Unii susțin că trebuie să trimiți copilul afară la joacă, să îl ții departe de calculator, pentru că se tâmpește. Eu zic exact pe invers, se alienează dacă nu îl lași la calculator.
Toți copiii de vârsta lui, de la școală sau grădiniță vor ști ceva în plus față de el și nu-i corect față de ăla micu să îl privezi de plăcerea și de utilitatea calculatorului.
Mai bine instalezi Magic Desktop , pentru că îi transformi Windows-ul periculos într-o unealtă mișto de învățare și joacă. Mi-am mai băgat nasul prin el și am descoperit următoarele:
Easy Write – cu aplicația asta poți să îți înveți copilul să scrie pe calculator, să recunoască literele de tipar(mari și mici), să faci exerciții de citit cu el, etc. Poate îl transformi într-un mic scriitor
Easy Learning – asta e aplicația mea preferată, pentru că prin ea învață 2 lucruri – matematică și engleză. Prima e utilă începând cu calculatul restului dacă o trimit după pâine, până la integralele pe care poate că le va face prin facultate. De engleză nici nu zic, fără ea ești izolat în România.
Easy Paint – Poate că vrei să îți înveți copilul să deseneze, însă fără să riști să îți transformi casa în capela Sixtină în construcție, din cauza unui Michelangelo care a luat-o un pic razna cu acuarelele. Aplicața asta rezolvă problema. Dacă ai doi copii, poți să faci și concursuri de desen între ei. Un pic de competiție de mici nu strică.
Gamepad – așa cum îi spune și numele, e consola de jocuri. Diferența față de xboxuri, ps3uri este că aici sunt doar jocuri sigure pentru copii, așa că nu trebuie să stai lângă calculator, ca să vezi ce se joacă.
și, în sfârșit, pentru micul muzician din fiecare – My First Music – ca să nu mai trebuiască să îi cumperi instrumentele înainte să știi că le va folosi.
După ce se joacă ăsta micu cu toate aplicațiile de mai sus, trimite-l afară să se joace cu niște copii, să bată o minge sau să se ascundă prin cartier. Așa ca să păstrăm și echilibrul dintre statul în casă, în fața ecranului, și ieșitul pe afară, la aer curat.
NOU
Al 4-lea articol despre Magic Desktop in 3 saptamani…uraaa!
NOU
AL 4 lea. Si ultimul
NOU
glumesc, desigur. mai am multe despus despre el
NOU
cat e de misto Pedo Bear! Super l-ai facut, ar merita si un tricou cu asta. 🙂
NOU
stai sa inceapa problemele de matematica de clasa a III a, mai vorbim dupa aia de timp pt calculator si joaca afara… astia de la invatamant sant cam dusi cu pluta (cred ca Androneasca a dat tonul) cu programa lor, cred ca-i face pe toti doctori in fizica cuantica
NOU
Lasaţ copiii să se uite la desene animate!
NOU
Eu cand eram mic eram pe afara de dimineata pana seara iar calculator n-am avut decat la 13 ani-si nu regret one bit!
NOU
Arhi, sa ma fut in noua ta tema:
1-pana mai ieri se incarca retardat cu articole de acu’ o saptamana ultimele.
2-nu mai gasesc nimic pe la tine! Unde-i articolul ala despre Sci-Fi ca era ceva acolo la commenturi de care am acum nevoie? (Search la tine e o gluma)
NOU
WOOOOW!! Reclama la UPC 😀
NOU
@Maria: maine poimaine o sa descoperi gaura din covrig. tine sus treaba buna
NOU
@mike: cam ce mare filosofie matematica li se cere elevilor de clasa a 3-a? Eu cand eram intr-a 3-a imi amintesc ca rezolvam sisteme de 2 ecuatii cu 2 necunoscute (si nu pentru ca eram vreun geniu ci pentru ca era in programa).
NOU
Mare mai e gradina Internetului! Cand zici ca le-ai vazut pe toate…
Arhi, mie cand imi faci reclama moca? Adica sa ma pui la tinere sperante. Vreau sa am al mai mare blog omgo-wtfo-funny din .rro!
NOU
eu zic sa puneti copiii sa rezolve urmatoarea problema:
Se da:
constructia LHC a costat 3.8 mld EUR si isi propune sa rezolve misterele universului.
3.7 mld EUR e bugetul ministerului condus de Udrea / 1 an
_______
Se cere:
cate frunze facute in paint a costat LHC-ul
cate genti Vuiton isi ia Udrea din banii de la minister, stiindu-se ca turismul romanesc tinde catre 0
NOU
Uite ce invata copii de pe net
NOU
@Cristi: haaaaaaaahahahahaha ce misto!!
NOU
Jihad internetului!
Uite cum strica copiii!
