Dacă nu știați, vedeți că după depunerea bilanțului, trebuie să depuneți o nouă declarație inventată de liderii noștri minunați, în care spuneți care este beneficiarul real al firmei.

Sunt așa, ușor debusolat. Care este utilitatea unei asemenea declarații?
Adică, dacă firma mea lucrează pentru un mafiot din politică, de teama declarației voi spune adevărul? Adică, serios, cumva, cineva, a ajuns la concluzia că băieții care spală bani pentru alții sunt majoritatea din categoria cu handicap cerebral? Dacă firma mea fură milioane din fonduri europene, cu ajutorul lui Dan Barna, ca să nu cumva să mi se bată obrazul că am dat declarație mincinoasă, o să declar asta și voi aștepta brațul mântuitor al legii?

Cui ajută această mizerie birocratică, care nu face decât să complice viața oamenilor, în vremuri și așa de căcat?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

27 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Vezi ca s-a amanat pana in octombrie.

    • #2

      e discutabil, cica poti oricum sa iei amenda, daca ai depus bilantul inainte de amanare

    • Nu s-a amanat nimic, proiectul de ordonanta legat de amanare e in dezbatere publica. Pana nu apare in MO se aplica legislatia in vigoare, ceea ce inseamna ca depui declaratia in termen de 15 zile de la aprobarea bilantului. Stiu ca Nasui se lauda cu asta pe Fb de mai bine de o saptamana, dar tot la stadiul de lauda a ramas.

  2. #4

    Pe principiul, „noi n-am știut, de ce să investigăm, a scris în declarație ce trebuie, ce temei mai avem noi să cercetăm?”

  3. #5

    La mine beneficiarul real e sotia, dar sa mor daca inteleg de ce trebuie sa declar asta, nu e subinteles deja?

  4. #6

    Această declarație se poate depune online? Sincer am tot cautat dar sunt multe informații care se cam bat cap în cap. Poate ne ajută cineva care se pricepe …

    • #7

      da, online sau olograf, pe hartie, la ei

    • #8

      Iti trebuie semnatura electronica daca vrei sa depui online. Cica se poate trimite si prin curier/posta, dar ai incredere in metoda asta la cat de bine organizati sunt?

    • #9

      Eu am trimis prin posta cu recomandata cu confirmare de primire. Mi-a trimis mail doamna de la Registrul Comertului ca a primit actele inainte sa imi vina confirmarea de la posta. Deci se poate si asa daca nu ai semnatura electronica. Eu nu am asa ca am procedat asa.

  5. #10

    Qui prodest? Mie, de exemplu, a început să-mi calce în antecameră un șuvoi panicat de chinezi din Dragon, din ăia cu enșpe firme și firmulițe pe care mă mir cum de le mai țin minte. :))
    Mulțumesc, patrie!
    Maithun, mai câștigă un firfiric, mai mănâncă un bol de orez

    • #11

      Maithun – cât timp ți-a luat să înveți chineză cât să te poți înțelege cu ei?

  6. #12

    Valabil si pentru saracii cu PFA sau doar la SRL-uri?

    • #13

      nu stiu, sorry, ar trebui sa stie contabilul tau

    • #14

      contabilul meu :))
      Stiu ca este pe aici un baiat priceput la contabilitatea PFA-urilor: Skyler, Skyfall, Skytall…poate citeste

    • #15

      Nu trebuie pentru pfa.

    • #16

      Nu trebuie pentru PFA, din cate am auzit pana acum. Nu sunt priceput la contabilitatea PFA-urilor, doar ce am invatat din PFA-ul si de la contabilul meu. Nevoia te invata 🙂

    • #17

      Multumesc!

  7. #18

    Am auzit ca de la anul o sa va puna sa jurati si pe Biblie, atunci sa ii vad pe evazionistii fiscali… care este si care o sa o ia manual la mana!

  8. #19

    E o prostie a UE transpusa execrabil la noi. Dupa mine, n-are nicio logica sa declar an de an aceleasi, fix aceleasi date. Sa o depunem 1 singura data si apoi numai daca sunt modificari.
    Termenul de depunere e de 15 zile de la aprobarea bilantului dar pt 2021, fiind in stare de alerta, se poate depune si in 90 de zile de la incetarea starii de alerta.

  9. #20

    Cine a propus asta? Comisia de tăiat hârtii?

  10. #22

    BaEții destepti vor continua sa scrie ce trebuie acolo. Insa cand vreunul din ei trebuie sa dispara, va aparea remarca: “opsie, uite, am gasit un fals in acte! Tu stiai ca actionarul/beneficiarul e {NUME-SCARRY-DE-MAFIOT}} si totusi ai scris asta aici. Hai, vino 2 ani la racoare”.

    Romania nu duce lipsa de legi. Sunt pea multe, prea complicate pentru ca se tot adauga clauze cu dedicatie. Ganditi-va ca orice chestie care nu are sens aparent a fost facuta clar pentru cineva anume.

  11. #23

    cei doi banuti ai mei:
    – evaziunea sub 100K scapa de bulau daca platesc prejudiciu
    – fals in declaratii – închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă

    deci… chiar daca plateste prejudiciu, il poate baga la bulau pentru fals.

    • #24

      Pai eu fac evaziune pt mine, deci nu fac fals in declaratii.

    • #25

      evaziunea nu presupune neaparat falsul in declaratii!

  12. #26

    declararea beneficiarului real il va ajuta pe omul de rand tot atat cat si gdpr-ul sau legea impotriva spalarii banilor!

  13. #27

    E o reglementare, ceva, de la UE. Bancile deja raporteaza la ANAF beneficiarii reali. Probabil se fac verificari incrucisate.