Băieții de la HBO s-au gândit că acum e momentul perfect în care să exploateze niște PR și au anunțat, grav, că vor scoate din program filmul Pe aripile vântului, pentru că este un film rasis. Da, cenzurează unul din cele mai bune filme din istorie. Da, serios, filmul în care o femeie de culoare a luat Oscarul, PRIMA FEMEIE DE CULOARE CARE A LUAT OSCARUL, Hattie McDaniel este un film rasist și trebuie eliminat. Desigur, după ce și-au luat multă UE de peste tot, au revenit și au explicat că filmul va reveni, dar însoțit de un carton care să explice că rasismul e rău.

După care Netflix s-a gândit să scoată din program Little Britain, pentru că tratează și subiecte care pot fi considerate rasiste. LITTLE FUCKING BRITAIN!! Serialul care este o adevărată capodoperă în a ironiza pornirile rasiste, idiotice și da, iată, de extreme PC.

Niciodată nu am crezut că Fahrenheit 451 sau Equillibrium ar putea ajunge la viață în realitate. Dar iată, uriașa ironie a sorții face ca ultima variantă de Fahrenheit 451 să vină de la HBO. Întotdeauna am considerat că arderea cărților lui Galileo Galilei a aparținut istoriei, iar de acolo am învățat că a arde arta în funcție de cine este la putere este o imbecilitate. Și chiar când au interzis Tom Sawyer și Huckleberry Finn în state am zis că e doar o aberație temporară.

Dar uite că nu e. Numai că nu ardem cărți la propriu, ștergem din memoria publică, nu mai acceptăm că, pe vremea autorului, nigger era un cuvânt banal și determină nota în care citești cartea, iar istoria va rămâne aceeași, indiferent dacă vrem noi să o ștergem sau nu. Acum vom avea Tom Sawyer cu afro-americani și cu scuze la fiecare paragraf rasist, în care editura se va delimita complet de aceste afirmații. Sau niște imbecili de la HBO, care vor șterge istoria, ca să le iasă lor bine punctele de rating.

Așa că mă gândeam să le facem viața mai ușoară.
Ce filme ar trebui interzise în lume, din cauza conținutului atât de îngrozitor de rasist? Vă rog precizați motivul, da? Ce cărți? Serios, lăsați inclusiv linkuri către cărți, sunt interesat să le cumpăr, înainte de a deveni ilegală posesia lor. Filmele știu de unde să le iau.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

133 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Django unchained banuiesc ca ar trebui interzis sau cenzurate secventele in care sunt batuti negrii.Little Britain si Little Britain USA sunt foarte misto pacat de decizia HBO.Eu sunt impotriva la tot ceea ce inseamna interventia oricat de mica intr-o opera de arta originala.Adica daca un film are traducerea audio on peste vocile originale consider ca nu mai este acelasi sau ma rog nu respecta 100% viziunea regizorului.
    Si PC este o mizerie sinistra si vad ca in numele lui apar tot felul de aberatii.

    • #2

      Se pare ca Django Unchained este acceptabil pentru ca arata cum au suferit negrii. Le sterg doar pe cele in care apare ca au existat si negri fericiti, care se bucurau de viata.

  2. #3

    sclava isaura!

  3. #4

    E o parere a lor si aia e, nu cred ca merita un articol….Sau pur si si simplu al patronului….

    • #5

      Merita mai multe articole. Merita ca lumea sa renunte la abonamentele HBO.
      Pentru ca daca nimeni nu spune nimic, fenomenul asta o sa ia amploare. Nu este ca si cum a fost o decizie luata de Ghita care are un site cu 10 vizitatori zilnic. Este o decizie luata de unul dintre cele cele mai mari servicii de streaming din lume.

      1
  4. #6

    Aș zice că marea majoritate, mai ales cele premiate de cultura vestică.
    Trăim o Revoluție Culturală ca în China anilor 60-70, sau cine știe, un genocid ca în Cambodgia lui Pol Pot. Poanta este că se va sfârși prost și pentru “câinii revoluției”.

    PS: Nu sunt supărat pe tine că m-ai făcut prost într-o postare anterioară. Trăim în lumi diferite, și fiecare crede că înțelege mai bine decât celălalt.
    Tu ai părerea ta despre mine, și eu pe a mea despre tine, ceva gen “el m-a făcut hahaleră, eu l-am făcut oligofren”

  5. #7

    “Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped.”

    George Orwell, 1984

    • #8

      Fix asa. Urmeaza sa fie interzise toate filmele in care nu apare un numar proportional de hispanici, asiatici, LGBTQ, ursi panda si ce alta categorie o sa mai gaseasca.
      Istoria ramane istorie, buna sau rea.

  6. Ion creanga ca nu mai poti pune iezii capră

  7. #10

    Django Unchained, rasism valeleu… Asta poti sa-l arzi, ca nebunu de T il trage pe film.

  8. #11

    (primul comment după muia primită acum câțiva ani, fără motiv și pentru care ți-ai cerut scuze public. apreciez. primul comment deși citesc zilnic….hehe, spune-i cum vrei dar cred că Sindromul Stockholm)

    Șterge ce e mai sus.

    Oare o să vrea să interzică și “The Green Mile (Culoarul Morţii)”….că e cu negri. 🙁

  9. #12

    Eu nu inteleg logica foarte bine. Pe aripile vantului este o carte/un film care descrie motivele razboiului civil corect, unul dintre personajele principale este prototipul albului care se opune ideii de rasism si sclavie, Scarlett este imaginea printesei albe si bogate, rasfatata si privilegiata, nu e un portret elogios, din contra. Nu e ca si cum filmul este o apologie a rasismului, segregarii si sclaviei, ci din contra. Daca era vreo oda de lauda la adresa cutumelor vremii mai ziceam sa aiba nevoie de disclaimer dar nu e cazul. Mie mi se pare ca mesajul pe care il dau este vrem sa stergem din memoria societatii faptul ca a existat o astfel de epoca, un astfel de moment in istorie, ascundem tot ce are legatura cu el. Straniu.

