Și nu, nu fac parte din mișcarea Eat the rich, despre altceva zic.
Mi-am adus aminte că mă gândeam la asta, citind un articol despre parcările de la hoteluri, parcări mai mult inexistente, în timp ce băteam drumurile europei, încercând să rezerv hoteluri din mers.
Bref, booking com a fost o idee foarte bună și foarte mișteaux, care a schimbat inclusiv fața turismului mondial. Pentru că erau o companie mică, voind să facă o schimbare și să aducă un produs bun, care să ajute și să satisfacă oamenii. Așa că e posibil ca, de fapt, booking, să adauge cu de la sine putere parcare în căutarea ta, pentru că nu îi doare. Așa cum, dacă bifezi să îți arate hoteluri, îți arată și AirBNB-uri, fără greață, că poate vrei.
Ce e booking acum? O corporație lacomă, care ia 35% din costul unei rezervări făcute prin ei. O corporație care are ca unic obiectiv satisfacerea acționarilor, nu a clienților.
Acum câțiva ani, rezerv un hotel în Viena, de pe drum, pe booking. Sigur, bifez parcare. Ajung la hotel, surpriză, nu avem parcare. A, nu știm de ce e acolo așa, posibil să fie o greșeală, poate nu ați văzut dumneavoastră bine. Îi arăt mailul cu PARCARE scrisă. Da, nu știu. Dar să vă mutați mașina de pe stradă, că or să v-o ridice, vă dau un sfat prietenesc. Păi și unde să o pun? Pe vreo stradă adiacentă, nu știu.
Am făcut review și reclamație la booking. Reviewul nu mi-a fost aprobat, pentru că nu se referea la facilitățile oferite de hotel. Reclamația mi-a fost soluționată cu Nu se confirmă, sper că veți rămâne un client fidel al booking com și al serviciilor noastre.
Ideea e simplă.
Corporațiile astea au ajuns să sugrume orice fel de afacere mică, fie el hotel, sală de sport sau pizzerie.
Vreți să vă faceți rezervare la un hotel și nu știți alt mod de a căuta unul? Căutați pe booking com și, după ce vă găsiți hotelul, căutați-i pe google sau ChatGPT, luați numărul de telefon și faceți-vă rezervarea direct. Veți fi maxim de surprinși să vedeți că e mai ieftin și, la telefon, puteți chiar să întrebați direct dacă au parcare sau ce soluții de parcare au.
Vă place de pizzeria/restaurantul preferat. Luați-i numele din Glovo și căutați-l pe net, există șanse mari să aibă livrare proprie. Iar mâncarea va fi mai ieftină cu 35%. Vreți să mergeți la sală? Căutați sala aia mică din cartier, făcută de un om care are pasiune pentru sport și care se chinuie să facă ceva. Lăsați worldclass să își caute clienții printre corporații.
Singurii care pot face ceva împotriva lăcomiei corporatiste suntem noi, clienții.
NOU
youtu.be/GJjHZOr6mXY
NOU
Vreti ceva de pe Emag Marketplace? Cautati sellerul, poate are site… Sigur are preturi mai mici
NOU
la cat de gunoaie sunt majoritatea sellerilor cu care am luat eu contact, mai bine cauti vandut si livrat de emag. #numazic
NOU
Am găsit și excepții. Pe site aveau prețurile mai mari decât în marketplace + genius
NOU
@Arhi, yeah, right, emag care livreaza niste pantaloni care fusesera probati si ambalati cum ii dezbracase cel care ii probase: compresati pe verticala. Si care a nu a aprobat review-ul, ca, vezi doamne, nu se referea la produs. Iar a propos de booking, din pacate la 2-3 din ultimele 7-8 rezervari din Romania, hotelurile sau pensiunile au refuzat sa faca price match (adica sa imi dea pretul de booking), cu atat mai putin sa imi dea pret mai bun. Asa ca poate merge la straini, dar aici nu a mers.
