Joi am făcut o comandă la emag de un Galaxy Note 3 NEO. Vineri am sunat eu să întreb ce se mai aude cu comanda mea, mi s-a spus că luni. Azi am sunat, mi s-a spus că PROBABIL miercuri. M-am enervat puțin și am început să caut și pe la alte magazine, mai mici.

Aici intervine problema.
Ești magazin online destul de micuț. Te sună un client care întreabă de un produs care nu e neapărat ieftin. Tu îi zici că îl suni mai încolo, să verifici cu colegii de la depozit.

Și…nu mai suni înapoi?
Nu unul, absolut toate magazinașele astea pe care le găsești pe pricero sau shopmania nu au binevoit să sune. Măcar minimă politețe, gen Nu avem, nu găsim etc, nu mai zic de șmecherie de asta burgheză tip Avem un alt model, la fel de mișto, poate v-ar plăcea.

Pentru că de ce te-ai chinui să câștigi un client, cât timp tu ești doar un salariat, pe care nu îl interesează dacă fima vinde sau nu? Important e ca tu să îți iei salariul la final de lună, restul e irelevant. Mai revin eu vreodată acolo?Recomand eu cuiva magazinele acelea?

Asta e MAREA, URIAȘA problemă a companiilor din românia. Personalul angajat. E fix ca la bancă. Deageaba are ING cel mai bun internet banking, dacă atunci când intri în contact cu cineva fizic de acolo, îți vine să spargi telefonul de primul lucru pe care îl vezi în față.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

94 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    cand castigi salariul minim pe economie……iti bagi PiULitA in el de client

    • #2

      pentru ca de aia castigi salariul minim pe economie

    • #3

      Indiferent de salariul pe care îl primeşti trebuie să-ţi faci treaba impecabil.
      Chiar şi dacă lucrezi gratis.
      Consideri că eşti prost plătit, renunţi la job-ul actual si îţi găseşti altul ce te plăteşte aşa cum vei tu. Dacă nu găseşti altul aşa cum vrei tu, înseamnă că eşti exact pe postul corespunzător.
      Asta cu salariul e una dintre cele mai proaste scuze.

    • #4

      prostul e prea fudul sa renunte la salariul modest ori sa isi schimbe atitudinea, deci ori dai o lege care-l obliga ori se va comporta la fel in continuare.

    • #5

      Cumva, salariul ala minim pe economie ni se cuvine doar pentru prezenta la locul demunca.

    • #6

      Salariul asta minim e un fel de drept al cetateanului roman, trebuie sa il primesti chiar daca nu faci nimic, nu?

    • #7

      Un magazin serios găseste o modalitate sa acorde bonusuri de performanță. Chiar si la Praktiker am văzut că se folosește un sistem de biletele cu numele angajatului care te-sfatuit, lasate la casă.

  2. #8

    Nu numai asta. Mai e si problema patronilor care nu isi cunosc marfa. Deci nu ma refer la vanzatori, ca pe aia ii doare in pix de marfa pe care o vand,ma refer la proprietarii magazinelor. Exemplu concret: ma duc la un magazin tip dugheana care vinde mancare si accesorii pentru animale. Cumpar o perie pentru cocker, 40 de lei. Si incepe patronil curului sa imi explice cum e peria aia extensibila, ca are si nu stiu ce rahat de trimmer incorporat si alte bullshituri. Nu o puteam verifica atent ca era sigilata. O iau. Evident ca nu era nici o extensibila, iar marele trimmer era de fapt un mini piepten ordinar. Ca sa nu mai. Spun ca ii ceream țesală pentru caine si se uita ca boul nestiind ce e aia. Si nu vinde de ieri, de azi. Ii doare in dos pe toti si isi merita falimentul cu prisosinta cei mai multi dintre ei.

  3. #9

    nu cred! ala care tinea de funie o murit?

    • #10

      Nu, dar a murit.

    • 3 prosti in filmul ala: ala ca cerea explicatii in timp ce aia voia sa zboare, ala ca nu era atent la clienta care tocmai isi spunea singura numaratoarea si aia care a sarit fara sa se uite in stanga si dreapta, fara start oficial.

  4. #12

    Ai incercat aici? Cica are recomandari bune.
    www.arhiblog.ro/preturi-service/#comment-1410228

  5. Comision din vanzari e atat de greu de dat?

    • #14

      In online? La magazin mic? Nisa it? La telefon? 3% din turnover se duc la stat in impozit, daca nu plateste la profit, 2-3% bugetezi retur si clienti problema cu gura mare, 2-3% salarii, telefon, internet chirie, 2-3% minim in reclama. Cat adaos crezi ca ai in nisa IT in conditii de dropshipper sau cu stoc minim pt produse hot?

