Nu ştiu dacă aţi aflat, dar RDS a decis de ceva vreme că devine distribuitor de energie electrică. Asta pune pe piaţă un competitor într-o nişă în care Electrica SA deţinea un monopol intangibil şi nederanjat de cei 1000 de oameni cu panouri electrice pe casă. Aparte de faptul că oferta RDS este mult mai atrăgătoare (20-30 RON/100Kw faţă de 60-70 RON/100Kw), există un alt considerent care m-a făcut să mă decid rapid şi fără drept de apel să renunţ la contractul cu Electrica.
Înainte de toate, nu sunt un tip plătit de Teszari să-i fac reclamă mascată noului său serviciu. N-am niciun interes să dărâm Electrica SA, nu am afilieri cu RDS aparte de un obişnuit contract de cablu. Mai mult, pe vremuri am avut şi eu meciurile mele cu cei de la suportul tehnic atunci când îmi cădea netul regulat şi mi se sugera senin să ”verfic setările Windows”.
Decizia mea ţine de un incident de acum vreo 5 ani. Îmi întârziase factura la Electrica şi am uitat efectiv de ea. N-am mers să o plătesc deşi până în acel moment nu avusesem restanţe iar banii nu reprezentau o problemă. După cum ştiţi, Electrica trimite o înştiinţare cu câteva zile înainte să te deconecteze pentru neplată, vreo 15-30 la număr. N-am primit prin poştă nici înştiinţarea respectivă şi mi-am văzut liniştit de viaţă. Asta până într-o zi mi-a sunat un domn în salopetă la uşă.
Când am deschis domnul zâmbea. M-a salutat, s-a îndepărtat de uşă la pas agale, a mers vreo 6-7 metri mai încolo pe palier şi a deschis cutia electrică montată acolo. Mi-a strigat un ”domnu’, aveţi curent?” la care am verificat becul din bucătărie – pornit/oprit. Apoi domnul a apăsat ceva în cutia electrică şi mi-a strigat râzând un ”ia vedeţi – acum aveţi?”. Şi – miracol – îmi picase curentul. Am scos din nou capul pe uşă şi m-am uitat la tipul ăla în salopetă Electrica şi părea tare fericit. Genul ăla de om care şi-a petrecut toată viaţa slujind pe alţii şi, acum pus în poziţie de putere, savurează cu nesaţ fiecare clipă în care se poate răzbuna pe ceilalţi.
I-am cerut explicaţii domnului de la Electrica şi mi-a rânjit când mi-a spus dând din umeri că nu plătisem curentul. Am insistat perplex că trebuie să fie o greşeală dar omul în salopetă dădea din umeri şi râdea fericit. I-am spus că merg să rezolv problema ca mai târziu să se poată întoarce cu acelaşi zâmbet şi să-mi repornească curentul dar a devenit brusc defensiv. ”Păi ce crezi dom’le că mă plimbi tu pe mine? Că am eu timp să tot vin şi plec când vă convine vouă?” Şi omuleţul în salopetă a plecat agale de unde venise.
M-am dus la cel mai apropiat sediu Electrica SA, locul în care îmi plătisem facturile la zi până atunci. Doamna a tastat în calculator numele meu şi mi-a spus că figuram ca restanţier. Încercam să-mi aduc aminte dacă plătisem factura în ultimele 30 de zile. Am plătit pe loc tot ce trebuia şi-am rugat-o pe doamna de acolo să-l sune pe omul în salopetă ca să am totuşi curent în acea zi. I-am spus că nu am primit înştiinţare prin poştă cum că ar fi probleme iar ea a insistat că s-a trimis de multă vreme şi e imposibil să nu o fi primit. Discuţia nu avansa aşa că m-am dus acasă şi m-am uitat la un film atât cât m-a mai ţinut bateria laptopului.
Domnul glumeţ de la companie a venit spre seară. Nu mi-a mai bătut la uşă ci a pornit direct curentul. Uşa am deschis-o eu la timp ca să-l văd plecând şi întorcându-se. Mi-a strigat ceva despre cum data viitoare să fiu mai atent, să nu-l mai pun pe drumuri.
Factura mea la Electrica şi înştiinţarea de deconectare în caz de neplată mi-au sosit în poştă a doua zi. Purtau ştampila recentă a Poştei, semn că fuseseră trimise de curând şi nu în urmă cu săptămâni de zile cum ar fi fost normal.
M-am bucurat când am auzit că RDS plănuieşte să furnizeze curent electric. Când zilele trecute mi-au bătut la uşă doi domni şi m-au întrebat dacă vreau să comutez de la Electrica nici nu i-am lăsat să termine cu explicaţiile legate de beneficii înainte să pun un X cu pixul în vreo 6 locuri. Au fost politicoşi, pentru că spre deosebire de electricianul de acum câţiva ani lucrează probabil pe comision. Cu cât mai mulţi oameni conving, cu atât mai bine câştigă. Asta mi-a dictat-o nu doar atitudinea lor dar şi bucuria reţinută pe care o afişau când m-au văzut că studiez contractul.
N-a trebuit să fac nimic ca să scap de relaţia mea cu Electrica SA. Tipii de la RDS mi-au spus că avocaţii lor se ocupă de absolut tot, în numele meu. Am semnat câteva acte prin care afirmam că renunţ la vechiul contract, că îl accept pe ăsta nou, că sunt de acord cu termenii. Mi-au spus că trecerea se va face fără căderi de curent peste vreo lună. Nici măcar n-a trebuit să ies din casă sau să sun la sediul Electrica pentru a-i auzi cum încearcă să mă convingă să rămân.
Beneficiile noului contract există şi sub alte forme. De acum plătesc factura de curent în acelaşi loc în care plătesc cablul TV, internetul şi telefonia. Tariful e mai mic de jumătate din cel practicat de Electrica. Dar ştiţi ce e cel mai mişto? Cel mai mişto e că nu-mi va mai rânji nimeni dacă pe viitor vor exista discrepanţe de timp între emiterea facturii şi aterizarea ei în cutia mea poştală. Rânjetul ăla ironic i-a costat pe Electrica un client. Pentru că monopolul nu te obligă să-ţi antrenezi angajaţii şi să le explici că glumele şi ofuscarea făcute pe seama clientului ţin de vechea Uniune Societică şi nu de capitalism.
Sănătate multă domnului electrician.
NOU
Din partea mea, sa-i ia Dracu’ pe cehi.
NOU
Csf? N-ai csf. Ma intreb daca to’arasu’ electrician mai e angajat la Electrica.
NOU
Rog lamuriri: RDS furnizeaza energie electrica, asta am inteles.
Cum o furnizeaza, folosind infrastructura instalata de cine? Ca banuiesc ca n-o vor trimite pe cablul de la tv sau pe firul de net.
In caz de pana de curent, la cine suni, la RDS? Au echipe de electricieni care vor presta pe teren, ca ale EON-ului?
Chiar asa de mare e diferenta de pret in favoarea RDS? Inseamna ca in cativa ani pleaca ailalti din tara.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
NOU
Curent furnizează pe infrastructura actuala.
RCS ca și electrica furnizează doar curentul, nu și serviciile de transport și mentenanță. De asta se ocupa Electrica furnizare.
Curentul la RDS e mai ieftin cu vreo 10%.
Preturile nu sunt garantate, iar din 2017 tarifele ies din reglementare și intra pe piața libera.
În rest eu sunt în căutarea unui furnizor care accepte injectarea în rețea, sa pot sa folosesc stocarea în rețea pentru panourile solare de pe casa și eventual pt o eoliana.
NOU
stocare in retea, adica e ceva virtual, la modul tu le dai excesul tau de curent, exces pe care il recuperezi cand nu ai tu? costurile pentru a inmagazina tu acea energie sunt mari? nu rade daca vb prostii, nu ma pricep.
NOU
Incearca sa-ti raspunzi singur la asta: Electrica, Enel sau CEZ pe ce fire trimit acum curentul?
