După cum v-am zis, vreau să îmi iau un Touareg, în leasing, pe firmă.
Aș avea nevoie de niște idei, sfaturi, tips and tricks, avansuri pentru că ultima mașină în leasing am luat-o acum 11 ani și nu mai știu mare lucru, în plus, habar nu am ce acte trebuie, pe unde trebuie să umblu, când fac leasing operațional pe SRL. Și mie nu îmi place să mă duc natural, adică prost, la întâlniri de genul. Please proceed.

Deși, vă spun, botul de la ultimul Touareg arată ca un cioc de rață cu sclipici și asta mă face trist. Dar e singurul SUV de dimensiune mare în preț decent.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

42 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    pa sereleu nu se lua chiu7?

    • #2

      Am luat o Octavia noua prin Sixt Leasing. Fetele foarte săritoare, lasă un mesaj și pe FB dacă ai nevoie de date de contact direct către om care te ajuta cap-coada.

  2. #3

    Pfff, Touareg? Nu e bun!

    /s

    • #4

      Hai, Şarpe, ca parc-ai fi biban pe site! Pai asa se face?
      Uite-aici: “Stiu c-ai zis Touareg, da’ eu iti sugerez noua Tesla Benz Carrera. Bun, e 833.000 de euro, are motor bizonic in doi timpi, da’ e mai ieftin decat Veyron. Nu are el spatiu pentru familie, da’ cu discountul dealerului si cu voucherul Rabla o scoti lejer in 700.000. Acu’ faci cum vrei”.

    • #5

      Nea Zapada, stiu si imi fac mea culpa, dar sunt la munca… Am facut eu comentariul ca sa nu mai trebuiasca sa-l faca altii :*.

  3. #6

    Salutare! Ma poti contacta in privat. Lucrez de ceva timp in domeniu.

    • #7

      Deci e secret nu?adica omu posteaza un articol public si tu o dai in privat.

    • #8

      De ce privat?
      Postarea cred ca este si ca sa adune informatii si ca sa beneficiem cat mai multi de ele.

    • #9

      @un om
      O vrea omul să ia secretele alea bune cu el în mormînt, să nu cumva să le împartă cu alții…

    • #10

      Nu e niciun secret, dar daca postez aici ar trebui sa fac reclama unei firme de leasing cu care colaborez de mult timp prin parcul auto la care lucrez. Daca fac asta lumea va sari in sus ca “parcul e samsari”…ca “firma de leasing e hoti” … “stim noi!”, s.a.m.d. In cazul in care Cetin hotaraste ca il pot ajuta ii voi da contactul meu de la firma de leasing si el va hotara daca a fost o colaborare care merita mai departe recomandarea lui, pentru ca stiu ca atunci cand ceva/cineva merita, omul nu ezita sa laude si sa recomande.

    • #11

      barengott vrea sa ii vanda abonament VIP de leasing lu Cetin. Care mai are VIP si la black friday eMag. Toate beneficiile astea doar datorita calitatii comentatorilor. Huoooo. Asta isi ia masina pe banii nostri

    • #12

      Barengott, și eu sunt interesat? Cum pot sa iau legătura cu tine?

    • #13

      Era sa uit! Eu il pot pune in contact cu omul care ii face finantarea…daca vreti detalii despre ce acte va trebuie, cat timp dureaza, ce va obliga un casco si ce nu, mai jos Alex a comentat foarte pe subiect.

    • #14

      barengott, cand am scris, mi am asumat. linkurile utile tuturor sunt binevenite, indiferent daca sunt de la firme sau alti bloggeri.

  4. #15

    La banii astia iti iei Golf!

  5. #17

    Am făcut asta fix luna trecută, aceeași mașină, și la fel, în rate.

    Dar am mers pe credit auto, dobânda e la fel și mașina e a mea.

    Am încercat să evit leasing fiindcă acolo ești prizonierul lor, te pot lovi când vor ei cu comisioane și costuri și dacă vrei mașina, trebuie să o iei nu ai ce face.

    Bine, la mine a fost SH, Touaregul 7P (facelift neaparat) e foarte ok și ca fiabilitate și putere, impozit etc.

