Profesorii este diavolul

Am înțeles, profesorii sunt cel mai mare rău ce se poate întâmpla copiilor pe acest pământ. Profesorii sunt incompetenți, profesorii iau șpagă, profesorii dau șpagă să devină profesori, profesorii cer șpagă, profesorii ne bat copiii etc.

Prin urmare, avem nevoie de un nou cod al învățământului care să îi disciplineze pe profesori.

Întrebarea mea este: De ce numai pe profesori?

Elevii nu are obligații

De ce nu se menționează nimic în noul cod, ȘI NU SE MENȚIONEAZĂ, despre obligațiile elevului? De ce nu se menționează că dacă elevul jignește profesorul, e zburat din învățământul de stat, ci doar viceversa? De ce profesorul, dacă lovește un copil își pierde jobul, dar dacă un copil lovește un profesor, ȘI SUNT FOARTE MULTE CAZURI, nu pățește nimic, maxim nota scăzută la purtare, lucru care îl doare fix în bașkeți?

Înger îngerașul meu

Aș vrea să apuc să trăiesc vremurile în care responsabilitatea școlară a elevului va fi împărțită cu părinții, nu doar Eu l-am crescut 7 ani, voi educați-l.

Aș vrea să apuc să trăiesc vremurile în care copiii care nu cedează locul boșorogilor în autobuze nu vor mai fi întrebați Așa te-a învățat pe tine la școală?

Aș vrea să nu mai citesc articole și comentarii în care lumea laudă elucubrațiile unui copil tâmpit, care, în loc de subiectul pe care l-a primit la examenul de bac, se apucă să scrie despre ce simte el atunci despre diverse.

Aș vrea să cad în genunchi și să îmi iau copilul în brațe, hohotind de plâns, pentru că toată lumea e de vină pentru eșecurile mele ca părinte, numai eu nu sunt.
Dar sunt prea ocupat să îl cresc.
Revin. Cu o lacrimă.

Între timp, Victor Ponta a declarat că e profund dezamăgit de nivelul de învățământ european. Înțelegeți?
EUROPEAN!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

82 comentarii Adaugă comentariu

  1. Nu ești singurul care urăște* școala 🙁

  2. #5

    Nu esti singurul care URASTE scoala

  3. #7

    Probabil ca Victoras e dezamagit ca elevii europeni nu stiu nici macar sa foloseasca Copy Paste.

  4. #8

    Nu esti singurul care…. aaa, m-am prins

  5. mda, putini s-a prins de eroare 🙂

  6. #10

    @arhi, ba da, doar ca asta cu urăște e mai finuta si, din cate am observat, foarte comună si la casele cu pretentii

  7. #12

    In legatura cu babele din RATB. Eu stau la Piata Valea Ialomitei si are o piata (mai mica, dar e piata!). Am zile in care trebuie sa stau in picioare peste 8 ore, am zile in care vreau sa ma trezesc dimineata si sa ma pun in cur pe un scaun in ratb, am zile in care ma doare fix undeva si vreau sa stau jos. In zilele respective trebuie sa fie cate-o baba din aia care la 98 de ani, la -38 grade afara, trebuie sa se duca la piata… dar nu la piata de langa ea, la piata cu 10 sectoare mai departe de ea! Ma vede ca stau jos si replica: “needucati parintii si profesorii tai!”. Replica mea:”gaura cu par se fute!” Educatia si faptul ca nu sunt necrofil ma fac sa privesc pe geam.

    • #13

      ia-ti masina sau angajeaza-ti un carator in carca.

      te-ai gandit ca baba aia nu mai are pe nimeni prin preajma ei, si de-aia trebuie sa mearga ‘jde statii pana la doctor, farmacie, piata, magazin… toate acestea fiind impuse de un nivel de costuri la care sa-i permita pusculita.
      nu-i numai vina ei ca a ajuns intr-o situatie atat de trista si disperata.
      oamenii care au acum 70+ de ani fusesera constransi de catre sistem pe principiul: muncesti cat si ce-ti zicem noi, si apoi iti dam o pensie [din care sa poti trai]. cand lucrurile s-au schimbat, ei deja erau prea batrani sa mai poata face ceva pentru ei insisi, iar din pensie nu se mai pune problema sa poti trai decat daca te cheama visinescu sau iliescu.
      unii nu au copii care sa-i ajute, sau au avut si s-au prapadit inaintea lor din varii motive; ori poate au copii care pur si simplu nu-i ajuta.

      priveste in continuare pe geam. e cel mai bine…

    • #14

      lasa bre aurache ca la coada la moaste stau babele si cate 3 zile si nu se mai vaita. Ofer locul in mijlocul de transport in comun functie de baba :). Mi s-a intamplat sa ma cert cu o baba care voia locul prietenei ce tocmai avusese o cadere mica de calciu si abia se tinea pe picioare, i-am explicat frumos situatia dar nu s-a lasat pana nu a bagat-o p-aia cu tineretul nesimtit si ca batranii au prioritate. M-am abtinut sa nu o bag in p*zda masii si m-am limitat sa ii arat locurile rezervate pentru batrani, sa se duca sa se certe cu tinerii care le ocupa.

    • #15

      @Alexandru C – esti absolut culmea. Cu titlu informativ, babele nu sunt intersanjabile. Daca o baba face ceva nu inseamna ca o alta baba face acelasi lucru. E ca si cum as spune ‘acuma si prietena ta, in autobuz are caderi de calciu si trebuie sa stea jos, da’ le-am vazut eu pe tinerele astea in club cand danseaza pana la 5 dimineata in fum si sar pe mese si n-au nimic’.
      @aurache + 1, ca nu pot da mai multi de +. E o lume de cacat cu oameni egoisti, convinsi ca ce fac ei e mai important decat ce fac ceilalti.
      @ coSSo – n-ar fi mai simplu sa stea dreacu’ acasa si sa moara, sa nu te mai deranjeze? Faraoane ce iesti tu, da si tu 8 lei pe taxi daca vrei sa stai jos, importantule!

    • #16

      Eh, greseala mea… cum am putut sa nu stiu asta, in Bucuresti exista o singura farmacie la 2 cartiere si o piata la 2 sectoare. Ma scuzati domnilor! Sa ma scuze si doamnele care depasesc 80 de ani ca se imbolnavesc toate de inima la ora 6-7 dimineata sau mor de foame.

    • #17

      #Aurache, cu tot respectul, dar esti absolut idiot daca consideri ca trebuie sa mearga 10 cartiere pana la piata sau farmacie sau nepoti sau unde ma-sa vrea. Daca doresti, te iau pe tine de manuta, dam o tura pe un x bulevard si iti arat 10 farmacii, 5 piete, toate avand aceleasi preturi.
      Daca aia, care e bolnava, o doare inima, nu pleaca la 7 dimineata sa lesine pe strada, sa faca vreun accident sau sa moara calcata de masina.
      Daca aia e singura la 80 de ani, nu mai sta intr-un apartament, il vinde, cauta pe cineva de incredere sa stea cu ea, se duce la un azil, nu stai sa mori intr-o casa.