Pe firele “comune” ale Transelectrica, firma a guvernului. Un caz de pana suni la RDS, ei au contract cu transportarorul, ei rezolva in numele tau. 🙂
Practic, toti suntem clienti captivi NU ai vânzătorului/producatorului, ci ai transportatorului.
NOU
@Cetin
1. Da, virtual.
2. Singura solutie decenta consummer e Power Wallul de la Tesla. Un modul de 6Kw costa parca 3 – 4k eur. Poti pune cate vrei.
Mai sunt solutii de stocare pro da in general impachetate la un loc cu generatoarele (aggreko). Astea genereaza putere de ordinul megawattilor dar stocheaza de ordinule zecilor de kw. Insa costa mai mult decat o casa.
NOU
Intreb si eu ca sa nu caut, e valabil in orice oras? Suceava mai exact
NOU
Eu nu as vrea sa instaleze RDS infrastructura lor electrica. Sunt “jepcari”, intocmai ca mesterul de la Electrica. Sa ma explic: la mine in bloc, sunt trei furnizori de net: Telekom, UPC si un cartierist. Telekom avea infrastructura din constructie. UPC si cartieristul au pus de comun acord canale de cabluri (cu aprobarea si cheltuiala administratiei), caci administratorul si proprietarii nu au acceptat cabluri la vedere pe pereti si nici cutii aiurea. Cumva, RDS a obtinut aprobare de la presedinte sa intre si ei in bloc, cu conditia sa foloseasca canalizatia existenta. Ei bine, mesterii au venit de trei ori pe neanuntate si au incercat sa traga cabluri cum a vrut muschiul lor. De fiecare data, au fost trimisi urgent la plimbare si in cele din urma au renuntat. Replicile au fost de genul “fibra noastra e mai sensibila, nu suporta alte cabluri vecine” sau “ce te intereseaza pe tine scara blocului, ca nu e a ta”. Lucrez in domeniu (telecomunicatii). Stiu foarte bine ca, daca RDS (sau altii) intra intr-o cladire de birouri, trebuie sa traga cabluri doar pe canalizatia proprietarului si eventual platind si taxa. Nu, la bloc e suficient sa traga unuia net si apoi RDS se poarta ca la ei acasa, caci administratorul n-ar indrazni, nu-i asa, sa isi puna beneficiarii de RDS in cap.
Comportamentul asta nu e izolat. Cablarea abuziva este unul dintre motivele pentru care preturile sunt jos.
NOU
@bigOne da, e valabil și în Suceava. Nu au venit pe la tine la ușă cu oferta?
NOU
Au trecut 9 ani. Mai trebuie sa mai treaca inca vreo 9 pana uit suficient de tare cum mi-a furnizat RDS internet si telefonie, astfel incat sa fiu cucerit de oferta lor de energie.
NOU
Ala a fost “the cable guy”!
NOU
Sa stii ca daca nu platesti tot domnul in salopeta vine sa-ti scoata siguranta si probabil sa-ti citeasca contorul:) Intrastructura ramane tot la Electrica, furnizorii sunt furnizori virtuali, Electrica le factureaza lor si ei tie, dar au un deal mai bun decat poti tu sa ai.
Si acum sa ma dau rotund: ce zici tu e aici de zeci de ani.
NOU
Nu prea înțeleg o chestie, poate ma lămurește matale.
1. Curentul electric cine îl produce? Bănuiesc nu RDS
2. Distribuția e în totalitate a RDS? Adică de unde pana unde e a RDS? De la traf-ul de cartier până la tine sau direct de la linia de 110kV si au traf-urile lor? În primul caz, nu m-aș băga. În al doilea caz, mâine mă duc; nimic nu poate fi mai amuzant când crapă vara sau iarna mizeriile comuniste ale Enel și să fii singurul geam cu lumină…
NOU
1. rds cumpara pachete energie de la bursa + au ceva parcuri (insignifiante).
2. distributia e electrica/renel/enel whatever, de aia nu sunt diferente chiar asa de mari de pret. pachetele cumparate au “transportul” inclus.
nu are cum nimeni sa faca intr-un timp decent centrale si retea de distributie proprie. poate in vreo 20+ ani, dar ma indoiesc.
NOU
Uite, eu acum sunt conectat la Enel, ca in zona Aradului astia sunt cu monopolul. Ei, firma care produce si distribuie curentul e diferita, cum explica lumea mai sus, astia doar folosesc retelele de distributie ca sa iti aduca tie curentul. Cu alte cuvinte, daca exista o pana de curent la fel va fi si la Enel, si la RDS, Ana sau orice alta firma de acest gen.
NOU
Macar tu aveai o culpa cat de mica, pe mine m-au deconectat din greseala in locul altui vecin. Sa vezi atunci peripetii : sun, zic ca nu am curent, ei verifica si imi zic ca este curent sa verific sigurantele mele din casa si tot asa am facut ping pong pana a urcat cineva la etajul meu sa verifice (ei verificau la parter, vedeau ca are tot blocul curent si plecau). Vezi ca energia electrica se masoare pe o perioada de timp, adica in kWh .
NOU
Pai tu de ce crezi că ăla intai a sunat la Cetin? Sa se asigure ca taie cablul corect
NOU
daca face rds din electricitate ce-a facut cu netul in saracia asta de romanie, atunci, la multi ani d-le teszari.
NOU
Un lucru e cert: RDS o sa furnizeze energie electrica la cea mai mare viteza!
NOU
Doua observatii.
1. Cred ca acum poti plati curentul si de acasa sunt singur ca au sistem de plata on-line deci nu vad ce problema ar mai fi cu facturile.
2. Nu stiu cum va fi cu suportul tehnic, de exemplu RDS iti vinde curentul dar firma de distributie este alta.Si ma gandesc ca la o defectiune sau ceva de genul acesta sa nu trebuiasca sa mergi de la una la alta pentru rezolvarea problemei.
Una peste alta e bine ca exista concurenta si ai de unde alege.
NOU
1. la enel exista demult posibilitatea platii online. au si aplicatii pentru android/ios pentru transmiterea indexului.
2. RDS probabil va fi doar un “reseller”, asa cum spunea cineva mai sus. nu au propria infrastructura si nici nu cred ca vor avea prea curand. serviceul va ramane tot in seama enel/electrica.
NOU
asta doar in bucuresti ? posibil si la Iasi de mutat de ici colo?
NOU
teoretic ar trebui. nu-i ca si se folosesc de alta retea
NOU
In primul rand vreau sa-ti dau dreptate. In grupul Electrica, am avut si avem in continuare probleme cu angajatii care nu inteleg ce inseamna clientul pentru grupul nostru, eu fiind angajat al Electrica Furnizare. Acum ceva vreme, enervat fiind de o colega care discutase obraznic cu un client, le-am spus “voi, cand va rugati seara, nu va rugati pentru bani si sanatate, rugati-va sa nu va ajung eu sef”. Intre timp lucrurile s-au schimbat in bine si sunt intr-o schimbare continua.
Cu ce nu sunt de acord din ce ai scris:
1. Chiar daca ai schimbat furnizorul de energie, distribuitorul, adica ala care va fi responsabil de instalatia electrica pana la contor, inclusiv, este tot Electrica si exista riscul sa dai fix de acelasi electrician, cu acelasi ranjet pe fata, asta daca nu cumva te-ai mutat intre timp. Digi nu este distribuitor de energie electrica, inca, este doar furnizor, distribuitorii concesionari sunt asa: Electrica Distributie Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, Enel Banat, Muntenia, Dobrogea, CEZ Oltenia si E.on Moldova.
2. Daca un vanzator al furnizorului ti-a spus ca reduci factura, la un consum de 100 kWh, de la 60-70 lei a 20-30 de lei, te-a mintit. Reducerea este de cel mult 14%, adica de la 60-70 lei la 52-60 lei si cam asta este pretul la care poti ajunge cam la toti furnizorii, inclusiv Electrica Furnizare, dar cu conditia sa schimbi piata de la piata reglementata la piata libera.
