Eu mi-am luat masina sa ma duc la munca in ea. Din pacate, la capitolul mecanica, sunt un antitalent convins. Nu am nicio treaba.

Si pleca azi familia Ametcea la munca, imbracata la tol cu cravata el si pantofi cui si deux-piece elegant, ea. Ajung ei la semaforul de la gara, si cand sa plece de pe loc, canci. Nu mai voia Nova sa porneasca. Si se apuca ei, el la costum, ea la pantof cu toc cui, sa impinga la Nova, sa o traga pe marginea drumului, in hahaielile si claxoanele unei intregi coloane de masini.

Au tras masina pe marginea drumului, el s-a dat jos, a deschis capota, si a inceput sa se scarpine intens pe inceputul de chelie ce ii marcheaza fruntea olimpiana. Desigur ca nu are nici cea mai vaga idee despre ce se afla sub capota aia, dar nu poate sa apara drept fraier cu puf in fata femeii pe care o adora, adica a nevesti-si.

Pentru inceput, pune mana pe cheia de bujii, pentru ca bujiile sunt singurele chestii din masina pentru care are o cheie si stie la ce folosesc. Le desface tacticos, una cate una, le admira la soare, si le pune la loc, exact cum le-a scos, pentru ca habar nu are cum trebuie sa arate o bujie buna.

Termina operatiunea, se urca la volan, da la cheie, si minune. Masina porneste. Cu pipota umflata 300%, isi invita nevasta sa ia loc, si demareaza in tromba, pana la 300 de metri mai incolo, cand masina ia o pauza binemeritata, din nou. La repetatele incercari de a da la cheie, la un moment dat Nova se enerveaza, si cand scoate o bubuitura pe teava de esapament, se sperie toata gara Constanta, inclusiv niste taximetristi, care isi arata entuziasmul urandu-le amandorura de sanatate, noroc, familie si parinti.

Pentru a evita o catastrofa din punctul de vedere al ego-ului personal, eroul nostru isi invita nevasta sa isi ia gentuta si sa se instaleze intr-un autobuz, pentru ca reparatia va mai dura. Dupa plecarea nevestei, inhata telefonul, si il suna pe singurul expert in motoare de dacie pe care il cunoaste, adica pe tatal sau.

Acesta asculta concentra, mormaie, hmmmmaie, si decide. E capacul de la delcou. Du-te si cumpara un alt capac, ca ala e fisurat si nu mai face alimentarea.
Deci, la drum, catre cel mai apropiat magazin de piese auto din Constanta. Magazin care se afla la circa doi kilometri de mers saltat. Odata ajuns acolo, vanzatorul il informeaza ca are capace de delcou, dar doar pentru Dacie, nu si pentru Nova. Multumiri, alea alea, un alt magazin, pe unde e? La primul semafor faceti dreapta si mai mergeti putin.

Dupa trecerea a cel putin inca doi kilometri, la urmatorul magazin, vanzatoarea de acolo ii surade dragalas si ii explica ca la tonti ca Nova si Dacia au acelasi delcou, si ca se potrivesc capacele bine mersi. Cruci, parastase, dumnezei, etc, hai inapoi cu capacul.

Monteaza capacul, masina porneste la prima cheie, dar haraie ceva in spate de zici ca e Hoooooondaaaaaaa. La o privire mai atenta, isi da seama ca explozia precedenta schimbarii carburatorului a facut teava de esapament in forma de teava explodata din desenele animate.

In fine, pleaca, ajunge in Bricostore, isi ia o solutie degresanta, pentru ca intre timp se intepenise si arculetul de la acceleratie, si ramane tot timpul accelerata masina, fiind necesara oprirea de la cheie daca voia sa puna frana. Dupa remedierea acestei ultime defectiuni, ajunge la baie la Bricostore., cu camasa murdara, pantalonii rupti in dreptul buzunarului, nu stiu de ce, murdar pe fata, pe maini… Alaturi de chiuveta sa, un domn, la costum cravata, pantofi cu scartz, se spala cam de aceleasi urme.

Se uita unul la celalalt, plini de mila, si domnul la costum spune:

– Dacia?
– Dacia!, raspunse el, plin de spume.

