Track-Your-Kids-With-GPS-Technology

Citind chestia asta, am realizat că GPS-ul e o idee foarte bună, în viitor, pentru evitarea accidentelor. Pur și simplu, cu fiecare asigurare, să existe obligativitatea de a avea un GPS care să transmită la firma de asigurări viteza mașinii.

Ai depășit limita de viteză în oraș, la revedere asigurare. Ai făcut accident și aveai peste limita de viteză? La revedere asigurare. Nu ai avea nici o scuză, mașinile să aibă avertizare sonoră și luminoasă la depășirea vitezei limită și cu sta basta.

Pariu că accidentele mortale ar scădea semnificativ?
Da, știu, drepturile omului și alea.
Chestia asta e fix ca problema țigărilor sau a mașinilor de mare putere.

Interzicem fumatul, dar permitem țigările. Taxăm benzina și poluarea și clamăm că vrem un pământ curat, dar permitem fabricarea de autoturisme cu motoare de 900CP. În același timp, interzicem aspiratoarele de 2000 de watti, pentru că acolo e poluarea și consumul.

Deci da, eu aș fi de acord cu o asemenea obligativitate a GPS-ului. Ba chiar și a camerei video în parbriz. Vrei mașină? Ești obligat să folosești o cameră video la deplasare. Punct. Se încheie orice discuție despre cine cum are dreptate, șoferii vor fi mult mai calmi în trafic, violențele vor fi practic inexistente, pentru că nu te mai ține să fi smardoi, știind că ai șansa să fii condamnat la 2 ani, pe baza probei video.

Și nu, terminați cu mitul că videoul din cameră nu e acceptat ca probă. E acceptat, s-au dat și sentințe pe baza acestor înregistrări.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

93 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ideea mi se pare geniala, insa cati sustinatori crezi ca gasesti? 2, 5?

    • #2

      daca m-ar sustine domnul Ponta…

    • #3

      Spune-i ca base vrea sa creasca viteza pe sosele si se rezolva.

    • #4

      @Arhi, penultimul paragraf, conjunctivul prezent “să fii” nu “să fi”. Sunt sigur că a fost o eroare pentru că l-ai scris puțin mai încolo corect. N-am făcut-o până acum pe nazistul gramaticii cu tine dar a trecut ceva de când ai publicat articolul și nu-mi cade bine.

  2. #5

    Aha. Daca tu esti muritor de rand si nu-ti permiti 900 de cai, nici altu sa nu aibe? Tu ai impresia că toti pot incapea intr-un matiz sau fofo? Baaah idioților, sa va hie clar: huidu si a sa familie se bucura de viata pt ca n-au fost muritori de rand ca voi, lua-l-ar dreq de jeg uman. Ma bag la somn ca maine ma duc la lucru 🙁

    • #6

      da aspirator de 2000 imi permit, de ce nu pot sa am?

    • Sau bec de o sută 🙂

    • #8

      Lucian, mi se pare gresit cum pui problema din start. Nu e ok sa-ti iei o masina de 900 de cai si sa crezi ca orasul e raliul tau. Despre asta este vorba. Mai ales in Romania. Daca ar fi fost autostrazi in toata tara, complet terminate si bune, drumuri expres si drumuri nationale sau ce vrei tu care sa nu treaca prin sate, comune etc altcumva ar fi stat acuma lucrurile.
      Iar sa bagi in discutie familia lui Huidu, oricat ar fi gresit omul acela prin pierderea a trei vieti omenesti mi se pare urat. Ei n-au nici-o vina.

    • #9

      bine ca te-ai bagat la somn ca iar venea tipa aia si-ti dadea de numarai la bile pana la ultima zecimala a lui pi.

    • #10

      Adevaru-i ca si io i-as fi dat ei… 😉

    • #11

      No ca si-o revenit la loc, bine Lucica, nu te lasa !

      @Kazan Nu exista ultima zecimala a lui pi, are un numar infinit de zecimale.