3. In cazul in care preavizul de deconectare a ajuns dupa, ai facut o sesizare la Electrica Furnizare? Daca da, ti-au returnat taxele? In mod normal, daca s-a intamplata asa, orice punct al nostru ti-ar fi returnat taxele fara nici un comentariu si cu multe scuze.
Mie imi pare rau ca te-am suparat, ca ne-am pierdut un client si ca ne pierdem in continuare clienti ca urmare a atitudinii gresite. Oamenii vor fi nevoiti sa se schimbe, dar asta, din pacate, va mai dura.
NOU
Chiar dacă lucram în companii concurente în același sector, Sorin are perfecta dreptate în ce spune. Concurenta a obligat companiile foste-monopol sa investească și în angajatul care este în relație cu clientul și sa fie mai atent la derapajele acestuia. Dacă tot e sa fim obiectivi ar trebui sa recunoaștem și ca centrul de relații cu clienți al RDS este renumit pentru mizeriile pe care le făcea (și inca le face – experienta proprie).
Rugămintea pentru toți care doresc sa facă o schimbare în acest domeniu este sa se informeze temeinic pentru ca agenții de vânzări (ai tuturor și în toate domeniile) spun foarte multe lucruri dar dau foarte puține informații reale. Iar nu mai puțin important este sa citiți tot ceea ce semnați.
@Cetin: deși este scris de un guest author ar fi frumos sa publici o nota la sfârșitul articolului (sau sa rogi pe autorul articolului sa modifice articolul) in care sa specifici ca diferența de preț intre cele 2 oferte care nu este în nici un caz la nivelul specificat de autor – Sorin are o estimare corecta).
NOU
pai, momentan, asta e opinia autorului si el e convins de ea. nu sunt eu in masura sa judec niciuna din opinii.
NOU
Bună Cetin. Nu contest experiență autorului cu angajații din domeniul. Dar preturile în sine nu sunt reale. Din punctul meu de vedere este dezinformare. Din factura PLĂTITĂ de consumator valoarea energiei reprezintă în jur de 35-40%, restul taxe a căror valoare este data de autoritate. Reducerea facturii de la 60-70 la 20-30 lei/kWh ar presupune ca RDS îi da energia gratis și plătește de la el din buzunar o parte din taxe pentru consumul clientului.
@SorinD ori alți cititori care lucrează în domeniu: rog sa mă contraziceți dacă este cazul.
NOU
Nu e cazul sa te contrazic. Daca Cetin isi da acordul, chiar as ruga autorul sa posteze o prima factura de la RDS si o ultima factura de la electrica. Macar de dragul comparatiei.
NOU
CristiX,
Probabil stii gresit. Pe ultima factura in valoare de 148 lei pretul curentului e 114 (230 kWh).
Daca pun pretul RCS de 0,155 lei/kWh in loc de 114 va fi 36 lei.
Factura pe rcs ar fi fost in total exact 70 lei. Fa tu procentul mai departe.
NOU
am uitat de tva, 36*1.2+34=77 lei pe rcs. Aproximativ 50%
NOU
@big0ne : valoarea de 114 lei pentru 230kWh conține TOATE taxele impuse de autorități, pe lângă valoarea efectiva a energiei. La RDS se vor adăuga taxele și nu cred ca vei ajunge la cei 70 lei valoare factura menționați de tine. Tine cont ca valoarea taxelor este fixa (dependenta doar de volumul consumat), nu este procent din prețul energiei.
Încă o data, depinzând de furnizorii intre care faci schimbul VALOAREA FACTURII se poate diminua cu aproximativ 10%.
As fi foarte încântat sa văd o factura de RCS pentru energie, poate reușim sa lămurim o parte din misterul acesta…
P.S. Dacă scăderea de factura e atât de mare precum zici recomand sa faci schimbarea fără sa stai pe gânduri. Pana una alta eu personal consider sunt niște diferențe majore intre percepția ta și realitate.
NOU
@bigone: deci să înţeleg că totuşi aveam dreptate? Măi să fie…
NOU
@big0ne si cine plăteste tarifele de distributie si transport, cca. 0.2 lei/kWh?
NOU
@big0ne @autor pariem pe o sticlă de gin Bombay saphire că reducerea nu e mai mare de 20% fata de furnizorul actual?
NOU
Asa e, e pret fara taxe. Cu taxe e foarte aproape de eon, in cazul meu. 1.bp.blogspot.com/-p-KhuabbtfY/VrH2miVUOUI/AAAAAAAAfWQ/6l-OVMHnOkc/s1600/contract_acte_curent_rds_rcs.jpg
Pe total vreo 15% reducere.
NOU
autor,
nu cred ca ai dreptate cu preturile la jumate. Uite factura mea, compara cu factura digi de mai sus si vezi ca mai mult de 15% nu ai reducere pe total.
i.imgur.com/NVmggpq.png
rcs vs e.on preturi fara tva
0,35427 vs 0.35170 si 0.45380
Am refacut factura de 147 si da 130 in cazul rds, adica cu vreo 11-12% mai mica.
NOU
e un pic cu dus si intors. nu te arunca la prima oferta. pe langa panourile solare care la am pe casa mai am si contract cu electrica ca nu se stie cand moare unu sau altu. e la fel ca la net ai contract cu toti ca nu se stie care pica ca doar facem bani din asta.
NOU
Poate ajută, www.digienergy.ro
NOU
“Smecheria” e urmatoarea. Ai schimbat doar firnizorul de energie care decind piata de energie s-a liberalizat poate cumpara energie de pe bursa. Transportul energiei inca e monopol la Transelectrica. Asa ca pe factura care o sa vina o sa fie schimbat doar pretul energiei nu si al transportului. Asa ca reducerea per total la factura o sa fie cam de 8%. Plus un an de zile 10 ron in minus la factura de tv si net.
Mai multe informatii se gasesc aici www.anre.ro/ro/info-consumatori/informatii-esentiale/informatii-utile-pentru-consumatori
NOU
Transelectrica este o companie detinuta de stat iar transportul energiei este o chestiune de interes national,prin urmare monopolul va exista asa cum e normal in cazul unei tari care nu importa energie electrica.
Ca preturile sunt umflate,asta tine de hotia nativa instalata in companiile detinute de stat.
NOU
Spune-mi te rog boss ,ce scrie in contract in legătură cu taxa radio-tv
NOU
Eh, in realitate castigul e de aproximativ 10% pe luna daca te muti la RDS, diferenta nu e nici pe departe asa de mare cat scrie autorul articolului. Iar daca ii ameninti pe cei de la Electrica ca vrei sa reziliezi contractul o sa iti ofere aceleasi conditii contractuale ca si RDS.
NOU
Eu am o singura nelamurire. Am primit si eu acum ceva timp propunerea de a ma muta la RDS. Din cate imi amintesc,dupa ce am facut ceva calcule, mi-a iesit pe kw,tot cam cat platesc si la enel,nicidecum la jumatate. Nu stiu daca mai am pe undeva oferta aia dar era 0.19 lei/kw + taxele/accizele reglementate. Cu toate acele taxe ieseam undeva la 0.6 lei/kw.
NOU
“Digi Energy vinde consumatorilor casnici energie electrică la un preţ de 165 de lei MWh,fără TVA, la care se adaugă taxele şi tarifele reglementate de Autoritatea de Reglementare în Energie: tarifele de transport, distribuţie, serviciile de sistem, taxa pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, contravaloarea certificatelor verzi şi acciza”
Nu mai stiu unde am dat de restul taxelor si accizelor dar ajungeam cam la fel ca la cei de la enel.
NOU
Ma cuprinsese mirarea crezand ca a scris Arhi. E doar un oaspete anonim care troleaza pe blog.