    Ce îți recomand, vorbește cu un broker de credite. El are relație directă cu bancile și orice problemă se rezolvă mult mai repede. Eu am făcut totul online, nici nu l-am cunoscut pe tip decât după ce mașina a fost deja plătită și în drum spre România.

    Plus m-am documentat la greu despre model înainte, dacă vrei mai multe detalii.

    • #18

      Omu’ zice: vreau touareg nou, pe firma, cu leasing operational. Raspuns: Touareg SH, credit auto. (vand golf4).

      Ontopic:

      -> Experienta mea e cu Autoworld Cluj + Porsche leasing. Achizitia a fost facuta in 2018, procesul e similar si acum (m-am interesat fiindca anul viitor imi expira leasingul operational si probabil voi incepe un contract nou de acelasi fel).

      In linii mari:

      1. Mers in reprezentanta cu modelul configurat de acasa, pe sufletul meu. Consilierul din reprezentanta a dat niste clicuri, verificat niste stocuri, a facut si ea inca o data configurarea si mi-a dat 2 optiuni. a. varianta pe care am ales-o eu, in 3 luni, direct din fabrica, tailor made. b. varianta unei configurari care respecta tot ce voiam eu, minus portbagaj actionat electric, livrat intr-o saptamana dintr-un showroom din Austria. Am ales b.

      2. Dupa ce ne-am hotarat pe ce model mergem, interfata dintre dealer si brokerul de leasing a fost facuta exclusiv de consilierul Autoworld. Mi-a cerut actele firmei si contracte/facturi/extrase de cont pentru verificarea incasarilor din firma, pe ultimele 3 luni.

      3. Diverse: Casco e obligatoriu, se include in rata de leasing. Nu se aproba fara. Pentru ITP nu platesti nimic, se ocupa ei, schimburi de ulei, mentenanta clasica se ocupa ei – fara costuri extra.
      Exista niste pachete de mentenanta extra, care acopera si consumabile (placute, discuri, ulei cutie de viteza etc.) la niste costuri modice, daca vrei sa acoperi absolut toata intretinerea masinii in perioada contractuala, din rata. Recomand. Astfel, singurele costuri curente ce raman in responsabilitatea ta sunt cele de combustibil si anvelope extra, cand e momentul.
      O alta mentiune: agreezi prin contract o limita estimativa de numar de kilometri parcursi pe an si asta influenteaza putin rata. O masoara doar la finalul contractului (nu in fiecare an). Daca ai depasit limita, platesti ceva extra, daca ai facut mai putini, primesti ceva bani inapoi.

      4. Durata contractului: din cate am inteles, exista variante cuprinse intre 2 si 5 ani. Difera de la broker la broker si influenteaza direct valoarea ratei lunare. La finalul contractului, ai optiunea de a da inapoi masina la dealer si sa resetezi procesul sau optiunea de a trece spre un alt instrument financiar sau plata integrala la o oferta preferentiara, daca te decizi ca vrei sa pastrezi masina si dupa ce se termina contractul de leasing operational.

      In linii mari, cam asta ar fi. Posibil sa fi scapat chestii minore din proces, dar daca mai sunt intrebari specifice, imi amintesc. Overall, experienta mea a fost una pozitiva. In plus, rata de leasing se poate incadra ca si cheltuiala pe firma, contabilul / contabila te poate invata cum o poti folosi in folosul tau, in functie de specificul activitatii tale si cifrele pe care le rulezi in firma.

      Sper ca am fost de folos!

    • #19

      extrem de

    • #20

      Nu a reieșit nicăieri din text că ar fi vrut nou, doar că Touareg, ăsta ultimul, dar care s-a lansat în 2018, deci de 3 ani sunt destule. Și la mine tot pe firmă a fost, nu persoană fizică.

      În rest da, dar vând Golf 5, nu 4.

    • #21

      manu, la leasing operational masina nu e a mea si nici nu vreau sa fie. in 5 ani voi dori sigur alta. o dau inapoi si iau alta.

    • #22

      Touaregul asta nou CR pare ca a mai slabit cu 200kg fata de 7P.
      Dar despre 7P cu ce este mai buna versiunea facelift fata de cea pre ?
      Eu stiu ca cele facelift vin cu o instalatie complicata de adblue.