    • #13

      Trebuie sa pricepeți ca americanii sunt cei mai ipocriți si foarte imbecili

      1
    • #14

      Nu e chiar asa, autoarea cartii incerca sa justifice moral societatea din sud, inducand in mod persuasiv ideea ca dracul nu era chiar atat de negru, respectiv faptul ca nu toti negri ar fi fost chiar atat de nefericiti sa fie sclavi, ba chiar ca multi ar fi regretat de fapt eliberarea. Si ca stapanii de sclavi nu erau neaparat niste monstri. Si ca nordul era rauvoitor si interesat in actiunea sa. Lucru adevarat in parte, dar care nu schimba faptul ca sclavia era injositoare si o aberatie morala in sine. E o carte revizionista bine scrisa. Nostalgicii de azi ai comunismului ii calca pe urme, folosind cam aceleasi argumente, dar cu mult mai putin talent.
      Asta nu inseamna ca interzicerea filmului nu e o aberatie si o incalcare dezgustatoare a libertatii. Oamenilor nu li se pot cenzura ideile si preferintele, oricat de daunatoare crezi ca sunt, fara sa ii transformi in sclavi.

    • #15

      @ventidius, da, cred ca din punctul asta de vedere ai dreptate. E un fel de pe vremea lu nea Nicu macar avea toata lumea casa si loc de munca. Am mai uitat si scena aia cand se intoarce Ashley de la intalnirea KKK :)))) Dar da, concluzia ramane, ascuns chestii legate de sclavie si rasism does not fix anything… Apropo de ce zici tu in ultima propozitie, depinde, nu e chiar asa alb negru. Daca ideile si preferintele mele sunt dragostea cu baieteii de 6 ani, we haz issue.

    • #16

      @ventidius, este normal ca unii sclavi au regretat eliberarea pentru ca asta a insemnat ca multi dintre ei au murit de foame. Atunci cand asa ai fost crescut de mic, nu ai pregatirea necesara sa te descurci in viata.
      In plus, la fel ca in societatea capitalista, viata nu era la fel pentru toti negrii. Sclavii “de casa” o duceau mult mai bine decat cei care munceau pe campurile de bumbac si care dormeau in hambare. Ei sunt cei care au regretat ca au trecut de la a locui intr-o vila luxoasa la o cosmelie darapanata.

      Este la fel cum se intampla cu multi puscariasi care ies din inchisoare dupa 20-30 de ani si nu stiu ce sa faca cu viata lor. Da, sunt liberi, dar ei nu stiu sa se descurce in societate.

    • #17

      @Cristina
      Sa inteleg ca ai fi de acord cu cenzura daca s-ar referi la Lolita lui Nabokov. Libertatea presupune faptul ca decidem singuri ce respingem si ce nu, potrivit propriului discernamant. Sclavia nu insemna neaparat munca silnica, saracie si lanturi ci degradare morala ca urmare a lipsei posibilitatii de a alege singur. Au existat sclavi si nu putini pentru care sclavia a fost o oportunitate care le-a oferit posibilitati incomparabile cu orice l-ar putea oferi vrodata libertatea. Sclavi care au murit putred de bogati, temuti si invidiati de toata lumea. Imparatii romani conduceau imperiul prin sclavii lor, singurii in care aveau deplina incredere, tocmai pentru ca viata acestora era oricand la dispozitia lor. Nu era senator care sa nu tremure si sa nu invidieze un astfel de sclav. Corectitudinea politica nu are intentia sa stearga istoria, ci sa o puna sa serveasca intereselor sale ideologice. In nici un caz nu va sterge din istorie sclavagismul, e o arma mult prea importanta. Dar va cenzura cu gelozie orice interpretare care nu o slujeste corespunzator.

    • #18

      @AndeiG
      Ai dreptate, lipsa libertatii degradeaza si handicapeaza personalitatea umana, de multe ori definitiv. Problema e faptul ca cultivarea victimizarii nu ajuta. Omul liber nu e o victima, nici un asistat.

  10. #19

    Într-o discuție de astăzi fix la filmele distopice am făcut referire, gen Equilibrium. 🙂 Referitor la întrebare, cred ca American History X ar fi un exemplu de film de “cenzurat”.
    P. S. Te citesc de multă vreme, dar abia acum am postat primul comentariu 🙂

  11. Nu stiu eu cu cartile dar comanda de pe emag un Muschi Tiganesc cat mai este si pune-ti nevasta sa faca o Negresa cat mai au voie nevestele sa faca mancare

    • #22

      Cred că la noi mai durează ceva până încep autodafé-urile, din rațiuni de înapoiere:) Sunt fascinat de cum se creează reflexul indignării justițiare. La mine, la secția de rromani, profa care preda cursul de istorie (vajnică ONG-istă, genul nașpa, ipocrit și enervant) a repetat un semestru întreg „500 de ani de sclavie”, „500 de ani de sclavie”, „500 de ani de sclavie” + N remarci gadjofobe. Nu tu analiză, nu tu punere în context, nu tu nuanțări. A dat însă roade. Alt prof (super mișto) ne-a pus la curs clipul de mai jos, să ne dăm cu părerea. Șeful de grupă, altminteri om sensibil și deștept (ăla cu vaca) a înlemnit. N-a râs, n-a zâmbit, n-a nimic. Pentru că a auzit „țigan” și de la punctul ăla încolo i-a luat d-zeu mințile 🙂 Cea mai recentă înlemnire a fost weekendul ăsta, când venise pe la mine. Ăla micu se întoarce de la muncă și dă buzna în bucătărie, urlând „Ce e țigănia asta?” M-am distrat:)

      youtu.be/LF5n8C1rP8c

  12. #23

    Pai na mai era si Abraham Lincoln sau 12 Years a Slave care a luat si el ceva glob de aur…dar acum intrebarea este: Smulgem toate filmele cu sclavi sau doar alea in care sclavii au o singura culoare? Ca sa fie politica pentru toata lumea…daca tot ne renegam istoria hai sa le stergem si pe alea cu iobagi

