mementobus

Citisem zilele trecut un articol despre ceva firmă nouă de autocare pe piață, Memento Bus și cum sunt ei sabotați și înfricoșați de mafia transportatorilor care îi amenință că le vor opri autocarele în trafic și că nu știu ce să facă, că ei fac doar turism, ei sunt firmă de turism și sunt profund înfricoșați.

Ce te faci dacă ești o firmă de transport veche de mulți ani, cu autocare ponosite și șoferi care țin telefonul cu o mână, țigara cu alta și volanul cu ce le mai rămâne liber, iar pe traseul tău pe care ți-a dat statul monopol până în 2019 apar niște autocare mari și noi, cu șoferi la costum și cravată și cu bilete care pornesc de la un euro și care se pot cumpăra doar online, cu cardul sau prin sms? Faci apel la legea care spune că tu ai câștigat acel traseu pentru niște ani, dar dacă tot legea spune că agențiile de turism pot organiza curse ocazionale pe orice rută, cum procedezi ca să nu rămâi fără clienți? Faci presiuni ca să închizi noua firmă, iar dacă nu reușești, ameninți că îți faci dreptate singur.

Citind articolul lacrimogen de pe profit , cu șoferii nechibzuiți și transportul printre saci de grâu și dar vai, ce condiții inumane, nu ai cum să nu empatizezi cu sărmanii oameni. Te gândești la filmele cu mafie, cum opreau ei mașina lui Corado Cattani și îl împușcau lângă zid, cum iată, niște oameni care încearcă să facă turism în românia, nu sunt lăsați să îl facă etc.

Problema mea și strict a mea, REPET, strict a mea, este că eu prefer să ascult radio ziua în mașină, din motive de știri. Și, din când în când, mă mai distrez la reclame. Pentru că nu există reclame mai tâmpite decât reclamele de la radio, unde predomină reclamele la medicamente, gen De când iau La Bubele, iritația s-a mai redus. Get it? la bubel. În fine.

Și cum ascultam eu radioul așa, liniștit, începe o reclamă care mi-a atras atenția. Reclama era la noua firmă de transport cu autocare Memento Bus, firmă care asigură transportul călătorilor în zeci de destinații din țară la cele mai bune prețuri și condiții, și aer și și șoferi de treabă și ce minunat e totul.

Și mi-am adus aminte de articolul din profit. Pentru că, în aceste condiții, nu mai vorbim despre o firmă de turism, ci despre un Uber cu transportatori rutieri. Adică niște domni, recte cei de la Christian Tours, care s-au gândit ei cum să facă încât să facă transport de persoane, dar fără să fie transport de persoane? Taci, că știm, facem turism.

Știu de la articolele cu mizeria Uber. Oamenilor nu le pasă, ei dau banii acolo unde li se oferă condiții maxime. Desigur, cui îi pasă că un taximetrist plătește mii de lei pe autorizări și taxe, iar Uber nu plătește nimic? Important e că are condiții.

Așa e și cu liniile astea de autocar. Ei plătesc tone de bani către statul român pentru a li se permite să facă transport de persoane pe anumite rute. TONE. Autorizații, permise, reautorizări, mii de lei anual de vehicol pe RCA-uri and shit, MULȚI, enorm de mulți bani.

După care vine un competitor gladiolă, se declară firmă de turism, deci nu transport persoane, nu plătește niciun leu din toate taxele pe care le plătesc actualii transportatori, mai plătesc și vreo câteva articole prin ziare, să își plângă durerea și iată cum avem un concurent serios, care oferă niște super condiții, spre deosebire de ceilalți, care poate le-ar oferi și ei, dar nu au de unde, pentru că trebuie să dea la stat 3/4 din ce încasează. Și da, cel mai trist de aici este că călătorilor nu le pasă, bravo, foarte bine, să îi ardă. Desigur, până când ar ajunge să își piardă pâinea familiei, din aceleași cauze. Dar cine e șofer de autocar în ziua de azi?

Repet, tot rantul acesta se bazează strict pe o reclamă auzită la radio. Dacă greșesc, poate cel ce a făcut reclama ar trebui concediat. Dar sunt aproape convins că nu greșesc. Mizeria cu UBER a deschis noi căi de fraudare a statului, băieții deștepți sunt pe toate drumurile. Și, peste câțiva ani, când veți merge la mare cu Momento, să vă aduceți aminte dacă sunteți turist sau nu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

55 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Hai sa-mi zic si eu parerea.
    Prima chestie ar fi ca mi se rupe aia pe care si-o freca Tudy daca firma X plateste taxe 3/4 din incasari si firma Y care ofera condii mai bune plateste mai putin. Indiferent de cat de mari sunt taxele platite, ele tot pe MANA labagiilor si hotilor ajung. Si tot se alege praful. Din aia 3/4 dati de o firma veche a platit Firea muncitori sa taie copaci si au mai ramas si pentru salariul labagiului.
    Prin urmare, merg cu aia care-mi ofera cele mai bune conditii in cele mai bune preturi. Daca statului nu-i convine ca Memento face acelasi lucru ca si o firma veche cu cazane de autobuze dar nu plateste aceleasi taxe, sa modifice legea si sa nu le mai permita sa transporte in regimul asta.
    Pana atunci aleg conditiile la pret mai bun si taxele mai mici bagate in buzunarul hotilor din parlament. Si labagiilor.

