Se întâmplă ceva ciudat cu CASCO-ul la care cotizez de 4 ani.
Detaliat vorbind, eu am încheiat un contract de CASCO pe 4 ani, duratea leasingului, contract pentru care plăteam 33 de euro.
Acum, după încheierea leasingului, am cerut celor de la dealer să îmi facă o nouă ofertă de CASCO, de data asta pentru o mașină care e mai veche cu 4 ani decât la începerea vechiului contract.
Surpriză.
La același asigurator, pe o valoare asigurată aproape la jumătate față de cea inițială, aș avea de plată, guess what, 32 de euro lunar.
Pierd eu undeva ceva din vedere?
NOU
Nu, masina e mai veche cu 4 ani, dar piesele de schimb sunt tot noi 🙂 la fel manopera/etc… Plus ca unele piese se gasesc mai greu, deci preturi mai mari de replace.
NOU
Si in caz de dauna totala argumentul tau fiind?
NOU
Nope.
Stiu din surse extrem de sigure ca, pentru masini mai vechi de patru ani, piesele nu mai sunt la fel de scumpe. Pur si simplu nu se mai cumpara piese de la producatorul original, ci de la un producator care le face sub licenta celui original…
NOU
@vlad: dauna totala – “valoare asigurată aproape la jumătate față de cea inițială”
NOU
N-am vazut o xplicatie mai prosteasca …
NOU
Da, ai casco ieftin!
NOU
Da. Poate te mănâncă palma de una noua, si îi dai vreo daună totală :)) Doamne fere’.
Tehnic, nu se intampla nimic cu casco-ul la care ai cotizat 4 ani. Se intampla ceva cu asiguratorul care iti propune o nouă oferta de contract. In cativa ani apare practic aceeasi masina, cu un amărât de facelift. Valoarea de piata scade din cauza asta, dar de reparat tot multi bani ar face si i-ar da cu virgula.
NOU
Probabil ti-au asigurat masina pentru o suma mai mica?
NOU
Nu sunt cunoscător al calculului de asigurări dar prevăd 2 situatii:
1 ai avut la ei cu 33… Discount 1 EUR e mult deci ei continua tot cu ei.
2 cei care fac casco pt tine sunt cei neprins încă de miliție pentru falsuri
Mizez pe amândouă cu mențiunea ca teapa e mare.
Nu ți se pare normal sa ai aceeași valoare de plata când ai în caz de dauna asigurat bunul la jumate? Rrrromania.
NOU
Discount de volum? Cei de la leasing au preturi mai bune pentru ca au volum. Cand te duci tu singur, pretul e standard. Daca te duci si tu cu 100 de masini o sa ai si tu discount.
In plus, cu cei de la leasing au garantia ca vor primi bani pe toata durata contractului, pe cand cu tine … poate peste 1 an te razgandesti si schimbi “furnizorul”.
NOU
Ha! Dau discount d volum si la Rca?!!!Daca ma duc cu 1000 de masini platesc 20euro?
NOU
Toti avem acest soc…
Explicatia e simpla: firma de leasing are mii de masini si primeste un discount baban de volum.
Tu esti Arhi, PF si trebuie sa fii jecmanit 🙂
BTW, stii ca diferenta la RCA dintre Bucuresti si un oras mic este 50%+, in fct de varsta soferului ?
NOU
Poate fi din cauza ca pretul politelor de asigurare a crescut in ultimii 4 ani. Si eu am plătit oarecum la fel pt fiecare casco încheiat anual desi masina îmbătrânea si suma asigurata scădea. Dar o fi si altceva…nu bag mâna in foc.
NOU
Acest produs a fost detinut si iubit, in trecut, de un alt posesor si poate prezenta unele imperfectiuni datorate utilizarii acestuia si trecerii timpului. Tocmai acest lucru confera acestei masini un farmec special, transformand-o intr-o piesa unica si inimitabila.
