Avea niste probleme cu inima si, coincidental, după ce i s-a facut rau de la vaccin, a murit. DAR NU ARE NICIO LEGATURA!
Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.
Să vă fie cu băgare de seamă, voi toți ăștia care nu vă duceți cu inima împăcată la vaccinare.
#2 NOU
Skyler
Idioti si incompetenti. E la ordinea zilei negarea oricarei chestii care se intampla. N-a murit nimeni de la vaccin, n-avem probleme cu tratarea ranitilor de la colectiv, nu exista bacterii in spitale, nu avem in tara lotul de vaccin interzis in alte tari, totul merge extraordinar de bine, vedeti-va de treaba voastra.
#3 NOU
Mihai Popescu
Am programare in 17 martie , (m-am ales cu Astra,ca altceva nu a fost), dar va jur ca am inima cat un purice..
#4 NOU
Icsulescu
Same here. Am pe 14, dar m-au pus pe ganduri ultimele stiri..
Dar unde-s vaccinurile de la Pfizer? Peste tot doar AstraZeneca. Nu vi se pare dubios?
#9 NOU
Arhi
alea sunt la superiori. parlamentari, militari, securisti
#10 NOU
Bogdan
eu sunt programat in 15.03, ora 16:00, cu AZ.
vaccinurile de la Pfizer vin in luna aprilie. mai sunt Moderna in unele centre, astazi am reusit sa-l reprogramez telefonic pe tata-miu de pe AZ pe Moderna intr-un centru la 100km de Timisoara.
#11 NOU
wd
Te obliga cineva? anuleaza programarea si te re-programezi.
#12 NOU
Somebody
Nu-s nici parlamentar, nici militar, nici securist si azi am facut primul vaccin cu Pfizer.
@somebody – daca ai fost vaccinat vineri inseamna ca faci parte din etapa a 2-a a esentialilor, pt etapa a 3-a vineri abia au inceput inscrierile in orasele carantinate iar primele vaccinari vor incepe abia din 15 martie.
#14 NOU
Nimeni
Vacinat cu Astra Zeneca ieri. Așa de rău cum m-am simțit in dimineața asta nu m-am simțit de cînd mă știu. O durere de cap intensă și puseuri de febră. Încă nu mi-a trecut. Dureri musculare și ale articulațiilor. Acum stau și mă gîndesc ce pățeam dacă mă confruntam cu virusul real.
#15 NOU
Nimeni
Nu vreau să fiu înțeles greșit. Maine l-aș face din nou.
#16 NOU
Somebody
@Constantin: da, din grupa a 2a de risc: hipertensiv. Urmarit regulat platforma si asa am prins vaccinul.
#17 NOU
anatati
@Nimeni, mulțumesc că ai scris experiența ta cu vaccinul. Până în 24 martie tot culeg informații. Am vorbit și cu doi medici și deși aveam temeri mari, decizia e deja la 85% ptr vaccinare chiar și cu Astra Zeneca.
#18 NOU
Coco Moll
Eu sunt programat pe 19.03.2021undeva la vreo 70km de casa
Vineri era la liber chiar la mine în localitate. Cel putin așa mi-a zis asistenta de la cabinetul medicului de familie, ca dacă vreau pot sa merg liniștit și să-mi fac AZ la 200m de casa. Am ezitat. Și încă mai ezit pentru data de 19.
Astăzi, în urma cu vreo ora Jumatate, era liber pe platforma la programări. Etapa 3. Am găsit cu Moderna undeva aproape de mine dar nu mă pot programa ca sunt deja programat în sistem. Așa-mi trebuie dacă m-a mâncat undeva sa sun și sa mă programez prin telefon. Mâine sun sa mă anuleze la AZ și îmi încerc norocul. AZ cred ca se mai găsește la o adică.
#19 NOU
Azimo
cu cat va “informati” mai tare , cu atat efectul nocebo o sa fie mai puternic la voi … just saying …
#20 NOU
Coco Moll
@Azimo
Asta este, ajutat de nocebo, mi-am schimbat vaccinul si am trecut pe Moderna. Ce ar fi trebuit să fac? Sunt genul care la febra 39 cad la pat si tremur ca o cârpă. Ma gandesc ca nu m-as simti foarte bine la vreo reacție mai serioasă de la Astra Zeneca. Posibil sa imi fie rau si de la Moderna, deși cei apropiați vaccinați cu acest vaccin nu au avut reacții notabile. Ca idee, din bula mea, doar 2 persoane au avut reacții adverse usoare la Pfizer si doar la rapel.
#21 NOU
Sorin
Hai ca e bine. Gheorghita incepe sa isi demostreze profesionalismul.
#22 NOU
Mihai Popescu
Prietena a facut luna trecuta si pe langa simptomele de frisoane si ușoară febra in prima zi, altceva nu a mai avut.
#23 NOU
Andrei G
Chiar daca exista efecte secundare grave, nu insemna ca tota lumea este afectata. Ma bucur ca prietena ta a trecut cu bine de procesul de vaccinare/imunizare.
Insa asta nu exclude potentiale probleme la alte persoane.
#24 NOU
unknown
Nu inteleg logica asta, orice eveniment de dupa vaccin e determinat de vaccin ? A bine, ca astia sunt idioti e altceva dar s-au vaccinat milioane pana acum, e imposibil sa nu fi murit unii dupa vaccin, poate la cateva zile, poate mai mult. Sigur, e posibil sa fie fix de la vaccin in cazul asta, de aia trebuie investigat, in rest speculatii poate sa fac oricine. Nici eu n-am incredere in ei dar ce altceva pot face ? M-am vaccinat fix cu AZ din lotul ala, eu si multi altii, n-am avut cine stie ce efecte secundare, putina febra, toate speculatiile astea fara nici o dovada imi induce si mie si multora o oarecare reticenta. Mi se pare ca se saboteaza unii pe altii, nici nu mai stiu ce sa cred.
#25 NOU
Skyler
Avand in vedere ca e un vaccin nou, pentru care inca nu se cunosc toate efectele secundare, dovada pagina de raportare a acestor efecte, m-as fi asteptat ca cineva sa fi luat decesul asta mai in serios si sa comunice transparent: Da, oameni buni, o persoana a murit dupa ce a fost vaccinata, am inceput o investigatie serioasa, am pus pe pauza vaccinarea cu acel vaccin, vedem ce s-a intamplat, apoi puteau anunta ca rezultatul anchetei nu a gasit nici o relatie de cauzalitate, totul e sigur, se reia vaccinarea.
Cum au facut astia? La inceput au ignorat complet decesul, n-au zis nimic, apoi s-au balbait referitor la vaccinul pe care l-a facut, acum recunosc ca a fost lotul pe care si Italia l-a interzis, practic ei doar reactioneaza la ce li se intampla, nu au nici o clipa initiativa, daca nu se trezeau alte tari ca e posibil sa fie o problema, ii durea in cur, puteam sa murim toti, ei si-au facut treaba si au vaccinat, mai merita un spor de performanta, o pensie linistita.
#26 NOU
Arhi
exact!
#27 NOU
Andrei G
Si tu ai dreptate. Doar ca nimeni nu face publice statistici comparative de genul:
– din grupa A de varsta si de probleme de sanatate mor in general X% persoane in fiecare luna
– din aceeasi grupa A de varsta si de probleme de sanatate, dupa ce au facut vaccinul au murit Y% persoane
Si apoi sa compare procentele. Daca dupa ce te vaccinezi, procentul de decese creste, atunci ai un indiciu ca vaccinul nu este foarte bun si ca ar trebui studiat suplimentar.
#28 NOU
Ensi
Unknown, sa zicem ca iti place vinul rosu, tie si altui bilion de oameni.
Dar tu ai probleme cu inimioara. Dupa un chef mic, iti sta ceasul si nu te mai trezesti dimineata. Decesul a fost sau nu cauzat de consumul de vin?
#29 NOU
Dan
@Ensi – vinul s-ar putea sa fie cireasa de pe tort, branciul venit pe un fond de sanatate prost care te arunca in prapastie.
De aia fiecare boala are contraindicatiile ei. La boala de inima n-ai voie efort/alcool/tutun, la diabet n-ai voie zahar si paine, la hipertensiune n-ai voie sare. Nu inseamna ca o sa te omoare instantaneu ce ai fumat o tigara sau ai baut un pahar de vin, dar contribuie la agravarea starii si la un moment dat pot fi si fatale.
Asta as fi vrut si eu la AstraZeneca. Din toate cazurile de pana acum se pare ca favorizeaza producerea cheagurilor de sange. Ar fi trebuit sa cerceteze de ce apar, care sunt bolile care in combinatie cu vaccinul predispun la formarea cheagurilor si la final sa iasa cu o decizie – AstraZeneca nu e indicat celor care au X Y si Z boli. Nu sa bage capul in nisip si sa spuna ca e safe pentru toata lumea
#30 NOU
Ensi
Perfect de acord, Dan. Eu argumentez vizavi de misto-ul etern “nu are nici o legatura” si motivarea furnizata de Unknown. Intre “nu are nici o legatura” si “exista o legatura cauzala indirecta” este o diferenta uriasa care tine de diagnosticul preventiv pe care il observ ca fiind inexistent
#31 NOU
unknown
Da clar, hai sa nu mai facem nici un vaccin ca cineva undeva sigur a murit fix dupa. Care e propunerea voastra mai exact ? Sa oprim complet vaccinarea ? Agenda e setata de altii care vor sa impinga fix un vaccin sau altul, in cazul Pfizer au fost 21 de morti intr-un timp scurt si n-am vazut atata tam tam ca nah probabil sunt mai puternici mediatic. In cazul Moderna chiar ieri a murit cineva din Romania fix dupa vaccin. Ignoram restul si o dam cu AZ in continuare ? E o isterie bazata pe fix nimic, au fost raportate 30 cazuri (fara absolut nici o dovada ca au legatura cu vaccinurile) la mai mult de 5 milioane de vaccinari in Europa, nu mai vorbesc de UK unde au fost vaccinati mai mult de 10 milioane. Hai sa tragem concluzia ca cel mai probabil daca ai o anumita boala, orice vaccin s-ar putea sa agraveze problemele si sa nu ne mai agitam degeaba in discutii gen windows vs apple. Suntem doar pioni oricum intr-un razboi pentru bani si cota de piata intre corporatii in care unii joaca murdar.
Acuma nu vreau eu sa fiu gica contra dar in RO mor zilnic vreo 15000 de oameni din diverse cauze. Daca ai facut vaccin, ar trebui sa ti se interzica sa mori vreo saptamana doua, ca sa nu se spuna ca e din cauza vaccinului?
#33 NOU
SQRT
alo, 15mii pe zi? alooo?
#34 NOU
Arhi
cati oameni trebuie sa moara imediat dupa vaccin ca sa nu fie considerat coincidenta?
#35 NOU
Andrei G
Cred ca ar trebui discutat in procente, nu in valori absolute.
Important este ce procent din cei 1,3 milioane de cetateni vaccinati au decedat raportat la procentul total de decese din Romania in aceeasi perioada.
#36 NOU
Arhi
daca mor 10 oameni de infarct dupa vaccin, nu mai discutam in procente deloc. viata unui om nu e un procent statistic
15000 mii/ zi, adica peste 5 milioane/an ??!!!!! Anul trecut cand au murit cei mai multi romani de la al 2-lea razboi mondial incoace au murit aprox. 330 de mii adica mai putin de 1000/zi.
#38 NOU
Andrei G
Si daca in aceeasi perioada in care au murit 10 oameni dupa vaccin au mai murit 100 de oameni care nu au fost vaccinati (si nu au avut legatura cu Covid) ce concluzii putem sa tragem?
Ca este mai safe sa te vaccinezi? Sau ca poate cele 10 decese nu au avut neaparat legatura cu vaccinul?
Nu spun nici o secunda ca viata unui om este un procent statistic, spun doar ca exista posibilitatea ca decesul respectiv sa nu aiba legatura cu vaccinul.
#39 NOU
Arhi
e posibil sa nu intelegi ce spun, iar argumentatia ta e ilogica. dar daca in acea perioada se fut 3 caini, ce concluzie tragem?
Alo da 🙂 My bad, e vorba de vreo 15.000 pe LUNA. Dar acu am chiar am covid, ma dor ochii in cap si scriu si de pe telefon, asa ca fie-mi iertat typo-ul.
My point stands, daca mor mii pe luna si noi vaccinam mii pe zi, eventual o sa fie oameni care mor imediat dupa vaccin.
Sunt total de acord ca nu e ok sa o ardem doar in statistici si totul trebuie investigat si comunicat impecabil, pentru ca si o singura viata de om conteaza. Dar nici sa tragem concluzii inainte de investigatii nu e ok.
#41 NOU
Arhi
oh fuck. sanatate, man
#42 NOU
Ion T.
Dacă decesul a avut loc după efectuarea vaccinului e obligatoriu să se facă o investigație pentru a vedea dacă există o legătură de cauzalitate între cele două evenimente, indiferent de cauza decesului – infarct, atac cerebral sau accident auto.
Pe de alta parte, traim in Ro unde a trebuit sa sun la 3 DSPuri diferite ca sa aflu rezultatele testelor, apoi m-au sunat sa ma intrebe unde e carantinata fetita mea de 1 an si daca locuieste singura :)))
#44 NOU
Arhi
ahahahahahhahahaha:$)))))
#45 NOU
Radu
>>daca mor 10 oameni de infarct dupa vaccin, nu mai discutam in procente deloc. viata unui om nu e un procent statistic
Ba da, fix asa se pune problema pentru orice medicament – raportul risc beneficiu.
