Foarte mulți dintre români au pregătire zero în ale condusului. Pe lângă că mulți dintre ei și-au luat permisul cu șpagă, deci nu dețin minimele cunoștințe necesare pentru ieșit în trafic, larga majoritate conduce doar în localitatea de baștină, pe distanțe scurte, maxim până la satul limitrof de unde se trag. Când se angajează în drumuri mai lungi se ajunge la faze de genul acesta, în care mori ca prostul pentru că traversa strada o babă beată.

Nu mai trageți de volan când aveți obstacole în drum. Mai ales la viteză mare, mașina nu se mai comportă cum știați voi. În majoritatea cazurilor, inerția va fi prea mare, așa că veți derapa incontrolabil pe vectorul forță pe care îl urmați în acel moment și tot veți lovi ținta, plus că oferiți traficului 4 metri de lungime de mașină, gata să intre în voi.

Vedeți o babă care traversează nerregulamentar, un pui de pisicuță dragălaș sau un cățeluș zburdalnic? Dacă aveți mașină de după 2000, înfigeți-vă în frână până la podea și rugați ABS-ul să își facă treaba. Nu aveți ABS, apăsați puternic și rapid pe pedală, e ABS-ul săracului. Dar, ffs, nu trageți de volan. Da, știu, sună crud, dar vai, cum să intru în acel copilaș care a intrat pe E85 cu mingiuca sa de plastic? Dacă nu faceți asta, o să muriți. Și cam atât. Iar copilașul o să plece mai departe cu mingea, iar familia voastră va plăti despăgubiri altor familii, cărora le-ați ucis copiii din mașina cu care ați intrat în coliziune ca să evitați copilașul, pisicuța sau băbuța.

Și chiar și în cazuri în care nu e băbuță, ci e un tonto care merge pe contrasens. Nu există, în legislația română, responsabilitate secundară a conducătorului auto. Ai tras de volan și te-ai dus în șanț și ți-ai făcut praf mașina sau ți-ai ucis pasagerul, este exclusiv vina ta, nimeni nu îl poate acuza pe cel care te-a făcut să ieși de pe drum. Bazați-vă pe mașină și sistemele de siguranță și NU MAI TRAGEȚI AIUREA DE VOLAN!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Instructorul meu auto n-a fost foarte implicat si nici n-a facut toate orele cu mine ca cica aparent ma descurcam si era pacat sa pierdem timpul dar singurul lucru pe care mi l-a bagat in cap a fost sa nu trag de volan ca sa evit pericolele. Credeam ca e common knowledge pana cand m-am certat acu ceva timp cu niste intelectuali pe net care erau ofuscati ca cum domnule sa nu trag eu de volan? Pai ce vrei sa-mi stric opelul meu din 2004?

    26
    • #2

      desi ai crede asta, nu e common knowledge. EU AM REFLEXE! EU CONTROLEZ MASINA!

    • #3

      Nu stiu ce sa zic. Acum câțiva ani am făcut testul elanului la vreo 80/h pe un DN noaptea, când mi-a apărut un caine destul de mare în fata. Dacă îl loveam era pa vacanță, că mașina intra în service (eram la 30-40 km de PTF pentru ieșirea din Ro). Mai este și aspectul că poți liniștit sa derapezi chiar dacă lovești animalul. Oricum, drumul era liber și pe contrasens. YMMV

    • #4

      @ptap, nu stii ce sa zici dar prezinti tu o situatie specifica ce ti s-a intamplat tie si concluzionezi ca e mai bine sa incerci sa eviti.

      Asa zic si aia de au zburat prin geam la accident ca nu purtau centura. Ba, pai e mai bine sa nu port centura ca uite aia au murit.

      1
    • #5

      @Ptap
      tu ești idiotul pentru care “pa vacanța” este mai important decât “pa viața”

      1
    • #6

      @Ptap: una e sa faci testul elanului cand ai doar un caine pe strada si alta e sa vezi ce fain e sa tragi de volan sa eviti un caine si sa ajungi intr-o masina/camion. Da, stiu, daca era ceva in care puteai intra, scoteai un MentalGymnasticsCheck +3 si faceai trecere quantica prin orice.

      1
  2. #7

    eram pe b-dul George Cosbuc, din curtea primariei sec 4 iese un dobitoc in tromba, toata lumea franeaza: rezultat 4 masini lovite. responsabilitatea secundara a conducatorului auto al pulii, mortii pe ma-sa. n-am putut sa-i luam numarul.

    n-a fost cu raniti sau alte nenorociri, dar tare mult as fi vrut sa-l ducem in portbagaj la militie.

