În Germania, pe autostradă, sunt puține limite de viteză. Sunt multe de 70-80, dar pe drumurile inter orășenești și acolo e bine să le respecți, că e plin de speed traps și mașini de poliție fără însemne, gata să te ardă.

Partea super nasoală a lipsei acelor limite sunt accidentele pe autostrăzi, care sunt extrem de dese, atunci când condițiile atmosferice nu mai sunt prielnice. Absolut de fiecare dată când am mers drum mai lung pe autobahnă și ningea sau ploua, puteam să fiu sigur că o să prind un mare accident, la care o să stau blocat în trafic 15-20 de minute, până adună ăia rămășițele.

Și te și aștepți la accidente, atunci când vezi că e întuneric, plouă sau ninge, tu mergi în rând cu coloana, cu 140-160 și pe lângă tine, pe banda 3, trece câte unul care te face să te uiți la vitezometru, să fii sigur că nu stai pe loc.

Asta e, riscuri și riscuri. Nasol e de nevinovații care sunt implicați, inevitabil, în acele accidente. Din păcate, nu vă pot pune niciun filmuleț cu așa ceva, la tovarășii doicilandezi e complet ilegal să publici imagini filmate în trafic și nici măcar la tribunal nu ți le acceptă decât dacă sunt strict legate de accidentul tău. Și asta după ce vei primi, automat și o amendă de la poliție, pentru folosirea acelor imagini.

www.facebook.com/CopBlock/videos/10155461187443189/

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Mai hacana spre stânga, în țara spre care trag eu, e interzis să deții o cameră de trafic montată pe mașină.

    • #2

      Auzisem ca amenda e numa’ zece mii de coco.

    • #3

      Nu ma prind, vorbesti de Franta, Belgia sau Olanda?

    • #4

      Austria. Iar amenda e 10000 doar prima data, daca te prinde a 2-a oara e 25000.

      Si nu e interzis sa deti camera in bord. De exemplu, e ok daca filmezi o ruta, dar daca faci filmul public (pe youtube, de exemplu) trebuie sa cenzurezi masini, persoane, etc.

    • #5

      La stânga de Nemția mai ”e” și alte țări.

    • #6

      @Sabotor: Nu stiu ce harta ai tu, dar sunt cu Maps in fata si Austria e in dreapta.
      @Ionut: Deci, care din alea de la stanga? Ca mi-e lene sa caut…

    • #7

      Franta.

    • #8

      În stânga de Nemția ai interdicție în Marele Duș (poți să o ții acasă sau în portbagaj, dar nu ai voie cu ea montată) și în Portocalia (nu ai voie să o ai nici măcar în portbagaj).

      gb.snooper.eu/blog/can-i-use-my-dash-cam-in-europe/

    • #9

      singura tara mai spre vest de germania ar fi portugalia, ca luxemburg e prea mult spus tara, in restul e permis

    • #10

      care restul e permis? in austria nu ai voie cu ea punct. nicaieri. e ilegala POSESIA.

    • #11

      pardon mon cher, ma refeream la mai spre vest, din ce stiam austria e spre est 😀 n-am sa ma mut niciodata in Austria sau Germania, iubirea lor pentru reguli imi provoaca depresie

    • #12

      mabed. bine, tocmai ma enervasem de la frazeologia lui Ionut, am o scuza.

    • #13

      Da ce ți-am făcut, coane?

    • #14

      a,nimic radeam de alea cu portocalia

    • #15

      Iar cu faptul că unii nu consideră Luxemburg țară… Se știe că la români le place mare. Mașina mare, farfuria plină etc.

  2. #16

    Pai si e mai bine la noi, unde pe interorasenesti ai 100 dar n-o poti prinde din cauza gropilor, ori simulacrul ala de autostrada unde-ti spargi dintii mergind cu 100-110 pe dale de beton?
    Si cind mi-aduc aminte ca am facut 7 ore de la Hamburg la Passau si 13,5 ore de la Nadlac la Constanta imi vine si acum sa pling…

  3. #17

    Macar acum nu mai auzi la radio de polonezi/romani care merg cite 50 km pe contrasens pe autostrada cum era la moda in anii ’90…

  4. #18

    Complet pe langa dar m-am trezit si eu: cat ti-a luat sa inveti germana la nivel conversational (vocabular + articole, timpuri etc.)? Ma cam tenta un Stockholm latent din gradinita, daca tot am intrat in hora la o adica…

    • #19

      @cetin: stii germana la nivel conversational?