      In opinia mea (si consider ca dupa ~10 ani de gestionat magazine online mici, mi-am format una), problema masiva este lipsa de oameni in posturile dintre management si customer service. Cand ai un magazin mic, esti manager si ai 3 fete la CS si un baiat la livrari esti prea ocupat cu marketing, lobby, contracte, servere, usability, gpec si alte kkturi si nu mai ai timp/nu vrei sa stii ce fac fetele de la CS cat timp ele inregistreaza comenzi noi.
      Ne-a luat 2 ani de zile sa ne dam seama ca asta e cea mai mare problema in companie si de atunci am inceput sa stam geana pe fete, cu rapoarte zilnice, analiza de minute vorbite vs conversii si alte mizerii de genul.
      Procentul nu este o solutie, din ce am testat noi, in 5 din 10 cazuri fata ii recomanda ceva aiurea clientului, doar pt ca avea comision bun (ca la farmacie),iar clientul fugea pt ca simtea ca i se vand gogosi pt procent.
      CSul trebuie sa fie motivat prin salariu fix bun, putin peste minim si sa inteleaga foarte bine ca salariu ii este platit de catre client (noi aveam scris mare pe perete chestia asta:))))

    • #15

      CS=?

    • #16

      Customer Service, am scris mai sus.

    • #17

      @ paul: bonus la numar de comenzi finalizate ce are?

    • #18

      @paul “CSul trebuie sa fie motivat prin salariu fix bun, putin peste minim…”

      Cand vad in aceeasi propozitie “salariu FIX bun”, “MINIM” si “motivatie” ma gandesc la replica aia dintr-un film “Bai, esti prost!”

  6. Instinctul cel mai prost este sa dai vina pe ultimul angajat. Managementul impune o politica, si aia e, de rupere. Nu poti sa te astepti de la un om platit super putin care mai e si tratat ca ultimul om in compania aia sa “go the extra mile”. N-ai cum.

    Asa leadership, asa companie. Invata sa gandesti putin mai departe 😉

    • #20

      daca ai lasa condescendenta la o parte, ai putea vedea ca o organizatie porneste de la ultimul angajat si se incheie cu liderul. invata sa lasi la o parte autosuficienta si sa vezi si cum e viata reala.

    • #21

      Boss, gresesti, firma incepe de sus si se termina jos. Vrei sa îmi spui ca ala de jos e nepriceput si nesimțit iar superiorul lui direct nu știe asta? Pai daca nu știe, ce supervizor/manager e el? Zi-mi ca dintr-o multinaționala cu proceduri stricte si lanț ierarhic bine definit poți sa îți bati joc de job si nu ești tras la răspundere, nu se prinde nimeni ca tu nu îți faci treaba corect.

    • #22

      cred ca Radu se referea la faptul ca angajatii trebuie sa fie instruiti sa se poarte profesional, politicos, serios, si ii dau dreptate. nu angajezi pe cineva si gata, ii oferi o instructie, pentru ca iti reprezinta compania si ai interes sa ti-o reprezinte bine, deci vina e acolo sus.

    • #23

      Imi pare cu parere de rau, da’ Radu cam are dreptate. In RO cam e stilul asta, generic, din vorbe. Gen: “preiei telefoanele clientilor si te ocupi de ele”. In rest, Dumnezeu cu mila.

      In primul rand, agariciul care vine si raspunde la telefon primeste %salariul-minim pe economie% pentru ca merita. A terminat dreptul/managementul la Spiru Haret (eventual cumparat diploma), vine la 8:30 desi programul incepe la 8, iar la 4:30 e langa usa de iesire desi programul se termina la 5. E normal asa. Asta nu se intampla doar in Romania. Peste tot e asa. Ii ridic statuie aluia care prefera sa-si manance ficatii printr-un birou prost luminat si aerisit 12h/zi in loc sa fie pe Mont-Blanc la ski sau in Maldive cu p00la in sus la soare. Cunosc cazuri reale de “burn-out” oficial la oameni care lucreaza part-time. 😉 Imagine that!

