Există 2 produse cu comportament haios, pe rafturile supermarketurilor. Uleiul Unisol si laptele Mili. Ce înseamnă comportament haios?
Nimic altceva decât că prețul la bulk e mai mare decât prețul per litru. Adică laptele Mili la 1.5 costă, per litru, mai mult decât laptele Mili vândut, SURPRIZĂ, la litru. La fel și uleiul Unisol, cu aceeași diferență, cu mențiunea că la ulei diferența se păstrează și chiar crește inclusiv la produsele ambalate în bidon de 5 litri.
Nu e o greșeală, urmăresc demult aberația asta logică, prin toate marketurile prin care am intrat. Și nu o înțeleg, nu îi înțeleg justificarea economică.
Idei?
NOU
PPC – Poate Pica Ceva/Cineva
NOU
metoda este generalizata vezi detergenti!marketing-ul a remarcat ce produse se vand mai bine si le-a ajustat pretul
NOU
corect. se creste pretul la produsul care se vinde mai bine si se scade la cel care nu se vinde mai bine…
NOU
Plasticul de la 1.5 litri e mai scump decat cartonul de la 1 litru, asta in cazul laptelui. Pe acelasi principiu si laptele la punga e mai ieftin decat restul. Dar cu uleiul nu stiu care-i faza, ca e numai la plastic 🙂
NOU
s-o crezi tu ca ambalajul tetrapack cu licenta e mai ieftin decat plasticul.
NOU
Se poate ca ambalajele mari sa intre in categoria “comanda speciala/livrare speciala” , sa nu existe mereu in stoc la furnizor si sa presupuna astfel efort/cheltuieliin plus pentru acesta si automat pentru comerciant. Sau se poate sa fie o strategie care se bazeaza pe faptul ca, la produsele de genul, oamenii nu prea stau sa calculeze pretul la litru vs. cantitatea din ambalaj, asa ca , vorba Sarpelui, pote pica prostul.
NOU
iulia, nu cred ca ceilalti competitori isi iau ambalajele din alta parte si ies mai ieftin, astfel incat pot pastra logica normala, pret bulk
NOU
Se cere un studiu! We need to get behind this! 🙂
NOU
recipientele mici au vanzari mai mari
deci e loc de scazut pretul ca sa castige din rulaj
si mai sunt si altii..
era o perioada cand luam ulei numai la 2 litri
acum iau doua bidoane de 1 litru, ies mai ieftin
NOU
Pai ei iti vand la fel de mult, samrt ass! Ei sunt producatori de ambalaje si fac bani vanzand mai putin ulei, dar mai multe ambalaje la care au marja de profit mai mare! Si d-aia iesi tu mai ieftin pentru ca s-au gandit ei cum! Cineva nu si-a facut treaba acolo!
NOU
tu cum ai cumparat respectivele produse pana la urma? acolo e justificarea. fiind obisnuit invers, probabil ai actionat in consecinta. o pacaleala sporadica ajuta uneori. nu-s economist, dar sigur are si practica asta un nume.
NOU
mai mult decat probabil, eu am observat asta cand eram la cumparaturi cu taica-miu, care tot insista sa luam la 2 litri, ca e mai ieftin. si fara sa vreau, m-am uitat la pretul per litru. tata nici acum nu intelege si crede ca aiurez eu.
NOU
pai acolo e hiba. taica-tu era obisnuit cu obiceiul. ce au facut ei e parsiv. oarecum. practic nu. pretul e mereu pe raft. solutia e sa cascam ochii si atat…
NOU
pe mine ma loveste brutal, pentru ca niciodata nu ma uit cat cost o chestie, ci doar aproximez ca nu are cum sa fie mai mult de x lei. nu ca m-as simti mogul, pur si simplu sunt lenes
NOU
atunci lasa sa se ocupe de treaba asta pe cineva care se pricepe: femeia. o sa te trezesti cu un glob de brad in timpul pastelui, dar e un deal, ha?
