Știți fazele alea cu băieței și fete care ocupă linia de tramvai cu mașinile, pentru că au ei o treabă undeva și nu costă mult? Pentru ei se inventase ridicatul mașinilor. Doar că, iată, încă un membru USR lovește decisiv, întru propășirea nației.

Înțelegeți, da? Aceasta nu e o sursă de venit și nu trebuie să pedepsim cetățenii, se aplică doar în situații excepționale, când se blochează tramvaiul. Și să reținem, nu e o amendă, nu e o pedeapsă, doar se eliberează locul, iar cetățenii plătesc transportul. Poliția să de amenzi. Doar că stai.

Iată, săracu locatar de bloc, cum s-a gândit consilierul nostru poporan la bietul om care se poate trezi cu 1000 de euro amendă la ridicarea mașinii din fața blocului, pentru că nu ai de unde să știi ce se întâmplă, nu? Dintr-o dată, nu mai vorbim de sistem paralel de amenzi, de situații extraspeciale cum ar fi blocarea liniilor de tramvai, ci de sărmannul bucureștean împilat, care va trebui să plătească amenzi.

Sau poate, cine știe, de fapt se referă la sărmanul om care, în drumul spre concediu, își lasă BMW-ul pe șinele de tramvai și, în loc să se întoarcă acasă, după doua săptămâni, la o amendă modică de 1300 de lei, se întoarce la 1000 de euro. Cum să mai rabde bietul cetățean?

Vă zic, ce se întâmplă cu tâmpițeii ăștia din USR este foarte trist, dezamăgește masiv tot poporul care s-a urnit să îi voteze și va avea impact grav la următoarele alegeri. Ok, pramatiile astea de acum nu vor mai prinde niciodată demnități publice decât dacă fac mișcarea PDL și se aciuiesc la alt partid. Dar va fi greu să le explici românilor care și așa nu ies la vot, după grava dezamăgire provocată de USR, pe toate planurile, că trebuie să iasă din nou la vot și să încerce iarăși, cu altcineva.

Pentru că s-a strigat prea mult Lupul.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Mie mi se pare lăudabilă reducerea taxei zilnice pentru că acum 2-3, pe lângă stadionul national, se cam abuza, era ridicata fiecare mașină aflată la 1 metru de trecerea de pietoni în schimb BMW-urile care erau parcate pe trotuar nu le băgau in seama.

  2. #4

    Sa le ridice pe toate care parcheaza gresit si atunci or sa-si faca oamenii garaje.

    • #5

      Unde or sa isi faca oamenii garaje? Pe bloc?

    • #6

      O logica impresionanta… Din moment ce nu ai spatiu unde sa-ti parchezi masina e logic ca vei avea spatiu sa-ti faci garaj. Garaj langa garaj la bulevard, ar fi minunat. Te rog sa nu intri in politica vreodata…

  3. #7

    USR, noul Uber

  4. #8

    Din pacate trebuie sa fiu deacord cu creatura din USR.Cam in 50% din cazuri masinile se ridicau aiurea iar o mare parte din bani nu se duceau la primarie ci la firma care ridica masina.Ideea cu ridicatul masinilor este buna dar daca faceau si niste poze si cel mai important banii sa se duca la primarie nu la firma.

  5. #9

    Deci asta a fost genial. De prost. Deci practic USR acum se lauda ca au luptat si au si reusit (!!) sa micsoreze amenzile pentru jegurile care blocheaza tramvaie, intrari in spitale etc. Oare ei realizeaza pentru ce au ‘luptat’?

  6. #13

    Atata timp cat in Bucuresti numarul locurilor de parcare este mult mai mic decat numarul masinilor, nu au nici un drept sa dea amenzi sau sa ridice masini. Ofera-mi conditii pentru respectarea legii si apoi mai vorbim, pana atunci “Mars!”. Si nu vorbesc de situatii exceptionale, cum sunt liniile de tramvai. Vorbesc de parcatul de zi cu zi la Dristor, unde din cand in cand se trezeste politia sa insire amenzi pe toata strada. De parca ne-a fost lene si am lasat masina aiurea, nu ne-am invartit 30 de minute inainte si in lipsa de alternativa am lasat-o undeva unde incurca cat mai putin.