      Problema adevarata e ca niciun ordin d’asta generic nu e insotit de indicatii clare. Gen: “suna clientul si intreaba de pret, intri in aplicatia A si verifici. Nu e acolo, suni la depozit si intrebi”. Asta o data. Apoi, niciun “ordin” de genul asta nu e insotit de ceva masurabil: “a sunat Ghita, pui bifa in calculator pe produs. cati din aia care au sunat au si cumparat ceva. ” care sa ii spuna managerului incotro sa dea cu biciul mai tare. Nu e treaba agariciului sa se streseze foarte tare … daca i-ar sta in fire, nu ar avea giob-ul de raspunzator-la-telefoane pe motive de pret decat eventual pe perioada facultatii.

    • #24

      Ba baieti, nu uitati ca Arhi este ala care sforaia dupa draperii la locul de munca. Atunci era ok pentru ca seful era de cacat si habar nu avea pe ce lume traieste.
      Acum Arhi si-a schimbat pozitia: angajatul ala neinteresat e de vina si nu managementul.

      Dileme, dileme.

    • #25

      andreiut, eram tot sef si atunci, de aia imi permiteam. pentru ca munca mea era creativa, nu trebuia sa raspund clientilor

    • #26

      @Arhi: si cuma fost sa falimentezi o firma din pozitia de sef de raion de creatie?
      Sau e doar din vina celuilalt sef de la raionul de bani care nu intelesese cum e cu creatia.

      /Andreiut care da un pupicut

    • #27

      a fost bine, banutul bun:)))) mersi de intrebare:)ciussi back

  7. #28

    Eu zic ca nu angajatii sunt problema ci cine ii angajeaza, care de multe ori plateste un om cu 1000 lei pe luna sau putin mai mult dar il pune sa faca munca de 3, relatii cu clienti, sortat preturi, update, etc. Eu am experiente rele cu magazinele mari, am luat miercuri si am primit marti de multe ori, de aceea nu platesc cu cardul ci la livrare, pentru ca daca platesc inainte ei nu mai au obligatia de a livra in 1-2 zile. De la magazinele mici eu cumpar doar lucruri ce nu se gasesc la cele mari, nu electronice scumpe.

  8. #29

    A murit?

  9. #31

    ha, mie mi-a zis o tipa ca nu a avut timp sa proceseze comanda pentru ca in firma este un evenimenti important, se casatoreste nu stiu cine!!!! soc, soc, soc. I-am zis ca nu stiu ce ar trebui sa fac eu in acest caz, sa renunt la produs oare?! A zis ca nu, imi trimite dar dureaza mai mult decat de obicei din cauza acestui eveniment foarte important. Am primit intr-un final produsul si confirmare pe email si m-am “razbunat”, am trimis raspuns la confirmare spunandu-le ca le urez casa de piatra. Nu mi-a multumit pentru urari.

  10. #32

    Ca bine a grăit-a Meşterul Cetin pe subiectul asta. Am păţit de 2 ori aceeaşi chestie cu micile magazine, prima cu un aparat foto digital compact si a doua cu un televizor smart. Nici ciao dar nici poţi să crapi liniştit. Primul caz la marketonline, al doilea la vreo 3-4 magazinaşe online de care nu a auzit nimeni. Şi nici n-o să audă.

  11. Am putea face o colecție de întâmplări cu magazine online.
    1)
    – Bună ziua, am făcut o comandă pe site acum două zile!
    – Da? De pe ce e-mail? Ah, am uitat noi de ea…

    2)
    – Bună ziua, am făcut o comandă pe site acum trei zile și nu am confirmarea…
    – Păi nu vedeți pe online că e la curier? Ce suntem noi angajați de la livrări? Nu ne mai sunați!

    3)
    – Bună ziua, am făcut o comandă online și nu m-a sunat nimeni pentru confirmare…
    – Spuneți-mi numărul … Da! Am trimis-o la depozitul din Oradea să verifice dacă la ei este pe stoc sau comandăm din China, caz în care o să mai dureze… pe site era “în stoc”.

  12. #35

    Eu m am dus la ing ul de pe bucla din dr taberei, îmi expirase cardul de ceva vreme, credeam ca o sa îl comand și îmi vine “săptămâna viitoare ” dar surpriză, deși nu mai era în custodia lor ca trecuse termenul O angajată drăguță de acolo s a dat peste cap și mi a printat un card pe loC. de asta ce mai zici? PS nici bogat și nici frumos nu sunt 🙂

  13. #36

    Eu am picat in extrema cealalta. Am comandat de la o firma mare (incepe cu e). Am gresit comanda (rar, dar se mai intampla), am sunat dupa cateva minute, maxim 5 sa anulez sau sa corecteze. Le-am scris mail. Nu s-a mai putut anula si nici corecta… Am dat o noua comanda (corecta de data asta) si am refuzat curierul cu comanda gresita.

