V-am povestit acum ceva vreme că am încercat, fără succes, să schimb cablul de la frâna de mână de la Mercedes. Poate vă interesează un update.

Update-ul este că nu am reușit nici până acum să îl schimb. La serviceul unde mergeam eu de obicei, de la pasajul Mărăsești, mă duc ăia cu vorba de atunci, pentru că nu au timp. Am mai fost la vreo 2, la fel, nu avem timp. Azi, se lăuda Mariciu că are un prieten care are service. Supriză, nici el nu are timp.

Serios, cred că pur și simplu va trebui să fac cum am făcut întotdeauna. Să mă apuc să citesc și să învăț cum se schimbă cablul vieții și aia e.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

67 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Dacă o ungeai cu zer nu mai ajungeai aici.

    • #2

      nu a avut timp ca sia batut copii sa ajunga campioni la gimnastica

  2. #3

    Dă un telefon la Ionuț. Cel mai bun mecanic pe care l-am întâlnit. Tuturor celor care le-am spus de el, au fost mulțumiți.

    0729097599

  3. #4

    Serios, nu face tu asta. Ai dusmanie pe nevasta?!

  4. #5

    daca nu tii sa aiba service unde sa iti bei si o cafea, vb cu Misu. de obicei te rezolva de la o zi la alta, uneori si in aceeasi zi. maxim a fost 2,5 zile cand am schimbat ambreaj. zici modelul, iti zice pretul. de pe o zi pe alta deobicei daca ai nevoie de diagnoza. da, nu trebuie talon, doar VIN. Si din pacate e la iesirea din militari pe autostrada si stiu ca e specializat in VAG si pompe de injectie, deci nu pot sa bag mana in foc ptr mercedes ptr acelasi timp de asteptare, desi la cat ai asteptat deja…
    zi ca te-a trimis Lucian de la Citi
    0721205169

    • #6

      Super, mersi, o sa-i spun ca m-a trimis lucian de la citi ca am o lucrare mai delicate si vreau sa iasa bine. Mersi inca o data.

    • #7

      tu zi ce vrei ca nu m-am prins daca estiironic sau nu. Dar in continuare il recomand

  5. #8

    ha ha ha
    Stii de ce nu au timp?Pentru ca asta este o munca de 10 lei si ei nu se apuca daca nu este de minim 50-100 lei.
    Esti sarac.

    • #9

      pentru ca se stie ca daca ai fost nesimtit la tine se intoarce clientul cand are si munca de 500 euroi…aia ok isi fac timp, ca stiu ca asa se face continuitatea afacerii…

    • #10

      Nu cred ca este rentabil pentru ei.Desi este o treaba simpla se pierde mult timp.Si nimeni nu vrea sa se complice pentru bani putini.

    • #11

      hai mai Robert, stii si tu ca nu o sa iti sch nimeni cablu de frana doar pe 10 lei. La reprezentanta iti iau vreo 30 doar pe “materiale mici”, diagnoza e 100. Asa ca e loc si ptr pfa-uri cu garaj mai unsuros dar cu timp de raspuns ok si calitate tot acolo (unii dintre ei lucreaza la reprezentante si fac in timpul liber treaba si pentru ei)

    • #12

      e 120 de lei cablul plus manopera.

    • #13

      Bai…stiti ceva…la ce poze a pus mai sus bagi pl in el cablu…ca viata e scurta si merita oleac de adrenalina asa…ce naiba!!!