NOU
cred ca rds e furnizor, nu distribuitor.
au incercat sa isi construiasca si retea, dar nu li s-a dat voie pt ca celor care au prelat-o pe cea veche li s-a dat si monopol pt vr’o 50 de ani.
tariful final e compus din producere, tranport si o gramada de alte taxe si chestii. deci daca ai pretul de producere la jumatate, dar retul de distributie intreg.. si considerand ca mai ai taxa radio-tv si alte vrajeli.. sa nu crezi ca factura totala scade cu mai mult de 10%
NOU
Bun….și dacă pica curentul unde suni? La RDS? La Electrica? Măcar ii fain ca fiecare va pasa vina în curtea celuilalt!
NOU
solicitările le faci către furnizor, el se ocupa de relația cu distribuitorul. nu ai cum sa fii pasat, ANRE ridica licențe sau dau amenzi care merg și pana la 1% din profit.
NOU
S-au mai ăstea și ei între timp, nu mai e chiar așa de când cu astea. Adică de pildă – doamna de la ghișeu foarte amabilă, m-a ajutat când am preluat un contract acum un an gen, cu acte vechi, lipsă și expirate, cu ăstea, nu mai vezi mutrele alea acre și du-te mătăluță să mai aduci o copie după buletin. Adu două, de fapt, să fie. Ba chiar mi-a băgat pe gât și nu-ș ce contract cu un lăcătuș, doar 12 lei pe lună, nu puteam s-o refuz la ce amabilă fusese. Da, s-a mai schimbat și enelul. Factura vine pe mail, indexul îl trec eu pe site, chiar au grijă să-mi trimită lunar un mail să-mi reamintească să dau indexul, ca să nu-l puie ei aiurea estimat greșit.
NOU
Cumperi curent de la ardeleni ?
NOU
Scuze, de la unguri. Stapanii ardelenilor 😉
NOU
– V., a venit un domn la usa sa ne taie lumina. Cică, sa ne intlegem, vorbesti tu cu dansul la telefon?
– Buna ziua, cum adica sa ne intelegem?
– Hai domnule, va tai lumina.
– De ce?
– Nu stiu, m-au trimis sa va tai curentul
– Daca jobul tau este asta, tu vii sa te intelegi cu mine? Fa-ti treaba!
Revenind acasa, vad ca mi-a smuls firul din cutie in ciuda pulii. Verific facturile, nu aveam decât o factura neplatita si index netransmis. Rezolv rapid si sun sa vad cum pot trimite confirmarile. Apasati 1 pentru…, 2 pentru… si parca 3 pentru “fapte de coruptie” sau ceva de genul. Din start trebuia sa spun ca eu nu dau spaga si ii ard imediat pe cei care cer sau dau. Am vorbit singur cu un robot si cam asta a fost. In 24h trebuia sa fiu reconectat. Dupa 5 zile inca nu aveam curent. Mă plimbau de colo-colo, ba mai mult, intr-o noapte, pe la 23-24, a sosit o echipa care trebuia sa mă reconecteze. Surpriza, nu aveau confirmarea de reconectare decât in format electronic, lor le trebuia in format hârtie. Au coborât la masina, dar in lift am văzut pe un proces verbal ca de fapt ei nu ma reconectau ca solicitantul, adica eu, ori nu era la domiciliu, ori nu răspundea la telefon. Si asta era motivul pt care trebuia sa deschid un tichet nou si sa astept alte 24h. In a cincea zi am trimis un mesaj privat la enel hq Italia, pe Facebook, scurt, “trebuie sa tin in frigider un medicament de care depinde viata unui copil de-al meu. daca el pateste ceva, cine plătește? plus o scurta descriere cu nr solicitărilor si nr de ordine ale acestora”. In 2h aveam curent si o ora mai târziu mă suna o alta echipa care voia sa mă reconecteze. Futu-i in gura de retarzi.
NOU
Fără sa facă publicitate, am sa dau aici Cetin câteva lămuriri pentru doritori.
Doar în 5 orașe din tara aleargă RCS (momentan) pentru abonat în relația cu furnizorul actual. În rest, doritorii merg la furnizorul actual, obțin CR-ul sau ATR-UL (după caz) , vin cu el și ultima factura la RCS, buletin, dovada asupra imobilului ( act proprietate sau semnează proprietarul o imputernicire pe doritor) , se semnează actul și cam atât. Distribuția se face tot prin EON, electrica , etc. Furnizarea va fi prin rcs.
Important : e bine ca abonatul sa știe când ce medie de consum are pe vara/iarna, distribuitorii fac diverse măgăriile și trimit indexul istoric nu pe cel curent către rcs.
Abonații de fixe au un discounturi de 10 lei la prețul de furnizare PA, abonații de fixe si pensionari au discount 20 lei.
NOU
Ce-mi plac mie facatorii astia de bine anonimi, care nu sint platiti de X sa le faca reclama mascata.
In rest, misto faza cu agentul care nici nu a deschis bine gura si el pusese deja o gramada de x-uri pe contract…
NOU
dude, e anonim pentru tine, nu si pentru mine. si nu are nicio legatura cu rds
NOU
Pai asta conteaza: ca e anonim pentru mine. Deci putere de convingere zero.
NOU
Păi şi la ce i-ar trebui putere de convingere dacă el nu încearcă să convingă pe nimeni să-şi schimbe furnizorul de curent electric? El pur şi simplu şi-a povestit întâmplarea cu cable guy şi bucuria lui că are de unde să aleagă.
NOU
@Toma Dumitru: Ma ierti, da io cre’ca noi nu sintem publicul Antena 3 ca sa ne intereseze sau sa lacrimam la povestea unui autor anonim – saracul de el – care nu si-a platit factura si i-au taiat curentul baietii rai in salopeta.
NOU
Nu lăcrimez, dar crede-mă că nu orice povestire de-asta mă face să mă şi mut cu furnizoru’ de curent/cablu/net/ insert anythink here. Ba chiar mi s-ar părea că am fi oarecum mult mai slabi şi uşor manevrabili decât o masă de urmăritori antenişti dacă chiar orice poveste de genul ne-ar convinge aşa de uşor să facem ceva.
Oi fi eu cel mai prost, nu exclud această opţiune, dar după ce citesc o chestie de genul, să mor de nu rămân cu cititul şi în rest prea puţin probabil să mă apuc să alerg să completez o droaie de hârţoage pentru o eventuală reducere de 10%, posibil doar în primele câteva luni.
Eu trebuie să am eu în planul meu transferul ăsta de furnizori ca să chiar mă agit, pentru că aşa am vrut eu, nu pt că am citi un articol al unui guest author pe blogu’ lui Cetin şi gata, poruncă divină a fost pt mine ce scria acolo!
NOU
Sunt tipul care a scris textul Ca să vă răspund câtorva dintre voi:
Domnii de la RDS care au venit să fac trecerea la ei vorbeau de o estimare de consum de 20-30 RON/lună dacă trec la RDS. Aşa – ochiometric. Mă aştept să fie mai mult, dar cu toate astea ştirile anunţă un cost cu 25% mai mic. Câştig – eu.
Înţeleg că reţeaua este tot a Electrica SA, dar pentru mine asta nu contează. Nu cu reţeaua am eu probleme, că reţeaua nu pică (cu excepţia unui caz izolat de acum vreo 8 ani când a ars toate electronicele din blocul vecin şi Electrica SA a refuzat să le plătească). Pe mine oamenii mă interesează, chiar de ar fi fost să fie costul mai mare. Nu vreau să păţesc ce zice ”va” mai sus că a păţit; îmi ajunge păţania mea.
Cineva zicea mai sus că cel mai probabil tot cu acelaşi electrician voi avea de-a face, reţeaua rămânând a vechii companii. Greşit. Electrica SA nu va trimite oamenii ei să rezolve problemele de neplată ale clienţilor RDS.