In cazul asta cu cifre scoase din burta:
– riscul sa mori de covid este de 10%
– riscul sa mori de la vaccin este de 0.01%
– riscul sa mori de covid chiar daca ai facut vaccin este de 2%
E ca centura de siguranta daca vrei, salveaza vieti dar si omoara tinandu-te captiv in masina care arde, dar beneficiul e mult mai mare decat riscul.
#46 NOU
Stefan
Pe de-o parte imi vine sa zic, da frate, e o situatie ingrata. Moare cineva dupa ce a facut vaccinul, ce faci? Opresti tot procesul de vaccinare pana stabilesti daca exista vreo legatura? Daca unii isi rateaza sansa la vaccin, fac Covid si mor, iar tu stabilesti ca oricum decesul initial n-avea treaba cu vaccinul?
Pe de alta parte citesc ultimul mesaj al lui Gabi si-mi vine sa-mi bag pula, ca oricum n-ar fi nicio diferenta cu incompetentii astia…
#47 NOU
deea
Mno, nu stiu ce sa zic, in uk s-au vaccinat peste 20 de milioane de oameni, majoritatea cu astra zeneca, si nu au fost semnalate probleme de coagulare sau infarct dupa vaccin. Clar ca trebuie precautie la un vaccin, dar nici in extrema cealalta nu cred ca e cazul sa picam.
Sunt 5 milioane de vaccinati, sa fim serioși.
Dacă aduni 5 milioane de oameni si le dai cate o guma de mestecat e imposibil sa nu moara câțiva dupa guma aia (statistic). Inseamna ca guma e de vina? Englezii is retardati ca isi vaccineaza toata tara cu astrazeneca?
#51 NOU
manu144x
@Mihai
Englezii nu sunt un etalon la faze de genul. Ei au 2 societăți paralele. Elitele, old money șamd, și *ulimea.
Trebuie căzut ce bagă în ei elitele, nu populația generală.
Mimează democrația și libertatea foarte bine dar nu e nici pe departe. Discutăm totuși de țara unde poți fi arestat pentru comentarii pe bloguri, twitter, etc.
Probabil de asta se înțeleg așa bine cu rușii, au aceleași apucături.
#52 NOU
vega
pai ala avea alergie la ace. avea si bicuspid aortic valve in nara stanga, era nemancat si mai si bause.
#53 NOU
Skyler
si, cel mai grav, era si bugetar
#54 NOU
ciprian
Therefore, ori pfizer/moderna, ori nimic. Asta e, m-o lua a doua oara covrigu’, nu ma sperii. Prima data a fost doar o mahmureala crunta (+lipsa gust/miros 5 zile)
#55 NOU
costicămusulmanu
tu și nevastă-mea! are azi cu AZ dar nu va onora (bine, a luat și o viroză de la fetiță); așa că, după un telefon la centru, am decis să-i iau eu locul (programarea mea de drept este peste 2 săpt); mă mîndresc cu o veche și duioasă cardiopatie, o banală hipertensiune precum și ușor supraponderal; nu comentez des da’ dacă nu mă vedeți în următoarele zile…
#56 NOU
Nimeni
Astept cu interes urmatoarele comentarii de la costicamusulmanu.
#57 NOU
Nimeni
Daca simptomele au fost severe azi ar trebui sa fie ziua in care-si revine.
Daca avem medici printre noi, as fi curios de răspunsul la următoarea întrebare: infarctul este posibil in cazul in care coronarienele sunt curate? Daca da, in ce situație?
#59 NOU
miri
Da! Cauza principala in acest caz este formarea unui cheag de sange in inima (de obicei din cauza unor tulburari de ritm sau alte anomali) care apoi odata cu fluxul de sange poate ajunge teoretic oriunde in corp, inclusiv in arterele coronare.
#60 NOU
Tpp
Infarctul apare cand aportul de sange printr-o coronara destul de importanta este redus pentru un timp suficient (15-20 minute minim) cat sa moara celulele musculare din cauza lipsei de oxigen. Fluxul de sange este redus prin blocarea vasului cu un obstacol -ex ateroscleroza -sau prin spasm coronarian – sindrom kounis ca exemplu. In efort sau alte situatii cand creste necesarul de oxigen al inimii, conditiile pt ischemie/infarct sunt mai usor de atins. De asemenea atunci cand capacitatea sangelui de a transporta oxigen este scazuta – ex anemie.
#61 NOU
Jean Bonbon
Embolie gazoasa coronariana, angina vasospastica (Prinzmetal) in varianta prelungita. Deci da.
#62 NOU
filipa
Pff! Eu mi am facut un ekg, de frica :)))), pana mea. Ieri am fost si am vorbit cu dra care mi “vede” carotidele anual, mi a zis ca nah, la rapel pot face mai nasol decat am facut la doza initiala.
…..cacumvine…….macar nu am fost vaccinata din lotul problema, pana acum. Fuck!
Nu ca as avea ceva cu AstraZeneca dar am auzit numai lucruri bune despre Pfizer. So…
#64 NOU
costicămusulmanu
nu că voi ca să te sperii da’ vorbeam ieri cu un ATI-st (vaccinat cu AZ din cauză de excipienți problematici la pfizer) care-mi zicea: “cu cît un producător e mai mare, cu atît mai bine ascunde lucrurile pe care nu vrea să le comunice”…
#65 NOU
raoul
Eu am fost vaccinat cu lotul ala de AstraZeneca in 28 feb. N-am patit nimic. Clasicele reactii adverse de febra si frisoane vreo 2 zile.
#66 NOU
Jean Bonbon
Aceeasi data, acelasi vaccin, lot diferit de cele suspecte. Doar durere musculara post-inoculare, temperatura n-a depasit 37°, fara frisoane. Doar ceva somnolenta, dar pt aia am si alte explicatii posibile.
#67 NOU
DeeDee
Fix la fel ca toate stirile de gen.
Vazusem mai demult un articol care incepea cu “n-avea alte probleme” si care continua cu “prietenii il stiau ca are probleme la plamani” despre aceeasi persoana!
#68 NOU
Skyler
Avusese probleme cu plamanii, mai exact, acum vreo 20 de ani, cand i-a fost scoasa o parte dintr-un plaman.
#69 NOU
Dragoș
Vezi raportul zilnic de pe Hotnews, legat de numarul de decese raportate in ultimele 24 de ore.
In 90% din cazuri aveau comorbiditati, iar la restul aveau peste 60 de ani SI comorbiditati.
Din an in pasti se mai curata cate unul de la cytokine storm.
#70 NOU
Blackangel
Ei n-au niciodata nimic… vin la spital, ii intreb ce boli mai au: “nimiiiic, sunt sanatos tun!”; da’ ce pastile iei? Si incepe si insira vreo 10 pastile, dintre care 2 pentru diabet, 5-6 pt inima si tensiune, restul pentru colesterol, ficat etc. dar ei sunt sanatosi si n-au nimic. Sau varianta B: sunt sanatos tun dar nici sa ma caut n-am fost si ii gasesti cu atatea ca nu ai loc la diagnostice secundare sa le scrii pe toate.
Revenind la vaccin: mimetism covid bun vad ca are AZ, inclusiv pe partea de coagulare… trist cum au manageriat chestia asta cu decesul omului respectiv si lotul care ba nu e, ba e, stim de mult ca atata pot, nu e ca si cum aia de sus sunt prea-luminati… bafta celor care va vaccinati cu AZ, daca va stiti cu coagulopatii sau ateroscleroza, mai bine va ganditi de doua ori si cereti pfizer/moderna (daca s-o putea, am inteles ca nu e pe alese…)
#71 NOU
DeeDee
@Sky, daca e vorba de cel pe care spuneai ca il cunosti, te cred (desi ma gandesc ca doi plamani intregi i-ar fi putut da un avantaj mai mare).
Oricum si fara cazul asta sunt multe stiri despre cei care aveau comorbiditati, dar scrie mic si mai pe la final, poate nu observam.
#72 NOU
Ady-P
@Blackangel, eu în general mă consider sănătoasă și dacă mă întreabă cineva zic la fel. Pt că toate problemele mele sunt sub medicație și sub control.
Dacă însă mă întreabă un medic, nu-i ajung spațiile din fișă c-o iau de la calendele grecești, de la operația de ptoză palpebrală de la 5 ani.
Iar la alte intrebări: “nu, din câte știu eu”
Comentariul tău mi-a adus aminte că trebuie să pun o chestie nouă pe listă. 🙂
Aseara cand ghiorghita si catu faceau turul televiziunilor ca sa linisteasca populatia,mi-am adus aminte de celebra imagine cu ceausescu si leana in balcon: “Alo tovarasi, stati linistiti la locurile voastre”.
#74 NOU
Flat
Ca sa punem in perspectivă, populația e atât de panicardă și manipulabilă încât dacă le-ar spune că a murit unu de la vaccin (din milioane, dar ce contează) nu și-ar mai face nici dracu vaccinul ăla
#75 NOU
Nimeni
@Flat Urmareste azi locurile libere la centrele unde se administreaza AZ pe vaccin.live
#76 NOU
anatati
Na, eu mă vaccinez marți cu Pfizer sau Moderna, am programare făcută de aproape 1 lună jumate. Dar pe soț l-am programat pe 24 cu Astra Zeneca fiind în zonă carantinată, am putut să-l programez.
Acuma cum luăm decizia dacă să se vaccineze sau să mai aștepte ceva luni până când poate vor suplimenta producția la Pfizer/Moderna și vor fi mai accesibile? Ar putea dura și un an. Plus că dacă m-aș fi vaccinat eu cu Astra ar fi fost mai ok, dar un bărbat două zile cu febră și frisoane… Știu, veți zice că un bărbat cu covid e și mai rău. Și e adevărat și asta. Decisions, decisions.
Anyway, pe mine cel mai tare mă deranjează la Astra eficacitatea care nici măcar declarată nu-i prea grozavă.
#77 NOU
Velu
Nu fii proastă. Mergeți și vă vaccinați. Cu orice vaccin găsiți.
#78 NOU
anatati
@Velu, kindly fuck off.
#79 NOU
Dragoș
Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.
#80 NOU
miri
Ce vrei sa spui cu asta?
#81 NOU
Nema
@miri sustine ca persoanele tinere si fara comorbiditati nu o mierlesc de la covid, pe cand la AZ e un pic ca la loterie, mai trece cate unu in imparatia celor drepti
Sper ca te multumeste raspunsul, ca risc sa ma acopar de injuraturi cand trece asta sa-si vada comentariile
#82 NOU
Dragoș
@miri – vreau sa spun ca daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala, in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.
Si bonus sa mai nimeresti si vreun vaccin gen AZ, in urma caruia sa ai efecte adverse neplacute.
Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.
Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.
Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.
#83 NOU
venom
geez – @cetin, cat mai continua sirul asta de comentarii ale lui Dragos? Nu exista articol in care sa nu aiba 10-15 comentarii, multe aberatii si certuri inutile – un Cancan de prost gust.
#84 NOU
venom
@Cetin, citez dintr-un articol de-al tau de acum cateva luni:
“Nu accept comentariile pesediștilor și a celor care cred în teoria conspirației și încearcă să o împărtășească celorlalți, ei fiind vizibil niște analfabeți care înțeleg aRMN și cam orice din chimie, biologie și medicină de la prima oră a dimineții. E un obicei pe care îl am de mulți ani, una din intențiile mele este de a-mi educa cititorii, inclusiv cei care ajung aici din întâmplare, așa că nu voi lăsa niciodată să treacă asemenea mizerii, care pot muta o minte mai slabă. Cum ziceam, nu toți au dreptul la exprimare publică, nu toți au dreptul de a li se respecta opinia, cât timp opinia lor e un căcat cules de pe net, nu sunt adeptul democrației și nu mă interesează niciun fel de interacțiune de genul.”
#85 NOU
Webber
@Dragos
“Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.” [citation needed]
“daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse” – deci conditia nu este sa fii sanatos, ci sa te consider sanatos, am inteles. Multa logica. Also, [citation needed] pentru pasajul asta
“si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala” – riscul si-l calculeaza fiecare, dar si in aceasta situatie, [citation needed]. Poate pentru tine riscul de care vorbesti e sa nu mori, dar pentru altcineva, riscul este sa nu ramana cu probleme la nivel pulmonar, cardiac, etc., si daca a fost asimptomatic.
“in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.” – ca sa citez din vali de peste gard, i got nothing.
“Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.” – adica sa fie bine, sa nu fie rau. In truisme putem sa o ducem toata viata, dar nu ne protejeaza in fata complexitatilor vietii.
“Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.” – [citation needed]
“Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.” – deci in situatia asta nu mai umflam cururile alora de la Pfizer si AZ
#86 NOU
Dragoș
„Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.” [citation needed]
Daca sunt bine mersi si nu ma vaccinez, nu exista niciun risc sa am efecte adverse de la vaccin, pentru ca nu a fost niciun vaccin.
„daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse” – deci conditia nu este sa fii sanatos, ci sa te consider sanatos, am inteles. Multa logica. Also, [citation needed] pentru pasajul asta
Diferenta intre sa te consideri sanatos si sa fii sanatos o reprezinta un set de analize complete la 12 luni. Niciodata nu te vei putea baza 100% nici pe ele, dar sincer, pot trai fara paranoia covrigului bine mersi, prin urmare nu am niciun motiv sa ma vaccinez.
„si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala” – riscul si-l calculeaza fiecare, dar si in aceasta situatie, [citation needed]. Poate pentru tine riscul de care vorbesti e sa nu mori, dar pentru altcineva, riscul este sa nu ramana cu probleme la nivel pulmonar, cardiac, etc., si daca a fost asimptomatic.
Aia e, ghinion. Sa se vaccineze pana le sare basca, din partea mea. Sunt doar opinii personale. Daca unii stau constant cu drobul de sare pe dulap, mi-e mila de existenta lor.
„in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.” – ca sa citez din vali de peste gard, i got nothing.
