Esențial
– ediție specială –

Bună dimineața,

Ministerul de Finanțe a publicat aseară târziu proiectul unei OG prin care modifică semnificativ Codul fiscal. Draftul proiectului, disponibil aici, conține peste 50 de pagini de noutăți, care modifică punctual sute de articole din Codul fiscal. Modificările se vor aplica succesiv, cele mai multe având termen de intrare în vigoare de la 1 ianuarie 2023, dar există și prevederi care se vor aplica de la data publicării OG în Monitorul Oficial, precum și unele care intră în vigoare începând cu 1 august.

Redacția avocatnet.ro a început deja analiza articol cu articol a modificărilor propuse și va publica astăzi și în perioada următoare materiale care să explice pe larg toate noutățile.

Momentan, vă prezentăm în sinteză, mai jos, cele mai relevante noutăți.

Noutăți importante legate de impozitul pe profit

→ Profit reinvestit. Se extinde aplicarea facilității privind scutirea de impozit a profitului investit și pentru investițiile în active utilizate în activitatea de producție și procesare, activele reprezentând retehnologizare, pentru stimularea contribuabililor de a dezvolta noi capacități de producție, și de a le moderniza pe cele existente.

→ Impozit pe dividende. Se propune majorarea cotei impozitului pe dividende, de la 5% la 8%, pentru dividendele distribuite/plătite între persoane juridice române, precum și pentru cele distribuite/plătite nerezidenților.

Dispare impozitul specific de la 1 august

→ Impozitul specific se abrogă și firmele care îl aplică trec la regimul micro. Începând cu data de 1 august 2022 prevederile Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi se abrogă. Firmele care plăteau acest tip de impozit vor fi obligate la plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, indiferent de îndeplinirea condițiilor de aplicare a acestui sistem de impunere și/sau a impozitului pe profit pentru veniturile realizate din alte activități decât cele corespunzătoare codurilor CAEN specifice.

→ Reguli tranzitorii pentru 2022. Contribuabilii care au intrat sub incidența prevederilor Legii nr. 170/2016 recalculează în mod corespunzător impozitul specific stabilit potrivit Legii nr.170/2016, aferent anului 2022, prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice şi înmulţirea valorii rezultate cu numărul de zile obţinut prin scăderea din numărul de 212 zile calendaristice a numărului de 180 de zile calendaristice (prevăzut la art. III alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022). Regularizarea impozitul specific aferent semestrului I al anului 2022, reprezentând o jumătate din impozitul specific stabilit în modul detaliat anterior, precum și declararea și plata impozitului specific reprezentând cealaltă jumătate din impozitul specific stabilit potrivit aceluiași alineat, se efectuează până la data de 25 septembrie 2022.

Noutăți importante legate de microîntreprinderi

Aici urmează o listă cu cele mai relevante reglementări care vizează regimul microîntreprinderilor, care va fi modificat masiv din 2023.

→ Modificarea plafonului. Plafonul pentru încadrarea la regimul microîntreprinderilor va fi înjumătățit de la un milion de euro la 500.000 de euro.

→ Cota de impozitare. Va fi obligatorie condiția ca microîntreprinderile să aibă cel puțin un salariat, astfel că singura cotă de impozit posibilă va fi 1%, urmând ca cea de 3% să fie eliminată .

→ Venituri ce pot fi realizate ca micro. Microîntreprinderile vor fi obligate să realizeze venituri, altele decât cele din consultanță și/sau management, în proporţie de peste 80% din veniturile totale. Practic, se limitează la 20% a veniturile obținute din consultanță și management

→ Limitări de micro deținute de aceeași persoană. Un acționar/asociat va fi condiționat să dețină titluri de participare la cel mult trei microîntreprinderi, în cazul acționarilor asociaților care dețin mai mult de 25% din valoarea/numărul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot.

