Fiind nevoie să îmi iau o mașină cu 7 locuri, pentru că începem să devenim cam neîncăpători la cât de mulți copii fac, mă uitam după o mașină cu 7 locuri. Văzusem azi un Lodgy, habar nu aveam că are 7 locuri, mi s-a părut interesantă, hai să vedem cât costă.
Surpriză, aproape 13 000 de euro. Well, ia hai să ne uităm cât este second. Surpriza 2, un second cât de cât decent, din 2013, cu minim 170-180 000 la bord, 5000 de euro sau pe acolo.
Acum, să fim serioși, Un Ford Galaxy sau un WV Sharan, second, de vreo 10 ani, tot 5000 este. Și am mai multă încredere în el, în caz de ceva nasol. Și, uite-așa, nu pot susține economia româniei, încă o dată
NOU
Matematica mea zice ca între 6 și 10 sunt 4 ani. E de la suedia?
NOU
aaaand?
NOU
Si eu subscriu. Compari 10 ani plus cu 6 ani? Parerea mea e ca decat una de lux veche mai bine una mai pamanteana dar mai noua.
NOU
mai nou nu inseamna neaparat mai bun, mai ales cand comparam Dacia cu restul. Dacia pune tehnologie cam ce punea Renault pe generatia anterioara + cateva chestii mai noi. Decat o Dacia de 5-6 ani, mai bine un Ford, Vw, Skoda de 9-10 ani.
NOU
Ca tehnologie poate este mai buna o masina de la VW, Skoda, Ford de 10 ani.
Dar ca intretinere si reparatii, costurile vor fi cel putin duble fata de o Dacie de 6 ani.
Acum depinde care este targetul si ce iti doresti de la o masina.
NOU
cel putin duble? Hai sa nu exageram. Daca comparam clasa cu clasa nu vor fi asa mari diferentele, mai ales ca la masinile mai vechi gasesti mai usor piese si la demembrari de ex. Cu cat masina e mai noua si are mai multa tehnologie, piesa va fi mai scumpa.
NOU
astea sunt niste mituri. ca idee, far ptr lodgy, 250 lei. far ptr honda crv 250 lei. cu care as intra intr o coliziune frontală? cu care as intra cu 140 inte un viraj periculos? right
NOU
Cu niciuna?
NOU
Am mers o perioada cu o KIA Carnival… varianta full(toate ușile automate la buton, inclusiv portbagaj) scaune încălzite și alte nebunii+ motor 2.9 pentru senzatii. I loved that car *sigh*
NOU
pentru dus copii, bai:))))
NOU
Pai și după ce lași copiii unde au treabă? O sa fii că vin diesel în The pacifier:))
NOU
eh, am 2.2 la Honda, e pe aproape:)))
NOU
Kia Carnival este dpmdv cea mai buna masina de familie. Dar din cate stiu eu nu ajunge la noi, deci nici nu prea are rost s-o mentionam.
NOU
Io string bani sa iau o Honda Odyssey. Aia cu motor in 6 cilindri, care poate fi “taiat” sa mearga doar in 3. 5000 parai din 2011 pe aici…
NOU
Sărind peste Carnival și revenind cu picioarele pe pământ…eu recomand Opel Zafira C daca e disponibil buget de 8000 euro. Daca nu, recomand Zafira B. Pe cea din urmă am avut in flota(ca mașina de pull) si și-a făcut treabă exemplar la cat de alergata a fost. Până am schimbat-o cu un Citroen C3 Picasso și pe ea am bagat-o la produs(închiriat).
NOU
Pai stai că eu nu înțeleg… 3 +2 = 5. De unde nevoia de 7 locuri?
In alta ordine de idei, mie îmi plac Renault Espace ( cu 2 litri turbo de pe Megane RS daca vrei ;p ) și C4 Grand Picasso.
Saaau , mai e varianta Transporter. Ai și loc de bagaje și mai faci și un ciubuc cărând mobila in timpul liber.
NOU
Pai și amanta unde sta?
NOU
Si câinele ?
NOU
si soacra
NOU
Salut,
Aceeasi dilema o aveam si noi in familie acum 3 saptamani – o luna..
Tot la fel, vazand masinile din clasa asta pe drum sau in parcari pe la mall-uri (ne holbam la ele ca niste posibili hoti de prin masini), si studiind indeaproape doar un Ford Galaxy al unui nene, ne-am lamurit despre Dacia, si am jurat ca dupa vestita Dacia 1310 din anul domnului 1983, alta Dacia nu va mai aparea in familie.