    • #2

      da, aia ziceam si eu. pe de o parte avem o firma care face chestiile conform legii, pe partea cealalta avem niste hoti. consumatorul aplauda hotii. pentru ca i se rupe. pana cand hoții vin si unde muncește el. atunci nu mai e corect. si statul trebuie sa ia masuri.

    • Big like!
      Nu e treaba mea sa numar taxele platite de companii si sa o aleg pe aia mai “in regula” . Pentru asta platesc si eu niste taxe din care sunt platiti niste oameni care cu asta se ocupa: controlul firmelor. Eu trebuie sa aleg ce-i mai bun pt mine.

      In plus, si daca stiu ca o firma plateste mai putine taxe decat alta (gen uber) parca de-al naibii as alege-o, doar ca sa nu finantez niste ghiolbani ignoranti gen oprea sau fi-su lu nastase

    • #4

      Atunci de ce trebuie sa fac eu treaba statului?
      Statului nu-i convine ca Memento platesc taxe mai putine si sunt ilegali? Sa ia masuri. Sa-i amendeze, sa-i frece, sa le faca ce or vrea.
      Eu prefer ca macar aia cativa euro sa n-ajunga la stat. E suficient ca-si trag hotii taxe la greu de peste tot si din aia cred ca 1% sunt folositi pentru binele nostru si al tarii. Restul, dumnezeu cu mana. Pardon, cu mila.

    • #5

      thats the spirit!

    • #6

      Sunt de acord cu tine . Aici nu ai dreptate Arhi, in lumea civilizata principiile tale sunt perfect valabile dar noi suntem in rahatul asta de tara corupta maxim unde taxele si impozitele sunt folosite pentru a avea baietii destepti bani de licitatii trucate. Si asa este..nu este treaba mea ca om simplu ca veghez la respectarea legii ..sunt tone de oameni si institutii platite pentru asa ceva.

    • #7

      Mi se pare al dracului de trist mentalitatea “nu fac eu treaba statului / sa ajunga mai putini bani la buget ca sa nu aibe de unde sa fure / etc.”. Toata lumea ia foc cand mai apare in presa un articol “evaziunea facuta de firma XXX a adus prejudicii de MILIOANE statului”. Ba baieti, oriunde se fura. E atat de greu de inteles ca schimbarea se face prin puterea exemplului?

      E tare trist ca integritatea si simtul civic au ramas doar cuvinte in DEX…

    • #8

      Sunt curios daca cei de mai sus vor avea aceeasi parere cand, in cazul nefericit al unui accident, vor constata ca transportatorul care fenteaza legea mai fenteaza si alte chestii care se solicita la acordarea unei licente de transport. Chestii d-astea nesemnificative, gen asigurare calatori pentru operatori de transport and stuff…

    • #9

      @Titel
      Nu ai inteles ca exista oameni PLATITI de la bugetul de stat si institutii care au obligatia sa faca dreptate, sa fac legi. Altfel ne-am apuca fiecare sa facem pe justitiarii si astfel desfiintam inclusiv politia, jandarmeria, ANAF si altele. Spre exemplu, pe principiul tau ..fiecare cetatean poate face justitie si ordine adica sa se implice.

    • #10

      @cpiq
      Aceasi mentalitate. Fa tu singur dreptate, cere actele firmei de transport ..fa pe justitiarul, asta in conditiile in care nu ai nici o competenta. Faceti voi o Liga Dreptatii si luatii la caftit pe astia care nu respecta legea..sa vedem ce iese.

    • #11

      @gigi
      Sau nu folosi serviciile unei firme care nu respecta legea….Cateodata rezolvarea e mai simpla decat pare. Trebuie doar sa gandesti.
      Pretinzi civilizatie? Doresti sa fie ca afara? Ghici ce? Trebuie sa te comporti tu ca afara mai intai…primul pas e acesta: nu incuraja ilegalitatea, denunt-o.

    • #12

      Mă copii… vă mai strângeţi mulţi ăştia care decât să plătiţi taxe care ajung la hoţii ăia din sistem preferaţi să plătiţi direct nişte hoţi ai căror bani nu ajung nici măcar în proporţie de 1% în sistem?
      Bă, da să mor io, şosele şi spitale ca afară vreţi, nu? Din ce pula mea bani mă dacă vouă vă plac oole şi brânza proaspete, din faţa pieţei , de pe trotuar, dacă vouă vă place uberu’ că-i mai civilizat şi nu se compară, dacă vouă vă place orice-i mai ieftin pentru că-i fără factură?
      Pe bune mă, chiar nu înţelegeţi legătura? nu faci nicio treabă a nimănui, FACI STRICT DOAR TREABA TA DE OM CARE VREA O ŢARĂ MAI BUNĂ DACĂ NU-I MAI ÎNCURAJEZI PE TOŢI ĂŞTIA CARE FENTEAZĂ LEGILE ŞI FURĂ STATUL!

