Ziarele vor muri exact aşa cum a murit radioul când a apărut televiziunea. Asta aşa, să am şi eu o reacţie la jelania din ultimele zile.
Revenind la pământ cu picioarele, am şi eu o nemulţumire.
Să explicăm. Toate ziarele vând publicitate oferind nişte date fictive, în care fiecare bucăţică de ziar e citită de ţâşpe zeci de oameni. De exemplu, dacă defunctul Caţavencu, fie-i numele regretat, avea tiraj de 10 000 de exemplare, declarau cu mâna pe inimă că fiecare revistă e citită de minim 12 oameni, drept urmare ei de fapt ating 120 000 de oameni, deci vânzând şi publicitate în consecinţă. Desigur, ei erau cei decenţi, sunt ziare care declară că sunt citite zilnic de minim 50 de inşi.
Nemulţumirea mea este: Eu de ce nu pot vinde publicitate în felul acesta? Mie mi se numără 8000 de unici pe baza IP-ului şi ăla e traficul. Dar de exemplu, în corporaţii pot ieşi 100 de calculatoare pe acelaşi IP. Familiile seara nu au IP-uri diferite, soţ şi soţie plus copil, ci ies toţi prin acelaşi router. Adică dacă e să facem o medie, sigur sunt 10 indivizi pe IP (declaraţia mea cu mâna pe inimă)
Aşa că, întrebarea mea firească este: nouă, pe internet, de ce nu ni se calculează un reach mediu?
NOU
Eu te citesc de pe 3 IP-uri: cel de acasa, cel de la birou si, cel putin de 3 ori pe saptamana, cel de pe mobi. Uneori, toate 3 in aceeasi zi :). Prin urmare, uneori, cand analytics+ul iti spune ca au fost trei unici, de fapt am fost doar eu 🙂 :).
NOU
La fel si in cazul meu – 3 IP (acasa, serviciu si telefon)
NOU
Unde lucrez eu nu 100 ies pe același IP, ci vreo 500. Așa că, teoria ta ține. Chiar toți nu intră pe arhiblog, dar dacă dai o bere pot rezolva. 🙂 De mâine toți vor avea Default homepage-ul arhiblog.ro
NOU
cred ca paulyca iti da peste cap toate statisticile 😀 :)))
ontopic: s-a incetatenit de mult obiceiul de a vinde pe baza de minciuni (statistici false sau exagerate)
ce nu inteleg eu: cat de prosti pot fi clientii care cred asa ceva?!?!
NOU
Nu mai pune întrebări de genu’ că ăştia te vor trimite la fiecare acasă să’ţi completeze o declaraţie pe proprie răspundere că de pe IP’u’ ăla te citesc ‘ţ’ oameni :))
NOU
Poi stai, la unii cretini cu blog (nu dau nume din respect ca macar spagatul nu il pot face ca el) contractele de advertisig pe ce bazeaza? Nu pe un reach mediu?
Intreb si eu, nu dau cu parul.
NOU
Masurarea audientei in ciuda Brat-ului e una dintre magariile cunoscute. Avand o scadere de peste 150% la publicitate, ziarele s-au prostituat masiv prin insert. Nu se vindeau ziare ci carti, pliculete de sampon si DVD-uri ce erau vandute cu pagibile scrise de CTP-uri. Redactiile sunt de fapt niste retail-ari pentru Tom & Jerry.
NOU
deci mărim preţurile?
NOU
Pai daca ar face asta ,trebuie sa plateasca mai mult pentru publicitate nu?Asa ca de ce s-ar zbate?:)
NOU
Nu vor creste blogurile. Sau se vor mai tria.
Deja majoritatea a-listerilor sunt social media expert, ne dau sfaturi despre antreprenoriat, cum sa-ti faci un profil pe facebook, cum sa conduci o masina … ma doare sincer fix in p**a de chestiile astea. Nu prea mai am ce sa citesc la capitolul bloguri de la noi. (valabil si pentru yoso, unde mai nou trebuie sa astept 1-2 zile pentru un articol ok)
NOU
Andrei » adica in aceeasi seara da vreo 2-3 restarturi rapide?