Ford Galaxy, VW Sharan, Seat Alhambra sau mai mica Opel Meriva sunt candidatele si, din cate discut cu 2 amici mecanici si multi cunoscuti si prieteni, sunt si variantele cele mai bune comparativ cu vestitele “Dăcii”. Mi s-au repetat aceleasi argumente pe care le ai in articol.
NOU
aud lucruri bune despre sharan
NOU
Sharan-ul e in top si pentru madame la poupee de la famille, eu incep sa-mi scuip in palma si sa incep sa numar banii…
NOU
care e ideea cu meriva? din cate stiu nu e varianta cu 7 locuri si e muuult mai mica decat celelalte. daca rabatez bancheta la o2 break, incape acolo. zafira da, e alta mancare de peste.
mai e si varianta caddy family maxi daca treci peste aspectul de duba. l-am avut la fostul loc de munca, impreuna si cu o zafira b, mergeam destul de des 7 persoane in deplasari, iar caddy se comporta mult mai bine si era si mai spatios atat la pasageri cat si la portbagaj.
NOU
Bro, asculta de un om cu trei copii și nu îți lua mașină cu 7 locuri. Soacra o sa fie prezenta permanenta. Asa cu 5, no way, mamaie, mergi matale cu tata socru sau ma bine stai acas’!
NOU
da, dar mie imi place soacra-mea si o vreau langa noi, de aia si caut cu 7 locuri:)
NOU
soacra e mai tanara decat senioru :)))))
NOU
bine, drept vorbind, toata lumea e mai tanara decat senioru
dar asta-i alta discutie :))
NOU
iti citeste blogul, este?
NOU
Lasa soacra si nevasta.
Arhi cauta masina pentru micutul Igor!
NOU
Am avut VW Sharan (2001, 7 locuri) si dețin Seat Alhambra (2013, 7 locuri) – fratele geaman al Sharanului.
Recomand acest tip de masina pentru familii de cel putin 4 persoane, care au nevoie de portbagaj mare sau extinderea numărului de locuri (in varianta de 7 persoane pierderea spatiului se compensează prin cutie pe plafon). La Alhambra cele 2 locuri din spate sunt decente, recomandate pentru copii sau persoane de talie mai mica. Am mers in formație de 7 locuri de la București la Chișinău, Baia Mare, Istanbul etc.
Usile culisante sunt de mare ajutor, acces facil si utile in parcarile înguste.
Atentie la problema tipică VW: sistemul Adblue – o verificare atenta/test computerizat pentru parametrii pompei si celorlalte elemente.
NOU
C4 Grand Picasso varianta Exclusive musai cu motor 2.0 hdi.
NOU
Am doo cotețe din astea la servici, după câteva mii de km jantele sunt strâmbe, scaunele din față au joc mare in încheieturile de la scheletul metalic, încălzire/răcire ineficiente, mașina nu e izolata nicicum, pierde caldura sau frigul din ea repede, dacă vrei caldura sau rece și pentru restul oamenilor decât cei din față, o sa mori la volan ori de cald ori de frig, după caz. Motorul ala trage bine când ai maxim 2 pasageri, cu 7 pasageri o sa sara consumul extern pe la 10. Are aerodinamica unui frigider, la 140-150 de km/h consuma de rupe, antifonate mai rău decât Daciana 1300, se aude zgomotul de afara ca pe o motocicleta cu parbriz. In regim de autostrada dacă bate puțin vântul, tragi curent din dreptul oglinzilor laterale, ori e un defect de fabricație, ori e kederul, naiba știe faza e ca trece aerul printre USA și stâlp. Acuma au cam 100k km și Cruiser controlul da erori. Fiind înalte și cu suspensii foarte moi, la rafale de vânt te simți ca in Star Trek lovit de torpile fotonice. Singurele lucruri pozitive ar fi poziția înaltă la volan, spațiu.
NOU
Multivan 2.5 – n-o sa-ti para rau. Este singura masina dupa care imi pare rau ca am dat-o, am facut cu ea 300 k dara nici o problema, nu mai vorbesc de spatiu si confort.
NOU
Economia Romaniei are de suferit mai putin in cazul Lodgy. Niciodata, pe poarta uzinei de la Mioveni, nu a iesit Lodgy. Ea se produce in Maroc. (se producea, ca nici acolo nu prea se mai produce decat Dokker).
