După ce s-au căcat pe ei 1 an cu tot felul de idioțenii patronate de acel imbecil numit Mișu Negrițoiu, acum au scos o nouă lege a asigurărilor, care vine, desigur, cu niște cretinități la pachet.

1. Asiguratul cu risc ridicat
Potrivit noilor prevederi, acesta e proprietarul de mașină care primește cel puțin trei oferte de primă de asigurare mai mari de câteva ori decât tariful de referință. Pentru că ofertele primite nu sunt deloc tentante pentru buzunarul său, șoferul respectiv se va adresa unui organism special, care-i va face o ofertă bună în materie de prime de asigurare și care-l va îndruma spre un anumit asigurător de pe piață. Interesant e că, odată alocat acest client cu risc ridicat, asigurătorul va fi practic obligat să încheie contractul cu el, altfel riscând o amendă foarte mare.
sursa avocatnet.ro

2. La suspendarea contractului RCA rămânem fără plăcuțele de înmatriculare.
Mi se pare cea mai mare idioțenie posibilă. Deci eu, ca simplu cetățean, sunt prezumat infractor din start și, ca să nu cumva să comit infracțiunea/contravenția de a merge fără rca, trebuie să merg și să cheltui bani și să stau la cozi. Ca să fie el statul român sigur că firmele de rca sunt bine și nu sunt, doamne ferește, păgubite.

3. Răspunsuri mai rapide la cererile de despăgubire.
Absolut, sunt mai convins ca niciodată că evaluatorii se vor mișca brusc mai rapid și vor rezolva totul instant. Mai ales că tot atâția rămân și sunt aceiași mizerabili șpăgari care îi știm cu toții.

4. Asigurătorii RCA te anunță că expiră contractul
Singura problemă e că tarifele fiind mobile, sistemul nu permite oferirea de oferte în avans cu o lună, pentru că se pot modifica tarifele chiar brutal. Și atunci, da, e clar.

5. Asigurările false și piesele contrafăcute, motive de pedepsire penală
Pentru că, până acum, normal că nu exista infracțiunea de fals și uz de fals, nu? Trebuia să se introducă încă o infracțiune, care va fi la fel de inutilă, pentru că nimeni nu o va băga în seamă.

6. Compensarea directă e redenumită decontare directă.

7. Tariful de referință nu mai este calculat de ASF
Normal, acum e stabilit de o societate aleasă de ASF, plătită de la buget. Pentru ca membrii ASF să nu mai poată fi trași la răspundere pentru nimic, nu vor mai face nimic, în afară de a încasa salarii de 15 000 de euro pe lună.

Și cam asta a fost legea.
Pampam.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

23 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Dar când te-ai dus cu teancul de cecuri și ți-ai luat mașină străină (!!!) a fost bine, nu? Alți oameni abia fac un ce-a-re să-și ia recamier. Mână, birjar! :))

  2. #2

    Punctul 2 e cel mai ok. Nu ai asigurare = nu ai masina inmatriculata = nu ai ce cauta pe strada.

    • #3

      Sigur, coa’, are sens sa platesc la motocicleta 12 luni RCA cand ma pot da 6 cu ea. Conform noii legi, daca vreau sa platesc 6 luni RCA, trebuie de doua ori pe an sa predau si sa ridic placutele la venirea toamnei si primaverii.
      Si cum o sa fie, o sa aiba politia niste dulapuri si imi tin chiar placutele mele? va presta gratis pentru asta?imi va da alte placute/numere, schimb toate actele?
      Tu cumva esti de pe planeta lui Tim? =))

    • #4

      Ești pe bune? Poate am 15 mașini și las una pe margine 3 luni, sau poate plec din tara 1 an și n-am de ce sa fac asigurare pt o mașină care stationeaza. Sau poate pur și simplu nu am bani la momentul respectiv și amân 2 săptămâni cumpărarea poliței. Motive pot fi o mulțime.
      Dupe ce că e un balamuc la înmatriculări, fix un alt ghișeu și coada mai lipsea.

    • #5

      s-arparea ca e o portita, ceva de genu daca te “prinde” iti iei amenda 2000 de lei fara rca. Adica dca nu o folosesc si o tin pe bara nu ma “prinde” nimeni. ii fac rca cand vreau sa ma folosesc de ea si aia e.
      Sper sa fie asa, mia studiem. Eu nu am timp sa ma duc sa ma pis si astia vor sa ma duc sa predau sa iau placutele de la politie? si absolut nimeni nu zice nimic… mortii lor de jegosi

    • #6

      Ar putea pur si simplu sa nu colecteze placutele si daca te prinde politia iei amenda si pentru masina neinmatriculata.
      In alta ordine de idei eu cred ca astia au vreun campionat de legi cretine. Nu ai cum sa dai atatea rahaturi care sfideaza logica, normalitatea si bunul simt asa la foc automat.

