Sau cum iarna nu e ca vara. Întotdeauna iarna ne ia prin surprindere, indiferent de cine e la conducere. Pentru că deszăpezirea se face pe contracte atribuite pe prietenii și pentru că nimănui nu îi pasă.

Mă gândeam, pe drumul meu spre Carrefour Colloseum de abia ce au asfaltat înainte de alegeri, într-o mizerie heirupista. Deja sunt niște ultra gropi, gropălane, nu așa, de la așa zisele deszăpeziri. Pentru că, dacă nu știți cum funcționeză, ăia care vin cu volele în viteză maximă și smulg asfaltul și canalizarile sunt tot ăia care vin vara și asfaltează.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

26 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Orice smartphone are o aplicatie meteo cat de cat precisa,la stiri se prezinta starea drumurilor,ba mai auzi ca se anuleaza trenuri din cauza zapezii,mai amani/anuleaza orice deplasare,si nu mai plangi pe facebook.bonus mai gasesti pe drum tot felul de gioarase cu slickuri de iarna din 2007…baut nebaut,a avut dreptate baseacu ca iarna nu e ca vara.

    • #2

      Smartphone-ul este doar pentru facebook, poze cu pisici si p0rn.

    • #3

      Hai să-ți dau o situație.

      Lucrezi în Brașov de la 8 la 16:30. La ora 17 pleci în București pentru că trebuie ca joi și vineri să lucrezi în București cu același program și parcă nu ai pleca la ora 5:30 dimineața, iar după ora 11 nu e restricționată circulația.
      Trebuie să mergi cu mașina pentru că ai de transportat vreo două calculatoare și niște documente, deci excludem varianta tren. DN1A este închis pentru că un tir cu niște gioarse de cauciucuri a blocat drumul.
      Ca material ajutător îți spun că mașina pe care o am are două seturi de anvelope, cele de iarnă cumpărate în decembrie anul trecut tocmai pentru că trebuie să merg des pe drumul ăsta.

      Cum ai proceda tu să ajungi la București?

    • #4

      @Sorin D macar drumul e la vale, mai salvezi la consum.

    • #5

      Din poza aia postata pe Facebook, pozitia la volan este înaltă și pare a fi făcută din camion/tir; iar când ai de livrat marfa undeva în baza unui contract, nu merge sa spui tu, șoferul, că a zis Busu la tv/aplicația de pe smartphone că mâine ninge, și că stai așa acasă vreo 2-3 zile până trece.

    • #6

      @SorinD…vorbim de o situatie punctuala, ce se intampla odata, de doua ori pe an, si chestiile se mai pot amana, sau te pomenesti ca alea doua calculatoare si documentele fac parte din sistemul de valize nucleare ale lui Biden, si daca nu ajung la timp, incepe razboiul.
      Mai iesiti din tara, mergeti in Austria, Germania, Franta, sa vedeti drumuri inzapezite, sa vezi cum poti sta si o noapte pe drum, si nu mai pune nimeni poze pe facebook si cauta vinovati ca nu au asfalt uscat…..mania persecutiei si exagerarii e sport national la romani, daca nu sunt autoritatile, sunt strainii, multinationalele, rusii, contextul geopolitic, etc

    • #7

      @SorinD, as pleca la 5:30. Cine se scoala de dimineata departe ajunge. Dar daca totusi ar da lenea in mine si nu as putea sa ma scol, as trage ponoasele somnului de frumusete.

  2. #8

    Au stricat dar au si asfaltat!

  3. #10

    Hei dragii moșului… Ce de bani ar fi făcut meșterul Manole cu schema asta. Și ar fi trăit și Ana…

  4. #11

    Cateva idei random din pauza-de-buda:

    1. Se stie in toata Europa ca DN1, sectiunea Valea Prahovei e un loc ideal pentru un weekend aproape de familie, in masina, indiferent de vreme;
    2. Se stie de mai mult timp ca sunt diverse servicii gratuite pe internet care spun starea vremii sau a traficului in diverse zone. Chiar si bunul simt – dar ala nu e gratis;
    3. Cand drumul e blocat – pe unde ar trebui sa treaca utilajul de deszapezire? Da, atunci cand ninge se merge incet, indiferent daca se deszapezeste sau nu. Da, coloana e oprita, se aduna si mai multa zapada;
    4. Utilaje nu sunt multe. Ne-am dori ca la fiecare colt de strada sa fie un spiridus brunet cu o maturica si sa dea zapada la o parte. Spiridus ca nu trebuie platit. Altfel, daca o primarie sau directie de drumuri ia 100 de utilaje de deszapezire pentru unica noapte de ninsoare pe an – fie ala face puscarie ca a exagerat, fie noi platim taxe cu duiumul ca sa acoperim toate spagile …

    Da, am stat blocat si in DE, si in FR, si in AT din cauza zapezii. Si in AT aia chiar _stiu_ ce e aia zapada. Eu, pentru poza de mai sus, as da vina asa: 30% autoritati, 30% aia care chiar nu au treaba pe acasa si ies pe drum pe vremea aia, 30% pe aia care nu au masina echipata de iarna si ingreuneaza traficul si 10% pe ala care a facut poza ca nu face altceva decat sa se planga de ceva ce oricum stiam cu totii.

