taxi uber alles

Eu personal nu l-aș folosi, pentru început. Și nu din clasicul motiv că vai, îmi cere cardul de credit și în românia se dau țepe cu carduri. Pentru că da, tu dai cardul lui nea caisă din colț, nu lui Uber, o companie evaluată la vreo 40 de miliarde de dolari.

Nu am încredere pentru că eu nu mă urc în mașină, cu oricine la volan. Șoferul unui sistem gen Uber nu are nici o garanție în fața mea. Sistemul de triere inițială, adică mașină mai recentă din 2004 și să ai cazierul curat, mi se pare mult prea labil.

Serios, cum adică mă urc într-o mașină a unui tip despre care nu știu nimic, în care nu am nici un fel de bază, care nu reprezintă și nu e reprezentat de nimic. Undeva, chiar Uber spune că respectivii nu sunt angajații lor și că șoferii sunt singuri responsabili de acte, autorizații și plata impozitelor datorate statului.

Și atunci, ce garanție prezintă un asemenea tip în fața mea? Absolut niciuna. Orice se întâmplă în mașina aia e un contract civil între mine și el, supus legilor românești. Nu mai vorbim de calitățile neverificate, de șofer.

Și serios dacă vreau să mă ajungă soarta lui Teo Peter, în variantă Uber.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

129 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ok, dar lămurește-mă, spre deosebire de taxiurile românești care…

    • #2

      Daca te referi strict la taxiuri:ITP taxi la 6 luni,agrere taxi(adică RAR-ul îți verifica Masina daca corespunde pt transport persoane),aparat de taxat verificat metrologic anual+licența taxi(care nu se eliberează daca ai datorii la stat…amenzi,impozite) Daca te referi la taximetriști:analize medicale,test psihologic,cazier,asigurare de persoane si bagaje si un examen pentru atestat. Ce zici,ajunge?

    • #3

      Asa e. Da-m șpagă si la finanțe si la metrologie si la clinici pt analize si la brokeri pt asigurari…(stii ca taxiurile au asigurari separate,inclusiv cea obligatorie?).Chiar pe bune..asta discutam aici?

    • #4

      E prea dimineața. Corect este: Dam șpagă. Scuze.

    • #5

      @Valentin
      Tu vorbesti din manuale , asa-i ?

    • #6

      Vorbesc din propria experiența. Cel puțin asa este in Brasov.

    • Valentin. Pelicanul din Bucuresti are aparate care inregistreaza 1km la 700 de metri. Toti stiu asta, nimeni nu zice nimic. (pentru cine nu crede, faceti acceasi cursa – in aceleasi conditii de trafic – cu pelicanul si cu speed/cobalcescu/etc.)
      In plus, 75% din Loganurile de pe taxi din Bucuresti sunt epave. La propriu! Majoritatea daunelor totale de Loganuri de la firmele de asigurari sunt cumparate de firmele de taxi, iar pe restul le gasesti “fara incidente” pe autovit la samsari cu firme de dezmembrari.
      Pe langa asta, calitatea taxiului nu o reprezinta doar masina, ci si soferul. Rar gasesti sofer pe taxi care sa respecte un minim de reguli de bun simt, ca sa nu zic legi (semnal, faruri aprinse, stat in cozi cu toti ceilalti si altele). Am mers cu taxi cu faruri stinse noaptea, pentru ca “d-aia sunt becuri pe strada”. Asta ca sa nu zic ca exista soferi pe taxi care nu au licenta (o folosesc pe a unui prieten) sau care au permisul suspendat si dovada expirata (pe asta a patit-o un prieten, nu eu; eu m-as fi dat jos in secunda 2…) si care se lauda in fata clientilor ca nu ii opreste politia pentru ca sunt de la firma “X”.

      Astea sunt taxiurile in Bucuresti.

    • #8

      Valentin, tu nu ai circulat cu taxiul in Bucuresti, nu?

    • #9

      mai dă-i în pula mea pe taximetriști

    • In taxiurile româneşti mai dai peste vreun tip ca cel din Umbre.

      Arhi vrea palpitatii adevarate

    • #11

      @Valentin : in ce lume traiesti ? In bucuresti 70 % nu ar trece nici un test, habar nu au de bun simt si conduc niste carutze… jesus.

    • #12

      Pelicanii sunt cele mai jegoase fiinte posibile. am un vecin, singurul de altfel de aceasta speta din bloc. E maimuta cu certififat si atestat de taximetrist….

  2. Nu e ca si cum in taximetristi poti avea incredere. Am mers cu unul care se credea la raliu si pe care l-am rugat sa mearga mai incet. Replica:
    – Haide dom’le, va e frica cu mine?

    Macar la uber ma astept sa aiba scoala, nu scoala vieti, care o face toti baietii.

    • Raspuns: Da si ma dau jos.
      Nu trebuie sa iti fie rusine niciodata. La fel si cu luminile. Trage pe dreapta si ma dau jos. Nu trage pe dreapta, deschizi usa. Daca face scandal si ajungi la politie, sechestrare de persoane.
      Nu trebuie sa iti fie frica, rusine de taximetrist. Nu iti place stilul, moaca, modul in care conduce, te dai jos.
      Aud atatia care se plang ca vai, ca x si ca y, dar unul nu s-ar da jos sa ia altul.

  3. #15

    Ok, bine punctat, DAR:

    Ce garantie ai cand te urci intr-un taxi? Nu prea am avut multe ocazii sa circul cu taxiurile prin Romania, insa din cate am auzit e ca si cum te-ai urca pe sfoara lui Tarzam in junga, soferii fac slalom printre masini.

