Am citit ieri un articol foarte interesant, legat de tâmpitul rebranding al mărcii Jaguar, care a decis că gata, trebuie să se adreseze publicului tânăr și woke, pentru că se simt îmbătrâniți și nu acesta e drumul. Astfel, au reușit să vândă 49 de mașini în aprilie 2025.

Sigur, articolul e un pic biasat, pentru că Jaguar au și oprit complet producția fostelor mașini, prin urmare o lejeră debusolare există între clienți și o așteptau și ei. Iar proxima mașină apare în 2026, deci e o pâine de mâncat până atunci.

Ce nu înțeleg eu este de ce fac brandurile mizeria asta? Nu de alta, dar nu e singurul și nu e singurul în domeniul auto, poate nu știți de rebrandingul Dodge, care a decis, la un moment dat că gata, vor trece complet în barca electric și au pus boxe bluetooth care să imite zgomotul motorului. Boxe la care li se întrerupea conexiunea. Bine, între timp au decis că decizia a fost cam pripită și au dat înapoi, dar rămâne întrebarea.

Ești Jaguar. Ai o clientelă solidă, constituită din oameni de succes, oameni puternici, oameni cu bani, logoul tău, brandul tău asta înseamnă, putere, bani, rafinament, eleganță, higher ups. Și decizi, peste noapte că gata, pe tine, ca firmă, nu te mai reprezintă asta și targetul tău sunt tinerii din clip. Oameni cu lejer handicap, îmbrăcați în pink, cu gender studies și care locuiesc cu părinții, zero venituri, ocupați să salveze broaștele de galapagos, palestinienii, natura și, în general, fără ocupație. Dar tu ești firmă și vrei să vinzi, că de aia exiști. Și nu înțelegi de ce fosta ta clientelă nu îți mai cumpără căcaturile, că doar tot jaguar ești, cred că e din cauză de discriminare, oamenii nu înțeleg că woke e direcția, electricele, vivat gay.

Serios, nu înțeleg deciziile de business bazate pe buzzul tâmpit stârnit de o minoritate extremistă și scandalagioaică. Adică e ok să te prefaci că vai, sigur, contează foarte mult această problemă în societate, hai să mai facem niște cursuri de incluziune socială cu angajații, dar când e vorba de vânzări și clienți, știi foarte bine că danger hair nu au bani, nu cumpără, nu au nicio resursă, piața ta sunt tot proștii ăia care, de fapt, muncesc și au bani, nu fac geneder studies. De ce ai face acest shift complet? Ce studii tip McKinsey plătești, care să te facă să virezi un business de miliarde către un business falimentar?

Da. Dont know.

Dacă v-a plăcut ce ați citit, dacă știți că am rămas din ce în ce mai puțini oameni verticali, avem și noi nevoie de voi.

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sunt in disperare rau de tot, de cand au fost preluati de Tata si incearca orice. Problema e calitatea nu brandul.

    • #2

      au futut calitatea si la rovere de rade lumea de ei pe toate platformele sociale. pacat ca arata atat de bine

  2. #3

    eu nu inteleg, lucruri care merg si sunt bune dc sa le schimbi. omv si a schimbat logoul in ceva oribil de urat. KIA acum ceva timp si a schimbat logoul in KN de explodasera cautarile pe google ce masina e KN

    • #4
      Comentariu controversat

      Strategiile de marketing de genul sunt necesare intr-o lume in care consumerismul e la baza, iar produsele ti le fac chinezii, ca le fac repede si ieftin. Pentru ca sigur n-o sa ti se duca vestea din gura in gura din cauza calitatii extraordinare a produselor pe care le vinzi.

    • #5

      @iuliana De ce nu? Traim intr-o lume in care expresia “calitate” a devenit un cliseu. Orice produs cauti, la descriere gasesti cuvantul asta. Adica, cum pot sa fac diferenta intre 10 produse care au acelasi rol si la descriere au “calitate”? Mai demult ne luam dupa review-uri, care tot viu grai e. Apoi s-au prins vanzatorii si faceau conturi false cu review-uri extraordinare. Oricat de ciudat suna, la multe produse ma bazez pe chestia asta din gura in gura, chiar si aici de pe blog, la recomandarea unor oameni in care am incredere, am cumparat produse. Cred ca cei de la marketing ar trebui sa inteleaga mai degraba ca un brand il construiesti in timp.

