examen auto

Tocmai ce ieșisem să o plimb pe Cora prin parcul Carol, când am văzut ditai omorul la intrarea în parc. Se dau examenele auto. Nostalgic, pentru că și eu tot acolo l-am dat, mă uitam la ei și am realizat ceva.

Oamenii și femeile înțeleg examenul auto ca pe ceva de la școală, liceu sau facultate. Să facem orice numai să îl luăm, vedem noi după aia. Deși, de fapt, la examenul acela ei își joacă viața. Nepregătiți fiind, nepotriviți fiind pentru a conduce, mor pe șosele și iau și pe alții după ei, din păcate.

În rest, Cora e bine, s-a pișat de 100 de ori în casă, plus 2 căcățoi de elefant. Exact după ce a venit de afară de la plimbare. Părea chiar ușurată, gen În sfârșit, nu se mai termina plimbarea sta, că mă cam durea burta…

cora

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

95 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    🙂 )))
    Scuze, dar nu ma pot abtine. Stiu povestea, vitilogo etc, dar in poza asta pareti amandoi ca ati tras pe nas.

  2. #9

    Sincer, tu să fii examinator, ai da permisul cuiva care are alea 30 de ore de la școală? D-aia tre’ să stai cu lămâia aia în geam un an, se presupune că dacă reușești să supraviețuiești anul ăla, ai potențial. După 30 de ore ești mai rău decât un noob. Diferența dintre cei care iau și cei care nu iau permisul este infimă. În afară de cei complet antitalent, sunt și cazuri de-astea.

    • #10

      Am avut elev care, dupa 16 ore de conducere, as fi avut incredere sa ma las pe mana lui. Am avut si cativa care nu reuseau sa plece de pe loc, in mijlocul campului, dupa 10 ore de conducere. In general, dupa 30 de ore, are habar. Conducerea pe timp de noapte, ceata, polei, viscol… ramane sa-i tinem pumnii. Toata treaba e sa inteleaga puterea care o are sub talpa, aceea de a lua viata unor oameni

    • #11

      Ok, mai e câte unul cu talent nativ. Dar majoritatea nu-s așa.

      Când am dat de permis încă se dădea poligonul. Aveai 5 minute în care sa faci un traseu ușurel prin curtea ălora, care includea pornire în rampă, parcare laterală, jaloane și o parcare normală, cu spatele. Era timp suficient, cu emoțiile examenului și toate alea tot aveai timp să-l faci de două ori.

      Care era problema cu poligonul ăsta? Ca și acum, instructorii te pregăteau să iei examenul, nu să înveți să parchezi. Era o rețetă. Când ajunge bordura în colțul geamului iei un sfert de volan stânga. Când dai cu spatele și-ți ajunge jalonul ăsta la umărul stâng, iei total dreapta și intri în parcare garantat. Era un jalon fără legătură cu parcarea, parcarea era în dreapta și jalonul pe stânga. Era pus doar să te “ajute”. Nici nu trebuia să te uiți în spate, puteai să faci tot poligonul din repere de-astea, inclusiv mult hulita parcare laterală. Firește, odată luat examenul, când te trezeai în trafic fără jaloanele respective, eventual cu altă mașină decât aia pe care ai făcut școala, nu se mai aplica nimic. Am înțeles ca acum se face parcarea direct în trafic. Măcar mai înveți ceva.

      Normal, după un timp ajungi sa le faci pe toate din ochi, dar nu asta e problema. Problema este o școală de șoferi în care înveți cum să iei examenul, nu cum să conduci.

    • #12

      Mare greseala s-a facut cu scoaterea poligonului, era foarte util mai ales ca facea o triere destul de serioasa in privinta celor total antitalent, care nu vor invata nici in 10 ani sa parcheze ca lumea, si care sunt un adevarat pericol pe sosele.

    • N-am prins vremea poligonului, s-ar putea să aveți dreptate. Eu știu că am încercat să fac parcări laterale la școală. Am trecut prin etapa aia fix ca gâsca prin apă.

      Am luat permisul și-am ieșit în trafic. Am evitat tot tipul parcârile laterale. Oricât de mult încercam, un sfert din mașină era în afară.

