Ea este Sofica, bicicleta mea ultra rezistentă. Cumpărată de mine de-al naibii de la DHS, ca să le demonstrez snobilor plini de hipsterism de pe arhiblog că nu e nevoie să dai 1000E pe o bicicletă ca să funcționeze și să reziste.
Sofica are 3 ani și merge la fel de bine ca în prima zi. A costat 400 lei, la vremea ei.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Orice bicicleta e buna daca faci miscare si o folosesti. Modelul e super tare DHS Shadow… uite numa’ cata umbra face! 😀

  2. #2

    Fără sonerie, far și stop? Tisk, tisk. Ești pasibil de amendă. 🙂

    • #3

      mi-am cumparat azi sonerie. si am uitat-o acolo…

  3. Arata bine si acum. Totusi, recomand o bicla marca “Focus”. 🙂

  4. Felicitari ca nu eşti hipstăr!

  5. #6

    Mie imi place cand vad cate o proasta cu Pegas de 12 milioane, fara foi, cum inghite fum de diesel pe sosea in fusta si cu casca pe cap. Ba am vazut una si pe tocuri si cu flori in cos!
    Sau ma distreaza cand vad cate un idiot pe Kona full suspension (bicla de 3000 + de euro), cu casca, genunchere si cotiere si se plimba cu ea prin Herastrau!

    • #7

      “Idiot, proasta”… concluziona demiurgul adevarului suprem in materie de velo. Cainele moare de drum lung si prostul de grija bicicletei altuia. Ah, am citit gresit, iti place si te distreaza. Lasa, da-i tu la pompa saptamanal la roti de DHS ca Magellanul si Kona n-au nevoie.

  6. Am şi eu o furie tot albastră dar model clasic(este maxim anul 2002).Nu o dau pe 10 biciclete dastea noi.
    Nu stiu ce firma e,dar este nemţească.Am făcut rost de ea de la un bătrăn şi sunt măndru că deţin.
    În România am avut 2 biciclete DHS foarte bune,de cursă lungă.Bicicleta este bună atâta timp cât ai grijă de ea şi mergi ca un om normal cu ea.

  7. nu e buna la 400 de lei. acum 3 ani aliajul era altfel facut, acum se poarta un aliaj din ficat de hipster, cu conectare la FB pe ghidon, etc. scoate si tu o chitanta de 1200, sa fii in rand cu lumea…

  8. Daca tot sunt bune orice chestii, de ce ai dat bani pe un Ford cand o dacia 1300 isi facea treaba? Si eu probabil sunt hipster ca am luat Opel si nu am mers cu o masina super ieftina. parca faceau aia de la Tata Motors niste chestii la cateva sute de dolari. Aproape motorizate 😀

    Felicitari pentru bicicleta si, daca isi face treaba, este OK. Nu poti insa veni sa spui ca restul sunt niste hipsteri pentru ca prefera sa ia niste biciclete decente. si eu am o ‘vechitura’ de Mongoose, luata de la prietenul nostru si pe care o voi trimite in tara bucati, inainte sa ma intorc. Nu este de mii de euro, dar nici nu este orice cazatura facuta de mantuiala. Va mai avea probabil nevoie de niste mici investitii (vreau sa reinnoiesc sistemul de viteze, sa pun un ghidon mai ‘cool’) etc.

    ca un om ce a pus dosul pe tot felul de biciclete, de la ‘chestiile’ care se vand prin Metro pana la bicicleta de downhill in valoare de cateva miute, iti pot spune ca se simte diferenta. Daca bicicleta este decent utilata, iti faci treaba bine cu ea, daca nu , vei simti diferenta, cand vei urca pe una serioasa.

    Conteaza enom ce pui pe ea, cu o intretii etc. Dar exista diferente de pret pentru ele si nu sunt doar pentru ca x si y sunt hipsteri. 🙂

    Felicitari pentru achizitie si la cat mai multi kilometri pe ea

    • #12

      Ei, Arhi nu a pus curu pe mai multe sa poata face diferenta 🙂

    • #13

      Faptul ca ai Opel (exclus Insignia si Antara, sa zicem) este exact ca si cum ai fi ales un DHS in detrimentul unei “biciclete adevarate”. E important cat dai pe bicicleta, indiferent de ce iti propui sa faci cu ea, insa masina nu e chiar asa importanta, nu? Ca un om care a pus dosul si in alte masini, iti spun ca se simte diferenta…. :)))))

  9. apropo, anul trecut am vazut in Franta o bicicleta cu 9 000 de euro. i-am facut o poza, o am pe undeva.

