Tot timpul ăsta cât a nins, m-am uitat cu cea mai cruntă invidie la posesorii de gipane, care treceau fără nici o jenă prin locuri unde noi, muritorii de rând, ne chinuiam ca hoții de cai.

Așa că am luat decizia ca la finalul contractului de leasing, să le pun mașina în brațe celor de la leasing și să îmi iau un jeep. Așa că am niște întrebări.

Dacă dau mașina înapoi, mai trebuie să achit și rata reziduală? Știu că e ilogic ce spun, dar știu că sunt tot felul de chichițe tâmpite, de care te lovești de-abia la final, așa că întrebarea rămâne, pe leasing operațional mai trebuie să plătești și ultima rată, chiar dacă nu vrei mașina?

Dacă dau mașina înapoi, pot lua altă mașină pe același contract, fără să fie nevoie de alergătura de la prima mașină? Logica mea spune că în mod normal, da, mai ales că nu am întârzieri la plată sau altceva.

Mai trebuie să dau din nou avans sau pot continua contractul pe altă mașină smooth and calm?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

55 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu sunt eu priceput in domeniu, dar sunt destul de convins ca daca nu ai contract tip “flota” vei avea nevoie de un nou dosar/avans.
    Pe de alta parte, depinde de valoarea reziduala. Daca este o suma modica, cum a fost in cazul meu, consider ca cel mai rentabil e sa o achiti, iti insusesti masina, o vinzi, si banii obtinuti ii pui frumos ca avans pentru gipan.

    Doar o parere.

  2. Eu stiam ca regulile de la leasingul operational sunt diferite fata de cele de leasing financiar (clasic pe care si-l face orice om). Am impresia ca la cel operational se obliga ei sa iti ia masina inapoi. Ceva de genul.

    • #3

      Skybax » nu stiu. eu am un contract care zice ca la final mai dau 2000 si iau masina definitiv.

    • #4

      Operational se face pe firma, stiu ca ma ocup si eu de un contract din asta. Ce ai tu, este financiar, cu valoare reziduala la final. Poti sa le lasi masina in brate, nu mai platesti nimic. Totusi, mai citeste inca o data contractul. Eu l-am citit pe al meu de muuuuulte ori si tot am luat teapa la final, m-au pus sa platesc taxele vamale. Din fericire pt ei, si din pacate pt mine, efectiv m-am indragostit de masina asta (nu-ti spun care :P, e super din toate punctele de vedere), asa ca am platit tot ce au cerut numai ca sa ramina a mea.

    • #5

      Catrina Catrina, cine te-a pacalit mai draga ca duci masina si nu mai datorezi nimic daca ai financiar? Papusha, pana la achitarea contractului de leasing in integralitate datorezi valoarea ramasa de plata plus penalizarile aferente, daca ai intarziat. Daca nu mai platesti masina, fie ca o predai fie ca ti-o iau ei, le datorezi restul contractului ramas neachitat plus penalizari plus cheltuieli repo (daca ti-au luat-o ei). Te ameninta, te someaza, valorifica eventual masina la primul pret vandabil (care de foarte multe ori e mai mic decat ce datorezi tu) si tu ramai fara masina, cu diferenta dintre datoria ta si valoarea pe care au recuperat-o ei din vanzare ca datorie, cu cheltuieli de judecata, repo etc PLUS 7 ani de ghinion la CRB in care nu vei mai avea voie nici macar sa mai treci prin fata unei institutii financiare, nu mai zic sa iei credit/leasing.
      Fa-ti un bine si citeste mai atent cele cateva zeci de pagini ale contractului de leasing sa vezi exact ce datorezi. Taxele vamale le-ai datorat pentru ca ai avut o masina noneuropeana, luata inainte de ian.2007. Pentru ele se plateau taxe vamale la final, calculabile la reziduala. Dupa ue s-a schimbat.

  3. Incearca buy-back.
    Spun asta pentru ca se cumpara foarte greu masini azi.Eu stau cu a mea de o luna la vanzare si doar geambasii de masini ma suna.
    Dezavantajul buy-back-ului e faptul ca daca ai reno iti iei tot reno sau eventual Nis san (ca-s parteneri).
    Dar la vantul care bate prin reprezentante merita sa incerci orice varianta.
    Oricum ca s-o vinzi pe a ta, vezi pretul pietei, mai scade 500-700 euro si poate o dai repede.

    • Poti sa faci buy-back cu orice masina,depinde de firma care il face.De exemplu la mercedes se face buy back la orice masina,la fel si la audi.