      Am luat o pauză de la condus de un an de zile; mașină lipsă.

      Acum, după șase ani de când am permisul, îmi vine să mă pup când văd cât de bine-mi ies lateralele. Pentru că am toooot încercat, pentru că m-am obișnuit cu gabaritul mașinii, pentru că nu mai învârt volanul în sensul opus, pentru că am învățat să simt mașina. 🙂

      Iar poligonul ăla tare bine mi-ar fi prins la pornirea din rampă! Ce te faci când înveți la școală că ridici ambreiajul până trepidează mașina, dar mașinii personale doar îi moare motorul? Folosești frâna de mână, evident…

    • Țâf, încerc să comentez la tine pe blog și e ca naiba de complicat: facebookul nu vrea să se conecteze, emailul îmi cere parola de la gravatar (am recuperat-o cu greu că n-o mai țineam minte) și pe urmă îmi cere să mă loghez la tine în blog ca user…

    • #15

      Mihai, jalonul ala tinea loc de coltul masinii. Si eu acum parcarea laterala tot dupa repere o fac, chiar daca uneori f rapid si din mers: dai cu spatele paralel pana vezi coltul masinii in coltul geamului din dreapta spate, maxim dreapta de volan si mers pana vezi coltul dreapta fata a masinii din spate, indreptat volanul si dat in spate pana ajunge oglinda dreata in dreptul coltului dinstanga fata a masinii din ffata, volan maxim stanga pana ajungi pe pozitie.
      Am primit de cateva ori aplauze pentru niste parcarin in spatii incredibil de mici, de la carcotasi de pe margine care se jurau ca nu intru.
      Nu-mi place ca se generalizeaza ca femeile conduc prost. Tinerii cocalari , manelisti sau hipsteristi, din dorinta de lauda/afirmare, conduc mult mai prost ca femeile.

  3. #16

    Apropo de condus zicea bine un instructor auto in varsta care te invata ca la carte poligon,parcari laterale si cum sa tii volanu in mana…si citez : “Gandeste-te cand te sui la volan ca poti ajunge oricand in trei locuri: la spital, la cimitir sau la inchisoare… dar cel mai bine e sa ajungi cu bine acasa”.

  4. #17

    Am picat la traseu si am spus “lasa, ca mai fac o data scoala cand voi avea masina”. Au trecut trei ani de atunci, n-am masina.
    O colega a luat permisul cu doi ani inainte de a da eu. Nici ea n-are masina, nu conduce. Zilele astea spunea ca, atunci cand va avea masina (nu stie cand), va face scoala din nou, toate cele 30 de ore. 🙂

    • #18

      Da-mi voie, asa ‘la plesneala’ sa dau cu presupusul: ti-au platit parintii scoala, asa-i? Multumesc, stai jos, stiam deja!

    • #19

      daca nu ai stiut majoritatea care au 18-20 ani primesc bani de la parinti sa faca o facultate, sa dea de un permis, ca deh nu e ca si cum ar sta in alt apartament si ar avea calificari si job.

    • #20

      Bebito, ej’ prost. Stai tu jos. 🙂
      Nici mie si nici colegei (colega de munca, nu de scoala) nu ne-au platit parintii scoala.
      Am facut scoala de soferi pe principiul “facem acum, ca acum avem timp” – scoala de soferi fiind langa sediul firmei, patronul dandu-ne si timp liber pentru asta.
      Mai am un coleg care a facut scoala cu noi, tot acolo; ghici ce, si acesta a facut-o “sa fie”. Anul asta i-a nascut nevasta, si-a luat masina… timp de balamuc cu ore se sofat si examene nu mai are. Ii prinde bine acum, daca are probleme e mai simplu sa ia 5 ore de “reamintire” decat sa mearga ir la examen.
      “Stiai deja”… stiai fix o…

    • #21

      Cat despre primitul banilor de la parinti, eu am plecat de acasa (si din orasul natal), de la 20 de ani. Si sunt orfan de tata, de la 14 ani.
      Dar care e diferenta intre un permis auto in buzunar, si 60 de pachete de tigari, de exemplu?