NOU
Dacia e cam scumpa si are si motorizari lesinate ca sa nu intre prea tare peste “reno “.
NOU
Cum nu a recomandat nimeni până acum ceva de la Mercedes sau Land Rover că și din alea se fac cu 7 locuri și “sunt mașini bune boss”
NOU
Salut,
am condus ceva masini la viata mea relativ scurta de sofer (permis din 2015) avand un specific al slujbei cu acces la flota de masini, intr-adevar nu gama de lux. Erau d-alea sa tragi de ele pana se termina leasingu. Masini personale am avut un aro10, logan si acum duster. Toate luate de noi, da stiu aro 10, simti miros de dinozaur. De ce am ales marca Dacia in continuare? Voiam ceva nou, fara rate prea mari si costuri de intretinere reduse. Dacia are problemele ei, dar nimic pana acum care sa necesite imprumuturi de la rude, prieteni etc pentru reparatii. Inca aud replici “la banii aia iti luai nu stiu ce audi, bmw, vw”. Cand cumperi o masina personala tine foarte mult de gusturi. Dacia nu este o masina pentru pretentiosi cu aere de prins 100 in 5 s, piele, clima fullbizonica si miros de levantica. Eu recomand macar un test drive cu un lodgy, sa ai termen de comparatie.
Daca am condus si tractor se pune ca am ADN de taran?
NOU
Stiu pe cineva care a ales un vito si a facut cateva modificari pentru plimbat familia. Ceva gen scaune pat pt piticozauri la drumuri lungi. Si spatiu de bagaje aranjat
NOU
Lodgy, acea masina de familie la care Dacia a considerat ca nu e necesar test NCAP pentru ca e o masina de familie.
Sharan e o masina misto si foarte placuta la condus.
NOU
Am un Peugeot 308SW din 2012, cutie automata, opțiuni alea alea, sunt f mulțumit de el. Vezi versiunile mai recente, cred că merită. Și atenție că are 7 locuri dar majoritatea vin fara scaunele 6 și 7, se cumpără separat.
NOU
Tot pentru 2 copii + 2 parinti + 2 bunici cautam si noi cu 6-7 locuri (exista si cu 6: 2 2 2 ). Pana acum prefera este Peugeot 5008.
NOU
reanult espace sau chiar grand espace este una dintre cele mai incapatoare si confortabile masini cu 7 locuri
NOU
Honda Odyssey Stow&Go
Dodge Grand Caravan Stow&Go
N-am idee daca se vand in Ro, Sharanul merge.
NOU
Dodge e Lancia in Europa pare-mi-se. Minivan-urile nu sunt chiar mini, sunt mai lungi decat Touran, Zafira etc.
Ford S Max ati luat in calcul?
NOU
nu, de asta am si scris, sa vad si alte idei, de la oameni mai intelepti
NOU
@cetin un Vito nu-ti face “imina” sa salte?
NOU
ba da, dar sunt peste bugetul meu
NOU
Eu daca vreodata as avea nevoie de masina cu 7 locuri, garantat m-as indrepta spre Mazda 5.
NOU
SUBARU si selectezi tu acolo 7 locuri
NOU
Ford S Max, o folosesc cu placere de 5 ani din aceleasi motive…
NOU
Firma mi-a pus la dispozitie un Dokker acum cativa ani, iar de anul trecut al un Lodgy.
Fratilor, niciodata nu as plati in banii mei astfel de produse.
Sunt extrem de scumpe pentru ce ofera. Sunt niste carute ce te duc din pct A in pct B.
Nu ma leg de tinuta de drum catastrofala sau de zgomotul de racheta peste 100 Km/h, ceea ce ma scoate din minti este ca greierii si alte insecte sau rozatoare par sa isi fi facut un ecosistem propriu de sunete prin masina.
Totul are joc, scartaie sau pocneste.
Seful meu are aceeasi dilema, dar… ceva mai multi bani ca tine.
El vrea 3 locuri separate pe bancheta din spate si a identificat Peugeot 5008, la fiecare poate infige ISOFIX.
Ptr drumuri lungi Ford Explorer 2020, cu 7 locuri reale, 3 benzina si hibrid, pare a fi o solutie ideala, pe la 50 000 EUR 🙂
NOU
Asta ma incanta si pe mine la Peugeot 5008, cele 3 locuri separate din spate. Pe o bancheta daca pui 2 scaune de copil, cu greu mai incepe un adult mai corpolent.