    • #20

      stiu sa cer paine la magazin.

    • #21

      Maghiarii astia…nici acolo nu poti cumpara o paine daca vorbesti doar romana…

    • #22

      EXACT!

    • #23

      @oaki: depinde foarte mult de la om la persoana si mai depinde si ce intelegi prin nivel conversational. Daca esti fortat sa vorbesti inveti mult mai repede.

    • @Cetin da mici cum ceri în germană, conversațional?

  5. #25

    Aideplm, am văzut clipul stand pe budă. Adevăr va spun, a fost cea mai rapidă căcare din ultima perioadă

  6. Hm, pe ăsta, ca motociclist, l-aș lega de motor și l-aș aprinde pe marginea drumului.
    Uite de asta, au șoferii ceva cu motocicliștii.

    • #27

      Pentru ca are sens sa te enervezi si pe chopperisti cand trece unul cu o motocicleta de viteza pe langa tine. Toti motociclistii sunt o masa amorfa, se stie.

  7. #28

    Tulai duamni ce-i rupe ala fasu. Imi aduce aminte de tinerete

  8. #29

    “că e plin de speed traps și mașini de poliție fără însemne, gata să te ardă”

    Deci bag de seama că la noi e mai civilizata treaba dacă s-a votat că poliția nu mai are voie cu radare fără insemne? Nu de alta, dar unii se bucurau că nu mai au voie cu radare camuflate. Până la urmă nu ar trebui sa fie o problema, pentru că…nu-i așa, se știe că toți conduc corect 😀

    • #30

      rumeinia, ze lend ăf ciois

    • #31

      Eu nu cred ca are treaba cu civilizatia ci mai de graba cu corectitudinea. Nu mi se pare corect sa stea politistul cu radarul si sa te opreasca el daca ai depasit viteza. Pe urma discutii ca nu-ti arata poza, ca nu ai depasit cu 5-10-15 km ci mai mult, etc, etc. Cel mai corect cu blitz. Te-a luat blitz-ul, iti vine acasa scrisorica frumos cu toate datele (unde, cat, cum, cine) inclusiv poza. Daca ai ce contesta bine, daca nu … platesti.
      Iar masinile de politie care merg fara insemne te ard numai daca faci prostii in trafic. Altfel nu ai treaba cu ei.

    • #32

      In Romania in > 10 ani de condus nu am luat nicio amenda de viteza…in Germania am luat 2 intr-un an 😀 – camuflaj maxim, stat in boscheti cu trepiedul cu camera la sosea.

    • #33

      Deci n-ai luat amenda ca ai depasit viteza, ci ca era radarul camuflat :))) Groaznica tara ….

    • #34

      Iulia, intelegi ce vrei. Eu nu ma plang ca am luat amenda, am incalcat regulile si am meritat-o, nimic de zis. Ziceam (admirativ) ca sunt mult mai eficienti decat romanii la prins “vitezomani” – in Romania cu putina precautie poti sa ignori cam toate regulile de circulatie si nici macar amenda nu iei.

    • #35

      @Cosmin Pai cine puii mei vrei sa te opreasca? Dacas nu politistul cine? Brutarul? Logic ca sunt 2 politisti, unul cu pistolul radar si celalalt cu “chestia” aia cu lumina rosie in mana cu STOP. pistoalele radar se folosesc doar pe portiuni cu viteza limitata 60 -80 sau in localitati unde te pot opri fara sa incurce traficul. Pe autostrazi nu sta nici naiba sa te opreasca, primesti acasa, ca doar nu o fi vreun tampit de politai sa blocheze circulatia pe 3 benzi pt tine. Si inca ceva ce spui tu :” Iar masinile de politie care merg fara insemne te ard numai daca faci prostii in trafic. Altfel nu ai treaba cu ei.”, adica daca tu circuli cu 120-130 intro portiune cu limitare de 60-80 aia e binecuvantare sau tot prostie?

  9. #36

    @cetin: una din cauze e si faptul ca, daca 2 se tamponeaza, lasa masinile unde sunt si cheama politaii. Aparent la ei nu e legea cu scosul masinii din drum daca nu sunt victime, ca sa nu incurci circulatia. Daca stie cineva legile mai bine poate sa confirme/infirme. In plus, am mai vazut ca se investigheaza si tamponatul din spate, in sensul ca nu e vinovat automat ala fiindca nu a pastrat distanta ci se ia in calcul si daca cel din fata nu a bagat in marsarier sau nu a scapat masina in rampa, etc. Si aici sunt curios ce spune legea.