    • #7

      Inmatricularea unui vehicul este conditionata de o polita RCA valida. E logic ca atunci cind nu mai exista polita RCA inmatricularea sa devina nula. Aceeasi lege este si in Germania. Nu ti se opresc placutele doar ti le zgirie.

    • #8

      Babaeti: a suspenda inseamna “A întrerupe, a amâna, a opri temporar…”. Faptul ca ti-a expirat RCA-ul nu inseamna ca cineva ti-a suspendat asigurarea. Prevederea se refera la cazurile in care intrerupi contractul (atentie, din proprie initiativa) din varii motive (vanzare, radiere, vehicul imobilizat, etc) caz in care poti cere banii inapoi pentru perioada ramasa din contract.
      Toate astea nu fac ca intregul articol sa fie unul idiot, facut de niste idioti, in defavoarea cetateanului. Cu ce se deosebeste un individ care si-a “suspendat” RCA-ul de unul care nu are RCA? De ce unul trebuie sa predea numerele si altul nu? De ce nu am voie sa-mi pastrez numerele (poate am platit pentru nr preferential) daca imi vand masina si in acelasi timp cer banii inapoi pe RCA-ul ramas ?
      Niste cretini….

    • #9

      @Ionut – ai platit pt numere preferentiale si le vrei si pe masina noua ? Ghinion, mai platesti odata. Nu se mai pot pastra numerele.

    • #10

      @Io
      Vorbești prostii, cu tot respectul.
      Dacă îți expiră polița RCA fără a o reînnoi, nu devine nulă înmatricularea sub argumentația că dacă era necesară la înmatriculare lipsa ulterioară anulează procesul anterior. Prostii. Intervin deoarece nu îmi plac dezinformările de acest gen. Aberații din partea unora care nu numai că nu pricep pe deplin la ce comentează, dar nici măcar nu au proprietatea termenilor folosiți.
      Nulitatea trebuie prevăzută de lege, or în cazul respectiv sancțiunea de a circula fără rca valabil este una contravențională, atât.
      Pentru toți ceilalți : intervalul dintre momentul de încetare al unei polițe RCA și momentul încheierii uneia noi nu se consideră ”suspendare”.
      Dacă folosești auto/motoreta doar 6 luni pe an, nu ai decât să îți faci o singură asigurare pe an, valabilă 6 luni, cu începere de la data la care vei folosi unealta.

    • @mario: in 20 mai mi-am recuperat placutele cu numarul meu preferential. Si am platit 30 lei rezervarea pe un an…

    • #12

      Acelasi lucru in Cehia. Ai masina, trebuie sa ai asigurare, nu stai cu masina pe tusa fara sa ai o asigurare valida. Vrei masini, platesti.

  3. #13

    De cativa ani intreb si eu, ca un prost, de ce instantele hotarasc plati suplimentare in caz de accident, iar respectivul sofer avea RCA platit la zi conform OBLIGATIEI LEGALE impuse de STATUL ROMAN.
    In viziunea mea idioata, asigurarea o inchei pentru a fi asigurat, pentru a nu mai fi pasibil de plata unor daune in cazul unui eveniment nefericit…
    Dar iata ca acum daca nu ai asigurare iti ia placutele, esti pasibil de procese penale…dar cand vine vorba de beneficii…tot un prost ramai. Vorba aia si f.tut si cu banii luati!

    • #14

      Din toate punctele de mai sus, cea cu placutele este buna, in opinia mea.
      In, Blegia, unde dau cu sapa, toate inmatricularile se fac direct prin asigurator, si la un singur birou din capitala. N-ai asigurare, nu ai placute.
      Platesti asigurarea, umpli un formular (roz) cu datele masinii si ale soferului, asiguratoul pune un timbre pe el si il trimite prin posta la DIV (inmatriculari).
      In 24(48) de ore ai placutele acasa prin posta. Fara cozi, fara nervi. Pe cuvant, asa ceva egzista!
      Cand nu mai vrei sa circuli cu masina (cel mai des e cu motoarele,, unii le folosesc doar vara) trimiti placutele la asigurator si ceri sa se suspende asigurarea.
      Asa platesti doar cat folosesti asigurarea si ei se asigura ca tu nu iesi pe drum fara asigurare – si la cat de smecher e fatat romanul sadea, sunt sigur ca e o masura necesara.

  4. #15

    Ref punctul doi, în Spania se ridică mașinile neasigurate aflate în spațiul public. Ai parcat mașina în stradă și nu are asigurare, după vrei spus-trei luni ti-o ridică.

