aglomeratie

Pot înțelege necesitatea ca transportul public în comun să aibă prioritate în oraș. Pentru că dacă mai mulți oameni ar folosi autobuzele îngropate în trafic, cu atât mai puține mașini personale ar fi pe străzi. Deci mai puțină poluare, mai puțină aglomerație, mai mult timp câștigat făcând ceva util decât să inspiri noxe în timp ce stai la 10 semafoare per intersecție.

Problema apare atunci când taxiurile sunt asimilate transportului public și au prioritate la idioțenii făcute în oraș. Taximetriștii pot opri oriunde, taximetriștii pot încălca orice regulă de circulație, pot face orice pentru că, țineți0-vă bine, transportă clienți.

Alo, care e faza? Taxiurile nu fac decât să aglomereze și mai mult străzile. DImineața, din 100 de mașini la un semafor, 80 sunt taxiuri. Taxiurile nu fac nimic altceva decât să îngreuneze traficul, pentru că nu sunt decât UN autoturism cu UN pasager. Cu ce ajută ele în oraș de sunt atât de prioritizate și iertate de polițiști, indiferent de gunoiul pe care îl fac?

Cu ce e mai important un client de taxi față de mine? Amândoi plătim excesiv mersul prin oraș, amândoi cheltuim aceiași bani, amândoi vrem să ajungem repede într-un loc. De ce ăla are prioritate și eu nu?

Foto

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

36 comentarii Adaugă comentariu

  1. eu inca astept ziua in care se va introduce taxa de minim 100 de lei pentru acces in centru. sa vedem cat de repede descopera bucurestenii autobuzul si metroul. si prin centru ma refer tot ce este de la inelul stefan cel mare – mihai bravu – vacaresti- panduri – orhideelor spre universitate/unirii

    • bah nene…sunteti cu capu?
      Sa blochezi strazile alea largi, care chiar duc undeva? Adica sa blochezi strazile mari, ca sa le aglomerezi pe alea mici? WOW. GG.
      In loc sa astepti sa se faca dreaq centura, sa poti ocoli centru?

    • #3

      #odoamne nu cred ca o prindem noi in viata asta…

    • #4

      O suta de lei e cam mult dar e o idee bună, în Londra e 11.5 sterline pe zi intre 7-18 luni vineri ca o mica comparație,

    • @animaloo
      Inca sunt orase care nu beneficiaza de o centura ocolitoare si tu vrei centura ca sa acoleasca centrul? Poate intr-o alta viata 🙂

      PS: Daca nu-l aresatu astia pe Oprescu …. ce mai strazi suspendate avea Bucurestiul in 2-3 ani

    • #6

      Eu cred ca sunt singuru’ meltean care vine cu masina pana la Lujerului si de acolo iau metroul :-/. Si printre putinii dobitoci care in loc sa se inghesuie bara la bara pe prelungirea ghencea, prefera sa ocoleasca 4km via centura – autostrada – preciziei (4km pentru o ora salvata mi se pare un targ corect :-/).

    • @anthony trebuie minim 100 ca sa ii sperii pe toti, nu doar pe aia saraci.

    • #8

      Eram sigur ca esti doar un pustan de max 25 de ani fara familie. Faci parte dintre cei mai aprigi sustinatori a transportului in comun. Cind ai 1-2 copii si 2 sacose de 10 kg vei intelege cit de utila este o masina in centul oraselor. Da mai ai de crescut.

    • #9

      LA CE TE AJUTA IN CENTRUL ORASULUI ASTA, CAND TOATE MARKETURILE SUNT LA PERIFERIE? eu am 2 copii si sacose de 10 kile si nu inteleg utilitatea unei masini in centrul bucurestiului.

    • fix 25 de ani am, exact. plus ca pt rezidenti in orice oras din lume accesul e gratuit. si plus ca prin alte orase se poate merge cu alternative, dar ma gandesc ca esti un frustrat sarac crescut in comunism care la 40 de ani isi permite sa cumpere masina si trebuie sa il vada tot satul in ea