→ Activități economice excluse. Vor fi excluse din sfera de aplicare a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor companiile care desfășoară activităţi: în domeniul bancar, în domeniul asigurărilor şi reasigurărilor, al pieţei de capital, inclusiv activităţi de intermediere în aceste domenii, în domeniul jocurilor de noroc, precum și a persoanelor juridice române care desfăşoară activităţi de explorare, dezvoltare, exploatare a zăcămintelor de petrol şi gaze naturale

→ Alte modificări punctuale:

  • se elimină posibilitatea de opțiune pentru aplicarea impozitului pe profit în situația în care erau îndeplinite condițiile legate de valoarea capitalului social și a numărului de salariați;
  • apar precizări suplimentare despre intrarea/ieșirea din sistemul micro în cursul anului;
  • se stabilește ordinea de scădere din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor a sumelor reprezentând sponsorizări pentru susținerea entităților nonprofit, unităților de cult, cheltuieli pentru UNICEF și alte organizații internaționale, precum și achiziții de aparate de marcat electronice fiscale puse în funcțiune;
  • se modifică termenul de depunere a declarației informative privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizărilor, corelat cu termenul de depunere a declarației de impozit pentru trimestrul IV;
  • se clarifică valoarea impozitului asupra căruia se aplică reducerea de impozit reglementată de OUG nr. 153/2020 (cea care a stabilit facilitățile fiscale pentru firmele care își cresc capitalurile proprii)
  •  apar și alte corelări tehnice necesare.

Toate acestea vor fi detaliate pe larg de avocatnet.ro după analiza extensivă a proiectului de OG.

Modificări la deducerile personale, contribuții sociale, cote de TVA

→ Revizuiri masive la regimul deducerilor. Sistemul de acordare a deducerilor personale pentru veniturile din salarii se modifică substanțial – vor fi reglementate două tipuri de deduceri care vor fi acordate  în limita venitului impozabil lunar realizat:

  • deducerea personală de bază – se acordă exclusiv pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară.
  • deducerea personală suplimentară – se acordă punctual anumitor categorii de persoane: deducere de 15% din salariul de bază minim brut pentru persoanele fizice cu vârsta de până la 26 de ani, care realizează venituri din salarii al căror nivel este de până la nivelul de 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut / 100 de lei lunar pentru fiecare copil cu vârsta de până la 18 de ani, dacă acesta este înscris într-o unitate de învăţământ, părintelui care realizează venituri din salarii, indiferent de nivelul acestora.

→ Se introduce un plafon neimpozabil pentru acordarea beneficiilor salariale/extra-salariale. În cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor se propune introducerea unui plafon lunar de venit neimpozabil și care nu se cuprinde în bazele de calcul ale contribuțiilor sociale obligatorii, de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat pentru o serie de beneficii pe care salariații le primesc pe lângă salariul lunar. Pentru partea care depășește plafonul neimpozabil lunar de 33%, se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii. Beneficiile care intră în calculul noului plafon de 33% sunt: prestaţiile suplimentare primite de salariaţi în baza clauzei de mobilitate, contravaloarea hranei acordate de către angajator, cazarea și contravaloarea chiriei pentru spațiile de cazare/de locuit puse de către angajatori la dispoziţia angajaților proprii, contravaloarea serviciilor turistice şi/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajaţii proprii şi membrii de familie ai acestora, contribuţiile la un fond de pensii facultative, suportate de angajator pentru angajaţii proprii, în limita a 400 euro anual pentru fiecare persoană, primele de asigurare voluntară de sănătate, precum şi serviciile medicale furnizate sub formă de abonament, sumele acordate angajaţilor care desfăşoară activităţi în regim de telemuncă.

→ Modificări la cotele de TVA – de la 1 ianuarie 2023: 

  • Cota de 9% se va aplica și pentru serviciile de restaurant şi de catering, și pentru activitățile de cazare hotelieră, și pentru livrarea de alimente, inclusiv băuturi (cu excepția băuturilor alcoolice și a celor nealcoolice care conțin adaos de zahăr sau alți îndulcitori sau aromatizate), destinate consumului uman şi animal;
  • Crește TVA la băuturile cu zahăr: Se vor exclude din sfera de aplicare a facilității cotei reduse de TVA de 9% Pentru băuturile nealcoolice care se încadrează la codul NC 2202 10 00 și 2202 99 (respectiv a băuturilor nealcoolice care conțin adaos de zahăr sau alți îndulcitori sau aromatizate) nu se va mai putea aplica o cotă redusă de TVA d e9%, ci se va datora cota standard de 19%.