NOU
Laur , iti garantez eu ca orice seller de pe emag are pretul fix la fel sau mai mare in 99% din cazuri.
La fel cum iti garantez ca ,pe olx ai 99% sanse sa gasesti un produs sh mai scump decat acelasi produs nou din magazin .
NOU
Nu stiu ce sa zic. In ultimii 2-3 ani am incercat abordarea propusa in articol si am avut chiar surpriza ca pe site-ul hotelului sa fie mai scump decat pe booking; plus taxa extra pentru mic dejun, parcare si asta in conditiile in care pe booking erau incluse in pret.
NOU
probabil trebuia sa scriu ca nu ma refer la romania cand zic de hoteluri.
NOU
Si la bulgari la fel :))
Mai scump la receptia hotelului. Am rezervat pe Booking la un pas de receptie.
NOU
Dap, cum zice Dani, am patit si eu. Am scos 20€ economie. Bine, am stai in grecia la 5* cu sunat in preziua plecarii si am obtinut -45% fata de pretul booking, spunand ca platesc cash la receptie (in 2020). A functionat, chir daca am platit cu cardul. Deci, cum era aia: fraier e ala care da, nu ala care cere.
Am uitat sa zic: 45% din 170, 12 noptzi. Deci something.
NOU
Ultimele exemple sunt din Ungaria si Austria in decembrie 2022.
NOU
Der, la greci platesc totul cash pentru ca spartanii tin cu dintii de evaziunea lor 🙂
Acu 3 ani am fost la broaste in Zakynthos, ajung la receptie, zice țațika: n dacă plătiți card, m dacă plațiți cash. m era cu vreo 20% mai ieftin. Am primit un petic de hârtie pe care scria că sunt ok, pot să mă cazez. Dacă așa le place, cine sunt eu să fac nazuri în casa lor?
NOU
Asta exista dinainte de booking.com. Prețurile la recepție au fost întotdeauna mai mari decât prețul pe care-l primești când rezervi. Știam un om care trebuia să călătorească mult în interes de serviciu și făcea rezervare din fața hotelului, 100% primea o ofertă mult mai bună.
NOU
Confirm ce zice Matei.
In Romania am gasit mai scump direct la hotel / proprietate de fiecare data cand am incercat metoda directa.
NOU
Na, nu știu ce să zic. Am vrut să fac o rezervare la un resort la Snagov de Paște. Le-am scris email, mi-au trimis oferta. Era cu vreo 500 de lei mai mult decât pe booking. Le-am scris să-i întreb de de. Răspunsul lor a fost că prin booking am facilități de nu mai știu ce (tipul de user parcă).
Apoi: caut să rezerv un apartament prin București ptr un weekend. Îl găsesc pe booking, dar mi-am zis să le fac oamenilor un bine. Le scriu direct și rezerv. Era februarie, ger. Ajung la ora 21 la cazare. În condițiile în care check in-ul era la 12. Am plătit în avans pe revolut (și eu deșteaptă). În apartament frig bocnă, 18 grade, atunci porneau centrala, cică eu nu am ajuns la timp. Pe la geamuri bătea vântul (dar era complex rezidențial nou, super șmecher cum se construiesc acuma toate de-o calitate uluitoare). Am făcut un scandal monstru, am cerut banii înapoi, am plecat la un hotel.
Lasă review negativ dacă ai unde.
NOU
Ana, “bocna” la 18 grade??
NOU
Da.
NOU
Problema fiind ca una-ti spun la telefon, alta e la fata locului. Si indiferent ce scrie in rezervarea confirmata, “nu stiu, nu cu mine ati vorbit, poate colega, nu stiu ce sa va spun, noi nu…”.
Si asta nu in Romania. Jigodismul are brate lungi.
Ori alegi hoteluri de lant, ori risti surprize.
NOU
Genius nivel 3 pe booking.
Am reduceri fata de pretul de baza si diverse avantaje.