NOU
Tine de comportamentul cumparatorului, acesta va observa ce ai observat si tu si isi spune in sinea lui: “De ce sa iau un 1,5L la pret mai mare per litru si sa nu iau 2 buc de 1L” iar cei de la marketing isi freaca mainile multumiti. (asta e valabila pentru aia care observa magariile). Apoi vin consumatorii care cumpera fara sa observe diferentele si cumpara 1,5l. Uite-asa se vand produsele in ambele variante de ambalare. Sigur, exista si varianta ca unii oameni care observa sa nu mai cumpere deloc dar acestia sunt putini.
NOU
eu am trecut pe napolact si bunica. succesuri maxime:)
NOU
@Alexandru C. Zici tu ca e la 1,5 litri laptele? ala care-l iau eu e 1,4 litri. La un moment dat era si zahar la 900 grame…
Pe mine m-a distrat o promotie la Murfatlar: Pachetul promo cu 3 sticle era mai scump decit daca luai sticlele separat, din acelasi magazin (Selgros), dar doua rafturi mai incolo…
NOU
Mircea, nu contest gramajele, am eplicat treburile generic, putin ma intereseaza sa cu osc gramajele fiecarui produs pentru diferiti producatori. Cand cumpar ma uit pe ambalaj iar daca imi convine pretul raportat la cantitate si calitate…cumpar. Daca e sa o luam asa si galetusele de smantana, iaurt etc au 900gr…
NOU
Mircea, nu contest gramajele, am eplicat treburile generic, putin ma intereseaza sa cu osc gramajele fiecarui produs pentru diferiti producatori. Cand cumpar ma uit pe ambalaj iar daca imi convine pretul raportat la cantitate si calitate…cumpar. Daca e sa o luam asa si galetusele de smantana, iaurt etc au 900gr…
NOU
@ Arhi: Oricum, si la Milli si la Napolact, producatorul e acelasi: FrieslandCampina.
NOU
so much dumb, much amaze…
NOU
Aceeasi anomalie am observat-o si la hartia igienica Zewa: pack-ul promotional de 10 (8+2) e mai avantajos decat cel de 20 (16+4). La lapte si ulei nu ma uit prea atent; deh, fiecare cu prioritatile lui. 😛
NOU
Eu daca iau lapte trebuie sa fiu atent si la hartia igienica…atentie distributiva, nene!
NOU
Si berea la butoias de 5 l e mai scumpa. Sau e scump butoiul?
NOU
daca te referi la butoiul de la heineken, e mai scumpa berea pentru ca este din import
NOU
E scump butoiul , bre
NOU
Din cate stiu Milli apartine de Friesland Campina si cel de un litru se face pe la Satul Mare, iar cel de 1.5 la Targu Mures. Probabil cele doua entitati nu prea comunica si livreaza la preturi diferite.
NOU
Pai ei iti vand la fel de mult, samrt ass! Ei sunt producatori de ambalaje si fac bani vanzand mai putin ulei, dar mai multe ambalaje la care au marja de profit mai mare! Si d-aia iesi tu mai ieftin pentru ca s-au gandit ei cum! Cineva nu si-a facut treaba acolo!
NOU
E foarte simplu! Se merge după principiul ¨nu-i prost cine cere¨.
NOU
Un soi de reverse marketing poate? Consumatorul s-a obisnuit ca produsul bulk/ ambalaj mare sa fie mai ieftin decat produsul in ambalaje mici. Si atunci si-au zis producatorii/ retailerii “hai sa inversam raportul, pe sestache”. Alta explicatie nu prea vad.
NOU
Multe, foarte multe produse sun mai scumpe cand cunt cumparate in cantitati mai mari:
Dulciuri (Ciototoff) pufuleti, pufarin, cateodata gerea la 6-pack, ness, salam, detergenti.
Arhi, raspunsul la anomalia asta l-ai dat singur: “pentru ca niciodata nu ma uit cat cost o chestie, ci doar aproximez…”
Societatea de consum functioneaza si in Romania, desi un pic diferit. Intr-o sicietare de consum “clasica” incercam sa castigam mai mult pentru a putea cumpara lucruri nefolositoare. Aici incercam sa castigam mai mult pentru a putea cumpara aceleasi lucrui mai scump.
