Articolul de mai jos mi-a fost trimis de Radu, eu personal nu sunt de acord cu el, fiind din categoria celor ce primesc sute de spamuri, pentru că asta e un mail nesolicitat, spam. Dar am vrut să văd și părerea alor mei.
In ultima vreme m-am ocupat de un proiect, ce presupunea contactarea unor diversi de prin agentiile de organizari de evenimente. Mi-am facut constincios temele, mi-am intocmit o lista cu persoanele pe care as vrea sa le contactez si m-am pus pe trimis prezentari si oferte.
Dupa ce am trimis in jur de 200 de prezentari si oferte, am stat si am facut o analiza: 200 de prezentari trimise via e-mail (ca doar suntem in epoca tehnologiei) si 0 (zero) raspunsuri primite.
Am incercat sa vad unde gresesc. Nu pot sa zic ca am ajuns la o concluzie. Am trimis toate mailurile personalizate, am trimis o oferta doar potentialilor clienti, am trimis la adresele de e-mail afisate pe site, deci totul era targetat, sumarizat, iar adresele de e-mail erau corecte.
Si acum stau sa intreb toate companiile care afiseaza o adresa de e-mail la rubrica de contact:
– Daca tot ai o adresa de e-mail la rubrica de contact, de ce nu o folosesti?
– Daca tot nu te intereseaza serviciul pe care vreau sa ti-l ofer, cat dureaza sa imi trimiti un raspuns: “Va multumesc pentru oferta. Din pacate, nu suntem interesati de aceasta colaborare.”
– Daca te-ar putea interesa, dar nu iti convine pretul sau ai niste intrebari, cat dureaza sa imi trimiti un raspuns: “Va multumesc pentru oferta. Sunt interesat, dar as vrea sa programam o intalnire fata in fata.”
Stiu ca primesti 100 de oferte din partea unor diversi in fiecare saptamana, dar daca eu am incercat sa te abordez la modul prietenos si am cautat 5 minute sa vad cum te cheama, ca sa stiu cui ma adresez, de ce nu imi acorzi si tu 5 minute din timpul tau pentru un raspuns? Poate nu colaboram acum, dar poate ramanem prieteni 🙂
Problema asta nu e neaparat despre agentiile de evenimente din Romania, ci am experimentat-o si atunci cand am cerut feedback de la diverse cunostinte, pe un anumit subiect, via e-mail. Lumea nu prea raspunde la e-mailuri… dar in acelasi timp are timp sa petreaca o ora pe zi pe Facebook.
Concluzionand, cum vedeti voi aceasta dilema: Nu raspunzi la e-mailuri pentru ca esti indiferent, lenes sau e o forma de a-i pedepsi pe toti cei care indraznesc sa-ti rapeasca 5 minute din timpul tau pretios?
P.S. Stiu ca vor veni unii si imi vor explica cum primesc ei 999 de e-mailuri pe zi si cum nu au timp sa raspunda la niciul. Aici nu vorbim de e-mailuri spam, e-mailuri nepersonalizate, e-mailuri care nu au nicio treaba cu sfera ta de interes (dai e-mail la office@cosmote.ro ca vrei sa le vinzi jucarii de plus pentru copii).
Vorbim de un potential partener, client sau prieten.
NOU
1. Daca vorbim de companii mai mici, acele emailuri sint verificate de vreo secretara. Care le sterge.
2. Nu e nimeni obligat sa raspunda, nici macar moral. Pe bune. O oferta comerciala venita pe email este impersonala si rareori capteaza atentia cu adevarat.
3. Poate serviciile oferite de tine sint oferite deja acole companii la preturi mult mai avantajoase.
Cind e vorba de adunat clienti, nimic nu merge mai bine decit o intilnire fata in fata. Sau macar un telefon.
NOU
4. Investeste energie si timp astfel incat clientii sa te caute pe tine. Un client multumit de serviciile/produsele tale, e mai important decat un email impersonal. Desigur asta nu se poate construi decat in timp, pasa cu pas.
NOU
6. Nu ai lucrat niciodata de partea cealalta a baricadei. Ai idee cate SUTE de mailuri se primesc saptamanal pe o adresa publica a unei multinationale/firme mai mari, de ex? Cine crezi ca are timp alocat sa raspunda fiecareia in parte? De ce ar face-o? De ce ai impresia ca mailul tau e deosebit de restul de sute de mailuri pe care aia le primesc, de ai pus ultimul tau paragraf?
7. “Va multumesc pentru oferta. Sunt interesat, dar as vrea sa programam o intalnire fata in fata”. Asta e chiar tare, e visul umed al oricarui vanzator, sa vrea potentialul client o intalnire fata in fata. Ai idee cate zeci de telefoane primesc eu, ca simplu ITist, de la diversi vanzatori care vor sa imi vanda ceva, si musai sa ne vedem fata in fata? Cat de prost sa fii sa suni la departamentul IT al unei companii si sa ii intrebi daca ii intereseaza externalizarea serviciilor IT??
8. Spamul a devenit de mult timp o sursa majora de nervi, cand tu folosesti aceleasi metode de promovare cu aia care iti promit marirea penixului in 7 zile sau par matasos in 30, cum te astepti sa fii vazut altfel decat un spammer nenorocit? E un proverb, daca stai pe aceeasi scena cu o trupa de clovni, poti sa reciti din Shakespeare ca e degeaba, publicul o sa creada despre tine ca esti un clovn.