→ Modificări contribuții sociale:
CASS: 

  • Pentru veniturile din salarii: Se propune introducerea ca bază lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale și al contribuției de asigurări sociale de sănătate salariul minim brut pe țară garantat în plată, pentru veniturile realizate în baza CIM cu normă întreagă sau cu timp partial al căror nivel este sub acest nivel. Astfel, venitul luat în calcul va fi salariul minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuţiile și nu venitul realizat de salariat. Măsura nu se aplică în cazul în care angajații realizează în cursul aceleiași luni venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puțin egală cu salariul minim brut pe țară.
  • Pentru veniturile din activităţi independente venituri și/sau venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse şi/sau categorii de venituri, baza de calcul a CASS va fi:  6 salarii minime brute pe ţară (în cazul veniturilor realizate cuprinse între 6 și 12 salarii minime brute) / 12 salarii minime brute pe ţară (dacă veniturile realizate sunt între 12 și 24 salarii minime brute)/ 24 salarii minime brute pe ţară (în cazul veniturilor de peste 24 salarii minime)

CAS: 

  • Pentru veniturile din activităţi independente venituri și/sau venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse şi/sau categorii de venituri: Baza anuală de calcul a CAS va fi venitul ales de contribuabil, care nu poate fi mai mic decât: 12 salarii minime brute pe ţară (în cazul veniturilor realizate cuprinse între 12 și 24 salarii minime brute) / 24 salarii minime brute pe ţară ( la veniturile realizate care sunt mai mari de 24 salarii minime brute pe ţară).

→ Modificări la taxele de proprietate. Se propune un nou mod de calcul a valorii impozabile pentru clădirile rezidențiale pe baza valorilor cuprinse în Studiile de piață referitoare la valorile orientative privind proprietățile imobiliare din România, administrate de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România publicate anual pe pagina de internet a UNNPR și a cotelor de impozitare respective. Se propune modificare limitelor minime ale cotelor de impozitare și anume: la clădiri rezidențiale cotele vor fi de 0,1% – 0,2% iar la clădirile nerezidențiale cotele vor fi de 1% – 1,3%.

→ Modificări cu impact mare pe PFA. Plafonului până la care contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit scade de la 100.000 euro la 25.000 euro. Modificarea are în vedere contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente, altele decât venituri din profesii liberale.

→ Mai multe firme vor fi obligate să accepte plata cu cardul de la 1 ianuarie. Se propune reglementarea modificării pragului cifrei de afaceri, de la 50.000 euro la 10.000 euro în echivalent lei, începând cu care persoanele juridice care desfășoară activități de comerț cu amănuntul și cu ridicata, precum și cele care desfășoară activități de prestări servicii, au obligația de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit, de credit sau preplătite.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Si cand te gandesti ca unii au votat PNL si Iohannis efectiv te apuca greata.Primiti ce meritati.Nu zic ca USR era perfect dar macar nu erau descendenti direct din partidul comunist.

    • #2

      Hai sa o luam pe rand:
      – sunt de acord ca PNL-ul nu trebuia votat niciodata, de cand s-au “ascuns” in PNL toate jegurile penale ale lui Baselu, singura soarta acceptabila pentru PNL e fix cea a PNTcd-ului: la groapa de gunoi a istoriei;
      – personal nu-s de acord ca USR ar fi fost o varianta la PNL (*) dar pot intelege logica;
      (*) USR fiind doar o adunatura de corporatisti neo-comunisti cu idei bizare, whistle-blowers incompetenti gen Voiculescu, mizerii securistoide gen Ciolos sau persoanje dubioase cu degetele pline de urme de ciordeala din fonduri europene gen Barna – si cu niste rare exceptii, corect – si doar un marketing ceva mai bun ii diferentiaza de pnl/psd.
      Din fericire asta e mishto la partide, ai mai multe variante si de >20 de ani niciun partid nu face majoritate 50%+1, deci practic vina e impartita intre toti.

      In schimb la prezidentiale ceea ce conteaza e turul II unde nu ai decat doua optiuni.
      Asa ca ia spune tu boss, cu vorbele tale, cam cu cine ar fi trebuit sa votam la prezidentiale?
      Ca e mishto asa, la vot erau o gramada de speciali pe aici gen “… dar ce vrei, sa iasa Veorica presedinte?” si acum sunt toti cu “ce bine fi fost daca …”.

      Personal nu cred ca Barna presedinte ar fi fost vreo smecherie, dar decat inca un mandat cu dulapul merita incercat orice.
      Pe scurt, variantele “castigatoare” ar fi fost maxim doua: UNU – trecea Barna de turul I si castiga in turul II (nici nu conteaza in fata cui) sau DOI – daca nu a fost sa fie, atunci in turul II ar fi trebuit votat cu Veorica. Tara asta de kkt a reusit sa o aleaga pe a treia si cea mai proasta … dulapul presedinte.