    • #15

      Sunt şi în România bicle de 400 de milioane, n-avea grijă.

  10. #16

    Eu sunt adeptul bicicletelor scumpe si iti zic si de ce, asa cum tu ti-ai luat i4 pentru ca vroiai sa faci chestii cu el asa vreau si eu o bicicleta care nu stau sa bibilesc la ea dupa 5 gropi, aici nu ma refer la biciclete de hipsteri cu cos de legume in fata, mie imi plac biclele dirt pentru ca am mers pe una si fata de tancu meu era mult mai usoara si nu simteam gropile cu ea mai deloc. La greutatea ta si cu bicla aia daca iei o groapa zdravana o sa te intorci cu ea acasa pe langa, si eu sunt greu si am vrut sa scriu asta pentru ca am testat o troaca de bicla si una de 30 de mil si am vazut cum e, testat nu doar pe drum drept ci pe dealurile din herastrau. Sincer sa fiu isi merita fiecare bicicleta banii daca mergi zi de zi cu ea si vrei putina aventura.

    PS : am dat comentariu in articolul celalalt, sorry :).

    • #17

      Ryan Pivovar » ai retinut ca are 3 ani, nu?:) deci am dat in groapa, cu toate 120 kile, am cazut pe linia de tramvai si inca e intreaga

  11. #18

    Te sfătuiesc să îi pui Soficăi nişte aripi mai lungi…. Nu de alta, dar dacă treci cu ea prin vreo baltă, crede-mă, hipstăristu’ din tine o să se simtă ud la spate…

  12. #19

    Man, oricât de antipatică mi-ar fi Dojo, trebuie să îi dau dreptate. Nu poţi compara DHS cu Giant, Trek, Merida ori alte mărci care modelează cadre inginereşte. Nu te judecă nimeni că ai biclă de 400 de lei, fiindcă nu o călăreşti pe baza preţului… însă, dacă vrei ceva bun, trebuie să plăteşti mai mult. DA, ăia care te întreabă de ce nu ai luat una mai scumpă, îs idioţi. Întrebarea e, de ce nu ai luat una mai bună, cu un cadru mai uşor? Dacă nu mergi mult pe ea, nici a doua întrebare nu îşi are rostul.

    • @Sandu – atata timp cat el doar isi mica bucile dintr-ul loc in altul doar pe asfalt un cadru mai usor chiar nu isi are rostul. Este o bicicleta utilitara, care chiar nu are nevoie de nici o chestie “special” ca sa isi faca treaba. Dar daca iti cumperi DHS sa te dai de la cota 2000 la vale, atunci te poti numi dobitoc, inconstient… etc. Fiecare lucru cu utilitatea lui. Am acte vechi pe biciclete, si de saracie, prin ’96, mi-am luat un MB Raxon (care isi aminteste de ele) sa ii tai cadrul sa il las in jos pentru trial. Am stricat 2 panze de flex pana am reusit sa tai prin el, si bicicleta aia, asa carpita, peticita, m-a tinut cam 5 ani, si-a facut treaba foarte bine, desi forta care imi trebuia sa fac un bunny hop cu ea era dubla fata de o bicicleta profi.

      PS: Bravo Arhi pentru faptul ca folosesti bicla, nu din considerente eco, ci doar ca e un sport complet.

  13. Fara sa fiu rau, eu am bicicleta de mai mult de 1000 de euroi, nu sunt hipster si nu incerc sa ies in evidenta cu asta, ba imi e frica sa nu ma lase un “albicios” fara ea, insa Dojo a zis-o cel mai bine.
    Potii sa ai bicla de 400 de roni sau de 9000e daca faci 5km pe an vor rugini probabil la fel, eu fac cu a mea, cel putin in ultimele 3 luni cam 16km/zi plus weekenduri cu noroaie si munte coborarari si anul asta nu am reglat nimci la ea dupa vreo 700 de km pana acuma…
    Tragi tu concluziile… Peace!

