sarah-palin

Când aveam bolidul de lux, pentru reparații rapide mergeam la un service din zona pantelimonului, Auto Leader ceva. Nu erau ei cei mai buni, nu aveau cele mai bune prețuri, dar erau aproape de mine și tipul de la service care relaționa cu clienții era foarte rapid și rezolva repede orice problemă aveai cu el, sau măcar îți dădea niște termene decente și tangibile.

Intru eu săptămâna trecută în service, tipul meu era ocupat. Așa că îmi vine ideea să mă duc la colega lui de birou.
– Bună ziua, mi s-a rupt cablul de la frâna de mână la un Mercedes A140 și aș vrea să îl schimb.
– Aveți cablul sau îl luați de la noi?
– Îl iau de la dvs.
– Talonul.
– Pentru ce?
– Ca să știu ce model e.
– Vă zic eu seria, nu e problemă.

Îi zic seria, bagă în calculator
– Care cablu de frână vă trebuie?
– Frâna de mână.
– Da, dar care?
– Cum adică, care?
– Da, care, că eu am 3 cabluri aici, unul față și 2 spate și trebuie să știu de care aveți nevoie.
– Și nu puteți să o reparați dacă nu știu eu care din cabluri mi s-a defectat?
– Nu, dar trebuie să știu, că diferă.

Am salutat și am plecat. Serios, nu ai cum să angajezi o pupăză de asta, care habar nu are de nimic, la un service auto. Înțeleg, discriminare și altele, dar parcă ar trebui să știi măcar câteva chestii bazic. Cum ar fi aia că un client intră la service ca să i se repare mașina de către specialiști, nu să le spună el specialiștilor ce trebuie să fie reparat.

So, back to basics și service de cartier.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

88 comentarii Adaugă comentariu

  1. O da, nailing sarah palin :)))
    E vina ta, trebuia sa-i dai o mana de ajutor :))) .

  2. #2

    Primărițele sunt bune ?

  3. #5

    cam greșești puțin aici, ca să comanzi piese, îți trebuie seria mașinii, uneori producătorii schimbă diferite repere de la an la an, chiar dacă e aceeași mașină. caz concret, la mașina mea, sunt 2 filtre de motorină, unul mai lung, pentru producție până in iunie 2012, celalalt mai scurt pentru mașini fabricate după 06.2012. acelasi model, aceeași motorizare. deci VIN e sfânt când comanzi piese

    • #6

      nu gresesc nimic, eu STIU datele masinii, intamplator am o memorie foarte buna si tin minte lucrurile de care ma lovesc. adica CPN, VIN, seriile cardurilor etc. iar pentru cei mai putin dotati, la VIN, daca stii primele 4 cifre deja e suficient.

    • #7

      Are dreptate Răzvan, aceeași mașină cu aceeași motorizare poate avea piese diferite, VIN-ul e sfânt în astfel de cazuri

    • #8

      serios?

    • #9

      Inteleg ca e blogul tau si vrei mereu sa ai dreptate dar de data asta Razvan are dreptate, vinul e sfant. D-aia te si impartasesti cu el.

    • 4 oameni se contrazic si toti sunt de acord ca vin-ul e important 😉

    • #11

      Eu cand ma duc la service-ul auto dau talonul, mi se iau datele personale, spun cam ce cred eu ca are masina si las cheile.Mi se face un pret estimativ, eventual mai sunt sunat ca sa ma intrebe daca sunt de acord cu reparatia sau nu. Apoi in cateva zile sau chiar mai devreme ma cheama ca sa vin sa imi ridic masina reparata, moment in care mi se explica ce s-a facut la ea. Punct.
      La receptia lor din service sunt DOAR barbati !

    • #12

      iar pentru cei mai putin dotati, la VIN, daca stii primele 4 cifre deja e suficient.

      Primele 4 caractere nu-ti spun mare lucru in afara de marca masinii si tara in care a fost facuta. Ai nevoie de tot VIN-ul (ma rog, poti sa sari peste check-digit).

