depasire

Avem o dilemă, conform acestei poze.
Depășirea e corectă sau nu? Și nu ziceți da repede, că e mai complicat de atât. Ok, punctul de pornire e pe linie întreruptă, dar dacă asta o face legală, unde e limita? Pot începe depășirea cu 30 de centimetri înainte de terminarea liniei întrerupte?

Dar dacă terminarea pe continuă o face ilegală, înseamnă că cel depășit poate să o accelereze ușor și să mă facă să pierd permisul?

Și mai e și semnul de circulație.

De aia vă zic. Greu, greu de tot :mrgreen:

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

102 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    stiu eu un avocat bun sa iti recuperezi permisul…

  2. #2

    Sigur linia punctata se termina fix in dreptul semnului?

    • #3

      depinde de unghiul sub care o privesti…

      1
    • #4

      daca ploua toata schema cu inainte de linie punctata sau continua e degeaba. sau noapte.

  3. #5

    Terminarea pe continua, intradevar face depasirea ilegala, iar daca cel depasit accelereaza in momentul in care e depasit si el comite o ilegalitate. Si teoretic, in momentul in care intri in depasire vezi cam cat de departe e semnul de “Depasire interzisa” si iti poti da seama daca apuci sau nu sa depasesti, zic teoretic deoarece sunt multi care isi supraestimeaza masina.

    • Bine punctat, teoretic vezi semnu, practic nu`l vezi pentru ca ai un tir in fatza.

    • #7

      De obicei, semnele sunt pe ambele parti ale drumului.

    • #8

      Nu, semnele nu sunt pe ambele parti ale drumului decat daca drumul e cu sens unic, in rest sunt pe dreapta.

    • #9

      Daca nu ma insel, nu ai pe jos niste sageti ce-ti indica sa te reincadrezi ca urmeaza linia continua ?

    • #10

      ba sunt pe ambele parti doar ca sunt pe dreapta pe sensul de deplasare

    • #11

      La mine la Olanu sunt semne şi pe mijlocul drumului. Lipite pe stâlpii de telegraf. Ia zi Stig, suntem consăteni?

    • #12

      Se pare ca aveti o lege trasnita: conteaza unde incepi, e foarte greu sa calculezi unde termini!(exista si alti factori:luminozitate, inclinarea drumului, sau ce te faci daca in fata TIR-ului se mai ascunde si o masina mica-deci distanta mai mare de deposit)
      La fel ca si in intersectie: ai intrat pe portocaliu, dar poti termina pe rosu(daca e mai larga, sau alti factori)

    • #13

      Al the gr8 Argeşeanu

    • Toti aveti putina dreptate, dar omiteti un lucru…ce masina are cel ce depaseste.Daca este vorba de un logan condus de un nene cu basca, clar, este ilegal, dar daca masina ce depaseste este inmatriculata in bulgaria, indiferenta de starea de sanatate a cazanului, actiunea este interpretabila, soferul stie ca este la limita legalitatii, dar arata ce inseamna sa fii mafiot.Lucrurile sunt normale in momentul in care cel ce efectueaza manevra de depasire dintr-un gip…poate fi si subaru, nu conteaza, daca e gip, e normal sa depasesti.

    • @Redoo > e posibil ca șoferul să fi avut o #bestiede130decai …
      Și ca o remarcă general valabilă: dacă șoferul ar fi avut o japoneză (gen s*baru…) care urcă la 7.500 rpm și în treapta 1 ajunge la 70-80 km/h, ehei, altã poveste. Poate ar fi reușit să depășească mai rapid.
      #numazic…

    • #16

      @Dani: daca te mai iei de colegul meu de camera stricam prietenia….am zis

    • #17

      @Jordan Pe sens unic? Ești sigur?

  4. #18

    Eu mi-am luat amenda exact pe situatia asta. Deci nu.

    • #19

      Tu ti-ai luat sau ai luat?
      Asta e adevarata dilema.

    • #20

      Ai luat doar amenda? Cand? Pentru depasire intr-o situatie identica mie mi-au ridicat permisul o luna. Asta era prin 2009-2010.

      Pulitaii stateau fix la inceputul liniei continue, care linie continua incepea fix cand incepea o portiune de drum drept taman buna de depasire. In fata mea tot un tir, nu se vedea nici semn nici nimic. Marcajul drumului vechi, fara sageti care sa te previna.