    • #11

      N-am mai fost de mult prin țară dar țin minte că era o aglomerație de bișnițari de-ăștia de șosele de nu puteai să respiri. Toți birjarii au realizat că dacă își iau o dacie pot să facă bani. Fără niciun fel de altă pregătire. Și-așa au năvălit toți neghiobii pe șosele cu pretenția de a servi marea cauză a clientului.
      Uite, bunăoară, New York City are un taxi la 635 de locuitori.
      Știi câți bucureșteni sunt pe un taxiu? 133 de bucureșteni pe un taxiu. De 4.7 ori mai multe taxiuri sunt în oborul lui Bucur decât în marele măr. Practic, șansele de a fi călcat de un taxiu sunt de 5 ori mai mari. Iar neghiobia crește exponențial.
      Eu nu știu ce reguli sau ce legi guvernează activitatea asta a birjăriei în România, o să vă dau exemple de câteva reguli care sunt ținute cu sfințenie de șoferii de aici.
      1. nu ți se poate refuza o cursă
      Abia după închiderea ușilor îți dezvălui destinația, nu înainte, la geam sau pe peron.
      2. drepturi de pasager
      Da. Odată urcat în taxiu ai drepturi. Ceri să dea muzica mai încet sau s-o închidă, ceri să dea aerul condiționat la un nivel confrortabil, taximetristul nu are voie să vorbească la telefon sau prin stație în timpul cursei — decât dacă primește apel de urgență (catastrofe naturale sau drumuri avariate).
      3. mica atenție
      În primul rând că toate taxiurile trebuie să fie dotate cu cititor de card. Americanii nu folosesc cash decât în situații limită, călătorii externe, trafic de droguri sau la piețele de amish. În rest, cardul. La terminarea cursei ți se sugerează un “tip” pe care trebuie să-l incluzi în plată și ți se dă chitanță pentru asta. Nu este obligatoriu iar banii obținuți din tip-uri sunt folosiți de către companie pentru suplimentarea confortului sau îmbunătățirea serviciilor. (Exemplu: Mario NY, din banii obținuți din atențiile de la clienți au trimis angajații la cursuri de gid turistic, cursuri de dicție, și au dotat scaunele pasagerilor cu încă un rând de perne detașabil pentru mai mult confort și igienă).
      4. nu taximetristul comandă
      Un taximetrist nu-ți poate spune niciodată să nu mai vorbiți la telefon, să nu mai tușiți sau să folosiți altfel de parfum. Desigur, astea sunt chestiuni care țin și de bunul tău simț. Dacă n-ai făcut duș de 3 luni eu zic să nu te urci în taxi. De asemenea, taximetristul trebuie să te ducă EXACT la adresa indicată. Nu ți se poate spune: “Puteți să vă dați jos aici, adresa e după colț, nu pot să ajung acolo că e pe sens interzis” — chiar dacă e pe sens interzis, taximetristul oprește și te conduce la adresa exact indicată. Nu te lasă la colț.
      5. număr unic de reclamații
      Există un număr unic (311) unde suni pentru incidente sau nemulțumiri referitoare la serviciile taxi. Suni și ești localizat. Poți fi chiar în timpul unei curse pe taxi, poți suna să alertezi serviciul pentru condus în nesiguranță, încălcarea regulilor de circulație, bădărănie sau ceva dubios. Taximetristul este obligat să oprească taxiul în momentul în care serviciul îl alertează să facă asta. Unele companii au instalate sisteme de încetinire până la frânarea totală.
      6. numărul de taxi.
      Îl vezi peste tot. Pe pălăria aia luminoasă, pe laterale, pe numărul din față, pe numărul din spate, pe capotă, pe portbagaj, în portbagaj, în cabină pe stâlpi, pe volan, pe scaune, peste tot. Numărul trebuie să fie identic cu cel de pe chitanță și e bine să păstrezi chitanța pentru orice eventualitate.
      7. nu poți opri un taxi
      Nu poți opri un taxi care are deja un client decât dacă clientul cere în mod explicit asta și vrea să ia un alt pasager în aceeași cursă. Nu poți opri un taxi care este off-duty sau care are luminile de avarie aprinse. Nu poți opri un taxi în locuri în care oprirea este interzisă sau pe autostrăzi — sunt cazuri speciale când un taxi te poate ridica de pe o autostradă dar asta se face numai prin numărul ăla unic
      8. și tu poți fi reclamat
      Clientul unui taxi poate fi reclamat. În scris, verbal sau prin apelare la un număr unic. Unele taxiuri au instalate butoane ascunse sau pedale pentru “distress call”. Orice acțiune care pune în pericol șoferul te poate costa vreo 6 luni de pârnaie. Chiar și țipatul la taximetrist. Chiar și când stă pe loc. Deschisul ușii în timpul mersului se pedepsește cu închisoare dacă ai făcut-o din teribilism sau cine știe ce altă idioțenie.

