Ovidiu pune o întrebare bună. Cum te aperi de hoția de la bancomat a băncilor. Adică, furtul e simplu. El a cerut 1500 de lei, bancomatul BCR i-a dat 1100 și cam aia a fost. La reclamația ulterioară, banca a decis că conform logurilor aparatului, a primit toți banii și l-a mai și amendat cu 30 de lei, pentru sesizare nejustificată.

Dci, cum oprim hoția de la BCR? Care e soluția?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

66 comentarii Adaugă comentariu

  1. desenat o putza pe ecran, cu un marker permanent ?

  2. #3

    De ce mai exista oameni care lucreaza cu BCR?! asta doar daca nu este singura banca din oras…

    La mine in Campina pana acum ceva timp era doar un OMV si o “benzinarie” care vindea benzina de vara, sprit. Omv a tinut pretul sus pana a venit un Eko. Acum ca au concurenta au scazut si ei pretul. Eu in schimb nu mai pun benzina 10 ani de la ei, asa drept razbunare pentru ca si ei au tinut pretul sus 10 ani sa ma friga.

  3. Nu stiam ca o banca poate da amenzi…

    • #5

      pai daca nu ai citit contractul 🙂

    • Am citit cateva contracte nu am vazut o asemenea clauza, cu alte cuvinte daca sunt nemultumit si fac un pic de gura in banca sunt pasibil de o amenda pentru tulburarea linistii BCR..?

    • #7

      Le spune comision de folosire a anumitor instrumente: daca de ex ai luat un credit si in loc de 12 luni sa zicem, pe la luna a doua ti-a venit tie sa achiti totul pentru ca intre timp ai dat de bani, banca te sarjeaza cu un comision de folosire a creditului. si mai sunt astfel de amenzi dar sunt folosite alte denumiri

    • La orice contract/intelegere este normal sa existe o penalitate, dar cazul de mai sus nu are legatura cu asa ceva…eu inteleg ca daca ii supar pe cei de la BCR cu un drept al meu e posibil sa imi taie o ureche..adica sa ma amendeze..parca suntem intr-o poveste…..

      Sunt curios ce se intampla daca recidivez, sau insist..imi face BCR-ul dosar penal, iar dupa ma inchide intr-o cutie de valori..din aceea sigura in care umbla toata lumea…aia e la alta banca dar tot in sistemul de care discutam.

    • #9

      Bancile in general au intre ele un sistem de cautare a celor de pe anumite liste negre: ca nu au platit la timp, ca au penalitati de la retrageri peste sumele prevazute….etc. In cazul in care peste ani doresti un credit puncatjul tau ca bun platitor va fi minim si se poate sa nu primesti creditul solicitat. O sa se ajunga ca in linkul de mai jos ca pana si eventualele amenzi (de circulatie sau de la bibilioteca) sa-ti afecteze punctajul.
      Cat timp toate amenzile se duc la un biroul de colectare punctajul tau se deterioreaza
      moneyover55.about.com/od/managingdebt/a/creditscore.htm

  4. Nu e vina BCR, ca doar nu produce bancomatele alea si nici nu scrie software-ul pentru ele. Are acces doar la o parte din soft, cel aferent meniului care apare pe display. Logul aparatului trebuie consultat “fizic”, adica mers la aparat si copiat pe un dispozitiv extern ce a inregistrat bancomatul. Cred ca solutia ar fi sa caute la producatorul aparatului si sa vada daca are probleme. Altfel nu vad cum ar putea dovedi ca aparatul nu a dat banii corect.

  5. #11

    La fel ca antevorbitorii mei numar intotdeauna banii in fata aparatului, adica in fata camerei. Aia 300 lei nu-s amenzi sunt comisioane: cineva investigheaza (se uita pe camere cumara banii face dracu stie ce) iar asta costa bani.
    Mirezia asta nu are de-a face cu BCR: un aparat nu se intreaba intai deaca e de la BCR inainte de a se defecta…

    • #12

      tudor, in bancomate nu se pun hartii de un leu. iti zice ceva asta?

  6. #13

    nu toate bancomatele au camera si chiar daca ar avea nu constituie proba numaratul banilor la camera…in afara de asta, stiu destui insi care te ard la bani cand ii numara in fata ta, daramite in fata unei camere.