  5. Strict in litera legii, daca ai incalcat fie si cu 2 roti marcajul continuu = contraventie -> amenda+30zile.
    Caz concret: youtu.be/xi_AAoBzv_o

    Camera radar (daca este) l-a inregistrat incalcand linis continuua, chiar si in lipsa ei agentul te opreste si te arde.

    • Că tot veni vorba: când e bandă continuă nu ai voie să calci pe ea (pentru a ocoli o groapă sau alt obstacol) sau nu ai voie să depășesti alt vehicol cât ține banda continuă?

    • #23

      Nu ai voie sa calci pe ea, opresti masina si astepti sa se elibereze drumul. Ai permis?

  6. #24

    Depasirea trebuie inceputa si terminata pe linie discontinua.

  7. #26

    Sper ca trollezi altfel e trist. Si apoi ne miram de cum conduc unii si cum se iau permisele..

    • #27

      Este blogul personal, are voie sa troleze in voie. Este datoria fiecaruia sa filtreze informatiile citite si sa gandeasca. Sa ne amintim de colaborarera cu badea sau de banii de pe cardurile de sanatate. Experienta sanatoasa in trolling. 🙂

  8. #28

    Art. 120 din Regulamentul de aplicare al OUG 195/2002 spune în felul următor:

    (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:

    h) în zona de acţiune a indicatorului Depăşirea interzisă;

    i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;

    Restul sunt povesti si daca te vede politia doar sa dai peste unul foarte intelegator si POATE sa scapi cu avertisment.

    • #29

      Deci sa inteleg ca daca incep depasirea pe linie intrerupta si termin tot pe linie intrerupta, dar intre start si stop era linie continua, totul e OK?

    • #30

      depinde daca atunci cand te-ai angajat in depasire puteai sau nu sa estimezi in mod rezonabil ca o vei termina pe linie continua.

      deci daca te angajezi cu 30 cm inainte de terminarea liniei punctate e clar ca ai facut o ilegalitate.

      apropo de punctul i) de mai sus: cum se aplica el cand pe drum stationeaza un vehicul care ocupa toata banda? (chiar daca e interzisa stationarea acolo?)
      dupa cum citesc eu textul, e ilegal sa-l depasesti, deci trebuie sa astepti pana catadicseste ala sa-si mute masina.
      timp in care faci si tu o ilegalitate, ca e interzis sa stationezi pe drum acolo :)))

    • #31

      Exact ce spuneam, este ca vrei metrologia de la politisti cand te opresc?

      Asa ai facut si la examen, scoti din context? Din partea mea in cazul de mai sus succes in depasire, mie putin imi pasa si fiecare conduce pe permisul lui, doar ca sper ca daca vine ceva pe contrasens cand faci prostia, sa nu fiu eu pt. ca daca e linie continua probabil are un motiv.. vizibilitate/curba/spatiu/etc.

    • #32

      @Lazar – “… iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus …” in scenariul tau, tu nu incalci linia continua, dar circuli pe sens opus in zona de actiune a indicatorului depasirea interzisa.

    • #33

      @raba ca raspuns pentru intrebarea ta si cum cred eu ca o sa descurga din ce am citit: Daca te vede politistul (si exista caz concret cu filmare pe net) te sanctioneaza.
      Apoi faci contestatie la judecatorie si cred ca o sa castigi.

      Ideea e ca politistii sanctioneaza abaterile, indiferent de motivele tale sau motivele care crezi tu ca face manevra “legala”. Sunt unii care sunt mai intelegatori si cu o explicatie pertinenta precum in cazul expus de tine e posibil sa treaca cu vedere. De cealalta parte sunt unii care probabil vor bani. Si apoi cei care te sanctioneaza pentru ca ai gresit indiferent de motiv.

    • #34

      @raba – depasirea voluntara e interzisa, aia obligatorie nu poate fi interzisa. Cu alte cuvinte, chiar daca esti pe pod, in intersectie etc, daca ai un obstacol depasesti :).

  9. #35

    Parerea mea e ca nu – esti inca in depasire cand intri in zona de depasire interzisa.
    Iar ala care e depasit are obligatia de a pastra acceasi viteza. Stiu, e mai greu de explicat politistului ca boul a accelerat, iar politistul sa inteleaga.

  10. #36

    E naspa daca ala care e depasit accelereaza dinadins.