    • #12

      @George
      Chuck Noris le-a enumerat deja pe toate (chiar si pana la infinit a numarat, chiar de mai multe ori) 🙂

    • #13

      captain obvious anyone ?

    • #14

      @maniak Patesti, nu m-am prins.

  3. #15

    Da, pentru că dacă nu ești vinovat nu ai de ce să te ascunzi, nu?:))))))))
    E bine și cu prevenitul ăsta, da’ nu prea!
    Îți dai seama câte persoane care o să fie în mașină și cu terțe persoane, care nu aveau ce să caute acolo, o să fie desconspirate de filmările alea? De ce să distrugi atâtea căsnicii fericite?:)))

    • #16

      filmarea e pe geam, serif stelar, nu in masina. pui pe mute microfonul si iti vezi de treaba

    • #17

      Fiecare cu ce-l doare, unul incearca preventia accidentelor, altuia ii e frica de adulter dovedit. Unde dai si unde…

    • #18

      @ Liviu Toma: Lumea e complexă și are multe aspecte!

    • #19

      Vax albina! În New Jersey se fac fotografii la toate intersecțiile aglomerate la fiecare mașină. S-au dat ăștia cu armatele de avocați să dea legea jos că drepturi, că intimitate, că viață personală, canci! Nu s-a putut și gata! Rezultatul: 80% mai puține accidente decât în Pennsylvania. Și s-au potolit. Există însă un sistem riguros de prezentare a dovezilor video pentru ca ele să nu poată deveni subiect de șantaj iar judecarea unei simple contestații de amendă se face în deplină liniște fără să afle niciun alt membru de familie.
      Așadar, se poate, îți trebuie doar baza legală.

  4. #20

    Va fi fix pix, ala care depășește cu mult limită de viteza o va depasi și cu monitorizarea prin GPS. Logica e simpla, niciunul nu are în cap un accident iminent daca depășește viteză legală, in cazul in care el totuși se produce la o viteză mare sansele ca pe ala sa-l mai intereseze asigurarea scad invers proportional cu interesul rudelor de servicii de pompe finebre. Despre camere, de acord cu tine

    • #21

      daca i se mareste RCA-ul de 10 ori, pentru ca depaseste viteza, nu o sa o mai faca. poate nu stii ca si acum e sistem bonus malus, plus alea cu varsta proprietarului. ia sa vezi, daca in loc de 800 de lei, ar trebui sa plateasca 4000, sa zicem, pentru ca nu respecta viteza legala, ar mai depasi-o? da, vor exista tipi cu bani carora nu le va pasa. aia exista si acum. dar ei sunt o minoritate.

    • #22

      Cel mai cretin paragraf al politelor RCA ramane totuși cel conform căruia indiferent ca ai fost un sofer disciplinat timp de 10 ani, la schimbarea masinii o iei de la capăt cu cuantumul politei.
      Esti optimist, macar de-ar face ei asigurare pe sofer nu pe mașină cum mi se pare logic…

    • #23

      Aici nu e așa tetică. Asigurarea obligatorie e în funcție de:
      – vârstă (dacă ești prea tânăr dar provii dintr-o familie fără incidente ai șanse să nu plătești prea mult)
      – numărul de accidente ușoare (ale tale sau ale familiei — da, știu discuția e lungă, cert e că în felul ăsta te obligă să-i responsabilizezi și pe ăștia din jurul tău)
      – numărul de accidente grave
      – numărul de accidente care nu au fost din vina ta (da, condusul nepreventiv costă)
      – scorul la punctajul de credit (asta e iar o discuție lungă referitoare la cât de îndatorat ești și plățile la timp care înseamnă și alea un țî la sută)
      – numărul de amenzi
      – numărul de contravenții
      – numărul de suspendări ale carnetului
      – numărul de arestări
      – viteza medie pe radare (chiar dacă nu te oprește poliția ca să-ți dea o amendă de 15 dolari că ai depășit viteza cu o sutime de milă, raportul se duce la asigurator, și plătești pulică)
      – numărul de mașini deținute (ai mai multe, plătești și mai mult… nu găsesc logica, dar mă gândesc că e legată de riscul produs de varietatea mașinilor)
      – numărul de mașini schimbate de-a lungul anilor
      – numărul de intervenții majore la mașină (schimbatul caroseriei, schimbat de parbriz, refăcut sistemul de frână — astea toate îți îmbunătățesc situația asigurării)
      – vechimea mașinii
      – marca (culmea, mașinile autohtone costă mai mult la asigurare)
      – dacă ai sau nu ai garaj
      – dacă locuiești în zone cu risc ridicat de calamități

      să mai zic?

