Un comentariu interesant, de la acest articol, scris de Emil
Caz concret. Un prieten ma freaca la cap cu un business PC. Il recomand din Emag pe mess cu link de afiliat. Il cumpara. Undeva la 8000 RON. Ajunge in Emag Crangasi si mai adauga un mouse pe comanda. Angajatul ii sterge comanda initiala, facuta prin linkul meu, ii redeschide ordinul si ii adauga mouseul. Eram de FATA! Si il intreb, nu te supara, de ce ai facut asta? Raspunsul – sa imi fac targetul, oricum nu conteaza, comanda vi se livreaza, conteaza doar prin cine trece.
De ce sunt permise asemenea lucruri? Practic, dacă cineva de la emag vrea, îți poate reprocesa manual fiecare comandă și palarevedereadiobă, nu?
Acum încep și eu să îmi pun niște întrebări referitoare la comisioane în așteptare de 7-800 lei, care zac acolo cu săptămânile, după care sunt șterse pur și simplu.
Ar fi interesant un răspuns oficial.
NOU
uneori produsele sunt returnate. alteori nu sunt pe stoc şi se renunţă la comandă. dar vezi cât e procentul de asemenea comisioane faţă de cele aprobate.
NOU
@zoso
“dar vezi cât e procentul de asemenea comisioane faţă de cele aprobate.”
Un articol despre asta asteptam de la tine.
Fara sa se supere arhi, in ceea ce priveste specializarea pe tehnica, esti peste el 🙂
NOU
si munca afiliatului se duce pe penis cand pe site zice ca e ‘in stoc’ si de fapt a disparut de multa vreme. e cam bataie de joc sa bage stocuri la vrajeala.
NOU
Sunt sigur că se mai întâmplă din astea, dar nu știu dacă poți să controlezi chiar totul când vine vorba de comisioane 🙂
NOU
Hai mai arhi, cand ma gandeam sa incep si eu un blog IT din care sa castig o gramda de bani cu link-uri profitsahre si 2parale voi imi spulberati acum toate visurile?
NOU
In acest momet preturile de la electronice sunt cam la fel peste tot, Emag, Domo, etc.
Deci pentru mine ca potential cumparator nu are nici o importanta de unde cumpar.
Asa ca atunci cand cumpar prefer sa iau de la magazin care este prezent pe un blog, site, unde intru frecvent si care constituie si o sursa de-a mea de destindere.
Nemaivorbind ca atunci cand iti place un blog, implicit privesti cu bunavointa reclamele de pe el.
Acum emag isi face o campanie agresiva pe tv si poate vrea sa reduca/opreasca sistemul de afiliat
Parerea mea este ca nu poate inlocui reclama online, majoritatea celor care-si cumpara laptop, dsr-uri, etc, se ghideaza de pe net si mai putin dupa reclamele care apar in pauza de la Suleyman Magnificul.
NOU
OFFF-topic
DOSARUL TRANSFERURILOR de fotbalişti:
Mihai Stoica – 4 ani de închisoare
Jean Pădureanu – 3 ani
Cristi Borcea – 7 ani
Ioan Becali – 8 ani
George Copos – 5 ani
Victor Becali – 8 ani
Gică Popescu – 3 ani
Gigi Neţoiu – 3 ani
NOU
se face recurs.. calm down! votati ponta ca uite ce treaba face usl-ul.. mi-e scarba
NOU
filip,
nu, asa se fac banii de campanie…
NOU
Hary, asa se strang voturi…
NOU
Campania USL
Mihai Stoica – 4 milioane €
Jean Pădureanu – 3 milioane €
Cristi Borcea – 7 milioane €
Ioan Becali – 8 milioane €
George Copos – 5 milioane €
Victor Becali – 8 milioane €
Gică Popescu – 3 milioane €
Gigi Neţoiu – 3 milioane €
NOU
Atata timp cat e facut de ei, au tot controlul asupra sistemului. Chiar daca nu iti zic ca ei nu intervin, sigur o fac, pot controla orice. Daca ai nelamuriri, scrie la profitshare AT emag.ro si vei primi un raspuns oficial.