    30
    • #8

      mai bine, ca va enerrvati si mai tare cand ii dadea militia drumul

    • #9

      mai e o sansa – acu fo saptamana, doua niste meseriasi de la militia rutiera au dat cu ghiemveu-n masinile de pe drum, sa il evite pe unu – deci daca e cu neamu lu cashcheta se poate si cu responsabilitatea secundara 🙂
      altfel, nu stiu cum era cu sunet, dar talambu ala care a generat situatia cu nea cashcheta pare sa fi stat linistit pana a trecut unu inainte, pare sa se asigure…e posibil ca garcea sa fi avut doar girofaru pornit, nu si sirenele cand a maturat intersectia aia, caz in care le urez success in instanta :))

      3
    • #10

      @Gika, nu prea e nicio sansa.

      A patit sotia mea sa faca accident cu masina de politie (ce-i drept, nu erau de la rutiera si era masina “civila”) ca ea a franat sa evite pe unu ce i-a taiat calea iar politistii nu au mai franat.

      Am discutat cu ei si le-am zis ca le pot da si filmarea de pe camera in care se vede cum ala taie calea dar au zis si ei dupa ce au confirmat telefonic cu colegii de la rutiera ca atata timp cat nu exista contact intre cele 2 masini nu ii pot face nimic.

      2
  3. #11

    Usor de zis, mai greu de facut, pentru ca e un gest reflex, nu prea ai timp de gandire. De peste un an, drumul catre munca (noaptea) trece printr-o zona plina de animale salbatice. Chiar stiind ca nu e bine sa le evit, aveam tendinta sa o fac. Abia dupa 4-5 eveninente a priceput si creierul meu instructiunile: piciorul in frana, mana stransa pe volan si inainte ca rusu. Se intampla la viteze relativ mici, maxim plasticul crapat si numarul sarit.

    33
    • #12

      este f greu, am muncit mult, ani de zile, ca sa imi scot reflexul asta tampit. la mine se actiona la gropi

    • #13

      eu nu am si nu am avut niciodata reflexul asta. mi-am luat permis si masina destul de tarziu, asa ca am avut timp sa observ la altii ca este ceva gresit si periculos.

      3
    • #14

      Am o porțiune de drum național plină cu canale în curbe la ieșire din Petroșani spre Hațeg. Sunt unele în care dacă dai,ai impresia că-ți sar roțile și ca să eviți trebuie să intri pe contrasens. Problema este că uneori mai vin camioane pe contrasens și cam trebuie să să alegi:
      1: – Mor cu tiru în brațe.
      2: – Mor cu mecanicu de gât când îmi zice costul pieselor și manopera.

      10
  4. #15

    totusi n-ar strica atunci cand vedeti o baba pe marginea drumului sau un copil sa nu conduceti cu 100+ km/h ca dementii, ca presupun ca baba aia n-a aparut din camp si nici la 50 km/h cat e viteza legala in localitate nu se face accident cu 3 morti dintr-o tamponare

    62
    • #16

      asta complementar

    • #17

      Este complementar la faptul ca romanii conduc ca dementii si legenda ca lipsa autostrazilor e de vina pentru numarul mare de accidente e doar atat, o legenda.

      Problema in Romania e modul in care se stabileste raspunderea pentru accidente, in special modul in care la majoritatea accidentelor se determina un singur vinovat – de aici rezulta multe, inclusiv mentalitatea asta ca daca nu incalc clar legea nu am nici o alta responsabilitate.

      13
    • #18

      ma gandeam la ala cu tesla si bmw. daca reusea sa il evite pe bmwuist si isi busea masina, era bun de plata, vinovat si permisul suspendat. the end.

    • #19

      am prostu obicei sa merg prin pantelimonezia cu 50, nu vrei sa sti cate muji claxoane imi iau, da cand ajung langa ei la stop, ca romanu nu intelege ca nu are unde sa se duca fiind oras chiar daca merge cu 100, nu au ce sa zica cand ii intreb care e problema?
      Mai au probleme de logica ca ce caut e banda a doua – le zic ca nu suntem pe autostrada pot merge pe ce banda vreau, asa e ca ai lipsit la scoala de soferi?
      Sau cu ce viteza se merge in oras domnu sofer? Asta ca prima intrebare , oricum nu au raspunsuri logice decat injuraturi.
      So mergem cu 50 in continuare, trebuie sa incepem de undeva

      19
    • #20

      oh, pantelimon, plai de legenda

    • #21

      sa inteleg ca singurul motiv sa stai pe banda a doua este ca asa vrei tu?