Tot mai sus spunea cineva că şi RDS deconectează pentru neplată. Eu înţeleg asta. Contează cum o face. Pentru că sunt aproape sigur că primesc telefon de la ei cu măcar 5 zile înainte să vină să-mi taie curentul. Sau măcar un e-mail. Ei nu se complică cu plicuri şi Poşta Română când e vorba de pierdut un client. Data viitoare când uit să plătesc pentru că-s hăbăuc, îmi aduc ei aminte politicos, fără să mi-l trimită pe omul rânjitor la uşă.
@SorinD: apreciez comentariul tău şi vreau să ştii că nu generalizez. Nu consider că toţi angajaţii voştri sunt ciobani. Pentru mine însă ca şi fost client a fost o experienţă extrem de nasoală pe care am simţit nevoia să o plătesc înapoi cumva. Mi-am adus aminte de ea instant când cei de la RDS mi-au zis că vin cu curentul. Aşa că am semnat cu RDS de cum mi-au intrat pe uşă şi i-am trimis lui Cetin articolul. Poate ajunge pe la şefii tăi cândva. Pentru că nu – degeaba le-am explicat atunci doamnelor de la ghişeu că eroarea e de partea lor. Au insistat să plătesc vreo 50-60 RON taxa de rebranşare. Nici nu s-a pus problema să fiu eu despăgubit cumva. N-am primit scuze.
Legat de preţul RDS, eu peste tot citesc că va fi mai mic. Dar şi de ar fi fost mai mare cu 10%, preferam să merg la ei. Aşa – că-s eu un ciudat răzbunător care uită greu.
NOU
Ai dreptate, în medie cu circa 10-15 lei e mai ieftin azi. de la 1 iulie când cota din reglementata se duce la 30% , va fi și mai rentabil rcs.
Orice agent rcs are la el un simulator, ii spui cam cat plătești sau cat consumi acum, el pe baza tiparului și a ofertei la care te incadrezi îți dă prețul.
Toate simulările ies azi de la 8 lei în sus mai ieftin la RCS.
Când consumi 100kw poate nu te interesează i lei, când consumi 300, te interesează discountul cumulat.
apoi este fix ce zici tu, vorbim de felul în care prestezi serviciile, de furnizat îs la fel toți ca nu au cum.
RCS a cerut drept de distribuție, i s-a zis pas. apoi a cerut sa își facă propria rețea, noua și moderna, evident ar fi distrus tot monopolul și evident i s-a spus iar pas.
Astfel aici a început și încetinirea dezvoltării de parcuri. Tot din cauza sicanelor birocratice , nu se promovează activ acest serviciu. se cauta o simplificare a procedurii de contractare încât furnizorii actuali (care evident sunt și distribuitori cu cesiune pe retea) sa nu mai poată sa facă nimic.
în momentul asta rcs anunță distribuitorul ca x vrea sa plece de la furnizorul actual, care furnizor actual = distribuitor 🙂
NOU
Multumesc de aprecieri! Stiu ca nu ai generalizat si stiu ca avem cativa ciobani pe care ne straduim sa-i schimbam. Din ce stiu eu, exista mai multi colegi care urmaresc blogul si articolul va ajunge la sefii nostri, cel mai probabil luni.
In ce priveste problemele de neplata, crede-ma pe cuvant, tot Electrica le va rezolva, fiind singura firma care are dreptul sa intervina in reteaua de distributie.
NOU
Ultima propozitie:
“Aşa – că-s eu un ciudat răzbunător care uită greu.”
Pai iti doresc sa n-o uiti nici pe prima: “Domnii de la RDS”
Gentlemani adevarati. Mai ales cei de la serviciu clienti!
NOU
Prietene ,autorule , poate ma lămurești cu taxa radio-tv
Dacă nu cer prea mult
NOU
Autorule recunoaste ca esti Zoly in persoana sau un apropiat de-al lui bendei
NOU
bre sorin, cum rezolva electrica problemele de plata, daca rds tre sa primeasca banii ?
eu vad asa.
rds nu primeste banii.
rds sesizeaza clientul. de ceva vreme primesc mesaj pe televizor (da televizor) cand uit sa platesc o factura. + 2-3 emailuri la cateva zile.
intr-un final rds va sesizeaza pe voi si trimiteti ranjetul sictirit la lucru. dar nu sunteti in nici un caz prima mana. gresesc ?
NOU
@user RDS are un contract pentru prestarea serviciului de distributie cu distribuitorul zonal (să zicem Electrica). In baza acestui contract, în cazul în care eu, client al furnizorului RDS, nu plătesc facturile, RDS transmite distribuitorul zonal o solicitare de deconectare si distribuitorul o execută. Noi, furnizorul din grupul electrica, nu avem nici o implicare în deconectare, cum nu aveam nici până acum. Si noi, desi suntem in grup, procedăm exact la fel ca RDS.
NOU
In caz ca nu stiai, poti primi facturile si plati pe net, fara intarzieri de factura & stuff 😉
NOU
Cetin, RDS furnizeaza curent electric, nu distribuie. Rețeaua de distribuție este aceeași, citirea indexului tot de distribuitor se face. Corectează măcar în primul paragraf, să nu induci lumea în eroare. Din punct de vedere legal furnizorul de curent nu e tot una cu distribuitorul de curent. Uite aici definiți termenii de ANRE.
www.digienergy.ro/documente/Ordin%2064%20din%202014_Regulament%20de%20furnizare%20a%20energiei%20electrice.pdf
NOU
citeste si tu cu atentie, ca sa vezi ca nu e scris de mine
NOU
My bad…
NOU
Problema nu o constituie furnozorul de energie elecrica, ci cel care detin distribuția….aici apare marea problema, când nu o sa ai energie electrica tot cei de la Electrica vor veni și mai mult ca sigur nu se vor deranja sa remedieze problema repede văzând ca ești la alt furnizor, deci e posibil sa aștepți cele 48h, perioada maxima…..
NOU
nu prea au cum, adică au cum dar risca prea mult. în plus distribuitorul este prestator de servicii, primește bani pe rețeaua aia.
Am mai zis mai sus, o amenda ANRE este imensa, se poate merge pana la anularea licenței dacă este cazul.
NOU
Uh, și eu am avut meciuri mari cu E.ON: m-au deconectat fără să fiu restanțier. În total, m-au stresat aproape 1 an.
Am să pun 2 link-uri în care am explicat amănunțit ce-am pățit cu ei (șterge comentariul dacă le consideri spam):
www.bobses.eu/2014/04/22/cum-s-a-pisat-e-on-energie-pe-mine/
www.bobses.eu/2014/10/27/e-on-energie-romania-loveste-din-nou/
NOU
Vezi sa nu te pacalesti,ptr ca pretul acela este pentru primul an,iar apoi nu mai beneficiezi de aceasta `oferta`, iar daca vrei sa revii la piata reglementata nu mai poti. Vei ramane eligibil ptr totdeauna iar pretul va fi mai mare decat cel reglementat. Aceasta oferta este ok ptr cei care consuma megawati, ptr ca au puterea sa negocieze si sa scoata un pret bun.
Nu iti dau sfaturi, iti spun doar cum sta treaba.
NOU
piata reglementata se inchide in 2017. deci cam aia e
NOU
@mircea: eu nu încercam să te conving pe tine să treci la RDS. Departe de mine gândul ăsta. Textul nu e advertorial, oricât te-ai îndoi tu că ar fi. Ştii, lumea nu e plină de conspiraţii la care tu trebuie să ridici sprânceana bănuitor. Uneori e vorba de tipi cărora nu le-a plăcut cum au fost trataţi şi au plecat la concurenţă. Titlul articolului nu este ”Treceţi pe RDS”, e ”De ce am să-mi iau (EU) curentul de acum încolo de la RDS”. Tu eşti liber să rămâi sau comutezi pe cine vrei tu.
@Rasputin: legat de taxa radio-tv habar n-am spre ce baţi dar m-am uitat fugitiv peste contract. Are vreo 8 pagini şi n-am văzut nimic legat de asta.