    • #9

      Orice, numai nu buyback! Ti-o evalueaza dealerii la un pret de batjocura! Poti plusa chiar si 2-3 mii de euro la pretul de evaluare si o vinzi ca painea calda oricat de proasta sa fie piata => va fi sub pretul mediu de pe piata.
      Ca o idee, unui prieten i-au evaluat Skoda Fabia de 4 ani la putin peste 3000 de euro. A vandut-o cu 4800 intr-o saptamana de la postarea anuntului.

    • #10

      trebuie sa platesti reziduala, sau inapoiezi masina asa cum este cu ce ai platit pana acum, dar nu cred ca vei mai putea face alt leasing la ei.
      de pe lista de jipane nu recomand nimic NIMIC in afara de patrol din 2002 – 2005 (deci la mana a doua) si am avut cateva d’aste la viata mea (in prezent Touareg, o rabla buna de mers pe uscat cu el). Eu mi-am luat un Logan de 3000 de euro la mana a doua pentru mers pe timpul asta si sant foarte multumit (si plang si in ziua de azi dupa Nissan Patrol). Nu uita totusi ca trebuie sa ai anvelope pentru off road (nu de iarna) ca sa te ajute masina…
      Spor! succes!

    • #11

      4800 Fabia, ma faci sa rad, dude! Suntem in rromanica, la banii astia iti cumperi Octavia

    • #12

      Dude, cu 4800 de euro in rromanica iti cumperi A6

    • #13

      Iti iei audi a6 de 4 ani? adica din 2008 ? Mai viseaza la un 2001 . Pentru multi un audi cu peste 300 k la bord si propietari fara numar din 2000 este mai valoros decat o skoda fabia din 2008 cu km pana in 100 si un singur proprietar. Si aveti pareri.

    • #14

      @maniak, daca m-as urca intr-o masina din 2000 prima destinatie ar fi Remat.
      Un Audi A6 din 2000 in stare buna (daca poti descrie astfel o masina de 11 ani) e 1800 de euro .

  4. cel mai bine te duci la ei şi negociezi o altă maşină.
    eventual nu kuga.

  5. nu inteleg de ce nu le-o dai in brate acum … de ce ar trebui sa stai pana termini leasingul? de-aia e leasing sa o dai inapoi cand te saturi de ea
    PS
    ia-ti RAV4

  6. Bai barbate, tu ai semnat un contract si nu sti ce e in el? Sau umpli saitu de prostii ca sa aiba fraierii ce citi?

  7. Man, dar gandesti gresit din start. Nici nu conteaza daca la finalul contractului iti vor cere rata reziduala (e absurd s-o ceara, dar in fine..). Daca tot astepti pana la final, cum sa le lasi masina?? Achita rata reziduala si vinde masina.

    Oricat de proasta ar fi piata, nu-i lasa pe ei s-o evalueze, ca avans pentru o masina noua. Iesi in pierdere clar si nu cred ca-i cazul sa le faci vreun cadou..

    Oricum, nu merge sa continui contractul, ci trebuie altul nou.

    Asa ca achiti valoarea reziduala, vinzi masina si banii ii dai avans pentru o masina noua. Fara evaluari de la dealeri sau leasing.

  8. #24

    Pana nu achiti rata reziduala masina nu intra in posesia ta.La terminarea unui contract de leasing exista posibiltatea de a prelungi acel contract,de a achita rata reziduala si achizitiona implicit masina si alta varianta de a renunta,adica nu platesti rata reziduala.In cazul unui contract nou,actele si alergatura sunt aceleasi deoarece vorbim de alte sume,calcul de rate si alte cele.La fel cum spunea cineva mai sus,daca nu vrei sa ramai cu masina la final,da-o inapoi de pe acuma si cumpara x-shase:))

  9. Dar de ce jeep și nu sedan 4×4? Că totuși nu trăim în Siberia să ai nevoie de garda ridicată tot timpul.

    Jeepul are și dezavantajele lui. Greu de parcat, la viteze mari face ca porcul beat, etc.

    • #26

      Alexandru Savu » de ce? tocmai mi-am futu ceva la toba sub masina, face ca harley davidson cand porneste. daca aveam jeep, nici nu mirosea bucatile alea de gheata

    • #27

      omg,fofo?nuuuuuuu……….