  5. #24

    ține să fi smardoi

  6. #25

    ups … am camera pe bord, dar tocmai s-a stricat! 🙁 uite-acu, inainte de accident.

    • #26

      Personal, sunt pentru monitorizarile astea. Si da, si mie mi se pare ok ca deciziile in urma carora se stabileste un vinovat sa fie luate tot pe baza inregistrarilor. Ceva gen “cutia neagra” din avion. ceva standard, omologat, eventual chiar plantat de producator. sigilat, fara sa ii dea posibilitatea tzugulanului sa umble.

      Dar cu limitarea automata (a-la tachometrele de la camioane), alarme sau mai stiu eu ce alte pasarele … sa fim seriosi. Chiar si cel mai cuminte sofer a avut nevoie la un momentdat sa o “calce” ca sa poata termina o depasire pe care n-a estimat-o corect de la inceput.

    • #27

      Ah, si mai e o chestie … RCA-ul se face intotdeauna pe numele propietarului masinii. Practic, masina are asigurare. De ce nu soferul?

      Bun. Gen iti faci asigurare pe numele tau si nu poti conduce masini cu puterea/cilindreea mai mare decat pentru ce ti-ai facut asigurare. Punct. Ai comis-o? bonus/malus pe persoana fizica, nu pe numele propietarului masinii (care de multe ori e firma sau din BG). Ai mai comis-o o data? Nu-i nimic, dublam prima. Ah, ai 20 de ani si vrei sa conduci Porsche-ul lu’ mama? Nicio problema: avem un RCA de 1000 RON/luna special pentru tine. Ah, conduci un Logan de 1.4 benzina, ai permis de 10 ani si n-ai facut niciun accident? Perfect, ai 300 RON/an.

      Mie asa mi s-ar parea cel mai corect.

  7. #28

    Da, si pe urma iti urez bafta sa mergi in concediu cu masina la mare din nordul tarii, sa stai jumate concediul pe drum. Sau sa primesti coletele mereu “maine” cu curierul.

    • #29

      asa, si? respectand legea ajungi de la dorohoi la constanta in vreo 10 ore. facand raliuri ajungi in vreo 8. deja concediul ala se prefigureaza mult mai misto.

  8. #30

    Sustin ideea….GPS +Camera Video….sustin faptul ca asta aduce scaderea numarului de accidente , cel putin cu 50% …fata de momentul actual.. Duceti-va in concediu in nordul tarii si pierdeti doua zile pe drum…dar macar faceti concediul…si nu luati scurtatura spre pompele funebre!!!!

    • #31

      Nuuu, miticii sa stea in sud sau sa mearga cel mult in Ardeal, in Nord nu au ce cauta. Mai ales ca sunt si regățeni 🙂

  9. #38

    In Finlanda se mai discuta sa bage GPS obligatoriu ca sa se calculeze taxa de drum in funcție de km parcurși. Mi se pare o concesie prea mare a dreptului de viața privată comparativ cu beneficiile.

    • #39

      atunci taci și-nghiți să plătești taxele la fel ca tiriștii

    • la fel si in Belgia, tot pentru taxa de drum dar aici a picat, unul din motive a fost legat de intimitatea cetateanului si mi se pare normal, ce zice Arhi daca afla nevasta de pe inregistrarea de pe GPS ca dumnealui face vizite dese la o anumita adresa sau ca a fost la Predeal intr-o zi insorita fara sa anunte in prealabil. Poate scad accidentele dar sigur cresc divorturile 🙂

  10. #41

    ia sa lucrezi o zi in locul meu si pe urma mai vorbim de aia cu gipiesul

    • #42

      tu ai gipies în birou? de fapt, ce vorbesc eu?! nu mai departe de Amazon unde eram monitorizați GPS în clădire… Ei, uite că nu mi-a lezat în niciun fel drepturile :))

    • #43

      tu citesti inainte sa comentezi ?