    • #22

      iti zic eu diferenta. 60 de pachete de tigari nu te omoara asa repede daca esti anti-talent

  5. #23

    Acum daca pica traseu nici nu mai au nevoie sa dea iar sala, ceea ce mi se pare o aberatie. Mai picai mai citeai o data poate mai ramaneai cu ceva, mai luai si niste ore sa nu iti uiti “aptitudinile”, toti au putut astia de acum nu mai pot. Au facut-o si p-asta in bataie de joc, sa usuram BAC, sa usuram examenul de permis plm, sa ne usuram pe toate.

    • #24

      Am impresia ca sunt obligati sa mai faca 6-8 ore daca pica traseul si vor sa se reprogrameze.

    • #25

      Vorbesti prostii, 80% stiu raspunsurile corecte dinainte sa termine de citit intrebarea. Am fost instructor, cam am idee. Ore de conducere va face oricum, ca nu risca sa intre la conducere fara un pic de ‘incalzire’. Problemele sunt altele, mult mai mari, tot sistemul e prost gandit, iar interesele sunt mari sa nu se schimbe. Asteptam cu interes parerea unui examinator, sa auzim cum se vede de cealalta parte a baricadei

    • #26

      Din cate stiu eu, daca pici traseul trebuie sa dai iar sala. Mie asa mi s-a spus acum 3 luni cand am dat examenele.

    • #27

      @bebito85 Stiu raspunsurile doar cei care fac chestionare si invata legislatia. Eu am facut in jur de 2000 de intrebari. Pe cele la care am gresit am revenit de mai multe ori sa vad intre timp le rezolv corect. Apoi il punem le domnul meu sa imi puna intrebari pe sarite, ca la scoala. Intr-adevar, la cele la care gresisem stiam raspunsurile mot-a-mot (ma ofticam teribil cand le greseam).

    • #28

      @Aura www.libertatea.ro/detalii/articol/soferi-permis-de-conducere-examen-schimbari-sala-traseu-548923.html Acum nu stiu cat de adevarat e tinand cont de cine e scris dar am tot auzit in ultima perioada.

    • #29

      @bitpsychobyte am citit si ordinul ministrului si toate cele si cei de la libertatea au dreptate. Nu stiu de ce zic ca intra in vigoare in octombrie, avand in vedere ca a aparut in MO pe 21 august.

  6. #30

    In Irlanda e si mai de cacat, ii lasa sa conduca masina (legal) inainte sa aiba permis. Cu justificarea ca daca oamenii nu conduc masina cum dreaq sa invete sa conduca? Sunt unii care conduc de ani de zile asa, pentru ca nu sunt in stare sa ia carnetul.

    D’aia mor 3-4 pe zi pe strazile Irlandei.

    Plm, macar in Romanica nu poti conduce decat dupa ce ai luat carnetul sau cu un prost langa tine care are si el o pedala de frana a lui.

    • #31

      exagerezi cu morti 3-4 pe zi in Irlanda. sunt mult mai multe accidente mortale in Romania decit in Irlanda.

      In the period Jan-December 2013 there were 181 fatal collisions resulting in 190 fatalities on Irish roads.

      NU zic ca si 190 de morti e mult insa daca ar fi 3-4 morti pe zi ar trece de mie.

    • #32

      pe loialisti nu-i mai numara 😀

    • #33

      Numarul de accidente pe cap de locuitor e cam de trei ori mai mic in Irlanda fata de Romania, just fyi.

    • #34

      De ce sa dai minus (sau chiar plus) la o chestie pur informativă, numai voi stiti.
      Anyway, ca tot vorbim de Irlanda: soferii sunt vizibil mai slabi ca skill, cel putin unii dintre ei, dar nu sunt agresivi in condus si in comportament, si sunt mult mai atenti si respectuosi. Pe langa cultura si educatie mai e o chestie care duce la asta: condusul agresiv se pedepsește. Sunt mult mai sigur si mai relaxat decat am fost vreodata in Romania.