    • #18

      apropo de genul asta de conflict, eu am cedat locul de multe ori, dar e un gest de curtoazie si e frumos cand “babele” nu il solicita dar iti multumesc cand il primesc, insa foarte urat cand te cearta si te acuza ca fiind needucat ca nu le cedezi locul, prin asta aratand ca ele insele nu-s prea educate, ca observatie si educatie unui necunoscut pur si simplu nu faci.
      iar daca tu stai pe locul lor ( cele rezervate) atunci cedeaza locul, ca nu-i pentru tine 🙂

  8. #19

    “Aș vrea să nu mai citesc articole și comentarii în care lumea laudă elucubrațiile unui copil tâmpit, care, în loc de subiectul pe care l-a primit la examenul de bac, se apucă să scrie despre ce simte el atunci despre diverse.”
    Te referi la perle sau la ce, mai exact?

    • #20

      nu, la vestita lucrare a unei eleve romance la simularea de la bac

    • #21

      Ahri, dar noi nu am studiat comedia! La mine in clasa nu e deloc comedie… 🙁

    • ma mir ca nu-s singurul dobitoc neimpresionat de drama duduiei alea

  9. 1. “In cunoscuta balada “Miorita”, sunt descrise cateva intamplari in care sunt implicate doi criminali, o oaie turnatoare, si un cioban ce socheaza prin prostia lui.”
    2.” Descoperirea Americii s-a produs într-un moment de neatentie a pazei de coasta.”
    3. ” Versul “de la strabunii mei pîna la tine” explica distanta în km, care exista între poet si rudele sale ce traiau undeva la tara .”

  10. #24

    Aș vrea să apuc să trăiesc vremurile în care copiii care nu cedează locul boșorogilor în autobuze nu vor mai fi întrebați Așa te-a învățat pe tine la școală?

    cred ca de la porcaria asta am inceput sa urasc cu pasiune pensionarii.
    am inceput sa lucrez la o varsta oarecum frageda, si pe langa scoala ziua, lucram de noapte. la 7 niata cand ma taram spre casa sa apuc cateva ore de somn inainte de cursuri, era de obicei autobuzul plin de pensionari. scandalizati ca ala micu nu e in stare sa isi ridice fundul de pe scaun. ca asa l-a invatat la scoala. si ca nu am cei 7 ani de acasa. inca se ridica tensiunea in mine cand imi amintesc.

    • #25

      tu desigur, n-o sa fii batran niciodata. fiindca ai sa mori de tanar.
      preferabil in bezna…

    • #26

      @user – si acolo unde lucrai te-ai lovit la cap, este? Cu alte cuvinte, o intreaga categorie de varsta (ca toti, profesori / lacatusi / sculeri-matriteri / avocati / curve ies la pensie daca apuca o anumita varsta) trebuie urati pentru ca niste indivizi apartinand apparent acelei categorii de varsta nu identificau, de la prima privire, faptul ca tu esti exceptia de la regula si ca vii de la munca spre casa, nu pleci de acasa spre munca. Aha.

  11. #27

    “nu, la vestita lucrare a unei eleve romance la simularea de la bac”
    Aha, ok.
    Totusi, sa zicem ca cineva la subiectul trei are de facut un eseu despre relatia dintre doua personaje din Ion – care, dupa parerea mea, e una dintre cele proaste carti din literatura romana -.
    Bun, sa zicem ca elevul in loc sa faca eseul in cauza, scrie despre altceva, despre faptul ca multe opere care sunt studiate la clasa sunt lipsite de substanta artistica, ca nu au nici o valoare, opere gen Miorita, Ion, Moara cu noroc, Mara, cateva poezii de-ale lui Eminescu (ca a avut si astfel de poezii) etc.
    Ca nu-i convine ca e obligatoriu sa aprofundeze niste opere care nu sunt ceva sine qua non, opere de care te poti lipsi. Ca-i saturat ca orice roman scris mai in trecut e ridicat in prezent la rangul de arta. Ce zici, elevul cutare scrie elucubratii sau nu?

    • #28

      da. el ca elev trebuie sa scrie eseul care i s-a dat. acela e un test de verificare a cunostintelor acumulate in scoala, nu un test despre opinie si originalitate. eu l-as pica pe acel elev fara nici o remuscare.

    • #29

      WQT, ia să discutăm noi puţin ce ai matale cu Mioriţa şi cu Moara cu noroc. Hai, pot înţelege că Ion nu ţi-a plăcut. Înţeleg şi de Mara, înţeleg şi cu unele poezii ale lui Eminescu.

    • #30

      Daca zici ca operele alea nu te ajuta, gresesti enorm. Nu te ajuta pe moment, dar in ziua de azi se pune mare accent pe anumite chestii, cel mai important fiind vocabularul. Vocabularul nu ti-l maresti stand 12/24 si citind posturi pe blog-ul lui arhi sau descarcand un film de la hollywood.

      Asa pot zice si eu ca la magistratura testul psihologic e mult mai greu si fara nicio noima decat testul scris de la admitere. Insa e cea mai mare greseala sa crezi asta, testul psihologic e unul de cunostinte generale unde trebuie sa arati ca ai iesit din cercul ala de roman prost, unde gandesti in afara sferei.

      In legatura cu ceea ce a scris domnisoara: cea mai mare prostie! Parca ma intereseaza pe mine ce of are aia sau ce ar fi trebuit sa pregateasca la scoala. Eu am avut un profesor de romana care nu facea romana la ore, dar am invatat si comedia si toate operele necesare pentru bac. Nu ai nevoie de profesor ca sa inveti o materie. (decat dorinta…)

    • wqt: “Scrieti un test despre ion”.

      “Mie nu imi place Ion pentru ca nu mananca nici un castravete. Castravetele face parte din familia curcubitaceelor si are 90% apa”

      In lumea reala, cand o sa lucrezi la Mecdonalz si io iti cer hamburger fara castraveti si tu imi aduci mie inghetata nu te bag in domna mamica ta, pe calea pizdii? Asa e si la scoala: ai un subiect de facut. il faci sau pici. Este atat de usor.