    • pe alea cu iobagi cu siguranta nu le putem sterge la cate gigatone sunt pe toate pc-urile

    • #25

      Pai atunci le stergem pe toate alea cu indienii nativi care erau batuti, casapiti, linsati pentru ca erau nativi si trebuia sa li se ocupe pamanturile. Toate alea cu Winnetou si Old Shatterhand. Si cu Sclava Isaura

    • #26

      Nu sunt vanate filmele cu sclavi sau cu negri ci doar filmele in care albii nu sunt culpabilizati corespunzator pentru sclavia negrilor, iobagie, capitalism, soarta indienilor sau orice altceva.

    • #27

      Roots? (Kunta Kinte)

  13. #28

    Spartacus se pune? Oh, wait, ala era alb…

    • #29

      Tu ai o idee buna aici.
      Ar trebui sa stergem in principiu toate filmele cu Imperiul Roman. Eventual sa il si stergem din istorie pentru ca dezvoltarea s-a bazat pe munca sclavilor.
      Poate chiar sa daramam si piramidele…oare cati sclavi au murit construindu-le?

    • #30

      Inca odata: piramidele nu au fost construite de sclavi.
      Stiu ca este un concept larg vehiculat dar nu. www.harvardmagazine.com/2003/07/who-built-the-pyramids-html

    • #31

      Greseala mea, va rog sa ma scuzati.

  14. #32

    Cetin, nu e delok ok sa scrii ‘the n word’, chiar ma surprinde totala ta insensibilitate, si in plina revolta sociala pe deasupra.

  15. #33

    Rush Hour. Mama cat de rasist e negru’ ala, numai nigga nigga scoate la fiecare 2 fraze. A, si un chinez care ia bataie constant. Nttttt…

    • #34

      Afro-americani care zic “nigga” nu e o problema.

    • #35

      Dar zice.si de Chan îl.face rice eater parcă

  16. #36

    Apropos, tre’ sa cumpar niste black nuts and screws. Cum scriu in search?

    • #39

      O sa fie vanat cu furculita sau cu betisoarele chinezesti

  17. #40

    ‘Bad boys’ pt ca indrazneste sa-i numeasca ‘bad’ pe doi negri chiar din titlu.

  18. #41

    Tiganiada …….Ioan Budai Deleanu …..

  19. #42

    Hola, Cetin! Vrei să te enervezi de dimineață? Perfect! Atunci citește asta + comentariile dă sub ea

    www.washingtonpost.com/opinions/2020/06/09/jk-rowlings-transphobia-shows-its-time-put-down-pen/

  20. #44

    Eu zic să interzică și Tom & Jerry. Tanti menajeră de i se vedeau picioarele era de culoare.
    Avem așa: 1. era menajeră, clar rasism.
    2. Nu I se vede fața. Rasism evident

  21. #45

    Off topic dar cumva legat de ce se mai discuta zilele astea: cu asta nu are nimeni nicio problema ?
    youtu.be/oRv317I739g

    • #46

      Nu se intampla nimic in partea asta …. se casatoresc la 12 ani, puiesc, se bat cu sabiile, proxenetism, cersetorie etc. E alta lume, alte legi, nu se baga nimeni…..

    • #47

      Ah, e ok atunci, my bad

  22. #48

    Sunt curios la toamna cu campaniile de Black Friday…

  23. #49

    Zorba grecul. Misogină până la cer

  24. #50

    Am mai zis-o si in alta parte, perfectul Blazing Saddles

    • #51

      “Un film care sigur nu ar putea fi filmat azi” – Mel Brooks

  25. #52

    Nelegat de filme: daca Trump castiga alegerile in toamna o sa continue haos-ul si disolutia in SUA cu efecte devastatoare in toata lumea. Daca se tot continua cu cenzura, si vad mai nou tot cu echitate in sus si in jos o sa ajunga SUA o tara comunistoida. Atat ne-ar lipsi, o tara comunistoida si cu regim dictatorial cu cea mai puternica armata in mana unui om nebun sau a unei mici camarile politice.

    • #53

      imi pare rau de biden, dar s-a nascut fara noroc!
      dezordinea sprijinita de stangisti favorizeaza realegerea lui trump.

    • #54

      chiar nu cred ca are sanse, de data asta. discutiile sunt acum la nivelul daca va parasi casa alba sau va fi scos cu forta dupa alegeri

  26. #55

    Spartacus. Nu, nu pentru că e cu alt fel de sclavi – gladiatorii – deși cei mai mulții dintre ei erau albi, ci pentru că în varianta cu Kirk Douglas tot gladiatorul negru moare primul.
    La faza asta cu statuile, să nu uităm că și talibanii au stârnit riposta generală împotriva lor pentru că dinamitaseră niște statui care aparțineau patrimoniului istoric universal. Plus că și în perioada obscurantismului religios s-au mutilat statuile antice pe motiv de pudibondișenie (un fel de politically corectness medieval).
    Dar oare filmul Pantera Neagră (Pardon! am vrut să scriu Pantera Afro-Americană) n-ar trebui și el cenzurat? Sau la discriminarea pozitivă nu se aplică?