  7. Cam aşa vedem problema toţi după ceva ani cu sacii în căruţă. De parcă atunci, la ora examenului, am fi fost altfel. Eu îmi amintesc că după ce-am luat permisul, am slăbit 2 kile la prima cursă făcută singur în maşină pe străzi cu circulaţie intensă.
    Iar apropo de accidente: le fac zilnic şi o groază de profesionişti. Pregătiţi la maximum şi doxă de cod rutier. Rahat se întîmplă!

  8. #38

    Acu` 7 ani am avut un accident şi în urma “profesionalismului” miliţianului am rămas fără permis.
    Dacă doream ca perioadă de suspendare să fie 30 de zile în loc de 60 sau 90 trebuia să dau examen scris.
    Ia ghiciţi cu câtă aroganţă l-am picat pe primul. 😀
    Păi eu sunt şofer de ani de zile, ştiu TOTUL despre circulaţie, le dau ceaţă ălora la examen etc etc.
    M-am re-programat apoi peste o săptămână la urmatoarea sesiune, am luat o carte de şoferie cu chestionare şi tot tacâmul, am citit-o bine toată săptămâna şi apoi am luat examenul cu maxim de puncte.

    • #39

      Nasol… Acum 5 ani am pățit la fel și ghici ce am luat 15/15 fără sa mai citesc…

    • #40

      Era și normal, doar se știe că soacrele nu uită niciodată nimic.

  9. #41

    apropo, tu tii cainele ala in apartament?

    • #42

      Nu, legat de portbagajul la renault

    • asteapta foresteru

    • #44

      il chinui la apartament, nu? eu am copilarit la casa si a mea statea mai mult in casa, in camera mea. e drept ca, unde mergeam eu, mergea si ea, dar nu mi se pare un dezastru. iesi zilnic cu ea afara, o plimbi, iar pt copii e ceva magic.

    • #45

      mi se pare cam aiurea sa tii caine in apartament, tin minte cand eram mic si mergeam cu colinda/uratul prin vecini, stiam exact cine are caine dupa mirosul care ma trasnea cand intram. apoi, este in Iasi prin zona de langa Gaudeamus o tampita care tine vreo 10 caini in apartament, a trebuit sa o ajut pe sor’mea sa mute niste chestii din camin la un prieten, era sa vomit de vreo 10 ori de cat de mult putea in scara aia, in apartament nici macar nu imi imaginez cum era, de aia protectia animalelor sau politia in general e degeaba. iar vecinul din apartamentul care e vizavi de ai mei e un caine (labrador cred) si saracul latra jumatate de zi, mi se pare aiurea si pt caine si pentru locatar sa il tii in apartament, mai ales daca e cainele mare.

    • Unul din câinii descreieratei ăleia m-a mușcat și pe mine prin Copou, în parc, deși îl ținea legat cu o curea ceva. Era ditamai animalu’, nu ar fi fost în stare baba să îl țină dacă se repezea nici într-o mie de ani.
      Am făcut mega scandal fiindcă treceam pe lângă banca ei și câinele mi-a apucat piciorul, random. Nici nu îl observasem până să simt ditamai izbitura în mine. Am făcut câțiva pași crezând câ doar m-a zgâriat, până m-a atenționat o prietenă că am ciorapul rupt și curge și sânge. Când mă întorc să întreb dacă are vaccinul făcut, a început nebuna cu istericale că i-am călcat câinele, că ea se simte amenințată, că potaia o protejează. Ăla a fost momentul când am sunat pentru prima oară la 112, ca să îi împingă amendă. Nu era vina câinelui. Atunci mi-a povestit nenea polițai că baba ține vreo 10 câini și că nu, nu au niciunul vaccin, și m-a dus el la spital să fac antirabic.

      Ideea e că astea-s cazuri particulare. Un câine în apartament, dacă e îngrijit, nu pute.

    • PS: Sunt iubitoare de animale, nu mă deranjează chiar dacă put.

    • #48

      Numai dacă te cheamă Laura te duce miliţianu’ la spital să-ţi facă antirabicu’!:))

    • #49

      p.s.: şi te rugăm din suflet, chiar dacă pe tine nu te deranjează nici dacă puţi, să faci orice posibil să nu ajungi în acel stadiu, pe noi ne deranjează!

