Mă uitam la chestia asta, coroborat cu articolul de aici. Zilnic, absolut în fiecare zi aflăm de câte un nene care a condus prin localitate cu 200 la oră și că a fost pedepsit grav de tot, i s-a suspendat permisul și a primit o amendă de x lei, care reprezintă cam un sfert din banii de buzunar pentru masa lui de prânz din ziua aia. Bine, știm cu toții că omul face în aceeași zi contestație și, până se dă un verdict definitiv, conduce bine mersi, se mai schimbă legea, judecătorii, chestii de astea.

Dar ideea rămâne că, pentru oamenii cu bani, amenzile nu reprezintă decât un cost of doing business, sunt oameni, foarte mulți, care efectiv nu știu ce înseamnă 200, 2000 sau 20 000 de lei, sunt doar niște cifre, pe ei nu îi interesează, nu sunt la curent și nici nu vor fi vreodată, au oameni care se ocupă de probleme de astea.

Cum ar fi să se schimbe puțin legislația și amenda să fie procent din veniturile anuale, cum e în Finlanda, parcă? Cum ar fi ca, după depășirea cu peste 50 kmph a vitezei maxime, să ți se confiște mașina? Cum ar fi ca, după ce faci o astfel de treabă, să nu mai ai permis deloc, iar la 3 păcănele de astea, să nu mai ai dreptul de a da pentru permis vreodată? Asta în țara cu cei mai mulți morți în accidente auto, da?

Știu, nu se poate. Pentru că legislatorii și păpușarii lor sunt primii care încalcă legea. Așa că se ascund în spatele unor imaginare drepturi ale omului și își văd de treabă.

De aia.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

56 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ce-o sa fie, mare smecherie, o sa merg doar cu elicopterul din momentul ala, si aia e!

    48
    • #2

      Și ai găsit pilot? Că știi, mai greu găsești pe cineva ok in perioada asta…sau îl conduci singur?

      8
    • #3

      Corbaneee, te striga lumea!

      6
  2. #4

    Aici masina se confisca la mai mult de dublul vitezei legale. Bagi 100 in zona de 50… ghinion. Permisu’ nu se ridica decat daca ai facut cel putin 15 puncte de penalizare, da’ sa vezi coincidenta, daca depasesti dublul vitezei legale, taman 15 puncte de penalizare primesti. Cum am zis, unii n-are noroc!

    19
  3. #5

    Hai sa ne aducem aminte de Vlad Pascu, care a fost prins de politie drogat si fara asigurare si a plecat cu masina ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.Problema nu sunt legile, ca avem destule, ci ca pur si simplu nu se aplica cele existente.

    34
    • #6

      @RobertD: avem legi de toată jena.

      Uite.

      specialarad.ro/urmarita-politisti-soferita-alcool-droguri-arad/

      Ca să nu te plictisești citind îți spun pe scurt:
      ” Totodată, femeia a fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de 2.640 de lei, pentru
      1.circulație pe contrasens
      2.nerespectarea dispozițiilor polițistului rutier
      3. nerespectarea semnificației culorii roșu a semaforului
      4. depășirea liniei continue
      5.conducere agresivă ”

      Pentru toate astea…2600 de lei. Da? Astea sunt “legile” pe care tu și guvernul României le considerați legi.

      2
    • #7

      bine, e exagerat si asa, dar in US, pentru nerespectarea dispozitiilor politistului, era impuscata cu toate incarcatoarele pe care le aveau aia la ei

    • #8

      @Arhi doar daca era de culoarea gresita

      3
    • @vlad hai, mai las-o, ai destule documentare semnate Police Activity pe YouTube in care poti vedea ca si cei care au o culoare “corecta” primesc sfantul dar

      8
  4. Sau să nu se mai construiască mașini care ajung la astfel de viteze.

    8
    • #11

      Să se facă numai biciclete. Și nici avioanele să nu mai poată trece de 50 km/h, când au trecut de viteza asta le tragi pe dreapta :))

      19
    • #12

      @BogDan, orice viteza maxima peste 180km/h te lasa fara permis in Romania. La ce-ti trebuie mai mult?

      7
    • va, Zarax, credeți că dacă mașina e limitată la 170 Km/h e mult să mergi în localitate cu 100 km/h?!
      Ce vreau să spun este că NU limitarea din fabrică a vitezei autoturismului este cheia, ci descurajarea vitezomanilor prin legi care să-i lase fără bani mulți și fără dreptul de a conduce pentru perioade mult mai mari.