    • #13

      Sustin cu ochii inchisi fara discutie orice business care saboteaza activitatea taximetristilor si transportatorilor. Pentru ca acestia sunt niste viermi ce jecmanesc si pun oamenii in pericol fara remuscari. Dealtfel “pierderea painii” este exact ceea ce merita si daca as fi pus in situatia de a ajuta un taximetrist sau un moldovean de sofer care se zbate in agonie pe caldarâm, n-as face-o nici macar cu o cana cu apa. Concurenta neloiala este exact ceea ce au aplicat ei cu succes cu RATB (taximetristii, mai ales pe Ilfov) si CFR (transportatorii). Acum se intoarce roata.

      Uber, Memento Bus, zborurile low-cost, toate acestea sunt evolutii ale serviciilor respective si este treaba statului sa vina la zi si sa le reglementeze in beneficiul cetatenilor.

    • #14

      Toma Dumitru: Sunt 100% de acord cu ce ai zis tu referitor la strazi, spitale etc.
      Singura problema e urmatoarea: Nu e treaba mea (consumator de servicii) sa ma interesez ce taxe si ce autorizatii are compania care imi furnizeaza mie serviciile. Treaba mea e sa aleg furnizorul care imi ofera cel mai bun raport calitate/pret sau furnizorul care imi place mie mai mult din diverse considerente personale. Nu pot eu sa stau sa caut ce autorizatii are si ce taxe plateste compania respectiva.
      Din moment ce compania e deja pe piata, eu (consumator) STIU ca deja are toate autorizatiile necesare si plateste toate taxele si asta doar pentru ca eu platesc pe cineva sa verifice asta pentru mine

    • #15

      @C: pe principiul asta plangeau vara de vara pe la televizor turisti care piereau sejururile din cauza ca firma se inchidea sau patronul fugea cu banii.

  2. #16

    O parere (neavizata): daca Cristian Tour, firma de turism, presta deja servicii de transport ducandu-si clientii la destinatia aleasa pentru concediu, cu autocarele proprii, banuiesc ca aveau deja mare parte din autorizatiile, avizele, actele si chitantele necesare transportului de persoane. Nu le mai trebuiau multe hartoage. Daca.

    Parca mai sunt firme de turism (de exemplu Paralela 45) care ofera transport gratuit pana la aeroportul de unde decolezi spre eternitateTurcia. Si ei ar trebui aratati cu degetul, de ce nu lasa taximetristii si/sau firmele de transport persoane sa castige o paine.

    A, si reclama aia nu e “la bubel”. O da si la televizor. E Labobell, da?

  3. #17

    Uber tocmai a fost declarat ilegal, pe buna dreptate, in danemarca iar fiscul lor a inceput sa imparta amenzi soferilor care au facut taximetrie ilegal.

    Dar la noi seful fiscului a primit spaga de la Uber asa ca nu cred ca ne putem astepta la o masura similara.

  4. #18

    Nu imi dau seama de unde ai problema asta cu Uber. Inteleg ca ei nu platesc taxe la fel de mari ca taximetristi, dar nici nu au aceleasi beneficii (nu pot parca in zone centrale pe spatiul marcat cu TAXI, nu pot prelua oameni de pe strada, nu pot face parte dintr-un sindicat ce sa le protejeze drepturile etc).

    Imi e tare drag sa aud – “E ok muzica si aerul conditionat?” in loc de “Pana unde mergem BOSS?”

    • #19

      ei nu platesc taxe. stop. nu platesc licente de transport. concurenta neloiala. boss

    • #20

      Ei platesc taxe. Stop.
      Ei nu platesc licenta de taximetrie. Stop.

      Nu merg cu Uber in RO si am mers rar in afara RO.
      Dar in afara RO ai si alte optiuni.

      Revenind la Memento Bus, proprietarii exploateaza zona gri din legislatie.
      Ce-ar putea statul sa faca (dar probabil nu crea)? Sa modifice legislatia in sensul limitarii / reducerii zonei gri.
      Faci transport de persoane? Ai nevoie de autorizatie.
      Faci turism si vrei sa duci niste clienti din punctul A in punctul B cu un mijloc de transport autorizat / licentiat? Apelezi la o firma de transport autorizata / licentiata.

      Iar conditiile de licentiere pentru mijloace de transport / firme de transport sa fie clare si fara loc de invarteli.

    • #21

      prin ei ne referim la UBER. uber nu plateste nimic in romania, nimanui. si am mari dubii ca soferii isi declara veniturile

    • Uber nu e companie de transport, boss.
      Uber produce aplicatii de mobil, boss.
      Rovio nu are sediul in Romania si jucatorii de Angry Birds nu platesc taxe, boss.