      26
    • #22

      Motivu este ca prima banda e terminata, gropuri canale gauri, primu motiv
      Al doilea fiindca legea imi permite sa fac asta, nefiind autostrada, poti sta pe banda a doua chiar daca vrei asta doar pentru ca vrei asta, deci da cu riscu de a ii deranja pe cei ce merge cu 100. Ma bad
      Oricum e interesant ca asta ai retinut din ce am scris, singuru motiv, nu tu siguranta, viteza legala, mai putin zgomot, civilizatie, proactivitate sa nu omoram oameni in oras chiar daca traverseaza de-am-pulea, etc.
      #urmaresc

      14
    • #23

      daca tin eu bine minte, oriunde ai fi, circulatia se desfasoara pe banda 1, nu doar pe autostrada. dar poate s-or mai fi schimbat legile din 1998 pana acum

    • #24

      @octavian

      OUG195/12.12.2002, Articoul 41, alineatul 1:
      “Vehiculele şi animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie.

      De unde ai scos-o pe-aia cu autostrada?

      18
    • #25

      da, asa stiam si eu

    • #26

      exista si supremul de pe banda a doua, cel care conduce cu exact aceeasi viteza cu vecinul de pe prima banda. daca il intrebi de ce, presupun ca va spune ca legea ii permite.

      12
    • @perkele: atat ca accidentu chiar fu afara din localitate, pe drum cu 100limita. sau 90.

      3
    • #28

      @animaloo: lol, ai dreptate, am gasit articolul cu accidentul si parea undeva in camp. am judecat gresit baba ca la 80 de ani era prin apropierea casei, nu ma asteptam sa fie la munca pe ogor, dar totusi, presupunand ca nici nu era excesiv de sprintena, ca sofer ar trebui sa incetinesti un pic daca vezi pieton pe marginea drumului ca nu stii cand iti sare in fata.

      PS;: si eu era sa calc o baba, dar cu bicicleta, era pe un bulevard mare intre doua semafoare si asepta sa se faca rosu sa nu mai ine masini din sens opus, dar pe sensul ei nu se mai uita. eu fiind pe bicicleta, am ramas un pic in spatele coloanei de masini si noroc ca am prevazut ca nu se uita si am ocolit-o ca era sa imi sara fix in fata, periculos lucru babele astea

      5
    • #29

      ok poate ma insel eu, atunci daca merg cu viteza maxim legala in oras pe banda a doua se pune?Si promit ca revin pe banda 1 cand se elibereaza de vehicule “lente”, tineti cont ca in bucuresti viteza cu care se merge e maxim cat duce drumu, daca nu sunteti de aici nu puteti intelege – ieri se tragea un suedej cu un eklasse prin pantelimon cred ca avea 200 pana in rond, da sa nu discriminam

      “Articolul 42
      Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, avand obligatia sa revina pe prima banda ori de cate ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

      Si again discutam de un caz special, zona dintre pantelimoenzia si bucuresti banda 1 e dezastru, nu din alt motiv, ca nu am nici o problema cu folosirea benzii 1, da sa nu ne legam de viteaza de circulatie cand putem sa avem o gramada de alte explicati 🙂

      2
    • #30

      exista un marcaj special pentru banda aia destinata vehiculelor lente

    • #31

      @Octavian

      In momentul in care spui chestii de genul “asa e ca ai lipsit la scoala de soferi” iar legea te contrazice, nu incerca sa o dai la intors, ca zona speciala, ca drum bubuit ca romanisme. Legea nu mentioneaza nimic despre gropi. Daca tu mergi pe banda 2 cu viteza maxima legala si il incurci pe altul care vrea sa te depaseasca, nu esti decat un carnat. Daca ai merge pe banda 1, ala nu ar fi nevoit sa depaseasca viteza legala ca sa treaca de tine. Nu cost animic sa te dai putin la o parte. Nu e rolul tau sa stabilesti daca ala a incalcat legea sau nu, sau sa dai sanctiuni, ca nu esti polititst.