    • #23

      “rata de leasing se poate incadra ca si cheltuiala pe firma” Nu toata rata ci doat tva-ul ratei iar daca masina nu este utilitara (iar tuareg nu e) doar in limita a 18000 euro din valoarea bunului nou…la sh sau aduse de dealer nu stiu, e cu tva intracomunitar dar nu ar trebui sa fie problema ta daca o cumperi de la pj romanesc, e problema lor cum se compenseaza mai departe. Atentie si la bonurile de benzina, se deconteza desemena numai tva-ul (de fapt se scade din tva-ul datorat statului) dar numai daca-s acoperite cu foi de parcurs respectivele bonuri…pe aici prin ct anafu la asta se uita prima oara, sa nu folosesti masina firmei in scop personal cica, iar daca o folosesti se considera venit deci intri la impozit. Plus amenda plus din urma. Idem electricitatea si altele, daca faci pe nebunul iti ia si facturile de telefon, te pune sa platesti 50% din tva-ul recuperat pe ultimii 5 sau de la ultimul control, sunt nenorociti rau de tot.
      On topic: te duci la firma de leasing cu oferta/factura proforma de la dealer, primesti o lista de acte care sa le aduci, ei le studiaza (odata se platea comision nerambursabil ptr asta) si daca le place ce vad te cheama sa semnezi contractul. Sa ceri un scadentar clar cu platile si cu data la care trebuie sa fie banii debitati in contul lor, sa ai grija sa faci transferul inainte cu o sapt ca sa pici pe data limita, chiar si in acceasi banca. Am avut masini pe leasing (financiar ce-i drept) si nu imi mai trebuie vreodata. Cel mai bine e credit bancar, si dobanda mica si masina e a ta, dar credit pe firma nu prea dau usor bancile in ziua de azi …zici ca da de la ma-sa asa fac de urat. Daca ai deja linie de credit dechisa e mai usor, iti iei ce vrei si le arati factura dupa aia, pui baniii cand vrei, e altceva.

    • #24

      utilitar sunt astea gen Navaro, L200, nu?

    • #25

      Ce conditii trebuie sa indeplineasca firma, dpdv contabil/rulaj/incasari pentru eligibilitate ?

    • #26

      Vezi tu, când ai un Leasing operațional chiar nu ai grija reviziilor, reparațiilor, etc. Nici măcar a nenorociților ălora de anvelope.
      Nu toată lumea vrea sa ia masini in care sa bage mii de euro doar pentru ca “bai, e a mea!”
      Imi este extrem de indiferent dacă e a firmei de Leasing, câta vreme am libertate sa ma duc cu ea prin toată lumea civilizata (ba chiar și la fratii din est) și orice se întâmpla cu ea chiar nu e problema mea. Eu oricum o sa am ce conduce.

    • #27

      @cetin utilitare nu erau alea cu omologare N1?

    • #28

      habar nu am

    • #29

      offtopic: Bine ai revenit, Dragos!

    • #30

      Nu am plecat niciunde George, pur si simplu ii respect dorinta lui Arhi de a nu mai posta, cel putin nu pe teme de impact si patima, politice, medicale, etc.

      Am intrebat de leasing pentru ca ma intereseaza si pe mine, punctual. Si cu raspunsul asta, dispar din nou ca magaru’n ceata inca o perioada buna de timp.

      Seara faina !

    • #31

      utilitar sunt astea gen Navaro, L200, nu?

      Da domnule, si dubele si excavatoarele si altele. Si suv-urile si turismele daca sunt omologate ca utilitara, le recunosti ca au bancheta spate lipsa si geamurile opace-vopsite. Dar depinde de firma, eu zic de firmele gen buticareala care iau marfa dintr-o parte si o duc in alta parte…depinde pe ce cod caen este firma. Daca este tip ”guler alb” poti lua si septar cu de toate cu tva integral deductibil ca o bagi motiv de reprezentare, ai nevoie de imagine ptr contracte serioase, o masina buna te ajuta in afaceri, e absolut legal. Dar orice artificii ar face contabila tot cum zice anafistul ramane, el zice ba sau da indiferent ce scrie in lege. Si ai noroc daca ai anafist in firma, daca iti vine o anafista ai pus-o…cel mai jegos anafist e la ani lumina de cea mai ”miloasa” anafista.