    Parerea mea este ca daca vrei sa incerci ceva mai bun, merita sa risti.

    Si e o parere subiectiva, pentru ca daca n-ai avea masina ai apela “cu incredere” la astfel de variante.

    • #16

      am mersi de multe ori cu taxiul in Romania si e OK insa majoritatea soferilor de taxi se uita ciudat la tine cind iti pui centura de siguranta. unii mi-au zis si ca sa nu-mi fie frica ca nu ma amendeaza nimeni. de parca de-aia imi puneam centura 🙂

    • #17

      asta pentru ca ei nu au habar de legi si merg pe principiu : nu mi se poate intampla mie.

  4. #18

    s-ar putea sa ai dreptate, dar problemele astea ti le pui pentru ca nu esti hipster cu iphone luat la abonament si cu credit card limitat la 100 RON (tranzactia 😉 )

    gandeste ca putin marketing targetat ar putea avea ceva rezultate

    iar simpla discutare despre prospatul lansat … nu face decat mass awareness pentru serviciul de “ride sharing”

  5. #20

    Nu, cardul nu-l dai lu’ nea caisă, ci-l dai companiei Uber. Uber încasează banii din contul tău, își oprește comisionul și apoi face transferul banilor către șofer.

    Apoi, nu poți vorbi de Uber fără a îl compara cu taxiurile clasice. Așa că, cazierul fizic, cazierul auto, revizia și toate celelalte documente care le sunt cerute șoferilor, sunt mult mai multe decât au taximetriștii. Plus interviul și inspecția mașinii, care la fel, nu știu dacă există la taximetriști.

    Ca mulți alții, am avut o grămadă de experiențe cu taxiurile – în ultima vreme mai puține pentru că am avut bulanul să-i nimeresc pe ăia buni. Pentru ca da, atunci când alegi să te urci într-un taxi, tre’ să ai bulan, frate, ca să ajungi întreg la destinație.

    Pe scurt, ideea-i că Uber este de fapt singurul serviciu de genul acesta în care poți avea încredere. Motivele sunt multe.

    • #21

      O cunostinta are si acum dureri de cap si pierderi de memorie din cauza unui taximetrist. Desi i-a spus sa mearga mai incet el a replicat “trebuie sa fac bani doamna, d-aia ma grabesc” iar pe linia de tramvai(ca depasea coloana) de pe Stegan cel Mare a intrat in plin in cineva care venea din stanga de pe o strada. A dat-o pe ea zdravan cu capul de parbriz(nu avea centura) si a facut masina zob.

    • #22

      Alex, nu zic ca taximetristii sunt minunati, dar eu cand merg cu taxi-ul:
      1 – stau in spate de obicei.
      2. – cand stau in fata imi pun centura. Fara exceptie.

    • #23

      E obligatorie purtarea centurii si in spate.

      Acum 2 saptamani, in fata mea s-a rasturnat o masina. Cei din fata, purtau centura si nu au avut nimic, pasagera din spate nu purta si avea nasul spart.

  6. #24

    Ce este Uber? Serios vorbind, eu sunt mai prost in domeniul asta, am cautat cate ceva pe google, am gasit varianta in alte tari care difera, cica, am gasit si un articol pe play4tech (sau cum se numeste), insa scriu atat de bine incat nu intelegi nimic.

  7. #25

    Uber are un sistem de rating pentru soferi, ceea ce e un lucru bun.

    Probabil si acest sistem poate fi fentat, ceea ce e un lucru mai putin bun.

  8. “Da ce bă arhi, tu când iei taxiul ce garanție ai?”

    Păi bre, voi credeți că nea Arhi ia orice taxi când îi arde buza? E nevoie să dea un telefon și vine taxiul și-l ia. cu șofer pe care-l cunoaste, cu care a mai mers de 10-20 de ori…

  9. #32

    Ca sa descriu acest serviciu in 2 cuvinte voi pronunta numele unui domn: Batrista Emanuel.Si acum hai sa mergem la Batrista.

  10. Plățile se pot efectua si prin PayPal spre Uber, pentru liniștea ta. (deși știu ca nu la asta te-ai referit) 🙂

    “Nea’Caisa” primește doar rating de la tine.

    Un video despre cum funcționează Uber, care presupun ca l-ai văzut deja.
    youtu.be/makYbqd7mGA

  11. #37

    In afara de card, azi am fost cu un rrom care toata cursa a vb la telefon si accelera ca nevasta-mea, adica zici ca dadea la vasle. Si asa pierd clienti cu Blackcab , sa plece in Anglia toti

  12. #38

    Nu zic ca n-ai un punct de vedere valid, dar traind in Bucuresti, nu prea ai termeni pozitivi de comparatie cu programul, prefer la orice ora R.A.T.B. sau metroul, in locul taxiurilor de aici, la care nu apelez decat daca este o urgenta, si in legatura cu care pot sa recunosc usor umil ca am o anumita frica sa ma urc singur .

    • Ba cam ai: Black Cab. Ce-i drept, e oleacă mai scump Black Cab-ul, dar merită toți banii.

    • #40

      Black Cab daca ar da drumul la colaborari ar si ei mai ok. Momentan angajeaza ciuperci pe putini bani si se bazeaza pe masini care sunt de nota 10 , insa si oamenii trebuie platiti bine ca sa dea randament si mai ales trebuie sa stie de bun simt, degeaba ii platesti bine daca ei cauta sa fure si nu inteleg ca reprezinta firma on spot.