      De-aia nici astia nu prea au ce sa le faca, ii amendeaza ca nu pastreaza datele personale ca lumea, ca n-au sapca, ca n-au sosete, niciun guvern nu a gasit procurorii suficient de destepti sa-i acuze de ceea ce fac in mod indirect, doar ii sicaneaza in ideea ca pana la urma se plictisesc. In unele tari au reusit, in altele nu.

      Zicea cineva mai devreme ca a fost interzis in Danemarca. Vrajeala, au amendat 6 soferi, nu pe Uber SRL ca n-au baza legala. Cam asa e peste tot, Uber isi vede de treaba, soferii au de suferit.

    • #23

      aia si zic, christian tour nu e companie de transport, e companie de turism. s-a schimbat paradigma. boss.

    • #24

      U.b.e.r. (de ce sa le fac reclama gratis?) nu plateste taxe in Romania,
      soferii nu au licenta de transport,
      soferii nu au atestat de transport rutier,
      soferii nu au RCA de tip taxi (nu se despagubesc daunele facute de soferii ce efectueaza transport de persoane fara acest tip de RCA),
      soferii nu au asigurare de raspundere fata de calatori si bagaje (daca te-ai lovit intr-o masina de-a lor, din vina soferului, nu vei primi despagubiri, la fel si daca soferul tampit nu inchide bine portbagajul si iti zboara pe jos electronicele scumpe/etc.),
      soferii sunt incurajati de catre sefii de la U.B.E.R. sa nu declare veniturile (citez de la o intalnire la care am participat “oricum in Romania controale nu prea se fac la firmele mici/PFA-uri cu rulaj mic, deci nu va faceti probleme cu taxele”),
      soferilor nu li se controleaza cazierul juridic/auto…

      Concluzia: nici cu taxiurile din Romania nu e mult mai bine, dar macar exista metode de a-i constrange intr-un fel sau altul (exista baze de date comune, se comunica la nivel de conducere, exista verificari, se fac hartii, se anuleaza licente, se ridica taloane, raman problemele intr-un cazier). Pe cei de la U.B.E.R. cum ii penalizezi la nevoie? cum le sanctionezi soferii?
      Voi nu vedeti ca romanii stiu doar de frica, ce le poti face sa le fie frica? sa respecte legea?

    • #25

      “soferilor nu li se controleaza cazierul juridic/auto…”

      hahaha, ne imbatam cu apa rece? noroc ca taximetristii sunt controlati la sange.

    • #26

      @alxzen Bun, atunci hai sa incalcam toti legea, in loc sa incercam s-o implementam corect pentru toata lumea. Legea aia are o logica acolo, poate pe alocuri proasta, dar logica exista.
      Ce logica avem in a ne urca intr-o masina a unui necunoscut, necontrolat de nimeni, care azi poate e la o firma si maine la alta? Cum procedezi daca vrei sa reclami ceva cuiva? Ce nume are? Esti sigur tu ca respectiva persoana e chiar titularul de pe aplicatie? Te uiti la poza lui? Ce numar de telefon are? Exista pe undeva corespondenta asta nume-numar_de_telefon-numar_de_inmatriculare-licenta_de_transport? Ai vreo sansa sa gasesti acea persoana in caz ca-ti pierzi ceva in masina sa? Am auzit de cazuri de oameni care-si uita copilul in masina de taxi, de unde iei copilul la nevoie? Esti sigur ca persoana respectiva chiar are adresa valida in contractul incheiat cu U.B.E.R.? Sau ca numele e cel corect? Iti raspunde la telefon daca suni? Crezi ca ii pasa de problema ta? Cum il penalizezi pentru a-l forta sa-i pese de problema ta? Ii dai ratinguri proaste? Crezi ca asta il opreste sa termine contractul si sa faca altul luna viitoare pentru a-si curata ratingurile? Sau sa plateasca sa i se curete ratingurile? (vezi scandaluri pe la americani)

      Stiu stiu, taximetristii sunt niste idioti, sunt niste smenari, niste tepari… E corect, insa asa cum sunt ei totusi sunt controlati, nici nu aveti idee cum arata dosarele facute de firme serioase (ah scuza-ma, mergi cu Peli-canul/Leo-ne/Sprin-ter/s.a.m.d. si vrei calitate?, nasol…).