In concluzie, ca sa explic printr-o sinonimie, considera ca cel caruia ii dai mailuri e o bunaciune de pe facebook careia ii scriu 100 de labari pe zi, labari care se supara pe gagica pentru ca aia nu le raspunde, nu vrea sa se vada macar 5 minute cu ei desi ei au facut un efort deosebit in a-i scrie, i-au spus chiar si pe nume in loc sa ii zica un generic “Fa, bunaciuneo”, asta desi ei ar putea fi printul pe cal alb la care viseaza ea de o viata. Proasta dracului.
NOU
A scris jules tot ce aveam si eu pe inima.
Daca vrei sa vinzi, tot metoda fata in fata functioneaza.
NOU
No, eu cam mi-s vinovata de asta (neraspuns la emailuri adica). Ma bucur ca exista postul asta, chiar sunt curioasa care e consensul general legat de asta.
In cazul meu particular, problema este urmatoarea: nu prea imi place sa spun nu. Iar cum in perioada asta timpul nu imi permite sa zic da unei ‘oferte de colaborare’, recunosc ca prefer sa ma prefac strut si sa nu raspund deloc (bine, initial planuiam ca lasa, raspund dar mai incolo, si dupa aia treceau zile intregi si tot nu raspundeam…).
Sa inteleg ca un refuz e preferabil unui raspuns inexistent?
NOU
Preferabil sa faci cum crezi tu mai bine. Poti sa spui nu, poti sa si argumentezi de ce spui NU, ceea ce ar ajuta foarte mult, dar e ok sa nu raspunzi daca asa crezi tu.
@Radu
Daca vrei sa faci o treaba buna cu emailul fa rost de adresele de email ale persoanelor in functia de raspundere si pe domeniul ofertei tale. Ca ala stie ce vorbesti tu acolo si ai sanse sa revina cu intrebari.
NOU
“nu imi place sa spun nu”, da ce esti pizda? Am boala pe genul asta de persoane, zi frate, verde in fata, ce ai de zis.
NOU
@jules: BUAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH…asta cu mailurile personale…e dura rau de tot …
NOU
@Attilla Oare de ce crezi ca orice companie pune acum doar adrese de email generice pe site si numai pun cele personale ? :))
Si ca idee, acolo se da bataia majora. Pe emailurile personale. Personale gen nume.prenume@companiaX.com si nu de gmail sau yahoo. Dar vorbim de companii mari, nu de aprozarul de la colt.
NOU
@jules: atat…sunt convins ca la Orange isi citeste CEO-ul mailurile de la vasilelagmail.com si este extraordinar de interesat de ofertele de colaborare :))))))))))
legenda cu Irinel care a facut afacerea cu Alcatel in timp ce-l ducea pe nu stiu care cu taxiul la aeroport…era doar legenda…
in principiu…ce este peste un anumit nivel…rejecteaza complet orice mail unde nu cunosc expeditorul…chiar si pe cele interne..
NOU
@attilla acu am am reintrat la modul normal. Nu stiu ce faci tu, insa sa spunem ca in privinta asta am o oarescare “knowledge”.
Nu, CEO-ul de la Orange nu ca vedea vreo data vreun mail din asta, chiar si de la angajati interni. Cu el discuti de la ceo la ceo. Dar orange are departamente n-spe si cu putere de decizie. Acolo bati.
Si inca o chestie. Daca mailul vine de pe gmail/yahoo/public shit probabil 50% nici nu sint deschise.
Nu stiu la noi cum se face, ca noi inca sintem comunisti, dar ina fara se cauta persoanele cu raspundere pe un anumit domeniu targetat de tine in compania X. Bine, si ofertele nu vin de la Gigel de la tara. Tot de cineva mare vin.
NOU
De obicei nu mai scapi daca te-a mancat undeva sa raspunzi. Ii spui ca nu te intereseaza, dupa cateva zile – o saptamana revine cu alta propunere, oferta etc. Si tot asa. Poate nu e cazul lui Radu, dar din experienta mea cam asa se intampla. De asta prefer un sfant shift-delete, daca persevereaza bagat in lista de spam, ura si la gara.
NOU
1.o companie/ o persoana interesata de o anume gama de servicii, la un moment dat s-a inscris pe o lista unde isi da acordul sa ii fie trimise astfel de oferte
2. doar pentru ca adresa mea de email apare pe internet nu presupune automat ca vreau sa ma transform in clientul tuturor.
3. daca vrei sa trimiti oferte via email si ti-ai luat 5 minute sa descoperi cum ma cheama si cu ce ma ocup…poate ar fi mai nimerit sa folosesti cele 5 minute pentru a ma suna ca sa ma intrebi unde anume poti trimite o oferta astfel incat sa o citesc
4. vanzarile folosind netul urmeaza aceleasi principii de vanzare ca din orice alt mediu. Citeste-le, studiaza-le (tehnicile de vanzari) si apoi incearca din nou
5. ofer consultata pe vanzari. faptul ca ai vrut ca acest post sa fie publicat asuma automat ca pot face rost de adresa ta de mail si pot incepe sa te bombardez cu toate ofertele pe care le ofer prin cele 5 companii cu care colaborez?