  14. #39

    @arhi: n-ai cunoscut pe cine trebuie la ING. Da-mi de veste cand ai vreo treaba care necesita alocare in alta sucursala si te trimit eu unde trebuie … bruneta, creata, 34DD …

    • #40

      S-ar putea ca arhi sa nu fi fost neaparat nemultumit de aspectul functionarilor de la banca, dar ai dreptate, nu stii niciodata.

    • #41

      gigi:)))))

  15. Sigur n-ai sunat la Primăria Pantelimon?

  16. #43

    se intampla ceva la Emag in ultima vreme…

    Ultimile 2 comenzi mi le-au facut varza :
    prima – plasata pe 18 decembrie – n-a sosit nici pana in 18 ianuarie ( am sunat si am anulat-o)
    a doua – acum 2 saptamani ; scenariu identic – nu se auzea nimic de ea, sun – habar n-au, ca poate luni ( era sambata) pentru ca n-a fost ridicata de catre curier ; ma suna in 10 minute curierul sa-mi dea pachetul….
    Plm – daca nu fac ceva in sensul asta e cam nasol…

    • #44

      In ultimile doua luni am cumparat 5 electrocasnice de la emag, in doua livrari. Comenzile au fost atat online cat si telefonic.
      Toate au ajuns cand si cum trebuia fara dar fara absolut nici o problema.
      Nu va convine emag, nu comandati!
      Din multe experiențe avute cu alte magazine am ajuns la decizia de a comanda numai de la emag.

    • Mi mi-a placut ca la ultima comanda când incercam sa adaug garanție extinsa produsul dispărea de pe stoc. Când scoteam garanția extinsa pac apărea la loc. Magic :D.

  17. #49

    Morala articolului ar fi putut fi: esti cel mai mare magazin online de electronice din Romania. Primesti o comanda la un produs nu chiar ieftin si apoi nu suni clientul ca sa il anunti ca va intarzia comanda pe care a facut-o? Si cam cat de prost trebuie sa fie sistemul ala de management al clientilor care vineri iti zice ca luni va fi livrata comanda (practic in urmatoarea zi lucratoare) iar luni iti zice ca va fi livrat peste 2 zile lucratoare…

    Scuze ca m-am luat de emag, acest capat de linie al arhi-link-urilor profitshare, dar am patit si eu la fel de mai multe ori de pana la urma am ajuns sa merg la Flanco si sa iau de acolo telefonul respectiv.

    Si, ca revansa pentru emag: telefon aragaz masina magazin lecitina 🙂

    • #50

      Doar in Romania e nebunia asta cu contactatul telefonic la clientilor. Daca pun comanda pe internet atunci nu astept sa mai vorbesc cu lache pe telefon.
      Am pus comanda pe amazon, am introdus datele, am primit mail de confirmare cu o data de livrare. Uneori e peste o luna, dar stiu cind vine.
      Fara telefoane si alte aranjamente. Pina la urma un email e o dovada scrisa. Ce vorbesc eu la telefon nu are nici o valoare atita timp cit nu am o dovada.

    • #51

      @mihai007.E normala confirmarea telefonica .prin prisma faptului ca sunt multi copii care fac comenzi online….eventual le si achita cu cardul lui mami sau tati.prin confirmarea telefonica nu se urmareste decat sa fie o comanda facuta de un adult.in felul asta sunt mai putine pachete refuzate la destinatar(pentru cele cu plata ramburs)

    • #52

      Eu cind fac comanda…in lume civilizata introduc si datele cartii de credit.
      Cum verifici tu ca la celalat capat al firului e un adult ca tare sint curios?

    • #53

      @Paul, eu nu am cont la ING, dar spune-i doamnei ca o las sa incerce sa ma convinga 🙂

    • #54

      kkt. aveam si eu un comentariu bun da’ altundeva. lecitina.

      Re contactatul clientilor, problema e ca EI SPUN CA TE SUNA. Nu vorbim ca e normal, ca nu e normal etc, ei spun ca te suna, si intrucat presupun ca 60% din comenzi sunt cu plata la curier – eu asa fac mereu, pur si simplu vreau sa vina pachetul inainte sa platesc – le convine si lor sa sune sa confirme. Oricum, ideea e simpla – nu vrei sa suni, nu suna, dar nu spune tu ca suni mereu pentru confimare.

