

      …că mi-a convertit-o și pe-a mea în corul ăsta și cică diseară să mă duc la bere cu Naumovici, că ea nu mai gătește nimic până nu-i recunosc talentul în creație…

  19. #42

    De ce ai difuza în weekend reclama la mâncărimi vaginale la ora când știi că românul e la masa ? Se aude digi24 ?
    Mă uit rar la TV dar în timpul Euro 2016 m-am plictisit de reclama la pastile si materiale de construcții.

  20. #43

    Arat reclama cuiva si imediat dupa, intreb : la ce era reclama? R: ceva de pus pe bloc. Si la ce firma? R : habar nu am.
    Dovada celor spuse in articol.

  21. #44

    Maria, Maria!… poc-poc-pietricele in geam

    VIITORUL SUNA BINE! (Connex + Gyuri)
    …de vazut, se vede cam nasol. (Academia Catavencu)

    😛

  22. #45

    aceasta nu e reclama!
    metallica – cantec si videoclip nou!
    pe 18 noiembrie va fi lansat si albumul!
    metallica.com/

  23. #52

    Da’ de stupizeniile celor de la Hornbach nu zice nimeni nimic?

  24. #53

    N-am treaba cu Catena, nu-i apar, dar pana si tu recunosti ca sunt facute bine reclamele lor, le tine minte lumea, oricat le-ar critica unii bloggeri din online.
    La urma urmei, vrem, nu vrem, cu totii ajungem sa avem nevoie de medicamente. Si care e primul nume de farmacie care iti vine in cap? Am remarcat ca s-au extins foarte mult si, din cate stiu de la unii apropiati, stiu si sa-si fidelizeze clientii.
    Deh, nu ne-am nascut cu totii muncitori in industria publicitatii, sa facem spoturi inteligente, subtile, inaccesibile marii mase de oameni, care, ce sa vezi, nu va cumpara produsul pentru ca nu va intelege despre ce e vorba.