  13. mie nu imi găsește aplicația nicio masina Uber. Sectorul 5 pare sa fie in afara Bucureștiului 🙂
    In rest, câteva crash-uri pe iOS, ma localizează la 3 străzi distanța …

  14. #43

    Taximetristi cu toate verificarile si liceentele si cati sunt fara ele? cati conduc kamikaze? Folosesc Uber cand sunt in alte orase si pe langa taxiuri e parfum, masina curata, daca uiti ceva in masina stii in ce masina ai fost si cu ce sofer.
    Uber isi ia partea de 20% din incasarile soferului si soferul ramane cu restul sa isi acopere masina, mentenanta, benzina.

  15. #44

    In Bucuresti exista taximetristi care analfabeti care nu au permis de conducere si care totusi transporta persoane. Stiu minim vreo 2 care profesau la firma aceea cu nume de egreta. E loterie si la taximetristi.

  16. Hai sa fim seriosi, toti parnaiasii si toti drogatii s-au facut taximetristi, Reguli de circulatie, nexam, isi trantesc janghinele alea ruginite peste tot si blocheaza circulatia, sunt implicati in toate nenorocirile, furturi, trafic de tigari sau de droguri.
    Daca sunt astia controlati de cineva, eu sunt imparatul Japoniei.
    Crezi ca vazandu-i mutra, cand te urci in masina, te ajuta cu ceva? Jegul ala care a omorat-o pe japoneza nu era legat de o companie, nu avea o licenta data de cineva? Asta l-a oprit?

    • #46

      Liviu, citeste ce a zis Valentin mai sus, toti taximetristii dau examen psihologic, au bagaj de cunostinte, teste medicale , ce dracu /?

    • #47

      Toți 5 din Brașov.

  17. #48

    Nu se considera ca incalca noua lege cu “autostopul”?

  18. #49

    bos, din cate stiu, tu cardul ii dai la Uber, iar Uber plateste catre soferi la finalul lunii.

  19. #50

    Toti marii bloggeri ai Romaniei sunt impotriva Uber, nu va contacta nimeni sa faceti articol de prea-marire?

    • #51

      S-au dus la o bloggerita de moda, nu-i stiu numele.

    • #52

      daca n-au sarit si ei la inaintare cu un piscot, cu o maslina … patashti 😀

    • #53

      plm, credeam ca, dupa cateva sute de comentarii aici, ne cunoastem si nu am cum sa ma astept de la voi la asemenea imbecilitati. se pare ca ma inselam grav

  20. #54

    @Valentin
    Din lista insirata de catre tine

    – ITP la 6 luni – se rezolva (am vazut o gramada de cazane pe roti, taxiuri si nu numai)
    – Aparat de taxat verificat metrologic anual+licența taxi(care nu se eliberează daca ai datorii la stat…amenzi,impozite) – se rezolva si astea, unii mai merg fara aparat, ba chiar au si o maimuta mititica care invarte niste rotite pe acolo;
    – analize medicale – se rezolva, le poti avea fara sa te vada vreun medic (daca vrei)
    – test psihologic – se rezolva, la fel, il poti avea fara sa te prezinti (iar daca este aceleasi ca la examenul auto, fii sigur ca e prea usor ca sa pice cineva);
    – asigurare de persoane – taximetristii vor cea mai ieftina polita, la asiguratorul care o sa iti gaseasca nod in papura in caz de ceva;
    – asigurare de bagaje si bunuri – la fel ca la persoane – cate persoane nu si-au uitat un telefon, un laptop in taxi? l-a recuperat cineva profitand de aceasta polita? probabil 1% din cei aflati in aceasta situatie;
    – examenul pentru atestat – se rezolva si asta, din cate stiu este o simpla formalitate. cat dureaza acest curs? 10 – 20 minute, o luna, doua? Pentru a face o comparatie uite ce se intampla in Londra in cazul obinerii licentei pentru a conduce un taxi:
    “In Londra, poate dura pana la 2 ani pregatirea pentru testul „Knowledge” si obtinerea Suburban licence (Yellow Badge), care permite desfasurarea activitatii in zonele suburbane ale Greater London, dar nu si in centrul Londrei. Pentru a avea acces la intreaga suprafata a capitalei trebuie sa aplicati pentru All London licence (Green Badge), proces ce poate dura intre 2 si 4 ani.”
    – Sa nu uitam si de taxiurile pirat;)

    Spunea cineva mai sus ca prefera mai degraba RATB si metrou decat taxiurile, am aceeasi parere; sunt prea putini taximetrisiti normali. SIncer cred ca trebuie sa ne gandim ca aparitia Black Cab si Uber vor face ca firmele de taxi sa isi schimbe politica, concurenta nu strica nimanui. Sa fim seriosi, in momentul in care firmele mari de taxi au facut intelegere asupra tarifului (Meridian, taxi 2000 etc) si i-au ingropat pe taximetristii independenti nu a sarit nimeni in sus (au fost chiar amendate de catre Consiliul Concurentei).
    In privinta Uber am urmatoarele temeri: lipsa de siguranta in masina unui necunoscut (probabil in timp pe baza raintingului se vor alege persoanele de incredere); se vor impozita in vreun fel acele incasari (banii incasai de companie poate, dar banii pe care ii ia soferul?