Well, sunt convins ca nu acelasi lucru il pot zice aia din CA-ul Moderna, sau investitorii lor, care si-au inzecit averile intr-un an.
„Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.” – adica sa fie bine, sa nu fie rau. In truisme putem sa o ducem toata viata, dar nu ne protejeaza in fata complexitatilor vietii.
E foarte bine, nu e nimic rau, multumesc de intrebare. Pentru complexitati, usa la progresisti/cei carora “le pasa” e la etaj, prima pe stanga. Sau dreapta. Whatever.
„Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.” – [citation needed]
Google “icg antigen tests”. Daca ai fost bolnav si nu te-a luat dracu, sansele sunt ca a doua oara sa fii cel putin la fel de ok. Ca la o raceala pe care o iei in mod repetat. Dpdv birocratic, pe certificatul ala de vaccinare vor fi mentionate vaccinarile, testele de anticorpi si cele PCR. Deci fara vaccin dar cu antigen/pcr, vei putea calatori bine mersi.
„Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.” – deci in situatia asta nu mai umflam cururile alora de la Pfizer si AZ
Cei din grupele de risc sunt 0.ceva la suta din populatia generala. Cei care sunt din grupele de risc si se si infecteaza sunt inca X% din primii. Iar cei care mor dupa ce au fost in grupele de risc si s-au si infectat sunt inca X% din a doua categorie. In final, cei care se mai si vaccineaza sunt…you got the point. In principiu, daca s-ar vaccina doar cei din grupele de risc, incasarile pe vaccinuri ar fi un mizilic. O piscatura pe curul ala mare al Pfizer.
In concluzie, fiecare face ce vrea, in functie de nivelul de risc pe care si-l poate asuma.
Eu, repet, personal, Dragos, nu vad niciun motiv sa ma vaccinez, si o voi face doar daca astia nu ma mai lasa sa ies din tara nevaccinat. Voi injura, ma voi vaieta, si ma voi vaccina, si aia e.
Insa sa ma convingi ca e musai sa ma vaccinez, in conditiile in care nu am o reala nevoie de vaccinul respectiv – slabe sanse, pentru ca nici “nu imi pasa” (a se citi ma doare fix in cur de restul, bunicuti si grasi laolalta, la fel cum nu ii doare pe ei de mine cand ma sufoca zilnic cu cacatul asta anti-covrig), nici nu halesc progresisme sau influensari, din principiu, la fel cum nu halesc nici genul Olivia Steer sau Sosoaca.
Fac parte dintr-o minoritate centrista foarte selecta si redusa ca numar, si intentionez sa raman aici, intre bolnavii psihic speriati de covid si bolnavii psihic speriati de chipurile 5G si moarte subita de la vaccinul anti-polio.
In zilele in care toti iau o tabara si se bat, uneori la propriu, pentru propriile convingeri, si pentru a-i convinge si pe restul, uneori tot cu forta, eu aleg sa fiu Elvetia.
#87 NOU
Tom
@dragos
Dar sper ca stii ca prin vaccin dobandesti imunitate garantat iar prin infectare, nu mereu. Eu am cazuri in familie si doua cunostinte: cu cat duci boala mai usor pe picioare cu atat sansele sa dobandesti imunitate naturala sunt mai scazute.
Efectul advers este ca din cauza bolii recomandarea este sa nu te vaccinezi mai repede de 7-8 sapt de la final carantina. Dupa 1 luna de la carantina faci testul de imunitate. Acestor 5 persoane le-a iesit imunitatea fie negativa fie pozitiva dar nivelyl e atat de scazut incat doua dintre ele au si primit recomandarea medicului sa se inscrie urgent la vaccinare.
In plus, boala e documentat ca lasa sechele in multe cazuri (3 din 5 in cazul alor mei). Vaccinul nu este documentat (inca) ca ar avea efect advers. Restul e panica massmedia si multa prostie en masse.
In locul tau as fi mai rezervat cu afirmatiile.
#88 NOU
Dragoș
@venom singurul motiv pentru Cancan ar fi acela in care te bagi in seama neinvitat si te smiorcai despre altii care nu iti impartasesc opiniile.
Sau cand ii jignesti pe altii in mod gratuit, tot pentru ca nu iti impartasesc opiniile.
Tu din care categorie faci parte ?
“Nu il mai lasa pe Dragos sa comenteze, pentru ca nu imi place sa citesc ce are de zis pe orice subiect :((((((”
:insert “leave Britney alone” meme here:
Te tzuc pe frunte, sa ai un weekend frumos si sanatos.
#89 NOU
Webber
Bun, deci nici un argument bazat pe cifre sau pe studii.
Eu nu incerc sa te conving pe tine. Esti baiat mare, poti sa iti iei singur deciziile pentru tine. Dar internetul este vast si oamenii tind sa ia de buna ce e scris pe el. Voiam doar sa arat ca argumentele tale sunt subiective, nu obiective. Si fiecare ar trebui sa se documenteze pe argumente obiective inainte sa ia decizii, nu sa citeasca ceva, undeva, pe internet, indiferent ca e el Dragos sau Webber.
#90 NOU
Dragoș
“internetul este vast si oamenii tind sa ia de buna ce e scris pe el.”
Prin afirmatia asta induci doua chestii:
a) ca “oamenii” sunt atat de prosti incat au nevoie sa citeasca opiniile unui Dragos de pe un blog ca sa decida ce sa faca in continuare.
b) ca opiniile care nu sunt conform normei general acceptate ar trebui cenzurate sau sterse, in linie cu un fel de “cancel culture” spre care inca sper ca nu ne indreptam (asa de accelerat).
Pentru mine e simplu. Personal, nu vad avantajele vaccinarii pentru cea mai mare parte a populatiei.
Uneori nu e nevoie de cifre si argumentatii pentru absolut orice, pentru ca s-ar putea sa cadem in cealalta extrema, unde ii ai pe unii care iti impun sa stai in casa dupa 9 seara sau sa porti o masca in timp ce alergi printr-un parc, singur.
Adica nu tot ceea ce pare “logic, de bun simt, nedocumentat pana la infinit” e neaparat fals/gresit, la fel cum nu tot ceea ce spun “specialistii epidemiologi” e neaparat util/justificabil/masurabil.
Inca o data, ma ierti pentru ceea ce scriu, pur si simplu incerc sa ma detasez cumva de toata nebunia cu covidul din jur, neluand apararea niciunei dintre taberele active si bine cristalizate.
Si insist pe partea cu vaccinarea pentru cei care se stiu in categoriile de risc. Chiar si pentru cei care nu se stiu, i-as sfatui sa isi faca un set de analize generale, ca sa se asigure.
E ceea ce i-am sfatuit si pe parintii mei, si pe singura bunica ramasa.
Sa se protejeze, sa evite deplasarile absolut stupide in spatiul public (si atunci cu masca), sa se programeze cat mai urgent pentru vaccinare.
Dar si sa se relaxeze, sa nu stea cu stres, sa se bucure de viata in limitele impuse de catre autoriati, si, cel mai important, sa nu se uite prea mult la posturile TV generaliste (nici la Antene, nici la Digi24).
Principiile astea nou vehiculate de tipul “ce ai de pierdut daca te vaccinezi/crede si nu cerceta” mi se par extrem de nocive, e ca si cum m-ai incuraja sa fiu o oaie credula pana cand va fi prea tarziu sa recuperez o viata in “noua ordine”.
#91 NOU
gc
@Dragos imunizarea prin vaccinare dureaza mai mult fata de imunizarea naturala, nu stim clar care sunt efectele adverse ale vaccinurilor dar stim ca o parte dintre cei care se imbolnavesc natural raman cu sechele si daca te vaccinezi nu ajungi in spital in schimb stim ca o buna parte din bolnavi ajung in spital.
Foarte multi suntem nervosi si frustrati fiindca stilul nostru de viata a fost schimbat fortat iar cand vine cate unul ca tine care are o parere ce ar favoriza prelungirea pandemiei sarim la gatul lui. Tampenia asta se incheie fie prin vaccinare in masa, fie prin imunizare naturala in masa. In primul caz riscurile sunt minime iar in al doilea caz pierderile ar fi mari. O imunizare naturala in masa ar inseamna ca multi oameni o sa moara fie direct de covid fie fiindca sistemul medical o sa fie suprasolicitat. Nici nu stiu daca este posibila o imunizare naturala avand in vedere restrictile si recomandarile autoritatilor, ceea ce inseamna ca o sa traim urmatorii ani in stare de alerta/urgenta.
#92 NOU
Dragoș
Parerea mea nu este sa se prelungeasca pandemia.
Parerea mea a fost de la bun inceput ca acest tam-tam nici nu ar fi trebuit sa existe.
Parerea mea este ca toate masurile restrictive, inclusiv purtatul mastilor, ar trebui ridicate imediat si in mod permanent.
Cine crapa, crapa, cine vrea sa se vaccineze, sa se vaccineze, fiecare sa isi asume responsabilitatea pentru propriul destin, si sa ne mai scuteasca dracului cu tot cacatul asta.
#93 NOU
AdrianM
S-au inversat rolurile.
Acum astia care mor de la vaccin erau “batrani sau aveau comorbiditati si mureau oricum”.
Sper sa prind unul din vaccinurile bune..
#94 NOU
unknown
Cum e ala de la Pfizer dupa care au murit 23 de oameni „batrani sau aveau comorbiditati si mureau oricum” ? Sau ala de la Moderna unde ieri a murit cineva din Romania fix dupa vaccin ? Sigur au zis ca n-are nici o legatura, ai mai auzit ceva de atunci ? Bafta, asa e cand ai bani, poti ascunde orice oricand, perceptia e totul.
In sfarsit, o stire de calitate dintr-o sursa de calitate.
#97 NOU
Cristina
Nu stiu de ce, dar am asa o vaga senzatie ca toate chestiile care tin de logistica campaniei de vaccinare – gen cate bucati au intrat, ce numar de lot, cate vaccinuri din lotul X s-au dus in centrul Y etc etc. sunt introduse manual in Excel de ceva tanti/nene si se plimba fisierele alea dintr-o parte in alta de la centru in teritoriu si inapoi.
#98 NOU
gigi
Ce parere aveti de asta ? :
Oxford – AstraZeneca: 1,78 Euro
Johnson & Johnson: 8,50 Dolari
Sanofi-GSK: 7,56 Euro
CureVac: 10 Euro
Pfizer – BioNTech: 12 Euro
Moderna: 18 Dolari
Asadar Oxford – AstraZeneca: 1,78 Euro, un fel de Babanu pentru vinuri…
#99 NOU
RobertD
La prima vedere asa pare dar nu poti sa stii care este costul real si din ce este compus.
#100 NOU
Webber
Asa, problema consta in ce anume? Avand in vedere ca tot deal-ul de la inceput a fost cunoscut. Costul de vanzare este costul de productie. Au fost finantati de la inceput pentru cercetare. Daca brusc babanu costa 100 EUR, il face dintr-odata un vin mai bun?
#101 NOU
Ppt
Daca ce ai postat sumt costurile de achizitie in cadrul UE, ele depind f mult de anumite clauze contractuale gen cine acopera despagubirile pt efecte adverse nasoale. Nu are treaba cu calitatea vaccinului
#102 NOU
becaly
Hai sa nu exageram, eu , sotia, si foarte multi cunoscuti din anturaj s-au vaccinat cu astra zeneca (ca asta era disponibil pentru categoria noastra), si in afara de efectele secundare (pe care numai unii le-au avut), nu are nimeni nici pe naiba, si oricum, gandul ca facem si tura 2 in aprilie si apoi putem sa umblam prin Europa bate orice teama.
#103 NOU
AdrianM
Si eu cunosc multi din anturaj plus membrii din familie care au facut covid si nu au avut nici pe naiba.
Asta inseamna ca este covidul sigur si ar trebui sa-l fac?? :))
#104 NOU
Velu
@Adrian.M nici eu n-am folosit centura de siguranță până acuma în sensul să-mi salveze viața. Nici airbag-urile. Așa că de ce să le folosesc? Sunt inutile, nu se întâmplă nimic rău cu sau fără ele. Nu îmi dau seama dacă ești prost sau doar trollezi.
#105 NOU
vega
dar Johnson & Johnson? C-a aparut si asta, aprobat etc.
S-a vaccinat careva?
O murit careva? Vreau sa stiu sigur, daca sunt sanse ca, da, se moare. ( pe capete, eventual)
Soacra-mea nu s-a vaccinat.
#106 NOU
Stefan
Johnson&Johnson a fost aprobat ieri in UE. Mai dureaza pana ajunge prima persoana sa se vaccineze cu el.
Cu Johnson & Johnson se vaccineaza la greu in state. Am o nepoata acolo care s-a vaccinat cu asa ceva (e profesoara). A avut ceva reactii dar nu cine stie ce.
#109 NOU
miri
Acum am citi si eu stirea legata de moartea omului. Redau aici testul de pe Hotnews:
“A doua zi, pe 1 martie, în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanță, cât și în unitatea de primiri urgențe a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleași zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului.”
Stiti care este stirea de aici nin punctul meu de vedere? Faptul ca un om tanar cu infarct miocardic acut a fost tinut degeaba, sa moara, in grota aia comunista de spital din Tg. Jiu.
Intr-o tara civilizata ar fi ajuns la cardiologie unde sa ii puna stent sau sa ii desfunde artera, sau in Romania daca era ca si Busu veneau aia de acasa, ca la Craiova, sa il scape.
Aici e problema de fond, de la 8 pana la 21 era timp suficient sa fie salvat. Pacat!
#110 NOU
Radu
A facut stop cardiorespirator, pana a venit ambulanta era deja mort, manevrele de resuscitare se fac ca asa e procedura, dar sansele sunt zero. Pot sa-ti zic de un caz pe care-l stiu personal, omul a murit in pat, pana a vazut nevasta si a chemat salvarea era deja rece, si aia cand au venit s-au apucat sa resusciteze un cadavru rece ca asa au procedura.