  5. #27

    @cetin: te-as intreba daca ai masina inmatriculata in bulgaria si offshore, ca pana la urma totul se reduce la alb sau negru.
    Daca niste smecheri ii ard pe alti smecheri, ca nu stiu cum trec rar-ul gioarsele de autobuze, si am de castigat eu – perfect. Aici nu este pe ideea “mai intai l-au luat pe x, apoi pe y, apoi pe mine”. Daca unul face plata, imi ia si casa de ma judec din strada vreo 15 ani sa mi-o iau inapoi. Ca asa e in Romania. La 112 ma cearta cum de am gresit sectorul, statul ma tine transpirat pe la cozi ca pe ultimul animal ca sa ii plimb hartiile dintr-un loc in altul, irosindu-mi viata, politia imparte amenzi la toti cei prezenti, la spital plec cu toti banii din casa si cardurile in celalalt buzunar. Dupa 25 ani, in toamna psd-ul o sa castige lejer alegerile. Cat sa ne pese de statul roman? Pana la moarte? La un moment dat ajungi sa nu iti mai pese, iti deschizi o bere si iti vezi de propria viata.
    Putin imi mai pasa mie de statul roman. E fiecare pentru el si statul impotriva noastra.

    • #28

      chiar daca le-as avea, sunt LEGALE. asta e diferenta intre chestii.

  6. #29

    Intr-o piata libera, n-ar exista licente LIMITATE de transport pe o ruta sau de taxi. S-ar da tuturor celor care se incadreaza si care platesc taxele necesare. Dar Romania nu a iesit niciodata din comunism si protejaza in continuare orice tip de monopol.

  7. #30

    Exista un organ de control si pentru asta se numeste ICSTR, ceva de genul. Sunt fostii cu “arr-ul si cantarul”, expresia atat de auzita pe statiile pe care vorbesc soferii si mai ascultam si noi cand nu sunt copii in masina 🙂 Cred ca la proverbiala foame a acestor organe de control nu mai ramanea nici urma din firma de transport daca nu era in regula, o parere personala.
    Da, ma transform in turist daca pot sa merg cu unu sau zece euro la Bucuresti (pentru ca eu vin de la mare) daca am conditii mult peste ceea ce ofera restul firmelor de transport (care intre noi fie vorba au luat licentele pentru traseul acela pe muuuulta spaga si interventii facute foarte sus)

  8. #31

    Intreb si eu…care o fi pana la urma anormalitatea? Sa platesti tot felul de taxe, sa iei tot felul de avize idioate ca pana la urma sa prestezi niste servicii de tot rahatul (a se vedea firmele actuale de taxi si de transport persoane), sau sa oferi pur si simplu niste servicii ireprosabile…fara sa platesti tot felul de taxe inventate+avize+mai stiu eu ce tampenii?

    Nu mi-a venit sa cred prima data cand am auzit ca statul scoate la licitatie trasee pe care firmele de transport persoane pot merge. Dumnezeule mare…dar cine a putut vreodata sa vina cu o asemenea aberatie de idee si sa fie acceptata? Pai normal ca daca ii omori pe cei cu taxi si firme de transport cu tot felul de cerinte aberante…aia nu mai au nici o sansa de a supravietui, decat taind exact din calitatea serviciului oferit. De unde bani de vehicule noi? Banii ii suge statul prin mii de cerinte, taxe, avize etc.

    Revolta ar trebui sa vina tocmai din partea firmelor vechi, obligate sa indeplineasca niste conditii tampite. Dar la adresa autoritatilor. Sa treaca peste spagile date ca sa ajunga sa functioneze si sa isi dea seama ca perpetueaza niste situatii stupide.

  9. stai sa vezi, la Galați s-a scos maxi-taxi din oraș. Sunt peste 200 de cascarabete “somere”

    • #33

      Eu as strange toti “patronii” si soferii de maxi taxi, i-as lega de barne (cum faceau cu vrajitoarele) si as chema babele si copii sa le puna o lumanare la picioare. Make a wish foundation de RO.

    • #34

      s-au scos pentru ca
      – era haos in oras din cauza lor
      – pentru ca nu emiteau bilete, de unde rezulta evaziune in floare si bani pierduti la stat
      – pentru ca nu ofereau conditii de calatorit decent: stat in picioare, ingramadit pe tot traseul 102 nu e tocmai amuzant

    • @Cristi nu am zis că e ceva rău, eu sunt unul din susținătorii Transurb pe speța asta.
      @Titwl, patronii și șoferii merită mai mult de atât. Alde tarzan care conduc cu cotul când au 25 de oameni în mașină, 13 în picioare.
      Un bou care conducea cu cotul (cu o mână lua banii și cu cealalta vorbea la telefon) a pierdut controlul la General în rond, s-a dus direct în stâlp, tot geamul lateral ducându-se pe nevastă-mea!

  10. #36

    In conditiile in care nu exista nici o ”pozitie oficiala” din partea vreunei autoritati, in baza unei legi, de ce sa ma deranjeze ca niste unii au gasit o modalitate prin care sa plateasca mai putin si sa-mi ofere mai mult?! Cu ce e mai diferit decat orice alta chichita utilizata de oamenii de rand, gen inmatricularea pe Bulgaria?
    N-am o problema cu Uber, iar faptul ca alte tari au declarat fenomenul ilegal, nu inseamna ca si noi trebuie sa facem acelasi lucru (aici e de discutat mai mult, fetish-ul romanului cu ce se intampla in alte tari e arhicunoscut -pun intended). Ai siguranta sa-mi garantezi ca transportatorii sunt ”dumnezeu pe pamant”, iar Uber/Memento/abcd/wyx… e 666 (repet, fara o pozitie clar din partea justitiei romana)?