@SorinD: legat de cum tot Electrica va rezolva nişte chestii, contractul meu de zilele trecute e cu RDS, nu cu Electrica. Eu cu Electrica nu mai am de-a face. Toate doleanţele mele merg către noul furnizor. Şi-n ultimii ani cei de la RDS au fost politicoşi cu mine, de la fata care mă suna cu telemarketing şi noi oferte şi până la doamna de la casierie. Pentru mine asta contează.
Citesc mai sus cum unii contestă preţul. Eu vă scriu ce mi-au spus cei de la RDS când mi-au intrat în casă. Dacă au minţit cu privire la preţ, atunci e o problemă. Nu mare, că preţul oricum va fi mai mic.
Ce ştiu despre RDS e că au ferme de panouri electrice şi că produc mult mai mult decât au ei nevoie – de unde şi decizia de a intra pe piaţa energiei. Ce mai ştiu despre ei e că deşi nu aveau reţea fizică de cablu au investit mult în a şi-o crea de la zero. Mă aştept ca acelaşi lucru să-l facă şi în cazul energiei electrice. Teszari, har domnului, are resursele necesare să o facă. Ce mai ştiu despre RDS este că au cele mai bune oferte la telefonie, Internet şi cablu nu doar din România dar şi din Europa. Suntem parcă pe locul 2 în Europa la raportul calitate/preţ în cazul Internetului şi asta mulţumită celor de la RDS. Nu le fac reclamă, spun doar din ce-am citit. Instinctul îmi spune că la capitolul calitate mă pot aştepta la aceleaşi lucruri şi pe partea de electricitate.
Citesc mai sus cum lucrurile s-au schimbat la Electrica. Nu contest că merg spre bine, dar puneţi-vă în locul meu: dacă un partener de afaceri face o gafă care te pune pe drumuri şi te costă bani, peste 5 ani când dai peste un altul care e mai profitabil şi mai politicos, ce anume faci? Rămâi cu ăla care te-a tratat nasol sau mergi cu ăsta nou care e mai profitabil?
La vremea respectivă m-am dus la ghişeu la Electrica să le explic politicos şi înţelegător că eroarea era a lor, nu a mea. Nu m-a ascultat nimeni ci s-a dat din umeri. Ba am plătit şi să mă rebranşeze domnul simpatic în salopetă. Poate cu RDS va fi altfel. Experienţa mea de acum cu ei e OK şi sper că va rămâne aşa.
NOU
Spre ce pula mea crezi ca bat?
Taxa OBLIGATORIE plătită pă factura de curent a enel-ului
NOU
nu au voie sa isi creeze retea. electrica are monopol pana in 2060
NOU
Am impresia ca vorbesc chineza!
Rds e colector al taxei radio-tv sau nu ?
Atît
NOU
da, si eu sunt curios
NOU
@Rasputin: ţi-au luat 4 comentarii să întrebi o chestie pe care eu am aflat-o în 15 secunde de pe Google de la primul link. Citez: ”taxa lunară pentru serviciul public de radiodifuziune se va încasa prin furnizorii impliciți de energie electrică, o dată cu plata energiei electrice consumate”. Este RDS furnizor sau nu? Este că e mai uşor să tastezi pe Google decât să faci spume aşteptând ca altul să scaneze contracte în locul tău?
NOU
@Autor: “Textul nu e advertorial, oricât te-ai îndoi tu că ar fi. Ştii, lumea nu e plină de conspiraţii la care tu trebuie să ridici sprânceana bănuitor. Uneori e vorba de tipi cărora nu le-a plăcut cum au fost trataţi şi au plecat la concurenţă. Titlul articolului nu este ”Treceţi pe RDS”, e ”De ce am să-mi iau (EU) curentul de acum încolo de la RDS”.”
Ai dreptate: nu ridic o sprinceana, le ridic pe amindoua! Imi suna nu a reclama mascata ci a reclama pe fata. Am voie sa cred si sa scriu chestia asta aici tot asa cum ai avut tu voie sa ne aburesti ca tie nu ti-a placut ca ti-a taiat un Gigel curentul fiindca nu ai platit factura si incerci sa ma convingi ca Enelu’ e bad guy in povestea asta. Care e avocat pe aici ne poate spune cum se cheama chestia asta cu aruncatul de cacat pe o firma fara sa dai date concrete. Da-ti numele real si pune un scan dupa factura aia neplatita si data postei pe plicul cu instiintarea trimisa cu intirziere sau eu voi considera ca esti un mincinos. Daca ai dovezi, ma inclin si imi cer scuze public. Il rog pe Arhi sa publice un articol in care o sa-mi torn cenusa in cap.
NOU
“Ce mai ştiu despre RDS este că au cele mai bune oferte la telefonie, Internet şi cablu nu doar din România dar şi din Europa”
la partea cu cea mai buna oferta de telefonie (mobila) mi-ai smuls un mare LOL. probabil ai vrut sa spui cel mai mic pret la abonamente, in nici un caz calitate. de net si cablu tv doar de bine am si eu de zis, dar telefonia mobila de la RDS chiar sucks
NOU
@Mircea nu e reclamă mascată, e reclamă mascată pe față
Autorule ,te întrebam ce scrie in contractul pe care se presupune ca-l ai…
Nu -l ai
NOU
@mircea:
Deci logica ta – din câte înţeleg eu – e următoarea: RDS, firmă cu câştiguri substanţiale care dă net la 80% din România şi deţinătoare a unui post TV apreciat şi urmărit m-a plătit pe mine să fac reclamă ”pe faţă” pe un blog în loc să se folosească de adresele e-mail a milioane de utilizatori şi de expunerea pe propriul lor post TV. Corect? Ce mârşavi ăştia de la compania de cablu, cum încearcă ei să te prostească pe tine pe un blog cu vreo 50.000 de cititori. Şi ce şmecheri, cum au ales ei targetul în detrimentul celor vreo 5 milioane de abonaţi la telefonie mobilă, Internet şi TV. Păi – clar – bătea la ochi dacă trimiteau SMS tuturor abonaţilor, un e-mail tuturor clienţilor şi băgau reclame pe Digi să ruleze din oră în oră. Nu man – stai – sunt şmecheri. Apelează la bloguri frate. Noroc cu tine că nu le-ai picat în plasă (*wink-wink*).
Dar stai – că tu eşti şi mai inteligent decât media. Tu ceri scan după o factură de acum 5-6 ani, ca şi cum eu aş fi păstrat-o pe aia drept amintire. Ba şi plicul – lol – să vezi tu data poştei, chestii, faze. Altfel cică sunt mincinos, tu nu crezi, e făcătură, să vină avocaţii.
Păi bine atunci. M-ai prins – ce pot să zic? Te-ai dovedit a fi mai inteligent decât credeam. Puteau s-o muşte urât ăştia de pe-aici fără tichia ta din staniol.
NOU
Baremi i-ai tăiat chitanță ,boss?
NOU
@Rasputin: tu eşti un om tare limitat în gândire. De obicei râd de la distanţă de oamenii de genul ăsta dar uite – în cazul tău fac excepţie pentru că sunt curios ce-o să scrii în continuare. Fii atent: mi-am rupt 5 minute din timp şi am făcut poze contractului; ba ţi l-am făcut şi-n PDF, să-l poţi studia cu atenţie. Download de aici. Ce mişto cum ceri tu chestii la modul răspicat: ba informaţii despre taxa radio/TV, ba contract, ba grupa saguină. Auzi – buletin valid trebuie să-ţi prezint sau ajunge un specimen de semnătură?
NOU
@Anonimul: Dom’le, n-are nimeni nimic cu reclama, mascata sau nu. Dar pur si simplu nu te apuci sa improsti rahat pe o alta firma fara sa ai dovada in mina. Si daca vezi ca rata macane, keep a low profile, nu te apuca sa faci referiri la inteligenta celorlalti.