NOU
Pentru ca interesele sunt mult mai mari. Pentru ca aceste corporatii nu-si pot inchipui ca un blogger poate sa darame un munte de oameni. La fel procedeaza editurile, vezi legislatia in vigoare cu privire la ebookuri. Cartile pe hartie au tva mai mic decat cele electronice – motivul fiind – ca nu se poate cuantifica numarul de vanzari, desi stim cu totii ca asa ceva este posibil. Tipografiile fac tot ce pot ca sa mai reziste, in frunte cu editurile, iar ziarele vor fi primele care vor muri. Greul insa se va duce cu editurile.
NOU
:)))) Ce final neasteptat. Grasule! :))
NOU
Toti care te citesc cred ca o fac si de la munca si de acasa.
NOU
Alt motiv e și ăla din link-ul meu de la website. Pur și simplu, nu-și mai cunosc meseria, ci doar business-ul. Iar business-ul moare – meseria se transformă.
NOU
eu vad-ca ziarist si scriitor-ca scrisul-sub orice forma de carti, ziare etc-va intra intr-o noua era digitala-vezi deja kobo.Eu ca scriitor sint frustatrata de exemplu ca atunci cind scriu o carte nu pot insera o imagine in miscare si o muzica ce completeaza scrisul.Deja s-au facut pasi in aceasta directie si sint sigura ca in citiva o sa asistam la ceva super interesant.Ontopic-blogurile dupa parerea mea se vor transforma si ele in ceva multimedia si astfel poate vor fuziona chiar cu ziarele.ANYWAY a new type of media is needed
NOU
Esti frustrata ca nu poti insera imagini in miscare si sunete in carti? Hai sa zicem ca as intelege logica in manuale scolare unde e mai interesant sa auzi cum muge vaca sau sa vezi experimentul la fizica desfasurandu-se.
Pe de alta parte, as tampi cu zile daca in cartile de beletristica s-ar insera asa ceva. La ce dracu’ mai imi folosesc eu, cititorul, imaginatia, daca totul mi se da mura in gura…si daca sunt fortat sa accept viziunea scriitorului asupra cum si ce s-a intamplat. Ca exemplu, descrierea unui personaj naste imagini diferite in capul fiecarui cititor, descrierea unui peisaj la fel etc. As renunta la citit daca n-as mai avea optiunea asta. Hai sa nu futem un mediu de comunicare perfect ok doar pentru ca e simplu si noi suntem in era digitala, unde totul trebuie sa fie colorat si tare. Astept prima carte cu pop-up blocker…
NOU
sorry, dar eu ca cititor vorace sunt de acord cu jordan.
iar eu prefer, in continuare, cartea pe hartie. poate ca-s strugurii acrii si nu ajung eu la un e-book si e-reader, dar nu ma pot lipsi de placearea de a rasfoi o carte cu foi.
NOU
radioul tot moare din anii 50, de la apariția televiziunii color. nu cred că vor muri ziarele (mai bine zis presa), ci doar mediul de comunicare (hârtia). ziarele și revistele se vor muta pe net (a se vedea aplicațiile pt iPad ale NY Times, WSJ etc) dar jurnalismul ca atare nu are cum să dispară. pe de o parte vom avea tabloide (cu tematică și publicul aferent), pe de altă parte „publicații” de calitate, pentru segmentul de piață respectiv. și vor fi și bloguri, desigur. de toate pentru toți.
NOU
Radioul a murit – a rămas doar un mod de difuzare de muzică, și (rar) știri. Radioul anilor ’50 nu mai e deloc reprezentat în spațiul modern cu cîteva excepții (de exemplu Rush Limbaugh).
NOU
prin moarte înțeleg dispariție completă. da, evident că nu mai e nici pe departe la fel de popular ca acum 40-50 de ani, dar – dacă luăm doar exemplul românesc – încă mai există o groază de posturi de radio, acoperind toată plaja de preferințe.
NOU
Pentru că internetul ăla pe care-l hulesc toţi şi despre care toţi au impresia că pot face ce vor cu datele de trafic este singurul – subiliniez SINGURUL – media care oferă datele corecte de audienţă în România.
