Mie mi-a plăcut în şcoală cel mai mult fizica. Dacă nu aş fi fost varză la matematică, probabil acum prestam pe la Institutul de Fizică Atomică de la Măgurele, cercetător 2 şi muream de foame cu reducerile lui Boc, în loc să fiu un blogger de mare succes :mrgreen:

Aşa că, din ce îmi amintesc eu, ştiu sigur că fizica are nişte legi imuabile. Cum ar fi de exemplu acceleraţia gravitaţională. Sau legea lui Ohm (Sunt ohm cu tine, eşti ohm cu mine) Sau legea lui Coulomb, a lui Einstein, Newton şi alţi clasici, mai mult sau mai puţin în viaţă.

De unde rezultă că a calcula distanţa parcursă de un obiect care are o viteză constantă, ce nu ţine seama de frecare, este destul de simplu. Iei viteza obiectului, propulsat sau autopropulsat, iei distanta ce o are de parcurs respectivul obiect, faci o împărţire mică, ba chiar o regulă de 3 simplă şi voila, ai timpul în care obiectul parcurge distanţa respectivă.

Deci, dacă suntem cu toţii de acord cu ce am postulat eu mai sus, să mă lămurească şi pe mine cineva de ce stau eu seara la bariera de cale ferată de pe şoseaua Andronache circa 15-20 de minute, ca să treacă o locomotivă zbanghie? Pentru că gândesc că ar fi destul de simplu să vezi când mai sunt maaaaaaxim 5 minute până la sosirea trenului şi să închizi bariera atunci.

Cumva locomotivele alea sunt scăpate în sălbăticie şi cineva îi anunţă ‘Bă, vedeţi că avem o locomotivă în libertate prin zona Bucureştiului, puneţi şi voi bariera în caz de ceva“?

Foto: Cuvioasa Casiana

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

39 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Asa fac astia de la CF. Cand eram sofer aveam un traseu rural si la iesirea din oras e o trecere de cale ferata. De fiecare data trecerea aia ma intarzia daca incepeam munca la ora vorbita cu patronul ca trebuia sa stau ca vaca la bariera sa astept 15 min. sa treaca un personal cu 2 vagoane in 2 min. max. Ajunsesem sa pleca mai devreme de acasa sa trec inainte sa coboare aia bariera si cand o prindeam coborata prinsesem tupeu sa o iau pe un drum de tara printr-un paraias(doar aveam duba)

  2. Pentru ca nu intereseaza pe nimeni. Aceeasi situatie e pe DN1 (undeva intre Fagaras si Sibiu). O cale ferata strabate soseaua nationala (destul de penibil as zice eu) si semnalele luminoase si sonore sunt puse in functiune cu vreo 20 de minute inainte. Si stai, si stai…pana observi o locomotiva cu 20 de vagoane de marfa care merge cu 10 km/h. A, e cale ferata industriala, bineinteles.

  3. Care-i legatura dintre text & foto? Cred ca-mi scapa ceva… 🙂

  4. Impegatii de miscare nu se uita sa vada daca vine vreun tren. Sunt anuntati prin telefon/statie si ei inchid bariera. Trenu poa’ sa vina sau nu, ei inchid bariera.

  5. #5

    @Bass player: X-ul ala de la calea ferata e crucea sfantului Andrei, adica aia din poza.

  6. Eu serveam tot la 2-3 zile bariera de la Buftea, trecerea spre Corbeanca-DN1. De cand au asfaltat ocolirea, nu mai stau sfertul de ora minim, daca prinzi bariera.

  7. #7

    buna asta ! cineva care e mai in varsta sa aduca aminte ce se petrecea pe valea oltului la raul vadului inaintea construirii viaductului! dau un singur indicu : coloana de 20 de km ! in ’93 cand nu erau atatea autoturisme

  8. #8

    asa la prima vedere pare de ras, dar sa vedeti ziua ce cozi sunt pe centura bucurestiului, ca sa treaca cate un lindicut de lomocotiva…
    bassplayer, ti-a raspuns Graetel:)

  9. #9

    relax, cam peste tot e la fel, diferenta e ca prin ioropa nu mai intalnesti trecere la nivel de cale ferata.

  10. #10

    Si e politie pe acolo? Ca n-am mai trecut de mult dar daca nu e, faci o “aroganta”.

  11. Ai grija numai sa nu faci aroganta chiar cand apare locomotiva :)).

  12. Pai exact asta e motivul pentru care vezi stiri “au fost izbiti de tren…”, oamenii se satura sa stea ca prostii 15 minute, nu mai iau in serios avertizarile, daca ii phooti la creieri atata timp ca vine, vine, vine, calca totul in picioare.
    E ca in aia cu lupul.
    Daca ai sti ca in maxim 2 minute trece, ai sta tapan.

  13. #13

    ce va mai place victimizarea..

    sunt niste oameni normali ca si voi la CFR,au niste regulile si ei ca toti oameni
    sunt sunati sa puna barierea
    adica:cand trece de o gara sau de o cabina in care sta omu’ ala cu steagu galben atunci el suna pe urmatorul si tot asa
    nu e mare branza

    sau nu aveai ce scrie!?

  14. Barierele sunt puse din timp, pentru ca lumea sa-nteleaga ca pe acolo trece trenu’, da? Adica circula, adica CFR-ul are inca treaba. Daca ai trece zilnic pe acolo si n-ar fi bariera pusa, ai zice ca-i linia dezafectata, dar asa…

  15. #15

    Comfor tot legilor de fizica, intre senzorul care lasa bariera si bariera este o distanta d, care in mod normal e parcurca de un tren in 2 minute. Dar pentru ca terasamentul acum e muci, iar trenurile nu mai merg cu viteza la care a fost proiectat senzorul respectiv, astepti tu 5 minute. Desi te-as ruga insistent sa nu faci “arogante” care te pot costa viata. Dupa aia ce mai citesc?