    • #13

      “Intamplator am o memorie foarte buna” … hm, ce sa zic?
      Repeta dupa mine: “Copiii trebuie luati de la gradinita. In fiecare zi, pe cat posibil”.
      upss, e un mesaj
      mai jos

    • #15

      Gresiti fratilor, la VIN doar primele 2 caractere sunt importante, noroc pe mine ca si asa n-am memoria buna

  4. #16

    e ok, comentariile care imi spun ca trebuia sa dau talonul, desi eu stiu VIN-ul, intra in moderare, zici ca sunteti batuti in cap.

    • #17

      Dar boss, nu stiu ce nu e claaaaar, aveai nevoie de VIN… si trebuia sa dai talonul la tantiii… si ce daca il stiai pe de rost? Tu, bosulache, trebuia sa dai VINUUuuuu

    • #18

      “zici ca sunteti batuti in cap” ; cineva s-a trezit cu fata la cearceaf si e “un picut” nervos
      in alta ordine de idei, se poate intampla si purtatorilor de penis sa sufere de lipsa de inteligenta. Patit de mine, tot la service. Probleme la calculatorul de ESP, dorel incerca sa ma convinga ca daca e defect ma poate face sa derapez mai tare

    • #19

      Boss… baietii stiu ei ce stiu… daca nu ai dat si tu un VIN de colectie…anno domini 1969 Chateau plm…normal ca n-a sarit gagica sa “traga” frana de mana…

    • #20

      As zice c-ai intimidat-o pe pisi si a dat-o de gard. Cablul de frana de mana e format din 2-3 segmente. Tipa cred ca dorea sa intrebe care din segmente e rupt.
      E mai bine asa , ca si in cuplu decat sa o iei de nevasta si apoi sa constati ca nu va potriviti mai bine pass. Putea si sa nu intrebe si sa comande toata sandramaua si toata lumea era fericita, mai ales proprietarul serviceului.

  5. #21

    Uita copilu’ la gradinita dar retine CNPul si VINul. 🙂

    • #22

      asa sunt eu, special

    • #23

      Pe principiul “Mercedes d’ala maaa,…ala mic…nu mai stiu cum ii zice, dar va spun seria VIN”

    • #24

      VIN Diesel approves this shit!!!

    • #25

      deci diesel… vezi sa bagi motorina, da?

  6. #26

    Lumea, particica asta de lume romaneasca, a inceput sa fie din ce in ce mai dezumanizata… romanul a avansat economic dar si-a pierdut sufletul… a cucerit lumea dar la ce i-a folosit.

    Imi e teama de oamenii pusi pe capatuiala, de omul sarac ce calca pe cadavre numa’ ca sa se imbogateasca… s-a terminat totul in momentul ala, apoi urmeaza resemnarea…

    Si da suntem tot mai saraci, cu toate averile noastre…

  7. #33

    Doar eu inteleg ca omul le-a dat vin-ul si tipa zicea ca sunt 3 cabluri si el trebuia sa stie care e rupt?

    • #34

      nu.ideea e ca arhi trebuia sa ii dea talonul

    • #35

      se pare ca da. restul inteleg ca trebuia sa ii dau talonul

    • pentru ca talonul este sfant. Pentru ca are VINul pe el. De unde sa stim noi ca de fapt arhi nu ii dadea VINul de la o alta masina?

  8. #37

    Mă gândesc ca dacă te-a văzut așa pornit, cu VIN știut și problema identificata, probabil se aștepta să știi și ce tip de cablu.
    Lor trebuie sa le explici cu subiect și predicat.
    Poate ca voiai o constatare înainte ca sa iți spuna ce cablu ai nevoie…
    Repet: explicații ca la copii mici!

    • #38

      eu voiam sa imi repare masina. voiam sa imi spuna Sunt 3 tipuri de cablu, haideti sa o urcam pe rampa sa vedem de care e nevoie. ea voia sa ii spun eu ce sa repare, la modul exact

    • #39

      Pai si in talon nu scria ce cablu e rupt?