    • #37

      Nu prea conteaza ce face ala, da, poate sa fie nesimtit si sa accelereze, dar tu aveai niste obligatii inainte sa incepi depasirea, si daca le respectai nu erai pus in situatia de a depinde de ce face ala. Iar in caz de accident/politie/etc trebuie sa dovedesti ca ala accelera si o sa-ti fie cam imposibil si chiar si atunci indiferent ce a facut ala ramane ce ai facut tu. El raspunde pentru ce a facut, tu pentru ce ai facut. 🙂

    • #38

      Deci e naspa de amandoi:D

  11. #39

    Eu zic ca nu este corectă depășirea. Linia continuă interzice încălcarea acesteia. Fără nici o excepție. Chiar dacă începi corect și legal depășirea, o termini ilegal. Cel puțin așa știu eu. Exista și indicatorul care arată interzicerea depășirii, iar asta înseamnă linie continuă 100%. Mi-am luat carnetul în mai. Deci sunt destul de proaspete informațiile.

  12. #42

    Depasirea nu este corecta pentru ca se termina pe linie continua si sub actiunea indicatorului respectiv.
    Cauza… conducatorul a intrat intr-o depasire fara a avea vizibilitatea necesara. Vizibilitatea necesara se refera la posibilitatea de a vedea traficul din sens opus, dar si elemente gen indicatoare si marcaj.

  13. Să înţelegem că nu mai e suficient să ai cameră video pe bord, mai nou trebuie să ai şi un cinemometru cu care să supraveghezi viteza celui depăşit.
    cc @RazvanBB: New business opportunity. 😀

  14. #44

    Eu am patit fix invers, am inceput depasirea inainte cu cativa metri de inceperea liniei intrerupte. Ma rog, baietii erau la ciupeala, m-au lasat usor, una de Caragiale, au mers chiar cu mine la bancomat ( deh, pe la margine de oras, ora 2 noaptea, marcaj semi-vizibil )

    • #45

      Și vrem schimbări?

    • #46

      Ce de rahat e in Romania. Abia astept sa termin facultatea si sa plec de aici.

    • #47

      Da boss, vrem, pentru ca dupa curba linia continua mai dureaza un pic (cativa m), iar eu acea linie am calcat-o (fara macar sa-mi dau seama, si cum ziceam, nu avem cele mai fosforescente marcaje) avand in fata 3km de drum drept. Daca tu-mi spui mie ca politia nu a stat la spaga (din moment ce a venit cu mine la bancomat, in caz ca ai omis asta) eu imi tai un picior!

    • N-ai înțeles. Dacă tot vrem schimbări, hai să ne acceptăm greșelile.

    • #49

      Da @Emilian, pentru ca fix asta e problema majora. Sa stii ca si in alte tari incalca lumea regulile de circulatie, insa politistii nu stau ascunsi dupa copac sa te amendeze sa-si faca norma. In alte tari, chiar ai strazi care te ajuta si nu te mai constrang sa incalci regulile de circulatie. Hai sa nu ne mai retardam atat si sa sarim in sus ca unii incalca regulile de circulatie si dau o spaga. Hai sa ne agitam atunci cand conducatorii fura milioanele si noi mergem pe aceleasi strazi construite acum 80 de ani. Hai sa fim realisti si nu activisti pe blog. Get Rekt.

    • #50

      Tu sa zici mersi ca nu ti-au luat toti banii de pe card si sa te mai si bata.

    • #51

      Ok, sa incepem cu logica de baza, clasa a 9-a. Din moment ce politistii au mers cu mine la bancomat sa iau banii pentru spaga nu ti se pare ca ei nu erau pusi acolo sa ma faca pe mine sa-mi recunosc greseala? Ok, am comis o greseala, minora (as zice eu) in conditiile respective iar ei ar fi fost tare suparati daca nu cadeam de comun acord, iti garantez. Pentru legistii cu dislike, problema mai pe larg e aici arhiblog.ro/care-metoda-care-spaga-politistului/#comment-1470578 🙂

    • #52

      Nu ma intelege gresit, nu sunt de acord cu spaga & stuff, da’ nu sunt de acord nici cand politistii stau la panda in loc sa te sustina. Sau tu inca esti de parere ca politistii de aici sunt o specie foarte rara in tara noastra www.trafictube.ro/ramai-fara-permis-trecand-verde/ ?

    • Stefan: Hai sa nu ne luam la misto. O tot bagi pe asta cu bancomatul. Ia zi, cum a fost. Te-au oprit, ti-au zis ca te-au prins si ca risti amenda.
      Tu ce ai facut? Ai zis cumva da, am gresit? Nu, sigur ai bagat replica cu: “Nu ne putem intelege sefu’?”
      Doar ca ti-ai dat seama ca nu ai bani la tine, asa ca i-ai invitat la o plimbare pana la bancomat.
      Asa ca nu mai face atat pe victima.

      dragos: Nu le-a luat nimeni apararea politistilor. Da, unii sunt jigodii si vor bani, dar nu cred ca ta ameninta cineva cu pistolul, spaga sau amenda. Vrei sa iti arat si eu filmari unde soferii se cred mai presus de lege? Ca sunt o gramada.