    Astia de la Memento se lauda ca vor baga vreo 10 bulioane de euro in investitii daca sunt lasati in pace, hai sa le dam o prezumtie de onestitate… chiar e cazul sa facem lobby un jeguri care isi bat joc de calatori si ii pun in pericol mortal saptamana de saptamana?
    Cat timp nu vine un procuror/judecator/ministru de justitie care sa spuna ”ba, asta e caca- ilegal”, eu ii prefer pe astia mai noi, sunt satul de ”transportatorii” consacrati.

  11. na na na.

    La nemti exact de asta functioneaza legea – in clipa in care tu o iei pe o scurtatura ilegala toti ceilalti, care fac efort din greu sa fie corecti, te reclama la politie. Colegu care face efortul sa ajunga in fiecare zi la timp la servici te reclama ca ai intarziat. Cel care isi tunde gazonul din fata casei te reclama daca tu nu o faci.

    Vreti sa aveti lege in Romania? Asta e singurul mecanism social pe care il stiu io, care face ca legea sa se mai si aplice.

    si da, Uber este interzis in Germania. 🙂

    • #38

      “Colegu care face efortul sa ajunga in fiecare zi la timp la servici te reclama ca ai intarziat”.

      Holy crap, in ce (fel de) firma lucrezi tu, frate? Aparate de pontaj nu exista? Time sheets nu exista?
      Colegi care sa umble cu pâra ”nenea șefu’, sa stiti ca colegu Fritz a intarziat”?! Uite-asa se propaga tot felul de povesti despre nemti….

    • sigur ca in industrie de ex exista. Sunt insa o gramada de locuri de munca si fara asa ceva.

      Ideea ramane valabila.

  12. #40

    Pe langa ca sunt hoti, firmele de genu’ asta, din “economia circulara” si “antreprenoriat disruptiv” si alte buzzword-uri de rahat care nu inseamna decat ca unii au gasit o portita in lege, nu garanteaza nici siguranta clientului la fel ca o firma bine reglementata. Accident de masina in Uber sau autocarele astea? Condoleante si la gara. Nu zic ca nu se intampla porcarii in situatii reglementate. Dar macar se incearca si vinovatii sunt responsabili (in principiu, intr-o tara care functioneaza normal).

    Alt erou ‘disruptive’ e Airbnb, care se spala pe maini de orice responsabilitate, la fel ca ceilalti ‘inovatori’. medium.com/matter/living-and-dying-on-airbnb-6bff8d600c04#.4nxnp6uvb

    • #41

      nu am urmarit subiectul airbnb, dar intreb si eu, ca omul. pe bune, asa functioneaza, deci eu, vasilica ghiocel, ma duc si dorm in casa cu un vasilikan din deutschland, mai ieftinior decat la hostel? si daca vasilikan decide sa ma violeze cu o drujba, cum facem?

    • #42

      Exact asa functioneaza. Oamenii se bazeaza pe user ratings. Si in general nu merg singuri, dar cred ca o drujba e mai tare decat 2+ persoane. Exista si situatia in care nu dormi in casa cu proprietarul, dar tot tre’ sa te intalnesti cu el undeva sa iti dea cheile, etc.

    • #43

      daca te feliaza cu drujba atunci inseamna ca ai avut o experienta culturala conflictuala. dar pana la urma, daca clientul e multumit…..

  13. #44

    Argumentele legate de faptul ca unii respecta legea ( companiile de taxi , firmele de transport persoane), iar altii nu ( Uber, Cristian Cur) sunt vide de continut. Doar bla, bla , bla, LEGE, bla bla, LEGAL,bla.

    Legea taximetrie ar trebui sa asigure conformism, controlul pretului si standarde de calatorie pentru clienti. Pentru taximetristi , desigur ar trebui sa asigure protejarea afacerii lor.
    Problema e ca asa cum functioneaza e doar o taxa de protectie, de cartel – daca vreti, sau ma rog , o suma de taxe de apartenenta. Care nu asigura nici una nici alta. Taxa de protectie catre stat, aia e.
    La fel ca si taxele platite de transportatorii de persoane.

    Altfel, poate imi explicati de ce nu exista in 2016 obligatia ca taxiurile si autobuzele sa aiba aer conditionat functional ( intr-o tara unde vara in orase se intampla des ca temperaturile sa treaca de 35 de grade? )
    Ca taxiurile, respectiv autobuzele sa fie curate, sa miroase ok , soferii sa se ridice la ceva standarde de igiena si imbracare?
    Autovehiculele folosita sa aibe o vechime maxima admisa si o conditie tehnica stricta ( sa nu ramai pe camp , sau pe autostrada in pana? )

    Daca o parte din regulile astea exista si nu se fac controale de catre statul care ia taxa aia de protectie la ce bun pentru mine? EU sunt lasat ca singurul care poate verifica conformitatea ofertantului de servicii , dar fara posibilitatea de a alege altfel ? La taxi tot mai sunt optiuni , la transportul public de persoane , nu prea.