      9
    • #32

      Cica nu era in localitate…

      1
    • #33

      @sarpele

      “Daca tu mergi pe banda 2 cu viteza maxima legala si il incurci pe altul care vrea sa te depaseasca, nu esti decat un carnat. Daca ai merge pe banda 1, ala nu ar fi nevoit sa depaseasca viteza legala ca sa treaca de tine. ”

      Daca Octavian merge cu viteza maxima legala ala din spatele lui de ce ar vrea sa il depaseasca? Nu poate merge si el in spate cu viteza maxima legala la o distanta sigura?

      Daca e un bizon care nu are o problema sa depaseasca viteza maxima legala in oras cu siguranta nu are nicio problema sa depaseasca intrand pe contrasens asa ca e o nonproblema faptul ca Octavian merge pe banda 2.

      “Nu cost animic sa te dai putin la o parte. Nu e rolul tau sa stabilesti daca ala a incalcat legea sau nu, sau sa dai sanctiuni, ca nu esti polititst.”

      Nu e nici rolul tau sa spui cuiva daca are voie sa mearga pe banda 2, ca nu esti politist.

      1
  5. #34

    Sa mor de inteleg legatura intre luat carnetul pe șpagă si reacții in cazul unui accident. E cineva de aici care se simte pregatit pentru a reactiona corect DATORITĂ faptului ca au facut scoala pe bune? Eu am facut scoala le bune si in afara de mers in conditii normale, n-am invatat nimic extra. Atat se poate cu scoala care se face la noi, trebuie sa fie suficient de ușoară incat sa ia toți proștii si ne talentații in ale condusului… si tot dau șpagă.

    Sa vezi cate manute roșii imi iau pentru ca analfabeții vor intelege altceva din comentariul ăsta

    33
  6. In plus, treceti pe crossovere. X-uri, Q-uri, Qashqaiuri, suzukeuri si altele.

    7
  7. #39

    Eu am facut la Titi Aur cursurile defensive. Apoi a facut tot departamentul. Oameni cu sute de mii, poate milion de km dupa ce au facut cursul au constientizat ca nu stiu nimic in materie de situatii limita.
    Cursul e de constientizare si evident solutia e sa fii defensiv sa nu ajungi in situatiile alea.
    Inveti cum e sa iesi din masina rasturnata doar ca sa iti dai seama ca asa la rece e foarte greu si sa ai grija sa nu te pui in situatia asta.
    Chiar recomand cursurile

    32
    • #40

      bine, nea Titi! venim!

      13
    • #41

      Asta a fost bomboana de pe coliva.
      La fel zice si Titi Aur cui il intreaba – toate problemele din traficul romanesc se vor rezolva daca vine lumea la el la Academie … hai sa ne vedem de treaba ca inteleg si eu ce e promovarea unui business (OK de altfel,ca ATA e o initiativa laudabila).

      Eu, prima si prima oara, am facut cursuri din astea de conducere defensiva (cele de care se presupune ca s-ar face la ATA) doar ca PE BUNE si PE MOTOCICLETA.
      Si DA, acolo s-a vazut progresul (in cazul meu) – am ajuns acolo dupa un accident (moto) in care mi-am vazut viata pe FFWD si am plecat de acolo capabil sa pun frana pe orice roata, pe orice suprafata, indiferent de viteza, inclinare sau alti factori. Dar ala a fost un curs PRACTIC care a durat >3 saptamani timp in care faceam cateva ore/zi de tot felul de exercitii la nivelul asflatului nu cu pixul pe foaia de hartie.

      Spre deosebire de ce povestesc eu mai sus, la ATA am facut primul modul – eu fiind unul dintre aia care erau maxim de incantati de acest curs si am insistat sa ajung acolo – care a constat dintr-o SINGURA zi de “curs” in care am pierdut cam 60% din timp in sala cu niste chestiuni teoretice (mai mult sau mai putin relevante), vreo 20% in “aparatele” lor cu rasturnare/impact/etc si abia-abia vreo 20% PE PISTA cu niste exercitii relevante legate de franare/manevre si alte chestii pentru care eu, personal, venisem acolo efectiv. Am renuntat la alte module, pentru ca mi se pare pierdere de vreme.

      Repet, am avut ocazia sa fac DOUA “scoli” din astea de conduita preventiva, am comparat si stiu exact ce mama zmeilor inseamna “progresul” in modul in care conduci si te comporti pe sosea. Adica diferenta intre tine, ala care ajungi acolo si ala care pleci de la curs.