    • #44

      nu, beau! ai dreptate, la ora asta…

  11. #45

    O sa iti sustin idee atunci cand urmatoarele conditii o sa se indeplineasca:

    – mergand legal, drumul de la Bucuresti la Cluj nu o sa mai dureze noua ore
    – in loc de religie, in scoala se va face educatie rutiera
    – RAR-ul o sa aplice legea si pe drumuri nu vor mai exista rable iar cauciucurile se vor verifica pentru conformitate

    Cat despre masinille de 900 CP, stai tu linistit ca sunt taxate la greu, si in aproape toate cazurile sunt atat de sofisticate incat polueaza mai putin decat un Focus sau un Megane.

  12. #46

    Da’ nu ar fi mai bine sa avem drumuri prima data? Daca traversezi tara cu 30-50 prin toate localitatile, faci un 15 ore pe drum.
    Si se inmultesc accidentele cauzate dw cetatenii care adorm la volan… nah, poate inra pe contrasens cu viteza legala, daca nu adoarme cu piciorul pe acceleratie…

    • #47

      Știu, e discuția aia cu caii înaintea căruței…
      Păi nenea Make, cineva trebuie să înceapă, că doar n-om aștepta până fac ăștia suspendate și expressuri.

  13. #48

    E cam irealista chestia asta.
    Cit costa asigurarea unei masini in Romania? Creste asigurare in functie de numarul de accidente sau amenzi? Sint persoane care sint refuzate de firmele de asigurari? Sint persoane care platesc din buzunar ce nu a acoperit asigurarea?

    Pina la urma totul se rezuma la bani.

    • #49

      la ce poti face cu puterea pe care ti-o ofera banii, altfel si germanii erau multimiliardari prin anii 20 si nu ii ajuta cu nimic

  14. #50

    Propun de asemenea ca fiecare persoana sa poarte gps-ul la picior si sa fie amendati automat cand traverseaza printr-un loc nepermis sau pe culoarea rosie a semaforului. De asemenea, propun obligativitatea purtarii unui microfon si a unei camere de luat vederi permanent, astfel incat orice activitate criminala sa poate fi detectata si condamnata automat. Voturile nu vor mai fi secrete, trebuie sa se stie exact cine si cum voteaza.
    Desigur, de la aceste reguli vor fi exceptate personalitatile politice si fortele de ordine.
    Daca tot ne apucam de reglementat, hai sa reglementam tot.

  15. Daca mai ai la bord si o camera de filmat o sa fie mult mai bine, se va putea vedea mult mai repede cine a fost de vina, si e dragut ca poti filma si chestii din trafic ..

    • #52

      tu chiar ai făcut credit de nevoi personale ca să îi iei lu’ gagică-tu scule de pescuit?

    • Mihai, sunt eu proasta, recunosc. Dar sa fac un credit de nevoi personale ca sa ii cumpar scule de pescuit, ar insemna ca m-a prostit coceanul de tot :))
      Nu am luat niciun credit! Era pentru un concurs.

  16. #54

    Sabie cu 2 taisuri, bineinteles ca voi da exemplu din Canada ;). Aici se implementeaza ceva asemanato. Asigurarile la masina sunt scumpe ca naiba, ca sofer proaspat poti plati 500 uneori si mai bine de dolari pe luna. Firmele de asigurari iti dau cotatia in functie de o formula statistica, iar tu poti obtine o reducere daca umblii cu asa ceva, o chestie care iti monitorizeaza stilul de condus, DAR, pentru a avea parte de reducere in conditii decente trebuie sa conduci in medie 8-10000 KM anual maxim… Eu faceam in Romania cu salariu de 500 de lei 15000 de km pe an… Deci… merita?