S-au mai privit inca o data in ochi, plini de compasiune, si au intrat in toalete, sa isi verse naduful.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. =)) Fenomenal sf

  2. e fenomenal, dar eu azi am mai imbatranit un an:))

  3. stiu ce zici, draga arhi. tata a avut pina anul trecut o dacie nascuta in 76, deci mai mare ca mine cu un an. nu vrei sa stii procedura lunara de service ad-hoc in fata blocului cu vecinii mai cunoscatori (ca tata daca pune mina pe ceva scapa pe jos, zgirie sau sparge). Slava domnului ca programul rabla i-a facut un bine si acum are un renault megane; dar si viata sociala a blocului s-s dus dreacu, ca nu-si mai repara nimeni masina singur pe trotuar, deci nu-s motive sa iasa din casa.
    🙂 avea si dacia rolul ei in societate, dincolo de profituri si vinzari: era liant social 😀

    2
  4. Eu sunt un fel de ruda cu tatal tau cred:))) Pe ce pun mana sparg, scap, indoi, vars, patez, etc:)

  5. La Multi Ani, Arhi. 🙂

  6. multumesc frumos. chiar ca, azi o prietena care nu m-a vazut de 2 luni, vine si imi pune mana pe barba, cica, vezi ca ai o scama…aaaaa, sunt fire albe, iarta-ma…
    :)))

    1
  7. cand e vorba sa mearga prost, prost merge!

  8. super, ce ai patit cu relansarea blogului? :)) scrii tot mai bine!

  9. da mersi:)) eu asa scriu tot timpul, numai ca sunt lenes si fara chef

  10. foarte fumoasa povestirea ai talent arhi

  11. a si era sa uit acum nu cred ca mai ai dacie la cat castigi din blog ti-ai luat altceva nu?

  12. #14

    Ce fain erai în 2007. Am început să citesc ArhiBlog de la articolul cu vasele Zepter şi de atunci încoace. În scris şi comentarii eşti diferit acum.

    • #15

      anatati » deci acum nu mai sunt fain??

    • #16

      Te-ai mai rablagit si tu, shit happens 😀
      Ca si Tatiana, tot de pe atunci te citesc

  13. :)) Mișto, cu tot cu comentariile din 2007.

    Eu am acum dacia SuperNova care are un capac mare deasupra motorului (cred că e de la filtrul de aer), deci nici măcar la bujii nu cred că ajung.

    Însă se simte clar mâna franțuzează la Super Nova, căci după ce moare motorul la semafor și nu mai pornește, este suficient să o lași pe margine, să iti iei o cola la doză, iar după ce termini de băut, pleacă la prima cheie :))

    1
  14. Si acum imi pare rau dupa batranul Audi care m-a slujit timp de vreo 9 ani, il mai tineam cu ceva reparatii, dar am avut nevoie neaparat de un combi.
    Pt asemenea masini trebuie sa ai o trusa de scule cam grea. Aveam la Audi si furtune de apa pt schimb. Nu-i tocmai placut la 2 dimineata sa ramai defect undeva la 5 km de prima asezare omeneasca.
    Nevoia te invata de toate.

  15. #19

    Bina totusi ca nu iti ploua in ea. Novele au avut o mare problema cu etanseitatea. Si cand zic “ploua in ea” ma refer la faptul ca in unele trebuia sa mergi cu bureti sa nu te uzi si tu. SI la tabla au avut destul de suferit.
    Acum e cu totul o alta poveste.

  16. #20

    Sunt posesor de Nova, 1.6 GTi. Adica vrea sa fie caroserie de Supernova cu motor de Dacia 1.6 injectie monopunct.
    Etansa ( zicea cineva mai sus ca ploua `n ea. Nu ploua. Ma rog, intr a mea nu.
    Tabla, ca la o masina de 12 ani si aproape 200k parcursi.
    Probleme: tobele, tabla, cate un furtun pe ici/colo.
    Alea pe carburatie, erau jalea de pe lume. Da` sa fie clar, e universal valabil, la alea cu carburatie cat si la alea pe injectie: INTRETINEREA COSTA PUTIN!

    Restu` s detalii…si placerea de a conduce 😉

  17. La multi ani maestre !
    Cum bine zicea @andreanum, avea si dacia rolul ei in societate, dincolo de profituri si vinzari: era liant social.
    Nu mai vezi nici măcar amaratul de Chevrolet in fata blocului desfacut… Înainte, se cumpărau 3-4 PETuri de bere si se spargeau seminte de 10 insi in jurul unei dacii in timp ce unul mai vechi era băgat jumate sub mașina …

  18. Asta a fost primul tau post pe care eu l-am citit 🙂

  19. Ploaie torentiala, Bucuresti, luna noiembrie. Mergeam cu masina pe cheiul Dambovitei in dreptul bancii italo-romena, zon piata unirii. Brusc s-a oprit motorul. La fel ca si tine m-am uitat 30 de min la motor cu capota deschisa, timp in care ma minunam de prostia paznicului de la banca si de ploaia torentiala. in final am inchis masina si am plecat cu un taxi. mai tarziu am fost cu un prieten sa vada ce are, sarise mufa de la o fisa. 🙂