Televiziunile îşi bazează câştigurile fabuloase pe people meterele aflate în posesia a 1000 de oameni în întreaga ţară, deci relevanţa lor la nivel naţional este mai mult decât infimă. Ziarele şi revistele au nesimţirea de a comunica nu 50 de cititori per ediţie, ci chiar mai mult în cazul revistelor auto, care fură astfel fără jenă. Ei bine, pe internet pot să-ţi spun când, de unde, cum şi pe ce pagină a intrat pe site-ul meu un ins din cartierul X din Focşani. la cinci minute după ce a intrat.
Eu zic că internetul are în avantajul său fix această deschidere, această transparenţă perfectă. Pe internet se vede imediat când furi, nu trebuie să aştepţi să declari nimic la BRAT, SATI, Trafic, Alexa sau cine naiba o mai calcula audienţele. I’m fine with it. De fiecare dată când am discuţia asta împreună cu oameni de presă scrisă sau de televiziune, gurile rămân căscate. Pentru că acel copil înjurat pentru superficialitate este cel care îţi arată sincer ce, când şi cum face. În fiecare minut.
NOU
Daca n-ar fi faza cu IP-ul ti-ai da singur reload automat la pagina de cateva mii de ori pe zi si ai zice ca ai trafic.
Nu vorbesc de tine, zic de orice pustan care are blog in ziua de azi.
NOU
Eu sunt convins ca saptamanalele gen Catavencu sunt citite de 12 persoane. Explicatia e destul de simpla: in mai toate cabinetele (nu conteaza ce fel), frizeriile, etc gasesti un raft cu ziare si reviste. Daca intr-o frizerie intra sa zicem 100 persoane pe saptamana poate 30 arunca un ochi pe ziar. Faptul ca nu-l citesc cap-coada e altceva.
NOU
parerist » sunt de acord. dar ziare zilnice, cum e evz sau rl, nu au cum sa fie citite de 50-60 de oameni
NOU
ziarele zic, da’ info nu e de la ele. brat face studiul de audienta (SNA) si intreaba oamenii ce ziar citesc. iar oamenii zic si ala, si ala si alalalt.
in fapt, desi am incercat in vreo 2-3 randuri, n’am gasit pe nimeni care sa fi participat la SNA si, mai mult, estimez ca oamenii dau mai degraba raspunsuri ce tin de top of mind, nu de ce si cat de des citesc. si, in orice caz, de la anul, mi se pare, se schimba felul in care se calculeaza audienta ziarelor. ma rog, asta daca mai supravietuieste vreunul pana atunci
NOU
Ziarele nu mor, ziarele se transforma.
NOU
@parerist, zau ca prin toate cele enumerate de tine in care am fost prezent nu am vazut evz, rl, jurnalul sau altceva in afara de tabloide si reviste auto, moto, pt femei etc.
NOU
ei e jurnalisti, opinia lor e importanta. Tu nu esti decat un “amarat” de blogger care isi da cu parerea 🙁
PS si de la mine ies cel putin 4-500 de utilizatori pe acelasi IP
NOU
@Arhi – nu da nici un restart voluntar, e doar normal Windows operating procedure 😀
NOU
Jordan » si eu am fiberlink, daca nu dau reconnect, nu imi schimba ip-ul asa, de capul lui
NOU
pe cale de consecinta, tre’ renegociate preturile 🙂
NOU
“Pentru ca e singura medie masurabila!” ca sa citez din clasici. Motiv pt care e si cea mai mare tiganie. Nu vreau afisari ca ma prostesti, vreau la click, de fapt tu sigur ma prostesti, vreau lead, hmm ia mai du-te tu la puscarie nu mai vreau nici lead, pay per action si jet. M-am gandit! Stii ce? Nu facem mai bine un barter? Asta e, daca nu vrei barter, ma duc in print ca acolo merge treaba… Dap, cultura organizationala
NOU
Internet killed television!
NOU
Asa au “disparut” si vinilurile cand a aparut CD-ul.