    Atunci, de ce sa nu mictionez eu pe lege si pe stat ?
    Da, maine poate concurenta asta neloiala , ma poate lovi pe mine, pai , poate e cazul sa imi schimb meseria daca nu produce nimic competitiv, ca vorba aia “de aia au murit unii la lovilutie”, ca sa nu mai stea altii pe cur angajati “la stat” sau ca la stat.

    Daca statul vrea sa faca ceva si nu poate face controale, ca n-are personal sau chef ( ca spaga e buna) , poate sa DEreglementeze si sa ofere taximetristillor protejati , respectiv transportatorilor facilitati , sau sa le mai ia din povara, pentru a-i introduce inapoi in competitie. Doar ca ain’t gonna happen, asa ca “la mumu”.

    Si, nu , nu merg cu Uber ca sunt scumpi si nu suficient de buni fata de sourge-ul lor.

  14. #45

    Eu sunt mai legalista de felul meu, asa. Dar din ce inteleg eu memento astia se folosesc de o portita legala. Nu e complet ilegal ce fac, nu e ca si cum nu platesc absolut deloc taxe si alte alea. Din cate stiu eu, firmele care organizeaza excursii si altele au asigurari pt turisti/bagaje (sau ar trebui sa aiba). Si totusi in mod normal n-as folosi.
    Dar, dar… ultimele doua dati cand am folosit firma de transport care are licenta spre localitatea parintilor a fost cam dubios. De la depasiri turbate (era sa mor de inima cand a depasit o alta masina aflata si ea in depasirea unei intregi coloane), lipsa bilete, permiterea accesului unor calatori beti ranga, program de sosiri absolut dubios, etc. Sa nu vorbim de trecut cand s-a depasit cu vreo ora timp normal de calatorie pt ca soferul avea un cunoscut in masina si l-a dus acasa, undeva in afara traseului normal si multe altele (macar acum nu mai iau mai multi calatori decat scaune). Sa nu mai zic de chestii de interior ca au reusit sa ia (se spune ca pe spagi) traseele mai mici din zona si apoi le-au subcontractat. La taxi e un pic mai simplu, sunt mai multe firme, cel putin in Buc, nu-ti place cum se poarta unii, alegi altii. Eu personal nu am dat peste soferi/masini cu care sa imi simt viata in primejdie.
    In ceea ce priveste firmele de trasport au un oarecare monopol pe unele trasee si mie tare mi-ar placea sa pot sa aleg.
    Inca nu m-am decis.

  15. #46

    memento astia sunt dubiosi. Eminescu a simtit de pe vremea lui si a transmis un mesaj peste veacuri.

  16. #47

    Licentierea unui traseu mi se pare cea mai tare smecherie. Sunt cazuri in care detinatorul licentei nu a condus sau avut o firma de transport in viata lui. Transportatorii ii platesc bani sa opereze pe ruta respectiva. Mi se pare golaneala maxima chestia asta. Normal ca se agita toti ca sampania cand vine altul sa bage botul la borcanul cu miere. Daca era ilegal ce faceau astia de la Cristian, erau faultati de mult, la ce interese sunt.

  17. #48

    referitor la Uber, cum sa se ia ANAF de ei cand sefa Uber Romania este fata lui Diaconu, Nicoleta Schroeder, fost sef ANAF?

    stiu, este o pura intamplare dar zic si eu asa… :))
    soferii Uber sunt ilegali, nu Uber si cand sunt prinsi sunt arsi conform legii “http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro/2016/04/uber-romania-amenzi-primite-de-soferi.html”

    desigur. intrebarea este de ce nu se scapa de ei in cateva zile. ar fi atat de simplu de prins in flagrant. 🙂

  18. #49

    Ba da cFR-ul de ce nu merge? de ce nu se investeste intensiv in CFR? Cumva ca sa faca transportatorii rutieri bani cacalau?

    • #50

      incerci sa insinuezi ca ministrii transporturilor sunt toti niste mafioti? RUSINE, VASILE CONSTANTIN!!

  19. #51

    Acu’ sa ma scuzati. Dar intre Memento care nu platesc taxe sau platesc discutabil, sau, sau si o firma de transport persoane care duce 30 de persoane in conserva de aia de 21 de locuri, fara aer conditionat si hurducand oamenii pana la crize de fiere (been there anul trecut), cu pauza de 20 de minute la drum de 6 ore, prefer confortul unei calatorii in conditii omenesti. Sincer, daca e sa aleg intre taxele incasate de stat si binele propriu, prefer pe cel din urma. Cine doreste sa saboteze cu pretul confortului personal, e liber s-o faca.