      Când o să avem și noi reguli de-astea putem merge pe șosele liniștiți fără să ne plângem că sunt PREA MULȚI.

    • “LA CE TE AJUTA IN CENTRUL ORASULUI ASTA, CAND TOATE MARKETURILE SUNT LA PERIFERIE?”

      Sefu’, Carrefour Orhideea nu e la perfierie.
      Carrefour Unirea nu e la periferie (daca mai traieste)
      Kaufland Obor nu e la periferie
      Auchan Afi nu e la periferie…

      Decat daca consideram periferie orice nu e in zona Universitate/Victoriei/Romana.
      De Auchan/Kaufland/Billa Dr Taberei inca nu m-am hotarat pe unde sunt, depinde ce agent imobiliar intrebi.

    • #13

      e periferie, daca ne referim la CENTRUL orasului. Sefu.

    • #14

      Gindesti ca un cizmar.

    • Cred ca cineva nu foloseste corect cuvantul periferie. Periferia orasului nu e unde ai tu chef ci la marginea orasului. Oras nu inseamna centrul orasului.

  2. Pentru ca din seria “taximetristi folositi ca martori de catre politisti” si “cretinatate in randul celor ce ne guverneaza”!
    Intr-o alta ordine de idei, nu mi se pare normal ca taximatristul sa fie pasuit de catre “organ” ori de cate ori incalca regulile de circulatie (ca de bun simt nu se poate discuta in cazul a 80% dintre bizonii care conduc taxiuri).

  3. #17

    Nu ca as vrea sa fiu avocatul diavolului (/taximetristului) dar taxiul nu trebuie sa se invarta pe strazi in cautarea unui loc de parcare si nici nu ocupa un loc de parcare intr-o zona aglomerata 8-9 ore pe zi cat esti la serviciu. Plus acelasi taxi poate duce un om cu program 8-16 si altul cu program 9-17, in loc de doua masini. Cam astea sunt motivele pe baza carora si in alte tari sunt asimilate transportului in comun (de exemplu pot folosi banda rezervata autobuzului in Franta). Asta insa nu justifica si nu-i scuza daca fac mizerii in trafic.

  4. #18

    taxi-urile duc la şcoală copii. că de, şcoala de lângă casă nu e bună. zilele trecute am fost, am spus, cu un bătrân la un spital din bucureşti. n-am reuşit la 8 dimineaţa să fac comandă la taxi. am ieşit în stradă. a oprit unul care spune că-l duce pe fii-su la şcoală şi-apoi ne duce şi pe noi. aşa a fost, deşi a pornit ceasul de când ne-am urcat. am dus un anume copil, ca să nu spun altfel, la un cerc de informatică. că se poartă. la plecare la fel. nici un taxi liber la comandă. am sunat la speed şi la meridian. la fel ca dimineaţă. am ieşit în stradă. taxi liber. nu voia traseul nostru şi nu ne-a luat. ştiu. sunt obligaţi cică. dar nu voiam să mă cert alături de un bătrân. am sunat din nou la meridian şi s-a nimerit unul care s-a îndurat şi a venit. deci? clientul taximetristului e mai important că are un şofer aşa cum are şi pentru că a obţinut taxi-ul cu greu printre atâţia copii care trebuiesc duşi-aduşi.

  5. #19

    gresesti rau. nu clientul taximetristului e mai important, ci taximetristul. ca ala da spaga. el sau firma lui detinuta de un parlamentar sau un ochisor albastru. iar tu esti doar o persoana care vocifereaza si nu conteaza ce spune pentru ca marea masa nu stie sa citeasca texte atat de lungi si fara poze.

  6. #20

    Well. uita-te la cine detine cele mai mari companii de taximetrie din Bucuresti, vezi din ce clan interlop // partid fac parte, si intrebarea isi va gasi raspunsul singura :)) .

  7. #21

    Pentru ca taxi-urile intra la categoria “transport in comun”. E un serviciu pe care il platesti pentru a merge de la A la B, la o categorie mai de lux fata de autobuz.
    Fata de tine care platesti doar motorina/benzina, clientul din taxi plateste mai mult. E normal sa aiba prioritate.
    In toate tarile civilizate la cap taxi-urile au voie pe banda de autobus si au prioritate.

    Pe de alta pate, felul in care abuzeaza taximetristii de lucrurile astea (atunci cand nu au client in masina) e o cu totul alta discutie.