    • #37

      @Alex. Aici gresesti cu pastratul distantei. Exista radare/controale numai pt distanta, care trebuie sa fie aproximativ jumatate din “taho”. Referitor la marsarier sau plecat din panta, daca esti nebun si stai la 1 metru in spatele lui … soarta. Eu las 5 metri deobicei ca nu stiu ce face ametitul ala. Si mai e cava cu tamponatul din spate, daca franzi sa eviti vreun animal si te tamponeaza ala din spate… e vina ta. Masinile fara insemne: te ia si pt viteza. Te lasa o perioada sa vada daca nu cumva s-a intamplat pt un moment la vreo depasire, dar daca tu continui o sa vezi niste luminite albastre in retrovizoare.

    • #38

      Tu n-ai inteles ce intreb: in Romania (si in alte tari) cel care vine din spate e vinovat automat, nu se mai investigheaza nimic. Dar stiu caz de roman tamponat din spate in Germy in care celalalt sofer a inceput sa acuze ca romanul a franat brusc fara motiv. Si politia a inceput sa caute martori sa vada exact ce s-a intamplat. Martorii au zis ca ala avea viteza si aia a fost. Dar s-a investigat! Adica cel putin teoretic daca romanul are fi franat brusc el ar fi fost vinovat. Aia nu vezi in Romania, pentru o tamponare mica politia nici nu vine la fata locului, ala din spate e vinovat si gata, nu conteaza can ala din fata a sicanat, a condus ca o cizma etc.

    • #39

      Ok, la faza cu franatul ca sa eviti un animal mi-ai confirmat suspiciunile.

  10. #40

    Nu ai inteles nici tu, eu ma refeream la cel din fata care franeaza brusc indiferent de motive: iepure, alta masina. E vinovat ala din fata in primul rand sau ala din fata-fata-fata lui care a franat brusc sau a rodus un accident. Daca nu aveai nici tu macar o distanta cat de cat te ia si pe tine. Eu mi-am pus camera si fata si spate ca sa fiu sigur daca incepe vreunul sa cotcodaceasca ca eu sunt devina.

    • #41

      Da ma, deci in Germy nu esti automat vinovat daca esti cel din spate. Aia auzisem si din cate spui tu e corect. E bine de stiut mai ales ptr expati.

  11. #42

    @ Alex. Pai normal, daca ala din fata calca frana “blana” tu din spate, poti avea distanta regulamentara, nu ai nicio sansa sa il eviti sau faci ceva mai grav intrand pe contrasens. Since acum si eu am luat 2 amenzi pt viteza in 9 ani… nu am fost atent nu am vazut indicatoarele, asta nu e o scuza. Le-am platit si gata. Daca am fost bou asta e. Si inca ceva referitor la viteza, in Germania ai rabat 4%.

    • #43

      Eu n-am spus ca e anormal in Germania, ci doar ca e diferit de Ro si alte state.

    • #44

      Pai daca boul din fata provoaca un accident, voluntar sau involuntar, si eu,alt bou, intru in el sau in altul din cauza lui, eu sunt vinovat? Atunci mergem toti in linie sa nu fie nimeni in spatele celuilalt.

    • #45

      nu a zis nimeni asta, au zis ca nu esti automat vinovat, in germania. in romania esti indiferent de motiv. nu exista exceptii.

    • #46

      Cetin, deci ajungem la concluzia mea: in Romania mergeti in linie sau stati acasa ca oricum luati amenda.

  12. #47

    Deci… e ilegal sa-ti demonstrezi nevinovatia in Germania daca restul te suspecteaza complet gresit ca esti vinovat 100%.

    • #48

      Nu e ilegal. Poti folosi filmarile in cazul in care esti implicat intrun accident sau esti martor la vreun incident. Le predai politiei. NU ai voie sa faci publice filmarile, pt ca acolo apar numere de inmatriculare, poate si persoane…. viata privata.

  13. #49

    Între timp, a ieșit pilula contraceptivă pentru bărbați: www.usatoday.com/story/news/health/menshealth/2018/03/20/birth-control-pill-men-shows-promise-early-study/440917002/
    Să vezi de-acum distracție cu #metoo.