In realitate, plebeii au trecut pe CD, iar cunoscatorii au ramas fideli vinilului.
NOU
Problema nu e la clienții de publicitate, ci la agenții. Vitele și/sau boii care fac media-planurile nici nu se mai uită pe cifrele actualizate de audiență și vânzări. Pur și simplu ești în vederile lor numai dacă te afli deja în baza de date. Totul este ermetic, nimeni nu intră, ies doar cei care se desființează. Chiar și ăia ar primi ceva comenzi, dacă ar mai răspunde cineva la telefon.
Exista multe publicații care nici nu se mai obosesc să se auditeze, pentru că sunt deja în bazele de date ale agențiilor, care nu mai întreabă de vânzări/audiență. Media-planurile se fac prin copy-paste, iar clienții sunt mințiți de către agențiile media.
Ca exemplu, publicațiile gratuite Zile și Nopți și Șapte seri. În unele orașe, nu sunt nici măcar auditate, dar primesc la greu comenzi de la agenții. Cică nu e cazul de audit, că sunt branduri. Nu s-a obosit nimeni să numere în mare cam câte exemplare sot pe ediție băieții ăștia. Garantez că surprizele ar fi maxime. Dar pe cine ar interesa?
NOU
unde nu sunt Zile si Nopti auditate?
NOU
pentru ca aveti scrupule si nu va faceti un cartel cu reguli, asa cum ar trebui sa faceti ca sa contracarati magariile ziarelor 🙂
NOU
Ziarele vor muri din cauza lipsei de credibilitate. Au inceput cu publicitate discreta inserate prin articole, au continuat cu articole advertoriale din ce in ce mai multe, pana cand 90% din continutul unui ziar erau numai articole advertoriale sau scrise in interesul vreunei persoane publice.
Lumea a incetat sa mai cumpere ziare pentru ca pur si simplu nu mai aveau incredere in ele. S-au orientat spre bloguri tocmai pentru ca vroiau sa caute pareri sincere.
Insa si in bloguri au inceput sa isi bage publicitarii coada – cu cat mai multe advertoriale (articole nemarcate ca fiind publicitare) cu atat mai repede va scadea credibilitatea blogurilor iar oamenii se vor indrepta spre alte mijloace de comunicare.
NOU
Pe de alta parte multi te citesc si de la birou si de acasa. Asadar, indexezi 2 unici chit ca e vorba defapt doar e unu. La fel cum si acasa, avand ip dinamic, pot sa intru de 3 ori pe blog-ul tau si sa fiu contabilizat ca fiind de fapt 3 unici. Deci si in cazul masurarii audientei pe bloguri exista unele neajunsuri.
NOU
Nu te-a intrebat nimeni chite VIEWS ai, in loc de unici?
si chiar si asa: la 8,000 de unici, sa zicem (ingrosare) ca te compar cu un ziar cu un tiraj VANDUT (nu tiparit, ci vandut) de 8.000.
acum click pe brat.ro si vezi cate redactii bati 🙂
pai e frumos?
NOU
Pentru ca tu nu esti la nivelul la care era Academia Catavencu in zilele bune si cei care ii citeau de ani de zile au pastrat o oarecare loialitate.Nu e o jignire la adresa ta, doar o parere.Acum ca a cumparat Adamescu marca, vom vedea.Sper ca echipa veche sa aiba fonduri sa isi faca alt saptamanal, “Nae Catavencu”.
La naiba, se vede ca ma deranjeaza subiectul acesta !
NOU
andrada » nici nu as putea sa ma compar. Dar fata de rl de exemplu, care declara ca o citesc 30 de oameni pe ziar, cred ca as putea
NOU
1. Inca se fac foarte multi bani din radio, chiar daca TV-ul e deasupra.
2. Nu prea poti sa compari blogul cu ziarul, deoarece presa scrisa (din Romania cel putin) este in cacat, iar bloggingul este in varf. Orice rahat de revista, ziar & so on iei, jumatate e alcatuita din imagini si reclame de 2 bani. Pana si reclamele sunt mai bune pe bloguri.