    • #56

      De ce ar cenzura PC filme care faceau propaganda tocmai corectitudinii politice, precum Spartacus? Totusi e posibil, corectitudinea politica e evolutiva, singura varianta valabila e cea actualizata. Ce era ieri corect politic azi poate fi rasism si discriminare. La fel cum o pateau unii sustinand afirmatii mai vechi ale lui Lenin, ajungand astfel sa intre in conflict cu ce sustinea acesta in ziua respectiva.

  27. #57

    Numai sa nu cenzureze filmul copilariei mele, Black Beauty…

    • #58

      a fost făcut după o carte, că tot întreba Cetin de cărți. 🙂

  28. #59

    Jocul de sah… albul muta primul, nu?

    • #60

      da, chiar ca…

    • #61

      Sa se schimbe dom’le! Si sa nu se mai foloseasca alb! Piesele sa fie crem!

      Ah… Stai un pic….

    • #62

      Nu e necesar. Acolo se poate schimba doar regula. Iar ulterior poate servi la demascarea rasistilor.

  29. #63

    Poate ca am sa repet ceva ce s-a mai spus mai sus. “Pe aripiile vantului” este un film facut in anii ’40 ai secolului trecut ce surprinde perioada dinnainte si din timpul razboiului de secesiune. In anii ’40 despre care vorbim, societatea americana era complet segregata. Cu toate astea, o negresa a luat pentru prima data un premiu OScar. Unul din ala bunu’ pentru albi, nu pentru negri. Despre perioada razboiului de secesiune, nici nu mai are rost sa discutam.
    Eu am alta intrebare. Nu stiu daca ati observat, dar cam in orice film cu nuante istorice, trebuie neaparat, indiferent de perioada istorica surprinsa, sa apara intre personajele principale un negru. Vorbim de perioada gen evul mediu, evul mediu timpuriu, secolele XVI – debut de secol XIX. Uneori (cum este cazul “Robin Hood” ala cu Kevin Kostner), exista un motiv logic pentru care Morgan Freeman este acolo. Adica asta, Kevin a fost luat prizonier de arabi in cruciada, a fost coleg de celula cu Morgan, au evadat impreuna si au ajuns in Anglia. Tras de par, dar cu o oarecare logica si intentie de a pune personajul negru in context. Dar cu facem cand Galahad sau mai rau, Sir Lancelot e un Negru? Adica apar personaje de culoare in roluri principale in epoci in care personajele de culoare erau cel mult niste daruri foarte scumpe facute in Europa unor regi, mai ales de sultani.
    Dar unde vroiam sa ajung. Exista un film, mai corect spus chiar doua, in care nu apare niciun personaj principal negru. Si daca apar negrii, apar absolut tangential. Si unul chiar premiat si ultrapremiat, inspiratie pentru alte filme de gen. Vorbesc de filmul asta: www.imdb.com/title/tt0056197/?ref_=nv_sr_srsg_0. Filmul nu e facut nici in anii ’40, nici in anii ’30, ci in 1962. Cand Kennedy incepuse deja sa puna capat segregarii.
    Celalalt film e asta: www.imdb.com/title/tt0075784/?ref_=nv_sr_srsg_0. Filmul e facut in 1977.
    Rasism? Eu nu cred. Exista o explicatie logica. Va las pe voi sa spuneti ce credeti.
    Ah, si inca ceva. Nici in asta: www.imdb.com/title/tt0120815/?ref_=nv_sr_srsg_0, nu apar foarte multi negri. Intre personajele principale chiar deloc. Si fimul e facut in fucking 1998 si regizat de Spielberg. Deci nu putem vorbi de rasism.
    Si atunci? Ce ar trebui facut cu asemenea filme din punctul de vedere al noilor purtatori de cartulii rosii?

    • #64

      Benzile desenate cu Snoopy.

    • #65

      Tu cauți scuze unor filme.
      Ce te faci însă cu tembelii care vor să-l scoată pe Thomas A Jefferson din cărțile de Istorie, pe motiv că a fost… Exact! A fost stăpân de sclavi, iar asta s-a întâmplat într-o epocă în care era mai normal să ai sclavi decât să ai tractor.

    • #66

      @Hellfire: e ca si cum l-ai scoate pe Mihai Viteazul din cartea de istorie a Romaniei. De ce nu pe Washington? en.wikipedia.org/wiki/George_Washington_and_slavery.
      Nu caut scuze unor filme. In filmele alea nu apar negri pentru motiv foarte clar definit. E vorba de acuratete istorica, nimic legat de rasism sau PC.

    • #67

      @Genghis – au incercat tovarasii si cu Mihai Viteazul, pt. ca el a semnat decretul de legare de glie. Dar n-a tinut…

    • #68

      @von Stierlitz: pai de aia l-am mentionat. Nici nu avea cum sa tina, atata timp cat nea Nicu cauta sa-si traga linie genealogica directa din Mihai Viteazul… Berindei cred ca tragea tare sa demonstreze asta….

    • #69

      Din cărți/filme e mai simplu: scrii o altă carte/film care să clarifice contextul, deși, cine mai citește în ziua de azi? Îmi aduc aminte vag despre “O istorie sinceră a Poporului Român”, care nu-l prezenta pe Mihai Viteazul chiar ca pe un patriot vizionar, ci mai degrabă ca pe un aventurier fără un plan clar de termen lung.)

      Dar sa dărâmi statui, este dovadă de tembelism.

    • #70

      Cica tocmai de aia a fost MV asasinat, ca avea planuri pe termen prea lung. I-au gasit o harta cu planurile de atac ale Vienei…

  30. #71

    pe de alta parte, cartile cu continut puternic rasist sunt la liber pe google play books:

    play.google.com/store/books/details/Mein_Kampf?id=TXcwKYcMFyoC&hl=en_US

  31. #72

    Soareci si oameni de Steinbeck , Culoarea purpurie de Alice Walker chiar si Sa ucizi o pasare cantatoare de Harper Lee, dintre cele mai cunoscute.