NOU
@mircea: iar placa dementă cu reclama mascată? Mă – eu nu ţi-o smulg din mâini; e a ta. Dar sunt curios cum explici tu că eu împroşc cu rahat o altă firmă. Ce anume din ce am scris eu mânjeşte cu rahat compania Electrica? Şi stai – dacă Cetin scrie că ieri el a mâncat spaghete Clever şi că au fost nasoale, tu-i ceri poze cu farfuria murdară, un scan al ambalajului spaghetelor şi să cântărească cât exact măsoară în grame firul de paste? Că altfel mânjeşte cu rahat compania Clever fără dovezi? Nu – serios – aşa merg lucrurile? Aşa zici tu?
La urma urmei – cine eşti tu să dictezi chestii? Crezi – bine. Nu crezi – iar e bine.
NOU
Ma ii spui lu’ ma-ta!
NOU
Gata Mircea s-au terminat argumentele si in loc sa recunosti ca ai luat-o razna te apuci sa scuipi seminte ?
NOU
@george: Mircea e instalator de centrale termice. Nu-l judeca prea aspru, că nici eu n-o fac. El, taximetriştii şi precupeţele au fitil scurt.
NOU
@George: Eu nu mi-am terminat argumentele, insa il trimit la doamna ma-sa pe cel care nu stie sa poarte o discutie civilizata. Daca tu esti mai slow si nu intelegi cind unul te ia la pula cu fraze de genul : “Dar stai – că tu eşti şi mai inteligent decât media.” ” Te-ai dovedit a fi mai inteligent decât credeam. Puteau s-o muşte urât ăştia de pe-aici fără tichia ta din staniol.” ” placa dementă cu reclama mascată? Mă – eu nu ţi-o smulg din mâini; e a ta”, “La urma urmei – cine eşti tu să dictezi chestii”
Nu mai zic de titlul documentului din linkul ce l-a pus undeva mai sus, ceva cu “pentru muistii care…”
Daca tu in locul meu ai face altfel, felicitari!
NOU
@mircea: O – da – e clar: tu eşti victima aici. Bietul de tine ai fitil scurt. Nu e vina ta că reacţionezi ca un miner la ironiile fine. Ce tot vorbe şi discuţii când îl poţi trimite scurt pe ălălalt la origini pentru că a sugerat că ai fi cam limitat? Şi ce mişto explici tu apoi şi motivezi acel scurt ”Ba te bag în pi*da mă-tii!!!”. Fix ca domnul Iliescu: ”bandele huliganice au pus mâna pe Piaţa Revoluţiei şi vom restabili ordinea, fu*u-i în gât de studenţi”.
Dar hei – după cum spuneam mai sus: instalatorii, taximetriştii şi precupeţele.
NOU
Anonimule, din ce comentariu de-al meu ai scos “Ba te bag in p8da ma-tii”? Nu-mi atribui mie visele tale erotice.
NOU
domnu autor.
sunt total de acord cu ce spui, esti cel mai tare.
te sustin, zici bine.
sunt convins ca acel document din linkul mai sus postat nu-mi era adresat si am dat click din greseala.
NOU
Cum spunea cineva mai sus, e important sa ti cunosti consumul vara/iarna, dar lista de furnizori cu care poti sa inchei un nou contract e mult mai mare www.anre.ro/ro/info-consumatori/operatori-economici/energie-electrica1391006213/furnizare-catre-consumatori1391006442.
Da, e comod sa platesti si energia electrica la RDS si da, RDS e motivul pentru care multi vest-europeni sunt gelosi pe banda si tarifele noastre de internet, singura chestie pe care le as putea imputa o ar fi modul de incheiere a contractelor prin agentii lor de vanzari, uneori cu clauze mai inflexibile ca operatorii de telefonie mobila si cu miros puternic de monopol.
Felicit autorul pentru articol, insa totusi nu sunt totusi de acord cu “produc mult mai mult decât au ei nevoie “, RDS a cumparat/construit parcuri PV intr o perioada cand subventiile pentru energia produsa din surse regenerabile era mai mult decat generoasa, inainte ca infectul de Dorel sa si aduca aminte ca are “datorii” de la privatizarea unor mari combinate si sa taie cu totul subventia, dand cea mai mare teapa investitorilor din industria de energie regenerabila. Ca sa va faceti o idee, www.energyreport.ro/index.php/2013-energie-regenerabila/2013-stiri-energie-regenerabila/2013-energie-solara-eoliana
Cat despre “injectia” energiei in retea, operatorii din distributie au avut grija, labuta in labuta cu statul sa puna cat mai multe bete in roate ca sa ti treaca pofta sa te transformi in mic producator. Nu imposibil, dar f dificil si costisitor, in timp si bani. Asa ca cea mai buna solutie mi se pare, cum spunea si cineva, o solutie de stocare conectata unitatilor proprii de productie, solar sau/si eolian, eventual cu trecerea unor consumatori direct pe 12/24v, bineinteles cu pastrarea unui contract de furnizare.
Mai era schema de sprijin pentru feed-in tariff, tarife reglementate pentru micii producatori de energie regenerabila, insa impostorii si penalii care vietuiesc prin parlament au ingropat o tactic sub pres, ca de, sunt alte chestiuni mult mai arzatoare, cum ar fi pensiile speciale sau lupta cu justitia.
Turnat benzina, dat foc, savurata privelistea la o bautura rece 🙂
NOU
A bagat si astia curent? Auzi ai dracu. Sa vezi ce smecherii o sa faca acuma tiganii din Pantilimon :))
NOU
Uz Intern
Băiețașul asta habar n-are de contract
Cred ca ai luat o mare țeapă ,boss
Apropos : singurii abilitați sa colecteze taxă sint Enel
NOU
Ești ceva de groază
Ce înseamnă uz intern?
Întreabă nefasta
NOU
@Rasputin:
scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13173398_605146946308155_5254803768674423184_o.jpg
NOU
Nu te prinde nepotul lui Kimirsen si Kimsange
Baga ceva de Dani Mocanu
NOU
@Rasputin:
i.imgflip.com/16f7d3.jpg
NOU
Am avut un incident cu cei de la Enel acum 3 ani cand mi-au schimbat contuarul fara sa ma anunte si mi-au emis o factura de doar 1700 lei , desi in acel apartament nu mai locuia nimeni de 6 luni. Am facut o plangere pe care am depus-o, evident, personal la Piata Muncii dupa ce am stat 1,5 ore la coada. Cererea a fost inregistrata, evident, dupa ce m-am plimbat cu o tanti prin niste birouri pentru niste stampile si semnaturi si dupa ce un domn cu spancene stufoase o citeste si zice: hmm…Acum trebuia sa astept maxim 30 de zile pentru solutionare. Ghici ce? Dupa 6 luni, timp in care eu am tot sunat cel putin o data pe luna la ei, Enel ma anunta ca mi-au sters soldul de plata. S-au miscat, doar ca mai greu. In privinta faptului ca mai apare inca un furnizor pe piata nu poate fi decat benefic pentru toata lumea. Nu-mi place cand sunt tratata cu dispret desi nu am injurat, nu am facut nimic…
NOU
Autorule
Nu te-am întrebat de legi, reglementari sau hotărâri
Te-am întrebat ce scrie in contract despre taxa radio-tv
N-ai contracu in față, poate ti-l trimite Rds pe email
NOU
1.bp.blogspot.com/-p-KhuabbtfY/VrH2miVUOUI/AAAAAAAAfWQ/6l-OVMHnOkc/s1600/contract_acte_curent_rds_rcs.jpg
NOU
Urmărind la Petcu am observat la unii care dialogau cu Cheddar, că o să-i arunce din Blaitii. Ce e blaitii şi de unde vine, caut pe google şi nimic. So, blaitii, ce e mai exact şi de unde vine?