    • #14

      La Dristor e metrou.

    • #15

      Maithun, adevarul este ca daca ai metrou in zona la ce-ti trebuie masina, in weekend pleci la tara cu metroul si in concediu la fel. Masina e un lux si nu e necesara celor ce au statii de metrou si ratb in zona.

    • #16

      Daca nu ai loc de parcare unde te duci cu masina si nu vrei sa iti asumi faptul ca poti primi amenda, de ce mai iesi masina? Iti asumi faptul ca poti lua amenda sau iei taxi/transport in comun

    • #17

      Fiindca, e stiut, ai fost fortat sa iti iei masina, in timp ce stai cu chirie/proprietate la garsoniera, doua camere ori whatever. Si soloezi zilnic traficul bucurestean, injurand ca de ce nu ti se face parcare din cei 400 de lei pe care ii dai la taxe locale, anual.

      Fereasca sfantul sa se dea vreo hcm sa se circule pe sistemul par/impar, sau sa se plateasca 1leu/cmc impozit la masina si 5€/mp la locuinta, cum poate ar fi normal, daca chiar ar vrea cineva sa rezolve aglomeratia si nu doar sa castige alegerile, pupnd moaste si vopsind borduri…

    • #18

      Logica ar trebuie sa functioneze asa: Daca in jurul blocului meu sau locurilor pe care le frecventez foarte des nu este mai niciodata loc de parcare NU imi cumpar masina. Nu este obligatoriu ca toata lumea sa aiba masina la scara si poate tu chiar esti o exceptie, dar cei mai multi oameni NU au o nevoie reala de masina. Asa cum nu cumperi intai masina si apoi dai de permis, nu cumperi masina daca stii ca n-ai unde sa parchezi.

      E fix ca la aia din greenfield, intai s-au mutat si apoi s-au plans ca n-au drumuri.

    • #19

      Să le fie de bine. Să parcheze unde vor ei, dar nu pe trotuar. Săptămâna trecută m-am certat urât cu un oltean prost care mi-a zis să mă dau de pe trotuar cu câinii (îngerașii) ca să parcheze el. În seara cu pricina am câștigat, dar acum tot acolo parchează. Noroc că câinele cel mare (poreclit Schiopățel sau, de curând, Göring) are jetul puternic. Aux armes, citoyens! 😛

    • #20

      Nu aglomerez traficul, încerc să folosesc masina cat mai puțin posibil, doar când e neapărat nevoie. Dar in restul timpului, trebuie sa stea undeva, puii mei. Nu e un răspuns acceptabil pentru o tara civilizata “nu găsești parcare, nu ai mașină”. As da bani pentru parcare, dar nu e unde. Era un mega pe lângă care închiria, dar până am ajuns eu, s-au dat. Și știi ce mă mai enervează? În spatele blocurilor de acolo e un spatiu deschis în care parchează cam 50 de mașini. Nu mai bine s-ar duce băieții 5 nivele in jos pentru parcare acolo? Și bonus spațiu verde peste? Dar cum noi suntem republica bananieră…

    • #21

      Zarax, omule gresesti. Tu daca castigi la loto poti sa ai 5 masini la anul. Suprafata orasului nu creste.
      Cifrele nu-s exacte dar sa zicem, in bucuresti sunt un milion de masini si 200 de mii de locuri de parcare. 800 de mii stau parcate aiurea pe oriunde. Nu poti sa transformi un oras intr-un depozit de fiare vechi doar pentru ca acum mexicanul isi permite o rabla de 2000 de euro. Daca nu gasesti loc de parcare du-te in Ilfov si parcheaz-o. Am amic in new york care si-a vandut masina dupa cateva luni ca mai mult il chinuia sa gaseasca loc de parcare cand venea de la munca. Nici macar nu i-a trecut prin cap ca ar putea s-o lase intr-o intersectie sau sa blocheze o banda sau s-o bage prin niste tufe de langa bloc.

    • #22

      pe de alta parte, ala in new york are transport in comun

    • #23

      si eu ce sa va fac? l-ati omorat pe ceausescu inainte sa va mai faca vreo 5 tronsoane de metrou si i-ati ales pe Crin Halaicu, Viorel Lis, Traian Băsescu, Adriean Videanu si motul pe cacat Firea :))) Astia si-au rezolvat problema cu parcarile

    • #24

      @arhi: In america ai transport in comun – am ras! Ai metrou (nu peste tot ca si-n Buc), dar autobuzele circula f rar si cu viteza melcului.