    • #12

      Ai fost constipat?

    • #13

      @miticosul: 100% autoritatile sunt de vina pentru ca fie nu dau zapada la o parte, fie nu dau amenzi celor care nu au masinile puse la punct pentru iarna.

    • #14

      @varucu – nu, dar pot tasta foarte repede.

      @Danyzus – uite, pana si asta si-a dat seama ca “a ne plange” e in gena noastra de romani:

      youtu.be/ySlikFRu818

      Intotdeauna e mai usor de gasit paiul in ochiul altuia. 😉

  5. #15

    Iarna asta nu se pune ca abia au ajuns la guvernare și sunt preocupați de împărțit posturile.
    Abia la anul vor fi pregătiți, adică vor fi surprinși și vor da vina pe PSD…

  6. #16

    Asfaltul sare iarna in principiu pentru ca-i prost ( plm – cred ca juma din pret tre sa fie spagi… asa ca de 50% ce plm de asfalt poti sa faci) si pentru ca e turnat prost ( ca sa-l mai toarne o data in primavara si tot asa).
    Din aceste 2 cauze – el se imbiba foarte misto cu apa care ingheata cu prima ocazie ( au fost cateva zile de ger) si se umfla si crapa la dezghet…
    Cam asta e mecanismul.

    Daca se respecta reteta si se turna cum trebuie – o freza de zapad il zgaria maxim ( presupunand ca-i dobitoc soferul – pentru ca de obicei au margini de cauciu) si nu-l gaurea…

    Sunt drumuri in tara asta care rezista de ani de zile fara reparatii majore – si sunt si strazi/drumuri care nu tin din toamna pana in primavara… Sunt aceeasi Dorei care le dezapezesc pe toate…

  7. #17

    Completare – la 7:20 pentru cine n-are rabdare.

  8. #18

    De fapt in cazul asta tot PSD pare sa fie cel luat prin surprindere.
    O cautare pe google m-a dus la acest frumos articol:
    ziarulprahova.ro/2017/10/o-asociere-de-firme-va-raspunde-de-deszapezirea-drumurilor-nationale-din-prahova-pana-in-2020/

    • #19

      uite care e faza, inreleg ca esti la munca, dar momentan nu o sa mai comentezi aici. tks

  9. #20

    Iote si patronu de la Kruk prins in coloana. Mai are pana la elicopter, pana atunci toti suntem egali in fata vicisitudinilor iernii.

  10. #21

    poti sa te caci in placerea soferului de cod portocaliu sau in a socializatorului covidat inca asimptomatic?!

  11. #22

    Eram si eu pe DN1 miercuri dimineata. Totul uscat si negru pana la serpentinele dinainte de Predeal, dinspre Brasov. Pe serpentine brusc zapada de 2m, si sub polei. Pe drum inclinat alunecai in lateral cu toata masina. Aproape de final blocaj, coada, 2 tiruri derapate.

    UN singur utilaj facea treaba acolo, nu imprastia nimic, doar muta zapada, ceea ce la -8 grade nu ajuta cand e polei sub zapada. Or fi ramas fara clorura de calciu.

    Pe de alta parte, a nins din greu, 60-80cm de zapada in Predeal in 12 ore e totusi ceva, si mai si batea vantul, minuni nu se pot face. Tirurile cu slickuri de vara …

    Din pacate fac naveta zilnic Brasov – Sinaia. Abia am inceput, sa vedem cat rezistam.

    • Nu exista tir-uri cu “ slickuri de vara”.La camioane nu-i ca la masinile mici.Camioanele au doar un singur rind de cauciucuri-all season.La care se adauga lanturi antiderapante daca e cazul.Un tir poate parcurge,pe durata unei curse,cele 4 anotimpuri-pleaca din sudul Italiei unde-i vara,trece prin Alpi unde-i iarna,ca sa ajunga in Germania sau Suedia.Ce-ar fi sa tot schimbe cauciucuri la fiecare 3 zile?

    • #24

      Slick-uri all-season, ma scuzi. Orice anvelopa ar fi, daca e rulata pana devine slick, e fix vaselina pe discurile de frana.

  12. #26

    Vreau doar sa spun ca in UK cand se anunta temperaturi de 3 grade si mai putin incep astia sa dea cu sare pe autostrazi si drumuri nationale (categoria A , single si dual carriageways) si prin orase in functie de consiliul local. Singurele locuri unde nu intereseaza pe nimeni sunt drumurile de prin sate/orase care tin de dezvoltatorul cartierului respectiv. Astea sunt drumuri private, nu apartin de consiliu local si arunca pisica de la unii la altii in ceea ce priveste intretinerea lor (inclusiv asflatare, etc.) De ce spun asta? Pentru ca atunci cand am vazut prima data treaba cu imprastiatul de sare ma gandeam ce o fi in mintea lor de nu asteapta ca romanii sa inghete pamantul mai intai sa nu strice materialul de geaba :)) (eram doar ironic la faza asta dar pe bune am fost surprins cand am vazut cum se fac lucrurile).