    • #3

      marea grija a sistemului a fost sa nu treaca barna in turul doi!
      dulapul si dancila au fost variantele preferate de sistem, practic nici nu conta cine iese. dar psd-ul i-a dat-o servita dulapului cand si-a stabilit candidatul, dancila fiind si dancila si legata de dragnea.

    • #4

      Domnul ferox, dar câta dezmățul lexical să ne sugerezi că tot PSD sunt cei mai buni…

    • #5

      da, le a crescut salariile acum si baga si lexic bogat

    • #6

      A se nota ca de data asta l-am lasat in pace pe dnul Copro-fagocta, postac platit la punga in Kisseleff.
      PS: pe Comisaru’ Moldovan l-a luat covidu’ sau Sfantu’ Spam?

    • #7

      spam. a intrat definitiv in spam si coprosloboz ala

  2. #8

    Poate cineva sa traduca? Singura chestie pe care o inteleg este ca se modifica cota de impozitare pentru micro de la o luna la alta ceea ce mi se pare ireal.

    • #9

      si trebuie sa te angajezi pe micro

    • #10

      din 2023 si trebuie sa fie minim un angajat.

    • #11

      eu, din ce am citit, pct 6 si art.47 intra in vigoare de la 1 august

    • #12

      Prevederile art. I intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2023; prevederile pct.28, 40, 46, 47, 49 – 51, 66, 68, 74 ,76, 77 se aplică începând cu veniturile aferente anului 2023;

      noua definitia micro (salariat) e de la 01.01.2023 (intrebare cand trebuie angajat salariatul? asa cum scrie zice ca inainte de 31.12.2022)

      i) prevederile pct.6 referitor la modificarea art.47 alin. (2) și pct.9 intră în vigoare la data de
      1 august 2022; Se refera la excepție de la prevederile alin. (1) – hoteluri, etc. Care au un alt tip de impozit.

      Ce frumos au scris, poezie adevarata. Cred ca asa ceva ar trebui invatat la scoala. Cititi textul si scrieti un articol despre trandafirii si fiorii descoperiti.

    • #13

      =)))))))))))

    • Am auzit un consultant care spunea că nu e obligatoriu să te angajezi pe micro decat daca vrei sa platesti 1% impozit pe venit. Dacă nu, plătesti 16% impozit.
      E de calculat cum iesi mai ieftin, in functie de incasari.

  3. #15

    Sper ca nu e smiorc pe noi legi. Ia uitati-va ce taxe sunt pe microintreprinderi in alte tari (hint 19% pe cifra de afaceri in UK). Plus cum naiba puteai sa ai o firma fara niciun angajat? unde mai exista asa ceva? :)))

    • #16

      da, unde ai mai pomenit? in afara de tot UE?? in UK ai 19% pe cifra de afaceri, dar ai reduceri si deduceri maxime. plus se porneste de la 11 000 de pounds in sus. sa nu vorbim despre ce nu stim, mke?

    • #17

      Man, 11k in UK inseamna mai putin de un salariu minim… deci aproape nimic pentru o cifra de afaceri.

    • #18

      sefu, eu detin firma si in UK, e ok, nu trebuie sa imi explici nivelurile de impozitare, ca le stiu sigur mai bine decat tine. pentru o firma care nu depaseste 50 000 anual, impozitele sunt nimic fara de romania, unde platesti impozitul pe cifra de afaceri, cass, dividende procentual

    • #19

      Deci asta e combinatie, tai factura pe firma de UK.

    • #20

      mai am una si pe spania si am si un offshore

    • Si de ce ar trebui sa fiu angajat la firma mea daca mai am deja doua contracte de munca?!
      Vreau sa prestez anumite servicii ocazionale, legal, cu factura, si impozit platit la statul roman.

      De ce ar mai trebui sa mai platesc incă o dată asigurări sociale și de sănătate? Doar pt că statul român poate să-ți ia bani și să nu-ți ofere nimic la schimb?!

    • #22

      in principiu, da

    • #23

      Ce faceți cu firmele din UK și Spania, ca bun/serviciu?

    • #24

      treburi

    • #25

      @Arhi… profitul firmei din UK, daca vrei sa ti-l transferi pe persoana fizica nu are alte taxe?
      Teoretic daca tu, cetatean roman, esti beneficiarul final, ar trebui sa platesti taxele si in Romania, pe persoana fizica (presupunand ca iti transferi profitul in contul personal). Nu e asa?