NOU
Si eu primesc mailuri (nesolicitate) cu tot felul de posibilitati de colaborare, produse, la adresa de mail afisata pe site. Mark as spam. Poti sa ai aur la 1 leu kilogramul, daca nu ma suni inainte sa-mi spui ce si cum, pa si la gara!
NOU
Nu dai telefoane si nu incerci sa stabilesti intalniri pentru ca esti indiferent, lenes sau e o forma de a-i pedepsi pe toti cei care indraznesc sa-ti rapeasca mai mult de 3 – 4 ore din timpul tau pretios atat cat dureaza sa aduni 200 de adrese de mail?
Trimitem noi o oferta (sau 200), “personalizata” fiindca am aflat numele omului, nu este o tehnica de vanzare. Ofertele pe email sunt asociate cu spamul si atunci exista o reticenta in a raspunde la ele.
“Poate nu colaboram acum, dar poate ramanem prieteni”. Am prieteni si nu vreau sa imi fac prieteni dintre colaboratori. Fiindca, in principiu, e vorba de bani iar prietenia si banii nu prea se inteleg.
“Lumea nu prea raspunde la e-mailuri… dar in acelasi timp are timp sa petreaca o ora pe zi pe Facebook.” – Facebook-ul ma distreaza, tu nu. Ce fac eu cu timpul meu este fix treaba mea.
Acum, revenind, poate comentariile de mai sus ti se par prea dure. Intentia mea a fost sa iti arat cam cum gandeste un om care primeste mailuri personalizate, dar NESOLICITATE.
NOU
Ar fi interesant sa vedem ce continut avea respectivul email. Pentru ca daca din 200 n-a raspuns nimeni, inseamna ca textul suna a spam si nimeni nu a considerat de cuviinta sa-l bage-n seama.
Cu siguranta daca era un continut de interes, ar fi primit si raspunsuri. Iar daca era un demers serios, o cerere pe email trebuia dublata cu un telefon pentru confirmarea primirii si clarificarea eventualelor semene de intrebare.
NOU
Da, si eu sunt curioasa cum suna mailul “personalizat”.
NOU
@Ramona: pentru asta trebuie sa dai google…sau vrei mura in gura? Daca stii cat de cat despre cateva din adresele de e-mail: care este obiesctul lor de activitate, ce conducere are, interese. Mai bine personalizezi 10% din cele 200 de e-mailuri si atunci nu mai intra ca spam. Macar schimbi ceva la titlu si tot ii sare in ochi aluia chiar si in spam fiind. Stii cate din flyerele care-mi vin la posta arunc? 99% ca stau si le triez direct in fata cutiei postale si restul bag direct in tomberon ca sa nu mai apuc sa urc in casa. Stii cate din emailuri de genul ofertelor sterg? 99% vazand numai titlul : deci nici nu ajung sa le citesc. De la necitite ajung direc in trash.
NOU
Fata de ce a spus Jules:
– in 99% din cazuri autorul mailurilor nesolicitate nu va lua raspunsul simplu “Nu suntem interesati de aceasta colaborare” in considerare. Va reveni cu mail, va suna, va intreba de ce nu, va cauta sa-ti spuna ca are 1500 de avantaje fata de competitori, va abona adresa «office» la newsletter-ul lui (pentru ca e sigur ca cineva citeste, deh!) – pe scurt: futing inutil.
Acum niste sfaturi pentru autorul articolului:
– daca te-ai documentat in legatura cu persoana targetata – nu trimiti mailul pe office pentru ca devii impersonal si total neinteresant. Mai cauta.
– nu stiu pe nimeni care sa gaseasca o oferta care sa-l atraga si sa nu caute sa afle mai mult. Daca nu a revenit inseamna ca nu esti suficient de atractiv sau targetat.
– personal sunt deranjat de faptul ca presupui ca potentialii tai clienti petrec o ora pe feisbuci si nu vor sa-ti raspunda la mailuri nesolicitate.
– sunt deranjat si de dilema ta de la sfarsitul articolului. Ea ofera doar alternative negative privind potentialul client. “Eu am facut totul perfect, iar lenesii / indiferentii / razbunatorii astia nu s-au obosit sa scrie nici macar NU”.
Concluzionand, cred ca abordarea ta e defectuoasa. Prietenosi sunt si cei care iti propun metode de marire a instrumentului, pastile de putut, replici, masaje eroice si alte balarii. Daca nu ti se raspunde inseamna ca n-ai reusit sa trimiti mingea peste fileu. O tii inca in mana. Mingea sau altceva.
NOU
Cum ar zice englezul: “hit the nail in the head”.
NOU
De cele mai multe ori, in momentul in care suni o persoana dintr-o companie sa discuti despre o propunere de colaborare, raspunsul ei va fi: “Trimite-mi pe mail o prezentare si o oferta!”.
De cele mai multe ori, in momentul in care suni la numarul afisat pe site si vrei sa discuti cu o persoana care decide in companie (general manager, marketing manager etc) ti se raspunde ca e ocupat, lasi un numar de telefon si aproape niciodata nu te suna inapoi.
Sunt sigur ca abordarea cu e-mailuri nu e foarte ok, sunt sigur ca undeva e o greseala, dar presupunerea mea ar fi ca din 200 de e-mailuri … Sa primesti raspuns macar la 20 🙂
Eram curios sa vad daca alte persoane au avut succes, apeland la tehnologie, insa din raspunsurile voastre inteleg ca tot metoda clasica (face 2 face) e aia care face diferenta.