  7. Cred ca stiu ei ca ceva e putred de nu s-a verificat altfel daca s-a depus contestatia in prima zi, atunci cand s-a intamplat.. Si eu am patit ceva similar mai demult dar cu BRD. Am vrut sa extrag suma de 3000 de ron si s-au blocat cam 10 bancnote in bancomat mai mult in interior decat in exterior, era teancul format din bancnote insirate/decalate. Am decis sa nu-i trag ca sa nu ne incurcam si mai mult si bancomatul i-a tras pe toti 3000 de ron inapoi. Asta se intampla seara, nu mai era nimeni la banca, dar m-am dus dimineata, am explicat ce s-a intamplat, am facut o cerere sau ce naiba era aia sa se verifice si m-au sunat seara ca au numarat banii din bancomat si diferenta era acolo. Mi-au introdus banii in cont si s-a rezolvat rapid desi ma panicasem maxim. 🙂

    E aiurea ca se iau numai dupa sistemele si logurile informatice ca atunci cand mi s-a intamplat mie si am sunat la dispecerat, mi-au spus ca se vede doar operatiunea si din punctul lor de vedere banii au fost extrasi..

    • Contestaţia s-a depus în prima zi lucrătoare. Incidentul a avut loc sâmbătă seară, contestaţia a fost depusă luni dimineaţă. Scrie şi pe scanările din articolul meu, tranzacţie 19.10, contestaţie 21.10

  8. Relevant mi s-ar parea intr-adevar cand anume a numarat banii si la cat timp dupa a depus sesizarea, poate “teapa” nu s-a intamplat la bancomat.

  9. #18

    Bancomatul Garanti din Alexandria da bancnote de 1 leu. Am primit acum vreo 2 saptamani

  10. D-na Sirb a facut sesizarea luni, incidentul intamplandu-se sambata seara. In weekend banca nu lucreaza.

  11. #21

    Inca una cu BCR – i-am sunat sa le zic sa nu mai consume hartia lunar cu scrisori despre sold, care oricum imi ajung destul de tarziu (aflu ca in 2 zile trebuie sa dau suma X, altfel mi-o iau cu cel putin 50 lei) si raspunsul m-a naucit: nu putem sa va trimitem notificari pe mail, musai sa fie pe hartie! #unitisalvam copacii de BCR

  12. #23

    Bancomat BT mi-a zis ca am cardul invalid (card ing) dupa ce am bagat pin, am cerut banii si l-a scos afara. Dau sa plec iar in spatele meu un tip vine si imi da hartia de 1 milion pe care o cerusem. 🙂

    nu inteleg de ce 30 de lei pentru plangere nejustificat! de cand e banca capacitata sa dea amenzi?

    • Omu’ ala merita o bere, minim, mai rar d-astia. 🙂

    • De obicei cand da o eroare iti debiteaza contul fara sa-ti dea banii. Crede-ma ca stiu ce spun. De aia mi se pare foarte ciudat ca a dat banii dupa ce ti-a dat eroare.

    • #26

      @Parazitul: Daca ai zis sa te credem pe ca stii ce spui atunci asa o sa facem…

  13. Auzi arhi, dar daca tot ai pus sistemu’ asta de cacao cu votul, la ce nu l-ai lasat pt. toata lumea, ai vrut sa ne arati ca esti special nu ? 🙂

    • #28

      sunt liderul acestei congregatii, mi se pare normal sa nu pot fi votat. cuvantul meu e sfaant si litera de lege. aici nu e democratie

  14. #29

    www.bcr.ro/ro/persoane-fizice/operatiuni-bancare/tarife-si-comisioane
    carduri de debit/contestare nejustificata a unei tranzactii: 30 lei

    Nu zic asta ca sa ii justific, ci doar ca ei sunt acoperiti pentru “taxa” asta; si eu sunt genul care mai citeste din cand in cand informatiile astea, nu ma bazez pe ce era cand am deschis conturile.

