GDPR a adus mai mult spam decât în tot restul anului. Ce tot restul anului, tot restul 2017 + 2018. Pentru că toată lumea a considerat că newsletterul lor de spam e suficient de valoros încât să dau subscribe la el. Am râs masiv, în afară de câteva agenții unde oamenii sunt oameni, în rest am dat cu flit tuturor.
Cât despre afaceri, businessuri și magazine, acolo e și mai de râs. Eu am, pentru fiecare din ele, mailuri dedicate, ca să știu cine își vinde baza de date. Imaginați-vă ce haios e să primesc mail pe mailul [magazinelectronicecuterminatiaomag@arhiblog.ro] de la un anume inginer Dumitru Mihai care are o echipă gata pregătită pentru orice fel de lucrări complexe.
Anyway, mai rămânea să îmi trimită mail de subscribe Simona de la Elefant și era totul gata. Din fericire, nu a fost cazul.
De fapt, eram curios de ceva.
Pe voi, ca utilizatori de internet, situri, bloguri, vă ajută cu ceva chestia asta? Vă simțiți mai siguri și mai informați că, la accesarea arhiblog.ro, de exemplu, trebuie să dați un click în plus? Știe cineva exact ce fac cele 3 cookies plantate de cetin înainte de cookie consent? Sau restul de 10-15 de după?
Întreb asta pentru că, să fim serioși, spamul pe mail nu va înceta niciodată. Sunt absolut convins că mâine sau luni voi avea spamul zilnic quickmobile corsar online, simona de la elefant îmi va spune despre diverse și tot așa.
Pentru că spamul acesta e un model de bbusiness care aduce foarte mulți bani celor ce îl practică. Și până nu este extrem de clar ce se întâmplă, cum se întâmplă, cui și cine face reclamațiile, care sunt pedepsele, nimeni nu va face nimic. Oricum, orice amendă dată de autoritățile statului e contestabilă instant iar procesele durează cu anii.
NOU
Am primit si eu de la depanero. DEPA-FUCKING-NERO vrea sa “keep in touch”. Cand mama dreacu am dat eu cu mailul la depanero? Am 0 garantii activate in ultimii 10 ani
NOU
eu am dat:) nu m primit niciodata spam de la ei. desigur, nici nu am reconfirmat vreo abonare
NOU
şi eu am primit mail de la “Depanero”… dar…
1) folosesc ghilimele aici pentru că de fapt ce fac ei prin chiar mailul ăla este ditamai frauda GDPR… mailul a fost trimis de altă companie, WhiteImage, companie care se ocupă de bulk mailing… şi care nu are nicidecum consimțămîntul meu explicit.
2) mailul de la “Depanero” a venit pe adresa de e-mail care o am dedicată exclusiv primirii mesajelor de la eMag… WTF? Ştiu că eMag lucrează cu ei pentru garanţii dar asta nu le dă voie să folosească datele alea personale pentru alte scopuri. De ce au păstrat adresa?
NOU
inginer dumitru mihai cred ca spameaza tot internetul romanesc si nu glumesc. a aparut ca un cancer acum vreo 5 – 6 ani si de atunci din ce in ce in ce mai multa lume este spamata.
NOU
Pe mine ma ajuta. Am tot incercat sa scap de un newsletter de la niste neica nimeni. Nu am reusit nici prin unsubscribe, nici prin telefon, nici prin nimic. Pana am trimis un mail in care am pomenit GDPR. De atunci incolo liniste.
NOU
Intrebare de GDPR. De plictiseala am mai deschis un email, doua, din ce am primit. Am vazut ca majoritatea baga o fraza de genul:
“Incepand din 24 Mai 2018 avem o noua evidenta a acordului cu privire la trimiterea de emailuri, sms-uri sau notificari prin dispozitive inteligente a continuturilor publicitare.
Astfel, am setat ca pozitiv acordul dvs de a primi asfel de continuturi publicitare. Puteti oricand dezactiva aceasta optiune din Contul Client la sectiunea Detaliile Mele (my details) sau prin reply la acest email.”
Prin asta inteleg ca au o portita sa continue sa trimita spam in continuare si daca vreau sa scap de el trebuie sa le fac plangere?
NOU
“Astfel, am setat ca pozitiv acordul dvs de a primi asfel de continuturi publicitare” e total pe langa gdpr, poti sa le faci plangere ca te-au inscris automat 🙂
NOU
“Astfel, am setat ca pozitiv acordul dvs de a primi asfel de continuturi publicitare.”.
Este ilegal conform GDPR. La fel ca si – zi Da si iti dam cadou.
Portite asa mari in GDPR nu exista, pentru ca nu este batut in cuie, dar nici nu poti sa faci ce vrei.
Este scris ca o poveste nemuritoare si va fi interpretat de fiecare agentie din stat membru tot asa.
Daca aveau macar o forma a acordului tau, nu trebuiau sa faca nimic in plus oricum.
NOU
Aveam un newsletter saptamanal de la misiuneacasa, dar in ultima vreme nu mai erau sfaturi, erau doar sfaturi la probleme care se pot rezolva ca prin minune cu produsul X. Am primit un email de la ei ca daca vreau sa raman abonat la newsletter sa completez urmatorul formular – continea nume, prenume, email, data nasterii, locatie, interese, inca ceva detalii. F**k that. In loc de un buton de – da, il doresc in continuare, ei prefera formular.
NOU
Nu mă deranjează cu nimic. Pierd 1 minut jumate pe lună să șterg spam-ul. Am datele personale în bazele de date a minim 5 bănci, vreo 3 firme de asigurări și vreo nu știu câte instituții de stat, firme de telefonie mobilă etc.
Nu mă uit, nu mă influențează și nu mă atrag reclamele care mi se bagă pe gât pe baza a ceea ce caut sau pe unde dau “ok” pe net, și mă doare fix undeva firma x știe despre mine că prefer pufuleții marca y, ginul tonic și prezervativele pufoase. Who, the fuck, cares?
Nu mă dezabonez de la nimic că doar nu mai suntem pe vremea când 5 spam-uri îți umpleau mail-ul sau memoria telefonului. Folosesc “ignore” cu succes. N-am ajuns să trăiesc online.
NOU
imgur.com/a/oE7st7j :))))
NOU
E aproape inutil si pt ca nu exista un standard api sau ce ar trebui sa fie sa seteze pentru toate siteurile ce dorinte de privacy ai si e aproape ca google playstore, or ti-o baga pe gat ori cauti in alta parte. Triste vremuri, sa ne prefacem ca vrem binele..
NOU
Am aflat ca exista ceva care se refera la reclama targetata, la nivelul EU. youronlinechoices.eu
Nu stiu insa daca functioneaza sau nu
NOU
Daca nu am primit perioada asta nici macar un singur mail din asta, am dreptul la vreun premiu, se da ceva moka bun, astea? 🙂 Sau ma bucur degeaba?
NOU
Mai bine nu comentam. Mi-au venit 3 exemplare.
NOU
GDPR e despre mult mai mult decat spam, asta e doar ce apare utilizatorilor
NOU
bine ca wordpress 4.9.6 a implementat un r@hatel pt. gdpr. asta ne face viata mai usoara si termenii si conditiile care is tot copy-paste la majoritatea.