Multumesc tuturor pentru pareri 🙂
NOU
Revin. Nu, personal urasc abordarea cu “Haideti, nu vreti sa stabilim o intalnire fata in fata sa vedem mai bine ce va trebuie si cum va putem ajutaaaaaa??””. Nu, sa iti sterg mailul dureaza 5 secunde, sa pierd o intalnire cu tine pentru ceva ce nu ma intereseaza inseamna jumatate de ora. Urasc sa primesc orice fel de informatie, legata de orice fel de produs sau serviciu, PE CARE NU AM SOLICITAT-O!!! Pe mine personal nu ma intereseaza nimic din ce ar mi-ar putea propune cineva, in secunda in care am nevoie de ceva, caut eu servicii sau produse.
Daca as avea disponibilitate de a infiinta o afacere, as stabili ce anume stiu sau pot sa fac/vand, mi-as face o prezenta beton pe net (site bine facut, vizibil), as pune 20 de numere de telefon de contact, adrese de mail etc, as face publicitate in media de profil. Tu vrei castiguri maxime investind zero sau promovand ceva ce nu se cauta.
NOU
Radu, vezi ca pe autorul articolului il cheama tot Radu :))
E bine sa specifici ca nu esti tot el. Ma rog, cine se uita la detalii din astea 🙂
NOU
200 de loozeri! Le-am scris la fiecare in parte depsre marea afacere si nici unul n-a raspuns. Bineinteles dintre toti 201 existe un singur winner: eu.
Relatiile de bussiness, la fel ca si relatiile personale pe bazeaza in primul rand (sau poate exclusiv) pe incredere. Tehnologia face doar ca lucrurile sa mearga mai repede. Increderea ramane mai departe o chestiune personala.
P.S.
@ Radu: am o propunere de colaborare penetru tine. Consilere in vanzari. Ieftin si eficient. Te intereseaza?
NOU
Tinghirelul e obraznic şi imbecil.
Să-i deschidem ochii :
1- ce fac eu CU ADRESA MEA , a mea nu a ta – E TREABA MEA !
2- cine plm se crede ca să-l bag în seamă ( chiar dacă el crede că şi-a făcut temele, s.am.d. – poate să-şi facă şi altceva din partea mea )
3- cu chestia asta demonstrează că e retard. Din moment ce i-am şters e-mailul fără să-i răspund poate să-şi imagineze că mă şterg şi cu el….
ps.
Arhi, recunoaşte că e un mod cretin de abordare a problemei din partea copilului.
NOU
Felicitari Roc! Ai facut obraznic, imbecil si retard pe cineva, doar pentru ca a lansat o dezbatere.
Imi imaginez ca viata ta e foarte frumoasa. Iti doresc sanatate si noroc!
NOU
Roc, esti prost cu craci, exemplu tipic de meltean cocalar agresiv care sufera de importanta. Si articolul de fata nu cred ca te priveste, ma indoiesc sincer ca ai capacitatea de a lucra pe undeva pe pozitii peste nivelul de paznic sau sofer, in pozitiile astea oricum nu iti scrie nimeni, nimic.
NOU
Dude, stfu – daca ADRESA TA, A TA e accesibila tuturor fara macar o mentiune re scopul in care poate fi folosita, inteleg ca e TREABA MEA, A MEA, ce fac cu ea.
NOU
Jordan » absolut, dar nici nu am obligatia de a-ti raspunde
NOU
eu zic ca depinde de uzina unde prestezi
la mine este obligatoriu de dat raspuns in 48 de ore. sau macar o chestie ca nu am timp saptamina asta dar iti raspund saptamina viitoare.
ca raspunsul este nu ma intere, nu-mi place fata ta asa ca run de aici, e mai putin important insa un raspuns tot trebuie dat.
NOU
nu prea ai inteles ideea articolului. nu are legatura cu uzina…cu mailurile interne sau mailurile de la clienti…e vorba de extern complet…ma indoiesc ca esti obligat sa raspunzi in 48 de ore daca primesti pe mail-ul de serviciu o reclama la “viagra” *
“viagra” = orice care nu tine de clientii interni sau externi
NOU
@Attila. mno, parca omu povestea ca ceea ce a trimis a fost clar legat de produse interesante pentru firmele respective, nu tabla zincata la fabrica de pufuleti, free xxxpics la Patriarhie, ultimele pps-uri cu mitze de la sercretara, etc samd
NOU
@nkm: corect…dar a specificat clar ca erau cereri de colaborare..oferte…din exterior.. eu am zis ca ma indoiesc ca tu esti obligat sa raspunzi in 48 de ore la orice mail din exterior care-ti vine nelegat de afacearea actuala…..chiar daca mailul e legat de obiectul tau de activitate
NOU
@Attilla. da, sint obligat ca in 48 de ore sa-i spun ca nu ma intereseaza, ca nu se poate, etc. iar cei de la uzina chiar au facut teste cu vitezele noastre de reactie.