      12
    • #14

      Ca sa rezolvam si problema semnalata de Cetin cu amenzile care pentru unul cu bani sunt echivalente cu pretul unui pranza la restaurant, as adauga obligatoriu ca la fiecare 15 puncte de penalizare sa fie nevoie si de niste ore de munca in folosul comunitatii. Si munca asta sa fie undeva la intretinere si curatenia soselelor.
      La fel si pentru permis suspendat, indiferent de motiv. Ti-a fost suspendat permisul pe 60 sau 90 de zile? Vrei sa il recuperezi mai devreme? Atunci dai examentul si, in plus, mai faci si 8 ore de munca in folosul comunitatii.

      1
  5. #15

    Până una alta, trecerile de pietoni și trotuarele sunt în continuare cam ocupate de mașini, citez din primarul meu “nu ne putem pune toată lumea în cap”.

    9
    • #16

      Da, da… fix așa este peste tot în România. Sunt foarte puțini primari cu coaie mari.

    • #17

      De obicei primaritzele au coaiele mult mai mari decat primarii.

    • #18

      @Vali, cine este primarul tau? Spune-i aici numele ca sa il facem de ras.
      Sau te abtii sa faci asta ca sa “nu-ti pui pe toata lumea in cap”?

  6. #19

    n-ai cu cine!!
    daca s-ar aplica amenda proportionala cu veniturile, pe 80% din vitezomanii romanii romani i-ar durea la basca. confiscarea da frisoane politrucilor de la ccr. ramane doar varianta interzicerii dreptului de a sofa.

    18
    • #20

      Ar trebui ca amenzile sa includa si ore de munca in folosul comunitatii. Asa, indiferent cat de multi sau putini bani ai, vei fi afectat aproape in aceeasi masura.

      1
  7. aia cu procent din venituri e cam glumita. de unde dracu sa stie statul ce venituri au cetatenii. ma rog, stiu ce venituri au fraierii ca noi. uitati-va doar la declaratiile de avere ale policienilor, nu intereseaza pe nimeni de la ANAF ca matematica nu da.

    42
  8. #22

    “Cum ar fi să se schimbe puțin legislația și amenda să fie procent din veniturile anuale, cum e în Finlanda, parcă?”
    Pai la noi daca iei 3/4 din parcul auto de lux vezi că are la volan doar bombardieri..cat la suta din aia crezi că-i declara veniturile ( maneliști, pești, traficanți ..etc) !?!
    La ghișeul ANAF:
    – saru’mana domniță!
    – Neața domnule!
    – domnița, să plătesc și eu impozitul și să declar veniturile : 100.000 din trafic de curve, 500.000 din droguri și 200.000 din scheme cu carduri la bancomate.
    – da, sigur aveți de plata 45347,37 lei.
    – merge cu cardul ?
    – se poate domnule, sunteți la ANAF în 2024, ce întrebare e asta ? Puteți cu cardul, puteți cash, chiar puteți depune declarațiile si face plata online, fara a fi nevoie sa vă deplasați până la noi; ba chiar avem consultanți la un apel distanță, gata să va ajute. Noi, ANAF, suntem aici în slujba cetățeanului, să îl ajutăm și să îl îndrumăm, doar nu suntem un organ punitiv incompetent de control.
    – da domnița, saru’mana, uitați banii.
    – hai, sănătate și la anul la mai mult.

    46
    • Trebuie sa recunosc ca am avut o usoara erectie citind conversatia aia cu un functionar al Anaf. Totusi, e bine sa fim atenti. E exact ca la filmele porno; riscam sa ne facem o idee privire cu la ce inseamna interactiunea cu doamna de la ghiseu si cand ne vedem fizic la fata locului, sa ne..inmuiem..

      5
    • #24

      dar voi stiti ca prostul de mine s-a dus la ANAF sa plateasca ceva, acum vreo 5-6 ani, fiind convins ca nu are cum sa nu poata plati cu cardul?:))))

    • Pur si simplu nu inteleg nemultumirea asta vis-a-vis de plata cu cardul. Daca nu se face plata exclusiv cu cash, cum mai exact sa previna si oamenii aia tranzactiile cu bani FALSI!
      Ar trebui sa gandim inainte sa criticam.

      3
    • #26

      Adevărul e ca funcționarii ANAF București sunt ceva…deosebit

  9. #27

    In tarania asta feudala de Romania nu ai sa vezi nivelul ala de civilizatie, niciodata.

    11
  10. #28

    Toate problemele astea se vor rezolva mai repede multumita avansului tehnologic. Infrastructura inteligenta, AI, vehicule autonome. Automobilul va sti mereu unde esti, viteza de deplasare, viteza maxima admisa in zona, distanta fata de restul vehiculelor, va detecta si intelege instant obstacole si situatii periculoase si va lua decizia corecta in milisecunde. Va fi practic imposibil sa lovesti o alta masina sau un pieton. Teoretic, toate astea exista deja, doar ca trebuie standardizate si legiferate. Sigur, politicienii vor trage de timp pentru ca nu stiu pe ce lume traiesc, satisfacand astfel corul de imbecili care vor urla ca ei nu simt masina, ca nu se vor lasa manipulati, nu vor cipuri si 5G de la oculta si ca li se va restrange dreptul de a omora oameni.