NOU
Pe mine ma mai tine CEZ-ul captiv ca PJ fix un an, dupa care si eu voi trece cred pe Digy Energy…
Intre timp studiez piata si vad sub ce forma ne putem asocia mai multe PJ pt. a negocia la pachet o reducere ceva, o maslina etc..
NOU
Dar nu e piața liberă de câțiva ani? Parcă putem încheia contracte cu cine vrem pentru furnizare. Distribuția rămâne în monopolul firmei care a cumpărat-o.
Nu stiu de ce e știre asta. Poate oamenii nu stiu ca puteau si până acum să semneze contract cu altcineva, chiar dacă erau legați în rețeaua de distribuție a enel sau cez sau electrica.
Cât despre Rds, Da, concurenta e sfântă. Să vedem însă peste x ani când va fi poate Rds monopol pe mai multe domenii dacă situația va fi la fel de bună.
NOU
Electrica sunt niste gunoaie, de la servicii la angajati. Postez si eu aici o intamplare cu electrica Bucuresti, pentru obtinerea unui aviz de amplasament pentru puz.
Am intocmit dosarul respectiv, cu toate plansele necesare, formularele le-am luat de pe site-ul lor. Ajung la ghiseu, “nu e bun formularul, asta e ala bun”. Retineti, in 2016, un formular de pe site nu e bun, trebuie sa mergi la ei la sediu si sa iei un blank de acolo.
Ma intorc la ghiseu, imi zice ca dosarul e in regula, dar ma intreaba unde e contractul dintre mine si beneficiar, in conditiile in care aveam imputernicire data de beneficiar sa ma ocup in numele lui de avize. Nu, ca ei nu accepta imputerniciri, ca lor le trebuie contractul (lucru de altfel ilegal, fiindca acela este un act confidential intre parti). Scandal, tipete, chestii.
Revin peste vreo doua zile, cu o forma modificata a contractului (sters niste clauze si sume), iar mi se spune ca e in regula, dar i-ar interesa si certificatul de inregistrare al firmei. Noroc ca aveam copii la mine. Si de aici incep intrebarile, mai rau ca aia de la anaf, platitor/neplatitor de tva, adica pula mea, ce relevanta are la electrica chestia asta. Facem evaziune electrica sau cum. Intre timp, țoapa de la ghiseul alaturat incepe sa se ia de mine sa nu mai fiu asa recalcitrant cu colegul ei, ca unde ma cred, ca ei muncesc din greu acolo si cine sunt eu sa imi permit sa ii iau la rost.
Povestea se incheie aproximativ doua luni mai tarziu cand am fost sunat sa ridic avizul, asta in conditiile in care ei au termen 30 de zile de la data depunerii.
NOU
Io lucru tot in proiectare si pot sa confirm ca sunt probleme cu emiterea avizelor si la Eon.
NOU
La București nu e distribuitorul Electrica, este Enel. Ce-mi plac oamenii revoltati care nu stiu exact de ce se revoltă!
NOU
SorinD : Ce importanta are ? Crezi ca oamenii știu ca e Enel , Renél sau Electrica ? Sau crezi ca noi , consumatori obișnuiți , suntem dornici sa va finanțam în continuare salariile grase ?
NOU
In 2015 am facut o cerere la Enel pentru un bransament nou la o casa toata procedura a inceput la sfarsitul lunii aprilie , dupa aproximativ 20_ 25 zile am primit avizul si un deviz estimativ cu mentiunea sa contactez o firma din cele agreate si sa le comunicam pretul negociat, toata treaba a durat cateva zile iar executia a fost gata la inceputul lunii iunie, pana aici totul a fost bine de la acest moment pana la istalarea contorului 10 august mi au tocat nervii, de fiecare data cand ii sunam imi dadeau un nr de inregistrare cu mentiunea sa revin in 30 de zile cand ei aveau obligatia prin contract sa-mi instaleze contorul in 30 de zile.
Acum cand a aparut concurenta am decis sa trec la rds si nu am facut ezitat sa fac contract cu ei pentru a sparge pozitia de monopol a Enelului., surpriza a venit dupa trei saptamani cand am fost sunat de cei de la Enel sa-mi faca o contraoferta ca sa raman la ei, binenteles ca nu am fost de acord desi recunosc ca-mi facusera o oferta mai buna.
Ca o concluzie concurenta ie-a dat o palma serioasa
NOU
E de kkao…. fara ups and downs.chiar daca nu comentez frecvent, era ,mai misto cu ele.
NOU
E mai bine. Ups and downs te facea sa judeci din start comentariul pe baza votului, nu pe baza continutului.
In plus de asta nu mai comenta nimeni, dadeau lenes “up” sau “down”…
NOU
si asta. dar ce e mai important, oamenii comentau ca sa fie vedete, sa stranga UP. inacceptabil, devenise totul o bataie de joc, mie personal nu imi mai placea sa citesc comentariile, iar eu eram fanul numarul 1
NOU
Ba, pai sa va zic alta foarte tare cu Enelu’ – acum vreo 7-8 ani a luat foc casa alor mei din cauza tabloului de sigurante (pentru ca tata avea firma de electrice si, ca orice cizmar, nu avea incaltari). Ma rog, incendiul s-a potolit repede, pagube mici, victime deloc. Tata s-a hotarat sa inlocuiasca tabloul, iar Enel a venit sa inlocuiasca contorul. Cat au fost lucrari la instalatia din casa au lasat totul “pe direct” (pentru ca vechiul contor arsese), urmand ca apoi sa vina, sa monteze contorul nou, sa-l sigileze si sa dea in scris ca totul e bine.
…si nici ca au mai trecut pe acolo. Tata a facut vreo trei sesizari la ei ca sa vina sa puna contorul in functiune, anuntandu-i practic ca el consuma curent pe gratis, dar n-a primit niciun raspuns. A apelat chiar la niste pcr-uri care i-au zis doar sa faca sesizare ca cu altceva nu pot sa-l ajute.
Ai mei s-au trezit dupa cca. un an si vreo trei luni cu un nene ca le bate la usa, le monteaza + sigileaza contorul si le cere sa plateasca curentul pe toata perioada cat au fost legati pe direct. Tata a ras cu pofta si l-a dat in suturi afara, arandu-i cele trei sesizari pe care le-a facut.
NOU
Bravo RDS !!!
Întâi au venit cu net bun si ieftin,apoi cu telefonia mobila buna si ieftina (aproape gratis) ,iar acum cu discounturi mari la energie !
Bravo lor ! Eu am plecat de la ei cu serviciile 2 ani,ca m-a prostit Upc,dar sunt la ani lumină diferența,ca si preț și calitate… M-am întors la ei de anul trecut si sunt super-multumit ! În curând iau si curentul de la ei,pentru ca este 10-15% diferența si se cunoaște la o factură de 200 lei lunar !!!
Încă o dată bravo! Firma românească , care au știut să investească si sa ofere calitate la un preț decent !
NOU
Ce ma bucur. Am si dat mail sa vad cum se poate face trecerea.
Povestea mea cu enel/electrica sau cum dracu se numesc aia din bucuresti e si mai trista. Student fiind stateam intr-o garsoniera si la un moment dat a inceput sa imi tot vina mult curentul. Cam de 4 frigidere asa.
M-am dus la ei multe luni la rand. Ca nu ca e bine, ca estimari ca dracu stie. Pana la urma am cerut audienta la nu stiu ce gagiu de acolo care mi-a zis ca a aflat, ca e inconjurat de idioti si ca problema e ca aveam contor monofazat, dar ei notasera in acte ca e multi. Ceva de genul, nu mai tin minte exact termenii ca au trecut cam 10 ani.
Si ii zic ok, deci ati gresit voi, cum pot sa-mi recuperezii banii platiti aiurea atatea luni. Cica doar daca ii dau in judecata si, dupa multi ani, daca castig, o sa-i opreasca din salariu electricianului care a montat contoru si notat gresit in acte.
Hai sictir si traiasca oricine vine in locul lor.
NOU
A venit prima factura?