Cand am fost prin Italia am beneficiat de Taxi gratuit care m-asteptat la aeroport cu numele meu scris pe un cartonas si m-a dus frumos direct la cazare.
Acum au bagat si un program de cashback, ceva reducere suplimentara la urmatoarea rezervare.
Reviewurile sunt utile sa intelegi ce probleme sunt si daca ai chef sa te bagi. Eu bag pe lowest first si ma uit si pe acolo. Daca e ceva cu care pot trai ok, daca scrie ca sunt nesimtiti/nu e curat pa pa urmatorul.
NOU
Daca faci rezervare la hotel si ai o problema ti-o asumi. Daca faci rezervare prin booking cat de cat esti cumva protejat.
Dar incercati sa verificati hotelul unde doriti sa mergeti si la agentiile de turism online gen travos, direct booking etc. O sa aveti surprize de preturi mai mici ca pe booking sau direct la hotel. Dar in principiu pentru hoteluri, ca pe apartamente si altfel de cazari nereglementate care apar pe booking sau airbnb.
NOU
“Vă place de pizzeria/restaurantul preferat. Luați-i numele din Glovo și căutați-l pe net, există șanse mari să aibă livrare proprie. Iar mâncarea va fi mai ieftină cu 35%.”
Am incercat asta și mi s-a zis la telefon “e cam mica comanda de 140 sa v-o livram noi, nu știu ce să zic”. La un restaurant care și prin glovo livrează cu flota proprie.
Așa că am comandat prin glovo, ca de obicei. Desigur tot șoferul restaurantului a livrat-o, dar fara comentarii.
NOU
Daca merg la spanioli sau la italieni, sun la hotel/casa pentru cazare, dar masina o inchiriez prin Booking. Atatia tepari care inchiriaza prin Tenerife si Mallorca ca mai bine iau asigurarea full prin Booking. Fara zgarieturi inventate, fara mii de euro blocati pe card; se ocupa Booking. Anul asta ma duc 2 sapt in Dolomiti si Toscana, am 4 cazari diferite, n-am mai sunat la fiecare in parte: cazari si masina, totul Booking. Sunt prietenul corporatiei pana la prima nefacuta. La prima teapa pe care mi-o trag, gata, caut alternative. Dar pana atunci, sunt mult prea lenes.
NOU
absolut corect cu booking.com, subscriu
iar glovo e o idee foarte buna daca vrei sa-ti bati joc de banii tai, o japca mai mare n-am vazut, ai putea sa crezi ca este o companie romaneasca de stat
nu prea stiu ce sa zic de salile alea de cartier unde in general se duc toti dubiosii iar worldclass-ul este scump si prost, in sensul ca nu merita banii (in afara de 2-3 mai rasarite)
zicea cineva de sellerii din marketplace… DOAMNE FUCKING FERESTE!!
NOU
Nu e valabil mereu – verific de fiecare data mai multe platforme plus site-ul hotelului/pensiunii etc.. Niciodata nu am găsit mai ieftin decat pe booking. Nici măcar egal – întotdeauna mai scump. O singura data, când am rezervat prin venere.com, ne-au spus gazdele ca pe viitor sa ii contactez direct, ca o sa fie mai ieftin. Și eu când caut pentru 2 săptămâni la Berlin (asta fac de ani de zile), caut cu luni înainte de plecare – ca stau mult, suma e oricum mare (și transport cu avionul, și transport local, etc.) și ma interesează maxim sa fie cât mai mică. Acu’ câteva zile, în Ro, pe booking 180 RON/noapte, prin contactare telefonica printr-un apropiat comun 200 RON,fără factura/bon . Sigur, cazarea era spectaculoasa, dar m-am dus în alta parte.
NOU
“și ma interesează maxim sa fie cât mai mică” – PREZENT!
