carutas

Ieri, soția unui șofer a fost ucisă de o bârnă dintr-o căruță. Căruță care mergea noaptea pe un drum, fără să aibă nici cea mai mică semnalizare. Căruță în care șoferul a intrat nevinovat și a ieșit văduv. Căruțașul e bine mersi, vrea să îi se plătească daune, că doar era o căruță bun bunuță.

S-a dat drumul la așa zisul Masterplan de drumuri al româniei. Și supriză, în românia nu se vor mai face autostrăzi. Am avansat la drumuri express. Dacă nu știți ce sunt drumurile expres, sunt aceleași drumuri de acum, doar că ușor lărgite și cu limita de viteză mărită.

Problema e că toate drumurile românești, construite sub indrumarea diverșilor împărați romani și asfaltate de tov. Niciolaie Ceaușescu, trec prin sate. Prin urmare, nu ai cum să faci drum expres prin sat, drum care să aibă limită de 110. Deci tot 70, deci tot țigani, căruțe, oi, și alte animale pe drum.

Pe marginea drumurilor expres există pensiuni turistice. Cu duiumul. Cum voi veni eu cu 120 în timp ce un băiat simpatic cu SUV va considera că e ok să intre pe drum fără să se asigure? Sau după ce a mâncat bine? Sau după 2 beri, că nu se cunoaște?

Am crezut, atunci când incompetentul suprem, Ioan Rus, cel care a violat toate ministerele prin care a trecut, a fost numit la ministerul transporturilor și a declarat că anulează toate planurile de autostrăzi din românia, că e doar o declarație politică și asta e.

Dar se pare că gloata asta de jepcari care s-a cocoțat la putere chiar dorește să țină mizeria asta de țară în marasm și glod cât de mult timp vor putea. Ține-i în beznă și ține-i proști, e cea mai bună strategie să poți cumpăra voturi.

Aș putea spera să aibă un accident de mașină pe drumurile astea ce le dorește acest mizerabil. Din păcate, Ioan Rus nu va muri niciodată împrăștiat pe DN1, cu un SUV înfipt în el, pentru că e demnitar și are mașini de protecție. Iar, în cel mai rău caz, pe drumul spre pușcărie va avea iarăși protecție.

O să ajungem să conducem mașinile cu cască pe cap și body armor, ca motocicliștii.

Foto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    E un sat pe drumul vechi bucuresti – gaesti (pitesti?) – Lunguletu
    De fiecare data cand intru (desi mai sunt si inainte si dupa…), belesc ochii cat cepele. Si eu si consoarta. Tot satul ala cultiva cartofi / varza / dovleci / si dracu’ mai stie ce. Drept urmare, e plin noaptea de carute, tractoare, remorci. Nesemnalizate. Da-l in mortii ma-sii de ochi de pisica, e 50 bani sau cat dracu’? Chiar in halu’ asta de inconstienti? Plm, la astia tre’ sa le lipesti pe carute poze de genul asteia de mai sus (sau eventual cu un Land rover cu bullbar care spulbera caruta + carutas, el ramanand intact) la fiecare poarta din sat. Ca pe pachetele de tigari.

    • Mai, se schimba ceva cind intri in judetul Dambovita, zau! Oameni care stau in drum, soferi care nu se asigura, toate alea. E totusi drum national, cel Ploiesti Targoviste, ce naiba!
      Asta cu caruta nesemnalizata era s-o patesc si eu noaptea dupa Targoviste. O luam in plin. Zob eram!

    • #3

      E70 sau DN7, căci despre această bucată de şosea e vorba e, poate, cea mai bună analogie a nuvelei “De la pământ la cer şi înapoi”.

      Deşi în ultima perioadă s-a mai schimbat ceva în bine, sunt o multitudine de “şicane” sau “şenale de navigaţie” care pur şi simplu te catapultează de parcă ai fi tramvai pe şine. După ce ieşi din Chitila şi până la Tărtăşeşti/ Bâldana, drumul este ok. Chiar ok. Însă când îl părăseşti la rondul ce face diferenţa între DN7 – Piteşti, respectiv DN71 – Târgovişte se schimbă totul. Parcă te întorci în timp. Bucata de la Bâldana către Slobozia Moară şi apoi Lunguleţu, pur şi simplu – chiar şi peticită cume acum – este un extractor real de rinichi, un adevărat test de încercare al sustentaţiei autovehicolului ce-l parcurge. Trebuie să ţii bine de volan ca să nu te pună pe “linia de rezervă”, definitv. Apoi, pană la Titu redevine mai circulabil, pentru ca între Titu – Costeşti Deal să te arunce iar în cel de-al şaptelea cerc al lui Dante. Ca o încununare a fericirii că ai reuşit să treci prin focurile Gheenei, după coborârea dealului (o mică şicană cu tendinţe de Montagne Russe, dacă nu eşti atent) la Mătăsaru dai de o şosea “unt”. Nou făcută, asfalt de calitate, gros, negru. Dar minunea nu ţine decât până la jumătatea distanţei către Găeşti. Când dintr-o dată îţi apare un semn de limitare a vitezei, şi unul de interzicere a depăşirii şi, pur şi simplu, ai deodată impresia că eşti într-o barcă pe vreme rea. Şi te întrebi ce troncăne, ăliciuie şi zdrăngăne în maşina ta. Şi asta pe un drum în aliniament (ce frumos sună, nu?) pe un drum de rang naţional. După aia, scapi de “răul de mare”, după ce în prealabil ai reuşit să ajungi în Gura Foii. De La Crânguri şi până la Piteşti deja şoseaua e lină şi întreţinută, încă bună, dar înţesată de radare statice sau în mişcare.