NOU
Nu ti-ai lua masina pentru nevoile tale, dar alti oameni au alte nevoi. Spre exemplu un sofer de duminica care isi ia familia la picnic in sus-numita zi a saptamanii. Pentru cateva zile pe an de utilizare mai intensiva nu merita o masina mai scumpa.
Idem pentru firme care iau masini in leasing (deci noi) si nu vor ca angajatii cu talente soferistice suspecte sa le distruga masini de 20000+ euro. Pentru transportat chestii la tara si in multe alte situatii daciile sunt mai potrivite.
NOU
Eu as prefera Alhambra. Are un design frumos dupa parerea mea.
NOU
1. Dacia Lodgy nu este fabricata in Romania.
2. Masina noua este masina noua.
NOU
1. Dacia Lodgy nu este fabricata in Romania.
2. Masina noua este masina noua.
NOU
asa cum mercedes e mercedes
NOU
Tot așa cum brexit means brexit ? 😀
NOU
GLS-ul asta nou are optiune de 7 locuri.
NOU
Am un Citroen Berlingo Multispace de 7 locuri de 2 ani. Masina e din 2011. Pe scurt: mi-as lua Opel Zafira C tot dupa 2010 ca an fabricatie. Avantajele de la Berlingo: pozitie mai inalta la condus si spatiu gramada. D3zavantaje: Cele 3 scaune de pe randul din mijloc sunt asa.. pentru persoane sub 80kg sau 2 scaune de copil pe margini si o persoana in mijloc. Si nici asa nu e chiar confortabil la drum lung. Locurile din spate le recomand doar pentru copii de pana in 12-14 ani, altfel nu prea vad cum ar incapea pe acolo. Nu imi place faptul ca randul de scaune din mijloc e doar rabatabil, nu si culisabil; antifonarea e ca la Dacie poate chiar mai proasta, dar foind masina sh nu stiu cum era cand era noua. Stabilitate pe drum sub-mediocra(Vw, Seat, Opel stau mai bine). Comparativ cu Sharanul care daca ar avea nota 10, la Berlingo mai mult de un 7 chinuit nu as da. Dar e vorba si de alt buget. Pentru masina de hamaleala si zdranganit cu familia gen sa nu-ti para rau daca careva ti-o freaca la mall sau clasicele dungi cu cheia masina e ok.
NOU
Dacia Lodgy are doar trei stele la testele NCAP www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918.
NOU
Masina noua e masina noua care dupa 1 an a pierdut cel putin 20% din valoare ( în caz ca vrei sa o vinzi).
O chestie urâtă, căcamas pe ea , motoarele pe benzina sunt de 0.9 turbo. 0,9 !!!
Revenind la Cetin .
Caută ceva gen mazda MPV, peugeot 807, Sharan, Galaxy.
Dar , personal, îți recomand VW Multivan/ Caravelle.
Sa aibă: incalzire staționara, scaune cu incalzire, tempomat, etc.
Minim 7 locuri, loc bagaje, pozitie de condus excelenta, motor bun ( diesel, nu stiu benzina), manevrabilitate buna.
Un singur minus : să nu cauti parcare in mijlocul orasului.
NOU
De obicei nu mă bag în discuții automobilistice, pentru că în general toată lumea trage spre sportive, spre senzații etc. Nu am înțeles niciodată de ce majoritatea apreciază drept ”cazane” unele modele de mașini gen Peugeot partner/ vw caddy. Ca și familist am apreciat întotdeauna confortul, spațiul și utilitatea la o mașină, astfel că ultimele mele mașini au fost vw caddy, seat alhambra și citroen c4 picasso. Caddy e scump pentru ce ofera, bancheta din spate nu foarte confortabila și aproape deloc ajustabilă. Daca vrei însă 7 locuri și bagaje… ia-o in considerare. Puține sint mașinile care specifică asta: are 7 locuri, dar cind le foloști pe toate nu prea mai ai loc de vreo plasa în portbagaj… Alhambra – un pas înainte, o idee mai puțin spațiu comparat cu caddy, locrile 6 și 7 pot fi folosite și de adulți mai firavi, nu ca noi… Citroenul e cea mai mică dintre modele astea, locurile 6 și 7 doar pentru copii, și doar 2 plasuțe în portbagaj, în nici un caz valize… Ca sfat… cred că mecanicii români au văzut mai multe Vw caravelle și mercedes viano și poate chiar și renault espace decât citroen c4 grand picasso sau seat alhambra… Trebuie să te gândești și ce fel de drumuri plănui cu ea – mergi la mare cu ea, mergi în uk cu ea.