    • #73

      Evangheliile corectitudinii politice trebuie sa mai astepte. Pana apar altele cel putin.

  32. #74

    Mai ușor cu Oscarul pe scări, că totuși nu a schimbat cu nimic lumea. Au trebuit să pună pile ca să-i fie permis accesul lui McDaniel în hotelul unde s-a ținut ceremonia. A stat la masă separată de albi, conform „cutumelor”. Nu a putut participa la niciun „afterparty”, conferință de presă sau fucking PARADE publice în care ceilalți actori făceau baie de mulțime. S-a întors în spatele autobuzelor încă vreo 20 de ani. S-a mai dat un Oscar actorilor de culoare după încă vreo 20 de ani (40 în cazul actrițelor) și tot cu chinuita.

  33. #75

    12 years a slave

  34. #76

    Deci vom ajunge sa nu avem voie sa privim diferit mancarea de căcat, tot din aceleași motive?

  35. #77

    Driving Miss Daisy, In the heat of the night și Guess who’s comming to dinner.

  36. #81

    Tin minte ca am vazut un interviu cu producatorii filmului “Life of Brian” , si ziceau ca ei sunt foarte fericiti ca au facut filmul in anii ’70, pentru ca limitarile actuale din societate nu mai permit multe tipuri de umor.

    • #82

      In anii 70 n-au fost nevoiti sa scoata decat secventele cu teroristii evrei. Le gasesti pe net. Asta asa, ca sa nu se creada ca in anii 70 ploua cu miere.

  37. #83

    Rosu si Negru o sa devin Rosu
    Black Mirror o sa devina Mirror

    Anul viitor Oscarul il va lua filmul “Mars 2035”, un SF despre un echipaj format dintr-un barbat homosexual transgender pe nume Nicolle de origine asiatica si o femeie de origine africana, lesbiana, transgender pe nume Mike care ajung pe Marte unde se indragostesc unul de altul si dau nastere unui copil care nu se va identifica cu niciun gen dar va fi pasionat de drepturile rocilor de pe Marte si activist impotriva exploatarii lipsite de etica a calculatoarelor de bord.

    • #84

      Gresit!!!! Cum adica “e indragostesc unul de altul si dau nastere unui copil”????????? Huoooooo!!!!! Breederule!!!!!!!!
      Il fac in vitro, nu se indragostesc ba!

    • #85

      n-am specificat cum dau nastere unui copil :))
      persoana non sexuala A va depune icrele iar persoana non sexuala B le va fecunda.

      sper ca nimeni nu s-e simte jignit de folosirea cuvantului “icre” cand de fapt vorbim pe fond despre ce zice Genghis Han aici, un soi de fecundare in vitro in care incubatorul nu a fost ranit sau agresat la circuite.

    • #86

      Cuvantul “icre” este o inventie patriarhala care sugereaza ca femela nu este capabila sa se reproduca fara aportul unui mascul. Singura metoda de imultire care nu afecteaza corectitudinea politica este inmultirea pe baza de pasari migratoare albe de dimensiuni mari.

    • #87

      “Singura metoda de imultire care nu afecteaza corectitudinea politica este inmultirea pe baza de pasari migratoare albe de dimensiuni mari.”
      Deja ai facut cel putin o discriminare. De ce mari si albe si nu mai mici si negre?

    • #88

      cred ca intoarcerea la ideea unei berze (alba cu negru in proportii 50/50) e cea mai impartiala si nu afecteaza pe nimeni. Cand ti-aduce barza copilul, nici partenerul de sex incert 1 si nici partnerul de sex incert 2 nu vor fi lezati.

      sigur, e discutabila ideea albului pe barza, ar putea fi considerata ca fiind fascista/extrema dreapta asa ca poate ca barza ar trebui sa fie neagra, gen cioara…

  38. #89

    tropic thunder
    king kong
    robinson crusoe
    orice film cu Samuel L Jackson
    o brother where art thou
    aferim
    probabil niste jules verne
    dickens
    ivanhoe pt ca sugereaza existenta unei femei ca fiind proprietatea unui proxenet rus

  39. #90

    Nu l-au scos definitiv, ci temporar, si au precizat ca o sa-l adauge din nou cu un text care sa-l puna in context. Ceea ce e important, pt ca si filmul, si cartea, aparute in epoca Jim Crow, rescriu istoria razboiului de secesiune si motivatiile din spatele lor.
    Stapanii de sclavi din sud merg la razboi pt libertate, nu ca sa-si apere dreptul de a cumpara si vinde fiinte umane. Sclavii sunt niste angajati multumiti si fericiti cu statutul lor, iar Ku Klux Klanul sunt niste gentlemeni care protejeaza delicatele white ladies de brutele negre. Cam astea sunt principalele teme din carte, dincolo de povestea romantica.
    Ultimul e un cliseu extrem de periculos care s-a propagat pana in ziua de astazi intr-o mare masura, si care a rezultat in linsajul si asasinarea a sute de negri de-a lungul timpului, acuzati ca au agresat femei albe. Vedeti recenta integistrare din NYC cu tanti cu catelul, care suna la politie isterica ca un black male ii ameninta viata, black male-ul respectiv fiind la 20 de metri de ea, super calm si neagresiv, si cerandu-i pur si simplu sa-si puna cainele in lesa.
    E foarte important sa nu cenzuram arta si cultura, dar e esential sa o si punem in context. Ceea ce HBO a decis sa faca, fara sa le ceara nimeni, prin urmare nu inteleg revolta.