  20. #52

    Referitor la memento cur :
    Ăștia isi trimit turiștii cu avionul in alte tari mai îndepărtate si trimit autocarele spre aceeași țara cu alți “turisti” sa nu meargă in gol.
    Odată ajunși in alta țara se apuca sa faca transport de persoane între orașe pentru care nu sunt autorizați, alea nu mai sunt curse ocazionale , e concurenta neloiala.
    Am văzut cu ochii mei cum un autocar d-asta memento bus a fost sechestrat de poliție dupa ce i/au cerut cartea de transport si diagramele si a văzut ca gigel era acolo de ceva luni si constant venea la aeroport sa transporte persoane desi el era din România si placa cu acum am venit cu turiștii nu a ținut. Mai mult, banii ii încasează la negru, mii de euro zilnic, nu sunt declarați nicăieri.
    E de ajuns sa dai un search pe google cu christian cur si poveștile horror încep sa curgă.
    Ce ma minunează este ca au investit ceva bani si nu se apucau ei de investiții d-astea dacă nu mergeau la sigur .

    • #53

      Cum le sti tu pe toate ca un om mare! Autocarele preiau turistii pentru a le opera transferul la hotel in cazul sejururilor, iar in cazul circuitelor preiau turistii care sosesc cu avionul si se alipesc grupului care au venit cu autocarul. Niciun turist nu plateste acest serviciu la autocar. Acesta este inclus in tariful pachetului achitat initial in agentia de turism. Sfatul meu e sa mananci un pepene rosu ca e de sezon, nu chestii maronii…

    • #54

      Cum le stii tu pe toate… Si cu turistii care vin in sejur si cărora li se vând excursii fără a elibera chitanța si sunt transportați cu autocarele memento care nu au licența de transport persoane in alte tari dar merg pe blat … In caz de doamne ferește face unul un accident si se descoperă ca turiștii erau cazați in stațiune de 3 zile si erau intr-un day trip cu memento adio asigurări si sa vezi cine mănâncă maro… Așa ne jucam noi cu viețile oamenilor .
      Desigur pare credibil ce spui tu… Agenția trimite un autocar la 3000 km ca sa faca un transfer la hotel pe 20 km in loc sa închirieze ceva local… Seems legit!

  21. De dimineata voiam sa-ti raspund la articol, nu am apuca. Am avut mult de lucru, dar asta nu te intereseaza. Hai insa sa-ti povestesc ceva.
    Eu locuiesc in Popesti Leordeni, iar de la piata Sudului, trebuie sa ma urc in 154 sau 244 ca sa ajung acasa. Vara nu fac asta. Prefer sa merg pe jos, cu bicicleta sau cand se poate cu masina personala. Iarna in schimb, este o alta poveste (frig, ghetus, etc).
    Nu-ti povestesc cum e cu un maxi la ora 17:30 pe 35 de grade, iti poti imagina. Dar iti pot povesti cum asta iarna, m-am urcat intr-o masina si am plecat dinspre piata Sudului spre Popesti. Nimic interesant. La un moment dat, soferul nostru (un domn), se gandeste el ca ar fi misto sa se intreaca cu un alt sofer. Ghici ce! Nu a reusit sa-l faca. Dar a reusit sa puna o frana brusca pentru ca niste pietoni au stat in calea victoriei sale.

    Nu am injurat cand am cazut peste batrana din fata mea (da, nu stateam jos si da ma tineam, superficial e drept), nu am injurat nici cand cel din spatele meu a cazut peste mine, nu am injurat ca mi-am rupt ochelarii in cazatura mea. Dar am injurat aceasta mafie a transportului. Am injurat romanii care ca si mine, din dorinta de a ajunge la serviciu, accepta aceste conditii mizere, am injurat lipsa mea de reactie, am injurat ca m-a facut maica-mea de 1.67 si nu de 1.98, caci pe cuvant ca m-as fi batut cu el si cu altii care fac astfel de lucruri.

    Deci din punctul meu de vedere, repet: strict din punctul meu de vedere, nu-mi pare rau ca s-au introdus conditii mai bune pe undeva prin tara asta, nu-mi pare rau ca cineva fenteaza o alta firma si prin asta statul. Stii de ce? Pentru ca nu merit astfel de conditii, nu merita nici mama mea, nu merita nici vecina din Popesti si in general, nu merita nici unul din romanii care nu au alte optiuni o astfel de mizerie de transport.

    Imi pare rau, dar astazi nu sunt de acord cu tine si cu ceea ce sustii. Calatorilor le pasa. Si ca sa inchei. Intr-un an si 8 luni de cand sunt in Romania si de cand folosesc maxi-taxi-urile, stii de cate ori am primit bilet? (asta apropo de platiti taxe si altele) De 4 ori, de fiecare data a fost control al politiei. Le am pe toate acasa. Le pastrez ca un bou.
    Asta se intampla in Popesti, nu stiu in alte parti cum e, dar nu cred ca este foarte diferit!