iti mai spun ca au existat “mailuri test” in care se solicita info sau colaborari cu alte activitati ale uzinei cu care eu/colegii nu aveam nici o legatura. se verifica daca se da mai departe la persoana responsabila, cit timp dureaza circuitul mailului in uzin, in cit timp se primeste un raspuns, etc
NOU
@nkm: sa zicem ca tu lucrezi la “dacia”…si-ti vine un email de la table@gmail.com in care esti intrebat daca nu te intereseaza sa schimbi tabla de pe logan cu tabla vanduta de ei…..esti obligat sa raspunzi la astea in 48h?!!!?….OMG….inseamna ca aici la mine curge lapte la un robinet si miere la altul…
NOU
@ attila , inseamna ca cei ce conduc afacerea unde lucreaza si nkm sunt constienti ca ofertele trebuie sa ajunga la oamenii cu putere de decizie in companie pentru ca nu se stie ce avantaje pot aduce 😉
NOU
@Follenvie: tot ce se poate…pana acum am trecut numai prin multinationale si nu am decat experienta lor…si acolo…asa se face….ce vine de sus in jos se citeste…ce vinde de jos in sus sau pe acelasi nivel…poate doar daca se mai da si un telefon…..ce vine de la necunoscuti si nu e pron sau cu pisicute…alta data
NOU
Pai este cam multinationala uzina. Totul a pornit acum vreo 2 ani cind o cerere/oferta a ajuns la cineva pe care l-a durut la patina. Intimplator expeditorul era o cunostiinta a balaurului si acesta s-a plins de miserupismul colegului. Si de aici regulile stricte.
NOU
@nkm:aha…deci era o pila…atunci se explica
NOU
@Attilla nope este vorba de balurul cu multe capete – CEO. Nu cred ca putem discuta de pile 🙂
NOU
Fratilor!!!!!!!! Nu le mai dati idei cu telefonu’! C-atat mi-as mai dori in viata asta! SPAM telefonic si doua secretare ca sa nu ratez un telefon important dintr-o mie! :)) Alooo.. SPAM. Aloo… SPAM. Alooo.. da, iar SPAM.
NOU
Din moment ce ai o adresa de contact, inseamna ca ai o persoana care ar trebui sa citeasca acele mailuri si sa si raspunda la ele. Daca cineva trimite un mail, raspunde-i, daca il refuzi si continua sa trimita, il poti baga in spam. E simplu. Faptul ca nu raspunzi mi se pare de cacat. E ca atunci cand te duci la interviu si ti se spune “da, te vom suna noi”. Zi in plm ca nu ma vrei si asta e.
NOU
citat:Lumea nu prea raspunde la e-mailuri… dar in acelasi timp are timp sa petreaca o ora pe zi pe Facebook.
pai ti-ai raspuns singur: Contacteaza-i pe Facebook.
NOU
Eu raspund la ce ma intereseaza, dar, daca imi ‘oferi’ tu ceva, e posibil sa sterg mesajul. Nu ma intereseaza sa cumpar nimic de la nimeni. Stiu sa-mi gasesc oameni, daca am nevoie, stiu sa gasesc programe decente sau situri pentru nevoile mele, am magazinele mele de cumparat (in general nu cumpar online oricum in Romania). Nu am nevoie de oferte, chiar si personalizate. Si da, primesc cam 50-100 de mesaje pe zi de la aia de mai vand o viagra, de nu i-a belit Gmail-ul, pana la tot felul de firme care doresc sa ma umple de diverse produse pe care nu-mi amintesc sa le fi solicitat. Sii da, daca pui in email rahatul ala cu ‘acest mesaj nu este spam pentru ca…’ te-am trimis la SPAM in secunda a doua. Pentru ca, daca nu ti-am cerut eu parerea intr-o chestie, este spam, faptul ca mai gasesti mailul meu sau l-ai cumparat la gramada (ca in general folosesc formulare de contact, deci nu-mi afisez adresa) nu te face mai putin spammer 😉
NOU
Daca tu rapesti 5 min din timpul tau sa cauti cum ma cheama pe mine ar trebui sa rapesc si eu 5 minute din timpul meu sa-ti raspund? Cum ai ajuns tu la concluzia asta? Tu esti stapan absolut pe timpul tau si e fix problema ta ce faci cu el. La fel si eu.
Si alta chestie: niciun raspuns poate fi cateodata un raspuns…
NOU
Vaicareala.
Daca eu vreau sa fiu cu o femeie, si ii trimit mesaje pe mail/FB/etc si ea nu raspunde?
Pot sa ma leg de ea sa o intreb de ce nu-mi raspunde?
Sincer, NU VREA!
Asa si asta, el trimite “oferte” si nesimtitii nu raspund.
Nu raspund pt ca NU VOR!
punct.
NOU
Daca mesajul tau contine “acest mesaj nu poate fi catalogat drept spam” atunci s-ar putea sa ai de-a face cu un oarece filtru…
NOU
Dupa umila mea parere spamarii pot sa moara in chinuri.Vrei sa stii cum poti sa nu fii spamer de cacat?Daca tot ti-ai luat 5 minute ca sa afli cum ma cheama trimite-mi un mail in care ma intrebi daca nu vreau sa primesc o oferta de la tine.Daca nu ai primit raspuns de la mine in maxim 24 ore considera ca nu sunt interesat.In felul asta eu nu pierd timp comunicand cu necunoscuti iar tu nu pierzi timp scriind texte cretine prin care incerci sa imi vinzi rahaturi.