  12. elevii dau vina pe profesori… profesorii pe elevi.. primii nu mai au respect, ceilalti nu isi mai fac treaba ca in generatiile trecute… problema este undeva la mijloc, cum se intampla in cele mai multe cazuri.. eforturi trebuiesc depuse din ambele tabere… degeaba s-ar lua masuri radicale impotriva profesorilor.. nu cred ca daca profesorii nu ar mai lua spaga elevii ar avea subit bun simt si chef de scoala

  13. #33

    “da. el ca elev trebuie sa scrie eseul care i s-a dat. acela e un test de verificare a cunostintelor acumulate in scoala, nu un test despre opinie si originalitate. eu l-as pica pe acel elev fara nici o remuscare.”
    Practic, da, nu respecta cerinta subiectului, dar esti amuzant cand zici ca l-ai pica, desi poate la celelalte subiecte a facut de cel putin 6. Subiectul trei are 30. Deci pentru un subiect tu uiti de celelalte. Amuzant.
    Bun, un elev nu e de acord cu programa stufoasa predata la clasa, deci automat scrie elucubratii. Ori el n-a zis ca toate operele studiate sunt de rahat, ci o parte din ele (una foarte mare).

    • #34

      Treaba e că nu contează că i se par elevului tâmpite anumite opere (aşa cum mi s-au părut mie Faulkner, Garcia Marquez sau Bacovia), ci că el trebuie să cunoască ce-i cu operele alea pentru că normele spun că ele fac parte din bagajul de cunoştinţe generale obligatorii.
      Ca şi cu legea: degeaba mi se pare mie stupid că nu pot să-l ucid pe şmecherul cu bmw care m-a blocat azi într-o parcare, dacă legea spune că nu e voie trebuie respectată, nu?

    • #35

      E simplu: In baremul de corectare scrie exact ceea ce se puncteaza din cadrul eseului. Cel mai probabil pentru un eseu pe langa subiect vei primi zero puncte (din trei parca), ca si punctele alea de scriere corecta si marimea textului se aplica intr-un anumit context. Si da, cititul, inclusiv a literaturii romanesti clasice, ajuta enorm, chiar si intr-o cariera IT. Ce vremuri am trait eu in tineretile mele, de mergeam vacanta de vara 3 luni la tara, si citeam toata ziua in sezlong, de devoram 3-4 volume pe saptamana. Acum ma chinui cu cate un capitol de 10 pagini pe zi si nici ala uneori.

  14. #36

    Arhi…sunt un fost, care se lauda cu nota 5-6 la purtare. Eram pe punctul de a ramane corigent/repetent la aceasta chestie. Deci pot sa ma pun isi in situatia elevilor mai putin activi ca sa zic asa…..
    Bai frate, pe vremea mea, ce imi mai place expresia asta, invatai ce era si ai este. Am invaat si Mara si Capra cu 2 miei (eroare voita) si scrisoarea a 4214. PLM asta e programa.
    Mi-am luat si castane in cap, mi-am luat si alte chestii, dar toate, absolut toate, le meritam. Azi elevul are voie sa injure, sa scuipe, sa jigneasca, sa faca orice, in timp ce profesorul daca il “umileste” este exmatriculat….

    nu e corect

  15. #37

    Miorita – poezie care cica reprezinta o monografie a sufletului taranesc roman. Pentru mine lecturarea ei nu a insemnat nimic altceva decat pierdere de vreme. Gen, hai sa-i lasam pe aia doi sa ma ucida, ca de, trebuie sa-mi accpet destinul, nu sa ma apar. Nimic etic, iar estetica poeziei, sa zicem ca-i draguta, desi imi aduce aminte de Ienachita Vacarescu cu ale sale mirifice versuri: Intr-o gradina,/ Lang-o tulpina.
    Moara cu noroc – Nu m-a atras deloc, insipida, cu tarani care m-au plictisit de moarte.
    Bun, si de ce multe opere cu tarani sunt obligatorii? Ion, Mara, Moara cu noroc, Miorita, Baltagul – tarani, tarani, tarani peste tot. Eu inteleg ca aia s-au inspirat din viata rurala cand au conceput operele, numai ca majoritatea sunt de prisos.
    Nu poate programa sa contina numai cateva opere cu tarani? Gen Morometi sau Viata la tara? De ce trebuie cat mai multe, iar autorii postmoderni care ar reusi sa cupleze mai usor cu mintile tinerilor sunt bagati pe un plan secund?
    Ori eu inteleg sa le citesti, dar sa aprofundezi fiecare opera doar pentru ca nu stiu care mare critic literar a scris apoteotic despre ea, mi se pare inutil si plictisitor.

    • #38

      Înţeleg. Nu-ţi plac ţăranii 🙂

    • #39

      Nu ti se pare ca tratezi operele un pic prea simplist, prea superficial? Interpretezi totul literal, fara sa aprofundezi. Operele de calitate trebuie aprofundate pentru a le aprecia. Sunt opere in care poti gasi anumite calitati, daca treci de suprafata, chiar daca nu pare asa la prima vedere. Din punctul meu de vedere “Ion”, “Miorita” sau “Moara cu noroc” au calitate. Aici e o diferenta de opinie. La proba de eseu de la bac ti se dau anumite cerinte, iar tu le poti argumenta si demonstra pe operele pe care le doresti, nu neaparat pe ce s-a predat din programa scolara. Sau gresesc eu?

    • #40

      Nu poti sa ai o parere competenta despre literatura fara sa citesti. Daca unui elev nu-i place “Ion” de Rebreanu, sa conceapa eseul respectiv din perspectiva asta, adica demonstrand de ce romanul e de cacat, de ce personajele sunt prost conturate si de ce autorul e cel mai slab scriitor de limba romana, sa zicem. Nu e obligatoriu sa-ti placa o opera literara, dar trebuie sa fii capabil sa-ti sustii parerea in scris sau oral. Pana la urma, minim cu aia ar trebui sa ramai dupa ce termini liceul, cu capacitatea de a exprima articulat, cu argumente. Ion si Mara si Fefeleaga si al doilea razboi mondial sau orice alt subiect ai studia la scoala aia te invata, practic, sa te exprimi inteligibil pe un anumit subiect. Chestie esentiala in viata, zic eu. Si de care tu cam pare ca duci lipsa, pt ca singurul tau argument a fost “tarani”. Un fel de “pentru ca automobile…”.
      Care autori postmoderni importanti sunt ignorati de programa de literatura din liceu? Da-mi si mie trei exemple, sa inteleg la ce te referi. Din cate am bagat eu de seama, situatia nu e chiar asa, dimpotriva, au fost introdusi multi autori contemporani in manualele de liceu, aproape la fiecare din temele studiate.

    • #41

      Dar nu mai bine baga in programa filme americane? Sau clipuri de pe MTV? Sau meciuri de fotbal? Sa nu se plictiseasca micitii oraseni citind despre tarani.

  16. #42

    De ce cacat trebuie sa citesc eu toate astea? Ma intreb daca la bac faci o analiza “ca la carte” pe un alt text strain ce patesti?

    • #43

      Daca se incadreaza in genul literar pe care il ai de argumentat, si daca nu se precizeaza ca opera trebuie sa fie romaneasca, go ahead, poti face argumentare si la Harry Potter in loc de Ion, ca tot bildungsroman este.

    • #44

      Nu se puncteaza. Textele trebuie sa apartina autorilor canonici.