    • #14

      Nu vor să muncească, punct. Am ford escort din 98, pe care vreau să îl fac impecabil. Mecanic am rezolvat cam tot ce era problematic, mai rămâne de reparat problemele de tablă. Mă aștept ca lucrarea să mă coste undeva spre 1500 – 2000 €, astfel ca mașina să fie pe urmă impecabilă. Crezi că am găsit pe cineva interesat s-o facă? Am vorbit cu 6 tinichigii, toți s-au tras pe fese că mult de muncă, dar niciunul nu a înaintat vreo sumă. Cât poate câștigă un tinichigiu să nu fie interesat de o astfel de lucrare? E de muncă, știu, dar totuși, sunt niște bani buni care vin

  6. #15

    Acu daca mesteru are reject pentru merc eu nu mai spun nimic.Rugaminte:stie cineva pe altcineva care se pricepe la saab benzinar si sa fie la maxim 300 de Buzău?Baiatu care se pricepea s-a carat in Suedia,cine dracu ar pleca din ro sa lucreze in Suedia?

    • #16

      baiatu care se pricepea, evident.

    • #17

      lasa ma ca ii iau aia copiii in Suedia si se intoarce

    • #18

      “cine dracu ar pleca din ro sa lucreze in Suedia?” Chiar asa, ce-o fi fost in capul lui…

      Apropo, nu prea mai vad Saab-uri pe sosele. Se retrag la garaj incet-incet? Stiu ca nu se mai produc de vreo 2-3 ani. Piese se mai gasesc?

    • #19

      or fi metri, or fi parseci, or fi spartani….

    • #20

      Inclin sa cred ca e vorba de km/h…

    • #21

      “max 300 de Buzau” nu poate fi altceva decat tzuica. Tzuica de Buzau!

    • #22

      Oameni rai.Heitari cică au numele.300 km de Buzău.Au scos si un suv.

    • #23

      Stiu un tip nu numai mecanica știe,se baga si-n electricitate auto ,cunoaște si cu testeru’ ,meseriaș ce mai

      Îți dădeam telefonul dar sta la 302 km. de Buzău .Ghinion ,vorba lu …

    • #24

      Am cautat pe goagal si intr-adevar au scos un SUV. In anul 2005!

      Deci heitarul are dreptate, de 2 ani nu se mai produce vreun Saab. Pana si SUV-ul din 2005 era fabricat in SUA, nu in Suedia. Ai grija de masina aia, e de colectie de acum, nu stii cand o vede Tiriac, i se pune pata si vine cu diplomatul plin de hartii verzui la tine 🙂

      Ce ai, 9-3, 9-5?

    • #25

      Autocobalcescu

  7. #26

    30 de lei să îmi schimbe un robinet la calorifer. Aveam de pus 7 si o baterie, plus de tras 5 metri de pexal. Toată treaba 400 de lei manoperă si 2 ore de muncă .
    L-am trimis acasă pe nenea, mi-am cumpărat eu 3 chei, materialele, am împrumutat o bormașină pe un bidon de bere si le-am făcut singur. Japcă la drumul mare.
    Mai nou cred că mă apuc de bricolaj si îmi dau singur lavabila si îmi bat parchetul. 500 de lei de cameră pentru 2 zile de muncă, câte 4 ore.

    • #27

      Daca te apuci si de baie, nu folosi piulite metalice la colacul de wc!

    • #28

      eh nu. poti, doar ca cu alea ramai

    • #29

      frantz, daca ai schimbat pexalul eu am invatat hard way sa fac asa :

      atasezi un compresor, bagi presiunea corespunzatoare de test, il lasi legat 1-2 ore, vezi daca scapa pe undeva. nu de alta da sa nu trebuiasca sa schimbi si parchetul + un vopsit la o data ulterioara cand comform legilor lui murphy esti prin vacanta.

    • In aceiasi ordine de idei, o plomba costa 150 lei. Data viitoare cind te doare maseaua imprumuta un Dremel de la careva, cere un spaclu de chit de la un prieten tinichigiu auto, bea o suta de Mona, da cu Dremelu’ prin masea si apoi tencuieste-ti singur fildesu’….

    • #31

      @mircea Nu e ca si cum ai compara condusul carutei cu condusul masinii. Adica o munca de NECALIFICAT cu o munca in care inveti doar scoala vreo 7 ani.