    • #55

      In afara ultimelor 2 comenzi ( explicat mai sus ce kkt au facut cu ele) pentru restul comenzilor ( in ultimii 3-4 ani cred – nu mai stiu de cand am cont la ei) nu am sunat nici-o data la emag. Aparea online, in timp real, ce se intampla cu coletul ( cu timpi rezonabili). A 2-a zi aparea curierul la usa – totul rapid si frumos ( chiar si de blackfriday)..
      La ultimile 2 comenzi insa nu mai aparea nimic online – sau ce aparea online era complet defazat cu realitatea. La ultima cel putin mi-am dat seama ca nici ei nu aveau habar ce se intampla …

  18. Un lucru bun ar fi fost sa dai numele magazinelor mici de care vorbesti, sau sa fi trimis feedback catre ele.
    Asta ar fi o atitudine proactiva care ar putea schimba ceva 🙂
    Asa ai lasat lucrurile in ceata si fata de clienti si fata de magazine – pentru ca nu o sa se simta responsabil niciun magazin online in urma acestui articol daca nu e mentionat direct.
    // Sa luptam impreuna pentru o lume mai buna //

  19. Daca n-ai avea nevasta cu copii acasa ti-as dori sa intri in contact fizic cu doamna/domnisoara de vreo 28-30 de ani de la ING Aro Palace din Brasov. Ti-ai schimba parerea complet despre serviciile lor :))

    • #58

      Ia nu-l mai ispititi pe Arhi, ca e om insurat si cu 2 copii acasa.
      Dau eu o fuga maine pana acolo sa vedem daca e asa cum zici.

    • #59

      Marius, cred ca avem aceeasi consiliera la ING. Imagineazati ca mi-am schimbat jobul implicit banca, dar am luptat si am pastrat cardul. shht nu mai spune si la altii ca dau navala clientii si nu mai stam cu ea la povesti despre conturi, optiuni, asigurari de viata.

    • Facem un fan club ceva? :))

  20. #61

    Tare bun internet banking un de la ING, sms-ul de confirmare acces vine după 30 minute sau 4 ore.

  21. #62

    Sa-mi bag pulaaaaa, ce mare dreptate ai cu aia de la ING !!1!!!11!!!
    Ultra infrastructura, superbancomate, etc. dar oamenii prosti de bubuie !!!!!1111!!!

    • #63

      Ho, bre, șăzi blând.

    • #64

      Pe dracu’.
      Dupa ce-ti blocheaza conturile (inclusiv ala de firma) pe baza unei directive interne a ING care nu-ti este adusa la cunostinta, mai mult, nici macar nu te anunta (un telefon, ce naiba ca la popririle ANAF) ca iti este contul blocat (de ei, nu de ANAF, nu de BNR), balbaind ulterior scuze ca de fapt nu ei ci BNR-ul cica ii obliga sa faca acest lucru, dar cand le ceri “directiva” de la BNR o dau din colt in colt, ei bine, atunci nu poti sa stai asa de chillax. Toate astea pe banii mei, fara sa am nici o datorie catre ANAF, ING, terti, etc.
      Iar cand i-am intrebat, pai bine mai pulelor, daca imi blocheaza/popreste contul ANAF-ul voi ma sunati si-mi spuneti, ca asa e civilizat. OK! Dar cand mi-l blocati voi, din proprie initiativa, a ING-ului, de ce naiba nu ma anuntati? Indiferent de motivele (imbecile ale) blocarii, dar anuntati-ma macar, ca sa vad cum imi platesc furnizorii, cum imi platesc oamenii, etc.

  22. #65

    Vreau sa-mi schimb telefonul si nu stiu cum sunt altii dar vreau sa-l tin in mana, sa ma joc putin cu telefonul inainte de al cumpara. Peste tot : nu-l avem in stoc, trebuie facut comanda etc etc etc…. O situatie aberanta…

    • #66

      Bos, nu pentru asta exista mediagalaxy/altex/flanco? Sa butonezi acolo si sa comanzi mai apoi de unde e mai ieftin? Asta daca nu vrei sa cumperi pe incercate vreun oneplusone sau ceva de genul…

  23. Indiferent ca e butic sau multinationala, fenomenul asta nu face discriminare. Patronii si directorasii din jurul lor prefera sa faca marketing agresiv, sa hartuiasca potentialii clienti