      Cât despre căruţe, atelaje, tractoare cu remorci sau cu căruţe atârnate în cârlig, munţi de varză, cartofi, dovleci, biciclişti “afumaţi”, sinuciugaşi pe 2, 3, 4, 6 sau 8 roţi… pentru astea toate cred că un articol de sine stătător ar fi poate insuficient.

      Ah să nu uit… Pe cele mai proaste segmente de drum din această şosea găseşti cu siguranţă unul sau mai multe echipaje dotate cu “radare”. Că amu’, fără nu se poate! De ce să reparăm şoseaua? Mai bine punem radare, restricţii idioate şi limitări. “Dă-i dreaq pe şoferi! Să plăteşte amenzili.”

  2. cand era in administratia nastase, cica omul avea pana si tren personal. tare babanul asta, tare…

    restul e tacere… ce-ti pasa tie de drumuri daca nu le pasa romanilor, la fel e cu educatia, spitalele si restul…

    ps. ai auzit de cazul copilului aluia mancat de un cutzu, iar una a depus plangere penala la politie pe numele maica-sii, iar maica-sa a scapat fara dosar penal, dar in schimb a primit o amenda de 1500 lei. nu stiu exact de ce, probabil ca insiga la violenta sau cam asa, dar…. JUSTITIE !!! sa nu uitam !

  3. #5

    Dar mai e si reversul. Nenea ala cu “masina” (cazan inmatriculat in BG dupa cum vad eu) zice in articolul citat de tine ca rula cu 150 km/h. La viteza asta putea sa iasa si un avion cu toate luminitele aprinse.

    • #6

      Da, la 150 kmh nu vezi nimic, se stie. Enterprise avea 150 si d-aia n-avea nici retrovizoare sau geamuri….

    • #7

      retrovizoare nu mai avea ca se tot intalneau cu romulanii pe la periferia galaxiei…

    • #8

      Se stiee!! Nu atat viteza de 150 km/h cat inmatricularea BG reduce vizibilitatea cu cel putin 50%

    • plm, momentul in care nu mai vedeti ca 150 e mult si pe autostrada, in sat fiind satana,
      doar pentru ca nu se pupa cu ideea articolului.

      Aveti momente ma…

  4. #10

    LOL, ieri -> joi, octombrie 21, 2010

  5. #14

    Eu zic sa fim optimisti . Demnitarii se mai plimba si cu elicopterele iar vremea este imprevizibila …

  6. #16

    Drumurile expres n-au fost niciodata o solutie si nu inteleg de ce se chinuie cu ele. Uite la E85, are aproape 4 benzi si sigur s-au platit sume imense pe expropieri, care ar fi ajuns cu totul sa se traga autostrada, de la Bucuresti la Iasi si nu mai franai in toate localitatile, nu te mai gaseai cu carute, tractoare, combine si nu te mai vanau jigodiile de gabori din Buzau cu radarele.
    Carute si biciclisti fara semnale eu am vazut mai mult in jurul Bucurestiului, decat in Botosani. Aia de Estul salbatic sunt mai atenti decat nespalatii de pe aici. Bine ca macar s-a terminat cu puii de cocalari care inca mai sugeau tatza si se suiau pe scutere.

    • #17

      E85 ala e cam cel mai naspa drum posibil. Ok, stau pe banda 1 ca sa ma depaseasca aia dar tre sa tii de covrigul ala ca de bisturiu la operatie ca sa nu iesi de pe carosabil sau sa te duci peste ala pe banda 2.

    • #18

      Ala nu-i acostament?

  7. #19

    Pacat de Mercedesu ala batran ca nevasta-mea…nu se mai gasesc asa bine intretinute.
    In sate circulatia e parfum fata de anii2000 cand intr-adevar dimineata si seara erau numai carute ,sarete,biciclete,tractoare …acum nu se mai munceste asa mult pe acolo, e doar putina activitate pe langa birturi in rest pustiu.

  8. #20

    Sa inteleg ca ai o probleme cu drepturile cetatenilor europeni conducatori de carute?