NOU
Eu am primit un mail “foarte personalizat”, in care imi ofereau aceleasi servicii pe care le ofeream si noi. Singurul raspuns pe care i l-as fi putut da tipei ar fi fost ca-i dobitoaca, asa ca am preferat sa nu. In alta ordine de idei, nu e interesul meu sa colaborez cu tine, e interesul tau. Plus ca, atunci cand am nevoie de un serviciu, ma duc si il caut singura, nu astept sa vina el la mine… Asa ca mail-ul tau s-ar putea sa vina (si e mai mult ca sigur) intr-o perioada in care chiar nu ma intereseaza. Logic, de altfel.
NOU
Io am primit un mail atat de personalizat incat imi gresise numele (ma numea George!!! – adica nu gresise o litera, ci tot numele). La tipul asta chiar m-am “deranjat” sa-i dau cu flit…
NOU
Eu ma regasesc in categoria celor care daca nu sunt interesati de propunerea ta nu-ti raspund. Imi propun mereu sa trimit mail inapoi chiar daca e unul cu un raspuns negativ insa… fie mereu uit, fie mi-e mie peste mana sa zic “stiti, multumesc, but ur offer sucks” – ma rog, n-as zice asa dar ati prins voi ideea.
NOU
Eu am privilegiul unei experiente totale cu spamerii, asa ca e foarte greu sa ma uimeasca ceva sau cineva.
Totusi, in momentul in care am vazut o companie care a urmat întocmai pașii legii (a cerut civilizat acceptul pentru a-mi trimite mesaje), am raspuns -culmea- pozitiv. Respectiva companie trimite mesaje cam odata pe luna, si mesajele incep cu “PUBLICITATE”, asa cum zice legea. E simplu si pentru regulile de filtrare, stiu exact la ce sa ma astept si nu ma deranjeaza.
Orice alt tip de mesaj, fi el personalizat sau nu, daca nu are o cerere de accept confirmată anterior, ajunge ca raport la abuse.ro si expeditorul îngroașă rândurile celor care au adresele în blacklist.
NOU
gupi » eu sincer nu stiu cum rezisti, adica banuiesc ca la hosting ai cateva milioane
NOU
Arhi, cam unul pe zi, unul la doua zile, pe adresele de momeală.
NOU
Adica eu ar trebui sa pierd 5 minute sa raspund la mailul asta???
“Buna ziua,
Daca sunteti interesati pentru o reclama pe reteaua de socializare Facebook, unde sunt conectati utilizatori unici si reali zilnic, va stau la dispozitie cu un
procent de minim 25,000-30,000 de afisari in crestere. ( Vizitatori unici/reali de toate categoriile )
Va multumesc,
Sper ca v-am captat atentia pentru o eventuala colaborare, pentru mai multe detalii pe viitor va rog sa ma contactati pe aceasta adresa.”
NOU
Alex, s-ar putea sa ai dreptate. Nu trebuie sa raspunzi la un mail de genul acesta. Oricum mi-am gasit raspunsul la intrebarea din titlu: Oamenii sunt indiferenti la propuneri indiferente venite prin e-mailuri trimise de cineva indiferent 🙂
NOU
“Poate nu colaboram acum, dar poate ramanem prieteni”
ma tu vrei sa futi
NOU
Cine nu vrea?
NOU
Asta a fost tare !
NOU
Eu sterg mesajele care contin din prima oferte. Daca aceeasi firma recidiveaza ii reclam si ii inregistrez in toate RBL-urile pe care le stiu.
Conform legislatiei din Romania, prima oara, inainte sa ma spamezi, imi dai un mesaj in care imi ceri acordul pentru a-mi trimite o comunicare comerciala, iar eu trebuie sa-ti dau un raspuns cu “Accept comunicatii comerciale din partea XXXX”, abia dupa aia ma poti spama. Mesajele care la sfarsit au rahatul ala cu “acest mesaj nu poate fi considerat spam deoarece ….” sunt ilegale.
Ca nu facem MCSI nimic in privinta spam-ului e una, dar te doar al dracu cand esti listat in aproape toate RBL-urile cunoscute.
Adresele de contact de pe site-uri sunt pentru cei care sunt interesati de produsele si/sau serviciile companiei respective, nu pentru a fi spamati cu tot felul de “oferte”.
Daca vrei sa nu fii considerat spammer jegos si nesimtit, pune mana pe telefon, suna pe cine ai de sunat de la firma respectiva, dupa care ii trimiti un e-mail cu ce vrei sa-i comunici comerciala (In urma discutiei telefonice avute, va trimit…). Asa se face treaba kosher, nu spamand oamenii in dusmanie si dupa aia sa te plangi ca de ce nu te baga nimeni in seama.
NOU
Radule, se vede ca esti incepator.
@ taraboste – corect
NOU
Daca incerci sa folosesti un program de trimis mailuri precum mailchimp, ai o analiza completa a campaniei si vezi cine primeste, cine deschide, cine citeste si cine te baga la spam. Batraneasca metoda de a trimite mailuri fara sa ai un tool de analiza nu va da roade!
NOU
Eh, de cate ori am patit exact pe dos…
Primit telefon de la diversi care incercau sa imi vanda asigurari de viata (de care sunt oarescum interesat).
I-am rugat pe fiecare sa imi sintetize oferta intr-un document si sa trimita pe mail. Document care sa contine cifre clare, dau X pe luna la sfarsit primesc Y, dobanda e N%, primele in caz de deces sau cine stie mai ce sunt Z, bla bla bla.