3. Asa cum spuneau si cei de mai sus, si eu intru zilnic la tine de pe pc-ul personal (2 ip-uri schimb pe putin zilnic), de la scoala si de pe telefon (atunci cand nu am ziar la WC).
NOU
acsel » nu
NOU
Sunt curios care va fi calaul internetului. Au murit stalpii de telegraf, scrisorile, faxurile, radioul, televiziunea, dar internetul nu pare a avea un rival, cel putin momentan. Probabil va aparea o metoda de transmitere telepatica a informatiei.
NOU
Si in regie fiecare camin are un singur ip
NOU
@Stefan Murgeanu.
Din pacate placa de patefon cu “clientii e prosti” nu mai tine.
“Clientii” nu sunt prosti ci doar mintiti pana la dumenezeu si inapoi.
De catre agentiile care vand povesti.
Curiozitatea mea este cam in ce mod pot justifica unele agentii halitul de buget pe minciuni cu reach fals.
@Arhi
Migrarea spre digital nu inseamna si migrarea bugetelor de publicitate catre digital, la modul cinstit.
90% din bugetele administrate de agentii se irosesc la modul sinistru de niste cretini cu pene obisnuiti cu adaosuri de 50-200%.
Fiind de putin timp implicat in advertising pe digital m-am cam speriat de mizeria gasita in domeniu.
Problema cu unicii duplicati de catre schimbarea de IP este rezolvata de mult timp, in proportie de 80%.
Restul de 20% fac parte din marja de eroare.
Distractia vine in momentul in care nu exista interesul de a raporta corect clientului marja de eroare :D.
Si ca sa nu fiu banuit ca vorbesc chiar prostii sinistre, traficul a cateva zeci de mii de domenii trece prin filtrul nostru, deci stim despre ce vorbim, documentat.
Si in momentul in care vindem advertising pe un blog cu 1.600.000 de unici pe luna, in mod exclusiv, cred ca stim/vedem cam ce ciori vopsite revand altii dupa ce cumpara de la noi.
Cu speranta ca incet incet unele mizerii se vor schimba/disparea.
Ma astept sa-mi iau niste buchete de pule la scurt timp dupa ce vom lista in SATI cam ce credem de cuviinta sa listam si o sa impunem tranparenta de amble parti: advertiser si publisher.
Golanitul de cifre si mediaplan-ul SF va tine doar la Irineii carora le place sa fie mintiti ca sunt frumosi, virili si inteligenti. Cati or mai fi si aia…
Asta este in schimb alta poveste si nu-si are locul aici
NOU
Blogurile bat presa atunci cand vorbim despre Huffington post, sau alte bloguri de genul ala (colective, super-citite, super informate, care concureaza la mod real cu presa). Un blog personal, asa cum sunt cam 99% dintre blogurile mari de la noi nu vad cum poate sa “bata” un brand cum e RL sau Catavencu.
Adica eu, Volvo/BMW/Armani, vreau sa umplu o juma’ de pagina in Catavencu/Esquire, nu sa-mi vad bannerul pe un blog unde citesc ce spam-uri a mai primit autorul in inbox, ce-a mai baut, sau cum ia el curbele cu 100 la ora. Cu un Renault.
P.S. Cine D-zeu isi cumpara un ceas “Editie limitata Mircea Badea”??? Cu 1280 de lei. :-)))) Wtf…really!?! Acum am vazut…mi se face rau. Eu vreau adidasi Piticu, na. Cu minim 600 de lei. Ca are trafic,
NOU
Dorian » n-are
NOU
Unde a murit radiOul ? Am ratat zvonu’ ?ala care il ascult in masina ce e ? :))
NOU
Baaaaa vb ca un adult asa ca ascultaa:ce puii mei e cu popica putza mica in poza aia ?!dc muschii ii ies prin nas explicami acummm…….:DAstept cel mai serios raspuns din lume (serios altfel ne vedem cu mucii pe nori)AICI A VORBIT HENRI PAPADOBOL PUTZA DE PANAMA (DACA STII CUM ARATA) pup acolo(la putze)