#111 NOU
deea
@Radu – a facut stop cardiac la 8 dimineata, a murit la 9 seara. deci a stat 12 ore in spital. probabil ca avea sanse buna sa scape viu daca era dus la un spital decent, de specialitate.
#112 NOU
vega
N-am auzit nici un banc legat de vaccin, aia aia.
Romanii sunt hazlii si fac glume si cand sunt pe moarte.
Eu stau mai pe la tzara, n-am carciuma-n sat, pretenii sunt pe moarte, la ei acasa si n-au net,
astept si eu s-apara p-aci vreun glumet, sa zica si la inca memoria mea vrun banc.
Sa-l dau si eu mai departe.
N-aveti? N-aveti.
Va zic eu unu’?
Am auzit unu, romanesc rau.
Da’ …de-acuma maine.
Mi-e lene, foame, sete, nu-s vaccinat, si trebe sa-mi fac si tema la algebrica.
…..
auzi ba baete! o murit romanul din romani!
#113 NOU
anton
Nu mai bea de de la primele ore ale diminetii daca nu faci fata,mai omule..
#114 NOU
Hawkeye
Da, si era batran, deja avea 47 de ani. Cat ati vrea sa traiasca ?
#115 NOU
Tudor
Daca era politist deja vorbeam de un pensionar.
#116 NOU
gigi
@Webber
Intreb pentru ca mi se pare cam ieftin cel de la AstraZeneca si corelat cu reactiile adverse mai des raportate ridica niste semne de intrebare, adica ma duce la gandul ca au facut vaccinul asta asa mai la mișto.
Daca fac vinul Babanu 100 EUR fara sa modifice calitatea , nu cred ca oamenii il vor cumpara doar pentru ca s-a marit pretul.Ar putea merge un experiment de genul asta asa pentru distractie dar va fi de scurta durata.
Aici , chestia cu vaccinuri facute la nimereala, repezeala este mai complicata treaba.Este vorba de imunologie, biologie moleculara, chestii mai fine in comparatie cu vinul Babanu si cu urmari imediate mai nasoale.
#117 NOU
anda
este ieftin din simplu motiv ca oxford a conditionat astra zeneca sa nu faca profit din vaccin. sa fie accesibil ca si pret atat in tarile bogate, cat si in tarile sarace. is diabetica, vaccinata cu astra zeneca, astept rapelul in aprilie. sunt studii care demonstreaza ca az a redus spitalizarea si formele grave la batrani in peste 95% din cazuri, in timp ce pfizer are un procent de doar 85%.
#118 NOU
gigi
@anda
Da, ai dreptate , este unul din motivele pentru care este mai ieftin,este si mai usor de depozitat, manevrat, transportat ..etc , dar faptul ca mai multe tari au inceput sa refuze loturi de vaccin de la Astra Zeneca si ca au aparut reactii adverse te pune pe ganduri. Poate sa fie si un razboi comercial intre producatorii de vaccinuri.
Acum trebuie sa intelegem ca daca eu ca si companie fac un vaccin si investesc in el , atunci vreau si profit ca asa este construit capitalismul .Apoi vine Astra Zeneca-Oxford si face niste dumping pe motiv ca li se rupe sufletul de binele omenirii.Posibil ca idealistii de la Oxford chiar sa creada in asta dar tu vi cu un vaccin ieftin pe o piata Pharma in care inoata toti rechinii astia mari si feroce ca Pfizer, pai atunci trebuie sa te astepti la niste lovituri sub centura.
#119 NOU
nm.bradu
Din cate stiu eu asa au facut cu Chivas, whiskeyul. Erau in groapa acum multi ani si au adoptat strategia de a creste pretul si a se pozitiona premium (fara sa schimbe nimic la calitate). Au dat lovitura.
#120 NOU
Arhi
Chivas fiind o pocnitoare de whisky
#121 NOU
nm.bradu
@arhi exact
#122 NOU
Andi
Mă aștept să o rezolve în purul stil romanesc, nu mai notează batch number pe adeverință și aia e, stai fara griji
#123 NOU
muntean valentin
Duminica m-am vaccinat cu AZ si da am probleme cu inima
Cred ca pun nr de la salvare pe ecranul principal
#124 NOU
Arhi
tine ne la curent
#125 NOU
ap
Eu l am facut pe 17 feb si mi a dat in prima zi de dupa vaccin mai multe palpitatii decat in ultimii 15 ani. Si au tot continuat vreo saptamana dupa.
Am la pachet si o bicuspidie aortica. Fost la cardiolog facut ecografie ekg etc si aprent sunt bine. Da inca nu stiu ce sa fac cu rapelu doamne ajuta
#126 NOU
ppt
Exista posibilitati de a limita impactul dar nu le pot discuta online ca recomandari medicale. Nu stiu ce relatie ai cu cardio dar poate ar trebui a doua opinie daca tot ce a facut a fost sa-ti faca ecg si echo
#127 NOU
ap
Teoretic e un cardiolog bun. Ca si cel la care mergeam inainte. Practic n am mare incredere in niciunu ca sunt foarte relaxati in legatura cu anumite aspecte ale conditiei mele. Despre ce posibilitati vorbesti totusi @ppt?
#128 NOU
PPT
Despre terapie de specialitate cardio si modularea raspunsului imun. Dar dupa cum am spus nu am cum sa recomand asa ceva aici. O mare parte din efectele adverse ale vaccinului ar putea fi evitate, mai ales la rapel cand deja stii cam unde ar fi punctele slabe. Vaccinul prin faptul ca induce hiperimunitate are si efecte non-imune (cel mai simplu exemplu raspunsul febril sistemic, care poate conduce la deshidratare, cu alte efecte secundare). Pe de alta parte, palpitatiile ar putea avea si o componenta generata de starea ta psihica la momentul vaccinarii si mai putin de vaccinul propriu zis.
#129 NOU
ap
Merci @ppt. O sa incerc sa aflu mai multe de la doctori deapre ce ai scris aici.
#130 NOU
muntean valentin
Am o saptamana de la vaccin,nu am avut nici o reactie
#131 NOU
Alex
Nevasta mea a facut palpitatii dupa prima doza de Pfizer. Maine o are pe a doua si ii e cam teama. A facut temperatura (tremura cu doua paturi pe ea), i s-au umflat ganglionii la subtioara, si a avut palpitatii vreo trei zile.
#132 NOU
vega
cam cat e de scurta viata asttt
#133 NOU
krakatau
Exista si date oficiale in UK, dar nimeni nu vb despre ele.
De exemplu efecte secundare si decese de la pfizer:
În Austria, vaccinarea cu Astra Zeneca e suspendată momentan în urma decesului unui pacient și intrarea-n comă a altuia.
#137 NOU
Vasi
Străbunicul meu nu s-a vaccinat niciodată și a murit la 96 de ani fără sa sufere vreodată de vreo boală.
#138 NOU
gigi
Era bine sa avem toti organismul strabunicului tau, eventual era misto daca eram toti clone copiate dupa strabunicul tau.
Realitatea este ca suntem foarte diferiti ca genetica, mediu in care traim ..etc deci nu merg exemplele astea cu toate ca imi plac si mie. Inca sunt surprins sa citesc despre oameni de aproape 100 de ani care au trecut prin razboiul doi mondial, au bagat si lagar , mai au si gloante uitate prin ei dar uite ce la ce varste ajung in comparatie cu generatiile de dupa ei care pica ca mustele la 40-60 de ani.
#139 NOU
Arhi
confunzi exceptii cu generații
#140 NOU
gigi
In generatile nascute inainte de anii 1950 sunt mai multe exceptii , adica sunt mai multi oameni rezistenti ca sanatate in comparatie cu generatiile de dupa 1950 , asta si din cauza mediului din ce in ce mai poluat , a alimentelor burdusite cu tot felul de chimicale si multe alte cauze ale lumii moderne de dupa al doilea razboi mondial.
Bunicii si strabunicii nostri mureau de batranete , noi dam coltul mult mai devreme din cauza afectiunilor cardiovasculare, diabet, cancere de tot felul si alte chestii de genul asta.
Din nefericire noi astia din prezent suntem mult mai slabi ca si sistem imunitar si altele decat strabunicii nostrii.
Asta este o observatie personala , nu are valoare de adevar absolut.
#141 NOU
Arhi
vorbesti prostii cap coada. statistica se numeste stiinta pentru ca aia e, stiinta si are studii care arata fara tagada cresterea sperantei de viata. si daca nu ai vazut oameni de 90 de ani nascuti dupa 1950, motivul e altul
#142 NOU
ppT
Mai mult, lagarul i-a selectat pe cei mai puternici indivizi dpdv biologic. Pentru fiecare care a iesit pe picioarele lui din lagar, oare cate zeci/sute au murit ? Oarecum trebuie sa te astepti ca un supravietuitor din asta de 90-100 de ani sa fi trecut prin ceva foamete nasoala, lagar, venit in mers de la Cotul Donului, situatii din astea dure.
#143 NOU
gigi
Am vazut insa foarte multi nascuti prin anii 20 ajunsi la varsta asta de 90 sau macar 80. Cei nascuti in anii 50 din ce vad in jurul meu capoteaza cu succes la 60+, hai un 70 +, nici nu mai apuca pensia sau oricum nu prea trec de pragul de 70 de ani.
Noi , cei nascuti in anii 70+ , la fel, pe la un 50+, 60+ suntem in drum spre cele vesnice, deci ceva nu se leaga in statistica asta, sau asta este senzatia mea.
Posibil sa fie valabil situatia asta doar pentru societatile cat de cat dezvoltate unde avem exces de prea bine.
#144 NOU
Arhi
imi odihnesc cazul
#145 NOU
Matei
Si a murit de gripa?
#146 NOU
Skyler
Are dreptate Gigi aici, eu sunt nascut in 1990 si toti oamenii de care imi aduc aminte ca i-am intalnit, nascuti in 1920, aveau peste 80 de ani, fara exceptie. Ghiciti cati dintre cei nascuti dupa 1950 aveau peste 80 de ani? Niciunul. QED.
#147 NOU
Andrei G
@Vasi, cu siguranta si bunicul tau a suferit de anumite boli, macar spre finalul vietii, altfel nu ar fi murit.
Oricum, asa cum virusurile evolueaza, la fel evolueaza si metodele de imunizare. Daca acum 100 de ani era suficient sa iei o lingurita de miere, acum virusurile sunt mult mai contagioase si mult mai letale.
@gigi, cate persoane care au acum peste 90 de ani cunosti personal?
#148 NOU
John Temple
Bunică-miu din partea mamei face 90 ani anul ăsta. N-a fost în viața lui la medic.
Bunică-mea din partea lu’ taică-miu a murit la 86 ani, anul trecut. Sănătoasă tun.
Taică-miu, recte fi-su, a murit în 2017 la vârsta de 62 ani. Ăsta a avut două infarcte și diabet tip II în antecedente.
#149 NOU
gheorghe
Mulţumesc frumos pentru nepublicarea comentariului,care era destul de pertinent.Pace şi sănătate.
#150 NOU
anatati
După ce am citit azi mai mult și am discutat cu doi medici de încredere, dintre care unul infecționist chiar la V. Babeș, decizia merge spre 85-90% ptr vaccinare și cu Astra Zeneca. De unde zilele trecute era doar de 40%. Mai am ceva temeri, soțul nu are deloc. El e și persoana cu pricina la Astra. 🙂
Programarea e făcută pentru 24 martie, până atunci citesc experiențele tuturor; dacă le scrieți aici cred că toți suntem recunoscători. Eu una în mod cert.
#151 NOU
gigi
Eu sunt mare fan vaccinuri dar va spun sincer ca inca nu m-as vaccina cu Astra Zeneca-Oxford si cum so mai numi.
Nu am dovezi clare ca este de rahat vaccinul si nici nu am cum la nivel de pulete care comenteaza pe internet si ca ma dau cu rotile in sus dupa ce il fac dar nici lumea medicla nu are, sunt prea multe balbaieli. Inca se culeg date statistice, se trag concluzii, mai dureaza ceva pana sa se recunoasca daca este un fail.Totusi nu as vrea sa devin statistica intro ruleta ruseasca medicala…
Offtopic – cred că e ceva problemă cu un link de tip a href care nu a fost închis bine, că aici se duce linkul către app în partea de sus a paginii: arhiblog.ro/despre-arhi/
Linkul către app se duce în pagină până la primul a href întâlnit.
#153 NOU
Matei
The United Kingdom’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency has confirmed that, following the administration of 11 million doses of the AstraZeneca COVID-19 vaccine in its jurisdiction, reports of blood clots are no greater than expected
#154 NOU
Donna
Am fost ieri si l-am făcut la ora 14:00… În ciuda a toată nebunia din media. Azi dimineață pe la 4 m-am trezit cu o durere medie musculară şi durere de braț drept…nu mai rău ca în zilele când fac gradinarit intens Nu febră… Azi am dormit toată ziua în reprize… m-a luat o durere de cap destul de suparatoare pe la prânz.. După un parasinus şi un somn bun m-am trezit fresh . Tot mi-e somn dar atât… Nici nu se compară cu ce am trecut în noiembrie anul trecut când am avut Covid…Nu regret o clipă că l-am făcut şi sper să fac şi rapelul…
#155 NOU
Perkele
Eu am făcut Astra Giurgiu, lotul ăla cu 28 care e sub investigație, m-am simțit nasol că la o febră vreo jumătate de zi, m-am culcat și când m-am trezit eram ok, 8/10 would do it again
#156 NOU
vlad
vai, dar cum?!?! cum pai AstraZeneca e un vaccin super bun! nu asa era vorba?
cum era?