  7. #25

    Cetin, nu am inteles din articol nu se ridica masinile parcate ilegal? Se stipuleaza ca doar masinile care blocheaza linia de tramvai ? Ca daca se refera la toate, nu inteleg de ce insisti atat cu cei care blocheaza linia de tramvai. Pe de alta parte la mine pe bulevard sunt marcate zonele de parcare, dar se parcheaza pe tot bulevardul, seara el fiind plin de la un capat la altul, iar daca ti se ridica masina de acolo e cam mult si asa sa platesti 500ron sa o recuperezi in conditiile in care nu sunt locuri de parcare amenajate in zona si efectiv nu exista alt loc decat la bulevard.
    De mult timp pe internet am observat ca este cel mai simplu sa critici si de criticat si gasit lucruri in neregula se gasesc foarte usor.
    Sunt curios sa ne prezinti si punctul tau de vedere, cum ai fi rezolvat tu problema asta?

  8. #26

    Eu sunt de acord cu omul. Ideea principală e amenda, nu să se umple cineva de bani de pe urma activității de ridicare cum era până acum. Sigur, depozitarea mașinii nu e pe gratis, însă taxa zilnică trebuie să acopere costurile (angajați, chirie, întreținere), nu să fie generatoare de cașcaval, pentru că atunci e mai tentant să se facă chestii pe nașpa.
    Keep it simple și o să iasă o treabă mai bună decât dacă institui pedeapsa cu moartea pentru o amărâtă de parcare.

  9. Stiu ca nu mai pot emite judecati de valoare, insa io cand n-am stiut sa fac diferenta intre LKW si PKW la semnul de parcare in Viena, scorurile au fost similare: 36 de euro pentru parcare in loc nepermis, 180 euro transportul, 18 euro/zi depozitarea.

    Problema este intr-adevar ca amenda e prea mica, sumele alea percepute ca taxa de depozitare erau sursa de venit pentru firme capusa, nu ajungeau la bugetul de stat cum ajung amenzile. Asa ca mai bine luam aia 100 de lei de la capusari si ii bagam in amenda decat sa se imbogateasca unii.

    • #28

      cu o singura problema. acum e acum, adica e alta legislatie fata de ce emiti tu judecata de valoare. legislatie care 1. spune ca activitatea e facuta exclusiv de primarie 2. masinile se ridica doar in cazuri exceptionale, cand este blocat traficul.

  10. #29

    Stiu ca o sa imi iau puli de la Cetin, sau block ori whateva, dar are dreptate baiatul de la USR. Cine blocheaza/bloca o linie de tramvai o sa isi cam recupereze masina in aceeasi zi. Asta daca avem noroc sa fie ridicate in cazurile astea. Mai departe, cu abuzurile la scara blocului, e de discutat. Dar strict pentru utilitate imediata, cum sunt liniile de tramvai, treceri de pietoni, intersectii si intrari blocate etc., ridicarea + deplasarea la “centru”, unde sa decartezi 500 de lei mi se pare ok. Si, cum ziceai si altii mai sus, sa nu se ajunga iar la firmele de casa care sa incaseze tot, pentru ca atunci nu am facut nimic.

  11. #30

    Cei ce parcheaza ca vitele, indolentii, pe linia de tramvai nu cred ca inteleg sumele de 50 – 150 lei, cat o masa de pranz. Cei care parcheaza de dobitoci, poti sa le faci sanctiunea si 1000 de lei pe zi, data viitoare tot din prostie blocheaza tramvaiul.

  12. #31

    Poate n-am inteles eu bine… Stelian Ene spune cumva ca daca ti se intampla un abuz de 50 RON / zi e mai ok decat daca e de 150 RON/zi ? Adica daca plec in concediu si imi ia primaria masina, vin si nu mai e 1000 EUR gaura, e cam 350 EUR. Moka, ma scuteste de un drum la tribunal. “Ti se merita” cum se zice… Problema lui nu e sa limiteze abuzul, e sa stabileasca o limita la care costul cu timpul in tribunal sa fie mai mare decat amenda, in consecinta abuzatii nu o sa mai conteste in justitie amenda. As vrea sa vad ce se intampla “echipei” in caz de “exces de zel” dovedit. Cum imi platesc aia / firma care i-a angajat / primaria echivalentul inchirierii pe toata perioada abuzului a unei masini de acelasi gabarit si dotari cu aia confiscata .