Am avut si eu o problema cu ei, am cumparat o tableta pentru mine si nu mi-au acordat comisionul decat dupa 2 saptamani de insistente.
NOU
Jerome, nu m-a interesat niciodată chestia asta, eu produc conţinut, nu mă pricep prea bine la afiliere. de asta nici nu îmi fac prea mari griji când văd comisioane anulate. la emag, pentru mine, rata de anulare este de 20%
i.imgur.com/dt5mE.png
NOU
vali,
in cazul tau as zice ca “nepriceperea” ta este un lux pe care ti-l permiti…:-))
NOU
1.Cand am spus ca tu te pricepi mai bine decat arhi la tehnica, nu am vrut sa spun ca tu cu tehnica, el cu continutul 🙂 . Iti citesc blogul si chiar daca avem pareri diferite pe anumite probleme…esti bun, clar.
2. Ma refeream ca pe blogul tau, pe langa articole de continut 🙂 sunt deseori si articole mai tehnice extrem de interesante.
3. In ceea ce priveste ca suma primita e mica, aici pe bune ca ma surprinzi. Cum te stiam, daca e vorba de dreptul tau, al altuia, etc, ca e vorba de bani multi/putini nu conteaza, ii f…… in ….. imediat.
NOU
nu neapărat. aş vrea să fac şi eu 200 milioane pe lună din afiliere, cum fac unii. dar nu mă pricep.
NOU
vali, si eu imi doresc sa stau cu burta la soare in bahamas in clipa asta, dar nu prea imi permit sa o fac.
dar sa stii ca imi doresc mult…:-))
NOU
vali,
ce vreau sa spun este ca daca ar fi o prioritate si o necesitate pentru tine sa castigi 200 mil din afiliere, atunci cu siguranta ai reusi sa o faci…
NOU
Cine face 200 de milioane؟
NOU
Eu am patit sa-mi scada comisioanele aprobate fara sa-mi explic de ce. Adica aveam sa zicem 300 lei si 20 lei in asteptare iar a doua zi imi scadea comisionul arpobat la 285 lei. Cum? De ce?
NOU
Comezi mai vechi returnate (in termen de 30 de zile, probabil)
NOU
Se lucreaza la Profitshare 2.0, este in teste la o mica parte de afiliati si nu se mai accepta altii. Nu se stie o data exacta cand il scot la beta public. Din cate am inteles, acolo poti sa vezi mai multe detalii despre comenzi si comisioane. Asa ca, we have to wait si sa ne descurcam cu ce avem pana acum, poate la anu’ va fi mai bine ;).
NOU
tudor, pentru că produsul a fost returnat la magazin.
NOU
Ok, si ce ar fi facut ei daca omul si-ar fi scos voucherul? 🙂
NOU
darius, apare in cont cu -suma şi se acoperă când se mai aprobă comisioane. mi s-a intâmplat de câteva ori.
NOU
Moment in care o gramada si-ar face un cont nou. 🙂
NOU
desigur. pentru că toţi vrem să dăm o ţeapă.
NOU
In exemplul de fata e vorba de un angajat care in mod sigur nu respecta politica firmei.
Firma (nu neaparat emag) greseste cand nu urmareste problemele astea.
Cred ca e usor de vazut in sistem cine a anulat o comanda si a creat alta imediat.
Angajatul in cauza isi face targetul pe spinarea afiliatului. Oricum compania ar plati mai multi bani, la afiliat sau la angajatul “performant”.
Nu inteleg din comentariul lui Emil la articolul din link daca a reclamat problema asta si daca a obtinut o reactie oficiala de la Emag.
NOU
asa este marketingul afiliat. nu exista organisme de control, aproape totul este pe buna credinta. nu ai ce sa faci decat sa te supui.
NOU
sifonule,lasa oamenii sa ia bonus,ce te bagi tu?