  10. #50

    Personal mi-au trebuit cam 4-6 ani de condus ca sa simt ca devin pregatit cu adevarat. Am luat carnetul la 19 ani jumate cu minimul de puncte dar “din prima” si credeam la varsta respectiva ca 18 ani este prea putin. Cel putin 21 de ani ar trebui pentru permis.
    Acum dupa 80 000 km parcursi pe majoritatea drumurilor din tara (mai am 2 judete de vazut) si drumuri prin 7-8 tari ma consider in continuare sofer “de duminica” insa simt ca pot aplica corect ce am invatat: semne, prioritate, preventie, pietoni, depasiri pe noapte, mers cu orele prin ploaie, evitari de situatii, etc.

  11. adică aia nu-i îmbulzeală pentru intrarea la muzeu? 🙂
    apropo, e mişto de dus copiii la Leonida, după ce fac 6-7, aşa.

  12. Nu am carnet. N-am avut niciodata. Nu am facut scoala de soferi, nu am dat examen.
    Nu am masina, nu am avut niciodata.
    Am platit una, pe care o circula, din cind in cind, batrinul.

    De regula merg pe jos. Ma grabesc, iau un taxi.

    Am considerat ca sunt prea atehnic si ca risc sa omor oameni.

    Sanchi, mi-a fost lene si, cel mai important, undea duc la pescuit nu se poate intra cu masina.

  13. #56

    auzi dar un telefon care sa faca pozele in tot spectrul rogvaiv nu iti cumperi si tu?

    • #57

      Si apropos de topic, am agatat azi un taximetrist insistent, care nu auzise de prioritatea de Jeep, si l-am tarat vre-o 4 metri.

    • #58

      n-ati intelege o fotografie artistica nici daca v-ar intra pe geamul de la baie…

    • #59

      @exVpa, sa speram ca nu ai asigurare la Astra?

    • #60

      Asigurare? Nam timp dastea. Eu am numere de bulgari. Asta inseamna sa fii MAFIOT.

  14. Auzeam mai sus pe careva ca invatat 2000 de variante de chestionar … In timpul ala puteai invata legislatia perfect si nu mai aveai nevoie sa inveti ca robotul.

    Eu am citit legile si am facut chestionare doar la scoala de soferi cand voiau aia sa vada daca potintra in examen.
    la 18 ani cand am luat B-ul am facut maximum, la 33 de ani cand am dat pentru A am facut maximum. si cand am dat odata pentru reducerea perioadei de suspendare am facut maximum minus 1 :-).

    Pentru tine inveti daca inveti pe de rost chestionarele cu ce naiba ramai?

    • #62

      Asa-i ca nu te poti concentra cand citesti? Altfel nu imi explic unde ai vazut tu ca am zis ca am invatat 2000 de intrebari. Dar de…

    • #63

      Exercitiul este mama invataturii. E ca la mate cand inveti rezolvand probleme. Nu trebuie sa le tocesti. Fii sigur ca a citit si legislatia…

    • #64

      sa nu uitam ca a zis MAXIM! minus 1

    • @kpy: si daca ai luat examenele auto cu coronita, de ce plm ai ramas fara permis? Io am luat la 18 ani examenul (sala, poligon, conducere de zi si de noapte) din prima, dar cu minimum de puncte la sala, am condus spre milionul de km pe 3 continente, dar fara permis am ramas doar cind am vindut o masina cu permisul uitat in parasolar…
      Si da, am permis de aproape 30 ani…

    • #66

      @kpy Invata tu doar legislatia, si sa nu incerci intrebarile in felul in care sunt puse in chestionare, si mai discutam pe urma. Trebuie sa stii si legislatia, evident, dar intrebarile se pun intr-un anume fel, si ai nevoie sa te obisnuiesti ca sa poti raspunde corect. 🙂

  15. #67

    si Daniela le recomanda erecte, urechile la caine.