    • cablu rupt e a 6a cifra de la VIN

  9. #41

    Ai scutit timp la faza asta.
    Daca raspundeai corect la intrebarea cu cablurile urmatoarea intrebare eliminatorie era : Unde mai exact s-a rupt?

  10. #44

    E o tanti, la unul din magazinele de piese de langa Morarilor, care mananca Dacia pe paine, adica stie fara calculator care piesa e de Logan si care de Papuc.
    Cunostintele tehnice nu tin de sex ci de angajator, daca vrea sa aduca pe cineva care stie sau vrea sa lucreze cu nepoti, amante, pile, prieteni de sprit. La noi este plin de persoane care n-au ce cauta intr-un anume loc pentru ca nu detin cunostintele sau abilitatile necesare, mai ales in randul celor de la birouri sau manageri (care sunt si p-afaristi, si plini de basini, si dobitoci si razbunatori) iar pentru cei care avem o idee despre un anume domeniu, este munca de sisif sa lucrezi in aceeasi companie sau ca furnizor ori client cu astfel de specimene.

    • #45

      Asta voiam si eu sa zic. Nu nicio femeie n-avea ce cauta pe postul ala, ci femeia aia anume n-avea ce cauta acolo. Sau ar fi trebuit sa invete niste chestii.

  11. #46

    Foarte corect. Se presupune ca tu nu stii nimic despre masini ca de aia vii la service si nu-ti cumperi scule sa-ti repari masina in fata blocului. Totusi,
    A klasse-le avand armarea franei de mana(de picior in cazul asta) intr-un loc si dezarmarea ei la mana( in alta parte) are un mecanism ceva mai complicat si sistemul contine mai mult de 1 cablu. Pe langa asta mai sunt si doua mecanisme undeva de-a lungul cablurilor. Unul undeva pe sub scaunul soferului(parca) si unul sub bancheta spate. Posibil sa se fi busit unul din mecanismele alea in primul rand si cablurile sa fie in parametri. Fara o constatare duduia ti-a pus intrebarea corecta. Nici ea cat nici nu nu stiati care cablu e rupt, daca e rupt vreun cablu sau e alta problema la intreg sistemul de franare de urgenta. Daca ai venit direct ca….vreau si eu cablu de la frana de mana, a considerat ca ai sti ce e stricat anume. Ca altfel veneai cu…nu-mi mai tine frana de mana caz in caz iti recomanda o constatare.

    • #47

      dude, eu i-am zis ca vreau sa repar masina, nu sa cumpar un cablu. orice om mi-ar fi zis sa o urcam pe rampa, sa vedem ce kkt e futut acolo, ea mi-a zis ca nu se poate, sa ii zic ce cablu vreau.

    • #48

      Tu ai spus ca ti s-a rupt cablu de la frana de mana. Citez:
      “– Bună ziua, mi s-a rupt cablul de la frâna de mână la un Mercedes A140 și aș vrea să îl schimb.”. In fine. Greseala e la ea in proportie de peste 50% dar asta e comportamentul clasic al vanzatorului de piese. Daca formulai altfel nu mai intarziam la munca sa-ti comentez 🙂

    • #49

      da, recitind imi dau seama ca e posibil sa ma fi exprimat pentru un om, nu pentru o femeie. dar plm, eram in service, nu la magazin de piese… imi pare rau pentru intarziere:))))

  12. #50

    “– Bună ziua, mi s-a rupt cablul de la frâna de mână la un Mercedes A140 și aș vrea să îl schimb.”

    1
    • #51

      Buna Andreea! Vreau si eu sa-mi activez optiunea de 5 euro! Pe ce tasta trebuie sa apas?

  13. bun, pai e momentul sa dam nume, de persoane, de service… facem ca astia cu “o marca” de apa minerala contaminata de la “un supermarket” din capitala.

  14. #53

    Arhi :
    – Bună ziua, mi s-a rupt cablul de la frâna de mână la un Mercedes A140 și aș vrea să îl schimb
    Raspuns corect :
    – Buna ziua, v-o reparam acum imediat, 15 secunde dureaza, cand sunteti in panta o tineti din acceleratie, cand vreti sa parcati puneti o piatra la roata. OK? 150 lei va costa, multumesc. Next !