    • cu telefoane sau campanii de emailing date sa iasa la numar si sunt neglijati clientii care vin sa cumpere ceva, in sensul ca nu se comunica suficient cu ei, nu sunt informati, nu sunt serviti cu promptitudine. Apoi aceiasi patroni se intreaba de ce clientii nu mai vin si insista ca acestia sa fie iar hartuiti cu telefoanele si intrebari la care nu vor raspunde sincer niciodata (la sondaj nu-ti va spune nimeni ca esti bou sau ca marfa e scumpa si/sau proasta, el ti-a spus deja asta cand a vrut sa-l servesti dar atunci erai ocupat).
      Daca te bazezi pe stocuri proprii, daca nu ai in spatele tau vre-un patron parveni sau vre-un sef fost sau actual corporatist care viseaza numai vanzari de miliarde si numai cu hipermarketuri sau companii mari, poti sa controlezi situatia, sa comunici cu clientii asa cum trebuie si sa ii servesti prompt. Daca ai si un loc unde sa vada produsul fizic sau sa comunici cu ei fata in fata, este si mai bine.
      Intotdeauna am pus accent pe aceasta comunicare pentru ca omul ala nu da bani doar pe marfa ci el cheltuie bani si timp sa ajunga la mine, el pierde timp la telefon pentru ca eu sa fiu sigur si sa il asigur pe el ca produsul solicitat este cel de care are nevoie ori daca nu, sa-i dau alta solutie.
      Dar daca depinzi de un furnizor sau un depozit aflat la distanta care nu este serios sau mai rau, vrea sa te saboteze, atunci poti sa te pui si-n cur, si-n cap ca nu vei reusi sa faci nimic.
      Angajatii nu fac chestia de care zice @Cetin pentru ca n-au chef de munca, ci pentru ca nu sunt lasati sa o faca, din diferite motive. In afara de corporatisti, de angajatii la stat sau de vanzatoarele de toale de firma, in general, cei din vanzari vor sau au vrut la un moment dat sa se poarte altfel cu clientii dar nu au fost lasati sau au intalnit clienti care i-au scarbit.
      Eu nu am gasit inca o metoda prin care sa conving sa se renunte la hartuirea prin marketing agresiv si sa ne concentram mai mult la nevoile celor care sunt in fata noastra, sa ne concentram eforturile pentru a-i servi cat mai prompt, fara sa ne interseze de unde vin, daca sunt abonati la newslettere sau alte corporatisme importate aiurea.

    • P.S. Am uitat, in afara de corporatii, companii mari sau hipermarketuri, se pune accent mult pe servilismul fata de prietenii de sprit ai cuiva din conducere sau ai vre-unuia care linge pe acolo.

  24. #70

    off: se incarca foarte greu pagina cu .gif-urile astea

  25. #72

    De la celălalt capăt al tunelului :

    Am lucrat în facultate la un magazin de electronice mai mic, dar cu produse unice și de obicei în stoc ( acțiunea se întâmplă prin 2002, înainte ca vânzarea online să fie atât de răspândită ).

    Vine într-o zi un client, chitit să cumpere un televizor – chiar citise pe net reviewurile, tot pe net a și găsit magazinul nostru ca distribuitor – ceea ce e de apreciat pentru 2002.
    Nu îl aveam expus în showroom ( magazin mic, v-am spus ) și cum clientul ținea morțiș să îl vadă mai întâi și să îl testeze, cu toate că sefu’ nu agreea acest obicei – l-am scos din cutie personal ( pentru a salvă ambalajul – încă mai am obiceiul acesta, plus păstrarea cutiilor originale și încă sunt expert la re-ambalat un produs impecabil “ca la mamă în fabrică” ). S-a uitat la imagine, meniuri, setări, ce mai – a pierdut 45 de minute doar studiindul. Și s-a decis, îl cumpără.
    Eu mulțumit că l-am determinat să îl cumpere, îi zic să mă aștepte 10 minute să îl reambalez – lucru pe nici măcar nu trebuie să îl fac meticulos, doar a văzut că televizorul a fost nou. La care vine cu bomba : “Dar te rog să îmi dai unul nou, asta este deja desfăcut !”. Inițial eu mirat – “Nu l-am desfăcut în fața dumneavaostra ?”. El că “nu mai am timp să aștept să îl ambalezi, adu unul nou din spate !!!” asta după ce pierduse cel puțin o oră în magazin să îl testeze pe cel inițial.
    I-am adus unul nou în cutie din magazie, pe cel desfăcut l-am reambalat “original” și mi-am dat seamă că trebuie să termin facultatea că eu în vânzări nu rezist.