    • #55

      Voi aveți cursuri de condus preventiv? (voi, adică în Canada) Că pe la noi și asta îți scutește din asigurare.

    • #56

      Yep sunt si cursuri de condus preventiv, dar cand esti sofer nou iti scade 10-15 % din pretul asigurarii (care e cat e si atunci 15% e foaie verde).

    • #57

      Ionele, nu mai dezinforma poporul. Aia cu asigurarea mare e numai in Ontario, eventual si in Alberta, dar in rest e rezonabila asigurarea.
      Apoi, chiar si in ON, ai diferite rate, caci una e North Bay si alta-i Thornhill – ma refer evident la accidente usoare…

    • #58

      Corect @aurache, la Ontario cred ca e jecmaneala cea mai mare (in Alberta stiu pe cineva care mi-a zis ca trecut de la 7000 pe an aici la 1800 acolo), dar ideea e ca oricum comparativ cu Romania e dezastru… si mai e problema device-urilor ce se ataseaza la masini 😉 ca sa iti dea 10 % sau sa iti creasca 20% :)). Asa si Ontario acu’ cam are cel putin un sfert din populatia Canadei ;).

    • #59

      Ionele, 500 lei pe luna e mult sub salariul unui sofer in Romania. Asadar deduc ca iti plateai singur combustibilul. Iar cu 6000 lei/an nu poti cumpara benzina/motorina pentru 15000 km.

    • #60

      De putut, poti, da’ ca la ciuperci, numa odata… La vremea in care mergeam eu benzinuta era un pic mai ieftina, mai avea si nefasta salariu, dublu!? 😉 si mult din cat mergeam mai era decontat ;).

    • #61

      Adica tu in naivitatea ta crezi ca o firma de asigurari investeste bani in componenta electronica, instalare si in sistemul de monitorizare si toate astea pentru a-ti scadea tie asigurarea?
      Sa fim clari: Nimeni nu investe bani in ceva pentru a reducere veniturile. Ci tocmai invers. Ca le creste in 4 ani dar de crescut vor creste.

  17. #62

    Big Brother scrie pe tine

  18. #63

    Sincer am avut ideea asta in mare acum multi ani, cand tehnologia bluetooth aparea in Romania. Cu senzori montati la intrarea in orase plus altii la trecerile de pietoni.
    La momentul respectiv mi se parea o idee excelenta, acum NU ! Sisteme de genul sau asemanatoare ar trebuii montate doar in Est-ul Europei aka The Barbarian Land 🙂
    Cutiile de care spui tu Arhi sunt deja in functiune, folosite de unele firme de asigurari… Nu e de ajuns ca toata Lumea o ia spre o robotizare in masa usor, usor (munca, casa, munca, casa si tot asa) vrei sa imi dicteze un Gigel cum sa imi conduc si masina ? Nu, multumesc !

  19. #64

    Nu ma asteptam ca o persona care se opune faptului de a se cere document de identitate pentru cumpararea de cartelele prepaid (cu care eu sunt total de acord) sa gandeasca treaba asta cu GPS si transmiterea de date catre asigurator care clar lezeaza intimitatea.
    Cel mai mai Ok ar fi ceva gen cutie neagra de unde asiguratorul va putea vedea viteza dar si stilul de condus doar punctual analizand fizic (fara transmitere de date remote) masina atunci cand este nevoie. – Cred ca deja exista discutii despre treaba asta.

  20. #65

    Du-te măăă. Io-mi iau de pe cocalartunning kit de anulare de piuitură de centură, de piuitură gps, de becu´ ăla de ulei. Se găseşte soluţii fratele meleu!

  21. #66

    Te citesc, nu comentez, insa mie imi pare ca te contrazici singur si lansezi idei ca si cum nu ai mai fi mers pe soselele patriei pana azi. Oh wait… Arhi, tu ti-ai luat statie si camera sa mergi numai cu viteza regulamentara? Nu toti isi permit sa ia avionul pana la cluj, suceava etc sa ajunga in timp util. Cauta pe tt un clipul lui Huffy cu motorul unde in mijlocul campului ai 30 pe h limitare. Mergi absolut regulamentar pana la satu mare si ne spui dupa daca mai sustii solutia gps si rca.