  17. În școli ar trebui să existe un ROI unde apar și obligațiile (inclusiv sancțiunile aplicate) elevului, nu numai ale profesorului. În caz că se întâmplă ceva trebuie să existe o comisie de disciplină care analizează situația și vin cu soluții. Scăderea notei la purtare, ore obligatorii de consiliere… mă rog, mai multe chestii. Că nu există sau nu se aplică… ține de (in)competența școlilor 🙂

    • #46

      Apropo de asta si ce zicea Arhi, ca si copiii ar trebui sa fie sanctionati in vreun fel anume. Complet de acord! Da, la mine mi-era rusine sa ies foarte mult din tipar de frica sa fiu balacarita la dirigentie sau la sfarsit de an cu nota scazuta la purtare (da, rusine mare era pe atunci sa ai nota scazuta sub 9..), apoi daramite sa o mai fac si pe maica-mea de rusine la sedintele cu parintii.
      Mie imi plac pedepsele alea la americani, za “detention” si nu nu numai, pentru copii care au facut ceva grav dar nu indeajuns de grav pentru o exmatriculare, trebuie sa stea o ora-doua dupa orele obisnuite in scoala cu un profesor care ii supravegheaza, depinde ce le da de facut. Sau cum, cand un grup de elevi au spart veceurile din baia baietilor au fost pusi la vopsit terenul de fotbal din curtea scolii si udat plantele in toata scoala, “dupa fapta si rasplata”, bineinteles dupa ce au vorbit cu parintii si i-au pus in vedere ce au (mai) facut pruncii lor.

  18. asa bine ca am scapat de scoala. Libertate frate 😀 Oricum elevi din ziua de azi is mult mai rai si mult mai tupeisti …

    • #48

      Bine ca ai scapat, se vede ca te-ai chinuit. Elevi din ziua de azi is rai si nu stie granmatica.

    • #49

      ii

  19. #50

    Complicat … Eu sint fericita posesoare a doi copii cu noroc maxim: au avut un profesor GENIAL la limba romana in liceu, i-a facut sa citeasca, mai de drag, mai de rusine, citind Miorita, Ion, Rascoala au prins mai mult drag de citit decit am reusit eu sau ce au avut in 1-8. Deci, bacalaureat fara emotii la limba romana. Va spuneam ca au avut noroc maxim, matematica a fost floare la ureche si si-au ales, amindoi, obiectul 3 maxim: fizica! (se alege biologie, chimie sau informatica la profil matematica-informatica).

    Am spus ca sint amindoi cu noroc pentru ca vad ce comentarii sint acum pe tema asta: nu va spun ca eu, ca parinte, am vegheat, mereu, nu doar primii 7 ani, luptind sa-i fac sa inteleaga ca in viata nu ai mereu noroc, ca trebuie sa transpiri din greu daca vrei, cu adevarat, ceva, undeva, cindva.

    Mesajul asta e pentru tine, Arhi, te rog sa nu-l publici.

    Multumesc.

    Cati

    PS Bafta, vei avea nevoie inca vreo 15-16-17-18 ani!

    • #51

      Nu am cum sa nu il public, e esential:)

    • #52

      Ce faină e Catrina. Vreau şi eu să fiu o mamă aşa, vreau să am şi eu forţa ei pentru următorii 17 ani. Noi suntem abia la clasa I şi deja vreau să plec departe în lume :(((
      (a fost nenea ăla de a plâns zilele trecute; plâng şi eu aproape săptămânal, tot din cauza neputinţei mele de a mă impune şi din cauza sentimentului permanent de vină că ceva nu fac cum trebuie; doar că eu plâng singură…)

      ps: comentatorii tăi încă sunt cei mai buni, Cetin!

    • #53

      anatati: sincer si din inima iti spun, nu are rost sa te agiti atat de mult. Nu te mai stresa cu scoala, daca ai dat de o invatatoare din aia tampita care va da tone de teme, tu pune copilul sa faca cat crezi ca e cazul si atat! Ce crezi ca se intampla, il lasa repetent? 😀 Fii atenta la copil, asigura-te ca stie ce ar trebui sa stie pt varsta lui. In rest, fa cu copilul tau ce va face voua placere sa facti, jucati-va, distrati-va, cititi povesti, iesiti la plimbare, ignora celelalte mame isterice care iti explica cum fac copiii lor la mate din 5 culegeri simultan. Nu te lasa presata sau impresionata sau stresata de parinti insistenti sau de invatatoare, faci totul foarte bine. Crede-ma, peste 10 ani toate chestiile astea vor conta foarte putin spre deloc.

    • #54

      eh, Deea, e simplu de zis, greu de făcut. Când eşti înconjurat de mame isterice şi olimpice e greu să accepţi să “nu spună la milisecundă cât e 17+9”.
      Şi nu, nu avem învăţătoare nebună, dar dacă bucla la r trebuie să fie într-un anumit fel şi nu e şi caietele-s roşii în loc de albastru …

      ps: dar e excepţional de bun la baschet 😀 Şi la manipulat, şi la a obţine tot ce doreşte folosind exact abordarea care trebuie.

    • #55

      @anatati: e greu sa ignori nebunia din jur, da’ cu un pic de perseverenta se poate! Al meu era, pe deasupra, complet antitalent la toate sporturile la care l-am dus vreodata, deci n-aveam nimic cu ce sa le dau peste nas mamelor isterice! Deci tu esti intr-o situatie mai buna 😀
      Stii cand se vede diferenta intre un copil batut la cap si impins de la spate toata copilaria, si unul lasat asa mai moale, in ritmul lui? Se vede acum, la liceu, ca al meu a avut timp sa descopere ce-i place cu adevarat, s-a orientat spre un profil care il pasioneaza si invata de drag, nu cu forta. Si nici nu-mi ascunde cand a facut o tampenie sau a luat o nota proasta, pt ca stie ca nu ma dau cu curu’ de pamant, nu urlu la el si nu-l pedepsesc.

  20. #56

    Placerea de a citi mi-au insuflat-o parintii, in nici un caz scoala. M-au luat de mica cu ei cam peste tot si ascultam fascinata conversatiile lor cu diversi prieteni, diverse cunostinte, despre sute si mii de subiecte. Simteam o satisfactie enorma cand intelegeam, chiar si la nivelul unui copil, despre ce vorbesc adultii, cand prindeam o aluzie. Astept ziua in care un profesor sau invatator o sa intrebe copii ce le place lor sa citeasca si de ce, sa vorbeasca liber despre un personaj preferat etc. Poate e mai usor sa aplici niste concepte intai unei carti care iti place, ca mai apoi sa faci conexiunea intre concepte si orice text ai citi.