NOU
Am reusit sa fac vanzari intr-un an si jumatate de aproximativ 1,2 miliarde lei vechi, pe un site de tehnica cu destui vizitatori, afiliat la emag. Credeam ca e timpul sa imi obtin comisionul si sa imi iau un laptop. Ok, solicit plata. A doua zi imi dispar din cont comenzile cele mai valoroase, majoritatea mai vechi de o jumatate de an, deci excludem ca ar fi fost returnate.
Intreb asistenta emag de ce se intampla aceasta. Nu primesc raspuns, dar mi se anuleaza toate comenzile. Mai intreb din nou de ce se intampla aceasta. Nervosi, angajatii emag imi suspenda contul. Mai intreb din nou de ce se intampla aceasta. Imi spun ca am incalcat regulamentul. Ii intreb din nou ce punct exact din regulament am incalcat, fiind convins ca 100% nu am incalcat nimic. Nu mai primesc nici un raspuns. AU trecut 3 luni, am renuntat la orice speranta. Asta e, publicitate gratis. Nu va afiliati la Emag sau daca va afiliati, cereti comisioane mici si mai dese, maxim pana 10 milioane, altfel va trimit la plimbare.
NOU
Saptamana trecuta am solicitat plata prin voucher cadou a unui comision de 1600+ ron si l-am primit in cateva ore fara nicio problema.
NOU
Hary, trebuie să ne cunoaştem limitele.
Jerome, n-am înţeles prea bine punctul 3.
NOU
3. …cu explicatii
Te citesc de mult si te stiu ca o persoana cu principii si care apara principiile, chiar violent.
Ideea era ca nu conteaza ca banii care sunt de primit sunt multi/putini, e dreptul omului si trebuie sa si-l primeasca integral si la termen.
NOU
Am pornit si pe forum o discutie legata de procentul comisioanelor respinse, majoritatea au spus ca au intre 30 si 40%, eu sunt mai cu mot si ajung la 45%:
i.imgur.com/7DGtr.png
Astept si eu profitshare-ul 2.0 ca tot aud lucruri bune despre el, dar cand va aparea nimeni nu stie, pana atunci raman cu 1.0
P.S. Arhi, ciudat e ca si mie comisioanele mari tind sa dispara unul dupa altul si in plus am in asteptare comisioane de la inceputul lunii septembrie, cam mult zic eu.
NOU
Acum un an şi ceva fac comanda on-line pentru cineva pe un link afiliat şi-mi notez numărul de comandă. Merge să ridice comanda cu numărul comenzii în dinţi. Angajatul de la showroom-ul din Ploieşti se uită pe comandă şi îi face alta, anulând-o pe cea creeată de pe link-ul afiliat. Mi mi-a picat faţa când am auzit 🙁
NOU
Probabil ca imi vor sari toti afiliatii in spinare pentru opinia ce urmeaza…
Eu vad afilierea ca o metoda de promovare pentru un brand mai mic. Cand esti lider de piata (de departe), afilierea mi se par bani aruncati pe fereastra. Nu stiu cumparatorii ca sunt produse la emag? Nu a auzit lumea de emag? Nu au destula promovare in toate mediile?
Din cate vad eu, clientii oricum ar cumpara de la emag, doar ca acum trec prin linkul afiliat al lor/prietenului/blogului pe care-l simpatizeaza, ca sa “manance si el, siereacu” o paine.
Eu, ca advertiser sau afiliator, vad asta ca fiind la limita tzepei. Echivalent cu a da click pe adwords pentru ca imi place blogul, ca sa ii intre si lui un ban. Cei 3% ar putea sa stea foarte bine in buzunarul emag. Sau ar putea sa micsoreze preturile, ca sa ii taie pe concurenti.
Acum, afiliatilor, sariti si injurati-ma.
NOU
NicuP » asa e, ai dreptate, in asta consta publicitatea.
NOU
Da, ai dreptate, miile de vizitatori pe care ii trimit lunar catre eMAG nu conteaza absolut deloc.
Ma mir de ce naiba Amazon inca mai are retea proprie de afiliere, ce naiba, n-a auzit lumea de Amazon sau cum?