  15. #54

    am fost la o firma mare de piese auto sa iau un bec pentru far.

    atehnic fiind, m-am dus cu el ars si cu poza la pagina din cartea tehnica a masinii.

    mi-au cerut tipul masinii. anul de fabricatie. seria. apoi mi-au zis ca nu pot sa imi dea bec ca nu am talonul la mine.

    m-am invatat minte, de atunci merg la un magazin de la subsolul unui bloc dintr-o garsoniera, unde le-am aratat becul si mi-au dat altul pe loc.

    1
    • #55

      M-am dus la cora sa imi iau bec pentru baie. Stateam singur ca altfel putea sa spele si pe intuneric…

      Ajung la Cora si dau de un raion plin cu becuri. Vad un gigel si ma duc la el:
      – buna ziua, vreau si eu un bec pentru in baie
      – buna zia, de care?!
      – de care?!
      – da
      – pai cum de care?!
      – pai e spot sau bec?
      – e bec
      – e27 sau e14?
      – ???
      – fasung gros sau subtire?
      – bah cred ca era gros
      – bec normal sau economic?
      – de care o fi
      – va dau economic. de cati w?
      – pai nu stiu. bec de pus in baie
      – cred ca echivalentul a 65 (nr: am bagat si eu un nr la plesneala)
      – bun. dati incoa’
      – stati asa: lumina calda sau rece?!
      – ce?!
      – lumina galbena sau alba?
      – boss, vreau doar sa nu-mi iau jugulara cand ma barbieresc
      – deci alba
      – bun, imi dati becul ala?
      – ce marca sa fie? avem philips, osram…

      Serios, m-a tinut 15 minute de vorba sa-mi dea un bec.

    • #56

      PS: discutia este aproximativa – se intampla ceva ani in urma. Stiu detaliile respective acum, dar nu mai stiu ce mi-a dat el atunci.

    • #57

      @m0fo mie imi pare profesionist omul de la cora, daca mie imi cereai orice bec, iti dadeam unu de 12V/15 W din ala de frigider, sa vezi ce lumina frumoasa face la 220V.

    • #58

      @m0f0, mi se pare normal. Ala de unde pisici mei sa stie ce tip de aplica si tu, cum e dulia, ce tip de lumina preferi si cat de puternica. Io-s femeie si mai atehnica de felul meu, dar stiu ca-n dormitor imi trebuie becuri e14, in living, baie si bucatarie e27, (mi-am notat pe hartie cand am cumparat corpurile de iluminat, ca eu nu ma pricep) ca-n living si dormitor prefer lumina calda/galbena, iar in rest rece/alba, peste tot cel mai mare nr de wati posibil, dulie groasa. Cand am dubii, iau becul in poseta si cer unul identic. Dar na, omul de raft e vinovat intotdeauna. Daca-ti dadea primul bec pe

    • #59

      Daca-ti dadea primul bec pe care punea mana si nu se potrivea, nu era ce-ti trebuia tot ala era vinovat. Daca iti cere amanunte tot el e vinovat.
      Clientul e vinovat vreodata?

    • #60

      @m0fo
      Nu omul de la Cora te-a ținut 15 minute pentru un bec, ci tu l-ai reținut 15 minute pentru că nu știai ce vrei. E de apreciat răbdarea și profesionalismul respectivului angajat.
      Dacă erai în ’90 te întreba dacă vrei de candelabru sau de veioza (fasung diferit) și eventual puterea (în watti).

    • #61

      – Bună ziua, vreau și eu o bere.
      – Blondă sau brună?
      – Știi ce, dă-mi două: una blondă, una brună.
      – Caldă sau rece?
      – Una caldă, una rece.
      – Care din ele caldă și care rece?
      – Știi ce, mai bine dă-mi două blonde reci și gata.
      – Bergenbier, Ursus, etc?
      S-a supărat și a plecat.