    37
    • #29

      Care mai e placerea in a conduce cand totul va fi automatizat? Cand toate masinile vor fi conduse de la distanta sau independent fara sofer? What’s the point then?

      Nu cred ca solutia e asta ci mai multe amenzi si mai mari, cu legi aplicabile mai stricte. Asa s-au educat multi din alte tari cu apa calda, doar nu crezi ca in trecut progresul in ceea ce priveste accidentele rutiere au fost doar multumita avansului tehnologic. Nu zice nimeni sa nu fie masini inteligente dar nu cred ca toate ar trebui sa fie asa si impus acest lucru din fabrica.

      Ca si exemplu, de cand cu legea Anastasia (aplicabila de anul acesta) referitoare la orice persoana care conduce baut la volan/sub influenta substantelor psihoactive si/sau fara carnet de sofer iar acesta savarseste omor din culpa intra in inchisoare fara drept de suspendare fata de cum era in trecut cand putea primi inchisoare cu suspendare sub supraveghere. Acum e direct cu executare. Nu e mai bine?

      5
    • #30

      @Daniela: daca iti place sa conduci, te duci la un simulator sau pe un circuit si conduci de te rupi. Altfel, carui masochist ii place sa stea 1 ora in trafic? Placere my ass :))

      17
    • #31

      Nu am spus ca nu vei mai putea conduce. Vei avea posibilitatea sa fii tu la volan, ca si pana acum, doar ca nu vei putea depasi pe linie continua, nu vei putea depasi limita de viteza legala, nu vei putea pune in pericol niciun alt vehicol sau pieton, nu vei putea conduce baut sau obosit pentru ca masina nu iti va permite sa faci toate astea. Deja exista producatori care limiteaza la 180 viteza maxima, din fabricatie. Desigur, va exista si varianta complet automatizata, pentru cei care vor un somn sau netflix intr-o deplasare din A in B. Iar pentru amatorii de senzatii tari, sint convins ca vor exista in continuare circuite de viteza unde pot sa se dea peste cap dupa plac. Sint bune si amenzile mari, dar uite ca ele genereaza alte probleme, dar si noi metode de eludare. Cum ar fi sa folosim mai mult capul si inteligenta, decat restrictiile si pedepsele?

      24
    • Si mie imi place sa conduc si niciodata nu voi cumpara o masina autonoma (servo si abs mi se par suficiente nici macar cutia automata nu mi se pare un + ba dimpotriva in depasiri prefer cutie manuala ca sa pot controla eu complet puterea masinii) , iar partea cu simulatorul doar cei carora nu le place sau n-au condus niciodata pot spune ca simulatorul e acelasi lucru cu placerea de a conduce in realitate.

      6
    • #33

      In Romania bos? :)))) Mai mare delir ca asta mai rar mi-a fost dat sa vad.

      3
    • #34

      @Andrei
      “Cum ar fi sa folosim mai mult capul si inteligenta, decat restrictiile si pedepsele?”

      Poate ai vrut sa spui ca ar fi bine sa folosim restrictiile si nu pedepsele. Pentru ca din cate imi dau eu seama limitarea vitezei maxime a unui autoturism este o restrictie. La fel si celelalte masuri propuse de tine, intra tot in categoria restrictii.

      Daca am fi capabili sa folosim capul si inteligenta, atunci ar trebui sa ne bazam pe masuri de constientizare. Adica sa le explicam soferilor cat de periculos este sa conduca agresiv si cu viteza mare si ei sa inteleaga si sa adapteze viteza la conditiile de drum. Si sa mai inteleaga si ca oricum nu ajuta sa depasesti in curba pe linie continua pentru ca nu economisesti nici 10% din timpul total de deplasare.

      1
  11. #35

    S-ar putea dacă s-ar vrea. Dar cum vitezomanii nu sunt doar pești și traficanți de diverse ci și beizadele locale, nu cred că se va întâmpla prea curând.
    În spatele prezumției de nevinovăție e realitatea în care până la rămânerea definitivă a hotărârii mai încalci legea de câte ori vrei, pentru că poți.

    5
    • #36

      vrei sa spui ca beizadelele nu sunt doar pesti si traficanti de diverse ci si vitezomani?