PS. Aș evita mazda, nu înțeleg de ce e recomandată de persoane care nu au deținut-o. Peugeotul 807 parca e tehnologie cam veche, o sa coste mult la mecanic.
NOU
deci mircea…cu viano tocmai mi-ai deschis orizonturile. nu mai vreau altceva:)
NOU
Scuze , dar alea mi-au venit pe chelie la prima strigare. Mă refeream strict la spațiul din ele , nu modelul.
Am avut VW Multivan , an 98, motor 2,5 d , 8+1. Un singur cuvînt: SUPERB !
NOU
7 locuri și confort (nu mai zic de siguranță) găsești și la XC90. Altfel, mai de buget, Espace, C4 ăla Grand… sau Seat. T-urile de la VW sunt de asemenea de luat în calcul. Mai toți cunoscuții mei au fost fericiți când au scăpat de Sharan.
NOU
Noi suntem o familie cu 4 fete si incapem foarte bine intr-un Renault Grand Scenic.L=am cumparat second acum 4 ani, are GPL din fabrica si cred ca e full fara piele.Foarte faina la condus si consuma putin.
NOU
Mno, acuma hai sa comentez si eu…
Taicamiu, Logan de nou, in 2008-2009, pe acolo…7500 iepuroi.
Eu, VW Polo, second, 5 ani vechime…6650 euro
Taicamiu zero probleme si 140 de mii in bord actualmente (mai 2019 – masina avand 10-11 ani). Doar cateva capete de bara si consumabilele (ulei, filtre etc). Si surprinzator, FARA rugina…si fara probleme la instalatia electrica (multe Logan-uri avand probleme cu triplele de pe spate – fac un fel de scurt ceva).
Eu, Polo din 2013, luata de la reprezentanta ca auto rulat, cu toate schimburile facute doar acolo de vechiul proprietar, km 85 de mii cand am luat-o (garantez ca s-au facut toate acolo ca stiam si proprietarul si omul a dat-o inapoi prin buy-back, si cunosteam si reprezentantul de la VW care s-a ocupat mereu de masina)…ce sa va spun… electromotor mort, tabla deja da rugina in ea…probleme la instalatia electrica, planetare, bucse, capete de bara si multe altele, a cedat si ambreiajul desi masina are acum 125 de mii (si tocmai a picat) etc etc. Si cand ma gandesc ca aveam de ales intre un Logan Plus, nou, la aprox. 7000 de euro…iar eu am zis, ca si tine, iau VW, 6650 euro…5 ani, nemti, chestii bune…kkt…
Unde mai pui ca era genul de om, asta de a vandut Polo, de facea pana si schimburile de caucioace vara-iarna la VW…becurile arse tot acolo le schimba… Mda.
BTW…la serviciu, companie de stat, avem Duster-uri…in afara de capete de bara, altceva n-am schimbat de 5-6 ani de cand le avem…si se trage de ele in draci, prin toate hartoapele si toti coclaurii :))
NOU
Magistre lasa sharanele si zafirele ca raman mici dupa 2 sapt, mergi direct pe comerciale tip doka (pasageri si marfa) : vito/viano sau t5 sau mai rar jumpy/expert, sunt mai molcome la condus dar ceva mai fiabile decat turismele si e loc suficient si ptr catel sau altceva…avantajele bat dezavantajele in acest caz,
NOU
viano pare raspunsul
NOU
Succes orice ai alege! Viano e un Vito cu geamuri in loc de tabla la compartimentul marfa si usile din spate iar in functie de motorizare are tractiune pe fata nu pe spate, am mers cu un viano v6 automat deci masina e un panzer care poti strabate europa fara oprire, din pacate se pare ca v6 e ceva mai sensibilos decat L4 obisnuit…si mai scump si mai prost.
NOU
Nu ma laud, dar cu banii de un logan nou, chel, am luat un Golf 6 super belea.
Sunt super multumit de comfort, performante, consum si nu regret nici o secunda decizia.
NOU
Nu mi-aș lua Dacia nici să fie ultima mașină. Prefer să merg cu STB-ul, decât cu mașina aia învelită-n coajă de ceapă.