  16. Bariera are un senzor la câțiva kilometri depărtare. Când locomotiva trece pe acolo, bariera coboară automat. Bine, asta nu ține cont și de viteza cu care circulă acea locomotivă. =)) Plus că răbdarea este de aur.

  17. Stii ce e mai amuzant? Se intampla ca trenul sa treaca (dupa 15-20 minute), bariera sa se ridice cat sa treaca 3 masini si apoi sa se puna iar.

    Trist e faptul ca asta se intampla aproape in fiecare zi.

  18. Vibrez la problemele tale pentru ca si eu am stat 30 de minute intr-un soare orbitor sa astept sa se taraie un marfar. Inteleg faptul ca CF are reguli, are normative, senzor la mai multi km de bariera, dar totusi nu ma pot opri sa ma intreb: chiar nu a modernizat nimeni sistemul asta antic?

    In alta ordine a acelorasi idei: dat fiind ce vorbim noi aci – cum naiba ma se intampla accidentele alea ca “un tren a spulberat o dacie”?

    • #19

      pai aseara era ca un tren sa spulbere un biciclist care se plictisise

  19. mai bine inchid astia CFR-ul cu totul. si asa este un mamaut neprofitabil.

  20. Las’ ca tot e bine ! La mine la Rosiorii de Vede astia pun bariera cand pleaca trenu de la Turnu … si sunt ceva cam multi km… ajungi sa stai si 45 de min la bariera. Si nu ii convinge nimeni sa puna si ei bariera macar cand ajunge in vreo comuna mai aproape….

  21. Senzorii sunt pusi prea departe de bariera( normal se pun la cam 1km si exista o formula cu care se calculeaza distanta senzorilor in functie de terasament si de viteza celui mai rapid tren care circula pe acea cale ferata) si trenul merge prea incet. Daca trenul ala merge cu 10km/h si senzorul o fi pe la 2-3 km…

    Ah..si mai e situatia in care barierele nu’s pe senzori (am mai vazut in romanica) si gigelul care apasa pe buton sau da la manivela o face mai devreme ca sa fie sigur ca au coborat :D:))

  22. @ Graethel > Mersi pt. lumina! 🙂

  23. Ah da, tocmai am citit de inca un accident in care o masina a fost lovita de tren. Mai si totusi… cum functioneaza? VEZI trenul ca vine, STII ca e un maldar de fiare care circula cu o viteza respectabila, STII ca nu se opreste in 3 metri ca n-are ABS si totusi in imbecilitatea ta o calci sa treci prin fata lui…
    Asta cu toate ca, dupa ce a trecut trenul, bariera se ridica in maxim 20 de secunde

  24. #25

    1. in iasi , la bjatm, cipoc stie, bariera tinea si 45 minute..fara gluma, pe ceas, intr-o dimineata.. dar s-au desteptat cfr-istii si nu mai e chiar asa..
    2. tot la bjatm, in iasi, am vazut o chestie ce m-a uimit..bariera pusa…a tinut 10 min cam..unii s-au trezit sa treaca..ghici cine era dupa bariera? garcea…apropos, nu a trecut nici un tren atunci..

  25. #26

    Se numeste…protectie anti-prost.
    In alte tari unde curge laptele si mierea si aurul era pe toate drumurile (SUA ba) ….. bariera se pune cu un minut 2 inainte de a veni trenul….iti dai seama la noi cati ar muri daca s-ar face asa !?!?!?

  26. CFR nu au auzit de legile fizicii. Sunt un fel de Chuck Norris!

  27. #28

    +1 jollyca

    Cand vezi ca vine trenu si tu insisti sa te bagi, pai merita sa mori da-te dracu ca sa nu dai prostia ta mai departe.

  28. #29

    poate ca bariera se pune din vreme ca sa aiba timp cfr-istul de serviciu sa sune sa opreasca trenul in caz ca ramane vreun ghinionist cu masina intre bariere.
    sau poate ca pe sinele alea trece uneori si un intercity sau rapid, si timpii sunt calculati la viteza aluia.

  29. #30

    Cand suma tuturor intarzierilor pe CFR intr-un an e egala cu 3 ani nimic nu ma mai mira. Isi iau baietii o marja de eroare, ce vrei.

  30. Pentru ac esti in Romania si cineva de acolo de sus vrea sa nu uitam acest lucru 🙂

  31. nu stie nimeni cand trece de fapt “molocotiva”

  32. Pentru ca e posibil sa nu-ti mai porneasca masina(defectiune) cand te afli chiar pe sine … asa cum spunea si XaeL

  33. peste tot se stă la fel, deoarece cei cu bara respectivă umblă cu presupusul sau pariul – cît timp mai are de parcurs locomotiva pînă la mine?

  34. apropos, scoate poza că nu e reuşită deloc!

  35. “Putem să depăşim faza de certăreţi?” Păi, putem sau o dăm in malahie? Cel mai bun comentariu l-a avut Xael. Mai bine zbori intern, decât cu CFR, asta e chiar o treabă.

  36. #37

    Bariera se pune cand locomotiva ajunge intr-un punct fix. Se ridica , la fel. Ca atare, daca merge incet astepti mult, daca merge repede prinzi acasa ciorba de dovlecei calda.

  37. Stiati ca trenurile din Japonia au avut intarzieri de 6 secunde pe an ?

  38. “Putem să depăşim faza de certăreţi?” Păi, putem sau o dăm in malahie? Cel mai bun comentariu l-a avut Xael. Mai bine zbori intern, decât cu CFR, asta e chiar o treabă.