  22. Uite aici un caz in care instanta accepta o proba video de pe o camera video de masina:

    razvanbb.ro/2013/11/inregistrarea-video-de-pe-o-camera-neomologata-este-admisa-ca-proba-in-instanta.html

    Politia i-a ridicat permisul respectivului pentru ca a depasit o masina STATIONATA pe linie continua. Politistul nu a vrut deloc sa inteleaga explicatia soferului.

    Si-a recuperat permisul in instanta folosind proba video de pe camera din masina.

    • #68

      Da ce caz intrigant. Jeguri umane, ala sta cu avarile puse desi nu cred ca avea probleme iar tu politai il opresti pe asta care il depaseste. Desigur politaiu si-a pastrat locul de munca linistit, lor nu le punem un GPS in chiloti care sa-i strange coaie cand depasesc limita prostiei ? Ar ramane toti cu picioarele incrucisate de la atata prostie.

    • #69

      Dar de unde a iesit chestia asta ca nu se accepta probele video in instanta? De parca daca eu te-as filma cu telefonul cum ii dai in cap unuia, instanta nu e curioasa de filmare, ca nu e device omologat.
      Problema e ca se confunda instanta cu politia, de genul “uite, `nea Garcea, l-am filmat io pe ala cum a trecut pe rosu, ia-i carnetul!”

  23. Folosirea GPS-ului in timp real pentru a dovedi o fapta neregulamentara (gen depasirea vitezei la un moment dat) nu este fezabila: GPS-ul poate avea eroare, poate fi manarit sau pur si simplu s-ar putea sa nu existe “semnal” fix in momentul acela. In plus retelele de comunicatii mobile nu suporta un asemenea trafic de transmitere date de la masini catre firmele de asigurari, 24/24 ore. In schimb obligativitatea camerei video ar fi utila. Totusi, sunt de parere ca cea mai buna solutie ar fi o lege prin care la anumite infractiuni ti se suspenda dreptul de a avea permis pe viata sau dreptul de a conduce pe strazile din Romania pentru multi ani. Nu amenzi, nu parnaie, pur si simplu sa nu mai ai voie sa conduci daca, de exemplu, ai fost prins mergand cu >200 km/h sau erai beat la volan. Cred ca asta ar responsabiliza pe multi “smecheri” care fara masina ar deveni “de rasul tuturor”.

  24. Sint pe wifi de hotel, deci netul merge prost.
    Ideea in sine e buna. Dar in nici un caz nu o sa accept ca viteza sa-mi fie masurata de GPS. Poti spune ce vrei tu, nu e 100% corecta. Punct. Ma joc cu gps-ul des si niciodata viteza indicata de el nu s-a potrivit cu viteza reala a masinii. Si daca vorbim de o diferenta de 20 km/h parca nu e mai ok.
    O cutie neagra care sa inregistreze viteza masinii plus locatia si alte chestii, da.Dar viteza sa fie masurata de la senzorii din masina. Mai toate masinile de dupa 2000 au interfata OBD care poate fi folosita pentru asa ceva.
    Stiu, o sa-mi dati cu minus, ca ce vrajeala, ca gps-ul iti spune viteza reala and shit. Corect, cam o data la 5-10 minute ai o sansa sa o nimereasca. SI cind e vorba de asigurari, deja parca te ia un fior rece pe spate.

    • #72

      jules, eu sunt de acord cu orice metoda, nu tin neaparat sa fie gps. cat timp reduce accidentele…

    • #73

      ai dreptate doar pe jumatate. adevarat, gps-ul iti spune gresit viteza, dar doar atunci cand ai schimbari dese si mari de viteza si semnalul variaza. adica in oras. cand iesi pe drumul national sau autostrada si mergi cat de cat constant, gps-ul este mult mai precis decat orice dispozitiv amplasat pe masina. stii ca inclusiv presiunea din pneuri(pe langa multe alte chestii) iti afecteaza precizia vitezometrului?

