Articolul de mai jos mi-a fost trimis de Radu, eu personal nu sunt de acord cu el, fiind din categoria celor ce primesc sute de spamuri, pentru că asta e un mail nesolicitat, spam. Dar am vrut să văd și părerea alor mei.

In ultima vreme m-am ocupat de un proiect, ce presupunea contactarea unor diversi de prin agentiile de organizari de evenimente. Mi-am facut constincios temele, mi-am intocmit o lista cu persoanele pe care as vrea sa le contactez si m-am pus pe trimis prezentari si oferte.
Dupa ce am trimis in jur de 200 de prezentari si oferte, am stat si am facut o analiza: 200 de prezentari trimise via e-mail (ca doar suntem in epoca tehnologiei) si 0 (zero) raspunsuri primite.
Am incercat sa vad unde gresesc. Nu pot sa zic ca am ajuns la o concluzie. Am trimis toate mailurile personalizate, am trimis o oferta doar potentialilor clienti, am trimis la adresele de e-mail afisate pe site, deci totul era targetat, sumarizat, iar adresele de e-mail erau corecte.

Si acum stau sa intreb toate companiile care afiseaza o adresa de e-mail la rubrica de contact:
– Daca tot ai o adresa de e-mail la rubrica de contact, de ce nu o folosesti?
– Daca tot nu te intereseaza serviciul pe care vreau sa ti-l ofer, cat dureaza sa imi trimiti un raspuns: “Va multumesc pentru oferta. Din pacate, nu suntem interesati de aceasta colaborare.”
– Daca te-ar putea interesa, dar nu iti convine pretul sau ai niste intrebari, cat dureaza sa imi trimiti un raspuns: “Va multumesc pentru oferta. Sunt interesat, dar as vrea sa programam o intalnire fata in fata.”

Stiu ca primesti 100 de oferte din partea unor diversi in fiecare saptamana, dar daca eu am incercat sa te abordez la modul prietenos si am cautat 5 minute sa vad cum te cheama, ca sa stiu cui ma adresez, de ce nu imi acorzi si tu 5 minute din timpul tau pentru un raspuns? Poate nu colaboram acum, dar poate ramanem prieteni 🙂

Problema asta nu e neaparat despre agentiile de evenimente din Romania, ci am experimentat-o si atunci cand am cerut feedback de la diverse cunostinte, pe un anumit subiect, via e-mail. Lumea nu prea raspunde la e-mailuri… dar in acelasi timp are timp sa petreaca o ora pe zi pe Facebook.

Concluzionand, cum vedeti voi aceasta dilema: Nu raspunzi la e-mailuri pentru ca esti indiferent, lenes sau e o forma de a-i pedepsi pe toti cei care indraznesc sa-ti rapeasca 5 minute din timpul tau pretios?

P.S. Stiu ca vor veni unii si imi vor explica cum primesc ei 999 de e-mailuri pe zi si cum nu au timp sa raspunda la niciul. Aici nu vorbim de e-mailuri spam, e-mailuri nepersonalizate, e-mailuri care nu au nicio treaba cu sfera ta de interes (dai e-mail la office@cosmote.ro ca vrei sa le vinzi jucarii de plus pentru copii).
Vorbim de un potential partener, client sau prieten.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.