    E o chestie extrem de importanta sa privim trecutul, istoria, personalitatile, arta, literatura, cu un ochi critic. Eminescu e un poet genial, din punctul meu de vedere a rafinat limba romana si a modernizat cultura romana. dar a fost si un antisemit cu spume la gura, la fel ca o buna parte din societatea romana la momentul respectiv, si articolele lui din presa sunt revoltatoare. Dar trebuie si alea studiate in scoala, ca altfel nu avem oglinda corecta a trecutului, a persoanei, a istoriei, si nu invatam nimic din ea.
    Nuantele trebuie vazute, un om poate fi un creator de geniu dar poate avea pareri politice infecte in acelasi timp. Un film poate fi foarte bine facut, dar 70 de ani mai tarziu trebuie sa intelegem ca anumite aspecte din el sunt problematice. Si nu e nimic gresit in a explica contextul si in a pune lucrurile in perspectiva istorica.

    • #91

      Nu nu, au vrut ei sa il scoata de tot, dar cand au vazut ca a inceput si frigiderul de rezerva sa li se umple cu carne, au intors-o.
      Referitor la persoane istorice antisemite/rasiste/misogine/homofobe etc. , acela era consensul social atunci. Totul a tinut de privilegii, la care nimeni, niciodata nu renunta usor si de buna voie.
      Istoria si arta nu trebuie “ajustate” si “anotate”, pentru ca atunci nu suntem cu nimic mai presus de talibanii care au ras de pe fata pamantului urmele Budhismului din Afganistan, sau medievalii italieni care au “eliminat” de pe arta romana toate dickpics.

    • #92

      Andrei, arta si istoria nu exista in vid, exista intr-un context, care trebuie explicat noilor generatii, ca sa priceapa despre ce e vorba. Si nu a ras nimeni nimic de pe suprafata pamantului, sa nu fim dramatici, HBO a scos un film de pe streaming.
      Asa, ca idee, care e parerea ta – ar fi trebuit sa pastram statui cu Lenin si Stalin prin Romania, si tablourile lui Ceausescu pe pereti, ca e istorie? Si nu o ajustam, sau cum? Sau ar trebui sa publicam Mein Kampf si sa ajunga in bibliotecile tuturor scolilor, dar fara sa explicam copiilor care e contextul, cine e autorul, si ce dezastru au determinat ideile lui?

    • #93

      @deea
      Tu compari Mein Kampf si tablourile lui Ceausescu cu filmul Pe aripile vântului !?
      LOL…

    • #94

      Gigi, nu le compar, fac analogii. Dar secolele de sclavie din US au produs, probabil, la fel de multă suferință umană că nazismul. Și cartea, in ciuda valorii literare, e o apologie a respectivei ere. Deci, poate, comparația nu ar fi chiar așa de deplasată cât pare la prima vedere. Propaganda cea mai eficienta e aia subtilă

  40. #95

    “White men can’t jump” 🙂

  41. #97

    Stati linistiti ca asta e nimic.
    Stiinta e cea mai rasista. Cancel science.

    „Discrimination against Black scientists rears its head in more insidious ways, too. Labs will still refer to various pairs of equipment as “master” and “slave,” while the most commonly discussed milestone in quantum computing is “quantum supremacy;”

    gizmodo.com/scientists-call-for-academic-shutdown-in-support-of-bla-1843944068

  42. #98

    Dar de ce sa ne oprim la cultură? Hai și în sport. Vrem o distribuție egală.a raselor la atletism, 8 culoare, 2 negri 2 albi 2 asiatici 2 hispanici

    • #99

      Asta ca sa ii ajute pe albi, ca saracii si-au cam luat mumu prin toate sporturile..

  43. #100

    in roma sunt o gramada de statui ale unor nenorociti care acum niste mii de ani se foloseau de sclavi pt a trai bine. uneori atacau tari in care traiau daci liberi si le luau aurul de pei ei
    in nordul africii sunt niste constructii mega kitsch ridicate de sclavi pt stapanii lor bulangii. sa le dea la saraci sa faca case

  44. #106

    Eu zic sa le interzicem pe alea cu nazisti, alea cu comunisti, si alea care critica evreii! Cu alte cuvinte vaporul a plecat de mult, acum e in mijlocul pacificului.

    • #107

      Alea care ii critica pe comunisti, vrei sa spui! Nu alea cu comunisti, toate ar trebui sa fie cu/despre comunisti. Alea care ii critica pe evrei nu. Esti in urma cu actualizarea PC. Evreii sunt aliatii lui Trump si adversarii palestinienilor. Iar negrii si musulmanii sunt ca fratii. Natiunea islamica, MalcolmX. Plus ca musulmanii sunt primii care i-au luat ca sclavi pe negri, iar primul stapan nu se uita, ala e reperul cel bun. Despre filmele pro-nazi nu stiu ce sa spun, dar inca pot fi reevaluate. Pana la urma au adus atatea servicii corectitudinii politice, oferind un adversar abject la indemana, care putea fi identificat cu toti incomozii. Hitler era si el tot un progresist, unul vizionar chiar, doar ca unul ghinionist. A trait inaintea epocii sale. Ecologist, vegetarian, iubitor de animale, adversar al fumatului. Partea cu evreii, amicii lui Trump, se poate reevalua la randul ei. Plus ca nu poti sa ii iei in brate pe musulmani, fara sa il accepti si pe eroul acestora.

  45. #108

    Curand si termenul de om va fi depasit. Na, ca poate unii vor sa fie flori, copaci, robotic, etc si ar fi jignitor ii consideram oameni. Jignitor sa existe barbati sau femei, fiecare poate fi ce vrea. Uite asa se distrug cariere, vieti. Sincer, nu aceasta este lumea pe care mi-o doream pentru copilul meu. Saracii copii vor fi bulversati, nu vor putea vorbi liber, gandi liber, nu vor avea libertatea sa fie cine vor. Unde am ajuns, de la a fi de acord cu parteneriatele gay la a anula termenul de femeie sau barbat. J. K Rowling a bucurat miliarde de copii si adulti. Anual reiau filmele,cartile le-am savurat. Femeia este pur si simplu rastignita. Femeia poate pierde tot daca se trezesc cativa neintelesi sa o dea in judecata.Ce vremuri traim, ce vremuri. Asta este adevaratul virus.

