Acum, sincer să fiu, nu sunt vreun fan Honda. Deși au motorizări incredibile, sunt fiabile până la FSM și înapoi, designerii lor au murit odată cu CRV MK2, modelul meu și, de atunci, designul e făcut de un japonez orb, pe pipăitelea, în timp ce împachetează țigări BTL în Okinawa. Prn urmare, designul la Honde este…plat, patetic, fără viziune, interioarele sunt fade, plictisitoare, mașini mediocre pentru oameni mediocri.
Așa că nu judec neapărat tigaia asta de mașină electrică. E posibil ca veștile să ajungă mai târziu în colțul ăla de lume și să nu fi aflat de Tesla, de electricele de la BMW, de faptul că designul la electrice nu mai trebuie să fie găleți futuristice, pentru că deja electrica a ajuns să fie ceva normal.
Problema mea e cu cine a ales sloganul acesta pentru reclame. Această mașină nu e un prototip. Cazanul acesta nu este doar un desen. Găleata asta de mașină e reală și va trebui să dați bani pe ea ca să o cumpărați.
Serios, oare cine a gândit capodopera asta?
NOU
Dacă-i pune sigla UAP în față și scrie Lăstun pe spate, tot acolo e. 😀
Io nu-s fan electrice, dar dacă aș fi m-aș uita-n ograda Porsche.
BMW a zbârcit-o rău de tot la capitolul design la electrice, în opinia mea.
NOU
La asta m-a dus si pe mine gandul…Lastun!
Tico deja e next level.
NOU
Parcă era fabricat la Timișoara. Fiecare exemplar era unicat, nu erau două cu aceleași dimensiuni. Lucrate mai din ciocan, așa.
NOU
imgur.com/a/Yv6O607
NOU
am avut:)))
NOU
Exact la asta m-am gândit si eu! :)) Daca era Skoda farurile alea mi s-ar fi parut super bine desenate.
NOU
Interiorul e foarte tare, pana la urma acolo iti petreceri timpul DACA o cumperi. In rest, ce sa zic, salivez dupa un Type R.. 🙂
NOU
“designerii lor au murit odată cu CRV MK2, modelul meu și, de atunci, designul e făcut de un japonez orb”
Asta e un fel de “they don’t make them like they used to”. Mie personal imi place Honda mai mult de cand au schimbat designerul cu ala orb. La CRV MK2 n-am reusit sa inteleg niciodata stopurile alea din spate. Au un metru inaltime!
NOU
Acu, pisa-te pe mine dar imi place super mult cum arata. Am urmarit de cand s-a lansat si astept sa vad cum o pun de un test drive.
Plus ca interiorul arată si el foarte foarte bine si are, in spiritul japonez, tone de features.
NOU
stai, bre, ce ai, ca aici e chestie de gust, ce ai, treaba ta ca iti place:))))
NOU
Bre la anul, cand trec pe 30 :))
Altfel, in ultimele luni am mers aproape exclusiv cu electrice si din ce am observat, marele fail pentru mine e volkswagen id.3
NOU
dezvolta putin
NOU
Ok, dar cu mențiunea ca pe id.3 am facut un test drive de vreo 30 min si poate mi-au scapat unele chestii.
S-a facut mare vâlvă inainte sa apara ca ce mișto o sa fie, scot baietii masina electrica pe platforma dedicata de electrice, o sa fie nebunie (pentru gama ei si intervalul respectiv de pret). Asa ca asteptarile erau maricele.
Designul mi se pare meh, nimic deosebit nici la exterior nici la interior, dar aici tine si de gusturi asa ca nu insist prea mult.
Problemele, pentru mine, vin din unele alegeri la interior si anume:
– suportul de maini care e similar cu cele din avioane. Unul pt fiecare pasager din față, relativ ingust si putin incomod (pentru mine)
– ecranul de bord super mic cu informatii limitate, ecranul multimedia/de control mediocru, cu ceva lag in meniuri, inclusiv in meniul de setari.
– majoritatea butoanelor fizice au fost mutate in ecranul multimedia, pe stil touch sau exista dar tot pe stilul touch. De exemplu setarile de clima sunt pe tip touch, ceea ce ma deranjează pentru ca simt ca trebuie sa ma si uit sa vad ca apas ce trebuie si ca imi ia “setarile” asa cum vreau.