  20. Am avut si eu super placerea sa conduc o “berlina 1410” in urma cu multi ani. Am stat mai mult cu capota deschisa decat cu picioarele pe pedale.
    Vara fierbea apa dupa primii 10 Kilometri, iar iarna ingheta benzina in carburator. Imi amintesc insa ca orice problema ar fi avut, cu surubelnita dreapta si cu o jumatate de metru de sarma de-aia subtire, se rezolva orice problema.

  21. #28

    tata are o dacie (cre ca supernova), data de fima la care lucra in 2000, noua.
    fiind dirigente de santier, a frecat-o incarcata prin toata gropanele posibile. pe unde il trimiteau oamenii.
    dupa vreo 6-7 ani, s-a retras la tara. dacia aia a carat 90% din toata materialele carabile pentru a ridica o casa. din brasov rotbav, 25 de km. + de la casa bunicilor, la locul lui.
    prin 2009 parca a scos-o din circuit (radiat sau cum se numeste) si si-au luat ai mei parinti un ford k second hand.
    din 2009 masina aia a vazut numai drumuri de tara, la padure, carat bolovani, lemne pentru cuptorul de paine.
    pana acu nimic nu a pus-o pe butuci. da, e apa pe podea cand ploua, incalzirea nu mai merge, stergatoarele merg cand au chef, dar nici o problema majora).
    prin 2010 telescoapele au iesit prin caroserie, tabla fiind mancata de rugina.
    problema ? nici o problema. aparat de sudura, 2 bucati de ob de 8 la fiecare,
    problema rezolvata.
    anul asta ni s-a pus noua pe chelie sa facem o casuta, destul de aproape de ai mei, tot in sat.
    cara saraca dacie iar. 6 saci de ciment, betoniera bidoanele in care tinem apa, scule diverse. i-a fiert apa in radiator toata vara.
    noi ne-am luat sa o suplinim tot o dacia 1305, pickup cu 2 usi. cea mai buna achizitie ever.15 saci de ciment, generator, roabe merge de rupe.

    cata vreme ai un ciocan, eventual un aparat de sudura, o sticla cu apa si scuipat la dispozitie, eu zic ca poti sa faci daciile sa mearga.
    in 7 luni de zile am avut mai multe probleme cu generatorul de curent decat cu supernova lui tata in 10 ani de zile.

    1
  22. #29

    La multi ani cu sanatate! Ca, de la o varsta, e mai buna ca toate.

  23. #30

    Trebuie sa sapi mai des in arhiva. Mult mai des. Deci io citesc din cand in cand si posturi mai vechi, dar pe asta nu l-am gasit. Sa curga cu re-posturi de calitatea asta! 🙂 Made my day.

  24. #31

    Arhi draga,stii care e singurul post pe care nu am reusit niciodata sa-l citesc pana la capat?cel in care povesteai cum ai cunoscut-o tu pe doamna Arhi,niciodata nu am putut deschide postul ala…bine,la vremea aia,citisem versiunea nevestei…

  25. #33

    Nu, n-ai inteles….Pur si simplu nu mi se deschide postul ala…imi da nu stiu ce eroare, ca nu ma pricep, prin urmare, nu l-am citit niciodata.Deci, versiunea ta n-o stiu…:-))

    • #34

      Gabriela » din pacate, habar nu am despre ce articol e vorba… :))

  26. Comentez si eu, la trei zile distanta!…

    Mi-a placut ca pentru tine ca sot (mai) are importanta ce crede sotia despre tine “dar nu poate sa apara drept fraier cu puf in fata femeii pe care o adora, adica a nevesti-si”. Frumos.

    Dar de ce pleaca ea cu autobuzul? Cu un asemenea outfit cum ai descries tu, a avut o calatorie placuta?…

    • #36

      Petra » isi poate purta singura de grija, e ceva campioana de arte martiale 🙂

  27. 🙂 Face piftie buna, martial arts, looks hot … de putin timp te citesc dar de dincolo de text, se simte pulsatia! Inteleg acum de ce pentru tine parerea ei conteaza! Imi place ca o pretuiesti.

    Poate candva vei povestesti si cum se impaca ea cu gandul ca tu esti un mare cautator de “pietre pretioase” – de genul bucatareselor dansatoare :-))