“Exact asta facem, noi ne vaccinam si vorbim in cunostinta de cauza. Tu?”
NOU
Să vă fie cu băgare de seamă, voi toți ăștia care nu vă duceți cu inima împăcată la vaccinare.
NOU
Idioti si incompetenti. E la ordinea zilei negarea oricarei chestii care se intampla. N-a murit nimeni de la vaccin, n-avem probleme cu tratarea ranitilor de la colectiv, nu exista bacterii in spitale, nu avem in tara lotul de vaccin interzis in alte tari, totul merge extraordinar de bine, vedeti-va de treaba voastra.
NOU
Am programare in 17 martie , (m-am ales cu Astra,ca altceva nu a fost), dar va jur ca am inima cat un purice..
NOU
Same here. Am pe 14, dar m-au pus pe ganduri ultimele stiri..
NOU
Am pe 31.03… Mi s-a dus tot avântul!
NOU
Idem și eu. 17.03, AZ, inima în chiloți.
NOU
Dacă e-n chiloți, e crăpată deja.
NOU
Dar unde-s vaccinurile de la Pfizer? Peste tot doar AstraZeneca. Nu vi se pare dubios?
NOU
alea sunt la superiori. parlamentari, militari, securisti
NOU
eu sunt programat in 15.03, ora 16:00, cu AZ.
vaccinurile de la Pfizer vin in luna aprilie. mai sunt Moderna in unele centre, astazi am reusit sa-l reprogramez telefonic pe tata-miu de pe AZ pe Moderna intr-un centru la 100km de Timisoara.
NOU
Te obliga cineva? anuleaza programarea si te re-programezi.
NOU
Nu-s nici parlamentar, nici militar, nici securist si azi am facut primul vaccin cu Pfizer.
NOU
@somebody – daca ai fost vaccinat vineri inseamna ca faci parte din etapa a 2-a a esentialilor, pt etapa a 3-a vineri abia au inceput inscrierile in orasele carantinate iar primele vaccinari vor incepe abia din 15 martie.
NOU
Vacinat cu Astra Zeneca ieri. Așa de rău cum m-am simțit in dimineața asta nu m-am simțit de cînd mă știu. O durere de cap intensă și puseuri de febră. Încă nu mi-a trecut. Dureri musculare și ale articulațiilor. Acum stau și mă gîndesc ce pățeam dacă mă confruntam cu virusul real.
NOU
Nu vreau să fiu înțeles greșit. Maine l-aș face din nou.
NOU
@Constantin: da, din grupa a 2a de risc: hipertensiv. Urmarit regulat platforma si asa am prins vaccinul.
NOU
@Nimeni, mulțumesc că ai scris experiența ta cu vaccinul. Până în 24 martie tot culeg informații. Am vorbit și cu doi medici și deși aveam temeri mari, decizia e deja la 85% ptr vaccinare chiar și cu Astra Zeneca.
NOU
Eu sunt programat pe 19.03.2021undeva la vreo 70km de casa
Vineri era la liber chiar la mine în localitate. Cel putin așa mi-a zis asistenta de la cabinetul medicului de familie, ca dacă vreau pot sa merg liniștit și să-mi fac AZ la 200m de casa. Am ezitat. Și încă mai ezit pentru data de 19.
Astăzi, în urma cu vreo ora Jumatate, era liber pe platforma la programări. Etapa 3. Am găsit cu Moderna undeva aproape de mine dar nu mă pot programa ca sunt deja programat în sistem. Așa-mi trebuie dacă m-a mâncat undeva sa sun și sa mă programez prin telefon. Mâine sun sa mă anuleze la AZ și îmi încerc norocul. AZ cred ca se mai găsește la o adică.
NOU
cu cat va “informati” mai tare , cu atat efectul nocebo o sa fie mai puternic la voi … just saying …
NOU
@Azimo
Asta este, ajutat de nocebo, mi-am schimbat vaccinul si am trecut pe Moderna. Ce ar fi trebuit să fac? Sunt genul care la febra 39 cad la pat si tremur ca o cârpă. Ma gandesc ca nu m-as simti foarte bine la vreo reacție mai serioasă de la Astra Zeneca. Posibil sa imi fie rau si de la Moderna, deși cei apropiați vaccinați cu acest vaccin nu au avut reacții notabile. Ca idee, din bula mea, doar 2 persoane au avut reacții adverse usoare la Pfizer si doar la rapel.
NOU
Hai ca e bine. Gheorghita incepe sa isi demostreze profesionalismul.
NOU
Prietena a facut luna trecuta si pe langa simptomele de frisoane si ușoară febra in prima zi, altceva nu a mai avut.
NOU
Chiar daca exista efecte secundare grave, nu insemna ca tota lumea este afectata. Ma bucur ca prietena ta a trecut cu bine de procesul de vaccinare/imunizare.
Insa asta nu exclude potentiale probleme la alte persoane.
NOU
Nu inteleg logica asta, orice eveniment de dupa vaccin e determinat de vaccin ? A bine, ca astia sunt idioti e altceva dar s-au vaccinat milioane pana acum, e imposibil sa nu fi murit unii dupa vaccin, poate la cateva zile, poate mai mult. Sigur, e posibil sa fie fix de la vaccin in cazul asta, de aia trebuie investigat, in rest speculatii poate sa fac oricine. Nici eu n-am incredere in ei dar ce altceva pot face ? M-am vaccinat fix cu AZ din lotul ala, eu si multi altii, n-am avut cine stie ce efecte secundare, putina febra, toate speculatiile astea fara nici o dovada imi induce si mie si multora o oarecare reticenta. Mi se pare ca se saboteaza unii pe altii, nici nu mai stiu ce sa cred.
NOU
Avand in vedere ca e un vaccin nou, pentru care inca nu se cunosc toate efectele secundare, dovada pagina de raportare a acestor efecte, m-as fi asteptat ca cineva sa fi luat decesul asta mai in serios si sa comunice transparent: Da, oameni buni, o persoana a murit dupa ce a fost vaccinata, am inceput o investigatie serioasa, am pus pe pauza vaccinarea cu acel vaccin, vedem ce s-a intamplat, apoi puteau anunta ca rezultatul anchetei nu a gasit nici o relatie de cauzalitate, totul e sigur, se reia vaccinarea.
Cum au facut astia? La inceput au ignorat complet decesul, n-au zis nimic, apoi s-au balbait referitor la vaccinul pe care l-a facut, acum recunosc ca a fost lotul pe care si Italia l-a interzis, practic ei doar reactioneaza la ce li se intampla, nu au nici o clipa initiativa, daca nu se trezeau alte tari ca e posibil sa fie o problema, ii durea in cur, puteam sa murim toti, ei si-au facut treaba si au vaccinat, mai merita un spor de performanta, o pensie linistita.
NOU
exact!
NOU
Si tu ai dreptate. Doar ca nimeni nu face publice statistici comparative de genul:
– din grupa A de varsta si de probleme de sanatate mor in general X% persoane in fiecare luna
– din aceeasi grupa A de varsta si de probleme de sanatate, dupa ce au facut vaccinul au murit Y% persoane
Si apoi sa compare procentele. Daca dupa ce te vaccinezi, procentul de decese creste, atunci ai un indiciu ca vaccinul nu este foarte bun si ca ar trebui studiat suplimentar.
NOU
Unknown, sa zicem ca iti place vinul rosu, tie si altui bilion de oameni.
Dar tu ai probleme cu inimioara. Dupa un chef mic, iti sta ceasul si nu te mai trezesti dimineata. Decesul a fost sau nu cauzat de consumul de vin?
NOU
@Ensi – vinul s-ar putea sa fie cireasa de pe tort, branciul venit pe un fond de sanatate prost care te arunca in prapastie.
De aia fiecare boala are contraindicatiile ei. La boala de inima n-ai voie efort/alcool/tutun, la diabet n-ai voie zahar si paine, la hipertensiune n-ai voie sare. Nu inseamna ca o sa te omoare instantaneu ce ai fumat o tigara sau ai baut un pahar de vin, dar contribuie la agravarea starii si la un moment dat pot fi si fatale.
Asta as fi vrut si eu la AstraZeneca. Din toate cazurile de pana acum se pare ca favorizeaza producerea cheagurilor de sange. Ar fi trebuit sa cerceteze de ce apar, care sunt bolile care in combinatie cu vaccinul predispun la formarea cheagurilor si la final sa iasa cu o decizie – AstraZeneca nu e indicat celor care au X Y si Z boli. Nu sa bage capul in nisip si sa spuna ca e safe pentru toata lumea
NOU
Perfect de acord, Dan. Eu argumentez vizavi de misto-ul etern “nu are nici o legatura” si motivarea furnizata de Unknown. Intre “nu are nici o legatura” si “exista o legatura cauzala indirecta” este o diferenta uriasa care tine de diagnosticul preventiv pe care il observ ca fiind inexistent
NOU
Da clar, hai sa nu mai facem nici un vaccin ca cineva undeva sigur a murit fix dupa. Care e propunerea voastra mai exact ? Sa oprim complet vaccinarea ? Agenda e setata de altii care vor sa impinga fix un vaccin sau altul, in cazul Pfizer au fost 21 de morti intr-un timp scurt si n-am vazut atata tam tam ca nah probabil sunt mai puternici mediatic. In cazul Moderna chiar ieri a murit cineva din Romania fix dupa vaccin. Ignoram restul si o dam cu AZ in continuare ? E o isterie bazata pe fix nimic, au fost raportate 30 cazuri (fara absolut nici o dovada ca au legatura cu vaccinurile) la mai mult de 5 milioane de vaccinari in Europa, nu mai vorbesc de UK unde au fost vaccinati mai mult de 10 milioane. Hai sa tragem concluzia ca cel mai probabil daca ai o anumita boala, orice vaccin s-ar putea sa agraveze problemele si sa nu ne mai agitam degeaba in discutii gen windows vs apple. Suntem doar pioni oricum intr-un razboi pentru bani si cota de piata intre corporatii in care unii joaca murdar.
NOU
Acuma nu vreau eu sa fiu gica contra dar in RO mor zilnic vreo 15000 de oameni din diverse cauze. Daca ai facut vaccin, ar trebui sa ti se interzica sa mori vreo saptamana doua, ca sa nu se spuna ca e din cauza vaccinului?
NOU
alo, 15mii pe zi? alooo?
NOU
cati oameni trebuie sa moara imediat dupa vaccin ca sa nu fie considerat coincidenta?
NOU
Cred ca ar trebui discutat in procente, nu in valori absolute.
Important este ce procent din cei 1,3 milioane de cetateni vaccinati au decedat raportat la procentul total de decese din Romania in aceeasi perioada.
NOU
daca mor 10 oameni de infarct dupa vaccin, nu mai discutam in procente deloc. viata unui om nu e un procent statistic
NOU
15000 mii/ zi, adica peste 5 milioane/an ??!!!!! Anul trecut cand au murit cei mai multi romani de la al 2-lea razboi mondial incoace au murit aprox. 330 de mii adica mai putin de 1000/zi.
NOU
Si daca in aceeasi perioada in care au murit 10 oameni dupa vaccin au mai murit 100 de oameni care nu au fost vaccinati (si nu au avut legatura cu Covid) ce concluzii putem sa tragem?
Ca este mai safe sa te vaccinezi? Sau ca poate cele 10 decese nu au avut neaparat legatura cu vaccinul?
Nu spun nici o secunda ca viata unui om este un procent statistic, spun doar ca exista posibilitatea ca decesul respectiv sa nu aiba legatura cu vaccinul.
NOU
e posibil sa nu intelegi ce spun, iar argumentatia ta e ilogica. dar daca in acea perioada se fut 3 caini, ce concluzie tragem?
NOU
Alo da 🙂 My bad, e vorba de vreo 15.000 pe LUNA. Dar acu am chiar am covid, ma dor ochii in cap si scriu si de pe telefon, asa ca fie-mi iertat typo-ul.
My point stands, daca mor mii pe luna si noi vaccinam mii pe zi, eventual o sa fie oameni care mor imediat dupa vaccin.
Sunt total de acord ca nu e ok sa o ardem doar in statistici si totul trebuie investigat si comunicat impecabil, pentru ca si o singura viata de om conteaza. Dar nici sa tragem concluzii inainte de investigatii nu e ok.
NOU
oh fuck. sanatate, man
NOU
Dacă decesul a avut loc după efectuarea vaccinului e obligatoriu să se facă o investigație pentru a vedea dacă există o legătură de cauzalitate între cele două evenimente, indiferent de cauza decesului – infarct, atac cerebral sau accident auto.
NOU
Pe de alta parte, traim in Ro unde a trebuit sa sun la 3 DSPuri diferite ca sa aflu rezultatele testelor, apoi m-au sunat sa ma intrebe unde e carantinata fetita mea de 1 an si daca locuieste singura :)))
NOU
ahahahahahhahahaha:$)))))
NOU
>>daca mor 10 oameni de infarct dupa vaccin, nu mai discutam in procente deloc. viata unui om nu e un procent statistic
Ba da, fix asa se pune problema pentru orice medicament – raportul risc beneficiu.
In cazul asta cu cifre scoase din burta:
– riscul sa mori de covid este de 10%
– riscul sa mori de la vaccin este de 0.01%
– riscul sa mori de covid chiar daca ai facut vaccin este de 2%
E ca centura de siguranta daca vrei, salveaza vieti dar si omoara tinandu-te captiv in masina care arde, dar beneficiul e mult mai mare decat riscul.
NOU
Pe de-o parte imi vine sa zic, da frate, e o situatie ingrata. Moare cineva dupa ce a facut vaccinul, ce faci? Opresti tot procesul de vaccinare pana stabilesti daca exista vreo legatura? Daca unii isi rateaza sansa la vaccin, fac Covid si mor, iar tu stabilesti ca oricum decesul initial n-avea treaba cu vaccinul?