– pe acelasi stil, panoul de control de pe usa soferului, pentru geamuri si oglinzi e cumva hibrid, cu butoane fizice dar si touch. Din nou, daca voiam sa-mi ajustez oglinzile, trebuia sa ma uit sa verific daca comut pe ce trebuie, nu aveam un “clic” de control. Altfel, ai 2 butoane fizice pentru inchis/deschis geamurile față, dar daca vrei sa le deschizi/inchizi pe cele din spate, apesi pe un “buton” touch care nu are un feedback, trebuie sa te uiti sa vezi daca e activ, ca mai apoi sa folosesti aceleași 2 butoane fizice dar acum pt geamurile spate.
– pe volan aceeași treaba, cu butoane touch iar pt volum de ex, glisezi cu degetul in zona aia touch de la dreapta la stanga sau invers
– nu am vazut sa aibă mod e-pedal (desi poate nu am gasit eu setarea in alea 30 de minute). Practic, modul e-pedal exista deja pe alte modele mai vechi si te lasa sa franezi din pedala de accelerație. Cu cat iei mai mult piciorul de pe accelerație cu atât franeaza mai tare, pana opreste de tot si sta intr-un fel de auto hold. Pe nissan leaf (printre altele) am folosit optiunea asta si m-am obisnuit extrem de repede sa “franez” din acceleratie. Practix prin oras nu foloseam frana mai deloc (doar daca aproximam eu greșit cand sa iau piciorul de pe accelerație sau in situatii in care trebuia sa franez mai agresiv). Estimez ca 80% din timp cu leaf-ul foloseam doar acceleratia si doar in 20% din timp apasam efectiv si pe frână.
Nu mai tin minte alte detalii relevante. Partea buna e ca ate baterie măricică, chiar si pe modelul de mijloc, ar trebui sa ducă undeva pe la peste 350km pe charge. Pe modelul superior, cu cea mai mare baterie parca se duce spre 500km pe charge.
M-am intins cam mult asa ca ma opresc aici :)) daca-s greseli in text 3 pentru ca am scris de pe mobil si sunt bătrân.
NOU
mama ce efort, nu scriam atata de pe mobil nici mort:) meersi, de tinut minte
NOU
Pai da nu scriu eu pentru tine? :))
Oricum, la cat de rar comentez, textul ala se pune cat pentru ultimul an de lurking.
NOU
Exista si mai rau:
www.nissanusa.com/vehicles/discontinued/cube.html
Si tot nu inteleg, cine naiba a facut tableta aia odioasa un standard la masinile electrice?
NOU
Tesla?
NOU
Cum cine? Prostul cu tesla(-n coaie). S-a căcat ăla la semnal și toți l-au urmat, ca oile.
BMW făcuse ceva fain cu i8, dar acum cu noile modele s-a tâmpit de tot.
NOU
Tableta aia e reducere de costuri. In loc sa foloseasca n butoane (eventual si cu leduri pe ele) baga o tableta si s-au scos.
NOU
Mie chiar imi place! E mai de hipsteri asa. La 40K euro cam scump pentru o jumate de masina.
NOU
Jumătatea aia de mașină poate să întoarcă în loc.
NOU
am vazut-o live. Arata genial pentru o masina de oras. Pacat ca suma de bani din spatele ei este putin marisoara
NOU
Farurile alea… prima impresie a fost ca se uita un white walker la mine.
NOU
Singurul lucru bun e tocmai designul la masinuta asta. Din pacate Honda e pe alta lume cind cere banii pe ea, costa cit un vw id3, e jumate din aia si are autonomia unui laptop. N-o sa se vinda in veci.
NOU
Să le spunem la clienți să returneze mașinile? Alea care “nu se vand in veci”?
NOU
Îmi adaug și eu vocea corului care spune că-i place mașina.
NOU
aveam atatea asteptari, copilarind cu golfu mk 1, eram fan si honda asta avea aceleasi forme.
Prototypu din linku de mai jos arata demential. Ce a iesit la final, cu toate colturile rotunde cocosata e meh maxim…
yhoo.it/3kMc8lI
NOU
Si mie imi place! Si ultimul civic imi place, sa nu mai zic de type R. Si jazz arata ok.
Singurul design cu adevarat aiurea e intr-adevar CRV-ul.
NOU
automobile.fandom.com/wiki/Honda_Civic_(first_generation)?file=40-anos-de-honda-civic.jpg
NOU
Singura Honda pe care as da ceva bani e Odyssey.
NOU
Gasesti usor si un post de valet in NY, mister…
NOU
În SUA Honda vinde modele mai multe și mai mișto decât în Europa. Și în China la fel.