  16. #68

    examenu’ auto ca examenu’ auto…dar scoala si examenul de moto, ce sa mai zic? acum de bine-de rau, au mai schimbat cate ceva, insa atunci cand am facut eu scoala, examentul consta intr-un “traseu” facut din jaloane, pe care le ocoleai de nush cate ori, mers cu o singura mana pe ghidon vo’ douaj’ de metri si…si…cel mai important, nu-i asa, in viata de viitor motociclist…ridicatul motocicletei pe cricul central…
    sa schimbi viteze, n-aveai voie. traseul se facea cu a-ntaia. punct. sa va mai spun cam cum mi-au tremurat chilotii la prima plimbare pe care am facut-o singura, in trafic… (pt cine are chef si rabdare, na, sa va amuzati www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/100843-prima-plimbare/?hl=%2Bprima+%2Bplimbare)

    anywho…ideea e ca esti un pericol atat pentru tine, cat si pentru cei din jur, la modul cum se face scoala de condus orice tip de vehicule la noi si la modul de examinare…

  17. #69

    37 de ani, fara carnet, cand tre sa umflu rotile la mormoloc (aygo) chem nevasta sa puna cheia in pozitia corespunzatoare. totusi, nu am nici o problema sa ar, cosesc, balotez samd cu tractorul daca e nevoie.

  18. Cred ca au auzit ca nu se mai da sala inca o data, daca pici la oras dar ai luat sala, si acum se imbulzesc toti.

  19. #76

    Prin provincia in care traiesc pina acum citiva ani mergeai la examenul de condus cu 0 ore scoala de soferi.
    Invatai teoria acasa si dadeai partea teoretica, care iti dadea dreptul sa conduci timp de 2 ani insa trebuia sa ai in partea dreapta un sofer care sa te asiste. Apoi mergeai sa dai examen. Unde e problema la acest sistem: proastele obiceiuri ale parintilor s-au transmit copiilor.
    Abia acum 5 ani s-a trezit guvernul sa faca obligatorie scoala de soferi.

  20. #77

    Cu ochi blajini, uitandu-te la atata tineret si intrebandu-te: “cum dracu au trecut astia de sala cu intrebari de genul: “Care este nivelul corect al electrolitului din bateria de acumulatoare?(cui foloseste raspunsul?)/Care este temperatura de regim normală a lichidului de răcire? (idem)/Care poate fi cauza încălzirii tamburului de frână al sistemelor de frânare hidraulice?/Ce reprezintă cifra octanică a benzinei? (pentru cei care nu stiu: un raport etalon dintre izooctan şi heptan-ohoooo)/…” cand ei tot ce fac toata ziua este sa stea cu ochhii in telefon apasand butoane imaginare.

    • #78

      La B nu se puneau întrebări din mecanică. Astea sunt pentru profesioniști.

    • #79

      acum cica se dau

    • #80

      Serios? Ce tâmpenie. Acum, cu motoare încapsulate, service-uri pe toate drumurile, cutii automate, poliția română te întreabă ce este ambreiajul și cum funcționează el? Ce cretini.

    • #81

      yep. de vreo cativa ani chiar

    • #82

      Sunt si intrebari din mecanica. Numai ca teoria asta nu prea ai de unde sa o inveti. Eu am nimerit 4 la examen.

    • #83

      @Mihai Garibaldi (aka Balaurul): (“Serios? Ce tâmpenie. Acum, cu motoare încapsulate, service-uri pe toate drumurile, cutii automate, poliția română te întreabă ce este ambreiajul și cum funcționează el? Ce cretini.”)

      ție ți se pare normal ca un om care nu înțelege ce înseamnă 800 rpm, treapta de viteză sau debreierea, să meargă cu masina pe stradă? Crezi ca problema cunoașterii acestor lucruri se pune ca nu cumva sa-si strice ăla masina?

      Dacă nu înțelegi cum funcționează un dispozitiv complex, crezi ca te cred ca poți sa-l operezi în condiții de siguranță? Siguranță pentru ceilalți, nu pentru tine personal.

      Este foarte normal ca te întreabă. Să nu discriminăm pe nimeni, dar totuși sa-i eliminam pe inapți. Altfel prostii suntem noi.

    • #84

      Cum adica, nu am asa ceva sub capota? :www.flickr.com/photos/cdevers/2462452471

    • #85

      rex,oare esti retardul ala care spune tot felul de ineptii si pe la zoso prin gradina ? ia sa vedem tu stii ce-i aia SDK ? sau Kernel sau FTP ? S-ar putea sa nu stii si trecem la urmatoare intrebare . Cum naiba iti permiti sa tii in buzunar un telefon cu android daca habar nu ai cum functioneaza?