  5. #16

    Bo$$,

    Am citit legea, descarcata de aici (asfromania.ro/legislatie/legislatie-sectoriala/legislatie-asigurari/legislatie-primara-csa/5909-lege-132-din-31-mai-2017). Referitor la punctul 2, spune doar suspendare. Nu este definita suspendarea. Suspendare nu este egal expirare.
    Concluzie: daca vrei sa suspenzi contractul, dai placutele. Daca iti expira, nu trebuie sa le dai.
    Prin suspendare inteleg faptul ca ai un contract valid pe x luni, sa zicem 12, si pentru ca vrei sa pleci din tara 3 luni, dar fara masina, faci cerere sa il suspenzi, adica 3 luni pauza dar prelungire cu 3 luni dupa expirarea initiala. Si atunci trebuie sa dai placutele.
    Asa ca, pentru motociclete, nu o sa dea nimeni nici un numar.

    Gresesc? Alte idei, opinii? Asta cu plcutele e la art.6 , aliniatele 6 si 7. Partea sexy e ca daca nu ai spatiu privat (curte, garaj), practic nu poti suspenda un contract RCA.

  6. Tot cu punctul 2 sunt si eu. am 2 masini, o dacie vecje, functionabila, careia i-a expirat RCA-ul. Si am zis ca nu mai dau 450 lei pt 6 luni, cand merg cu ailalta.
    Vine taica-meu acu vreo cateva zile sa-mi zica ca tre sa predau numerele. Ca plm, asa e legea.
    Ca nu-i asa, vine un militian la mine si vede ca n-am asigurare la masina parcata si nemiscata de 3 luni. Cand ei nu au un borderou cu toate firmele de asigurari si cu toate cele 2 milioane de masini din bucale.
    si i se aprinde acolo beculet, lui B 15 FOC ii expira pe 12 asigurarea. pe 13 mergem la el sa-l amendam.
    Ca asta se face zilnic, clar…
    Ma duc la un gaboren si-l intreb de asta.
    – Circulati cu masina?
    – Nu, e parcata de 3 luni.
    – Bun, cand vreti sa mergeti cu ea, ii afceti asigurare inainte si gata.
    – Deci nu-mi dati amenda ca n-am asigurare?
    – Nu domne, termina cu prostiile. Nu avem cum sa stim care masina nu are asigurare, mai ales cand nu e intrafic

  7. #19

    Principalul viciu al legii e ca perpetueaza o aberatie: accidentele nu le face masina ci soferul ei. Degeaba ii dai puncte de malus lui mama-mare, care e proprietara masinii in acte, atat timp cat masina e condusa de tembelul de nepot care da cu ea de toate gardurile si masinile care ii ies in cale. Si care nepot nu apare pe nicaieri in minunatele baze de date ale asiguratorilor.
    Sau tembelul care si-a luat carnetul de la librarie, din Pitesti, si avand B-ul, conduce cate un Transit ca un carutas beat.

    • #20

      Iar cand ca sa repari masinile in care dai ca un bou, trebuie sa dai o asigurare. Si bineinteles ca o sa dai asigurarea masinii cu care ai circulat si o sa ii strici punctele lui mama-mare iar mama-mare o sa aiba o asigurarea mai mare. Asa ca asiguratorul nu pierde nimic, stai linistit :))

    • #21

      În calitatea mea de oaie platitoare de asigurari eram chiar putin îngrijorat de faptul ca asiguratorii ar putea face vreun efort care sa le dauneze. 🙂
      Mai ales dupa efortul facut de ani de zile de diverse alianze si groupari de a face lobby printre barlamentari pentru legi ale asigurarilor juste si drepte. Si profitabile… 🙂

  8. #22

    ”Pentru că, până acum, normal că nu exista infracțiunea de fals și uz de fals, nu? Trebuia să se introducă încă o infracțiune, care va fi la fel de inutilă, pentru că nimeni nu o va băga în seamă.”

    Pentru falsificarea poliței de asigurare avem acoperire în CP, însă norma nouă va viza expres polița RCA, ceea ce îi va conferi statutul de normă specială, care se va aplica cu prioritate. Norma nouă poate prevedea condiții speciale de răspundere/nerăspundere precum și limite deosebite față de cele comune. Nu este nimic deplasat.
    În privința falsului/contrafacerii pieselor auto, situația este similară. Avem sancțiuni în afara CP, cu referire generică la ”produse contrafăcute”.

  9. #23

    Chestia cu asiguratul soferului e romaneste.Daca asiguri madina dai bani mai putini pentru ca nimeni nu urmareste seria ei,doar firmele de asigurari.Daca asiguri cnpeul chestia e urmarita peste tot:asigurari,politie anaf vama etc.Sa luam un exemplu:un adolescent din Craiova sa zicem:a fost in Anglia si a facut accident,a fost in Franta ,accident in Belgia ,accident.Ajunge acasa inscrie masina in Ro si merge la ssigurari:oops ,frate tu la cazierul tau auto dai 5000 pe an.Rezultatul?nici dracu nu mai poate sa faca asigurari !In schimb daca esti profesionist ai un cazier la ARR si te gasesc peste tot.Nu e corect.