  13. #32

    Taxa de ridicare nu e o amenda, consiliul local nu are posibilitatea legală sa aplice amenzi pe codul rutier altele decât cele legale. Perspectiva din care discutăm aici e una de prevenire a abuzurilor, atât ca număr de vehicule cat si cuantum al taxei de ridicare. Legislativul, adică eu, încearcă să limiteze posibilitatea executivului, adică primarul, sa folosească abuziv ideea de ridicare ca o sursă de venit, pentru că nu stiu dacă toți cei care vor aplica această hotărâre, azi şi în viitor, împărtăsesc viziunea mea despre ce masini trebuie ridicate si ce masini trebuie doar amendate. Deci nu e o contradicție, eu zic ce CRED EU ca trebuie ridicat, dar mă asigur prin propunere că cei care ridică nu au motivația financiară sa ridice mult mai mult, aşa cum s-a întâmplat în multe părți.
    Tu esti dezamăgit de aceasta poziție pentru că vrei sângele celor care parchează ilegal, prin orice mijloace. Chiar aplicand o taxă zilnică de depozitare cate depăşeşte costul real al serviciului. Adică corectarea unui abuz cu un alt abuz. E opțiunea ta politică, o respect, dar nu o pun în aplicare, şi-ți zic cinstit în față. Există precedente din țară în care instanțele au desființat taxele percepute de aceste puşculițe care erau abuzive. Nu poți să percepi o taxă de depozitare mult mai mare decât costul real, care se probează cu documente, nu poți să inventezi o amenda extralegală într-un stat de drept daca nu ai dreptul să percepi respectiva amenda.
    Dacă discutam de creșterea amenzilor şi de aplicarea lor consecventă, susțin 100%, Bucureştiul e o junglă in care fiecare face ce vrea fără consecințe. Când ai un sistem in funcțiune care îi ia ăluia care a blocat linia de tramvai cateva mii de euro sau îi confiscă vehiculul dacă nu plăteste, atunci nu mai blochează nimeni linia şi nu mai e nevoie de acest balet cu maşini pescuite cu macaraua pe bani care ajung in alte buzunare decât ale statului.

    • #33

      Stelian, baleiezi grav, incercand sa induci in vigoare ideea de abuz si de jepcari, cand stii prea bine ca nu mai exista firma de ridicat masini ci se face prin primarii, ca legea specifica clar cand se ridica masinile, adica doar in cazurile grave de blocare a drumurilor publice sau distrugere a spatiilor verzi si ca, in general, nu exista loc de abuz.

    • #34

      Cred ca creatura de la URS vrea sa zica ca acea taxa de 150 lei pe zi nu este justificata de realitate, adica nu atat costa acea depozitare.Aici sunt deacord cu creatura.

    • #35

      La sectorul 3 se închiriază platforma de ridicare și spațiul de depozitare de la niște firme private. Adică în loc să mânărești licitația de atribuire a serviciului, te joci la contractele astea, pui niște taxe uriașe „de stat” cu care plătești contractele și gata, ai pușculița de partid. Sânge pe pereți, toată lumea e satisfăcută, mai puțin amărâții care cad victime. Legea nu specifică ridicarea doar în „cazuri grave”, e la latitudinea agentului constatator, adică al poliției locale.
      Deci există foarte mult loc de abuz, distincția „stat” vs „privat” nu e magică, comportamentul oamenilor depinde de stimulente economice și de riscuri. Dacă există transparență și consilierii îți ce fac și de ce o fac, riscul crește și tentația la lins pe degete scade – sper că măcar acest lucru e de apreciat la mine, chiar dacă nu ești de acord pe fond.