      7
    • #37

      @Ender Nu, vreau să spun că nu toți peștii și traficanții sunt beizadele și nu toate beizadelele sunt pești și traficanți. Și dacă tot ai mașină de 200-300k de ce să nu scoți tot ce poți?!
      Ultima chestie simpatică auzită pe tema asta a fost că nu s-au putut recupera imaginile și filmul așa că însăși poliția a cerut admiterea plângerii. Ce baftă au unii…

      3
  12. #38

    Pentru ca cei care merg in Romania cu 200km/h+ sunt fie politicieni, fie au relatii cu politicienii, fie sunt bugetari sau functionari publici.

    8
  13. Mai eficient ar fi un detașament de bătucitori. Te prinde cu țșpe km in plus, stai un pic, vin băieții, te bătucesc 5-10-15 minute in funcție de gravitatea faptei și de regretul arătat, la revedere drum bun și o conduită preventivă !

    7
  14. #40

    Depinde locația unde s-o-ntâmplat șmecheria. Dacă era-n sat/oraș sunt de acord, dar dacă era la dracu-penis atunci australienii dau dovadă de retard mental sever.

    3
  15. #42

    Nu e in Finlanda, e in Elvetia. Amenda e un procent din cat ai declarat la fisc ca ai castigat in anul anterior sau, daca esti strain, se calculeaza in functie de valoarea masinii plus alti factori. La 3 amenzi (indiferent ca sunt de viteza sau pentru ca nu ai dat prioritate) iti pierzi carnetul definitiv si esti obligat sa mergi 2 ani la psiholog pentru ca se considera ca ai o problema sa respecti niste reguli. A, si amenzile (sau punctele) nu se prescriu niciodata. Daca la 18 ani ai fost terbilist si ai luat o amenda, aia ramane acolo ca first strike toata viata.

    11
  16. #43

    Sa se poata ce?

    1
  17. #45

    Australia, ano Domini 1980, pleaca o cunostinta definitiv p’acolo. om cu pantoful drept mai greu, asa.

    dupa prima luna de munca astepta plicul cu fluturasul, doar ca plicul a fost mai plin: avea si 5 amenzi pt viteza, cu poza, tot tacamu’. cca 75% din bani. nu l-a oprit nimeni in trafic, nu l-a tras pe dreapta pt spaga, nimic. doar i-au luat banii. bonus: l-a chemat o tanti de la hr-ul firmei si l-a anuntat ca valorile firmei nu sunt pt vitezomani si ca daca persista o sa zboare din firma.

    a mai facut? voi ce ziceti.

    16
    • #46

      si noi am luat in Germania amenda pentru ca mergeam cu 34 kmph in zona de 30. a fost asa, deschizatoare de orizonturi:)) amenda avea inclusiv poza nevesti-mii la volan:))

    • #47

      Cu siguranță NU

    • #48

      Cu siguranță NU.

    • #49

      foarte periculoasa asta cu poze insotitoare cand vine amenda. daca nu e nevasta aia din poza atunci amenda ramane cea mai mica problema

      14
    • #50

      Nu știu despre ce vorbiți, eu sunt membru al asociației de luptă pentru dreptul la intimitate în mașina personala. Să se termine domnule dictatura asta a camerelor de luat vederi exact când nu te aștepți. Plus că aia din dreapta nici nu era o femeie, era o păpușă de-am pus-o să pot circula pe HOV.

      3
  18. #51

    Cei mai amuzanți din articolul acela de la zoso sunt racerii aia cu skode, care in continuare au impresia ca si-au cumparat Passat sau Audi in loc de un Logan la suprapreț. Degeaba le explici ca masinile alea nu sunt facute pentru asa ceva, si sunt niste cotete in general ca nu ai cu cine ei tot in delirul lor o tin.

    6
  19. M-aș mulțumi cu simplificarea amenzilor și aplicarea lor direct pe numărul mașinii.
    Fără discuții, fără rahaturi gen: trimite-ne tu nouă te rog cine a fost la volan, noi te vom crede pe cuvânt și îi vom trimite amenda respectivului.

    Nu, direct pe număr, apoi se descurcă cine lasă mașina la cine. Cei de la închirieri au rezolvat simplu problema asta peste tot în lume, la noi nu se poate, ca să rămână portița deschisă pentru șmecheri să pună ceva săgeată pe procesele verbale.

    La fel și cu radarele, stai și te oprește nenea garcea să stea la discuții, niște găinării. Te-a luat, te-a pozat, ți-a trimis poza frumos acasă și tot, fără rahaturi că: dacă vrei să vezi dovada/poza trebuie să ne dai în judecată și o aducem atunci.

    Dar…vorbim degeaba, toate astea există pentru ca să poată scăpa cine trebuie, simplu.

    9