    • #73

      baietii astia din comentarii nu au vazut in viata lor o tejghea de magazin de pe partea vanzatorului. dar isi dau cu parerea doct si elegant, stiind de fapt un cacat. eu am fost si vanzator, am fost si manager si stiu exact ce se intampla intr-un magazin. oamenii in primul rand sunt lepre. end of story. client si vanzatori, same time

  26. #74

    Mentalitatea gibonului de Romanica e ca el e buricul pamantului, ca el tre sa fie sunat, ca el trebuie rugat sa cumpere, el e clientul, el e stapanul, no?Ca el daca isi cumpara un telefon de 800 de lei scoate firma din foame si plateste salariile tuturor+facturile pe o luna.treziti-va in plm importantilor ca nu isi taie nimeni venele ca au ratat marele client cu comanda lui gigantica de 800 de lei, prosti mai sunt mii si chiar au comenzi serioase!

    • #75

      esti prea prost ca sa existi.

    • #76

      lasa ca e mai bine sa stai cu telefoanele electronicele 1 an pe stoc, sa le vinzi dupaia la cat le-ai cumparat daca ai noroc, tu platesti taxe impozite si salarii intre timp, poate unii patroni isi fac firme din placere, mai stii?

  27. Toti privim discutia asta doar din extreme. Fiecare are dreptate pana la un punct.
    Clientul are dreptate ca el are banul si ca oferta este mai mare decat cererea, deci isi permite sa faca ifose. La orice produs pe care il vinzi exista un hipermarket sau un magazin online sa-l vanda la pret de dumping. Sa nu mai vorbim de furaciuni, fake-uri sau sh-uri. Plus ca exista si oameni care n-au rabdare sau timp liber sa astepte si trebuie sa te misti repede si/sau sa le dai o unitate de timp pe care ei sa o aiba ca referinta.
    Vanzatorul are dreptate in ceea ce priveste faptul ca un client te freaca pentru doi lei, de-ti vine a fute iar daca se mai si tiganeste cu tine la pret, ca a vazut el nu stiu unde acelasi produs mai ieftin, iti vine sa-i spargi capul. Sa nu mai vorbim de clientii care le stiu ei pe toate si folosesc produsul incorect, apoi vin la tine cu scandal. Sa nu mai vorbim ca sunt oameni care n-au ce face acasa si vin sa te futa pe tine la icre. Sa nu mai vorbim ca nu stai doar de curul clientului sau de curul unui singur client. Am momente cand am client in magazin, suna doua telefoane, am casuta bombardata de mailuri si toti se grabesc, toti vor “ieri”, toti cred ca tu le vinzi numai lor.
    Intelegere nu este nici de partea clientilor, nici de partea comerciantilor, fiecare o stie doar pe a lui iar daca vreunul din ei are si functie sau “statut” mai bine iei o creanga de brad si ti-o bagi unde nu bate soarele, eventual sa si invarti de ea, ca de manivela.

  28. #79

    mai misto este cand te suna magazinasul inapoi si iti zice: “nu imi raspunde furnizorul/importatorul al telefon”.
    eu nu as spune niciodata asta unui client, inseamna ca esti un fraierica de nu iti raspund aia la telefon… !?

  29. Amu sa imi spun si eu ofu cu melaroxu pacii daca tot am patit-o. Comand un monitor. Unul anume. Pe stoc. Fac comanda, dupa 3 zile isi dau aia seama ca au mail, ma suna unu, evident nu-l au, dar nici o problema ca au altele mai tari si mai coapte. Nasol moment, ma pun pe research si caut alte 3-4 modele sa vad unde merita, ia ghici tot melaroxu pwlii are toate monitoarele mai ieftin pe compari.ro si pricero, toate pe stoc… Deci pe bune ca as baga o lege contra minciunilor astea ordinare, una e intamplare, si alta e sa fii sfruntat!

  30. #82

    Eu astept si acum cartea aceea 🙁

  31. #86

    Am visat aseara ca am mers la un showroom emag iar nesimtitul de reprezentant era prea putoare sa-mi arate si mie mai multe modele de carcase pc, cu toate ca deja cumparasem cate ceva si eram decis sa iau si o carcasa. Plus ca magazinul era plin de praf, nesimtire curata. M-am trezit nervos.