    • #32

      Care l-ai jignit pe domn’ inginer luandu-i painea de la gura?! Totul pana la a interveni sngur asupra instalatiilor sanitare! Asa ceva chiar nu se face.

    • Nu m-a jignit deloc. Cre’c-am platit juma’ de casa cu banii luati de la din astia care cred ca instalatiile sint facute de NECALIFICATI si care mai intii au “reparat” singuri si abia apoi ne-au chemat. Las la o parte ca am ris de citeva ori in barba auzind cicalelile nevestelor respectivilor: “ti-am zis eu sa nu te bagi”, “n-ai vrut sa chemi instalatorul”…
      Un caz aparte e al celui cu apartamentul de deasupra unui fost mare magazin de mobila din Timisoara.
      Pe scurt omul si-a facut curaj cu citeva beri si s-a pus sa-si schimbe singur intr-o simbata dupa-masa racordul flexibil la chiuveta si robinetul de trecere aferent, a coborit la subsol si a inchis toate vanele pe care le-a gasit, nedind importanta faptului ca una, cea mai mare, era deja inchisa.
      Si-a rezolvat omul problema, a coborit inapoi in subsol si a deschis toate vanele ce le-a gasit. Inclusiv pe cea care o gasise inchisa. Care era sprinklerul magazinului de mobila, inchis de un Gigel (care sustinea mai apoi sus si tare ca lasase eticheta cu “NU DESCHIDE” pe roata de manevra a vanei) fiindca urmau sa se faca modificari (acum sint vreo 4 sedii de banca acolo).
      In final aia cu mobila l-au dat in judecata sa le plateasca vreo 3 miliarde (era pe vremea leilor vechi), el a dat in judecata firma care facea amenajarile ca n-a pus dopuri la sprinklere. Oricum, a ris juma’ de Timisoara privind cum siroia apa pe usile magazinului de mobila din Marasti…

    • #34

      dar stii ca eu sunt electromecanic cu diploma, nu?

  8. #35

    Lucifere, tu esti in concediu postnatal mă, numa’ gura ta “s-aude” p’aci in ultima vreme. 🙂

    • #36

      predivortal cred

    • #37

      Auzi, da la Mioveni nu se dă liber când îți fată mâța?
      Că mă gândeam că tre’ să ai niște nepoți cu flocosul ăla :))
      btw, La mulți ani, coiță!

    • #38

      E la menopauza

    • #39

      Urarile pt cine sunt si cu ce ocazie?

  9. #40

    Parcă ziceai că vrei să schimbi cablul la Mercedes. Pe astea le cheamă așa? Pe toate?

  10. Eu mă chinui să găsesc un mecanic bun de Dacia 1310. Însă slabe șanse. Nu știu cum dracului de la Mercedes nu există. dacă aveai vreun Lamborghini săreau toți să te ajute, chit că n-aveau idee. ai încercat pe bulevardul Basarabia, vis a vis de patinuar? sunt vreo 3-4 service-uri auto, am văzut că fac ăia de toate, de la mașini unicat la broscuțe, morgan, logan, orice. Bașca zilele trecute am văzut o dacia 1300 de jurai că-i luată de la salonul auto. Poate vor avea timp să schimbe un drac de cablu, că nu-i mare inginerie pentru un mecanic.

    • #42

      Esti cu drona spanace ?

    • Si io caut unul in Timisoara – mi s-a rupt la Dacia papuc cablul de kilometraj. Parca le cer sa-l schimbe gratis asa dau din colt in colt mecanicii…

    • #44

      Anoar, ianoarie,..

    • @ Razban – maine ies cu ea iar.
      @ Mircea – Nu prea mai vor sa repare Dacia. Poti sa iei un cablu din dezmembrări si să-l intrebi pe ăla de acolo cum se schimba. Sau il iei de pe OLX, de la unul de vinde piese de Dacia. De multe ori te ajuta si ala sa schimbi ceva. Și asta pe-o bere, doua. Cam greu să găsești anunturi in timisoara. Sau vezi pe străzi pe unde vezi o Dacia și dacă-i vezi șoferul, oprești langa el si-l intrebi cum se face, daca te ajuta. Ar trebui sa te ajute.