    In perioada liceului au fost luni cand aveam cam cele mai multe absente din clasa/an. Dar si vreo doua olimpiade nationale. Si niste activitati de voluntariat interesante. Si note de 9 si 10 (cu cateva exceptii simpatice). Nici nu e greu la filologie, sincer, dar am invatat mai mult citind acasa de una singura decat “participand” la majoritatea orelor. Am prins cativa profesori exceptionali, la fizica – cascam ochii si urechile la omul ala si am retinut surprinzator de multe desi nu am vreo aplecare spre stiintele exacte, la latina – unde profesoara ne tinea niste lectii de istorie absolut captivante in care strecura si declinarile, la engleza – liceu bilingv, prea multi sa ii mentionez, la literatura romana si universala – un om pasionat cu adevarat de literatura, te indemna intai sa cunosti personajele, sa intelegi epoca, sa privesti povestea ca un intreg si abia apoi sa o diseci.

    Am avut si profesori sinistri, unii despre care cred cu sinceritate ca nu ar trebui sa aiba contact cu copii sau adolescenti.

    Bacul (2007) a fost banal, am avut media 9 parca, fara sa simt macar nevoia sa copiez.

    Nu sunt o exceptie, cam la fel au fost colegii si prietenii mei. Nu m-am bazat niciodata exclusiv pe scoala si am reusit, zic eu, sa aleg ce-mi trebuia si din scoala.

    Acestea fiind zise, cred ca salariile profesorilor trebuie acordate in functie de performanta. Si la aceasta performanta trebuie sa contribuie si numarul ala de absente, dupa ce sunt analizate. Daca iti lipseste un om juma’ de an de la clasa si continua sa ia note similare cu cei care au participat, sau mai mari, poate nu iti faci treaba de dascal cum trebuie sau poate omul ala nu are ce cauta la ora aia. Poate trebuie trecut la o clasa avansata – sau poate alt evel trebuie trecut la una de incepatori, in functie de caz.

  21. #57

    Mama e de vreo 30 de ani profa de mate, din cauza(sau datorita) ei nu am vrut sa ma fac profesor. La cate imi povesteste de generatia actuala mi se zbarleste parul cand ma gandesc ca astia trebuie sa se angajeze, unii sa conduca tara,firma etc. Cam 20-30% din elevii unei clase sunt interesati de materie/invatura, pe restul ii intereseaza iphoneul, cerceiii din ureche/limba, cum sa isi faca freza ca a lui smiley, sa isi dea check-in la ore etc.

    Recent a avut o disputa cu parintii unui copil care au facut scandal ca i-a dat progeniturii “doar” nota 8 in timp ce altuia pe care ei il considera mai prost i-a dat 9 sau 10, pai plm, ei stiu mai bine….

  22. #58

    Ups, s-au mai postat comentarii 😀
    Baieti si fete, eu nu am zis ca bacul nu ar fi important. Este. Te taxeaza daca dupa 12 ani de scoala nu ai habar sa scrii corect gramatical, daca nu esti in stare sa nu faultezi grav limba romana, violand retina altor oameni. E important pentru ca prin intermediul lui se observa daca elevul e capabil sa argumenteze o idee, fara sa comita erori logice (ati fi surprinsi daca v-as spune ca am intalnit profesori care habar n-au ce inseamna ad hominem sau om de paie?), daca elevul stie sa utilizeze un limbaj diversificat. Operele studiate sunt si ele importante. Fiecare tara are autorii ei. Rusia pe Dostoievski, Gogol, Cehov, Tolstoi etc, Franta pe Dumas (le pere et le fils), Hugo etc. Romania are si ea elitele ei, scriitori cu renume, care merita sa-i studiezi: Eminescu, Caragiale, Zamfirescu, Preda, Sorescu etc. Numaii ca sunt si multi scriitori fara nu stiu ce capodopere, capodopere care sunt obligatorii. Gen Slavici, Rebreanu (omu o da si in Padurea Spanzuratilor la fel de depresiv ca in Ion), cealalta jumatate din Eminescu (aceea de efeminat) etc.
    @coSSo: maxim comentariul tau, ala cu comedia din clasa =))
    @ tot coSSo:”Daca zici ca operele alea nu te ajuta, gresesti enorm. Nu te ajuta pe moment, dar in ziua de azi se pune mare accent pe anumite chestii, cel mai important fiind vocabularul. Vocabularul nu ti-l maresti stand 12/24 si citind posturi pe blog-ul lui arhi sau descarcand un film de la hollywood.” Stiu ca operele studiate te ajuta sa=ti imbogatesti vocabularul, insa pe langa vocabular conteaza si ce trasmite operele in cauza. Ori cele mentionate de mine nu exprima nimic nici din punct de vedere etic, dar nici stilistic. Tarani care isi dau cu ceva in cap. Sigur avem alte opere mai bune care merita studiate pentru imbogatirea vocabularului. Si la faza cu blogul lui arhi ai cam dat-o in bara deoarece se observa o nota generalizatoare.
    @anatati: Cand am zis asta? Chiar deloc. Uite, Thomas Hardy scrie si el despre tarani, dar el stilul folosit m-a facut ca sa nu arunc cartea dupa 50 de pagini, asa cum am facut cu Baltagul. Mai repede am citit 3 volume cu apasul Winnetou, care insumeaza peste 1000 de pagini decat opera cu topor mai lung. Sadoveanu zici ca e un Walter Scott la mana a doua.
    @chiar nu tratez operele superficial, chiar am reflectat la cele citite, sa gasesc ceea ce spuneau profesorii la clasa. La Ion de ex, nu vad nimic etic. Nu mai stiu care critic literar, Lovinescu sau Calinescu, il lauda pe Ion pentru ca a obtinut pamant lasand-o gravida pe Ana, luandu-i pamanturile tataului ei.
    Depinde de cerinte: ori iti da o opere fixa, gen Ion, asa cum s-a dat la simulare la romana, pentru aia mai avansati, ori iti da o specie si tu alegi ce sa argumentezi. Ori niste autori si sa argumentezi niste opere scrise de ei.
    @ana, jos palaria.
    @alexandru c.: si eu stiu multi profesori paraleli cu realitatea, care iti vine sa-i dai cu capul de tabla. Cam 20-30% din profesori sunt interesati de predarea lectiilor, restul stau si freaca menta. Stiu ca ce zic e aberant, dar mai lustruieste-ti punctul de vedere.