    Eu tot cu BCR lucrez, si pana acum in 2 ani am patit:
    1. blocat card de debit in bancomat si nu se eliberase suma (se blocase de tot ATM-ul); tranzactia era deja operata in cont. Ce am facut:
    – chiar daca era bancomatul din incinta agentiei judetene, sunat la nr de pe ATM, blocat cardul si inregistrat pangere privind neeliberarea sumei (sesizarea asta am facut-o si in agentie, in scris). In cateva ore mi se eliberase deja suma. Interesan e ca in cele 15-20 de minute petrecute in agentie, un angajat de-al lor a deschis ATM-ul si a scos cardul din bancomat, si vroia sa mi-l inapoieze; am refuzat politicos, cardul era deja blocat, plus ca pentru mine era deja compromis.
    – faptul ca a trebuit sa scot bani de la ghiseu m-a costat vreo 8 lei la vremea aia, plus ca de la ATM nu erau comisioane; revenit a doua zi, facut inca o sesizare in privinta comisionului (justificat prin: nu am putut sa scot bani de la ATM si nici card nu mai aveam ca ramase blocat in ATM, deci sa-mi dea comisionul inapoi);
    – cand mi s-a eliberat noul card, am vazut ca m-a taxasera si pentru asta; facut din nou sesizare sa-mi returneze comisionul de eliberare card nou (justificat prin faptul ca nu am blocat cardul din vina mea, ci din vina ATM-ului lor);
    – amandoua sesizarile s-au rezolvat in cateva luni.
    2. platit la POS, dat eroare, dar m-am trezit si cu suma blocata in contul cardului de debit; facut sesizare telefonica, suma s-a deblocat (nu mai tin mine in cat timp).
    3. platit la POS cu cardul de credit, dat eroare, suma blocata in cont; in cazul asta, se elibereaza de obicei imediat ce se fac procesarile zilnice pentru cardul de credit.

    Long story short, cu probleme sau fara probleme, imi place ca online banking-ul de la ei e destul de flexibil; asa ca, inca nu ma mut de la ei.

  15. @ioana: depinde de bancomate. Sunt unele care dau cardul si apoi banii si altele care dau si una si alta. Daca ti-a dat eroare si apoi banii mi se pare ciudat.
    Cand se alimenteaza un ATM se verifica de cel putin 3 ori suma si tipul bancnotelor. De 1 leu nu cred ca mai exista cutii pentru bancomate si nici softurile nu mai sunt facute pentru asa ceva.

    • #31

      inchipuie-ti ca inainte sa plec am stat nitel ca vitelul la poarta noua tot asteptand. daca mi a scris mare pe monitor ca e invalid, am zis “na, bt are pica pe ing si gata”. da, tipul a fost super.

  16. #32

    Toate bancile au chestia cu reclamatie nejustificata in lista de taxe si comisioane pe care o primesti in momentul in care iti deschizi cont/card la ei.

  17. #33

    sunt prea mari bcr ca sa li se intample ceva. sunt tinuti in brate de bnr mai ceva ca un bebelus. multi oameni importanti au la bcr sume imense. de asta nu pierd procese, de asta nu patesc nimic. spagi si influenta. eu inca sper sa le vina vremea camatarilor de la bcr. amin.

  18. Arhi, esti OK ? 🙂

  19. #36

    Daca oamenii nu ar mai lucra cu BCR, atunci BCR ar fi nevoita sa isi revizuiasca conditiile. Dar cat timp unele companii incaseaza comisioane grase de pe urma faptului ca-si obliga angajatii sa aiba carduri BCR (prin faptul ca-i vireaza banii de salariu in cont BCR)oamenii vor fi obligati sa manance muraturile BCR. In foaia de angajare ar trebui sa existe optiune de virare a banilor in diverse alte banci agreate de angajat.

    • #37

      exista lege care spune ca firma nu te poate obliga sa iti vireze salariul la o anumita banca. trebuie doar sa faci cerere

    • #38

      Atunci daca s-a bagat si legea asta nu inteleg de ce ai fi masochist si sa mai depui la banca asta? Maica-mea deja s-a retras de mult! + toti pensionarii de pe scara ei

    • #39

      Nicio firma nu te poate obliga sa-ti vireze salariu undeva anume. Ce pot face (si fac) este sa te plimbe pana sus de tot ca sa-ti dea voie sa schimbi contul. Eu a trebuit sa fac cerere la directorul general ca sa-mi dea voie sa-mi schimb contul de salariu. Nicio lege nu-i interzice asta…
      … pe de alta parte unde lucrez acum mi-au cerut de la inceput un cont unde sa virez banii.

      Motivul nu sunt “comisioane grase”, ci diverse facilitati la eventualele linii de credit deschise de firmele respective.