  15. #55

    Tiru’ merge sau stă? Ca sa fim înțeleși

  16. #56

    Ai calcat linia continua esti vinovat, chiar daca nu ai putut sa vezi linia continua sau indicatorul cand ai inceput manevra. Trebuia sa incepi dupa ce te asigurai ca manevra va fi legala de la inceput pana la sfarsit sau sa nu depasesti… conform legii. In practica in traficul nostru fiecare face cum vrea / poate.

  17. Prietenul Serghei ( vk.com/id62501309 ) zice ca daca in remorca nu sunt produse asamblate in lazi de dimensiuni mici, nu se depaseste ci se intoarce.

  18. #64

    Un coleg a ramas fara permis pt asa ceva, a inceput depasirea regulamentar si a terminat pe linie continua, a fost filmat de politie si a ramas fara permis…

  19. corecta nu este. legala?! depinde (cine te vede). :))
    Lasand gluma la o parte, nu-i nici legala si nici corecta manevra. In fond, in locul liniei continue poate fi orice alt tip de separator de benzi.
    Oricum, nasol cand se intampla situatii de genul, cam greu poti sa-i explici la politist ca ai vrut sa fii corect dar a accelerat cel pe care-l depaseai.

  20. #71

    Variante de raspuns:
    a) Da, santul din partea stanga asigura o rasturnare in siguranta.
    b) Nu, pentru ca autovehicolul depasit are numar de AG
    c) Da, dar ai belit pla
    d) Toate variantele de mai sus sunt corecte.

  21. Tirul n-are sageata desenata. Deci sta. Atunci il poti depasi. Mai ales ca intre cabina tirului si linia continua e destul loc.

  22. #73

    Daca vrem sa fim corecti situatia e simpla. Te bagi in depasire pe linia discontinua si vezi ca incepe linia coninua te bagi usor la loc. Ca exista posibilitatea ca linia aia sa fie pe bune si asta inseamna ca din fata sa vina cineva si sa nu il vezi. Si ca sa raspund si la intrebare: este ilegala depasirea in situatia prezentata.

  23. Eu ma multumesc cu faptul ca ala semnalizeaza intentia de depasire…

    • #75

      Eu mă mulţumesc cu faptul că este vorba despre un şofer în speţa prezentată, nu o şoferiţă

  24. #76

    depasirea nu e corecta in cazul asta. daca tirul accelereaza, ceea ce nu e permis, atunci continuarea depasirii chiar si pe linia continua este justificata de modul in care soferul care depaseste considera ca trebuie sa-si ia masuri pt a fi in siguranta – daca el considera ca trebuie sa termine manevra, o termina chiar incalcand linia continua, daca nu se retrage si se baga la loc in spate. dar asta este decizia exclusiva a soferului, iar codul rutier nu se mai interpreteaza atat de riguros in situatia in care soferul este nevoit sa reactioneze la o manevra ilegala a colegului de trafic. acu, daca te opreste un politist idiot, asta e, ai ghinion. dar daca vb frumos cu politistul, ii explici situatia, ii arati in mod clar ca ii recunosti autoritatea, se rezolva – si nu ma refer aici la dat spaga. eu intotdeauna cand am facut asa n-am avut probleme cu politia, chiar si atunci cand stiam ca nu eram chiar nevinovat. si politistii sunt oameni si nu toti sunt cretini, chiar marea majoritate sunt foarte ok. cel putin din experienta mea.

    • #77

      Corect – nu sunt toti cretini . Doar aia peste care dam noi 🙂

    • #78

      eu chiar am fost in situatia descrisa de pch si m-a intrebat politistul: dar de ce esti nervos? vb frumos dar s-a vazut ca ma inrosisem tot de nervi. I-am explicat ca sunt nervos pe ala care m-a obligat sa reintru din depasire pe linie continua, ca initial a franat cand a vazut radarul cu semnal ca trage pe dreapta, ca sa il evit am intrat in depasire si apoi a dat iar semnal ca reintra in trafic si a accelerat. I-am zis politistului ca daca legea zice sa imi ia carnetul sa il ia, dar eu consider ca am fost stanjenit de manevra colegului de trafic si am condus defensiv, in caz contrar toata manevra se termina cu accident.
      S-a dus la masina, a vazt filmul cu seful lui, mi-a dat carnetul si m-a lasat sa plec. Pe bajatul cu ursulet cu numere de bulgaria l-au mai tinut o tura

  25. #79

    In situatia prezentata ramai fara permis 30 de zile. am stat eu acum 4 ani.