Surpriza, marea majoritate nu s-au obosit sa trimita mailul cu pricina.
Sa nu uit, acelasi comportament si din partea celor care incercau sa imi vand produse bancare. 🙂
NOU
Hi, hi, hi!
Ia spune, pe ce adresa de office sa-ti trimit o oferta de asigurari de viata?
NOU
@bodganic.
Ia spine-mi cum sunt asigurarile astea de viata pentru firme. S-ar putea sa ma intereseze pentru firma mea.
NOU
@tudor: cum sa-ti spun? Depinde ce vrei sa afli.
Ce doream sa subliniez este ca ofertarea este o parte foarte importanta a unei firme. Ca, de multe ori, firmele spameaza la greu gen baiatu’ asta, iar cand trebuie sa dea o oferta cu adevarat personalizata, profesionista si targetata – se pierd in papusoi. Mai repede trimit pe office…
~e adevarat, lucrez in bransa, dar sunt tehnic nu vanzari, te pot ajuta sau indruma catre cine sa te ajute ~
NOU
@Radu: Conteaza si continutul e-mailului, pentru a nu fi considerat “spam” de catre cel care citeste. Alege subiectul cu multa atentie dar nu generaliza (ex: propunere de colaborare) daca destinatarul nu te cunoaste. Sugereaza-i inca din subiect ca vrei un raspuns simplu la cererea ta (ex: Doriti sa colaboram in domeniul xyz?). Evident, cererea ta trebuie sa aiba legatura si cu destinatarul altfel nici nu va deschide mailul (ex: el se ocupa cu bloguri si tu il intrebi de agricultura). La inceputul e-mailului scrie cine esti si cum ai aflat de adresa lui (de pe blog, de la un prieten, etc) precum si de domeniul de activitate. Apoi descrie scurt si la obiect propunerea/oferta ta, dar ai grija sa fie fraze scurte si pe mai multe linii daca e cazul. La final sugereaza-i destinatarului ca astepti un raspuns dar in acelasi timp da-i si cateva optiuni (ex: Vreau sa stiu daca sunteti interesat de aceasta oferta si doriti sa colaboram, daca nu acum poate altadata, eventual sa-mi recomandati o alta persoana sau nu doriti sa colaboram). In plus, foloseste toate formulele de politete adecvate si lasa cateva date de contact (email, blog, telefon, etc) astfel incat cel care primeste oferta sa fie sigur de seriozitatea ta. Nu pomeni termene (gen vrei raspuns in 24 de ore sau cat mai repede) deoarece s-ar putea sa nu mai primesti deloc.
NOU
Nu cere recomandari de la oameni pe care nu ii cunosti. E o strategie aplicata excesiv de MLM-isti.
NOU
Mersi Danyzus pentru recomandari. Intr-adevar foarte pertinente observatiile tale si foarte utile. Pe viitor o sa incerc sa tin cont de sfaturile celor care mi-au raspuns si probabil ca rezultatele vor fi mult mai bune 🙂
NOU
Spamu-i spam omule. Oricat de meserias si personalizat crezi tu ca e spamul tau, tot e mai meserias al altuia si tot spam ramane.
NOU
Exista o vorba in aprovizionare : daca nu vrei sa se rezolve – suna, daca vrei sa se rezolve – du-te ….acum ca au mai evoluat treburile se poate spune : daca nu vrei sa se rezolve – trimite email, daca vrei sa se rezolve – telefoneaza …..
NOU
Explicatia e oarecum simpla: omul nu răspunde în general la un mail în care i se prezintă o soluţie/un produs pe care trebuie să dea bani. Vrei să vinzi, păi trebuie să faci lobby nu să trimiţi un amărât de mail şi să te aştepţi ca prospectul tău să-ţi şi răspundă.
Uite, îţi dau un exemplu trăit de mine: am derulat o campanie de linkuri şi articole pe blogurile din România pentru 888poker. Am trimis mailuri la 200 de persoane posesoare de site-uri/bloguri, cerându-le o ofertă de preţ pentru serviciile de link în sidebar pe o perioadă şi link într-un articol scris pe site-ul lor. Din 200 de persoane, mi-au răspuns fix 189. Nu contează răspunsul (vreo 25 mi-au spus că nu-i interesează, dar au răspuns).
Ideea e că omul răspunde dacă îi stârneşti interesul. Dacă vii cu un mail în care îi vinzi ceva, care mai e diferenţa între mail-ul tău şi ăla cu free enlargement?
NOU
loooool, mi-a asta, ca ti-au raspuns 189 din 200.. pai tu compari 200 de mail-uri trimise cu subiectul “vreti sa imi dati niste bani?” cu 200 trimise cu subiectul “nu ati vrea sa va dau eu niste bani”, wtf :))
NOU
Politica mea e urmatoarea: Nu am nevoie, nu ma intereseaza si este valabila si la telefon, si la email. Le-o tai din scurt celor care ma suna fara sa-i caut eu si sterg email-urile fara sa le citesc.
Lucrez in comert, trimit email-uri dar numai celor care isi dau acordul pentru asta sau care ma cauta ei. In rest, nu.