NOU
those are self burns and are very rare:)))
NOU
A trebuit sa imi prelungesc șederea in Viena, anul trecut. La hotel îmi cerea 95 euro pe noapte. Booking imi dădea cu 65,același hotel. Le-am arătat la recepție. Mi-au dat si ei cu 65…
NOU
Rau 35% dar macar poti lasa un review care conteaza pentru urmatorii useri. Fiind patit prea des cu cei la care am facut rezervare direct si care s-au purtat aiurea, prefer booking. Macar le scad nota si nu patesc alti fraieri ca mine. Pe de alta parte folosesc foarte des rezervarile directe care sunt mai ieftine si las review-uri pe google, fiind singurul oponent al booking (chiar daca e mult mai putin citit decat booking). Problema e ca uneori trebuie sa citesc toate review-urile google, booking, tripadvisor ca sa imi dau seama daca sunt de buna credinta, si daca e o rezervare de impuls prefer sa fac booking si sa isi asume ei nota pe care o dau cazarii. La masini de obicei prin rentals, care e booking, pentru ca aia care rezerva direct au ideea sa imi strice orice final de vacanta exact cum zice Corban. Cand vine vorba de restaurante intotdeauna caut prin google si eventual ulterior tripadvisor, niciodata prin booking.
NOU
Same here: booking pentru căutare, sunat direct și dacă prețul e mai mic, merge pe direct. Daca nu, prin booking.
Alt pont, căutare pe Google maps in zona de interes (hoteluri, restaurante etc.) si contact direct.
Până acum a fost valabil și în afara și prin țară.
NOU
Mie îmi plac review-urile negative de la Burj Al Arab.
Nu știu câte sunt adevărate și câte sunt
trollW, dar e ceva de vis.NOU
“am inchiriat acest Rolls si mirosea a mici in el. Si a romani”
NOU
mici de oaie si scria fcsb e steaua!
what is “fcsb e steaua”???
NOU
@Animaloo: un soi de “Basarabia e Romania” pentru microbisti.
NOU
I’m offended
NOU
@W, ești o pla
Zi cum scoatem hecării din nea Zăpadă.
NOU
Domnu’ Americanu’, puteti ramane la sonda dvs urinara, va rog?
NOU
Am colindat prin Europa in ultimii ani si am tot verificat booking vs direct site hotel. In mai toate cazurile pe booking era mai ieftin sau mai convenabil (e.g mic dejun inclus in aceiasi bani). Mai mult, pe booking erau camere libere, pe site hotel nu.
Efectiv in 5ani si 20 de incercari nu am gasit motiv sa iau direct de la hotel. Poate nu am avut eu noroc..
Am ajuns sa am mai mare incredere in booking decat direct la hotel. Iar daca ia 35% comision iar hotelul e hapsan si baga si mai scump “pe direct” pai le doresc comision si mai mare.
NOU
Pentru cei interesati, ceva informatii despre cum functiona asta cu rezervarile la hoteluri in Paris pre-pandemie. Nu-mi asum nimic din ceea ce o fi schimbat pandemia si nici despre cum functioneaza Booking in alte tari:
– Booking lua comision intre 15 si 25%, in functie de unde voiai sa te afli in listarea lor de la cautare. Comision in general de minimum 22% daca voiai deget de-ala galben de thumbs up si inceput de lista. Erai prost negociator, ajungeai in 25%. Nicio legatura cu calitatea serviciilor. Pentru cei ce nu voiau prioritate, comision normal intre 15 si 18%. Inainte de 2013-2014 (cand s-a schimbat legislatia, daca aveai contract cu Booking), nu aveai dreptul sa ai pret sub al lor nici pe Expedia, nici pe Venere, nici pe Agoda, dar NICI pe siteul tau propriu si personal. Ca sa nu mai spun ca multi hotelieri erau obligati prin contract ca aiba un anumit nr de camere alocate pt Booking pana in ziua D-48h. Adica puteai avea cerere in direct pe ultimele camere, dar nu le puteai vinde ca sa astepti ca poate le vinde Booking. Fara vreo despagubire de la Booking, ceva. Noroc ca s-a schimbat legislatia si le-a mai rupt din cvasi-monopol. Un parlit de account manager de la Booking il lua la orice ora la per pules si ton rastit pe orice patron milionar de hoteluri, asa putere avea/inca are Booking.
