Consiliul Concurenței a sancționat compania Dante International SA, opeeratorul magazinului online eMAG, cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte

Răspunsul eMAG

eMAG și Consiliul Concurenței au ajuns la o înțelegere comună privind faptele investigate, aferente perioadei 2013 – iunie 2019. eMAG a colaborat cu autoritatea de concurență pe tot parcursul investigației și a pus la dispoziție, în mod transparent, dincolo de obligația legală de a coopera, toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace pentru o înțelegere completă a acestui nou model de comerț electronic.

Platforma eMAG a funcționat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă. Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să își vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor.

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG

Ideea e simplă. Dacă a fost încălcată legea, să plătească pentru asta, mai ales din poziția de jucător dominant pe piața de comerț online. Toate acțiunile astea duc, în final, la servicii mai bune pentru noi, clienții și o piață concurențială corectă pentru toată lumea.

Dar eu am o doleanță, pentru că sunt client cu sute de comenzi pe emag și cred că o au și mulți ca mine.


Eu, consumator simplu și cumpărător de emag, doresc ca produsele vândute și livrate de emag să îmi fie afișate primele, în absolut orice situație, indiferent de preț. Pentru că experiența mea cu sellerii din marketplace a fost foarte slabă, timpi de livrare mari, preluări de comenzi după câteva zile, servicii clienți inexistente, anulări de comenzi din pix, tot ce urăsc eu la comerțul online.

Cum facem asta? Nu știu, dar eMAG ar trebui să gândească un sistem de search pentru clienții logați sau pentru cei Genius, eventual crearea unei categorii de clienți gen eMAG BASIC, iar la căutări să nu văd selleri. Dorința mea și sunt de acord să plătesc în plus pentru asta.

Voi de ce cumpărați de pe eMAG?