  26. #83

    Raspund cu o intrebare: 30 zile sau mai mult?

  27. #84

    e o greseala. situatia aia nu exista. nu gasesti in romania drum fara santuri in care sa te rastorni pe marginea soselei. plus ca pomii aia sunt prea departe si nu sunt aliniati. da-o dracului de treaba chiar asa neatenti ne crezi ?

  28. #85

    In poza de fata, da! TInand cont ca depasirea se realizeaza cu un Aston Martin….

  29. #86

    1 luna permis luat pt acceasi faza. inceputul liniei era pe o strada foarte intinsa, dar era intrarea intr-o localitate.

    • #87

      1-na linie luata la fel, eu permis trecut pe stanga, semnal dreapta..hap si politia, eu amenda luat si .-e din permis. acum permis-u meu negativ.

  30. Eu aștept să vină Tim să ne lămurească.

  31. #90

    Indicatorul

  32. #91

    nu depasesti nimic.. astepti dupa mosul care circula cu 40 la ora.

  33. #93

    toate depasirile sunt corecte daca toti participantii la manevra, inclusiv cei colaterali, raman in acelasi numar dupa efectuarea acestei manevre si in aceeasi conditie medico-legala. suplimentar, vehiculele trebuie si ele sa ramana in acelasi numar si aceeasi stare de agregare, dar nu obligatoriu, aceasta devenind o problema de mecanica auto , nu de circulatie.

  34. #94

    legea zice (si prietenii care au cazut victime suspendarii permisului pot confirma) ca nu ai voie sa calci de nicio culoare linia continua.

    oricat ai calcula-o, oricat ai da-o la intors, e datoria ta sa te asiguri ca sunt toate conditiile ca sa poti face depasirea in siguranta. daca nu ai vizibilitate suficienta sa iti dai seama unde incepe linia continua, atunci nu ai vizibilitate sa poti face manevra in siguranta. indiferent ca in fata ta e Villeneuve sau un mos pe bicicleta.

    iar daca partenerul tau de depasire accelereaza – nu-mi dau seama daca e cazul tau sau nu – si nu te “lasa” sa termini manevra in siguranta, ai pus-o. cam stai in spatele lui. Mai ales ca nu prea poti dovedi matematic ca ala a accelerat (poate doar cu dash-cam/gps).

    • #95

      DACA PARTENERUL E KKT PANSAT SI FACE ASTA TE BAGI IN FATA LUI, TE LOVESTE IN SPATE, E VINOVAT…bag plua in cpas

  35. #96

    Daca prin absurd as fi politist si sa fiu cu 200 m mai in fata,as avea motiv legal sa te sanctionez pentru incalcarea liniei continue si depasirea pe loc interzis,care incepe dupa indicatorul urmator. Ca indicatorul cu depasire interzisa nu se pun de dragu artei.

  36. #97

    Am ramas fara permis pt 30 zile chiar saptamana trecuta pentru aceasta situatie. Nu va aruncati toti sa judecati precum militienii, adica “in litera legii”. Mie mi se pare o aberatie. La infrastructura din tara noastra si la logica cu care au facut marcajele, sa tot circuli ( fara sa mai depasesti). Momentan ma judec cu ei. Am facut poze, am depus contestatie. Nu era indicator sa interzica depasirea, aveam vizibilitate buna si nu am riscat nimic, linia discontinua s-a terminat subit cand nu ma asteptam si nu mai aveam cum sa renunt la manevra.

  37. #98

    E legal nu e corect. El fiind în spatele tirului nu vede semnul și nici linia continuă mai în fața. Din perspectiva masinii depășirea este legală. Daca ar fi văzut că se termină, să aibe vizibilitate pe semn atunci ar fi fost prea aproape ca sa o mai faca legal.

  38. #100

    Conform teoriei nu, din pacate practia omoara, asa ca o faci

  39. #101

    hai să punem problema așa: mie mi-au luat permisul pentru o depășire exact ca în poză.

  40. In concluzie: Arhi ai o gramada de cititori care habar n-au sa circule. Baga cite un set de chestionare saptaminal si taxezi 5 lei pentru fiecare punct scazut. Nu-s hapsin, iau doar 10% 🙂