  14. Depinde la ce folosesti bicicleta. Daca o folosesti in oras cativa km si sa te plimbi un pic si sa faci miscare, orice bicicleta e buna. Hipsteri sunt doar aia care dau o gramada de bani pe biciclete vintage, poate si single speed/fixie, desi si alea au avantajele lor pe relief plat. Pe ture mai lungi si pe dealuri/munti se simte diferenta intre DHSul tau si restul

    Eu nu ma consider hipster ca am dat 1100 RON pe bicicleta Univega din tara si 600e pe cea de afara, Corratec, diferenta e pe cadru mai usor si mai rezistent, schimbatoare mai bune, furca mai buna, suspensie, frane hidraulice pe disc si alte porcarii care fac mersul pe bicicleta mai placut. Acum vreo luna am facut 128 km intr-o zi cu un amic, cu cu bicicleta de 600, el cu una noua de 200 si ceva (printre cele mai ieftine noi de aici care are si viteze) si ne-am descurcat ambii, dar si relieful e cam plat.

    PS: eu nu-s din aia care sa se uite cu scarba la biciclete ieftine. Vreo 2 ani am mers pe ceva second pe care am dat 40 de euro si si-a facut treaba, dar atunci o foloseam doar pentru mers la facultate si la baut/femei/magazin.

  15. #23

    frate tot respectul cand faci 700km cu bicicleta se merita si 2000EUR….da sa dai 2000EUR si sa o tii in garaj…mi se pare epic fail =))

  16. Aia de-si iau bicle scumpe o fac ca sa se afirme. Prea putini le folosesc la iesiri organizate in care sa parcurga zeci de km. Stiu si eu cativa

  17. Mno ia recunoaste, cati km ai facut pe ea? Nu de alta dar si eu am o super bicicleta de 600 de lei care merge brici, dar nu stiu daca am mers 100km cu ea pana acum 🙂

  18. “merge la fel de bine ca în prima zi”
    mergea prost de la inceput nu? 😀

    nu-i bai ma. daca ai merge pe una mai noua si ceva mai mult, ai vedea diferente. Pentru distante scurte nu e musai. Am cunoscut un ceh care avea un Rich Bike si se tinea pe distante scurte (<20) destul de bine dupa cursiere (la rulaj, evident). Acum si-a luat o cursa decenta, dar se poate pentru perioade scurte si cu d-astea

  19. #32

    Te-a tinut in primul rand pentru ai avut creier si ai luat o bicicleta simpla, fixa, de banii aia, si ai mers cu ea exact pentru ce a fost facuta – strada cu asfalt. Daca iti luai cum gasesti acum la 400 lei cu suspensii full sau la 600 cu frane pe disc… iti garantez ca in 200 km cedeaza ceva la ea ( bucse, garnituri, lant, scartaituri ingrozitoare… etc. ) , mers pe asfalt sau nu. Si pentru oamenii care urla ce nevoie ai de casca – esti pe doua roti, nu pe picioare; poti oricand, oricum, oriunde sa cazi si sa-ti infigi capatana in asfalt/stalp/pom/masina…

    • #33

      DFT » pai asta e ideea. eu cand am scris ca vreau sa imi iau bicla, am zis ca voi merge fix prin oras si atat. si au inceput fularasele sa imi explice ca fara mii de lei, nu ai cum sa te misti.

  20. #34

    Pentru oraş e foarte potrivită, însă e o diferenţă mare între DHS şi o bicicletă mai de soi. La 20km/zi nu realizezi asta, e adevărat, dar cînd bagi suta zilnic prin hîrtoape şi stîncării, treaba se schimbă.

    • #35

      ratza » discutia e strict pe o bicicleta de oras

    • #36

      Atunci DHS e foarte potrivită. Ideea e că fiecare lucru are o destinaţie precisă. Nici eu n-aş da mai mult de 400 de lei pentru o ţoaclă de oraş.

    • #37

      ratza » eu aia zic. ca am zis clar ca pentru oras e perfecta. a, nu cuaie, daca nu are cadru de titan plus frane de aliaj pe tambur, te caci pe ea, nu te tine nici 10 000 de kilometri

    • #38

      “suta zilnic” ? serios?