  20. #40

    Eu am facut gresala sa merg impreuna cu ei la tampenia aia numita BCR casa locuinta,in care bagi 1000 euro pe an si statul iti da 250 euro. Banii acestia ar putea fi cheltuiti daca faci amenajari in casa etc. Din motive personale am vrut sa imi scot banii. Cat crezi ca am primit ?
    Deci am bagat 4500 ron si mi-au dat inapoi 3400! Aleluia!

  21. #41

    trebuia plangere direct la politie in momentul respectiv, si apoi anuntata banca.

  22. am mai citit pe un forum o situatie similara:
    “Iată păţania mea:
    Am vrut să scot suma de 3.000 lei de pe card iar când am primit banii erau doar 2.900 lei. ….. Am sunat la reclamaţii la bancă, am făcut şi pe mail o sesizare şi acum aştept… soluţia.
    Bancomatul e al unei bănci mari: BCR.”
    Si solutia:
    “Am primit răspunsul oficial de la BCR, care sună cama aşa: automatul a funcţionat normal, a eliberat chitanţa şi banii solicitaţi; pentru reclamaţia neîntemeiată făcută urmează a vi se reţine suma de 30 lei.”

    La primul caz as fi spus ca poate nu mai stie persoana care a retras banii ca a facut cu ei, si de fapt nu-i lipseau bani, ca mie mi se intampla sa mai uit pe ce cheltui banii 🙂
    La 2 situatii similare parca nu mai poti spune coincidenta.

  23. #43

    Dash cam varianta de bancomat – iti pui go pro-ul pe cashcheta si filmezi in timp ce ies banii din bancomat … oh, wait, probele video nu sunt acceptate la proces.

    • #44

      Ia mai intereseaza-te si o sa afli ca sunt probe in instanta.

  24. #45

    E absolut imposibil ca bancomatul ala sa nu fi stiut ca n-a virat in mana clientului suma potrivita. Stiu bancomatele absolut tot si in cazul in care soft-ul de bancomat se dezvolta in Romania singura explicatie pentru asta ar fi ca pur si simplu banca face asta cu complicitatea companiei de software. La faza asta nu prea e nimic de facut.

  25. #46

    doua chestii: 1. daca de bancomate se ocupa G4S, nu e posibil ca atunci cand sunt trimisi sa numere banii din bancomat sa isi opreasca suma reclamata lipsa (doar fiindca pot?) si sa anunte banca “suma de bani se potriveste cu cea din log, nu sunt bani in plus” , si apoi sa mearga sa-si ia o bere si-o pizza…. si 2. e posibil sa fie bancnote lipite una de alta, bancomatul sa creada ca a dat toti banii si sa scrie in loguri acelasi lucru, iar urmatoarea persoana sa primeasca o bancnota in plus?

    • #47

      A 2-a nu e posibila. Senzorii sunt foarte sensibili o grosime dubla face ca bancnota sa nu fie validata.

  26. #48

    @Dan: N-au facut lucrul asta, ei au scos o hartie de kkt si au zis ca asa e, cum scrie acolo, asa ramane. Trebuia frumos calculata suma din bancomat cu chitantele scoase, acolo nu-s 500 de miliarde, si asa iesea atm-ul pe plus cu o suma si banca intra la categoria teapa pe hartie, apareau la stiri si aia era, bagati in rahat pana peste cap.

  27. #49

    @DePlictis. Daca propria lor camera nu constitue proba, ce alteva constituie. In mod evident cineva minte (si incearca sa abuzeze).
    @Alexandru C: Aia 30 lei sunt justificati conform contractului cu banca. Faptul ca BCR e de cacat ca impune un astfel de comision e (partial) off-topic.
    @Arhi: Este irelevant fapcul ca in bancomat n-ar trebui sa fie bancnote de 1 leu. Nu stiu cum functioneaza sistemul dar banuisc ca cei care umbla efectiv cu banii si bancomatul nu-s angajatii bancii si ai unei firme de securitate. Daca ma duc la ING si le zic ca in loc de doua bancnote bancomatul lor mi-a dat doar una raspunsul lor o sa fie foarte asemanator cu al celora de la BCR, nu-i asa?

  28. Zicea cineva mai sus ca 24Banking de la BCR e un serviciu ok. Serios ? Intr-o tara unde ti se platesc serviciile cu intarzieri chiar si de un an, nu-i ok sa ai istoric tranzactii doar pentru ultimele trei luni.