    • #109

      J.K Rowling culege ce a semanat.
      Acum multi ani, cand nu se pornise shitstormul asta PC, femeia a inceput din neant, fara sa ii ceara nimeni, sa inventeze backstories PC absolut demente pentru personaje.
      Stii tweetul ei in care femeia zice, ad-literam, ca Dumbledore este gay si ca a avut o aventura “torida” cu Grindelwald? Google it. Nu e singurul.

  46. #110

    Băi, să nu interzică Norii Negri, că mă supi şi pâng!

    www.youtube.com/watch?v=TsVjDI6nKDI

  47. #111

    Tom&Jerry.
    Bucatareasa era neagra.

  48. #112

    www.goodreads.com/book/show/8131491-the-vagina-ass-of-lucifer-niggerbastard

    Cred că și numai pentru titlu ar trebui cenzurată. Lăsând gluma la o parte, cred că asistăm la o victimizare dusă la extrem a tuturor minorităților. Vorbim de democrație, insa interzicem cărți și filme.
    Sau freedom of speech e valabil doar când ne convine?
    Pe principiul pe care merg oamenii ăștia, că o carte sau un film te pot determina sa fii rasist, înseamna că oricine citește o carte de fizica devine automat Einstein.
    Eu cred că rasismul tine in primul rand de educație, iar daca o sa devenim toți mai proști n-o sa facem decât să amplificăm fenomenul.

  49. #113

    filme/carti:
    – laleaua neagra
    – scrinul negru
    – zece negri mititei
    – rosu si negru

    altele:
    – hainele negre de doliu
    – arbitrii de fotbal
    – fundasul negrila
    – ruleta
    – negrilica
    – zilele neagre
    – lebada neagra
    – negresti-oas
    – cafeaua neagra
    – listele negre

    si, ultimele pe lista: gandurile negre!

    • #114

      susanul alb si susanul negru. segregare pe fata

    • #115

      Vezi ca zece negri mititei a fost deja redenumita fix pentru a nu jigni persoanele de culoare. Google it.

  50. Toate filmele cu Brigada Diverse sunt rasiste. Si toate filmele facute de comunisti sunt rasiste.

    Dovada:
    – nu exista nici un negru in ele.

  51. #120

    Concluzia finala: Lasa ca-i bine ca s-a intamplat asa ceva ca HBO si MAX s-au cam pipilit contra vantului si de ieri cateva sute de mii de utilizatori din SUA au renuntat la serviciile lor numai in cateva ore pe langa alte cateva sute de mii din Europa iar “Pe aripile vantului” pe support DVD sau Blue Ray are sute de mii de comenzi pe cam toate platformele fizice sau on-line: Amazon , Target, Barnes &Nobles, Walmart …. Pe eBay licitatiile se cam ridica la 60-70%…asa ca fac ei ceva pe disclaimer-ul ala. Sa si-l bage in dos acum

  52. #121

    HBO . Conform serialului the Great , se pare ca existau nobili negri in Rusia secolului XVII 🙂

  53. #122

    Regizat de un negru :

    m.youtube.com/watch?v=TgL_5QcZCMo

  54. #123

    Extratereștrii din x-files erau argintii și aveau ochii cam oblici

  55. #124

    Tocmai am fost catalogat de cineva drept rasist fiindcă i-am spus că multe comunități negre din SUA au o ridicată rata a criminalității și că e rasist să dau statistici care să defavorizeze oamenii de culoare, neglijând realitatea că există o cultură a violenței printre ei. Cică e rasist să spun că o rasă poate avea o cultură anume. Cultura acea există, ar fi putut la fel de bine să nu existe, dar există. Nu e dat genetic, ci un construct social sedimentat in timp.Nimic nu mă mai surprinde. Oamenii ăștia vor să șteargă tot ce a fost inventat de om pana acum, crezând în prostie lor că pot inlocui secole de mentalități și progres.

  56. #125

    Baaa.. o sa interzica astia BBC de pe pornhub. Sau facem o petitie sa le mai taie 5cm ca vrem egalitate.

  57. #126

    parcă întrebai de cărți 🙂
    -black beauty 🙂
    – robinson crusoe (a mai zis cineva)
    – 2 ani de vacanță
    – căpitan la 15 ani
    – tom sawyer și huckleberry fin
    – coliba unchiului tom
    – rătăcitorii -olga tocarkzuc (cartea e mai mult decât haotică, deși a luat ”man booker prize”, dar are o bucată cu un monarh european care primește cadou un negru și după ce ăla moare îl împăiază și-l expune în sala tronului )
    ar mai fi multe probabil, dar nu reușesc să mai gândesc acum.

  58. #127

    sau ia cartea asta și vezi ce cărți au fost interzise pe motive de rasism.
    www.librariaeminescu.ro/ro/isbn/973-47-0597-9/Nicholas-J-Karolides__100-de-carti-interzise-istoria-cenzurii-in-literatura-mondiala.html