Pe de alta parte citesc ultimul mesaj al lui Gabi si-mi vine sa-mi bag pula, ca oricum n-ar fi nicio diferenta cu incompetentii astia…
NOU
Mno, nu stiu ce sa zic, in uk s-au vaccinat peste 20 de milioane de oameni, majoritatea cu astra zeneca, si nu au fost semnalate probleme de coagulare sau infarct dupa vaccin. Clar ca trebuie precautie la un vaccin, dar nici in extrema cealalta nu cred ca e cazul sa picam.
NOU
Daca se aproba, tin aici jurnal de covid inginerinafrica.blogspot.com/2021/03/jurnal-de-covid-aventuri-cu-dspul.html
NOU
sigur
NOU
Sunt 5 milioane de vaccinati, sa fim serioși.
Dacă aduni 5 milioane de oameni si le dai cate o guma de mestecat e imposibil sa nu moara câțiva dupa guma aia (statistic). Inseamna ca guma e de vina? Englezii is retardati ca isi vaccineaza toata tara cu astrazeneca?
NOU
@Mihai
Englezii nu sunt un etalon la faze de genul. Ei au 2 societăți paralele. Elitele, old money șamd, și *ulimea.
Trebuie căzut ce bagă în ei elitele, nu populația generală.
Mimează democrația și libertatea foarte bine dar nu e nici pe departe. Discutăm totuși de țara unde poți fi arestat pentru comentarii pe bloguri, twitter, etc.
Probabil de asta se înțeleg așa bine cu rușii, au aceleași apucături.
NOU
pai ala avea alergie la ace. avea si bicuspid aortic valve in nara stanga, era nemancat si mai si bause.
NOU
si, cel mai grav, era si bugetar
NOU
Therefore, ori pfizer/moderna, ori nimic. Asta e, m-o lua a doua oara covrigu’, nu ma sperii. Prima data a fost doar o mahmureala crunta (+lipsa gust/miros 5 zile)
NOU
tu și nevastă-mea! are azi cu AZ dar nu va onora (bine, a luat și o viroză de la fetiță); așa că, după un telefon la centru, am decis să-i iau eu locul (programarea mea de drept este peste 2 săpt); mă mîndresc cu o veche și duioasă cardiopatie, o banală hipertensiune precum și ușor supraponderal; nu comentez des da’ dacă nu mă vedeți în următoarele zile…
NOU
Astept cu interes urmatoarele comentarii de la costicamusulmanu.
NOU
Daca simptomele au fost severe azi ar trebui sa fie ziua in care-si revine.
NOU
Daca avem medici printre noi, as fi curios de răspunsul la următoarea întrebare: infarctul este posibil in cazul in care coronarienele sunt curate? Daca da, in ce situație?
NOU
Da! Cauza principala in acest caz este formarea unui cheag de sange in inima (de obicei din cauza unor tulburari de ritm sau alte anomali) care apoi odata cu fluxul de sange poate ajunge teoretic oriunde in corp, inclusiv in arterele coronare.
NOU
Infarctul apare cand aportul de sange printr-o coronara destul de importanta este redus pentru un timp suficient (15-20 minute minim) cat sa moara celulele musculare din cauza lipsei de oxigen. Fluxul de sange este redus prin blocarea vasului cu un obstacol -ex ateroscleroza -sau prin spasm coronarian – sindrom kounis ca exemplu. In efort sau alte situatii cand creste necesarul de oxigen al inimii, conditiile pt ischemie/infarct sunt mai usor de atins. De asemenea atunci cand capacitatea sangelui de a transporta oxigen este scazuta – ex anemie.
NOU
Embolie gazoasa coronariana, angina vasospastica (Prinzmetal) in varianta prelungita. Deci da.
NOU
Pff! Eu mi am facut un ekg, de frica :)))), pana mea. Ieri am fost si am vorbit cu dra care mi “vede” carotidele anual, mi a zis ca nah, la rapel pot face mai nasol decat am facut la doza initiala.
…..cacumvine…….macar nu am fost vaccinata din lotul problema, pana acum. Fuck!
NOU
Nu ca as avea ceva cu AstraZeneca dar am auzit numai lucruri bune despre Pfizer. So…
NOU
nu că voi ca să te sperii da’ vorbeam ieri cu un ATI-st (vaccinat cu AZ din cauză de excipienți problematici la pfizer) care-mi zicea: “cu cît un producător e mai mare, cu atît mai bine ascunde lucrurile pe care nu vrea să le comunice”…
NOU
Eu am fost vaccinat cu lotul ala de AstraZeneca in 28 feb. N-am patit nimic. Clasicele reactii adverse de febra si frisoane vreo 2 zile.
NOU
Aceeasi data, acelasi vaccin, lot diferit de cele suspecte. Doar durere musculara post-inoculare, temperatura n-a depasit 37°, fara frisoane. Doar ceva somnolenta, dar pt aia am si alte explicatii posibile.
NOU
Fix la fel ca toate stirile de gen.
Vazusem mai demult un articol care incepea cu “n-avea alte probleme” si care continua cu “prietenii il stiau ca are probleme la plamani” despre aceeasi persoana!
NOU
Avusese probleme cu plamanii, mai exact, acum vreo 20 de ani, cand i-a fost scoasa o parte dintr-un plaman.
NOU
Vezi raportul zilnic de pe Hotnews, legat de numarul de decese raportate in ultimele 24 de ore.
In 90% din cazuri aveau comorbiditati, iar la restul aveau peste 60 de ani SI comorbiditati.
Din an in pasti se mai curata cate unul de la cytokine storm.
NOU
Ei n-au niciodata nimic… vin la spital, ii intreb ce boli mai au: “nimiiiic, sunt sanatos tun!”; da’ ce pastile iei? Si incepe si insira vreo 10 pastile, dintre care 2 pentru diabet, 5-6 pt inima si tensiune, restul pentru colesterol, ficat etc. dar ei sunt sanatosi si n-au nimic. Sau varianta B: sunt sanatos tun dar nici sa ma caut n-am fost si ii gasesti cu atatea ca nu ai loc la diagnostice secundare sa le scrii pe toate.
Revenind la vaccin: mimetism covid bun vad ca are AZ, inclusiv pe partea de coagulare… trist cum au manageriat chestia asta cu decesul omului respectiv si lotul care ba nu e, ba e, stim de mult ca atata pot, nu e ca si cum aia de sus sunt prea-luminati… bafta celor care va vaccinati cu AZ, daca va stiti cu coagulopatii sau ateroscleroza, mai bine va ganditi de doua ori si cereti pfizer/moderna (daca s-o putea, am inteles ca nu e pe alese…)
NOU
@Sky, daca e vorba de cel pe care spuneai ca il cunosti, te cred (desi ma gandesc ca doi plamani intregi i-ar fi putut da un avantaj mai mare).
Oricum si fara cazul asta sunt multe stiri despre cei care aveau comorbiditati, dar scrie mic si mai pe la final, poate nu observam.
NOU
@Blackangel, eu în general mă consider sănătoasă și dacă mă întreabă cineva zic la fel. Pt că toate problemele mele sunt sub medicație și sub control.
Dacă însă mă întreabă un medic, nu-i ajung spațiile din fișă c-o iau de la calendele grecești, de la operația de ptoză palpebrală de la 5 ani.
Iar la alte intrebări: “nu, din câte știu eu”
Comentariul tău mi-a adus aminte că trebuie să pun o chestie nouă pe listă. 🙂
NOU
Aseara cand ghiorghita si catu faceau turul televiziunilor ca sa linisteasca populatia,mi-am adus aminte de celebra imagine cu ceausescu si leana in balcon: “Alo tovarasi, stati linistiti la locurile voastre”.
NOU
Ca sa punem in perspectivă, populația e atât de panicardă și manipulabilă încât dacă le-ar spune că a murit unu de la vaccin (din milioane, dar ce contează) nu și-ar mai face nici dracu vaccinul ăla
NOU
@Flat Urmareste azi locurile libere la centrele unde se administreaza AZ pe vaccin.live
NOU
Na, eu mă vaccinez marți cu Pfizer sau Moderna, am programare făcută de aproape 1 lună jumate. Dar pe soț l-am programat pe 24 cu Astra Zeneca fiind în zonă carantinată, am putut să-l programez.
Acuma cum luăm decizia dacă să se vaccineze sau să mai aștepte ceva luni până când poate vor suplimenta producția la Pfizer/Moderna și vor fi mai accesibile? Ar putea dura și un an. Plus că dacă m-aș fi vaccinat eu cu Astra ar fi fost mai ok, dar un bărbat două zile cu febră și frisoane… Știu, veți zice că un bărbat cu covid e și mai rău. Și e adevărat și asta. Decisions, decisions.
Anyway, pe mine cel mai tare mă deranjează la Astra eficacitatea care nici măcar declarată nu-i prea grozavă.
NOU
Nu fii proastă. Mergeți și vă vaccinați. Cu orice vaccin găsiți.
NOU
@Velu, kindly fuck off.
NOU
Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.
NOU
Ce vrei sa spui cu asta?
NOU
@miri sustine ca persoanele tinere si fara comorbiditati nu o mierlesc de la covid, pe cand la AZ e un pic ca la loterie, mai trece cate unu in imparatia celor drepti
Sper ca te multumeste raspunsul, ca risc sa ma acopar de injuraturi cand trece asta sa-si vada comentariile
NOU
@miri – vreau sa spun ca daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala, in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.
Si bonus sa mai nimeresti si vreun vaccin gen AZ, in urma caruia sa ai efecte adverse neplacute.
Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.
Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.
Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.
NOU
geez – @cetin, cat mai continua sirul asta de comentarii ale lui Dragos? Nu exista articol in care sa nu aiba 10-15 comentarii, multe aberatii si certuri inutile – un Cancan de prost gust.
NOU
@Cetin, citez dintr-un articol de-al tau de acum cateva luni:
“Nu accept comentariile pesediștilor și a celor care cred în teoria conspirației și încearcă să o împărtășească celorlalți, ei fiind vizibil niște analfabeți care înțeleg aRMN și cam orice din chimie, biologie și medicină de la prima oră a dimineții. E un obicei pe care îl am de mulți ani, una din intențiile mele este de a-mi educa cititorii, inclusiv cei care ajung aici din întâmplare, așa că nu voi lăsa niciodată să treacă asemenea mizerii, care pot muta o minte mai slabă. Cum ziceam, nu toți au dreptul la exprimare publică, nu toți au dreptul de a li se respecta opinia, cât timp opinia lor e un căcat cules de pe net, nu sunt adeptul democrației și nu mă interesează niciun fel de interacțiune de genul.”
NOU
@Dragos
“Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.” [citation needed]
“daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse” – deci conditia nu este sa fii sanatos, ci sa te consider sanatos, am inteles. Multa logica. Also, [citation needed] pentru pasajul asta
“si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala” – riscul si-l calculeaza fiecare, dar si in aceasta situatie, [citation needed]. Poate pentru tine riscul de care vorbesti e sa nu mori, dar pentru altcineva, riscul este sa nu ramana cu probleme la nivel pulmonar, cardiac, etc., si daca a fost asimptomatic.
“in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.” – ca sa citez din vali de peste gard, i got nothing.
“Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.” – adica sa fie bine, sa nu fie rau. In truisme putem sa o ducem toata viata, dar nu ne protejeaza in fata complexitatilor vietii.
“Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.” – [citation needed]
“Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.” – deci in situatia asta nu mai umflam cururile alora de la Pfizer si AZ
NOU
„Aparent e mai riscant sa te vaccinezi cu AstraZeneca decat sa te infectezi pe cale naturala, daca nu ai comorbiditati.” [citation needed]
Daca sunt bine mersi si nu ma vaccinez, nu exista niciun risc sa am efecte adverse de la vaccin, pentru ca nu a fost niciun vaccin.
„daca te consideri relativ sanatos si nu ai o suta de ani, beneficiile vaccinarii pentru tine sunt foarte reduse” – deci conditia nu este sa fii sanatos, ci sa te consider sanatos, am inteles. Multa logica. Also, [citation needed] pentru pasajul asta
Diferenta intre sa te consideri sanatos si sa fii sanatos o reprezinta un set de analize complete la 12 luni. Niciodata nu te vei putea baza 100% nici pe ele, dar sincer, pot trai fara paranoia covrigului bine mersi, prin urmare nu am niciun motiv sa ma vaccinez.
„si ca la fel de bine iti poti asuma riscul extrem de redus al unei infectii pe cale naturala” – riscul si-l calculeaza fiecare, dar si in aceasta situatie, [citation needed]. Poate pentru tine riscul de care vorbesti e sa nu mori, dar pentru altcineva, riscul este sa nu ramana cu probleme la nivel pulmonar, cardiac, etc., si daca a fost asimptomatic.
Aia e, ghinion. Sa se vaccineze pana le sare basca, din partea mea. Sunt doar opinii personale. Daca unii stau constant cu drobul de sare pe dulap, mi-e mila de existenta lor.
„in loc sa contribui la masa de oi care le fac curul mare alora de la Pfizer si AZ si la politicile discriminatorii si revoltatoare de genul unor asa zise certificate/pasapoarte covid.” – ca sa citez din vali de peste gard, i got nothing.
Well, sunt convins ca nu acelasi lucru il pot zice aia din CA-ul Moderna, sau investitorii lor, care si-au inzecit averile intr-un an.
„Adica o viata tihnita si fara complicatii inutile, e ceea ce recomand, pur personal.” – adica sa fie bine, sa nu fie rau. In truisme putem sa o ducem toata viata, dar nu ne protejeaza in fata complexitatilor vietii.
E foarte bine, nu e nimic rau, multumesc de intrebare. Pentru complexitati, usa la progresisti/cei carora “le pasa” e la etaj, prima pe stanga. Sau dreapta. Whatever.