    • #59

      Cam multe greseli am comis si eu =))
      Sper ca nu v-am violat retina =))

    • #60

      opinia mea:
      școala nu este numai despre ce înveți tu la română sau matematica sau desen tehnic. școala este un complex educativ ce te ajută să înveți mai multe lucruri. să faci parte dintr-un colectiv, să respecți un program, un anumit orar, să respecți indicatiile celor mai presus de tine si multe altele. bacalaureatul si oricare alt exament este o testare a cunostintelor acumulate intr-un anumit domeniu si pe o anumita programa. de aceea, indiferent de opiniile tale despre excelenta subiectelor, trebuie sa rezolvi acele subiecte. nu e obligatoriu acel examen, e pur voluntar. daca doresti sa ai diploma care atesta conformitatea notiunilor acumulate de tine, cu programa scolara studiata, dai examenul. daca nu, nu. e o alegere extrem de simpla. TU alegi sa te conformezi sau nu standardelor existente. daca crezi ca nu cadreaza cu opiniile tale si te poti descurca in societate pe baza cunostintelor pe care vrei TU sa le acumulezi, nu te obliga nimeni la altceva. sa presupunem ca la un examen de matematica, in loc de demonstratia teoremei lui fermat, elevul vine si scrie tabla inmultirii. caligrafic, frumos, elegant. pentru ca el crede ca ii e mai utila. sau orice alt subiect. e ok? dar sa transpunem asta in viata reala, si acelasi elev, urmarindu-l peste ani, merge la examenul pentru permisul auto si, in loc de raspunsurile corecte, deseneaza o floricica, el crede ca ii e mai util. sau, acelasi elev, la testul de angajare pentru locul sau de munca, in loc sa creeze un table in excel, face analiza pe text a drumurilor de munte facute de calistrat hogas. e mai valoros ce face? mai util? daca raspunsul tau e da, probabil mi-am pierdut timpul perfect aiurea, scriind un comentariu kilometric.

    • #61

      @Arhi…pe mine m-ai lovit cu “să respecți indicatiile celor mai presus de tine si multe altele”….plm…nu asta ar trebui sa fie scopul scolii

    • #62

      Mie mi se pare ca tu nu intelegi ce e literatura. Literatura e, in primul rand, o fresca a unui moment. Un moment in timp si in spatiu. Ion, Morometii, Mara, etc., fiecare dintre ele te introduce intr-o anumita lume. Valoarea unei opere literare nu sta in: daca mesajul transmis de personaje e etic, sau daca personajele se poarta frumos unele cu altele, sau daca Ion si Ana aveau o casnicie fericita. Sau ce a zis Lovinescu sau Calinescu despre ei. Valoarea literaturii vine din tabloul ala pe care ti-l picteaza in minte, din faptul ca un om, acum, in 2014, citeste Morometii si e capabil sa-si imagineze o lume care a disparut de mult. Cu partile ei bune si proaste, evident.
      Iti place mai mult Hardy decat Rebreanu, perfect, scrii asta in eseu, argumentezi, nu cred ca are cineva ceva impotriva. Dimpotriva, despre asta e vorba, despre at-yi dezvolta gandirea critica.
      Dar stii care e diferenta dintre, sa zicem, Winnetou si Ion? Winnetou nu e verosimil, nu are substanta, e ca un desen animat pt copii, in timp ce Ion, oricat de antipatic si depresiv ti se pare, e mult mai viu. Asta e diferenta dintre un scriitor de duzina si un scriitor bun. Pe ala de duzina il citesti usor si repede si te amuza (Karl May), ala bun te frusteaza, te enerveaza, te face sa gandesti, ridica probleme etice sau de alta natura (Rebreanu).

    • #63

      @Attila – ba da, exact despre asta vorbim. Scoala te pregateste si pentru viata, si uite-o p-asta, in viata trebuie sa faci de multe ori ce ti se spune. Scoala ar trebui sa te invete despre lucrul in echipa, despre corectitudine, despre colaborare, dar si despre ierarhii, politete, rigurozitate.

    • #64

      @Jordan…nu…scoala trebuie sa te invete sa gandesti….nu sa stai cu capul in pamant ca “asa zice ala mai mare”…pe principiul asta..cine e mai mare? un profesor de religie (popa) si te apuci de pupat moase? un parlamentar si daca el isi voteaza superimunitate taci ca e mai mare? nea Nicu si atunci de ce cacat s-a mai revoltat lumea (comparatie exagerata)?

    • #65

      Attila, din pacate un parlamentar este mai presus decat un cetatean de rand… asta e si normal, insa era normal ca el sa te reprezinte asa cum iti doresti tu, omul de rand, nu cum isi doreste el.

    • #66

      cosso: din pacate…”paritatea” parlamentar – om de rand nu este 1-1 deci nu merge aia cu “sa ma reprzinte asa cum vreau eu”. oricum, teoria ta merge si la sistemul de invatamant iar eu nu cred ca sistemul de invatamant mai este adaptat societatii de azi. (si daca micile “biblioteci ambulante” de pe aici ar trece un pic peste “asa a fost pe vremea mea” si-ar da seama ca nici pe ei nu- mai reprezinta)

  23. #67

    “școala nu este numai despre ce înveți tu la română sau matematica sau desen tehnic. școala este un complex educativ ce te ajută să înveți mai multe lucruri. să faci parte dintr-un colectiv, să respecți un program, un anumit orar, să respecți indicatiile celor mai presus de tine si multe altele.”
    De acord.
    Stiu ca bacul nu e obligatoriu, insa eu ma refeream la altceva: la faptul ca un elev scrie in simulare faptul ca materia e prea stufoasa, multe chestii sunt in plus, asa cum am facut si eu. La bac, pula, ori citeste cineva ce-am scris si trimite mai departe, ori asta e, dau bacul cu riscul sa-mi iau o lamaie la mine si s-o mananc daca am de analizat o opera de cacao.
    “sa presupunem ca la un examen de matematica, in loc de demonstratia teoremei lui fermat, elevul vine si scrie tabla inmultirii. caligrafic, frumos, elegant. pentru ca el crede ca ii e mai utila. sau orice alt subiect. e ok? ”
    Cam pueril exemplul: matematica e o stiinta exacta, ori la literatura sunt fel si fel de moduri diferite de gandire, multe mentalitati, multe puncte de vedere. Sigur, scopul literaturii e sa te dezvolte, dar conteaza si ce opere alegi si sa le pui elevului la dispozitie.
    Permisul auto e permisul auto. Floricelele sunt desene. Ori daca ala e prost de bubuie poate sa deseneze, poate asa scapam de un posibil viitor bizon.
    La fel: informatica e informatica, iar literatura e literatura. Nu stiu de ce amesteci materii diferite, cand de fapt, eu aduceam in discutie doar ultima materie mentionata.
    Ceea ce voiam sa sugerez era ca multe opere sunt de prisos, atat. Nu am atentat la importanta altor materii, care sunt exacte.

    • #68

      cum ziceam, am scris degeaba

    • @WQT: Esti simplu.