  10. #28

    In general se aplica regula 1 obiect de leasing = 1 contract de leasing, adica daca iti iei 10 dube identice vei avea 10 contracte distincte. Pentru ca poti vrea scadentare separate, ca pe unul poti avea intarzieri la plata si sa iti ia bunul ala etc, sunt mai usor de administrat. Nu conteaza ca esti bun platnic, la fiecare bun nou se deschide dosar nou (nu vei continua pe dosarul/contractul vechi), intri in departamentul de risc, esti evaluat de la cap. Faptul ca esti bun platnic iti aduce maxim o bila alba dar nu te sare de la evaluare.
    La operational (din cate stiu) poti preda masina oricand si se spala ei cu ea pe cap, platile tale sunt considerate inchiriere si nu rate ca la financiar. Daca platesti reziduala -> duba e a ta. Trebuie sa vezi exact termenii de reziliere, pot varia.
    Nu cred ca mai exista cineva care sa iti accepte un leasing fara avans. Din nou, daca esti bun platnic poti obtine eventual un avans mai mic dar fara avans nu cred ca ai cum sa iei. S-au ars destule firme de leasing in anii de glorie economica din deceniul trecut dand leasing cu avansuri mici la diversi cockeri pe masini scumpe, se duceau in vacanta cu ele sau le rulau 1-2 luni si le aduceau inapoi. Pierderea unei firme de leasing in cazul asta e f mare, masina aia se depreciaza puternic, mult mai mult decat 1-2 rate. Firmele de leasing se simt confortabil cand iti cer un avans care sa acopere o asemenea pierdere in caz ca te razgandesti.

  11. Pe scurt si la obiect:
    -contract nou , avans nou
    – daca vrei buy back te duci acum cu masina si nu astepti finalul contractului
    -daca astepti finalul contractului, atunci te duci cu cheile la ei si le lasi la finalul contractului. Atentie:sunt unele contracte care spun ca daca faci asta, platesti o penalizare care ghici , are valoarea ratei reziduale.

    Prin urmare, trb sa citesti contractul..daca nu vrei, mi-l trimiti mie sa-l citesc si-ti spun ce trb sa faci (pro-bono) 🙂

  12. #30

    Daca te-ai pregatit mental pentru cheltuieli “x 2” pentru revizii, combustibil, piese, merita. Daca nu, nu. Exceptia e Duster, unde cheltuielile sunt mai mici.

  13. #31

    Am un suv, ma descurc mult mai bine decat oricare limuzina chiar daca nu am 4×4 DAR sunt invidios pe PAJERO frate.. mananca din zapada ala :))

    • #33

      3200 cmc. hai ma, fii serios!

    • #34

      suzuki grand vitara
      toyota rav 4
      hyundai tucson

      pana in 8000 euro iti cumperi o masina buna, 2005+, diesel, motor de 2000 cmc, 4×4, cu max 130.000 km

  14. #35

    Posesori de Gip… pentru 3 zile de ninsoare care hardughiile dupa ei alte 362 de zile degeaba

    • 365 de zile stai putin mai linistit, atunci cand te gandesti ca da un Huidu peste tine.
      Luni am venit de la Cluj cu un tanc Land Cruiser 4.4, m-am simtit ca un semizeu prin nametii aia. Cand cresc mare, imi iau si eu gip.

    • #37

      sigur ca da, in masura in care cu suvul te duci doar la serviciu si inapoi. Dar daca vrei confort la rulare, spatiu interior de bagaje si copii, excursii dese, offroad light (un forestier spre hotel Pestera, de ex; o iesire in we la un pescuit la Dunare), siguranta si o sansa in plus in caz de buseli, un suv incepe sa merite. Ca sa nu mai zic de o lume noua a sexului cu prospaturi care ti se deschide 🙂

  15. #38

    yaser taci din gura,habar nu ai!

  16. #39

    mda… eu pot sa zic ca am depasit cativa cu jipane zilele astea… mergeau ca ochiu mortului… Nu inteleg de ce ti-ai luat “salvare” ca sa mergi cu ea cu 15 km la ora… mai ales ca e 4 x4 si ar cam trebui sa dai clasa tuturor…

    • #40

      pai pentru ca putem accelera mult mai repede decat 2×4 dar la franare franam la fel de prost pe gheata. Probabil nu ei mergeau prea incet, probabil tu mergeai inconstient de repede 🙂

  17. #41

    iti recomand land rover freelander. de 8 ani am schimbat doar consumabile si alte lucruri minore si acum pe zapada ma doare fix la bascheti!! n-am dat o lopata de zapada de pe locul meu de parcare.