  25. #74

    In aceeasi linie eu vreau ca Politia sa supravegheze traficul de net pentru fiecare utilizator roman. Ar scadea infidelitatile, pedofilia, hackingul, golirea cardurilor furate etc.

  26. #75

    Eram ieri la service, sa schimb uleiul si niste filtre. Intra un tip bronzat bine la solar, maieu alb cu decolteu pana la buric. Zice ca vrea sa schimbe si el placutele, si intreaba tipul de la receptie despre masina: ce capacitate are motorul? 2.2, 2.4 ? La care el: 5.7 . Cum sa ai o masina cu motor de 5.7? oare iti ajunge rezervorul pentru un drum pana la mare? sau tii bidoane de benzina in protbagaj?

  27. avantajul este ca deja corporatiile ar putea sa iti stabileasca un profil. Si sa stie ca vara mergi la mare de doua ori si iarna la munte.
    In modul asta, publicitatea si spamul primit or sa fie foarte targetate pe mine nu pe colegu din dreapta.

    Dupa care, pe baza unor cercetari, o sa imi dea voie sa fac sex de 1.4 ori pe saptamana si o sa imi fie monitorizat si consumul de bere.

    Bine ati venit in utopia moderna unde ai voie sa cumperi si sa fii fericit!

  28. #77

    Daaaaa, hai sa fim invidiosi pe aia de isi permit o masina de 100k+. Daca noi nu putem sa nu poata nici ei da-i incolo. :))

    • #78

      Ma tem ca nu prea are legatura, o masina clasica merge 250 km/h iar una puternica 350km/h, deci ambele trec de 130 km/h, viteza maxima e irelevanta, atat ca una din ele are tractiune mai mare.

  29. #79

    cat am auzit si aia cu camera nu e acceptata blabla, ok trebuie sa intelegem ca nu e acceptata ca proba in cazurile de crima organizata in care se urmareste ceva convorbire, acolo trebuie filaj profesionist cu camere aprobate etc, dar cand cineva te bate in mijlocul strazii, face o talharie si e surprins de o camera amator, that guy is fucked.

  30. Masurile impuse de tine sunt bune, insa nu cred ca pot fi transpuse vreodata in fapt. In trafic, soferii “corecti” reprezinta o minoritate in ziua de azi, cei mai multi incalca mai mult sau mai putin legile de circulatie. Ce incerc eu sa spun este ca sunt mai multi cei care si-ar dori ca aceste masuri sa nu fie aplicate decat cei care isi doresc astfel de legi.

  31. #81

    Eu pot confirma ca se accepta proba video de pe camera din masina, inclusiv la firmele de asigurari. Am avut recent un accident [in Austria], am chemat politia de acolo pentru ca nu ne intelegeam cu soferii implicati [bariera lingvistica :)], iar agentii au copiat partea cu accidentul de pe camera si au mentionat in procesul verbal. La Bucuresti am fost la firma care reprezinta in Romania asiguratorul austriac si au notat si inregistrat deasemenea in osarul de despagubire proba video.

  32. #82

    Ma, departe de mine sa bat apropouri, dar nu pot sa nu observ ca odata cu masina de la Zoso s-au “luat” si posturile cu “soferii romani sunt idioti”. Exponential.

    Sa fie de la iepele alea in plus? N-o fi fost curatata bine tapiseria si-a ramas ceva…?

    Numa’ zic…

    Si nu e caz singular,dupa ce sar de 120 de cai, mai toti incep sa aiba revelatii din astea despre cum ar trebui sa fie reglementate lucrurile…pentru altii.

    Si n-o zic cu rautate, ca am avut si eu perioada asta, e de adaptare.

    • #83

      my bad, nu, nu sunt de parerea asta. spun, ca parinte, ca sunt foarte multe accidente si trebuie facut ceva. de la bumpere inainte de trecerile de pietoni pana la delimitatoare de sens pe toate strazile cu mai mult de o banda

    • #84

      Stiu ce vrei sa zici, da’ aveam si eu un patent si tineam musai sa-l folosesc.