  9. #21

    Parca acum vreo 3 ani, Ponta a promis ca daca pana in 2016 nu e gata nu stie ce autostrada, el nu o sa mai candideze

  10. #27

    Aha… Ieri ti-o bateai de ponta cu glumele, azi de toata shleahta pesede. Nu te mai bugeteaza? Stiu… Urmeaza sa ma atentionezi ca e ulrimul com pe blog. Mestere, n-ai coae nici juma din cat are Irina 😛

    • #28

      ai mai avut o criza de asta, acum cateva luni si ai stat in spam. e ok, nu e problema, am rabdare sa iti iei medicatia si te intorci

    • #29

      LuciAnus: am inteles, vrei sa folosesti tot gluma aia care a fost super-tare cand a zis-o Irina. La tine nu merge. E trista chiar.

  11. Cred ca asa o sa se intample… cat de curand ne vom lua protectie pentru a calatorii cu masina… sau mai bine inchiriem neste tancuri de la Mapn :)) …

  12. #31

    Din cite stiu eu, drumurile expres nu trec prin localitati. Sunt un fel de autostrazi fara banda de urgenta : www.hotnews.ro/stiri-esential-18212942-este-drum-expres-cum-aseamana-sau-deosebeste-autostrada.htm

    • #32

      si E85 e drum expres. trece prin toate satele din romania. nu confunda ce e in lume si europa cu ce e la noi, pentru ca noi suntem speciali

    • #33

      E85 nu e drum expres, e drum european. Nu exista inca niciun drum expres in Romania.

    • #34

      Asa e. Dar E85 este construit cam asa: drum expres – drum comunal – drum expres – drum comunal…

    • #35

      Avand in vedere ca E85 e drumul care face legatura intre mine si soacra-mea, din partea mea puteau sa-l lase drum comunal sau mai bine sa-l inchida

  13. Cand am vazut-o pe aia cu Masterplan-ul m-am convins: mai nou la Stiri au program de glume, ca audienta se obtine greu.

  14. Si o spun inca o data. Suntem complici la toata treaba asta.

  15. #38

    parca plateam si o taxa. nu era pt autostrazi oare? sova, se aude?

  16. #40

    Nu confundati drumurile europene o conventie de denumire care urmaresc astazi Drumurile Nationale(DN) si Drumurile EXPRES (DX) – acestea din urma nu exista in Romania si construirea lor presupune de asemenea mai multi factori printre care cei mai interesant pentru noi :
    *Zonele locuite trebuie să fie ocolite pe cât posibil, dacă ele constituie un pericol sau o piedică pentru circulație.
    *Lățimea benzii trebuie să fie de cel puțin 3,5 m pe secțiunile drepte de drum.
    *Trecerile la nivel cu calea ferată trebuie să fie denivelate( adica pod, pasaj)
    *Să fie proiectate pentru viteze de rulare de CEL PUTIN 80 km/h
    *Să existe un parapet între sensuri.

  17. #42

    Si totusi la ce trebuie autostrada la Craiova?

  18. #44

    Daca iti inchipui ca Rus merge undeva in Romania cu masina esti optimist.Exista o inventie,se numeste elicopter…Rolls-ul e folosit la Monaco,Londra sau Paris.Bineinteles ca e inmatriculat pe numele gradinarului,menajerei sau matusii Tamara.

  19. #45

    Dar politia locala nu ar trebui sanctionata ca nu stie de existenta carutelor nesemnalizate din zona? Stiu ca in general sunt angajati doi politisti la un neuron dar pana la urma politia amendeaza intr-una…ei de ce nu ar fi amendati ca nu stiu ce vehicule circula in zona lor? Esti posesor de cal trebuie sa cumperi si semnalizatoare de caruta. Sau politia locala e folosita doar pentru violenta dintre vecini, cea din familie si daca au mai sarit gainile gardurile vecinilor. Doar zic…..

  20. #46

    Pe vremea lui Ceausescu patrula era compusa din doi militieni si un ciine:
    Unul stai sa citeasca, altul sa scrie si altul cunoastea drumul pina la sectie.

  21. #47

    bravo lor, bine gandit! sa mareasca viteza pe niste drumuri care trec prin sate, dar aia din sate cum mama naibii mai traverseaza? au semafoare pe drumurile express? sau vor fi ca-n gluma aia ” ‘tu cum ai reusit sa traversezi?’ ‘eu aici m-am nascut’ “.

    nu fac decat sa mareasca pericolul pentru toata lumea, si cei care traverseaza satele, si cei care locuiesc in satele respective sau problema lor cu ce ocazie sunt acolo.

    pe mine ma uimeste cum in atatia ani inca nu au reusit sa preia un model de la altii care au si ei sate, ferme, oi, cai, dar nu ii vezi niciodata, nu numai pe autostrazi, dar nici pe strazile care trec prin vecinatatea lor, cumva au reusit sa le separe.

  22. da-i in pula si pe astia cu carutele…cica s-a facut urbanizare in comunism. nu s-a facut destul.

  23. #49

    Masina masina.
    Masina masina masina.
    Masina masina masina masina