      Regula ramane una simpla: PRIMA grija trebuie sa fie aia in care faci tot ce tine de tine ca sa eviti sa ajungi intr-un kkt. Aiba A DOUA grija e legata de cum iesi din kkt daca chiar ai ajuns acolo.
      Problema la noi in RO e ca si pe sosea, ca si in viata, e plin de analfabeti functional (sau total, dar asta e alta discutie pentru ca aia nu ar trebui sa fie pe strada) care nu sunt capabil sa inteleaga care e consecinta fiecarei actiuni pe care ei o fac in timpul condusului. De aici toate tragediile, vezi asta cu baba care traversa aiurea si nu intelegea si nu putea pricepe de ce a condamnat-o instanta pe ea sau de ce ar fie a vinovata de ceva.
      Bine, nici cu soferul ala care a tras de volan ca sa o evite nu imi e rusine – selectie naturala se numeste.
      Singurii care au murit nevinovati sunt aia loviti de soferul care a evitat baba care traversa aiurea.

      Si e un rezumat bun al mentalitatii umane astazi: de obicei o incaseaza aia care-si vad de treaba si care platesc nevinovati. Legea, sistemul, polita rutiera se rezuma la “a constata” sau la a “se spala pe maini de problema” cu minim de efort din partea lor.
      Imi aduc aminte de ce mi-a spus un politist (de rutiera) dupa ce mi-am luat permisul A: daca o masina iti taie fata si tu, desi cazi/te lovesti/mori/strici motorul din cauza lui, nu il LOVESTI, atunci NU e accident si nu-i poate face nimeni-nimic. Asta e explicatia, modul de gandire – nu autostrazi, nu viteza, nu nimic altceva.

      15
    • #42

      @Cryptoprocta ferox “daca o masina iti taie fata si tu, desi cazi/te lovesti/mori/strici motorul din cauza lui, nu il LOVESTI, atunci NU e accident si nu-i poate face nimeni-nimic.” Deci articolul tocmai de la asta pornește, un caz în care cea care a cauzat accidentul nu a fost lovită, dar condamnată, iar tu tot mai crezi ce a spus polițistul respectiv?! Super!

      1
    • #43

      @Cryptoprocta ferox: hold your horses. eu am zis ce am facut eu si mi-a placut. Acu e drept ca ce am facut la ATA e in comparatie cu scoala pe 1300 in 2001, racheta.
      Daca stii alta scoala mai buna zi numele, recomanda

      @titigolden: nice one. te astept jos, nu lua haine groase

      3
    • #44

      @anukoi – asta cu “autorul moral” sau cum ii spune dpdv juridic ar fi normalitatea.

      Din pacate, in cei 30 de ani de mers pe sosea cu diferite atelaje, eu am auzit de doar doua situatii de genul: asta de acum si inca un accident (parca prin BV) generat de unul care a parcat masina aiurea iar ala de a incercat sa o ocoleasca (sau nu a avut vizibilitate din cauza ei) a provocat un accident urat.
      Ma bucur ca au inceput, timid, instantele sa-i oblige sa sa plateasca si pe autorii “morali” dar ramane INFIM la nivelul la care se moare la noi pe sosele.

      1
    • #45

      @Cryptoprocta ferox dacă lumea îi “crede” pe unii polițiști, ăsta e rezultatul.

  8. #46

    Există ”responsabilitate secundară”, așa cum îi spui.
    Se numește mai simplu, mai modest, ”culpă comună”.
    Culpa asta comună înseamnă că doi sau mai mulți participanți la trafic, sunt deopotrivă responsabili pentru apariția unui eveniment rutier soldat cu victime sau pagube materiale, urmând a se stabili pe cale judecătorească contribuția fiecăruia la producerea evenimentului.
    Exemplu practic din viața reală:
    – Pietonul X, mort de beat, bagă un sprint pe trecerea de pietoni, pe culoarea roșie a semnaforului pt pietoni și fără a se asigura, unde este lovit de o dubă condusă de șoferul Y.
    – Zona respectivă era cu restricție de viteză de 30 Kmh;
    – Din expertiză a reieșit că duba a circulat cu aprox 60 Kmh (cam pe acolo era viteza reală);
    – Din aceeași expertiză a reieșit că de se circula cu 30Kmh (limita legală pe acel sector), coliziunea cu pietonul X putea fi evitată;
    – Culpa pietonului era evidentă, nu trebuia confirmată de o expertiză, existând martori.
    – Prin hotărâre judecătorească s-a stabilit culpă 60 – 40, șoferul Y urmând să achite pietonului daune proporțional cu contribuția astfel stabilită.
    Teoretic, șoferul dubei se poate îndrepta împotriva pietonului cu pretenții pentru repararea mașinii proprii și alte eventuale prejudicii materiale sau morale.