„Eventual un test bun de antigeni, care sa-ti zica daca nu cumva ai fost deja bolnav, caz in care chiar nu ai niciun motiv sa te vaccinezi.” – [citation needed]
Google “icg antigen tests”. Daca ai fost bolnav si nu te-a luat dracu, sansele sunt ca a doua oara sa fii cel putin la fel de ok. Ca la o raceala pe care o iei in mod repetat. Dpdv birocratic, pe certificatul ala de vaccinare vor fi mentionate vaccinarile, testele de anticorpi si cele PCR. Deci fara vaccin dar cu antigen/pcr, vei putea calatori bine mersi.
„Evident, daca te afli in grupele de risc, vaccinarea nu e o optiune, ci obligatorie, asta daca nu vrei sa calci in lumina ca un prost.” – deci in situatia asta nu mai umflam cururile alora de la Pfizer si AZ
Cei din grupele de risc sunt 0.ceva la suta din populatia generala. Cei care sunt din grupele de risc si se si infecteaza sunt inca X% din primii. Iar cei care mor dupa ce au fost in grupele de risc si s-au si infectat sunt inca X% din a doua categorie. In final, cei care se mai si vaccineaza sunt…you got the point. In principiu, daca s-ar vaccina doar cei din grupele de risc, incasarile pe vaccinuri ar fi un mizilic. O piscatura pe curul ala mare al Pfizer.
In concluzie, fiecare face ce vrea, in functie de nivelul de risc pe care si-l poate asuma.
Eu, repet, personal, Dragos, nu vad niciun motiv sa ma vaccinez, si o voi face doar daca astia nu ma mai lasa sa ies din tara nevaccinat. Voi injura, ma voi vaieta, si ma voi vaccina, si aia e.
Insa sa ma convingi ca e musai sa ma vaccinez, in conditiile in care nu am o reala nevoie de vaccinul respectiv – slabe sanse, pentru ca nici “nu imi pasa” (a se citi ma doare fix in cur de restul, bunicuti si grasi laolalta, la fel cum nu ii doare pe ei de mine cand ma sufoca zilnic cu cacatul asta anti-covrig), nici nu halesc progresisme sau influensari, din principiu, la fel cum nu halesc nici genul Olivia Steer sau Sosoaca.
Fac parte dintr-o minoritate centrista foarte selecta si redusa ca numar, si intentionez sa raman aici, intre bolnavii psihic speriati de covid si bolnavii psihic speriati de chipurile 5G si moarte subita de la vaccinul anti-polio.
In zilele in care toti iau o tabara si se bat, uneori la propriu, pentru propriile convingeri, si pentru a-i convinge si pe restul, uneori tot cu forta, eu aleg sa fiu Elvetia.
NOU
@dragos
Dar sper ca stii ca prin vaccin dobandesti imunitate garantat iar prin infectare, nu mereu. Eu am cazuri in familie si doua cunostinte: cu cat duci boala mai usor pe picioare cu atat sansele sa dobandesti imunitate naturala sunt mai scazute.
Efectul advers este ca din cauza bolii recomandarea este sa nu te vaccinezi mai repede de 7-8 sapt de la final carantina. Dupa 1 luna de la carantina faci testul de imunitate. Acestor 5 persoane le-a iesit imunitatea fie negativa fie pozitiva dar nivelyl e atat de scazut incat doua dintre ele au si primit recomandarea medicului sa se inscrie urgent la vaccinare.
In plus, boala e documentat ca lasa sechele in multe cazuri (3 din 5 in cazul alor mei). Vaccinul nu este documentat (inca) ca ar avea efect advers. Restul e panica massmedia si multa prostie en masse.
In locul tau as fi mai rezervat cu afirmatiile.
NOU
@venom singurul motiv pentru Cancan ar fi acela in care te bagi in seama neinvitat si te smiorcai despre altii care nu iti impartasesc opiniile.
Sau cand ii jignesti pe altii in mod gratuit, tot pentru ca nu iti impartasesc opiniile.
Tu din care categorie faci parte ?
“Nu il mai lasa pe Dragos sa comenteze, pentru ca nu imi place sa citesc ce are de zis pe orice subiect :((((((”
:insert “leave Britney alone” meme here:
Te tzuc pe frunte, sa ai un weekend frumos si sanatos.
NOU
Bun, deci nici un argument bazat pe cifre sau pe studii.
Eu nu incerc sa te conving pe tine. Esti baiat mare, poti sa iti iei singur deciziile pentru tine. Dar internetul este vast si oamenii tind sa ia de buna ce e scris pe el. Voiam doar sa arat ca argumentele tale sunt subiective, nu obiective. Si fiecare ar trebui sa se documenteze pe argumente obiective inainte sa ia decizii, nu sa citeasca ceva, undeva, pe internet, indiferent ca e el Dragos sau Webber.
NOU
“internetul este vast si oamenii tind sa ia de buna ce e scris pe el.”
Prin afirmatia asta induci doua chestii:
a) ca “oamenii” sunt atat de prosti incat au nevoie sa citeasca opiniile unui Dragos de pe un blog ca sa decida ce sa faca in continuare.
b) ca opiniile care nu sunt conform normei general acceptate ar trebui cenzurate sau sterse, in linie cu un fel de “cancel culture” spre care inca sper ca nu ne indreptam (asa de accelerat).
Pentru mine e simplu. Personal, nu vad avantajele vaccinarii pentru cea mai mare parte a populatiei.
Uneori nu e nevoie de cifre si argumentatii pentru absolut orice, pentru ca s-ar putea sa cadem in cealalta extrema, unde ii ai pe unii care iti impun sa stai in casa dupa 9 seara sau sa porti o masca in timp ce alergi printr-un parc, singur.
Adica nu tot ceea ce pare “logic, de bun simt, nedocumentat pana la infinit” e neaparat fals/gresit, la fel cum nu tot ceea ce spun “specialistii epidemiologi” e neaparat util/justificabil/masurabil.
Inca o data, ma ierti pentru ceea ce scriu, pur si simplu incerc sa ma detasez cumva de toata nebunia cu covidul din jur, neluand apararea niciunei dintre taberele active si bine cristalizate.
Si insist pe partea cu vaccinarea pentru cei care se stiu in categoriile de risc. Chiar si pentru cei care nu se stiu, i-as sfatui sa isi faca un set de analize generale, ca sa se asigure.
E ceea ce i-am sfatuit si pe parintii mei, si pe singura bunica ramasa.
Sa se protejeze, sa evite deplasarile absolut stupide in spatiul public (si atunci cu masca), sa se programeze cat mai urgent pentru vaccinare.
Dar si sa se relaxeze, sa nu stea cu stres, sa se bucure de viata in limitele impuse de catre autoriati, si, cel mai important, sa nu se uite prea mult la posturile TV generaliste (nici la Antene, nici la Digi24).
Principiile astea nou vehiculate de tipul “ce ai de pierdut daca te vaccinezi/crede si nu cerceta” mi se par extrem de nocive, e ca si cum m-ai incuraja sa fiu o oaie credula pana cand va fi prea tarziu sa recuperez o viata in “noua ordine”.
NOU
@Dragos imunizarea prin vaccinare dureaza mai mult fata de imunizarea naturala, nu stim clar care sunt efectele adverse ale vaccinurilor dar stim ca o parte dintre cei care se imbolnavesc natural raman cu sechele si daca te vaccinezi nu ajungi in spital in schimb stim ca o buna parte din bolnavi ajung in spital.
Foarte multi suntem nervosi si frustrati fiindca stilul nostru de viata a fost schimbat fortat iar cand vine cate unul ca tine care are o parere ce ar favoriza prelungirea pandemiei sarim la gatul lui. Tampenia asta se incheie fie prin vaccinare in masa, fie prin imunizare naturala in masa. In primul caz riscurile sunt minime iar in al doilea caz pierderile ar fi mari. O imunizare naturala in masa ar inseamna ca multi oameni o sa moara fie direct de covid fie fiindca sistemul medical o sa fie suprasolicitat. Nici nu stiu daca este posibila o imunizare naturala avand in vedere restrictile si recomandarile autoritatilor, ceea ce inseamna ca o sa traim urmatorii ani in stare de alerta/urgenta.
NOU
Parerea mea nu este sa se prelungeasca pandemia.
Parerea mea a fost de la bun inceput ca acest tam-tam nici nu ar fi trebuit sa existe.
Parerea mea este ca toate masurile restrictive, inclusiv purtatul mastilor, ar trebui ridicate imediat si in mod permanent.
Cine crapa, crapa, cine vrea sa se vaccineze, sa se vaccineze, fiecare sa isi asume responsabilitatea pentru propriul destin, si sa ne mai scuteasca dracului cu tot cacatul asta.
NOU
S-au inversat rolurile.
Acum astia care mor de la vaccin erau “batrani sau aveau comorbiditati si mureau oricum”.
Sper sa prind unul din vaccinurile bune..
NOU
Cum e ala de la Pfizer dupa care au murit 23 de oameni „batrani sau aveau comorbiditati si mureau oricum” ? Sau ala de la Moderna unde ieri a murit cineva din Romania fix dupa vaccin ? Sigur au zis ca n-are nici o legatura, ai mai auzit ceva de atunci ? Bafta, asa e cand ai bani, poti ascunde orice oricand, perceptia e totul.
NOU
comentacii.ro/am-fost-vaccinat-la-8-dimineata-cu-doza-din-lotul-interzis-in-italia-la-2-noaptea-deja-eram-cazat-la-upu/
NOU
In sfarsit, o stire de calitate dintr-o sursa de calitate.
NOU
Nu stiu de ce, dar am asa o vaga senzatie ca toate chestiile care tin de logistica campaniei de vaccinare – gen cate bucati au intrat, ce numar de lot, cate vaccinuri din lotul X s-au dus in centrul Y etc etc. sunt introduse manual in Excel de ceva tanti/nene si se plimba fisierele alea dintr-o parte in alta de la centru in teritoriu si inapoi.
NOU
Ce parere aveti de asta ? :
Oxford – AstraZeneca: 1,78 Euro
Johnson & Johnson: 8,50 Dolari
Sanofi-GSK: 7,56 Euro
CureVac: 10 Euro
Pfizer – BioNTech: 12 Euro
Moderna: 18 Dolari
Asadar Oxford – AstraZeneca: 1,78 Euro, un fel de Babanu pentru vinuri…
NOU
La prima vedere asa pare dar nu poti sa stii care este costul real si din ce este compus.
NOU
Asa, problema consta in ce anume? Avand in vedere ca tot deal-ul de la inceput a fost cunoscut. Costul de vanzare este costul de productie. Au fost finantati de la inceput pentru cercetare. Daca brusc babanu costa 100 EUR, il face dintr-odata un vin mai bun?
NOU
Daca ce ai postat sumt costurile de achizitie in cadrul UE, ele depind f mult de anumite clauze contractuale gen cine acopera despagubirile pt efecte adverse nasoale. Nu are treaba cu calitatea vaccinului
NOU
Hai sa nu exageram, eu , sotia, si foarte multi cunoscuti din anturaj s-au vaccinat cu astra zeneca (ca asta era disponibil pentru categoria noastra), si in afara de efectele secundare (pe care numai unii le-au avut), nu are nimeni nici pe naiba, si oricum, gandul ca facem si tura 2 in aprilie si apoi putem sa umblam prin Europa bate orice teama.
NOU
Si eu cunosc multi din anturaj plus membrii din familie care au facut covid si nu au avut nici pe naiba.
Asta inseamna ca este covidul sigur si ar trebui sa-l fac?? :))
NOU
@Adrian.M nici eu n-am folosit centura de siguranță până acuma în sensul să-mi salveze viața. Nici airbag-urile. Așa că de ce să le folosesc? Sunt inutile, nu se întâmplă nimic rău cu sau fără ele. Nu îmi dau seama dacă ești prost sau doar trollezi.
NOU
dar Johnson & Johnson? C-a aparut si asta, aprobat etc.
S-a vaccinat careva?
O murit careva? Vreau sa stiu sigur, daca sunt sanse ca, da, se moare. ( pe capete, eventual)
Soacra-mea nu s-a vaccinat.
NOU
Johnson&Johnson a fost aprobat ieri in UE. Mai dureaza pana ajunge prima persoana sa se vaccineze cu el.
NOU
auzisem ca-i aprobat de FDA, ca-i pe vine. Nu stiam ca inca nu a fost vaccinat NIMENI.
www.jnj.com/johnson-johnson-covid-19-vaccine-authorized-by-u-s-fda-for-emergency-usefirst-single-shot-vaccine-in-fight-against-global-pandemic
de urmarit
NOU
Cu Johnson & Johnson se vaccineaza la greu in state. Am o nepoata acolo care s-a vaccinat cu asa ceva (e profesoara). A avut ceva reactii dar nu cine stie ce.
NOU
Acum am citi si eu stirea legata de moartea omului. Redau aici testul de pe Hotnews:
“A doua zi, pe 1 martie, în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanță, cât și în unitatea de primiri urgențe a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleași zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului.”
Stiti care este stirea de aici nin punctul meu de vedere? Faptul ca un om tanar cu infarct miocardic acut a fost tinut degeaba, sa moara, in grota aia comunista de spital din Tg. Jiu.
Intr-o tara civilizata ar fi ajuns la cardiologie unde sa ii puna stent sau sa ii desfunde artera, sau in Romania daca era ca si Busu veneau aia de acasa, ca la Craiova, sa il scape.
Aici e problema de fond, de la 8 pana la 21 era timp suficient sa fie salvat. Pacat!