    • #26

      nu, nu e asa

  4. #27

    Mi-a amortit degetul pe scroll si inca nu am dat de stoparea orgiei bugetarilor si risipei banilor publici.

    • #28

      pai aici e finantarea pentru asta:))))

    • #29

      Aia va fi urmatoarea carte a lui George R. R. Martin. Dupa ce le termina pe cele aflate in lucru acum.

  5. #30

    Și la pariuri 10-40% din retragere nu din profit…deci până la urma au mărit de 10 ori minim taxa…Betfair a anunțat deja că pleacă din România plus vor urma altele..

    • #31

      stai o secunda. deci daca eu pun 100 de lei, castig 20 de lei, la retragere imi ia 45 de lei?

    • #32

      Unde anume au anuntat?

    • #33

      Eu am încercat să zic de data trecută.
      Online: 100 lei – 2% eventual câștig 98×1.2=117.6 la 10% “impozit” rămâi cu 105.84* lei. La 40% rămâi cu 70.56 lei.

      Stradal: 100 lei -5% eventual câștig 95×1.2=114 lei la 10% “impozit” rămâi cu 102.6 lei. La 40% rămâi cu 68.4 lei.

      * dacă se întâmplă să fii la bt și îți mai opresc 5 lei la fiecare încasare, ai privilegiul să rămâi cu 84 de bani din 20 lei.

    • #34

      Exact așa e și acum. La orice retragere se ia 1%. Și la orice depunere se ia 2%. Nu se calculează niciun profit nimic. Dar cu taxe de 10% pe retrageri până în 600 de euro o sa fie exact situația descrisă de tine doar că fiind suma retrasa sub 600 de euro vor aplica 10%. Adică depui 100 și câștigi 50 dar vei plati 15 lei la retragere deci ramai cu 35 de lei profit din cei 50. Partea proasta e că dacă depui 1000 de lei și rămâi cu 500 că nah nu ai fost parior bun dar vrei sa retragi vei rămâne cu 450…daca e cineva atât de idiot sa retragă peste 3000 de euro o data ăla va plăti 40% taxa…mind blowing

      Apoi daca retragi între 600 și 3000 euro cred că va fi 20-25% și la retrageri de peste 3000 o sa fie 40%

      Asta va însemna practic moartea tuturor jucătorilor profesioniști de poker online, pariorilor care mai câștigau ceva. Vor rămâne cei recreaționali care pierdeau oricum deși probabil că și din aia vor renunța..cine nu va renunța o sa fie cei dependenti si cu probleme psihice..cei pe care teoretic asta ar trebui sa ii ajute..

      Recunosc că sunt biased că eu fac bani din asta insa eu joc statistica pura și arbitraje..dar e f greu sa bat retragerea asta de 10% in condițiile in care se limitează și conturi la greu – dar asta e alta discuție…

    • #36

      Arhi, e o grila de impozitare. Ai impozit 10% pana la suma X – apoi creste, mai sunt vreo doua praguri, ultimul fiind de 40%. Dar in exemplul dat de tine, daca tu pui aia 100 si castigi 120, adica ai 20 de lei profit, iar apoi retragi 120, platesti 10% impozit, ramai cu 108 lei, spre deosebire de momentul asta in care e 1% impozitul.

    • #38

      Nu este nimic neimpozabil ..600 de lei sunt neimpozabili pt jocurile din cazinouri fizice nu online…

      Vor distruge o vaca mare de muls pt că vor pierde multi bani la.buget cu mișcarea asta…

  6. #39

    E de ccat faza cu angajatul pe micro. Personal cunosc cateva firme care o sa inchida strict pentra treaba asta. Le ramaneau bani strict de un salariu din firma dar nu erau angajati asa ca era ok. Acum nu o sa le mai ramana nimic. Multi o sa inchida numai pentru asta. La anul o sa fie circ

  7. #40

    Cei din privat (including me) trebuie sa puna osul la treaba, sa faca ore suplimentare, totul pe bani mai putini pentru ca bugetarii au nevoie de bani pentru salarii babane, prime, vouchere,pensii speciale, furaciuni, etc. Statul romanesc ajuta economia privata prin cresterea impozitelor. Ce dracu nu intelegeti?