    8
  9. #47

    o chestie esentiala in trafic este sa fii previzibil pentru ceilalti participanti. de exemplu, sa nu tragi brusc de volan.

    3
  10. am mai zis-o. unu dintre motivele pentru care nu cer berea in limba romana este traficul.
    E atat de simplu sa conduci in suedia. Vai plm

    2
  11. #49

    Pe drumurile din Ro se conduce cumva intre “Carmageddon” si “GTA”, asa ca iti trebuie masina buna, dotari pasive si active de siguranta, reflexe si sa fi odihnit la volan. In rest, mai trebuie mult noroc…

    7
  12. #50

    hai sa nu facem o dramoleta despre aia care si-au luat permisul pe spaga. nu suntem cu totii la fel. 300 de marci si 25 de ani mai tarziu, ma pot lauda cu niciun accident serios sau cu victime, vreo 50 de amenzi pentru rahaturi care nu prea au legatura cu traficul dinafara habitaclului, gen condus fara centura, lipsa tuturor actelor, vorbit la telefon cand abia se baga-se legea si doua sau trei suspendari pentru viteza. Si fac cam 50k km pe an. A, o singura data am luat noaptea, in plin, o catea cu puii dupa ea pe la Urziceni, parca. Care da cu dislike, ma-sa se uita la Maruta!

    3
  13. #51

    Băi, nu știu cum este la alții dar la mine în oraș sunt rahați de porumbei care trec pe trecerea de pietoni tacticoși cu lipa-lipa aia a lor. Opresc și-i las să treacă. Am tuflit vreo 2 da ăia, spre apărarea mea, au trecut strada prin loc neregulamentar. Acum este sezonul ciorilor care pun nuci pe drum ca să le spargă roțile mașinilor. Nu am văzut o cioară tuflită de asfalt cu nuca în cioc.

    7
    • #52

      porumbeii e prosti, dar merg cu smantana.
      Ciorile sunt destepte, dar are Gordon niste retete si cu piept de cioara.

      3
  14. #53

    Niciodata, niciodata nu se trage de volan.
    vm.tiktok.com/ZGJcSJQ7Y/

  15. #54

    De acord cu animale mai mici dar sincer cred ca daca mi-ar aparea in fata un om, cel mai probabil ca as trage instinctiv de volan.

    Acum vreo 12 ani eram in drum spre casa, nu eram pe drumul principal ci pe unul mai laturalnic – o luasem pe o scurtatura unde ajungeam mai repede cu 20 de km. Si acolo e mai liber de obicei, deci o poti calca cat de cat. Mergeam cu circa 80 si mi-am dat jos centurile dupa ce mancasem biscuiti la volan, ca sa ma scutur de firimituri. Dupa asta nu mi-am mai pus centura inapoi. Mergeam asa pe chilleanu cand imi apare in fata un ditamai porc mistretul traversand drumul. Era semi-noapte (perioada aia intre apus si intuneric bezna). Vazandu-l mare si de frica sa nu intre total in mine, am tras tare de volan ca m-am intors pe cealalta parte a drumului, invers. Am reusit cumva sa nu deraiez de pe drum si har domnului sau cum vreti sa denumiti asta – era drumul gol, fara alte masini ca astfel sigur intram in contrasens si omoram pe cineva. Sa nu mai spun ca am stat ceva timp acolo, gandindu-ma ca sunt o tampita mare si bine ca n-am murit. Am incercat sa ma controlez cat de cat ca sa pot conduce pana acasa ca nu mai aveam mult, dar imi tremurau genunchii si imi batea inima super tare. A durat ceva pana mi-am revenit.

    Bottom line, conduc de 15 ani de cand am carnetul in mana. Nu am lovit pana acum niciun animal, alte masini sau mai rau, om. Daaaar desi mi s-a spus si la scoala de soferi sa nu trag de volan, uite ca am tras. Nu cred ca isi propune cineva neaparat sa traga de volan, se intampla. O fi reflex, prostie, you name it dar multi o fac.

    5