    • Unchiul meu îşi ocupă atât timpul petrecut la muncă, cât şi cel liber, cu mecanica auto. Şi da, ştie să trateze destule mărci de maşini. Ca să nu-l laud şi să zic că pe Dacii şi-a început singur cariera. Îl găseşti în cartierul 23 August, Bucureşti. Dacă vrei nr. lui de telefon, dă-mi un ghiont virtual. 🙂 Valabil şi pentru Cetin.

    • @Francisc: Bre, am permis de demontat Dacia pe marginea drumului din martie ’87. Problema nu e ca nu stiu cum se face, ci ca nu am chef sa stau cu capul in jos printre pedale si volan ca sa-l schimb. Vreau pur si simplu sa platesc un nene sa o faca. Am un servis care repara mai mult dacii, am schimbat electromotor, cruce cardanica, ulei si filtre la ei. Am vrut sa schimb si incuietorile si cablul de kilometraj, mi le-au lasat la urma, apoi ca e tirziu, sa vin miine, poimiine…

  11. #48

    Mi-a dat demarorul de la Megane semne ca ceva nu-i mai place, dupa 11 ani de functionare. Aveam de gand sa ma bag sub masina, dar am gasit un prieten care are o rampa din aia veche, publica, in spatele blocului. 4 ore de munca, aveam toate cheile si tubularele posibile, timp in care intai am descoperit ce si cum se face, stiam doar la modul generic unde e pozitionat acel demaror. Munca, nu gluma. Am desfacut blocul clapeta de admisie mai intai, ca altfel nu ajungeam la suruburile demarorului. Ocazie cu care am descoperit ca mai trebuie si asta curatata de mazga aia de ulei. Apoi m-am tavalit in genunchi, ca rampa avea 1m inaltime, nu puteam sta in picioare, pana am reusit sa desfac legaturile eletrice, etc. Am facut curse intre pozitiile “calare pe motor” si “sub masina”. Dar a meritat. Demarorul era intact, trebuia curatat nitel la perii, uns bendixul si curatate suruburile si piulitele la contactele electrice.

    Cat am economisit cu treaba asta? Pai daca te duci la un mester, prima data iti da un ciocan in el si gata, s-a rezolvat. 20 lei.
    Evident ca rezolvarea cu ciocanul e doar o metoda psihologica de a te convinge, dupa ce ramai in drum, ca merita sa dai bani grei sa schimbi piesele nene, mai ales daca masina are 11 ani. Starter nou e 450-800 lei. De la dezmembrari e 250, reconditionat, cat de cat bun. A meritat sa nu dau banii aiurea pe un starter bun, cand al meu e perfecta stare.

  12. #49

    dar saorma fac?

    • #50

      intrebare pentru Franciscan………..sorry………….

    • saorma are langa stadion si vis a vis. nu excelenta, dar de foame (pardon, pofta) romanul manaca tot felul de tampenii.
      cat despre mecanici, chiar stau sa ma intreb cum plm as putea sa m-apuc la ora asta sa invat asa ceva. sa ma bag ucenic la un atelier sau cum?

  13. #52

    Eu am mașina în service de luni dimineață pentru un vopsit plafon unde plafonul e 70% sticla si nu e gata nici acu, probabil luni. Noroc că am mecanic bun , dar de vopsitori…. tot ” respectul ” .

  14. #53

    Eu nu stiu un mecanic bun dar stiu o patiserie misto in Constanta. Atat de misto ca nu au schimbat nici mobila nici reteta de 30 ani. In Tomis Nord, in spatele pietei. Se urca niste trepte, cumva e langa o berarie. Cumpara-ti un kil de placinta dobrogeana, e cea mai misto placinta din lume. Si nu o sa iti mai pese de nici un cablu.