NOU
Honda Odyssey este cea mai americana masina. Adica e modelul cu cele mai multe piese Made in USA. 75%. Chiar si Cadillac are mai multe piese made in China in componenta. “the most American car on the road in 2018 — with 75 percent American content — was Japanese: the Honda Odyssey, the popular minivan assembled at a 4,500-employee plant in Lincoln, Alabama.” Si da: venom, esti prost, stai jos.
NOU
CRV MK2 ăla e mult sub Aro 10 dpdv al design-ului.
Cred ca au pus un băiat de la curățenie să deseneze mașina.
NOU
Mașina e superbă! Apoi am văzut prețul și numai îmi place!
NOU
Îți place sau nu-ți place? (vezi diferența între “numai” și “nu mai”)
NOU
Daca articula frumos… “nu imi mai” nu ne mai intrebam.
Dar poate omului ii place numai dupa ce-a vazut pretul.
NOU
www.motor1.com/news/180445/honda-urban-ev-concept-design/amp/
E chiar foarte inspirata din istoria lor
NOU
Life is too short to drive boring cars.
youtu.be/iUSbbJWh6gA
NOU
40 000 euro pt 150 cai frumosi… cap scump calul… cel putin pt mine…
NOU
“Nu e scump, maică, te-ai măritat tu prost!”
NOU
Toti japonezii au boala sa faca masini electrice urate.
Cand am auzit ca Mazda a scos masina electrica, nu mai puteam de bucurie, am zis ca nu mai balesc la CX-5, o vreau pe AIA! Mazda Mx-30.
Am vazut cum arata si m-am lasat pagubasa, raman la visat la CX-5.
Desi, nu e chiar atat de naspa. Mai naspa ca Honda oricum nu e :)))
NOU
“Serios, oare cine a gândit capodopera asta?” – unul care nu a mai avut ce fura de pe la ARO…ca la Suzuki vitara toata fata e furata de la ultimul ARO care trebuia sa apara. Le-a bagat pandemia asta pana de “inspiratie”?
NOU
Ca de la hondar la hondar: de gustibus. Jazzul nou și e-ul au cele mai futuriste borduri din câte a avut Honda până acum în piața europeană. Exteriorul însă lasă de dorit.
NOU
Mie-mi place. Este 70ies. Este altceva decât i3 and so on. Și acum să nu-mi ziceți că Tesla este culmea design-ului.
Tesla este inovativă, are un software de cazi pe spate, este mișto însă dpmdv arată ca o mașină japoneză din anii 90. (înainte sa vina: “ai mers cu una”, etc. Da, amers câteva săptămâni cu un model 3. Finisajul interior este o flegmă galbenă între sprâncene).
Mai bine designul original japonez.
NOU
Dacă nu va place înseamnă că nu sunteți voi in target
NOU
Din punctul meu de vedere după Citroen DS nu mai există nicio mașină frumoasă. Nu cred că se mai poate. Nu știu cine a fost designerul ăla, dar a stricat jucăria pentru tot ce-a urmat după el.
NOU
Mie imi place. Am vazut una pe la Grand Arena. Cred ca e simpatica.
NOU
Boys, boys, boys, hold your horses! Nu prea aveti cultura pe zona asta de automotive. Auzit-ati de-un KEI car? KEI (pronuntat kai, scurtarea lui “keijudosha”) este un concept (sau clasa) de automobile produse in Japonia pentru piata interna exclusiv inca de prin 1949, niste chestii extrem de mici, ce satisfac niste reglementari guvernamentale foarte stricte la dimensiuni si capacitate motoare. Sunt niste ciudatenii sinistre, dar cine suntem noi sa judecam gustul japonezilor? Scopul acestor masini este sa fie extrem de mici si utile, pentru utilizare urbana sau pe distante mici, ca daca vrei sa traversezi toata Japonia, mai bine iei trenul de mare viteza.
Daca derulati articolul din link, veti descoperi de unde au copiat coreenii acel Daewoo Damas sinistru, un Honda Acty la baza.
blog.carsforsale.com/kei-cars-theyre-tiny-japanese-and-awesome/
NOU
acum eu inteleg ca nu avem cultura automotive, dar un kkt impachetat in folie de aur pentru ca asa sunt reglementarile e tot un kkt. sper ca inca putem sa ne placa ceva sau nu ;))))
NOU
Sa vezi un Daewoo Damas (AKA “Huey”) cu ambele usi laterale deschise si cu un pachet marisor de scanduri bagate din lateral, e maxim Asteptam sa mai apara Rambo in fata elicopterului pilotat de colonelul sovietic.
NOU
Interesant numele.
Honda @