    • #36

      “… adică primarul, sa folosească abuziv ideea de ridicare ca o sursă de venit, pentru că nu stiu dacă toți cei care vor aplica această hotărâre, azi şi în viitor, împărtăsesc viziunea mea despre ce masini trebuie ridicate si ce masini trebuie doar amendate.”
      vizinuea ta este alta decat ceea ce stabileste legea?
      ridicarea masinilor care nu respecta legea este un abuz?

    • #37

      Stelian, thumb up pentru ca ai venit sa iti argumentezi opinia.
      Pe de alta parte, situatia curenta cere coercitie, nu blandete.
      De ce nu propui luarea carnetului pentru blocarea liniei de tramvai, impreuna cu amenda?

    • #38

      Tot pentru Stelian.
      “Sânge pe pereți, toată lumea e satisfăcută, mai puțin amărâții care cad victime.”
      Te rog, explica cum e victima cel care blocheaza cu masina transportul in comun, parcheaza neregulamentar, sadm?
      Din contravenient e victima??

    • #39

      Aici vorbim în ipoteza în care primarul vrea să facă pușculiță și aranjează contractele să spolieze pe cei cărora li se ridică mașinile, adică ridică în prostie pe toată lumea nu doar pe cei cu tramvaiul. Avem exemple gârlă din ale sectoare și orașe. Contravenienții trebuie să plătească o amendă, dacă se trezesc cu 1000€ datorie la serviciul de ridicare, adică mult peste amendă și costul real al ridicării, se transformă din contravenienți în victime.

      Coerciția e bună, consiliul local nu are această cădere să ridice carnete, doar parlamentul poate sa schimbe legea în acest sens; s-au făcut solicitări față de poliția locală ca măcar amenzile legale să le dea și să decongestioneze traficul. Acum nici măcar asta nu se mai poate prin decizie ICCJ trebuie sa aștepte lângă mașină până vine proprietarul. E frustrant, dar nu e corect să rezolvi contravenția cu un abuz legal, nu poți cere pe depozitarea mașinii un preț umflat ca să compensezi partea de amenzi, pentru că deschizi ușa la spolierea cetățenilor.

    • #40

      da, clar, noroc de USR ca se gandeste la cetatean. cu siguranta. PE-NI-BIL.

  14. #41

    Nu înțeleg de ce când un politician USR face o boacănă toți bloggerii iau foc iar când USR face si lucruri bune lumea închide ochii. Să nu uităm că datorită USR, a fost prins Negoiță când dorea să dea un contract cu dedicație sau că USR a salvat un parc din București.
    Intre timp avem alternativa partidelor PSD, PNL și ALDE.
    Apoi ne întrebăm de ce nu avem oameni capabili în politică, pentru că arunca lumea cu rahat in ei desi se zbat să facă un oraș mai bun și pentru noi și familia noastră.

  15. #42

    Nu prea stiu cum se calculeaza preturile dar ar trebui sa aiba o logica. Ridicarea nu poate sa fie 500 de lei daca o firma de tractari auto face acelasi lucru cu 150. La fel cu depozitarea. Nu poti sa ceri 150 depozitare pe tapsan daca parcarea in centrul bucurestiului costa mult mai putin pe zi. Pretul ar trebui sa fie alcatuit din ridicare si depozitarea care trebuie sa fie in concordanta cu pretul pietei si amenda pe care o stabileste altcineva.
    Eu as interzice cifrele rotunde gen “500 ca asa suna bine”. Pune 423 daca asa iese dintr-un calcul nu 500 ca niste consilieri semianalfabeti nu inteleg decat numerele rotunde. Cum a zis si omul mai sus 18+100+36 nu “hai 250” ca asa e mai usor.

    • #43

      Nici propunerea usr-istului nu e in regula. Spune ma de unde ai scos sumele alea ca “daca pleci in concediu si cand vii ai 1000 de euro amenda” nu e motiv nicaieri in lumea civilizata.

  16. #44

    Mie-mi place inițiativa asta. O să-l votez dacă se mută și el ca omul în sectorul 1.

  17. #45

    Nu comentez pe fond ca nu ma pricep, observ doar ca Cetin mai nou loveste puternic in USR. Pacat. Apropo stiti ce fac consilierii de la S1 in vremea asta? Sunt de la toate partidele la Bruxelles in “team building” si “perfectionare” – mai putin cei de la USR.