    • #54

      Corect. O să pună frâna cu bățul la roată, ca la căruță.

    • #55

      E vorba de frana de mana. Deci poate pune o caramida la roata.

  15. Mi-ar face placere sa te ajut si poate cu ocazia asta incerci un serviciu nou pentru a gasi un mecanic de incredere. Verifica link-ul din comentariu.

  16. #57

    Pentru aia care vreti sa va apucati sa reparati masini, o sa las asta aici:
    www.youtube.com/channel/UC_q-UNDJeEBSHqKzAP_8x_A

  17. #58

    doar intreb, la Autoklass de ce nu te duci? mie mi-au schimbat un bec fara sa comenteze ca e lucrare “mica”

  18. #59

    Instalatorul iti i-a x lei/ora si sta doar 10 minute pentru ca munca e facuta in 10 minute, 10-20 de minute te asculta care e problema, apoi are o masina cu scule si materiale cu care merge la interventie, apoi are un contabil, are cheltuilei cu publicitate, taxe……
    Munca care o face el in 10 minute tie iti poate lua vreo 4 oredar el a investit in experienta, scule ……
    Pentru mecanici exista software care iti arata la fiecare masina ce piesa vrei sa schimbi ce anume ai nevoie sa dai la parte sa ajungi si cat timp iti ia si apoi doar inmultesti cu cat ceri pe ora.
    In America un mecanic auto cere pe ora intre 60-125$.

  19. #62

    Poate e mult de lucru, si nu merita. E o lucrare complicata, si nu pot lua prea multi bani pe ea.

    Asa am patit eu cu un Renault Megane din ala cum ai (sau ai avut) si tu. Aveam de schimbat un bec, si la nici un service n-aveau timp 🙂 pentru ca dupa cum stii, fie demontezi juma’ de masina, fie ai manute de femeie miniona ca sa il schimbi pe unde au gandit francezii ca ar trebui sa il schimbi.

  20. Sunt foarte sigur ca la reprezentanta la Mercedes se rezolva fara probleme.

  21. #64

    În Cluj are cineva vreo recomandare de mecanic auto bun/de încredere? (și, eventual, care să nu ceară 100 lei să schimbe două filtre, de exemplu)
    Masina e un A180.
    Mulțumesc!

  22. #66

    Cetin, m-am mutat de cca 1 an în CJ. Originar din Craiova.
    M-am ‘plimbat’ de 2x cu platforma (Reno, deh), şi am ‘încercat” câţiva, aşa zişi, mecanici. Pe lângă că nici unul nu mi-a părut profesionist, toţi au cerut şi pe mă-sa şi pe tac-su.
    Am trecut de la Reno la MB, şi pe lângă preţul consumabilelor, am avut un şoc la primul schimb de ulei/filtre. În Craiova, unde am tot făcut schimburile până acum, când cumperi ulei/filtre, montajul e “din partea casei”. Ei bine, la ‘primitorii’ ăştia de ardeleni, m-a constat @100 lei să-mi pună ulei şi filtre noi.
    Iar acum, am de schimbat/reglat nişte chestii la A180, şi am fost la vreo doi .. unu’ şi-a “declinat competenţa”, iar celălalt mi-a cerut @3700 lei (piese comandate de el + manoperă). În condiţiile în care, la reprezentanţă, suma totală e de 4300-4500 lei (piese originale, manoperă, garanţie 2 ani).
    Mă gândesc că poate-poate, e vreun păţit pe aici care a avut o experienţă plăcută cu ceva mecanic din CJ .. care i-a reparat maşina bine/corect şi nu i-a cerut să facă credit pentru ‘deviz’ …
    Mulţumesc!

  23. #67

    am si eu o intrebare (poate proasta, poate redundanta ca sunt prea multe comentarii si nu le-am citit pe toate): de ce nu te duci la reprezentanta? adica la aia care au fabricat masina?