  32. #87

    B&B Collection – cea mai proasta experienta. Am avut un ceas de la ei, cureaua s`a strica si trebuia schimbata. Nu poti sa comanzi cureaua la magazinul fizic ci trebuie online. Am depus comanda, nimeni nu m`a contactat, i`am sunat dupa o luna, au zis ca au comanda in asteptare. Au mai trecut vreo 2 luni, am mai sunat, sa astept. Le`am mai dat niste mailuri, nu mi`au raspuns. Asta a fost anul trecut in septembrie, de atunci am lasat`o balta.

  33. Incearca la chinezi, astia sunt sigur ca iti vor vinde 😀

  34. #89

    Cele mai horror sunt magazinele cu chestii pentru copii mici. Am cumparat in ultima vreme diverse cadouri si cadouase si a fost jale… peste tot scria “in stoc”, nimeni nu stia daca are produsul, iar cand intrebari ti se spunea ca “verificam si sunam”…
    Am comandat la un moment dat de pe site-ul eMag, de la partenerul lor minunat BestKids – zic OK, e eMag, apare in stoc, dau cu cardul cand fac comanda. Primesc confirmarea ca totul e in regula, se pregateste de livrare, primesc SMS ca marfa se pregateste pentru curier si apoi un telefon: stiti, nu mai este in stoc, ne pare rau, asta este, o zi buna.
    Clar de la BestKids nu mai cumpar ever, pana si cu maretii de la BebeTei m-am distrat maxim – am ridicat produsele direct din showroom si la 2 zile dupa primesc pe mail instiintarea ca produsele sunt pregatite pentru livrare. WTF…

  35. #90

    Ai dreptate. Incredibil cum in ultima perioada Emag-ul zici ca s-a prostit de tot. Desi comand produse si le platesc ma suna sa imi spuna ca nu au, timpul de livrare a crescut mult, cei din showroom is niste plictisiti de zile mari (Cluj), operatorii de la telefon se contrazic intre ei…. Tare ciudat. Cum de au decazut asa oare? si nu suntem singura firma care are impresia asta…

  36. #91

    Una dintre cele mai mari probleme ale magazinelor online o reprezinta lipsa persoanelor cu experienta in domeniu. Un magazin online se construieste la fel ca si cel offline. In primul rand, este nevoie de un programator cu experienta, astfel incat sa nu-ti asumi riscul ca magazinul tau sa dispara sau sa nu mai functioneze cum trebuie, atunci cand “baiatul” care l-a creat, a plecat intr-o vacanta mai lunga sau si-a dat demisia.
    Multe magazine online si nu numai ajung in situatii critice datorita comportamentului angajatilor ( mai ales cei din vanzari sau relatii cu clientii), a modului in care acestia comunica intre ei si a modului in care acestia comunica cu clientii. Indiferent de renumele magazinului, in momentul in care angajatii acestuia nu au o atitudine corespunzatoare fata de client, acesta se va orienta catre concurenta.
    Din propria experienta, angajatii nu inteleg ca sansa lor de a avea un loc de munca stabil este legata de spravietuirea firmei si pentru ca acest lucru sa fie posibil trebuie sa uite expresia “nu e treaba mea”.
    In aceeasi masură, managerii magzinelor trebuie sa ia masurile necesare pentru ca mentalitatea angajatilor sa se schimbe. Pentru asta, ei trebuie sa acorde o mai mare atentie instruirii dar si motivarii angajatilor. Un magazin cu angajati nemultumiti nu va oferi cele mai bune servicii de pe piata!

  37. #92

    Ultima patanie…. Seara comand un calculator pe net -aparea in stoc, de pe contul online fac comanda si aleg sa fiu deranjat prin sms. Dimineata la 11 primesc sms cum ca pot sa ma duc sa ridic produsul de la sediul lor…produsul inca aparea pe stoc in magazin. Ajung la ei, le zic numele sl, numarul de comanda si cum ca am primit sms de confirmare…la care vanzatorul zice: sms ul se trimite automat! Nu il avem pe stoc! Paf…pentru ca prosti!
    Deci, eu zic ca e mai bine sa nu vinzi ceea ce ai decat sa vinzi ceea ce nu ai !

  38. multe din magazinele alea micute nu au nimic pe stock. cumpara atunci cand au comanda. din cauza asta nici ‘nu stiu daca le au pe stoc’. si cauta, si cauta si daca nu gasesc in maxim 2 ore la pretul care le trebuie nici nu mai suna presupunand ca ti-ai luat deja din alta parte. clientii, de regula, nu asteapta.

  39. Doamne ce taran e ala din clip:))