  21. #55

    Arhi, cand cumperi ceva de la emag, le dai lor cardul sau unui procesator de plati? 🙂 In rest, de acord cu restul lumii. Am gasit taximetristi care conduceau bine, dar majoritatea erau piloti si incercau si sa ma opreasca sa-mi pun centura, se simteau jigniti. Am gasit inclusiv nebuni cobza, unul mi-a explicat ca are un cip in cap, si ca i-au bagat si copilului lui de trei ani. Am coborat, dar daca tacea si ma baga sub tramvai? Nu exista garantii in viata, dar parca prefer garantia unei firme dovedite extern celei date de patronii romani de taxi. PS: Vedeti ca se iau hartii si ca sa mergi in Uber, nu intra oricine cu orice masina. Exista selectie, conditii si licente 😉

  22. #57

    Serios? Singurul argument este ca nu-l cunosti pe ala? Dar cu taximetristii de la pelicanu’ esti prieten sau ai CV-u inainte sa te urci in cazanul lor?

  23. #58

    taximetristii sunt o plaga
    principiul “oricine la volan” > asa merge lumea la ocazie, sau transport interurban cu dube infecte

    uber e binevenit
    singura contracarare utila ar fi o atitudine din partea Primariei Capitalei, desfiintarea tuturor licentelor de taxi care sunt acum la maimute si reinfiintarea dupa o noua lege cu reguli drastice

  24. #59

    5 lei/luna costa alerta prin sms la card. Ce naiba, ai bani sa te plimbi cu taxiul dar nu ai 5 lei pentru acest serviciu valabil in orice secunda.

  25. Chiar nu avem nicun motiv sa fim importiva Uber, cand pe unde este a avut succes. In alte articole razi de cei ce se tem sa foloseasca cardul. 🙂

  26. #61

    Nu. Sa fie sanatosi. Nu cred ca au ales o tara potrivita. In primul rand, din motivele date de tine mai sus, in al doilea rand, nu m-am interesat de preturi, dar daca sunt la fel sau mai mari ca alea de la taxi, nu fac nicio afacere alegand Uber.
    Chiar si taxiurile prefer sa le iau pe comanda, notez indicativul etc. Nu stiu daca ma ajuta la ceva si nu am avut de ce sa reclam pana acum, dar mi se pare ca am o baza in plus prin asta.

    • #62

      Eu dimpotriva,aproape niciodata nu iau la comanda…prefer sa merg pe jos pana la prima intersectie si sa pierd 2,3 minute…asa ma uit la masina in care ma urc,ma uit la cum arata soferul,ma uit cate iconite are la oglinda si aud ce muzica asculta.In functie de toate astea ma urc in masina sau nu…stiu,e superficiala prima impresie,dar prefer asta decat sa dau comanda si sa apara o toroapa de masina din care urla salam

    • #63

      Nu esti obligat sa te sui in masina daca e manelist sau nu-ti convine orice altceva la sofer sau masina, daca a intarziat prea mult etc. Si din cate stiu, manelele sunt chiar interzise in taxiuri. Probabil ai sunat tu la o firma obscura acum 5 ani si ai ramas cu ideea.
      La colt de strada sunt ori aia care au refuzat comenzi (sau au facut altceva dubios si i-au decuplat de la statie), ori aia care vor sa-ti ia 30 de lei pe un drum de nici 10. Indiferent de iconite, firma, mutra, etc. Asta pot sa-ti confirme insiderii.
      A, ca sunt si firme neserioase care au dispecer, asta e alta poveste.
      Singurul indiciu pe care chiar te poti baza dinainte sa urci in ala de la colt e sa te uiti daca are aparatul de taxat pus cu afisajul spre el. Probabil n-o sa ti-l arate niciodata sau are un pret fix setat acolo.
      PS: de la unul am auzit o injuratura noua: mushita cudui.

  27. cat costa pana la urma sa mergi cu uber?

  28. e cool,dar probabil falimentar asa cum a fost si cu negrii angajati de nastase la fly taxi

  29. #66

    Macar soferii de pe uber au sistemul de rating… e totusi un lucru in plus fata de jegosii de taximetristi.

  30. #67

    “Eu personal nu l-aș folosi, pentru început.”
    Daca toată lumea s-ar ghida după principiul ăsta cum crezi că ar mai exista progres?

  31. Nu am incredere in ce nu vad. Chiar si taxiurile le iau din parcare abia dupa ce ma uit la moaca soferului si la masina. O masina ingrijita spune multe. Foarte rare au fost cazurile cand a trebuit sa sun dupa un taxi, in general la seri speciale: revelion, party la cineva acasa, etc. Oricum in acelea momente nu ma astept sa fie careva pe Uber, toti vor fi la distractie. In concluzie, voi ramane fidel transportului in comun sau mersului pe jos: nu am nici o problema sa merg jumatate de ora pe jos, chiar si prin frig undeva la 2-3 noaptea.

  32. O alternativa intotdeauna este binevenita. De cate ori barbati in toata firea (taximetristi) ma lasau pe strada la ora 3-4 dimineata pe motiv ca nu au chef de munca sau se incuiau in masina fara sa apuc sa deschid usa? E normal sa lasi o fata singura pe strada la ora aia???

    E ok, sa ai alternative, e ok sa nu mai porti grija banilor in numerar!!! E ok sa ai de unde sa alegi. Pana la urma faptul ca exista acest serviciu nu face rau nimanui si il vor folosi doar cei care vor sa il foloseasca si nu au aceste dileme pe care le-ai expus mai sus.

    • Intrebarea zilei e de ce ar fi obligat soferul de taxi sau popa din biserica sa te pazeasca pe tine la 3-4 dimineata sau pana urci acasa. Daca vrei bodyguard, se gasesc de inchiriat la BGS.