NOU
A facut stop cardiorespirator, pana a venit ambulanta era deja mort, manevrele de resuscitare se fac ca asa e procedura, dar sansele sunt zero. Pot sa-ti zic de un caz pe care-l stiu personal, omul a murit in pat, pana a vazut nevasta si a chemat salvarea era deja rece, si aia cand au venit s-au apucat sa resusciteze un cadavru rece ca asa au procedura.
NOU
@Radu – a facut stop cardiac la 8 dimineata, a murit la 9 seara. deci a stat 12 ore in spital. probabil ca avea sanse buna sa scape viu daca era dus la un spital decent, de specialitate.
NOU
N-am auzit nici un banc legat de vaccin, aia aia.
Romanii sunt hazlii si fac glume si cand sunt pe moarte.
Eu stau mai pe la tzara, n-am carciuma-n sat, pretenii sunt pe moarte, la ei acasa si n-au net,
astept si eu s-apara p-aci vreun glumet, sa zica si la inca memoria mea vrun banc.
Sa-l dau si eu mai departe.
N-aveti? N-aveti.
Va zic eu unu’?
Am auzit unu, romanesc rau.
Da’ …de-acuma maine.
Mi-e lene, foame, sete, nu-s vaccinat, si trebe sa-mi fac si tema la algebrica.
…..
auzi ba baete! o murit romanul din romani!
NOU
Nu mai bea de de la primele ore ale diminetii daca nu faci fata,mai omule..
NOU
Da, si era batran, deja avea 47 de ani. Cat ati vrea sa traiasca ?
NOU
Daca era politist deja vorbeam de un pensionar.
NOU
@Webber
Intreb pentru ca mi se pare cam ieftin cel de la AstraZeneca si corelat cu reactiile adverse mai des raportate ridica niste semne de intrebare, adica ma duce la gandul ca au facut vaccinul asta asa mai la mișto.
Daca fac vinul Babanu 100 EUR fara sa modifice calitatea , nu cred ca oamenii il vor cumpara doar pentru ca s-a marit pretul.Ar putea merge un experiment de genul asta asa pentru distractie dar va fi de scurta durata.
Aici , chestia cu vaccinuri facute la nimereala, repezeala este mai complicata treaba.Este vorba de imunologie, biologie moleculara, chestii mai fine in comparatie cu vinul Babanu si cu urmari imediate mai nasoale.
NOU
este ieftin din simplu motiv ca oxford a conditionat astra zeneca sa nu faca profit din vaccin. sa fie accesibil ca si pret atat in tarile bogate, cat si in tarile sarace. is diabetica, vaccinata cu astra zeneca, astept rapelul in aprilie. sunt studii care demonstreaza ca az a redus spitalizarea si formele grave la batrani in peste 95% din cazuri, in timp ce pfizer are un procent de doar 85%.
NOU
@anda
Da, ai dreptate , este unul din motivele pentru care este mai ieftin,este si mai usor de depozitat, manevrat, transportat ..etc , dar faptul ca mai multe tari au inceput sa refuze loturi de vaccin de la Astra Zeneca si ca au aparut reactii adverse te pune pe ganduri. Poate sa fie si un razboi comercial intre producatorii de vaccinuri.
Acum trebuie sa intelegem ca daca eu ca si companie fac un vaccin si investesc in el , atunci vreau si profit ca asa este construit capitalismul .Apoi vine Astra Zeneca-Oxford si face niste dumping pe motiv ca li se rupe sufletul de binele omenirii.Posibil ca idealistii de la Oxford chiar sa creada in asta dar tu vi cu un vaccin ieftin pe o piata Pharma in care inoata toti rechinii astia mari si feroce ca Pfizer, pai atunci trebuie sa te astepti la niste lovituri sub centura.
NOU
Din cate stiu eu asa au facut cu Chivas, whiskeyul. Erau in groapa acum multi ani si au adoptat strategia de a creste pretul si a se pozitiona premium (fara sa schimbe nimic la calitate). Au dat lovitura.
NOU
Chivas fiind o pocnitoare de whisky
NOU
@arhi exact
NOU
Mă aștept să o rezolve în purul stil romanesc, nu mai notează batch number pe adeverință și aia e, stai fara griji
NOU
Duminica m-am vaccinat cu AZ si da am probleme cu inima
Cred ca pun nr de la salvare pe ecranul principal
NOU
tine ne la curent
NOU
Eu l am facut pe 17 feb si mi a dat in prima zi de dupa vaccin mai multe palpitatii decat in ultimii 15 ani. Si au tot continuat vreo saptamana dupa.
Am la pachet si o bicuspidie aortica. Fost la cardiolog facut ecografie ekg etc si aprent sunt bine. Da inca nu stiu ce sa fac cu rapelu doamne ajuta
NOU
Exista posibilitati de a limita impactul dar nu le pot discuta online ca recomandari medicale. Nu stiu ce relatie ai cu cardio dar poate ar trebui a doua opinie daca tot ce a facut a fost sa-ti faca ecg si echo
NOU
Teoretic e un cardiolog bun. Ca si cel la care mergeam inainte. Practic n am mare incredere in niciunu ca sunt foarte relaxati in legatura cu anumite aspecte ale conditiei mele. Despre ce posibilitati vorbesti totusi @ppt?
NOU
Despre terapie de specialitate cardio si modularea raspunsului imun. Dar dupa cum am spus nu am cum sa recomand asa ceva aici. O mare parte din efectele adverse ale vaccinului ar putea fi evitate, mai ales la rapel cand deja stii cam unde ar fi punctele slabe. Vaccinul prin faptul ca induce hiperimunitate are si efecte non-imune (cel mai simplu exemplu raspunsul febril sistemic, care poate conduce la deshidratare, cu alte efecte secundare). Pe de alta parte, palpitatiile ar putea avea si o componenta generata de starea ta psihica la momentul vaccinarii si mai putin de vaccinul propriu zis.
NOU
Merci @ppt. O sa incerc sa aflu mai multe de la doctori deapre ce ai scris aici.
NOU
Am o saptamana de la vaccin,nu am avut nici o reactie
NOU
Nevasta mea a facut palpitatii dupa prima doza de Pfizer. Maine o are pe a doua si ii e cam teama. A facut temperatura (tremura cu doua paturi pe ea), i s-au umflat ganglionii la subtioara, si a avut palpitatii vreo trei zile.
NOU
cam cat e de scurta viata asttt
NOU
Exista si date oficiale in UK, dar nimeni nu vb despre ele.
De exemplu efecte secundare si decese de la pfizer:
assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/968413/COVID-19_mRNA_Pfizer-_BioNTech_Vaccine_Analysis_Print__2_.pdf
NOU
Asta voiam și eu să zic.
La Pfizer sunt la fel de multe cazuri de trombo… ca la Astra.
twitter.com/badlogicgames/status/1370488982811897865?s=19
NOU
Si pt astra zeneca in UK:
assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/968414/COVID-19_AstraZeneca_Vaccine_Analysis_Print.pdf
NOU
În Austria, vaccinarea cu Astra Zeneca e suspendată momentan în urma decesului unui pacient și intrarea-n comă a altuia.
NOU
Străbunicul meu nu s-a vaccinat niciodată și a murit la 96 de ani fără sa sufere vreodată de vreo boală.
NOU
Era bine sa avem toti organismul strabunicului tau, eventual era misto daca eram toti clone copiate dupa strabunicul tau.
Realitatea este ca suntem foarte diferiti ca genetica, mediu in care traim ..etc deci nu merg exemplele astea cu toate ca imi plac si mie. Inca sunt surprins sa citesc despre oameni de aproape 100 de ani care au trecut prin razboiul doi mondial, au bagat si lagar , mai au si gloante uitate prin ei dar uite ce la ce varste ajung in comparatie cu generatiile de dupa ei care pica ca mustele la 40-60 de ani.
NOU
confunzi exceptii cu generații
NOU
In generatile nascute inainte de anii 1950 sunt mai multe exceptii , adica sunt mai multi oameni rezistenti ca sanatate in comparatie cu generatiile de dupa 1950 , asta si din cauza mediului din ce in ce mai poluat , a alimentelor burdusite cu tot felul de chimicale si multe alte cauze ale lumii moderne de dupa al doilea razboi mondial.
Bunicii si strabunicii nostri mureau de batranete , noi dam coltul mult mai devreme din cauza afectiunilor cardiovasculare, diabet, cancere de tot felul si alte chestii de genul asta.
Din nefericire noi astia din prezent suntem mult mai slabi ca si sistem imunitar si altele decat strabunicii nostrii.
Asta este o observatie personala , nu are valoare de adevar absolut.
NOU
vorbesti prostii cap coada. statistica se numeste stiinta pentru ca aia e, stiinta si are studii care arata fara tagada cresterea sperantei de viata. si daca nu ai vazut oameni de 90 de ani nascuti dupa 1950, motivul e altul
NOU
Mai mult, lagarul i-a selectat pe cei mai puternici indivizi dpdv biologic. Pentru fiecare care a iesit pe picioarele lui din lagar, oare cate zeci/sute au murit ? Oarecum trebuie sa te astepti ca un supravietuitor din asta de 90-100 de ani sa fi trecut prin ceva foamete nasoala, lagar, venit in mers de la Cotul Donului, situatii din astea dure.
NOU
Am vazut insa foarte multi nascuti prin anii 20 ajunsi la varsta asta de 90 sau macar 80. Cei nascuti in anii 50 din ce vad in jurul meu capoteaza cu succes la 60+, hai un 70 +, nici nu mai apuca pensia sau oricum nu prea trec de pragul de 70 de ani.
Noi , cei nascuti in anii 70+ , la fel, pe la un 50+, 60+ suntem in drum spre cele vesnice, deci ceva nu se leaga in statistica asta, sau asta este senzatia mea.
Posibil sa fie valabil situatia asta doar pentru societatile cat de cat dezvoltate unde avem exces de prea bine.
NOU
imi odihnesc cazul
NOU
Si a murit de gripa?
NOU
Are dreptate Gigi aici, eu sunt nascut in 1990 si toti oamenii de care imi aduc aminte ca i-am intalnit, nascuti in 1920, aveau peste 80 de ani, fara exceptie. Ghiciti cati dintre cei nascuti dupa 1950 aveau peste 80 de ani? Niciunul. QED.
NOU
@Vasi, cu siguranta si bunicul tau a suferit de anumite boli, macar spre finalul vietii, altfel nu ar fi murit.
Oricum, asa cum virusurile evolueaza, la fel evolueaza si metodele de imunizare. Daca acum 100 de ani era suficient sa iei o lingurita de miere, acum virusurile sunt mult mai contagioase si mult mai letale.
@gigi, cate persoane care au acum peste 90 de ani cunosti personal?
NOU
Bunică-miu din partea mamei face 90 ani anul ăsta. N-a fost în viața lui la medic.
Bunică-mea din partea lu’ taică-miu a murit la 86 ani, anul trecut. Sănătoasă tun.
Taică-miu, recte fi-su, a murit în 2017 la vârsta de 62 ani. Ăsta a avut două infarcte și diabet tip II în antecedente.
NOU
Mulţumesc frumos pentru nepublicarea comentariului,care era destul de pertinent.Pace şi sănătate.
NOU
După ce am citit azi mai mult și am discutat cu doi medici de încredere, dintre care unul infecționist chiar la V. Babeș, decizia merge spre 85-90% ptr vaccinare și cu Astra Zeneca. De unde zilele trecute era doar de 40%. Mai am ceva temeri, soțul nu are deloc. El e și persoana cu pricina la Astra. 🙂
Programarea e făcută pentru 24 martie, până atunci citesc experiențele tuturor; dacă le scrieți aici cred că toți suntem recunoscători. Eu una în mod cert.
NOU
Eu sunt mare fan vaccinuri dar va spun sincer ca inca nu m-as vaccina cu Astra Zeneca-Oxford si cum so mai numi.
Nu am dovezi clare ca este de rahat vaccinul si nici nu am cum la nivel de pulete care comenteaza pe internet si ca ma dau cu rotile in sus dupa ce il fac dar nici lumea medicla nu are, sunt prea multe balbaieli. Inca se culeg date statistice, se trag concluzii, mai dureaza ceva pana sa se recunoasca daca este un fail.Totusi nu as vrea sa devin statistica intro ruleta ruseasca medicala…
NOU
Offtopic – cred că e ceva problemă cu un link de tip a href care nu a fost închis bine, că aici se duce linkul către app în partea de sus a paginii:
arhiblog.ro/despre-arhi/
Linkul către app se duce în pagină până la primul a href întâlnit.
NOU
The United Kingdom’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency has confirmed that, following the administration of 11 million doses of the AstraZeneca COVID-19 vaccine in its jurisdiction, reports of blood clots are no greater than expected
NOU
Am fost ieri si l-am făcut la ora 14:00… În ciuda a toată nebunia din media. Azi dimineață pe la 4 m-am trezit cu o durere medie musculară şi durere de braț drept…nu mai rău ca în zilele când fac gradinarit intens Nu febră… Azi am dormit toată ziua în reprize… m-a luat o durere de cap destul de suparatoare pe la prânz.. După un parasinus şi un somn bun m-am trezit fresh . Tot mi-e somn dar atât… Nici nu se compară cu ce am trecut în noiembrie anul trecut când am avut Covid…Nu regret o clipă că l-am făcut şi sper să fac şi rapelul…
NOU
Eu am făcut Astra Giurgiu, lotul ăla cu 28 care e sub investigație, m-am simțit nasol că la o febră vreo jumătate de zi, m-am culcat și când m-am trezit eram ok, 8/10 would do it again
NOU
vai, dar cum?!?! cum pai AstraZeneca e un vaccin super bun! nu asa era vorba?
cum era?
“Exact asta facem, noi ne vaccinam si vorbim in cunostinta de cauza. Tu?”
luati si va spalati pe cap cu el, ma!!!
NOU
4:22 s-a dat drumul la etapa a3a in platforma