    • #70

      @WQT – hai s-o luam asa:
      1. Tu ai de citit ‘Ion’. Tie nu-ti place opera respectiva. Ai doua variante: o citesti sau nu.
      1.a. Daca nu o citesti, iei 3, pentru ca meriti. De ce? De aia, ca nu ai facut ce ti s-a spus.
      1.b O citesti. Vezi ca e de cacao. Te opresti aici si scrii ca e de cacao, in opinia ta, pentru ca Ion e bou si opera e depresiva. Iei nota 5-7, in functie de cum redactezi materialul pentru ca ai citit opera dar nu aduci argumente mai complexe decat ‘de-aia’ in sustinerea afirmatiilor tale.
      1.c. O citesti, citesti si ceva critica, sa vezi ce spun niste neni destupati la minte despre opera aia, poate-ti reveleaza niste lucruri care tie ti-au scapat, si iti formezi o parere argumentata. Cand analizezi opera prezinti atat opera cat si parerile criticilor, pareri cu care fie esti de acord fie nu, dar argumentat. Iei 8-10, in functie de cat de coerent si de bine e redactat materiarul tau.
      2. Ideea cu ‘e prea mult de invatat’ n-are nimic de-a face cu un examen. Colegii tai au avut tot atat de mult. In viata, spre surprinderea ta, seful nu o sa vina sa te intrebe ‘tu crezi ca e suficient sa faci atat?’ ci o sa-ti ceara sa faci cat e nevoie, ceea ce s-ar putea sa ti se para prea mult.

    • #71

      jordan, “litaratura” in liceu nu este un concurs de “volume”. scopul ei este sa te ajute la dezlvotarea unui vocabular si a unei metode de comunicare..atat.
      apoi, Arhi face in articolul asta un pic de manipulare. respectiv:
      acea lucrare este scrisa de o fata de clasa a XI-a (pentru primul an s-a dat simulare de BAC si la clasa a XI-a) iar comedia nu este acoperita decat in clasa a XII-a. respectiva fata avea varianta sa nu scrie nimic…si nu i se intampla nimic era la fel ca ceilalti, nu iesea cu nimic in evidenta dar ea a preferat sa faca acest gest…ceea ce reprezinta un curaj destul de mare (sa zicem ca ajungea lucrarea ei, lucrare cu nume si prenume, la o “acritura”) si pentru asta merita apreciata.

  24. #72

    Deci am scris un comentariu mai lung si cand am apasat sa apara nu a aparut nimic. Pula.

  25. #73

    WQT, dar valoarea romanului Ion nu rezidă din faptul că a obţinut Ion pământ lăsând-o gravidă pe Ana.
    Oh my, nu citim operele doar ca să analizăm comportamentul sau aşa cum vizionăm filmele să ne alegem un personaj preferat şi să aşteptăm cum se termină.
    Rebreanu a introdus la vremea lui câteva inovaţii în structura romanelor (regăsite şi-n Răscoala şi-n Pădurea Spânzuraţilor). Ia să văd ştii care sunt fără google? Despre asta e vorba. Ştii în ce curent literar îl încadrezi pe Rebreanu fără google? Tot despre asta e vorba. Doar nu ne ghidăm simplu după linia narativă.

    Ia, când citeşti un roman sau o nuvelă ştii să împarţi pe momentele subiectului (bine, astea nu-s cerinţe de BAC)? Ştii care sunt şi să le identifici? Cu ce e mai presus Marin Sorescu decât Rebreanu? Şi dacă tot ţi-a plăcut Iona de ce ţi-a plăcut? Fără google în ce curent literar îl încadrezi pe Sorescu, ce-mi spui despre mitul folosit în Iona? Unde-l mai întâlneşti în literatură? Că aşa cuvinte mari gen destin, metafizică, eul narator sunt cuvinte mari, dar nu spun nimic. Ce ţi-a plăcut la nivelul limbajului? Figuri de stil? Ce? Sau doar faptul că stătea ăla în barcă era mult mai filozof decât Ion sărutând pământul?

    Asta aşa abordând superficial 🙂

    • #74

      Sunt putin offtopic aici dar am atata frustrare despre literatura din scoala ca nu ma pot abtine. Despicatul asta al firului in 16 si momentele subiectului, figuri de stil, ce-a vrut sa zica autorul x in propozitia y te fac sa urasti toata literatura facuta in scoala. N-am inclinatie spre stiintele umane dar m-am strofocat sa incerc sa inteleg cat pot de bine ce mi se cere si sa stiu tot ce trebuie stiut pentru fiecare examen dat. Dintre toate, numai literatura imi provoaca palpitatii cand imi amintesc de ea. In primul rand pentru ca operele studiate nu-s alese bine conform maturitatii elevilor (aici ma bazez pe experienta claselor 5-8) deci pot sa fie ele care de care mai alese si mai importante ca tot un cacat iese. Am recitit chestii citite in scoala de multe ori si realizez ca in pe vremea respectiva n-am vazut nimic altceva in afara de povestea in sine. Am avut profesori de romana buni, care incercau sa te faca sa intelegi ca acolo e mai mult decat vezi tu si etc. N-aveau cu cine; si nu c-as fi eu proasta. Sau oi fi fost, cine stie. Dar dac-am fost, inseamna ca toti eram prosti, deci ceva nu e in regula.

      In al doilea rand ca nu m-a invat nimeni vreodata in clasele 5-8 sau 9-12 cum sa scriu o lucrare tehnica, ca doar ce puii mei, aia nu-i important. Dar bine ca opere literare am comentat pana mi-au iesit pe urechi. Apoi m-am trezit in facultate cu note de 5 pentru ca scriam ca un ‘comentator de opere’. A trebuit sa invat sa nu folosesc sinonime ca duce la confuzii, sa scriu cat mai succint si fara adjective etc. Pana mi-am iesit din stilul gresit format in scoala mi-a luat aproximativ an de zile. Din cauza asta in special, toata chestia cu curentele literare, cu eul liric, cu figurile de stil si momentele subiectului ma lasa rece.

    • #75

      Diana, nu stiu cand ai terminat liceul, pe vremea mea asa se facea literatura cum descrii tu si da, ai dreptate, e una din cele mai bune metode de a-i scarbi pe copii in legatura cu literatura si poezia for ever. dar sa stii ca de atunci s-au imbunatatit mult lucrurile, eu ma uit la fiu-meu care e acum in liceu ce face si e mult mai creativ decat pe vremea noastra. Materia e altfel organizata, textele pe care le stuidaza sunt selectate mai bine, nu mai trebuie sa debiteze comentarii stupide, dimpotriva, la teste de obicei au de argumentat cate ceva pe un text la prima vedere…much betetr decat pe vremea mea!

  26. #76

    Stiu o fetita de 6-7 ani, clasa 0, cu aproximativ 10 carti serioase la activ, acum e la vol.6 din Harry Potter. Nu se mai satura de citit, se plange ca la scoala e mult prea usor. Stiu si un baietel de 8 ani, clasa a 2-a, care abia acum incepe sa citeasca propozitii in loc de cuvinte, si e inca la stadiul de citit un paragraf si wow ce minune a facut, iar la scoala se chinuie sa ia cate un bine, ca e greu rau la scoala.
    Diferenta dintre cei doi este dupa parerea mea data 90% de catre parinti. Unii au biblioteca in casa si citesc activ, unii au o mini biblioteca in casa, din aia compusa din cartile de la ziar, si e pe post de arata bine o biblioteca in casa, si cam atat, cartile nu se deschid, doar se pun pe perete.