    • #86

      REx,

      Daca cunosti cum merge motorul inseamna ca esti in conducator mai bun? Nu cred asta. Iar dovada e condusul aberant din Romania.
      Ce rost are pentru un conducator de masian complet electrica sa stie cum functioneaza motorul Otto? Nivelul lichidului in baterie e o chestie cu care nu ai probleme la bateriile moderne.
      800 RPM sau 1200 RPM sint chestii cu care nu-ti bati capul la o masina cu schimbator automat?
      Masina care o am acum nu are indicator de temperatura la lichidul de racire. Are doua becuri: unul pentru cind e rece si altul pentru cind e prea cald. E vorba de o Honda civic 2012.

      Se pare ca politia romana nu intelege ca s-au dus vremurile in care te opreai pe marginea drumului si cu o cheie franceza si un briceag reparai masina.

    • #87

      @Robert: cu un Android scăpat de sub control nu omori oameni. Cu o mașină la care nu înțelegi cum merg frânele hidraulice omorî oameni. (coborâre lungă, lichidul fierbe, apar bule, etc)
      @Robert: da, stau pe două bloguri, Arhi și Zoso. Internetul de la A la Z, ce plm.

      @Mihai007: importanța sistemului de răcire? Ai 150 la ora, ai pierdut apa, motorul începe să scadă în ture, ajungi la 120 și nu înțelegi de ce, ca doar ai pedala la blană, pistoanele se dilata rapid, se calează brusc motorul, la viteza aia, cu roțile față blocate brusc poate faci și câteva flic-flacuri ..

      Se pot da multe scenarii de genul asta, dar voi va contraziceți zicând ca nu e necesar sa știi, să cunoști, lucru care este no-win din start.
      Așa e mă, e ca voi. E normal să fi complet noob și să mergi pe șosea, pentru ca revoluție și drepturile omului. La urma urmei e dreptul prostului să fie prost.
      Aud din când în când ca “intr-o curbă au pierdut controlul volanului”. Nu cumva voi sunteți ăia? Cui plm îi pasă de forța centripeta/ centrifugă la o adică .. ?

  21. #88

    Rex, astea le înveți după ureche la școala de șoferi, unele mașini nici măcar nu au turometru și pot fi conduse foarte bine. Hai să ne aflăm în treabă.

    Tu înțelegi cum funcționează dispozitivul ăsta complex de pe care postezi acum? Și dacă nu, ce cauți cu el pe net?

    • #89

      Șefule, n-o da la întors. Ai zis ca polițiștii sunt cretini ca te întreabă “ce este ambreiajul și cum funcționează el”. Iar eu ti-am spus ca dacă nu cunoști funcționarea unui dispozitiv complex (masina per ansamblu), nu-l poți opera în condiții de siguranță pentru ceilalți.

      Care e problema ca ăia îi triază pe inapți, deci? Sau nu realizezi ce ai afirmat?

    • @ReX:io am luat 7 la fizica la lectia cu motorul Otto, dar la aia cu motorul Diesel am chiulit. Permisul meu e valabil doar pentru masini pe benzina? Sa stiu daca-mi vind turbodieselul intercooler…

    • #91

      Păi sunt. Pe mine, ca șofer amator (da, așa se numesc ăștia care au doar B-ul, șoferi amatori), nu mă interesează ce este și cum funcționează ambreiajul. Mă interesează doar ce face el din punct de vedere practic. Ce se întâmplă când îl apăs, când trebuie să-l apăs și când nu, chestii de-astea. Mi-e perfect paralel de are el înăuntru. Dacă în loc de disc ar avea un pitic magic care cuplează și decuplează motorul nu mi-ar păsa, mașina ar merge la fel. Dacă patinează sau miroase mă duc la service, nu mă apuc eu să trag de el și să mă fac de căneală pe haine și până la cot. Aia o făceam în secolul trecut, când aveam Trabant.