    • #41

      Se va revolta cineva?
      Nu, nimeni?
      Deci, ca să-l parafrazez pe Mădălin Hodor cu referință la sistemul comunist și uzura asupra vieților cetățenilor la acea vreme: „dacă ăștia o pot duce pe 500, înseamnă că vor putea să trăiască și pe 200.”

  8. #42

    Eu sunt curios cum va trece obligativitatea ca micro sa aiba maxim 20% venituri din consultanta si servicii de management?

    Chiar sunt afectat de asta intrucat pe langa job-ul principal 9/5 mai iau si cate un sidejob care il facturez legal printr-un SRL pentru consultanta de proiect ( fix asta fac in realitate ). Practic dupa intrarea in vigoare ma forteaza sa inchid taraba. Well played Romania …. well played.

    • #43

      te forteaza sa treci pe intreprindere individuala, la impozit pe venit.

    • #44

      Pai a mai fost acum cativa ani, parca 40%. Semn ca s-a intors vreun PSD-ist la butoane care atat stie.
      Si nu te inchide, doar iti ia mai multi bani (16% din profit in loc de 1% sau 3% venituri).

  9. #45

    Eu o sa inchid SRL-ul daca voi fi obligat sa am angajat pe ea. Pentru o ciubucareala si niste afiliere, mai bine facturez pe firma unui prieten si ii dau lui aia 9%.

  10. #46

    Dublarea plafonului la contributii de la 12 la 24 de salarii minime e iar o treaba misto.
    Practic daca aveai micro esti triplu futut: trebuie sa te angajezi singur, creste impozitul pe dividende, ti se dubleaza contributiile si pe dividendele alea.
    Multi vor reveni la impozit pe profit si bagat cheltuieli in prostie pe firma. E si asta o forma de stimulare a consumului I guess.

    • #47

      deci stai, cum adica dublarea, nu am citit cu atentie. adica nu mai platesti la cass 2800 anual sau cat e acum, o sa platesti 5600?

    • #48

      Da, daca veniturile tale anuale depasesc 24 de salarii brute platesti CASS plafonat la 24 de salarii (6120 de lei), nu la 12 cum a fost anul asta. Probabil mai creste si salariul minim la anul deci fericire maxima.
      Nici nu mai aduc in discutie desfiintarea normei de venit, ca se lasa cu taieri de vene.

    • #49

      fix asa, x2 daca te incadrezi la peste 24 de salarii minime

    • #50

      se dubleaza, dar de la 6.900 plus indexarea salariului minim, cred ca va fi cel putin vreo 15.000!

      iar pentru activitati independente impuse la norma de venit plafonul a fost coborat la 25.000 de euro/an.

  11. #51

    Ce optiuni sunt acum pentru un PFA care pana acum era linistit la norma?

    • #52

      Nu prea multe, ori PFA in regim normal, ori SRL daca ai chef sa te freci cu contabilitate si eventual ai cheltuieli semnificative/TVA de dedus.
      Micro deja nu mi se pare ca mai merita fata de PFA, 1% la tot + 8% la dividende + taxele pe un salariu minim te duc cam tot acolo sau mai rau.

      M-as bucura sa ma contrazica cineva

    • #53

      i.i. sau srl impuse in sistem real, cu subtierea veniturilor si umflarea cheltuielilor in contabilitate.

    • #54

      dupa care vine anaful si iti arunca toate bonurile si facturile, pentru ca nu au legatura cu activitatea prestata si nu exista, de fapt, deduceri.

  12. #55

    ca tot eram in dubii daca daca sa-mi deschid o firma in Spania si sa o inchid pe cea de aici. Uite ca ma ajuta statul sa ma decid 🙂 BTW, in Spania, daca esti autonoma, iti poti deduce o gramada de chestii, inclusiv scoala copiilor.

    • #56

      macar te-au anuntat din timp!

    • #57

      Eu ma gandeam sa o inchid pe UK si sa deschid in tara, eram aproape aproape. Ufff, macar au dat-o la timp. Idioti, mari idioti.

    • #58

      stai linistit, ce ai… nu ai cum, nu se poate sa nu ai nici macar o urma de predictibilitate, da-o-n mortii ei de treaba

  13. Am trimis și eu pe e-mail acest newsletter.

  14. #60

    Are cineva firma pe Estonia? Am cautat eu pe net, dar ar fi interesantă opinia cuiva care chiar își desfășoară activitatea pe asa ceva

  15. #61

    Ana Pauker și cu Dej baga spaima în burgheji!