    • #22

      “Transport public”, nu “in comun”. Ar fi fost in comun daca ar fi luat 3-4 clienti odata.

    • #23

      Corect, ai dreptate.

    • Doamne ce stupid esti, ți-ai dat cu Tesla-n coaie

  8. pai si restul ce facem dimineata? iesim la 8-9, pe ploaie, cu masina doar ca vrem sau ca sa ne caram hoitul la munca?

    practic e ajutatul biznisul, nu clientul. o fi corect?

  9. #26

    @astia care considerati ca taxiurile sunt mai speciale.

    daca au client inseamna ca au voie sa intoarca peste linia dubla? au voie sa traca pe rosu? pietonii trebuie sa le acorde prioritate la trecere? pot opri pe pod? nu au obligatia sa semnalizeze?

    va anunt pe calea asta ca si pentru ei e valabil acelasi cod. rutier, indiferent ca au sau nu client. si da, daca nu are voie sa opreasca unde ai tu treaba, ghinion, trebuie sa mergi pe jos de la cel mai apropiat loc unde are voie (ma rog, in tarile alea la care balim cu toti).

  10. #27

    Am mers joi cu un taxi în ora de aglomerație maxima, pe la 5 jumate, 6. A fost mișto, mi-a plăcut. Omul și-a riscat permisul mergând pe linia de tramvai și pe după refugiu de la Tineretului pana la Eroii Revolutiei. Nu am făcut mai mult de 5, hai maxim 10 minute pe porțiunea asta. Dacă ar/am fi stat la coada cred ca pierdea/pierdeam cel puțin o ora. Asa cu 13 lei am rezolvat-o și ieftin și repede, asa cum ne place noua romanilor.

  11. #28

    Chestia cu poluatul e relativa. Am impresia ca un autobuz vechi polueaza mai mult decit 30 de masini noi.

    • #29

      Cu condiția să nu fie mașini diesel ale poporului. 🙂

    • #30

      Daca autobuzul vechi care polueaza de mai mult decat 30 de masini noi transporta 60 de pasageri, tot este mai eco-friendly de 2 ori decat o masina.

  12. #31

    e mai importanta pentru ca o data ce taximetristul te lasa la destinatie, masina aia (teoretic, cel putin) “dispare” – nu ramane parcata acolo. Pe cand tu, ducandu-te cu masina la giob, tii un loc de parcare ocupat 8h. N-ar fi bai daca ar fi platit.

  13. #32

    Foto asta a pus Bucuresti pe harta frate ! 🙂 Da, se tot merge pe ideea de a da benzi dedicate transportului in comun. Avem in Timisoara strazi pe care pot circula doar autobuze si tada…taxi pt ca e mai important ca automobile.

  14. Am boala pe taximetristi de n-ai idee. Ma enerveazxa insa ca militia nu le face nimic. Sunt aia in fata le megamall, fix in statia de autobuz, de n-are cum sa opreasca autobuzul decat in strada, pentru ca-n locul de statie sunt 2-3 taxiuri cu avariile puse, asa la oha.
    pe astia i-as lua pe sus, sa si pe toti care parcheaza pe oprirea interzisa (peste tot in zona aia).
    si d-aia stai 10 minute la un semafor intr-un autobuz arhiplin.

  15. #34

    Eu sunt pentru. Nu ma omor dupa ei, dar da, e ieftin taxi-ul in Bucuresti, si daca vreau sa ies sa beau ceva e foarte comod. Da e transport public, ca e pe taxa si sunt limitate licentele, si e mult mai ok sa ai 10000 de taxiuri care merg prin centru decat 50000 de masini care ajung acolo si parcheaza. Ca nu respecta legea, ca sunt nesimtiti, ca unii sunt jegosi asta e o alta discutie, dar in tara in care vad constant politisti aruncand chistocul de tigara pe geamul masinii de politie, in care un presedinte zice de o palma data unui copil ca poate a vorbit urat,( sa nu uitam ca el personal nu a negat acel incident), in care un premier ciorditor are ca sef de partid un fost secretar PCR, ales intr-un scurtin in care a canditat singur si este deja condamnat intr-o instanta, nu cred ca are sens sa ne enervam cu adevarat ca taxiurile sunt tot din aceeasi tara. macar sunt ieftine.

  16. #36

    Ce-i cu mizeria aia de Error: the Captcha didn’t verify?