      Este ideea asta nocivă a românului, mai ales a românului mecanic, că toți trebuie să ne pricepem la orice, și dacă nu știi câte arcuri ai pe placa de presiune nu ai ce căuta la volan.

      Am căutat pe net să văd ce întrebări de mecanică se pun, și m-a luat capul. Întrebări despre alternator, cui îi pasă de alternator? (Trabantul pe 6V nici nu avea alternator, avea un dinam.) Dacă se aprinde becul de la baterie te duci la service, eventual după ce chemi un prieten să-ți dea curent. De ce trage stânga? Te duci frumos la vulcanizare, le zici că trage stânga, și o repară ei. Nu ar trebui condiționat permisul de conducere de cunoștințe inutile. La ce temperatură stă lichidul de răcire? E un ac, când ajunge pe roșu nu e bine; dacă nu observi că a ajuns pe roșu observi oricum când fierbe, scoate un abur alb și dens. Ca să nu mai zic că există mașini fără lichid de răcire (Trabant, Oltcit).

      De-asta nu-și face nimeni reviziile la timp, că știu ei mai bine. Și când vrei să cumperi o mașină la mâna a doua cumperi un coteț.

      Singurul lucru care ar trebui scris în lege este că dacă s-a aprins un led nou pe bord trebuie să mergi la service să afli ce-i cu el, iar dacă s-a întâmplat ceva nasol, tragi pe dreapta și chemi un mecanic. Atât.

      Dar ce mă mai mir? Când am dat de permis trebuia să știu că cu Volga, Pobeda și Warszawa trebuie să meargă cu 70, deși nu văzusem niciodată una din mașinile alea în stare de funcționare.

    • #92

      @Mihai Garibaldi (aka Balaurul): ti-am mai zis o dată, dar se pare ca nu ai înțeles. Cum sunt mulți care “judeca” (au înghițit de la alții, nu au judecat ei nimic) ca tine, o să o zic mai explicit:

      Importanta reviziilor este un bullshit. Ti-o spune cineva din back-stage. Voi sunteți in față și nepricepandu-va, credeți ce vi se arată. Dacă ați mânca fiare pe pâine, ceea ce nu faceți, ați sti ca si mine.

      Iar importanța cunoașterii unor lucruri (tehnice) există, chiar dacă vouă nu va convine să o acceptați. Prin intrebarile alea tâmpite se mai selectează ăia prea incapabili. Pentru că cineva care nu este in stare să stăpânească puțină teorie, nu este nici prea în stare să stăpânească niște practică. Alea (intrebarile tehnice) sunt filtre anti-prost. Un fel de captcha dacă vreți.
      Nu înțeleg de ce va lamentați atât la ele…

  22. Astăzi, aici in Parlamentul nostru comun, al Noii Alianțe Ruso-Române, va avea loc avem onoare de al prezenta pe conducătorul nostru, A . Freigedank! (Bravooooo! Uraaaa! Uraaaa! Bravooo!)
    El este fuhrerul nostru si conducatorul nostru, proclamat astăzi, 25 ianuarie 2013, il desemnăm pe el conducător suprem, investit cu puteri depline impotriva Occidentului decadent! Bravooo! Bravo!
    (iata acum sosesc cei doi presedinti ai celor doua state aliate Rusia si Romania, in intimpinarea premierului Japonez, Soiciuko Okata)

    Garda Imperială ruso-romînă

    iATĂ FUHRERUL NOSTRU Freigedank intră chiar acum pe aleea principala, in ropote de aplauze, urale, femeile leșină, copii urlă, isterie generală, fuhrerul este adulat de lume! Iată chiar acum coboară din limuzină impreună cu presedintele Rusiei batranul Vladimir Putin, Iată ce aplauze. Putin il va desemna mai mult ca sigur succesorul lui, iar Freigedank va prelua conducerea intregii europe estice! Iata chiar acum in sunetele bateriei militare intra! Bravo !

    Pentru onooor prezentaaaați ARM !!!

    www.youtube.com/watch?v=cgJQONs2M7Y

  23. #95

    Eu il privesc asa cum privesc aceleasi ultime articole, pe blogul, de vreo 48 ore: fara implicarea persoanei responsabile 🙂