    • #6

      hai ca la kia inteleg, logo-ul ala era de mileniul trecut dar la omv ..wtf inteleg ca electrificare si alte trenduri dar cand sustii o cauza nu devii acea cauza, daca il sustii pe base nu inseamna ca trebuie sa te razi in cap si sa devii alcoolist, ca il sustii pe nicusor nu inseamna ca trebuie sa te scobesti in nas, sa-ti faci permanent si sa vii la cravata cu integrale
      asa si jaguar, maxim puteau scoate un model electric si ciuciuhau pt fanii lor gay si woke nu sa transforme brandu in hartie igienică de lux

    • #7

      Daca mai aud pe vreunu ca Basescu era sau este alcoolist sparg televizorul si jocul de tetris! In plm inseamna ca nu ati vazut si baut cu alcoolisti daca sustineti un asemenea fake news.

  3. #8

    Jaguar s-a dus dracului de la Ford.
    Aveau modelul ala ieftin (care acum e pe toate drumurile la noi) cu piese de mondeo. inclusiv volanul.

  4. #9

    Eterna crestere perpetua…filozofia economica a capitalismului, se pare ca incet dar sigur incepe sa ajunga la final si trebuie inlocuita cu…habar nu am ce dar nu cred ca pot exista doar 2 sisteme sociale.

    • #10

      epuizarea resurselor si poluarea e un semn ca eat the rich

    • #11

      capitalismul e ca un copil cretin care traieste in lumea lui paralela. e evident ca nu poate exista crestere infinita dar capitalismul sta acolo cu destele in urechi si striga LALALALALA asteptand crestere infinita

    • #12

      Cred că mai degrabă eat the poor, că sunt mai mulți și le vor deveni, în curând nefolositori bogaților.

    • #13

      soylent green

    • #14

      Ai votat PCR?

      Capitalismul (social) este cea mai buna formă economică care a existat până acum. Nu vorbesc de capitalismul sălbatic/tip Manchester. Datorită capitalismului ai un telefon, ai medicamente, până la urma urmei viața pe care o ai cu vacanțe și excursii, cu laptop și mașină. Ajutoare sociale, muzee, teatre șamd.

      Ceea ce zici mi se pare pur și simplu fie o obrăznicie, fie o prostie răutăcioasă.

    • #15

      capitalismul in forma actuala nu mai poate exista. adica cea in care economia e bazata pe crestere continua, an de an. afecteaza resursele naturale si concentreaza resursele monetare in mainile unor super reach pana la nivelul la care vom ajunge sa apartinem toti unui megachad megatrilionar. sigur, nu in răstimpul vietilor noastre. dar se apropie de final. faptul ca avem alea si alea e irelevant, si plugul a aparut datorita organizarii tribale.

    • #16

      Da, știu ca anticapitalismul este la modă acum. Poate interesează pe cineva și partea cealaltă a „degrowthului“. In partea a doua este un interview in engleza cu niște oameni de știință olandezi care își permit să aibă o altă părere. Dpmdv merită ascultat. De la minutul 42 este numai in engleză, ptr cine înțelege germana merită de ascultat și partea întâi.

      open.spotify.com/episode/5s1QRGE65M4w5yl75Eq9Kq?si=nkxjm5MkQCOnWyY_SofzBA

  5. #17

    Si daca vrei sa cumperi ceva, efectiv nu poti, vanzarile sunt oprite pana vin modelele noi. Colapsul e asadar normal, iar toate articolele copypasta sunt usor pe langa.

    Vedem la anul daca rebrandingul va functiona sau nu.

  6. #18

    Probabil pentru ca au angajat un pizdicel din ala, care a vrut functie mai mare si nu putea fi refuzat pentru ca woke, negru, egalitate, apoi a venit cu idei misto si din aceleasi motive nu i-a dat nimeni una peste bot, si tot asa.

  7. #19

    masinile electrice nu sunt gay

    • #20

      si nici viceversa.

    • #21

      @zedicus: la-nceput de secol XX, mașinile electrice erau “marketate” către femei, că nu trebuie să se murdărească de ulei & co.
      În concluzie, EVs are gay AF. 😀

  8. #22

    Probabil directorul s-a uitat prea mult la Disney. Sau primeste subventii de la wokisti.

  9. #23

    Roger Moore a murit la timp.

  10. #24

    cel mai probabil e vreun manager cu volanul pe dreapta caruia i s-a dilatat la ideea unei reclame de gen/ul. ne ducem pe copca ca umanitate. mai vorbim in 50 ani. oh wait.

  11. #25

    Jaguar mie mi se pare masina aia pe care o are cineva in garaj uitata. Si pe care nici ei nu isi amintesc sa o fi cumparat! Lotus in schimb mi se pare ca au acum doua modele sexy rau.

    • #26

      lotus e geely… mult succes!

    • #27

      Nu trebuie sa o cumpar ca sa imi placa! Ca daca toata lumea spune ca ceva e misto, peste vreun an face si dacia ceva similar. Acum toate de la Peugeot si Renault zici ca sunt Lamborghini de departe!