    • #52

      Daca vrei pe un mergi la banca si ceri extras de cont. Dar aia costa!

  29. #53

    Am scos 60 lei de la bancomat CEC de pe card BRD. Am primit 30. Facut sesizare la BRD si am primit banii in 5 zile. Fara sa dau explicatii, fara camere etc.

  30. #54

    Sunt momente cand nu regret ca sunt client ING, vechime cam 10 ani, probleme zero.

    Cu BCR n-am lucrat, in schimb la BRD uite banul-alimentam azi contul- nu e banul, la nici doua luni.

    Macar la ING cunosti taxele si comisioanele din start, chit ca au un curs valutar care sa acopere rata inflatiei pe urmatorii 15 ani….

  31. #55

    Am patit-o si eu cu BRD prin 2004, cand mai erau banii vechi. Am dat sa scot vreo 2 mil si cand iau banii sa ii numar…vad pe la mijloc o bancnota de 50 mii printre bancnote numai de 100 mii. Bineinteles ca automatul mi-a dat o bancnota de 50 mii in loc de 100 mii. Mi-am dat seama imediat ca nu o sa ma creada nimeni dar, fiind intamplator pe la banca urmatoarea zi, am zis sa vad daca pot face o reclamatie. Bineinteles ca mi s-a explicat ca nu se poate, exista sertare diferite pe marimea fiecarei bancnote (probabil intr-adevar nu poti sa primesti bancnote mai mari decat ar trebui, dar nu vad problema invers) dar, foarte politicosi, au zis ca pot face o reclamatie totusi…la biroul X…de unde m-au trimis la biroul Y…de unde m-au trimis la biroul Z iar eu mi-am bagat picioarele in ei de 50 de mii.

  32. #56

    G4S nu se ocupă de bancomatele BCR! Mai informaţi-vă înainte de a face supoziţii!

    • #57

      Angajat g4s?:)

    • #58

      Arhi, nu contează asta! Îţi spun sigur că BCR nu a externalizat serviciul de alimentare şi întreţinere ATM!

    • #59

      glumeam, dude…

    • #60

      Pff. Lucrez de destul de mult timp în domeniu. Hai să le luăm pe rând:
      1. ATM-urile nu sunt doar nişte aparate, ştiu chiar şi să numere. Deci, chiar dacă ar fi puse, cu voie sau din greşeală banconete de 5 şi 1 RON în casetele de 50 RON atunci ar fi trebuit să iasă la număr. Adică 30 de bancnote şi nu 29.
      2. Toate ATM-urile au staţii de măsură. Bancnotele care nu corespundeau ca şi dimensiune, transparenţă, grosime şi alte alea ar fi trebuit rejectate şi nu livrate clientului (aici depinde şi de parametrii setaţi de tehnicianul de service).
      3. Toate încărcările de casete ATM sunt filmate. Nu ştiu în cazul BCR, dar aşa se face. Înregistrările din procesare sunt ţinute cel puţin 6 luni. Pentru o sesizare de genul ăsta se iau la mânuţă log-urile tranzacţiilor, balanţa ATM-ului la descărcare, modul cum a fost făcută alimentarea dinaintea incidentului şi cea de după, verificarea înregistrărilor, a intervenţiilor pe ATM în ciclul de alimentare, a sigiliilor casetelor de bani, în fine. 30 de lei pentru chestia asta e o mică parte din cheltuieli.

  33. #61

    eu am mai multa incredere intr-un robot decat intr-un om.
    mai ales daca face parte din familie, omul, nu robotul ..

  34. Astazi am pierdut fix DOUA ore pentru o simpla tranzatie, la ING. Doua ore pierdute pentru ca ING nu are caserie la toate sucursalele, desi pe internet apar o groaza de sucursale cu caserii, iar cand ajungeam acolo, surpriza: nu avem caserie. De ceva timp mi-am scos depozitele din banca, si ma gandesc foarte serios sa incep sa renunt la serviciile bancare. Doar strictul necesar!

  35. #63

    AKM47

  36. #64

    Cash is king

  37. #65

    Din punctul meu de vedere este un simplu caz de furt, banca fiind persoana juridica a furat niste bani de la o persoana fizica. Este treaba politiei sa ancheteze.