    • Ce legatura are mesajul meu cu paza???? Nu era vorba de paza, era vorba ca voiam sa ajung acasa si cei din taxi nu voiau sa mai ia. Si mi s-ar parea normal ca la ora aia sa poti sa folosesti serviciul de taximetrie, ca ziua te poti urca in autobuz sau merge pe jos fara probleme.
      M-a luat pana la urma un taximetrist pentru ca se pare ca eram in drumul lui spre casa. Ti se pare asta o atitudine normala? Si nu, nu puteam sa fac comanda prin telefon, ca nu mai aveam baterie. Sau trebuia sa apelez la BGS in aceste conditii… Jesus, people are mean.

    • #72

      Daca-l iei la comanda, e obligat sa nu te refuze. In rest, si eu am dat de foarte multi care zic “mda… n-am drum p-acolo” sau “va duc, dar va iau [o suma cam mare]” si-mi vine sa-i fac terci.
      In alta ordine de idei, zi mersi ca nu te-au luat, ca daca au fost atat de badarani…

  33. #73

    dar la un taximetrist roman, gen Varu’/Relache, ce garantii ai? cum zicea si Lcn, in Romania, la taximetristi, majoritatea lucrurilor se rezolva

  34. #74

    Toate argumentele tale impotriva aplicatiei sunt valabile pentru orice firma de taximetrie. Hai sa privim problema altfel. De ce sa nu gasesc un mijloc comod de transport si care sa nu ma usuce ,vineri si smabata seara, de bani? De ce sa fiu hartuit pe la gara si aeroport de tot felul de dubiosi care isi ofera serviciile pe niste preturi exorbitante? Sa nu uitam de zilele ploiase cand nu prea iti vine nimeni la comanda pentru ca toti stau in strada ca sa mai jumuleasca cate un client? De ce sa merg cu un taximetrist care imi explica mie ce viata grea are si cate probleme intampina, pentru ca poate poate ma impresioneaza si-i las si lui de o ciorba?

  35. #75

    Meanwhile trei sferturi din comentatorii lui Arhi care sunt de acord cu el au plecat la munca în Italia cu duba. Cu un prieten al unui cunoacut var cu un vecin.Hehehehe.

  36. #76

    Arhi, toate temerile exprimate de tine, sunt perfect justificate si toate se gasesc intr-o calatorie cu taxi Pelicanul.

  37. #77

    Eu merg cu taxi-ul foarte des si rar am intalnit dezastre la volan. Poate ca am noroc, poate ca stiu sa-i aleg dupa fete, nu stiu. Si vorba aia, e destul de greu sa convingi taxi-uri sa mearga in Pantelimoun.
    La Uber, am inteles ca suma minima pe cursa e de 6 lei. Well, la taxiuri, teoretic, suma minima e de de 1.4 lei cat e pornirea. Gandeste-te tu ca taximetrist, ca iei 4 flacai de la Aviatorilor si pana la Piata Presei iti dau 5 lei. Adica ei au platit mai putin decat costa o calatorie RATB. Te simti ca un sofer RATB sclavulet.
    Taximetristi ok sunt multi. Faptul ca ies in evidenta aia rai, nu ar trebui sa generalizam. Puteau fi mult mai multi taximetristi ok, dar primaria, tariful unic mic, clientii nesimtiti si alti factori i-au determinat sa renunte. Si asa au ramas aia care nu stiu sa faca altceva si “decat sa dau in cap mai bine fac asta” 😀

    • #78

      Really? Ai platit un taxi cu 5 lei si nu ti-a zis nimic? Wow.

      Eu nu am avut bafta asta pentru 900 m (calcul gresit din partea mea) am dat 10 lei. Deci nu, nu exista suma minima la taximetristi decat poate aia de 10 lei. Bine, asta vb din experienta mea doar.

    • #79

      Eu nu am platit, dar am dat un exemplu. Cea mai tare faza povestita de un prieten taximetrist. Facuse o cursa 9.95 de lei, clientul i-a dat 10 lei si i-a zis sa pastreze restul :))

    • #80

      Eu am mers inclusiv cu pelicanul, or avea ei contor manarit, dar la 3-4 km in oraș nu se simte, cred camai degrabă ii bârfesc ceilalți, ca sunt mai noi pe piata

    • #81

      “Te simti ca un sofer RATB sclavulet.” Nu te forțează nimeni să te faci taximetrist. Pune mâna pe-o carte, trage tare și schimbă jobul dacă nu câștigi suficient… Ai spart semințe-n fața blocului până la 20 de ani în timp ce alții își toceau coatele prin școli sau la muncă? Felicitări, e foarte probabil să ai un job de căcat cu un salariu de căcat. Nu-mi cere să-mi fie milă, prostia și domnia se plătesc 🙂

    • #82

      Cand e o cursa mai lunga da, sunt de treaba. Am intalnit si taximetristi cu care am putut discuta despre fotbal, handbal, tenis si despre politica, sanatate samd. Dar cand e o cursa scurta, e crunt. Cursa face, pe aparat, 3 lei. Le spun dinainte ca le dau 10, ma refuza si la comanda pe aplicatie sau telefonica 🙂

    • #83

      care ati sunat cu numar ascuns?