Ca sa intelegi ce insemna marketing-ul afiliat imagineaza-ti ca toti afiliatii eMAG reprezinta un departament separat de marketing pentru eMAG, iar eMAG ne platest epentru asta, unii muncesc mai mult si mai prost, altii mai putin, dar mai eficient, etc.
Nu te gandi ca toata lumea se apuca acum sa vorbeasca cu prietenii sa faca comenzi prin link-ul lor, aceste persoane reprezinta un procet infim de afiliati.
NOU
Mi se pare normal sa dureze macar 30 de zile pana se aproba un comision, ca sa nu mai fie comanda in perioada de returnare.
Stergerea comenzii initiale trebuie sanctionata.
NOU
Am avut comisioane in asteptare mai mari de 30 de zile si s-au acordat. Raspunsul lor a fost “termen de plata pentru acel client”.
NOU
Alex » daca o returneaza nu prea e treaba mea. eu am facut vanzare, faptul ca produsul era prost nu mai intra in atributiile mele
NOU
Cetin,
Problema lui Emil a fost rezolvata. Raspunsul oficial e aici:
www.zoso.ro/tepe-2parale-quickmobile-evomag/#comment-511827
In asemenea situatii, investigam fiecare sesizare pe care o primim si de fiecare data am luat toate masurile necesare astfel incat afiliatii sa nu fie afectati si sa isi primeasca toate comisioanele ce li se cuvin conform regulamentului Profitshare.
NOU
Eugen » multumesc frumos de raspuns
NOU
Salutare, daca tot s-a discutat problema, ar fi just pentru ceilalti din echipa eMAG de consultanta sa aflam si cateva amanunte legate de consultantul care a facut acest lucru pentru ca a generaliza din punctul meu de vedere ar fi o abordare gresita.
Target-ul poate fi un lucru insignifiant la sfarsit de luna/perioada daca nu se indeplinesc si alte conditii legate de activitate si relatia cu clientul eMAG.
Daca tot s-a vorbit intr-o directie si cu preponderenta, in ideea de profitshare si castig prin afiliere, sa nu exageram in sfera asta incat sa fim extrem de subiectivi, sa abordam subiectul si din alte puncte de vedere, pentru ca am vazut pe aici “furt/comision/target/etc”, e foarte usor sa tragi niste concluzii dupa un punct de vedere personal, fie ca e vorba de un caz alb pe negru, unde amicul tau risca sa piarda un comision.
Daca tot s-a pus problema de “consultant” si “activitate showroom”, sa aflam si alte lucruri pentru a izola acest lucru, nu discutia sa dea o conotatie negativa cum ca aceste lucruri se petrec frecvent.
Multumesc,
NOU
Haideti sa va explic eu care e problema.
Traim in Romania, la noi se gaseste tot timpul un angajat de la o firma care lucreaza cu publicul care sa calce pe bec.
Ca sa intelegeti la ce ma refer.
Eu lucrez des cu Fancourier, trimit saptmanal cateva zeci de colete ramburs.
In ultimele 3 luni, ma trezesc ca sumele incasate in contul firmei sunt tot timpul mai mici decat rambursul trecut pe awb.
Ma furau cu sume de oridinul zecilor de bani sau leilor.
Apelez la contul colector de la ei, imi returneaza diferentele, dupa o saptamana iar apar minusuri la incasari.
Ma enervez si scriu un mail general la toate departamentele Fancourier, se face o mica verificare si se descopera faptul ca un angajat ciupea din sume trecand valori mai mici in sistem dar incasand valoarea reala defapt.
Atunci va intreb eu.
Daca la un simplu curier rapid, unde esti furat desi esti client, cum va asteptati ca la emag sa fiti tratati fair cand sunteti doar afiliati?
Nu emag e de vina, nu Fancourier sau alta firma care lucreaza cu publicul, sunt de vina angajatii lor, iar acestia sunt precum tara asta in care traim.
Nu vrei sa fii furat?
Fa un site in engleza si lucreaza cu servciii de afiliere din vest, romania e doar … o gluma proasta.