    • #32

      @dragos: pai sa fii solvabil, asta e tot, sa nu te ingroape rata. In principiu se uita (din ce am inteles) pe intrari cash-incasari, sa fie constante chiar daca firma are ceva datorii. Depinde de fiecare firma de leasing, ei fac anumite corelatii in balante, au un fel de comisie care analizeza fiecare dosar si in functie de risc iti da dobanda mai mare sau un nr de rate mai scurt, conteaza si daca ai mai lucrat cu ei si ai fost serios, cel putin asa era acum ceva timp. Era un baiat aici care zice ca e in domeniu, poate da din casa cate ceva. Dar trebuie sa fii aproape complet in groapa ca sa nu se aprobe, au relaxat conditiile foarte mult fata de acum 5-10-12 ani. Pe pf sau pensionar e doar o formalitate, aproape te roaga sa-ti de bani dar la firme e jale, iti cer si pe mama si pe tata cu purcel, catel… o roaba de hartie, o gramada de copaci. In continuare cea mai buna modalitate ptr rate auto e creditul bancar, dobanda mai mica, fara casco, fara limitari dar ramai cu tinicheaua la urma. Fiecare ar trebui sa stie ce vrea.

      1
    • #33

      @cetin www.rarom.ro/cs-uploads/Extras.pdf
      Deci N1.

      Stiu ca la ruda saraca (aia de cehia, cu motor transversal, MQB) exista in configurator optiune pentru omologare N1.

    • #34

      @dragos

      Nu prea conteaza incasarile ca mai trebuie sa duci balanta/bilant. binenteles trebuie sa fie acoperitoare si sa fie constante adica minim3 luni legate. sa nu fie pe pierdere.certificat de atestare fiscala… dar merge extrem de repede 7-8 zile de la depus acte la aprobare cam cu toti cu care am vb in ultima vreme…

      La diviza pentru medici(credit auto) mi-au zis ca e si preaprobat in 3 zile fara sa pun o oferta pe masa am trecut pe acolo doar sa intreb ce oferte au. (am conturile toate la ei pers fizica + firme). la renault(RCI) tot asa s-a aprobat in 3 zile pentru sotie.

    • #35

      @Arhi, corect, mea culpa, nu mi-am dat seama că e vorba de nou.

      Și eu am făcut acele calcule, dar îmi pare că ies prea scump. Fiecare are avantaje și dezavantaje, dacă banii nu sunt o problemă clar lipsa stresului cu reparațiile și tot merită.

      În cazul ăsta e cum zice colegul mai sus, ești forțat să mergi cu Porsche leasing în cazul VW, știu că ei au exclusivitate.

      @Andrei, da e mai slab cu 200 kg dar doar dacă îl iei chel. Platforma e clar superioară fiind inițial gândită pentru Benteyga și Cayenne și se vede dacă te uiți deasupra roților spate ce mult seamănă forma.

      Are AdBlue dar ce să fac, toate mașinile mai noi îl au, nu e ca și cum îl evitam, mai veche mașină nu aș fi luat oricum. Are îmbunătățiri la suspensia pneumatică, și mai sunt niște probleme rezolvate la motor, fiind cel de 262 cp nu de 245. În general la orice mașină prefer faceliftul midlife pentru că se rezolvă multe probleme.

      Strict personal și subiectiv, inițial pornisem pe Q7, dar am mers și eu pe ideea Maddamei, să iau ceva mai ieftin dar să aibă opțiunile, decât brand premium și vehicul chel.

      Am avut o surpriză plăcută pentru că e mult mai premium decât mă așteptam, ca izolare fonică, confort, suspensii, ținută de drum pe drumurile naționale cel puțin, seamănă foarte bine cu Cayenne, chiar nu mă așteptam, știam că e platformă comună dar totuși.

      Dacă se poate pot pune link (nu e de vânzare ci de la firma care l-a adus și s-au laudat cu ea) dar eu sunt foarte mulțumit, km putini, istoric bun, uneori merită riscul cu sh, dacă nu iei primul cazan care îți ia ochii.

    • #36

      normal ca se poate

    • #37

      Este o firma in Bucuresti “Auto big consult” care aduce masini la comanda, am cativa cunoscuti care au luat de la ei si sunt multumiti.