    • #62

      N-a zis nimeni ca e cineva vinovat. Era fun fact…

      But well, romani… romani peste tot…

      @Ady: daca tot stii sa cumperi becuri, go make me a sandwich…

  16. #63

    Am uitat sa specific la comentariul anterior ca talonul la cerut o singura data , apoi ,dupa ce m-a bagat in baza de date a service-ului nu a mai fost nevoie. Nu am vazut picior de femeie prin service…

  17. #64

    Hai să fiu eu prințesa ofticată că na…de aia titlul ăsta.
    Dacă era un țigan era “De ce țiganii nu au ce căuta…”? Dar dacă era un negru? Sau un hindus? Hindușii nu aveau ce căuta? Dar un blond? Dar un homosexual? Dar un moș? Dar un chel? Dar o maimuță? Get it?
    Nu mai bine “O ființă m-a ofticat la un service și de ce cred eu că nu avea ce căuta acolo”?

    • #65

      pentru ca eu cred ca femeile nu au ce cauta in unele joburi. de aia

    • #66

      Așadar consideri că experiența neplăcută din service a avut legătură strict cu faptul că personajul din fața ta nu purta penis?

    • #67

      exact.

    • #68

      @marce: normal. ca daca era un barbat, ii spunea: hai coae, baga masina inauntru sa vedem ce cablu e rupt

    • #69

      Hai sa nu ne mai pacalim reciproc. Sunt si femei foarte bune soferite, dar procentul este mic, sunt si mecanici auto femei bune dar procentul este mic…si pot continua cu multe. In cazul de fata putem sta linistiti ca statistica si-a urmat cursul firesc, fara vreo exceptie care sa ne lase masca .

    • #70

      “pentru ca eu cred ca femeile nu au ce cauta in unele joburi. de aia”. De ce iti e frica de invazia musulmana? Pare-se ca ganditi la fel …

    • #71

      @gigi: nu cunosc procentul de femei între mecanicii auto – cel mai probabil este foarte mic. Dacă din aceste femei mecanici procentul de incompetență e mai mare decât al bărbaților mecanici e din nou greu de stabilit. Dar în acest domeniu și în câteva altele greșelile făcute de femei sunt văzute mult mai rău și fetele încearcă să nu le facă. Un tip mecanic idiot e doar un alt idiot iar la femei e pe bază de păsă – face toate muierile de rușini.
      Iar gândirea că nu au ce căuta e, cred, principalul motiv pentru care procentul e mic. Pentru că muierile sunt întâi muieri și apoi orice altceva.
      Zic că statistica în acest caz nu ne poate ajuta căci nu avem date.

    • #72

      sunt vazute mai rau pentru ca sunt incompetente. in cazul nostru particular, nici macar nu era mecanic auto, era o pipita DE VANZARI, care trebuia sa ma trimita instant sa verific care din cabluri este necesar. pe langa faptul ca verificarea costa si ea bani, deci un plus pentru locul sau de munca, nu as fi avut ce sa ii reprosez, totul era bine mersi, acum aveam cablu. eventual putea sa imi dea o estimare de pret pentru cablu plus manopera. ea a preferat sa fie păsă si lenesa, de ce sa muncim noi, sa ne spuna suckerul cu masina. da, femeile sunt incompetente in anumite domenii si nu au ce cauta acolo.

    • #73

      @Cetin: e în regulă. Am înțeles opinia ta de la răspunsul de mai sus. Că doar nu sunt….oh wait 🙂

    • #74

      tatarul tot tatar

    • #75

      A gresit intr-adevar, dar asta nu fiindca e femeie. Evident trebuia sa te trimita la constatare inainte de a comanda.

      Oricum, probabil ca imediat ce vezi o femeie intr-un asemenea post (nu tu neaparat, in general), inainte sa scoata doua vorbe, te gandesti ca nu are ce cauta acolo si te astepti sa o zbarceasca. Si probabil daca un barbat ar fi fost in situatia ei, nu ti s-ar fi parut ceva exagerat si ai fi fost mai intelegator.