NOU
Așa este. Si eu am crescut până la 14 ani fără calculator, și da a fost bine. În schimb acum dacă nu lași copilul la calculator rămâne în urmă față de ceilalți. Da, trebuie o doză echilibrată între joacă și învățat. Ah, legat de problemele din clasa a 3-a, am abservat că mai nou vai vezi Doamne cât învață bieții copii la școală, se tot plâng ei și se scuză pentru că le e lene să învețe în loc să profite de accesul care îl au la informație acum. Și pe vremea mea erau problemele la fel de multe și la fel de complicate (asta fiind acum 15 ani). Mă rog, unii profită de informație si fac referate cuvânt cu cuvânt de pe internet în loc să își pună mintea la contribuție. Și în procesarea informației trebuie un echilibru și o doză de originalitate.
NOU
La previzualizare blogu tau zicea ca o sa arate filmu (am pus cod embed) de pe iutup dar vad ca e marlan.
pun link simplu’
www.youtube.com/watch?v=YmQ_q_bqWxM&feature=related
JIHAD, deci!
(irakienii umbla cu jihaduri? )
NOU
Calculator nu am avut pana pe la 14 ani asa ca nu stiu cum e sa ai computer de mic, dar parintii intotdeauna au incercat sa echilibreze statul la tv si jucatul in curte cu invatatul. De mica imi dadeau o sarcina zilnica: sa citesc cateva pagini dintr-o carte. Apoi ma ascultau. Dupa ce era gata totul o puteam tuli in curte. A functionat perfect. Sunt curioasa cum o sa fie cand o sa am si eu un copil…
NOU
Exista destule pagini web (in engleza) care se adreseaza copiilor cu jocuri ce ii invata sa scrie si sa citeasca. Asta fara a instala soft si scoate bani din buzunar.
PBSKIDS.COM
STARFALL.COM
Citeva exemplu.
NOU
@vlad – da-mi o adresa de mail sa-ti trimit o problema de matematica de clasa a IIIa si daca poti tu sa o rezolvi (preferabil cu metoda grafica, pt ca ei inca nu au invatat despre ecuatii, cum dealtfel nu ai invatat nici tu in clasa a doua si atreia cum gresit ti se pare) , atunci te voi ruga sa-mi trimiti numarul de cont unde sa-ti virez cateva meleoane d’alea vechi sau cateva sute de roni d’astia noi, asta pe cuvant!
Poti sa-ti aduci si neamurile sa te ajute 🙂
Nu o lua personal, dar sant absolvent de Politehnica pe timpu’ lui impuscatu’ si sef de promotie pe deasupra, trebuie sa-mi intelegi frustrarea 🙂
NOU
pai face anticorpi si in fata computatorului, neh?
numa sa aiba scaun misto ergonomic si ceva beri pe langa
si sa-l trimiti la paine:
ailalti fraieri tot din aceeasi clasa a 2 a – bai, costelus! un’ te duci?
– lasa-ma-n bytu meu, ma duc sa iau un bread for this motherfucker!
e bun programul ala. – nu se mai duce la paine 🙂
NOU
@mike: baga problema in comentariu, ca m-ai facut curios si pe mine
NOU
O panglică se taie în două bucăţi, una măsurând 2/3 din cealaltă. Ştiind că bucata mai mică măsoară 90 metri, aflaţi cât măsoară panglica.
-nu aveti voie sa folositi ecuatii sau sisteme de ecuatii cu una sau mai multe necunoscute;
-nu aveti voie sa impartiti numarator la numitor;
-nu aveti voie sa dati numitor comun ca sa adunati fractii;
-nu aveti voie sa introduceti intregi sub fractie sau sa scoateti intregi de sub fractie;
Iar in functie de rezolvari va spun daca materia predata pina in acest moment va permite sau nu sa folositi acel lucru.
Tot ce aveti voie este sa adunati doua sau mai multe fractii care au acelasi numitor si sa imultiti un numar cu o fractie.
Eu o pot rezolva doar folosind ecuatii (ceea ce nu e permis) si de aceea cred ca enunțul este gresit si problema nerezolvabila pentru nivelul la care s-a ajuns cu predarea materiei.
a doua, mai simpla 🙂
In cate moduri se poate schimba o bancnota de 25 lei in exact zece monede de 1 , 3 , 5 lei?
Cartea era mai veche, dar…
astept cu interes!
NOU
Prima se rezolva prin metoda grafica cu segmente. Reprezinti panglica intreaga impartita in cele 2 bucati: bucata mai lunga o imparti in 3 segmente egale (3 treimi), bucata mai scurta este formata din 2 segmente (2 treimi din prima bucata). Rezulta ca panglica intreaga are 3+2 = 5 segmente egale. Bucata scurta are 2 segmente si e lunga de 90 metri => 1 segment = 90:2 = 45 metri. Panglica intreaga are 5*45 metri = 225 metri. Nu am folosit ecuatii, fractii, aducere la numitor comun, doar operatiile elementare: adunare, impartire, inmultire. Ce e asa de complicat? Mi-a luat 1 minut sa rezolv si sa si scriu aici.