– spre deosebire de Tripadvisor si Google, review-urile pe Booking provin numai de la oameni care au platit sejur la hotel. Pe Trip si Google te poate demola concurenta cu comentarii fake. O stea din 5 pe Trip te declaseaza atat pe cat te-ar urca zece comentarii de 5 stele. Multi clienti mwisti de la natura santajeaza hotelurile à posteriori pentru a fi rambursati partial sau total. Au dreptate in cererile lor in proportie de maximum 10% dintre cazuri. Oameni care cer rambursare ca n-au avut vedere la Sena cand stiau ca hotelul se afla la 2km de apa; clienti de rusinea carora ti-era tie rusine pentru c-au trebuit sa scoata din valiza la check out un adaptor de priza de 10€ imprumutat si o umbrela din lobby, desi ei platisera 250€ pe noapte timp de 6 zile au inventat nopti fara apa calda etc.
– incompetenta managerilor si a salariatilor pe care-i doare in posterior sa verifice ce facilitati figureaza pe pagina lor de prezentare pe Booking a hotelului, neatentie la hasurarea optiunilor de parcare, scaun de copil pt breakfast, extra bed, spa, a orarului de check-in si check-out, PARCARE, RESTAURANT in hotel.
-asta cu “sun direct si obtin pret mai ieftin” e cu dus si intors. Sunt multe motive pt care nu merge: Booking testeaza hotelurile cu “mistery calls” de genul “am vazut pe Booking pretu’ cutare, nu vreti…”. Au atata putere incat nu multa lume isi permite sa ignore Booking in ziua de azi.
Il gasesti pe ala care vrea sa-ti dea pret mai bun, asta inseamna ca e un hotel mic, de familie si a raspuns la telefon cineva direct interesat in business sau, daca nu e din familie, un salariat fidel, platit decent. Cum majoritatea salariatilor sunt platiti prost, turnover rapid de personal, nestimulati deloc pentru upsell, nimeni nu-si da interesu’, “du-te si rezerva pe Booking, eu nu-ti dau alt proposal”. E munca mai multa pt nimic. Trebuie sa schimbi 3-4 mailuri cu clientu’, sa redactezi bine mailu’, cu cancellation policy and comp, sa fii atent cand dai copy-paste la date, tarife, BB, trebuie sa calculezi rapid la telefon care-i tarifu’ care aranjeaza hotelu’, gasesti patroni prosti care reproseaza apoi ca e prea mic pretu’, etc…
NOU
…aha..
NOU
Am fost în week-end-ul ăsta prelungit la Orşova și am găsit cazarea prin booking, prețul era identic cu cel de la recepție, dar aveam un cashback de 10 % prin ei. Hotelul nu era deloc interesat sa îmi dea alt preț, așa că am ales booking și am plătit direct la recepție. Aia e
NOU
Eu înainte să merg în vacanță studiez (uneori și îi întreb pe ceilalți utilizatori) de pe amfostacolo.ro (păreri scrise de cei care au vizitat înainte hotelul sau localitatea respectivă).
Nu toți sunt la fel, ce mie mi se pare superb, pentru altul este o mare kizerie (și invers), dar te ajută să știi și părerea altora. Desigur, mă uit și pe ce s-a scris pe booking.com
NOU
Am rezervat pe booking o cameră lângă Sibiu, totul ok. La final însă îmi apare că pentru încă 40 de lei pot avea și baie în cameră. M-am uitat atent la descriere și nu apărea baia în cameră. Așa că am rezervat cu baia în cameră, cu 40 lei în plus, că nu prea aveam alternative pe acolo. Ajung la hotel și când să achit (ca norocul că nu am achitat în avans) recepționera îmi zice că toate camerele sunt cu baie și nu înțelege cum de apare pe booking astfel. Și am platit varianta cu 40 mai puțin, evident.