      Sunt femeie, lucrez in domeniu (si chiar ma pricep) si te pot asigura ca sunt foarte multi barbati care n-au nici o treaba cu asta, care fac tot felul de gafe, inclusiv in reprezentante.

    • #76

      eu de exemplu, nu ma pricep. practic eu voiam sa stiu daca au cablul si cand o pot repara. daca zicea sa las masina si ne vedem in 3 ore, ii lasam cheia si faceam stanga imprejur, ca nu era prima data cand fac asta la acel service. csf..n-ai csf…

  18. #77

    arhi are talon digital care cere user name si parola. cum pula sa dea parola? mai ales ca e aceeasi cu aia de pe arhiblog.ro. ahhh, sau nu, ca el retine si data nasterii.
    si aia era si tembela, cine stie ce-ar fi facut cu talonul.
    simplu era: “nu-mi functioneaza frana de mana….” ca-i cablu, ca ai mana mai scurta, ca nici nu stii unde-i dar ti-a zis cineva ca nu merge sau ai visat tu ca ceva e in neregula sunt deja alte subiecte de discutie.
    sau si mai simplu: “mi-am luat prima masina, imi puteti arata unde e frana de mana si cum functioneaza, maaaaaa…m”

    data viitoare sa le zici ca cineva ti-a furat frana de mana.

    • #78

      “cine stie ce-ar fi facut cu talonul”
      Iti dai seama cate credite la banci putea face cu VIN-ul?

    • #79

      Eu m-am gândit la vreaun fetiș, ceva… cu talonul.
      Tu, repede: credite.

  19. #80

    ultima experienta cu serviceul a fost trista…
    le duc masina, aveam ceva probleme la pornire(gen, nu mai pornea). o duc in service si zic ca profit de ocazia asta sa ii fac si o revizie, o bucsa, o curea sau mai stiu eu ce tre schimbat…
    prima intrebare: ce vrei sa facem la ea? o revizie, dar mai intai sa o faceti sa porneasca.
    dupa 3 zile astia inca nu au reusit sa faca masina sa porneasca dar au facut toate celelate operatiuni. asa ca am factura de 1000 de lei si masina care nu porneste.

    atelierul, cum era serios… nu au avut nici platforma asa ca ia-te cu masina tractata la alt service…
    ajung la meseriasii astialati, le zic ce are, taca-paca direct la sursa in 5 min masina pornea. niste contacte oxidate…

  20. #81

    Eu am lucrat intr-un service( ma ocupam de piese, facturi, clienti etc, mai putin de partea de mecanica), dar vreau sa iti spun ca veneau oameni care spuneau ca s-a stricat piesa X la masina, le spuneam sa facem o constatare la masina care era gratis, ca poate nu e piesa X stricata, sau poate pe langa piesa x mai e stricata si alta si trebuie inlocuita..si uite asa veneau oamenii sa isi repare ei masina dupa ureche si dadeau banii pe degeaba pe niste piese care ori nu trebuia inlocuite.. Deobicei cam la 1-2 luni se intorceau si spuneau totusi sa facem o constatare la masina

  21. Eu nu inteleg cum iti facea fata aia evaluarea din spatele monitorului. Daca il gaseai pe tipul tau ala stia exact ce cablu ai nevoie fara sa vada masina? Nu era mai normal sa se uite un mecanic la ea si dup-aia sa iti spuna ce e stricat si (daca e cazul) ce sa comanzi?

  22. #87

    Bo$$, sunt mai multe versiuni de cablu de mâna, toate care corespund dpdv al specificațiilor. În principiu dacă nu ai o memorie de fier să știi care merge la ce versiune și plm, n-ai ce face. Eu am schimbat două cabluri de frână de mâna la doi mecanici diferiți (mașini diferite) și fiecare au comandat toate versiunile existente apoi le-au trimis înapoi pe alea ce nu erau bune.

  23. #88

    ti-ai aranjat putin parul inainte de a …prezenta talooonul.
    trebuia sa-i spui ca esti chel
    stii bancul TIM ?
    esti deja in banca doi