  12. #28

    Din punctul meu de vedere, Jaguar au o criza de identitate de cand au aparut, cu cateva momente de sclipire. Altfel, Jaguar a incercat mereu sa ofere alternative mai accesibile la modele produse de Aston Martin sau Rolls Royce/Bentley. Si uneori le-a iesit, de multe ori insa nu le-a iesit.

    Apoi e si intreaga istorie a industriei britanice de masini, efectiv s-au auto-sabotat singuri si si-au distrus aceasta industrie (la pachet cu Jaguar). Pentru cine e interesat de un pic de istorie:

    www.youtube.com/watch?v=l7qKebPKMJQ (managementul Englezesc).

    www.youtube.com/watch?v=a2RQzuzzR9g (partea 1)

    www.youtube.com/watch?v=KcsLTr89u9U (partea 2)

    Strict din perspectiva istoriei lor ca brand (Jaguar), nu e ceva nou ce fac in acest moment. Este ceva ce au facut mereu:

    www.youtube.com/watch?v=yyY5kqqVq1k

  13. #29

    …singura mea varianta pt care Jaguar ar deveni woke ar fi …pentru ca activistii au prestat in reclama pe gratis? …poate si regizorul ar fi fost activist si a prestat pe gratis? …poate ca locatia inchiriata era a unor activisti si au dat-o pe gratis?

    I got nothing.

    • #30

      menutz, au schimbat logoul. au scos jaguarul ala si acum e o placa pe care scrie jaguar. o poti confunda bine mersi cu JONGOO sau cum mortii lui ii zice la suvul ala chinezesc electric

  14. #31

    ca si kathleen kennedy, cand esti gay si ai o politica de promovat brandul cu care lucrezi nu mai conteaza.
    jaguar probabil a promovat vreun popo/trans in PR ca sa-si atinga targetul de incluziune si asta e rezultatul.

  15. #32

    Directorul creativ din spatele intregului rebranding este acelasi din spatele marelui succes al campaniei la Bud Light cu un transexual

    • #33

      se ocupa si de partide din zona social-democratiei?

    • #34

      de partidul suveraputinist, prin lider.

  16. #35

    Cacatul woke ne-a aruncat in bratele cacatului de extrema dreapta. Ce am realizat la 50 de ani este ca prostia merge intodeuna , bă dar intodeauna in extreme, nazism sau woke.

    • #36

      #dorime

    • #37

      Stai sa vezi cand o sa faci legatura dintre promovarea de cacat a tot ce inseamna “woke” si ridicarea de nicaieri a astora antiwoke! Da mai dureaza pana atunci!

  17. #38

    JLR sint luați de Tata și cu asta s-a spus tot.
    Pe mine mă miră britanicii ce au fost și ce au ajuns.

    • #39

      Nu-i semn bun când iobagul îți cumpără vaca.

    • #40

      daca si Tata e iobag…

    • #41

      @Boss, Tata nici măcar chai masala nu produce ca lumea… Am făcut un clasament, împreună cu colegii hinduși, legat de mărcile de chai masala și a ieșit cam așa:

      (0) Cel preparat de Mama Soacră – câștigător neoficial
      (1) Tea India
      (2) Wagh Bakri
      (3) Tata Tea

      Apropo: mânuțe roșii cui nu-i place ori nu a auzit de chai masala.

  18. #42

    Deci la ce e reclama? Avem de ales între următoarele:

    -a venit circul în oraș la noi;
    -apă de gură de la Oriflame;
    -a băgat tercot la Dragonul Roșu;
    -carton de izolat acoperișul de la Baumit.

    • #43

      la o masina ce semnifica putere, bogatie, stabilitate financiara

  19. #44

    Dragă Comunitate, articolul și majoritatea comentariilor -dealtfel excelente- demonstrează cu prisosință iadul mental aka disonanța cognitivă în care românii [din România] se zbat de ceva vreme…

    O să ziceți “ia uite bă și la ăsta, fmm, cum se dă el de ciumec, folosește cuvinte sofisticate, poate e chiar poponar!”…

    Eu mi-am câștigat cu greu eticheta, de care chiar sunt mândru, încercând să trag semnalul de alarmă înainte ca mărfarul să deraieze:

    Profitați măcar acum de defazajul istoric al României și evitați alunecarea în mocirla woke! V-o spune unul care a fost și încă este în ea, căci odată intrați, e foarte greu să mai ieșiți, și prea mulți o să ajungeți ca, din disperare, să vă uitați la unul ca Trump ca la Trimisul Domnului.

    E dureros și trist, dar pro-europenismul actual este doar o țiplă colorată frumos sub care bolborosește purulent wokeismul, și cum spunea cineva mai sus, alternativa este fascismul. Ori mafiotismul imperialist rusesc. Grea alegere!