      Eu oscilez intre Touareg 7P prefacelift sau Lexus RX 3 din perioada 2010-2013.
      Imi plac amandoua, doar ca Touaregu vine cu un impozit pe masura, plus ca tot ne ameninta UE si guvernul roman ca vor sa impoziteze pana-n luna dieselurile vechi.

      Lexusul este hibrid si beneficiaza de o reducere de 95% la impozit, insa nu se gasesc piese aftermarket aproape deloc, iar piese din dezmembrari nici pe atat.

  6. #38

    De obicei dealerii auto lucreaza bine cu anumite firme de leasing. prin care au si dobanzai mai mici
    de ex la VW se lucreaza prin Porsche leasing … la tot ce tine de tiriac/ mercedes etc prin tiriac leasing . Ambele firme…sau mai bine zis, anumiti oameni de la cele 2 firme, recomand

    toate “cifrele intiale” sunt negociabile, de la comision lunar adrministrare, la taxa logistica (de inmaticulare), comision de acordare intial etc. la fiecare din ele se mai pot “ciupi” cateva procente

    PS: o taxa noua PE care am vazut-o in utlmul contract facut… taxa de blocare CIV la RAR. DE 4 EUR/ LUNA, WTF !!!!

    asta nu se poate negocia ;))

    iti pot da niste nume de oameni profi de la cele 2 firme de leasing…

    de obicei te duci la ei cu confirguratia deja facuta si aprobata impreuna cu dealerul ….si totul merge smooth

  7. Hop și io: la leasing operațional n ai limitări gen număr de kilometri?
    Asta de fapt știu că este, la noi la firmă s au redistribuit mașinile pe la tehnicieni, unii care aveau mașină nouă și făceau kilometri (leasing operațional) le au dat celor care fac kilometri mai puțini și au mașini mai vechi luate în leasing financiar.
    Presupun că pe lângă avantaje, treaba vine și cu chichițe care ustură.

  8. #40

    Dar te-ai interesat clar cand livreaza dealerul masina? Pt ca situatie concreta..comandata ..si platit avans prin Martie..promisa livrare in Iunie..si ce sa vezi..masina n-a sosit..si nici nu stiu ceva concret.

  9. #41

    Recent am facut leasing financiar, nu operational, pentru un Tucson la Unicredit Leasing . Am mai lucrat cu ei si acum cativa ani, sunt foarte ok ca si proceduri. Totul s-a facut pe mail, am trimis proforma, mi-au trimis oferta . Dupa ce am stabilit detaliile,mi-au trimis documentele la semnat, electronic . Daca nu aveam semnatura electronica, aveau ei consultant si pt asta, sa te ajute sa iti faci semnatura electronica. Au platforma de suport, pt perioada contractuala, unde poti vedea facturile, scadentar asigurari, etc . RCA si CASCO iti trimit ei oferte pe mail, tu selectezi oferta care iti convine .Mai am leasing la Impuls, care si ei au fost relativ ok, dar nu au avut partea asta cu semnatura electronica . La ei actele le-am semnat olograf si am trimis scanate . Pe site la unicredit sunt cam toate detaliile, au si calculator de leasing . Din ce am vazut, au si oferta de Leasing Operational . Pe mine nu m-a interesat operational, cand termin leasingul vand masina asta si fac alt leasing, sunt la al 5-lea contract in 14 ani .

  10. #42

    n-as incheia un contract de leasing pentru un bun care nu este esential in desfasurarea activitatii. de exemplu, are rost leasing-ul cand firma are in curs o extindere substantiala a activitatii, pentru care sunt necesare bunurile in leasing.
    exista obiceiul pagubos de a incheia contracte de leasing atunci cand firma nu are bonitate pentru finantare prin credit bancar. adica, esti considerat ca ai un risc prea mare pentru credit, dar ti se acorda o finantare mai scumpa, care sa acopere riscul pentru finantator.
    rezultatul: rata finantarilor neperformante este mult mai mare la leasing si in conditii mult mai impovaratoare.
    cine are timpul si placerea, sa consulte portalul instantelor sau alte site-uri de profil, gen cele cu publicatiile executorilor.