    micro-rezumat:
    I. DIN MOTIVE POLITICE
    Abatorul cinci (1969) – Kurt Vonnegut
    Americanul cel urât (1958) – William J. Lederer şi Eugene Burdick
    Andersonville (1955) – MacKinlay Kantor
    Aeropagitica (1644) – John Milton
    Arhipeleagul Gulag (1973) – Aleksandr Soljeniţîn
    Băiatul negru (1945) – Richard Wright
    Coliba unchiului Tom (1852) – Harriet Beecher Stowe
    Doctor Jivago (1957) – Boris Pasternak
    Drepturile omului (1791) – Thomas Paine
    Eu sunt momeala (1977) – Robert Cormier
    Farsa secolului XX (1975) – Arthur R. Butz
    Ferma animalelor (1945) – George Orwell
    Fiica lui Burger (1979) – Nadine Gordimer
    Fructele mâniei (1939) – John Steinbeck
    În spiritul calului sălbatic (1983) – Peter Matthiessen
    Johnny şi-a luat puşca (1939) – Dalton Trumbo
    Lupta mea / Mein Kampf (1925) – Adolf Hitler
    Manifestul Partidului Comunist (1848) – Karl Marx şi Friedrich Engels
    1984 (1949) – George Orwell
    Pe frontul de vest, nimic nou (1928) – Erich Maria Remarque
    Principele (1532) – Niccolo Machiavelli
    Relaţiile dintre Stele Unite şi Vietnam, 1945-1967 (1971) – Departamentul de Apărare al SUA
    Ţara celor liberi: O istorie a Statelor Uniter ale Americii (1965) – John W. Caughey şi alţii
    Un interval rezonabil (1977) – Frank Snepp
    Vânătorul de spioni (1987) – Peter Wright

    IV. DIN MOTIVE SOCIALE
    Autobiografia lui Benjamin Franklin (1791) – Benjamin Franklin
    Aventurile lui Huckleberry Finn (1884) – Mark Twain
    Băiatul în ţara făgăduinţei (1965) – Claude Brown
    Catch-22 (1961) – Joseph Heller
    Clopotul de sticlă (1963) – Sylvia Plath
    Cu gândul la Annie (1982) – Nancy Garden
    Cujo (1981) – Stephen King
    De veghe în lanul de secară (1951) – J.D. Salinger
    Du-te şi-ntreab-o pe Alice (1971) – anonim
    Fahrenheit 451 (1953) – Ray Bradbury
    Fire de iarbă (1855) – Walt Whitman
    Întîlnire în Samarra (1934) – John O’Hara
    Jurnalul Annei Frank (1947) – Anne Frank
    Litera stacojie (1850) – Nathaniel Hawthorne
    Minunata lume nouă (1932) – Aldous Huxley (o citesc acum)
    Negru ca mine (1961) – John Howard Griffin
    O altă ţară (1962) – James Baldwin
    Oameni şi şoareci (1937) – John Steinbeck
    Portocala mecanică (1962) – Anthony Burgess
    Povestiri din Canterbury (1387-1400) – Geoffrey Chaucer
    Prînzul dezgolit (1959) – William Seward Burroughs
    Să ucizi o pasăre cîntătoare (1960) – Harper Lee
    Ultima ieşire spre Brooklyn (1964) – Hubert Selby Jr.
    Urletul şi alte poeme (1956) – Allen Ginsberg
    Zbor deasupra unui cuib de cuci (1962) – Ken Kesey

  59. #128

    Glumim, ne revoltam, dar toate acestea sunt incercari ale homo sapiens de a se desprinde de conditionarile biologice si culturale pentru a crea o societate mai corecta pentru toti. E o tendinta. Vor exista derapaje, desigur, dar directia este cea care conteaza. Eu toata viata m-am confruntat cu misoginismul altora, dar mai ales al meu. As fi de acord sa fie scoase treptat de pe piata toate povestile in care fetele sunt personaje neajutorate salvate de un print si care se incheie cu “au trait fericiti pana la adanci batranete”? Hell, yeah.

    • #129

      Femeie puternică zici? Femeia puternică există doar în capul feminizdelor. Femeia puternică e puternică doar dacă bagă testosteron în ea.
      Egalitate zici? De ce în caz de incendiu/calamitate/inundații sunt salvate primele femeile?
      Vrei să te desprinzi de condiționările biologice? Păpușe…și dacă bagi în tine 10000mg Test și Deca zilnic, codul tău genetc tot 46XX va fi, nu se transforma în 46XY.
      Exact cum zicea Bill Burr: când noi, bărbații, vânam ca să aveți și voi ce băga la maț, voi erați extra fericite cu creșterea plozilor. Cum s-a inventat aerul condiționat, cum v-ați trezit că vreți egalitate.

      P.S. Numai femeile cu probleme la mansardă vor feminism, BLM ș-alte căcaturi d-astea.

      ~As fi de acord sa fie scoase treptat de pe piata toate povestile in care fetele sunt personaje neajutorate salvate de un print si care se incheie cu „au trait fericiti pana la adanci batranete”? Hell, yeah.~
      Asta arată perfect cât de dereglată la mansardă ești.
      P.S. Este doar o poveste, for fuck sake!

    • #130

      John, e ultima oara cand iti spun.nu mai comenta jignind pe altii. nu esti de acord cu ideea, o combati, nu injuri femei ca sa arati ce puternic esti tu.
      A., imi cer scuze, am lasat comentariul doar ptr a-i putea raspunde, opiniile sale nu corespund in niciuncaz cu vederile mele.

    • #131

      @Arhi: dacă ea s-a învârtit într-un mediu toxic, ce vină au restul bărbaților?
      Iar ultima frază, chestia cu poveștile, dovedește că ea nu cunoaște rolul poveștilor în copilărie.
      Un tip deștept a zis chestia asta:
      “Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution.”
      Uite feminismul la el acasă: www.google.com/search?q=woman+before+and+after+feminism&ie=utf-8&oe=utf-8
      Care bărbat și-ar dori o relație cu femeia „feministă”?
      Absolut toate cele de mai sus au drept companion una sau mai multe pisici și o tonă de medicamente.

    • #132

      ma…doare…in…cur. vorbeste decent si nu imi mai injura comentatorii, ca nu suntem pe site la hotnews

  60. #133

    Rocky II, evident! Boxerul negru bătut de cel alb?! Jos!