    Hai, vă pupă Nelu!

    • #45

      Trump ca Trimisul lui D-zeu poate fi cel mult o consecință a lobotomiei, nu a disperării.

    • #46

      @Peredhil – bine că ești tu deștept, doar că nu… Analfabet funcțional, în cel mai fericit caz.

      Mai roagă pe cineva să-ți citească încă odată ce am scris, căci singur, te arunci că rața la muci, doar la numele Trump.

    • #47

      Știu câțiva oameni care, prin comparație, ar putea să mă trateze de analfabet, fie el și funcțional. Stai mumos, nu-i cazul tău. Uite, să-ți explic așa, ca pentru trumpiști. Te-ai referit la o situație ipotetică. În parametrii aceleiași situații ipotetice am precizat că alegerea unui personaj ca Trump pentru a vindeca epidemia woke e ca și cum ai vindeca un cancer cu Ebola. Tehnic, funcționează, dar ar fi o imbecilitate. Bine, am folosit stilistica ta, cu Trimisul. Acum ai înțeles, înainte să sari ca Donald la musk, sau trebuie un desen?

    • #48

      Coae, nu mă refeream concret la Trump ca Trimisul Domnului, ci era o formă de a sugera intensitatea disperării la care pot fi aduși oamenii…

    • #49

      Evident. Iar cei ce în intensitatea disperării lor antiwoke ar decide printr-o formă alambicată și obscură de socializare a neuronilor că unul ca Trump ar fi soluția la problema lor ar avea cel mult scuza lobotomiei. Ca să-ți folosesc cu nerușinare paleta stilistică, n-ar fi decât un profet mincinos.

      De woke în exces scapi în mai multe feluri, unul fiind votatul cu portofelul, tema articolului de altfel. De trumpism în exces scapi mai greu.

  20. #50

    Idioteniile astea pornesc de la management cand se plictisesc si carti idioate le zic ca trebe sa scoata anual ceva nou, ca ala e trendul.
    Aia intreaba
    -“Ba baieti, ce faceti voi marketing sa va justificati existenta? Care e planul? Ceva nou?”
    Marketingul raspunde “Sefu, ultimele trenduri de care se vb pe interneți e cu xyz. Ca sa fim in pas cu moda, putem face si noi”
    Management “Bun, faceti”

    Si toti trec sa implementeze si isi freaca mainile gandind la prime si conversie si de-astea.

    Dar putini fac slice-ying de-ala bun cu “care e segmentul de baza, oare ii alienam etc”. Nimeni nu-si pune pb de a avea 2 design-uri de logo in paralel pt linii diferite de produs. Nuuuu, noi facem, se adapteaza clentii, da-i dreaq.

    Toti vor se bifeze ceva in Cv, bonusuri, pe nimeni nu prea intereseaza rezultatul final. De aia Amazon e asa tare, sunt printre putinii care fac asta cu clientul in cap.

    (La fel e in software cand idiotii de programatori se plictisesc de java sau php de ex, si vor sa lucre-invete Go de ex. Vand ideea la CTO, ala da ok, iau bonusurile, peste 3 ani produsul e nefunctional sau mai prost ca ala vechi)

  21. #51

    Gayuar

  22. #52

    Jaguar este un brand de masini sport si sedanuri sportive, nise in care a avut succes cu F-Type si prima generatie de XF. Problema e ca niciun producator din zona 50-100k nu se mai bazeaza pe aceste genuri de masini, in zona asta de pret SUV-ul e la putere, iar Jaguar isi vindeau SUV-urile in reprezentante JLR langa Range Rover. E-Pace si F-Pace au fost niste masini reusite, insa cand ma duc in reprezentanta sa o cumpar si vad un Range Rover langa la pret asemanatoar ( vorbesc de Evoque si Velar ), uit de Jaguar si ma duc sa negociez un Rangie cu dealerul.

  23. #53

    Pentru ca e Corporate Greed plus niste consultanti bine platiti care nu au raspundere – toti promit sa creasca in vanzari an de an, chiar si in conditiile in care piata se contracta, iar deciziile le iau contabilii si nu oamenii de vanzari. Si atunci CFOul se arunca all-in pe geografii sau paturi sociale noi, avand singura justificare un powerpoint despre imbogatire rapida.
    Doar ca intr-o industrie conservatoare asta se poate face la fel de bine in mod safe, cu un sub-brand lansat special pentru noua piata (worst case scenario il ingropi dupa asta si se uita ca ai incercat), si JLR nu duce lipsa de nume sonore: ar putea folosi lejer Evoque pentru modele noi woke / tineri sau Pace pentru EV-uri, fara sa afecteze brandul principal.

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.