NOU
Bre, ai cam multe greseli: “sun”, “cunt” (3.14da in engleza), “gerea”, “cat cost o chestie”, “sicietare”, “lucrui”…
😉
NOU
Pretul unui produs se stabileste in funcite de numarul consumatorilor care vor sa-l cumpere.Totul e ca pretul sa acopere pretul de productie+ distributie.
NOU
Cred ca se merge pe acelasi principiu ca si la sucuri. Daca consumi un litru de ulei pe luna sau mai putin, nu cred ca vei cumpara un butoi de 5 litrii…
NOU
J.A̶.E.W.S.
NOU
cred ca e simplu: multi cumpara cantitati mai mari crezand ca e mai ieftin si nu fac calculale per kg sau litru, de fapt cumpara mai scump => win pt vanzator/producator.
NOU
Nu trebuie sa calculezi tu, supermarketurile au deja preturile afisate si per kg.
NOU
cati stau sa caute unde e scris pretul per kg? de multe ori era sa ma pacalesc si eu asa, pentru ca ma gandeam exact asa: e cantitate mai mare, pretul tre’ sa fie mai bun…
NOU
Încurcate mai sunt căile comerţului “civilizat” românesc.
Eu am întâlnit cazuri când pachetul cu Ţ% GRATIS era mai scump decat ăla fără gratuitate. 😀
NOU
Producatorii si le ambaleaza la 900g sau 1.4kg sau alta cantitate non-standard tocmai pentru ca nu e standard si e mai greu de apreciat si comparat pretul. Dar daca va uitati, toate produsele din hipermarket au trecut si pretul la kg pe eticheta, pentru ca este obligatoriu – si asta trebuie verificat si comparat de fiecare data.
Asa am vazut la Lidl ca niste batoane cu nuca de cocos erau mai ieftine la luat 3x 100g decat varianta la 200g parca, raportat la 1kg facut din cele 2 variante..
NOU
Poate ca unul dintre produse e importat, iar celalalt e facut chiar aici in Romania. Mai exista si posibilitatea sa fie din stocuri diferite, iar asta poate face diferenta la pret. Ori e doar o simpla smecherie de marketing, pe care noi n-o intelegem.
NOU
Acelasi principiu se aplica si la combustibil. Intotdeauna m-a distrat cum la benzinariile Petrom cu cel mai mare trafic e cea mai scumpa motorina, iar la acelea mai dosite e mai ieftina.
Dar nu ma mira, tot aceeasi firma is facea reclama la televizor cu un slogan in care ziceau ca nu’s ce dracu “inoveaza” si ca de aia sunt ei o mare firma. Trebuie sa ai un tupeu fabulos sa te lauzi ca ai “inovat” cresterea pretului la pompa.
NOU
muie Petrom!
NOU
Este o tactica folosita pentru a impulsiona vanzarile fara sa scazi pretul (daca nu e simpla neglijenta). Consumatorul percepe un avantaj (pretul mai mic pe litru) care nu exista in realitate ci e doar simulat fapt care il determina sa cumpere.
NOU
ness amigo:
cutie 50g
cutie 100g
cutie 200g
cutie 300g
cel mai bun pret per kilogram nu era la cutia de 300g, cum m-as fi asteptat, ci la cea de 100g, probabil fiind cea mai vanduta…
NOU
poate termenul de valabilitate e diferit.
poate n-ai bani de cumparat 2 litri si iei doar 1,5.
am vazut cereale la 400 grame cu 4,99$, acelasi brand, aceleasi cereale la punga de 540 grame cu 4,99$. diferenta era ca alea de 540 grame erau la oferta 1 saptamana si celelalte erau la oferta 1 luna. era un deal mai bun doar pentru o saptamana.
cum spunea cineva mai sus, trebuie sa casti ochii.
NOU
Am vazut chestia asta si in alte tari…..in special la …vodka:))