  38. #84

    Hai ca sa te calmez senioare, am trimis ieri aplicatia to become a driver 🙂 te tin la curent.
    Eu sunt curios cum e si imi place sa ma plimb prin Bucuresti, merg calm cand nu sunt singur, am ITP trecut fara spaga, am si facultate facuta la buget, n-am nici un incident auto ( ceea ce nu pot spune despre tine :))))))))) ( a fost sotia, stiu 🙂 )
    Revin cu info cand aflu mai multe, la aceasta ora nu e nici o masina prin bucuresti .

    • #85

      Cu numele asta, deja ma inscriu la tine :mrgreen:

    • daca reusesti, te facem uberul oficial al arhiblogului.

    • #87

      am primit lista cu cerinte de la ei, saptamana viitoare incerc sa le rezolv. Pe langa cazier judiciar mai cer si cazier permis auto sa vada cate amenzi si puncte am strans in ultimii 5 ani, mai vedem dupa.
      @Didi: ai gratis primele 2 “curse”.

    • #88

      …de soareci.

  39. #89

    PS: Pt ca taximetristul ala care a luat o japoneza din aeroport si a dus-o in padure sa o violeze si sa o omoare era sigur

    • #90

      Mai citește știrile – nu taximetristul era de vina, ala doar l-a transportat pe faptas. Mai ușor cu acuzatul oamenilor aiurea

    • #91

      Corect, taximetristul n-are nicio vină. El “dăcât” își făcea treaba. Nu era nimic suspect în a transporta o japoneză și un nativ la marginea unei păduri in the middle of fucking nowhere…

  40. Celor care se tem “sa le dau cardu’ lu’ Uber ca ma tepuieste” – stati jos, nota 2.

    Problema nu e ce face Uber cu datele alea ci cum le stocheaza. Daca sunt stocate altfel decat criptate asimetric fiti siguri ca se vor gasi cetateni care sa atenteze la ele.

    Restul problemelor raman: sofer – necunoscut, pricepere la condus – necunoscuta. De acord ca si taximetristii se incadreaza in aceleasi categorii – dar cred ca, statistic vorbind, sansele sa ai un accident cu un taximetrist la volan sunt mai mici, in virtutea experientei. Deci totul se limiteaza la a accepta sau nu riscul sa te sui in masina cu dr. Hannibal (in cel mai rau caz).

    In opinia mea idealul e un “Uber” ai carui soferi sunt evaluati si de o entitate independenta. Altfel raspunderea unor eventuale probleme cu utilizatorii platformei se imparte intre sofer, Uber si pasager.

  41. #93

    Totuși, trebuie sa ne gândim că Uber o să dea șansă unor taximetriști sa evadeze din sistemul cu plan, aparat, probabil PFA, deci adio taxe la stat. Nici nu mi se pare foarte greu, dacă are mașină în proprietate ii da colantul jos și lucrează pentru Uber, nu?

    • #94

      gresit, caracterul infect si foamea de bani o sa-si spuna cuvantul.
      Plus ca daca iti uiti ceva la Uber il recuperezi, daca il uiti in taxi – adio mama 🙂
      Eu as face asta on my free time si just for fun, dupa munca , in weekend, nu as face-o sa ma imbogatesc ci doar sa mai scot si eu de o bere si sa le arat utilizatorilor ca exista si oameni .

    • #95

      toata treaba cu Uber e intr-o zona legislativa f gri. francezii se agita sa ii mai bage restrictii pt ca (1) iau mult din painea taximetristilor (si in Europa taxiurile sunt scumpe, nu ca la noi, eu tb sa platesc 25-30 de euro in Finlanda pt o cursa de aprox. 10 km, de exemplu) si (2) nu platesc taxe si in afara de feedback de la useri si de la uber, nu ii verifica nimeni.

      iar cu AirBnB si cu nu mai stiu ce aplicatie cu restaurante acasa (un fel de Uber pt mancat la cineva acasa), se creeaza un sector destul de mare de servicii din astea oferite direct de la o persoana la alta care practic nu-s verificate si reglementate de nimeni. e posibil sa apara legi contra serviciilor de felul asta, daca ajung prea populare.

    • #96

      Ebay si Amazon a demonstrat ca ratingul functioneaza mai ok decat orice reglementare idioata. Daca insapresc inregistrarea in sisteme incat sa nu poti pacalii ratingul, se va cerne decent neghina.

    • #97

      @perkele :
      1) taximetristii din Bucuresti nu merita nici macar o paine
      2) platesc peste 20.000 ron taxe/an la stat si nu beneficiez de nimic , mai rau ma leg la cap.
      Nu stiu ce legi ar putea aparea pentru ca sunt greu de aplicat si de dovedit.
      Iau un strain sa ii servesc masa la mine acasa, ce face ANAF? intra peste mine in casa? cum dovedeste ca nu e prieten / o cunostinta ? La fel si cu Uber, iau un om de pe strada , cum dovedeste politia ca nu suntem amici ? ca nu e amicul unui coleg de munca si ca mergem la birou ?