    • #39

      Serios. Vara bag 3-4 ore de pedalat zilnic, incluzînd mersul la serviciu călare pe ea.

  21. Eu am o cursiera Olmo cu piese Campagnolo pe ea, adusa din Italia, originala cu 1200 euro! Bine, eu practic ciclismul intens so….!!!! Insa a ta e numai buna pentru capitala! Spor sa ai!

  22. #41

    Ieri mi-am luat o bitza noua, prima dupa 14 ani.
    In anii 90 faceam 40-50 de km aproape zilnic folosind o semi-cursiera.
    Aceasta de acum e una normala de oras cu ceva foi si pinioane, clasicele schimbatoare shimano, aparatori, faruri si cam atat. Cadru fix, fara suspensii.
    Am de gand sa-mi plimb mai ales pruncii cu ea si sa fac ceva miscare.
    Pentru 180 de euro sunt multumit pe deplin si asta pentru ca am termen de comparatie (candva ma dadeam cu d’alea scumpe rau) mai ales raportat la nevoile curente.
    Candva am fost pe un dhs cu suspensii, junghi nu altceva.
    Cred ca pana in 3-400 de euro cele mai bune bici noi sunt cu cadru fix.
    Cine vrea suspensii, trebuie sa stie clar pe ce/de ce da banii.
    Miscarea e buna.

  23. #42

    Aloooo de ce Sofica? :))))

  24. #43

    ratza, ce faci tu de mergi 100 km zilnic? esti pizza boy pe bicicleta?

  25. E randul meu. Nici eu nu vreau sa fiu rautacios, dar in ultimele luni cand chiar am avut timp nu am sarit de 75 – 82 km pe zi, media de fapt fiind pe la 58.

    ASta pentru ratza. Si bicla mea merge foarte bine, gume de 1.75, acuma am de 1.5, deore full inclusiv transmisia cu hollowtech.

    In al doilea rand eu nu aveam si nu credeam ca e necesar sau dau banii pe un bike bun. Cititi la mine pe blog cu ce bike-uri am inceput…

    Adevarul adevarat este ca un bike isi arata fetele ascunse in foarte multe imprejurari. Am avut bicle mai praf decat un DHS si am multi prieteni care au DHS, care e inca buna fata de first si RICH DAR si sub o utilizare medie sau redusa, se desfac chestii de pe ea, se lasa piesele, cablurile, ramai cu pedala in drum, se inteapa usor gumele etc. Depinde de pretentiile fiecaruia.

    Dupa ce sunt acum obisnuit cu un bike pana in 16 kg si care sa aibe directia lejera si schimbatoarele prompte si minim Acera, nu imi mai vine sa dau doi bani pe ceva mai prejos, intrucat ma sileste sa merg si 1 km fara sa am aceste dotari minime.

    Problema la mine este ca am ajuns la concluzia ca decat sa stau sa ma frec prin Muntii Pindului cu schimbatoarele, franele sau alte tampenii si sa ma alse in drum, mai bine dau o suma nu exagerat de mare…~1000 – 1300 RON dar ii impun sa ma tina tati 8.000- 10.000 – 12.000 km fara sa ii schimb mare lucru. I-am schimbat sabotii de frana si transmisia mai tinea pana la 8.000 dar am avut ocazia sa o vand sa imi pun ceva mai bun .,,cu totul are 12.330 din 13 martie si inca rezista dragutza…

    Asadar, in aceste cazuri este vital sa investesti, nu te joci prin munti sau cand faci cicloture de mii de kilometri.

    Acum revenind la oras, peste 60% din kilometri din fiecare an sau uneori chiar 75% sunt facuti de mine prin Bucuresti. Asadar, daca faci 40 – 50 – 60 -70 pe zi in functie de sezon obtii un numar foarte mare si o nevoie ridicata de fiabilitate. Chiar si pe plat si pe aceleasi trasee pe care le cunosti, trebuie piese care sa reziste. NU sa mi se rupa lantul cand ma grabesc sa ajung la film sau alte prostii…sa imi cada schimbatorul…

    AStept sa imi spuneti ce parere aveti de blogul meu si de excursiile mele. Ma bucur ca gasesc alt biciclist. Toti prietenii mei cei mai buni si cei mai buni parteneri de ture au inceput de la biciclete foarte proaste