  27. mie rebreanu mi-a placut.
    ION este chintesenta romanului. Sa aiba lucruri. Pamant (ca atat se putea atunci). Dupa ce il are isi baga pula in el
    Padurea spanzuratilor: da. e depresiv. Sunt sigur ca razboiul este mult mai amuzant, cam ca hassel asa.

    Restu. Miorita: acolo ala zice ce sa faca daca moare. Era mai bine sa se planga “Vaaaai….am belit pula”? Nu…face testamentul. Stim toti din filme cu razboi ca nu e bine sa iti faci testamentul inainte de razboi, dar miorita doar asta e. un testament. Nu stim daca dupa ce vorbeste cu oaia (va dati seama ce lucruri bune fuma) nu a pus ghioaga pe mana si s-a dus la caft. Constient totusi ca raportul nu il ajuta.

    plm.

    • #78

      Ion s-a trezit într-o dimineaţă la răsărit şi s-a dus la câmp, a privit tot pământul de jur-împrejur, a spus “Cât pământ, Doamne!” şi s-a aplecat şi a sărutat pământul. A reuşit Rebreanu o imagine atât de vie în pasajul ăla!

      Oh, da, mi-a plăcut Ion. Cu tot ce-a ţinut de personaj (chiar şi cu relele). Şi mi-au spus cândva elevii de liceu “Doamna, atât de bine am înţeles Ion că 10 am să iau la Bac”.

      Şi apoi am plecat din învăţământ 🙂

  28. #79

    Baba care nu poate sta in picioare in autobuz,se lupta vitejeste pentru un loc in fata la moaste/agheazma.Asta e dupa modelul ala:
    “-Tata hai sa nu luam autobuzul,uite ce aglomerat este…
    -Hai lasa vrajeala,daca erai in club ziceai ca-i misto,ca-i atmosfera…” 😀

  29. #80

    Bre arhi, este ca blogul iti aduce o sursa importanta de venit? Este ca multi de aici au harfe de mama omida? Este. Apai de ce mai postezi pe blog, cand ai fii de mama omida pe aici, care cine stie, poate ghicesc numerele de la lotto si te-ai scos.
    @ animalul spune: “In lumea reala, cand o sa lucrezi la Mecdonalz si io iti cer hamburger fara castraveti si tu imi aduci mie inghetata nu te bag in domna mamica ta, pe calea pizdii? Asa e si la scoala: ai un subiect de facut. il faci sau pici. Este atat de usor.”
    Bre, zi-mi si mie caare sunt numerele de la lotto, daca tot stii tu ca ewu o sa lucrez la Mc. Imediat. Daca o sa fie sa lucrez la Mc, o sa te las s-o futi pe mama, ca sa fim chit.
    Si am zis ca in amandoua opere Rebreanu o arde la modul depresiv. Si am zis ca elevul ala a scris ce a scris la SIMULARE, nu la bac. INTELEGI?
    @ anatati: La fel, zi-mi numerele castigatoare la lotto, daca tot zici tu ca mie mi-a placut Iona de neomodernistul ala de Sorescu. Totusi, daca tot ai facut referire la Iona, sa stii ca mai mult mi-a opera in cauza decat Ion. Ca mi-a adus aminte de Batranul si marea de Hemingway.
    Cat despre clasificarea romanului conform conceptiei lui Rebreanu si momentele subiectului la modul general: aloo, crezi cumva ca daca nu-mi palce o anumita opera inseamna ca nu stiu teorie literara in general? Ca sa-ti fac pe plac: ionic, doric si corintic. Stii tu ce zic. Apoi avem expozitiune, intriga, desfasurarea actiunii, punct culminant si deznodamant. Si nu am gogulit. Si ti-am raspuns acum pentru ca ieri nu am citit ce-ati postat aici si nu am stat pe blog decat 5 minute.
    Astept numerele la lotto, ca sa dovedesti ca esti mama omida. Dat fiind faptul ca la Iona ai dat-o in bara, sansele tale ca veritabila mama omida au scazut la 80%. Hai ca te poti recompensa.
    @ deea: Opere cu apasul Winnetou are ceva ce se numeste Suspans.

  30. #82

    Rebreanu is the best :))) Cel putin operele lui, pe vremea liceului, mi-au placut.

    Cum zicea Creanga, “nu stiu altii cum sunt”, dar cand ma gandesc cum era pe vremea mea, si e uimitor, avand in vedere ca nu a trecut chiar asa de mult timp de la terminarea liceului, ce diferenta majora s-a produs si parca ce prapastie se face intre generatii din ce in ce mai mare, pfuuui… Am sa incerc sa ma rezum cat de scurt posibil, desi subiectul este atat de complex.
    Chiar zilele trecute ma uitam la un reportaj Romania te iubesc si mi s-a parut ca surprinde cel mai bine diferentele dintre invatamantul romanesc si cel dinafara si punctele-cheie unde ar trebui sa se schimbe ceva, mai ales in interiorul nostru in ceea ce priveste atitudinea si abordare, atat din prisma profesorilor, elevilor, parintilor cat si din prisma elementului principal: banii, pentru ca sunt inter-relationate din pacate, merita vazut:
    romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2012/sezonul-2/romania-te-iubesc-saracia-a-alungat-din-tara-cei-mai-buni-profesori-povestea-de-succes-a-doi-dascali-plecati-in-sua.html
    Am fost invatati sa gandim prost, automatic, comunist, sa invatam pe de rost, sa nu gandim foarte mult practic, mai mult niste robotei iar de profesori ne era mai mult frica de ei decat respect, cel putin in cazul meu pot sa numar pe degete profesorii de care le-am ramas draga si invers, unde a existat si exista un imens respect si admiratie atat pentru cum sunt ca si oameni dar si pentru profesia lor, avand in vedere si contextul actual.
    Tin minte cand am fost prin a 10-a intr-un schimb intercultural Comenius intre liceul meu si unul din Zaragoza, Spania. Ma miram cand m-am dus sa vad ce relatie degajata au elevii cu profesorii si invers, dar totusi exista respectul, puteau sa se duca elevii sa ii intrebe una alta, era o altfel de comunicare, o altfel de relatie, care cred ca multor profesori din fostul sistem le lipseste acut. Erau lectii interactive, si nu ma refer doar clip-uri video sau slide-uri dar multe lectii la fizica erau aplicate real si ii puneau profesorii sa construiasca aia sau aia. Si aveau lectii de prim-ajutor o data pe saptamana. Si multe altele. N-am putut sa nu compar multe chestii intre sistemul nostru scolar pe atunci si ce vazusem acolo, eram pe deplin impresionate.
    Multe vor trebui sa se schimbe, prea multe, pana sa se vada schimbarea