  42. #98

    Eu o sa-l folosesc chiar daca va avea acelasi pret/km din cateva motive simple:
    1. Nu merg la un drum mai lung in timpul caruia dorm si ma bazez pe soferul respectiv ca nu ne baga sub un tir. Actele pe care le au taximetristii in Romania = 0. Ce mi-e un sofer de pe Uber, ce mi-e un taximetrist.
    2. Sunt satul de privirea aia lunga de milog ordinar care se asteapta sa primeasca un bacsis, pentru ca este el taximetrist. Nu pentru ca mi-ar fi bagat el bagajele in portbagaj, nu pentru ca ma intreaba din prima secunda cand ma urc daca vreau geamul inchis sau deschis, daca vreau pe un anume post de radio, daca vreau pe o anumita ruta sau daca vreau sa taca dracu’ din gura etc. Doar pentru ca el este taximetrist si asa stie el ca se da bacsis, chiar daca nu ti-a fost acordata o amabilitate extra. Plus privirea aia cu coada ochiului spre portofelul tau.
    3. Sunt satul de “pana unde mergeti, aaaa, nu merg pana acolo”. Ori e taxi, ori e avion.
    4. Sunt satul de “tariful pe km e prea mic, murim de foame”. Hai sa vedem cat o sa fie cu Uber. Daca va fi mult mai mic, inseamna ca ala e pretul corect pentru mine. Putin imi pasa ca soferul de taxi traieste din taximetrie si ala de pe Uber, nu. Nu ma culc eu seara cu sotia taximetristului ca sa ii sustin eu familia. Nu renteaza, sa faca altceva. Eu nu ies in fata primariei sa ma plang de veniturile pe care le am. Eu vreau sa ma descurc cat mai ieftin. De asa ceva am scapat in ’89.
    5. Sunt satul de conversatiile alea cretine, fortate, atunci cand poate nu ai chef de vorba, ca asa au auzit ei ca sunt taximetristii din alte tari.
    6. Spre deosebire de dispecerat unde, desi faci o sesizare telefonica, ramai cu sesizarea aici voi putea sa acord un rating care in mod cert va conta pentru respectivul.

    Poate cu Uber se mai micsoreaza si nesimtirea multor taximetristi si afla si ei ce e ala bun-simt, condus regulamentar, corectitudine si “eu sunt clientul fii amabil, nu te purta de parca imi faci o favoare”.

    • #99

      Dispeceratul e un fas. Am facut o data comanda prin aplicatie la As ca sa ma indrept spre scumpul nostru Pantelimoun. Cand i-am zis soferului unde sa ma duca, a zis ca nu are vigneta si a plecat. Problema e ca avea licenta de ilfov. Dafuq? Am facut reclamatie, iar tanti dispecera mi-a zis ca nu am precizat in aplicatie ca e in afara orasului. Fmm!

  43. #100

    uite aici castigurile unui american pe o saptamana ca sofer la Uber. vedeti acolo cate curse a facut, cate ore a condus si cat a castigat, apoi comentati:
    www.youtube.com/watch?v=nzszCd8DHkg

    • #101

      Speedy, ai rupt gura târgului cu americanii. Știi tu…la aia faci câteva mile bune doar ca sa îți iei “o pâine”

  44. #102

    Uber e un serviciu care are sens in marile metropole unde numarul de taxiuri este controlat de primarie.
    In Montreal, numarul de permise de taxi este foarte redus undeva la 5000 si asta inseamna ca un nou intrat in sistem trebuie sa plateasca undeva la 200000 $ pentru o licenta. In Vancouver cica cost 600000 $ o asemenea licenta.
    Venitul ca sofer de taxi inseamna un venit sub medie pe economie pentru 8 ore zilnic. Oamenii se asociaza cite 3 si cumpara impreuna o licenta. Fiecare are o portiune din zi in care conduce. In general o masina de taxi face 100000 km pe an. Din cite vad nu poti folosi masina de zi cu zi ca taxi. E vorba de placi de inmatriculare speciale si asigurarea care e mult mai mare.
    Iar in termen de pret, toate firmele au aceleasi preturi.
    E mare scandal cu intrare Uber pentru ca apare o concurenta care nu poate fi controlata. Demonstratii si asa mai departe.

  45. Se dă şi bon fiscal? Că eu vreau să particip la tombola loteriei fiscale…

    • #105

      Eu sunt curios ce/cât se câștiga la tombola aia. Metodologia de câștig se găsește pe toate drumurile dar CÂT câștige , nicăieri .

  46. #106

    Offtopic : goo.gl/8B4EKB

  47. #107

    Nu cred ca Uber intra in Romania ca sa faca super-profit, ci ca sa bifeze inca o tara, ca e cu totul altceva cand esti de vanzare si spui ca ai prezenta globala. Daca esti strain si esti obisnuit cu Uber, ai vrea sa gasesti Uber oriunde mergi.

    In alta ordine de idei, e loc de ceva mai bun decat taxiurile noastre de toate zilele. E bine ca sunt ieftine, dar sunt atat de ieftine incat nu mai stii in ce harb te urci si ce salam mirosi. Stiu ca niscai sefi de la Uber au vizitat niscai firme de transport din Romania, nu de taxi, ci de transport business-to-business. S-ar putea sa vedem alt gen de masini si de soferi – si la preturi mai mari decat ce se practica acum pe taxi.

  48. unii vor sa se inscrie, altii sunt fericiti ca renunta: www.youtube.com/watch?v=d2vWWMmmGtk

  49. Nu prea folosesc taxiurile insa uber o sa fie bun mai tarziu, cand o sa fie utilizat pe scara laga in defavoare taxiurilor conventionalem zic eu… Momentan spun pas 😀 .

    • #112

      hmmm…

    • #113

      hm

    • #114

      Unele “glume” sunt fumate rau in comentarii. In top sunt “degetul din poze” (mentionat la orice poza) si “hmm” lui tim… spuse la absolut la orice articol.