      Altfel, revenind on topic, pot sa spun doar ca orice metoda coercitiva suplimentara face doua lucruri:

      1. Dovedeste ineficienta metodei de dinainte. In cazul asta amenzile, luatul de permis, etc.

      2. Evidentiaza faptul ca, in timp va deveni si ea la fel de ineficienta.

      Oamenii nu accelereaza pentru ca vor neaparat sa mearga mai repede, ci pentru ca au , in termeni de time management, mai putin timp alocat trasnportului de la A la B decat le este necesar legal. Acum sistemul este ineficient. Si va fi la fel de ineficient si dupa implementarea regulilor.

      Pentru ca daca eu am un business in Bacau, sa zicem, si un contract de discutat la Cluj, dupa care trebuie sa fiu inapoi in Bacau a doua zi, va trebui sa conduc acei 400 de km in x timp. Si nu legal.
      Altfel, pierd o zi in plus sau renunt la contract. Contract de 5000 de euro versus duna totala la o masina care face 3000 sa zicem.

      Si-o sa risc, pentru ca #eusuntatent si #mienumisepoateintampla.

      Altfel, in ceea ce priveste siguranta copiilor, ai dreptate. In zonele rezidentiale.

      Insa cand Curtea scolii da direct in E 85 cu un trotuar de juma de metru pe care se si parcheaza, iarasi, e mai mult o problema de infrastructura decat de limita de viteza.
      Un “maxim 20 la ora” in zona nu ajuta cu nimic si e mult mai scump ca un gard si o pasarela.
      Vezi exemplul Busteni la extrema.

    • #85

      e un amplu cerc vicios de maxim cacat

  33. #86

    Nu imi vine să cred câți iau in serios căcatul ăsta. Să vă pună și camere în casă, pentru a evita violențele domestice. Să vă pună gps în corp, pentru a preveni crime, violuri etc.

  34. #87

    la final
    eu zic sa incepem cu scolile de soferi, permise optinute pe saci de faina..si pe urma sa abordam sefeuri gen gipiesuri.

  35. si o sa afle nevasta pe unde umbli dupa datele de pe GPS? scad accidentele dar cresc divorturile

  36. „Să vedeți ce haios cârd de mașini era în spatele nostru, gonind cu 120 la oră prin sate.”

    • #91

      da, Daniel, nu am zis niciodata ca as fi vreun model de conducator auto.

  37. #92

    Venind de la unul care tocmai a descoperit ce inseamna sa ai niste caluti sub capota, e oarecum ciudat 🙂

    Sa stii ca daca ai peste 250 CP poti sa atingi 250 hm/h, nu ai nevoie de 900 CP.

    In plus, in acel moment, toata gasca ar cumpara Logan 1.5 DCI, limitat la 130 Km/h, sa nu depaseasca viteza sunetului.

    In 2-3 ani toata industria auto ar fi pe butuci, iar Ponta si fratii lui ar avea nevoie de alte jucarii de unde sa mulga bani.

    Paradoxul e ca daca s-ar merge legal, ar fi haos.
    Azi am fost catre Iasi, pe E85. Sa vezi ce buluc era in localitatile unde era radar si se mergea cu 50, in coloana…

    Tot ca idee, Ponta si pretul la combustibil a facut ca masinile peste 3l sa fie raritati dpdv procentual in parcul auto romanesc. Stiu ca ne raportam tot timpul la Pipera cand vorbim de “tarani cu SUV si CP”, dar tara e maree.. si sunt inca destule Dacii 1310 si carute.

  38. #93

    Nu sunt de acord cu restrictii mari de viteza pe drumuri cu 2 benzi fara perete despartitor intre ele, deoarece se formeaza cozi, in cadrul carora multi forteaza depasiri ca sa mai avanseze cateva locuri, deci practic creste considerabil numarul accidentelor, deseori sub forma de carambol.