Inteleg ca vrei sa-ti promovezi produsul dar, sincer, asta este atitudine de tigan pentru ca numai ei trag de tine (daca ii mai tineti minte pe aia care vindeau blugi in “castani” ) si te injura daca nu cumperi de la ei. Daca nu vin la taraba ta sa iti zic ca vreau sa cumpar, atunci stai dracu cuminte, nu trage de mine.
NOU
“(dai e-mail la office@cosmote.ro ca vrei sa le vinzi jucarii de plus pentru copii)” . Da aia de la cosmote nu au voie sa aiba copii ? Te pomenesti ca la Cosmote daca te prinde ca ai copii , te dau afara. Chiar si fara copii poate au neamuri , vecini sau cunoscuti cu copii la care sa le faca cadouri. Sau poate le cumpara pentru ei ,sau sa le doneze, ori compania are de gand sa organizeze ceva promotie. Chiar nu pricep de ce nu poti vinde jucarii de plus la Cosmote
NOU
:)) asta este problema incepatorilor in Sales B2B . Nu ai primit niciun raspuns pentru ca ai sarit peste un pas. Ai 200 de contacte,bun , faci ceea ce se intituleaza cold calling din 200 iti raspund 150, din 150 te asculta 75, din aia 75 , 20 iti dau acceptul sa le trimiti un mail crezant ca ar putea fi interesant ceea ce le scrii iar vreo 30 iti zic sa le dai mail doar ca sa inchida telefonul mai repede, restul de 25 o sa ti o taie scurt. Din aia 20 care si au dat acceptul voit si cu intentie… te vor contacta inapoi 5 …. si cu unu s ar putea sa ajungi sa faci business. Cifre grele , munca multa… asta e B2B. Mai conteaza si ce vinzi, mai conteaza si cu cine vorbesti , mai conteaza si ce spui in minutul pe care il vorbesti la telefon cu persoana, mai conteaza si cum te suprapui peste nevoile celor cu care vorbesti. De obicei, cei care raspund la campaniile astea de mailing asa cazut din copac… sunt persoane care nu au putere de decizie si se bucura ca au ocazia sa fie considerati a fin una. Spor
NOU
P.s Daca faci Sales B2B si nu stii ce inseamna double opt in … ia-ti un job in B2C… toceste ti coatele pe acolo 2 3 ani… dupa care esti pregatit sa faci trecerea. Daca B2B si B2C nu ti spun nimic si le cauti pe google, indreapta te spre alt domeniu de activitate
NOU
“daca eu am incercat sa te abordez la modul prietenos si am cautat 5 minute sa vad cum te cheama, ca sa stiu cui ma adresez, de ce nu imi acorzi si tu 5 minute din timpul tau pentru un raspuns?”
Raspus: Pentru ca nu vreau. punct.
NOU
SPAM: Afacerile nu se fac “pe mail”… My 2 cents.
NOU
In articol a fost o intrebare la care am impresia ca nu a raspuns nimeni pe sleau. “De ce ai adresa de contact pe site, daca nu raspunzi?”.
Probabil ca o sa vi se para extraordinar, dar iata raspunsul: PUBLIC DATE DE CONTACT CA SA MA CAUTE… C L I E N T I I !!!
Ai inteles? Nu spamerii, nu looserii care au si ei ceva de vandut si spun “colaborare”, nu saracii care saliveaza si ei dupa un client. Acolo vreau sa ma caute numai clientii si inca numai aia doldora de bani.
De aia public date, ca sa vand eu altora, nu tu mie! Daca am eu nevoie de ceva, te caut eu, nu e necesar sa ma futi la icre.
E clar acum pentru cine sunt datele de pe site? Pentru CLIENTI!
NOU
Ma gandeam uneori ca am ajuns atat de spamati ca eu as pune la mine pe site o forma de triere, cam asa:
clienţipăbune@
săracicarentreabădampulea@
luzăricu”colaborări”@
alţispamăridăcăcat@
Toti spamerii si “ofertantii” ar scrie insa pe prima adresa, pun pariu.
NOU
“Concluzionand, cum vedeti voi aceasta dilema: Nu raspunzi la e-mailuri pentru ca esti indiferent, lenes sau e o forma de a-i pedepsi pe toti cei care indraznesc sa-ti rapeasca 5 minute din timpul tau pretios?”
Tradus in cele de mai sus, raspunsul nu e niciunul dintre cele pe care le crezi tu. Nu, problema ta e ca ai scris la adresa clientipebune@, cand trebuia sa te adresezi la luzari@ sau altispameri@.
Si cum, ti-am spus, nimeni nu pune pe site alta adresa decat clientipebune@, pentru ca restul ar fi inutile, de aia nu ti-a raspuns nimeni. Pentru ca nu esti client.
NOU
Am sa ma exprim simplu,ca sa ma inteleg eu in primul rand.Eu sunt client,dar sunt client cand vreau eu,nu cand vrei tu.Exemplific:daca am nevoie de o bormasina(ca tot era vorba),mi-o cumpar cand am nevoie de ea, nefiind idiot stiu sa-ti gasesc e-mail-ul si sa-ti cer o oferta.Nu o cumpar cand ai facut tu rost,nu discutam modalitatea ,de adresa mea de e-mail.Asa ca,parerea mea,nu mai fi revoltat ca nu ti s-a raspuns si asculta sfatul batranilor:”daca 3 oameni iti spun ca te culci ca esti beat,du-te si te culca chiar daca n-ai baut nimic”!