NOU
@mike: incercare de rezolvare:
avand in vedere ca o bucata reprezinta 2/3 din cealalta, implicit este bucata mai mica. egala cu 90 m.(numim bucata a). la fel poate fi scrisa. 1/3 + 1/3 reprez 90 m, sau 2* 1/3 reprez 90 m.implicit 1/3 ar reprezenta 90 m:2 = 42 m
bucata b ar fi 2/3 + 1/3, adica 90 m+ 1/3. Mai sus am stabilit ca 1/3 reprezinta 45 m. deci bucata b are 135 m.
panglica inodata masoara 225 m.
reprezentare grafica:
panglica a: I———-I———-I———-I
1/3 1/3 1/3
panglica b: I———-I———-I
1/3 1/3 = 90 m
sper sa ajute.
NOU
noa scuze..
rectificari:
90 m:2=45 m, inverseaza panglica a si b la reprezentarea aia segmentiala (dementiala chiar)
NOU
pentru cei neavizati: problema 1 , cea de care v-ati prins era pentru incalzire si recunoasterea terenului in care “operam”…eu numesc asta cunoasterea inamicului…
Stimati tovarasi si pretini…astept cu nerabdare O solutie (macar una) la problema 2… inutil sa va explic ca:
1. ar insemna sa trimit intr-un cont necunoscut vreo 3-4-5 sute de roni d’astia noi
ceea ce pentru mine este o investitie fooooarte profitabila, avand in vedere pariul facut cu “doamna” , si aici prietenii stiu la care doamna (invatatoare) ma refer si care implica niscaiva sex, mai precis o noapte de incercat pozitii la liber din partea mea 🙂 … domnisoara in cauza sustine ca problema nu ar avea rezolvare, dar – exista si un dar…_ cum tema a fost data, tre” sa suportam consecintele faptelor si actiunilor nostre”, nu-i asa, stimati pretini??? 🙂
NOU
Arhi, daca imi stergi postul m-ai nenorocit! 🙂
NOU
Problema a doua intr-adevar nu are solutie, doamna invatatoare are dreptate. Si anume:
25 este numar impar; 1,3,5 sunt numere impare; 10 (numarul total EXACT de monezi) este un numar par
Mod propus de rezolvare:
presupunem ca incepem cu 25 monezi de 1 leu, urmand sa inlocuim pe parcurs fie 3 monezi de 1 leu cu o moneda de 3 lei, fie 5 monezi de 1 leu cu o moneda de 5 lei, astfel incat sa scadem numarul de monezi si sa ajungem catre cele exact 10 necesare.
Pasul 1: 25 monezi * 1 Leu – 3 monezi * 1 leu + 1 moneda 3 lei = 25 lei
numar total de monezi: 25 (impar)[ – 3(impar) +1(impar)] = 23 (impar)
similar daca la pasul 1 scadem 5 monezi de 1 leu si adaugam una de 5 lei, rezulta 25-5+1 = 21 monezi
Pasul 2: adaugam 2 monede fie de 3 lei, fie de 5 lei
25 m * 1 leu – 3m*1 leu – 5 m * 1 leu + 1m *3 lei +1m * 5 lei = 25 lei
numar total de monezi: 25 (impar) – 3 (impar) – 5 (impar) + 1 (impar) + 1 (impar) = 25 (impar) [- 3 (impar) + 1 (impar)] [- 5 (impar)+ 1 (impar)] = 19 (impar)
sau
25 m * 1 leu – 5m*1 leu – 5 m * 1 leu + 1m *5 lei +1m * 5 lei = 25 lei
numar total de monezi: 25 (impar) – 5 (impar) – 5 (impar) + 1 (impar) + 1 (impar) = 25 (impar) [- 5 (impar) + 1 (impar)] [- 5 (impar)+ 1 (impar)] = 17 (impar)
Parantezele drepte sunt o repetitie a pasului 1. Generalizand, orice combinatie ai face, dintr-un numar impar de monezi (25) adaugi un numar impar de monezi si scazi un numar impar de monezi, rezultatul fiind intotdeauna impar.
Concluzie: orice combinatie de monezi ai face iti va rezulta intotdeauna un numar impar de monezi de 1,3,5 lei care iti vor da un total de 25 lei.
Numarul cerut de monezi, 10, este evident par.
NOU
“până la integralele pe care poate că le va face prin facultate.”
Ai ramas putin in urma. Eu sunt a 12-a si bag la integrale de imi ies ochii…s-au facut multe modificari tampite in ultimii ani , clasele a 11-a si a 12-a sunt full de materie.
Pacat de noi ca facem numai teorie…drumul sigur spre o integrare in societate cu “succesuri” desigur…
NOU
Gcompris e o suita de jocuri educationale pe Linux (este si pe windows o versiune limitata) numa buna pentru copii.
Si da, sa iasa in parc, cu suturi in cur, daca e nevoie.
o ora de calculator in weekend e suficient (deocamdata).