NOU
As fi surprins intr-adevar de pretul mai mic, pentru ca eu stiu ca politica booking impusa hotelurilor este de “best price”. La un moment prin UE era ceva usita cu “per channel” adica online only, poate la telefon obtii ceva mai ieftin, sau doar se risca hotelul, dar in prinicipiu hotelurile (care doreau sa fie pe booking) o respectau.
NOU
Meh, lasand la o parte chestia cu preturi mai mari local vs booking, care e destul de universala, majoritatea hotelurilor cer plata in avans cu promisiune nescrisa ca daca nu mai ajungeti va dam noi banii inapoi. Sigur.
Pe booking ai free cancelation, si se respecta. Cum ne programam noi concediile cu multe luni inainte, conteaza.
NOU
Ne place Grecia si mergem de cate ori se poate. Si facem asta de cel putin 15 ani. Daca la inceput rezervam, mergeam cu autocar etc, am ajuns curand la concluzia ca intreband in jur la fata locului e mai ieftin. Si preferam in ultimii ani un drum cu masina proprie, fara multe bagaje, fara nici o rezervare, oricand. E de-a dreptul distractiv sa gasesti cazare in resort aproape de lux cu 80euro pe zi si sa intalnesti romani deja cazati care spun ca au gasit la oferta ieftin , cu doar 120 euro pe noapte..
NOU
La 120 de euro pe noapte, dacă hotelul este mare, sunt șanse de peste 90% să prinzi loc liber în ziua în care ajungi acolo;chiar și în plin sezon.
NOU
nu stiu, eu cand am folosit booking anul trecut, scria destul de clar la fiecare hotel ce parcare are, cat costa si trebuie rezervat, trebuia doar sa cauti mai atent prin descriere, dar poate am avut noroc
in rest, da, corect, corporatiile exista ca sa faca bani, nu ca sa satisfaca clienti, de aia piata libera nu e suficienta pentru a le regulariza si trebuie sa vina un stat puternic si niste legislatie ca lumea sa le mai stranga de coaie din cand in cand
NOU
Bosmang, afacerile mici se descurcă. Eu mi-am rezervat prin Booking ceva prin Thasos acum vreo 4-5 ani și fata de acolo mi-a zis din start că “fii atent, îți iau doar atât și dau cancel la booking, zic că nu ai ajuns”.
NOU
Asta este cea mai bună variantă și cred că singura prin care se poate reduce semnificativ influența booking pe piață;decât să le de-a comision 35% la booking, mai bine proprietarul hotelului reduce cu 25% prețul plătit de către cel care rezervă prin booking;așa este bine atât pentru hotel, cât și pentru client.
NOU
Funny, dar nu e tot timpul asa usor sa platesti mai ieftin direct la hotel/restaurant etc. Am incercat de mai multe ori in diferite locatii din lume si din Romania, de cele mai multe ori mi s-a transmis un pret mai mare fata de ce aparea pe Booking si nu ma refer mai mare cu 5% ci cu vreo 20-30%, gen recuperau comisionul dat la clientii veniti prin Booking de la cei veniti direct. Dar cea mai tare faza a fost in Asia unde am stat mai multe zile la un resort si am vrut sa mai stau inca doua nopti, pe Booking era 40 euro/noapte zic sa intreb direct la ei, mi-au zis ca e 50 euro/noapte, am facut rezervare pe Booking in fata lor si le-am zis ca am o rezervare pe numele meu, sa verifice. In fine, grecii sunt cei mai receptivi la faze de gen, ba chiar te roaga ei daca poti sa faci asta si sa revanseaza fata de tine cu o camera mai buna, un suvenir, discount mare etc.