    • #42

      stai sa-ti cada cupla de la cardan, cea de dupa cutia de transfer si mai vorbim!

  18. @ arhi – da si tu mai multe detalii despre leasing pentru a primi un raspuns pertinent. Esti sigur ca e operational? Daca da, operational normal sau rent-a-car? Cate rate mai ai din contract si cat la suta e reziduala? Masina e CIP sau DDP? Daca e operational, care e limita de km/an trecuta in contract si daca ai depasit-o? Daca poti preciza si cu ce firma ai leasingul ar fi ok. Ai avut daune pe ea pe perioada leasingului? Cu cat dai mai multe detalii, cu atat ai posibilitatea de a primi un raspuns exact si corect despre ce ai de facut in continuare si nu pareri si vise de noapte.
    Diferenta majora intre leasingul financiar si cel operational, poate stii, poate nu, este (la operational) a optiunii de transfer de proprietate la final catre un tert indicat de utilizator, utilizatorul nu poate deveni proprietar.
    Te astept cu detalii daca esti interesat…

    • #44

      blogulubogdan » sincer, esti sigur ca poti intreba un om care precizeaza ca are leasing operational, nu zice ca ` are leasing`, daca e sigur ce leasing are? doar te intreb. multumesc, am gasit raspunsurile la intrebari.

    • Imi cer scuze daca intrebarea mea te-a ofensat, vroiam doar sa ma asigur ca vorbim despre acelasi lucru, majoritatea oamenilor confunda tipurile de leasing.
      Oricum, pentru putin…

    • #46

      ai gasit raspunsul la intrebare?

  19. Bafta! sper sa reusesti…mergi la firma de leasing si intreaba un specialist…citeste si contractul

  20. #48

    Cumpara-ti cauciucuri de iarna de 1000 de euro si o sa vezi ca nu mai ai nevoie de jeep

    • #49

      eşti atât de sigur? nu de alta, dar un prieten cu o skoda superb şi cele mai noi cauciucuri de iarnă a rămas împotmolit prinre blocuri acum câteva zile, fix pe acolo pe unde am trecut eu fără nici cea mai mică problemă cu land cruiserul şi cauciucuri vechi de vreo 2 ani şi ceva…

    • #50

      roxana, nu am zis cele mai “noi” cauciucuri de iarna, ci m-am referit la unele cat mai scumpe sau la cele mai scumpe. Degeaba sunt noi daca sunt Sava sau Debica. Iar cu land cruiserul ai trecut si pentru ca e foarte greu si apasarea pe sol e mai mare, nu neaparat pentru ca e 4×4. Dar nu stiu daca merita sa iti iei o vaca de masina care consuma mult si are impozite mari doar pentru o luna pe an, si nici atunci nu stii daca va fi iarna.

  21. Nu stiu daca merita un jeep. Taxe mari, consum mare are multe alte dezavantaje. Pentru unii merita toate astea cand ai satisfactia in zilele astea de iarna.
    Garda inalta da, e de vis pe vremea asta si in general in Romania. Deci ajungem la Logan :)))
    Mie, recunosc, imi place un grandcheroke mai vechi, ’98, ar fi util strict pentru sezonul asta si pentru haiducii la munte pe vai ascunse.

  22. #52

    Pinguinul are dreptate. Eu am si jeep (nu gipan, ci doar gipulet – un Jeep Compass), dar merg si cu batranul Logan de la firma. Pe vremea asta, diferenta este doar de demaraj. Garda la sol e identica, consumul – la fel – in jur de 10%.
    Atentie, daca-ti vei lua alta masina, in niciun caz sa nu fie cu cutie automata: nu face nicio branza pe sleaurile astea.

    • #53

      mai ales daca ti-e lene sa o dai pe modulul semiautomat (adica tiptronic pentru shmekeri) ca sa schimbi vitezele manual, nu-i asa, stimata duduita?

  23. #54

    Cate zile pe an ti-ar trebui tractiune integrala? Fa o socoteala si vezi daca merita. Parerea mea e ca nu.

    Am un coleg care pe principiul asta nu-si ia nici cauciucuri de iarna. cand e zapada, merge cu taxiul. Tot acolo iese.

  24. #55

    Daca te intereseaza o masina in leasing, ai putea sa te uiti si pe site’uri de predare sau recuperate din leasing.. . Sa stii ca am vazut si masini care merita vazute cel putin. o zi buna!