    • #115

      Ba eu zic ca romanul e inventiv, gasim noi o metoda sa tepuim uber si sa luam milionu ala care il promoveaza ei ca despagubire

  50. Au fost avertizati, cred ca o sa inceapa si banarea la asemenea fapte si vorbe, cred…

  51. #118

    Despre UBER numai de bine,insa tot nu sunt convins sa:
    -urc intr-o masina a oricui,si eu pot sa ma fac uberist,imi trebuie 3-4 scanuri
    -urc intr-o masina cu o cioara(idem ca pe taxi)
    -urc intr-o masina maxim din 2005 dar varza pe dinafara si inauntru(cei minim 6 lei ti se iau de pe card si daca refuzi sa urci in masina)
    -urc intr-o masina shared cu necunoscuti
    -urc intr-o masina cu un sofer fara experienta ca sofer(hai sefu ca nu mori cu mine la volan)
    -sa las datele cardului pentru un tert(vezi siteuri porno,plata recurenta)
    -sa platesc o cursa mai mult decat face(cu taxiul).
    Cam astea,insa clar bottom line-ul este ca vrem nu vrem tot in taxiul comandata prin clever sau star taxi ne convine mai mult.
    Faptul ca la 6luni fac rar,au mereu masina spalata(altfel nu urca nimeni),sunt accesibile oriunde oricand samd.

    Acum sa inceapa show-ul…am frigiderul gol…

    • #119

      Cioara, adică o mascota?

    • #120

      Știi ce misto e sa comanzi prin aplicația de la star, sa te uiți cum se scurge timpul si când ar trebui sa apară vezi ca e strada goală, si sa comanzi încă o data si încă o data si de fiecare data la fel? Si sa stai așa ca boul, așteptând, pana pierzi avionul! Tare misto e sa ai încredere in aplicația lor

  52. auzi…da uber astia nu-s nitel ilegal?

    • #122

      Nu.
      Pentru ca in Ro nu e ilegal sa transporti persoane cu masina personala.

  53. #123

    überlegen!

  54. #124

    Si ce garantie ai cand te urci intr-un taxi ?!

  55. #125

    Erm… e discutabil ! Cand te urci intr-un taxiu in Bucuresti,Timisoara sau alt oras din Romania ce garantie ai tu ca taximetristu chiar stie cu ce se mananca sofatul ? Care e diferenta ca te urci intr-un taxiu uber sau un oricare alt taxiu ?:) Cati taranoi lucreaza acum ca taximetristi?

    Nu stiu cum o sa fie in Ro… In Anglia e destul de simplu 🙂 Ai o aplicatie pe telefon unde poti sa-ti comanzi taxi-ul si vezi harta in real time cu cel mai apropiat taxiu pe care poti sa-l comanzi. In momentu in care ai chemat un taxi primesti toate datele lui,nume,masina,nr de identificare si in cat timp ajunge la destinatie,cand ajunge daca tu intarzii te suna sa te anunte ca e la adresa cutare, daca vrei poti sa alfi si cat te costa cursa (aproximativ). Masinile sunt decente si curate,soferii sunt foarte politicosi si pe langa asta au o gramada de promotii si discounturi.Ca sa ai dreptul sa transporti persoane ai nevoie de PCO License (cam toti “taximetristii” sunt self employed, ei raspund de tine si de ei) Ca sa platesti cu cardul uneori e un avantaj 🙂 n-or sa mai fie “nasi” care sa te fure… masinile sunt monitorizate,fieacare cursa e inregistraza,parca taximetristii care vor sa te incalte de niste lei or sa dispara putin,nu ?

  56. Cu mine in masina ti-a fost frica?

  57. #128

    Am folosit de 2 ori Uber astazi. In primul rand am fost incantat de pretul curselor, pentru distante pe care le parcurgeam cu taxiul am scapat mai ieftin, nu mai mentionez ca am scapat de spaga.
    Initial am mers cu o Mazda 6, un tip foarte ok, am fost multumit.
    A doua oara, am cautat 20 de minute ceva prin uber ( la pacii in militari, sa ajung in domnesti ), am mers cu un domn cu un logan care a fost foarte deschis si mi-a explicat, ca acum la inceput de exemplu au bonusuri foarte mari ( 300 ron/ daca stai online 15 ore in weekendul acesta, adica 5 ore pe zii. S.a.m.d. Mi-a explicat ca acesta isi va declara veniturile, a zis ca e multumit. Ambele masini au venit curate luna, mirosea frumos. Am fost foarte incantat.

  58. Genial și Amazing acest serviciu Uber​! Prima cursa cu o domnisoara cu un AUDI A4​. Mașină elegantă, curată, miroase frumos, nu fum de tigară, șoferiță educată și sociabilă, plata cu cardul fără cash. Mi-a zambit frumos fara sa ii recompensez acest gest. Gestul ca mi-a zambit frumos a fost ca am ales serviciile Uber, si totodata ca i-am apreciat si respectat munca. Recomand serviciile Uber. Bravo Uber România! Vreau ca intr-o tara libera sa imi aleg singur ce servicii mi se potrivesc. Urez tuturor taximetristilor din Romania multa sanatate. Am sa aleg serviciile care ma respecta. Doar prin respect putem construi un viitor generos cu servicii premium. Uber a inteles asta. Iar in final trebuie sa precizez ca am mai facut o cursa cu un baiat care are un Mazda​ 6, cursa a costat 16 Lei. Partea curioasa si ciudata, a fost ca nu s-a comportat urat cu mine soferul, si nici nu s-a uitat urat la mine ca nu i-am lasat umilitorul ciubuc. Din potriva, mi-a spus sa mai apelez la serviciile Uber. Ma bucur ca Romania are si oamenii seriosi si de bun simt. Partea buna ca acum putem face diferenta cine ne fura… stim culoarea!