NOU
atata. ford vuitton
NOU
Poate se tine cont de vechimea soferului? Adica presupun ca daca ai mai multa experienta /mai multi ani sunt mai putine sanse sa faci accident?
NOU
Pai da omule si daca se tine cont ca nu a avut incidente si are vechime mai mare in condus ar fi trebuit sa-i scada cotizatia. Si nu conteaza vechimea masinilor atat timp cat le duci periodic la revizii, faci testele de poluare si restul. Dar nu e cazul in Romania
NOU
Mie mi se pare puțin cat ai dat de la inceput pana acum.
NOU
Poate pentru maşinile achiziţionate prin leasing sunt tarife preferenţiale, aşa cum a scris şi Baxt, tu plăteai puţin şi înainte.
NOU
poate primesti bonus ca nu ai avut niciun accident in timpul asta.
NOU
Acelasi caz si aici. De 2 ani casco se calculeaza la valoarea de reparatie, adica in functie de costul pieselor. E posibil cei 4 ani de vechime sa nu compenseze prin piese mai ieftine, deci reparatia ar costa la fel.
NOU
Societatile de leasing au un contract preferential cu unii asiguratori, mai ales pe politele multi anuale. In plus, cota de prima creste pe masura ce masina imbatraneste. De ex, masina noua 10k, cota de prima 3%. Masina de 4 ani, suma asigurata 5k, cota de prima 6%. Aceeasi prima platita, suma asigurata la jumatate.
Incearca sa obtii o oferta de la un broker, unele societati de asigurari au prime mai bune pe anumite marci sau pe masini mai vechi.
NOU
nu prea intelege lumea
initial : valoare asigurata 1mil euro la 33 euro/luna
dupa leasing: valoare asigurata 500k euro la 32e/luna.
nu-i bonus, e mult mai scump.
NOU
Tocmai mi-am facut CASCO pentru un Ford Focus care a implinit 4 ani, deci e al 5-lea contract consecutiv cu aceeasi firma (Generali). Rata trimestriala e aproximativ 73-74 EUR, deci putin sub 25 pe luna. Diferenta e ca am reducere (am 4 ani fara evenimente), la tine contractul anterior nefiind pe numele tau, te iau ca si client nou, banuiesc. Plus ca in cazul meu am pornit de la o valoare asigurata mai mica decat valoarea de catalog, pentru ca am negociat la sange cu dealerii Ford si s-a luat in considerare valoarea facturii. Ah, si am si fransiza de 100 EUR, la alegerea mea.
NOU
nu te iau ca si client nou, dimpotriva, am si reducere:)))
NOU
leasing 5 ani, casco 4500 euro la brand-de-brand (un moment de reculegere va rog)
terminat leasing, oferta de la unu din top 4-5, acord de decontare directa cu servisul preferat de mine, undeva la 1100 lei per an, cu fransiza, bonus 10% la plata integrala si cadou rovigneta 1 an.
Daca vrei, iti dau privat numarul brokerului.
NOU
nu e rau. e posibil sa te caut. TI CAUT EU PI TINI!
NOU
Daca zici de rovigneta cadou, cred ca stiu si eu la ce firma ai asigurarea casco. Cadoul e de la firma de asigurari, nu de la broker.
NOU
Tu platesti cat pentru o reparatie cu piese noi, de origine, iar suma asigurata e undeva pe la valoarea de piata a masinii in momentul in care faci asigurarea.
Daca ti-ar asigura masina la 10000 de euro, preferi sa mergi cu ea in continuare, sa o vinzi in târg cu 4000 sau sa intri cu ea in stâlp ca sa o faci dauna totala si sa iesi pe plus cu 6000?
De partea cealaltă, daca ai plăti 15 euro, si-ar face toti bemveistii casco si ar fi putin haos pe urma…
NOU
Pai sigur ca pierzi ceva din vedere. N-ar manca si gura lor ceva?
NOU
Valoarea pe care o platesti este functie de valoarea masinii la momentul respectiv SI sansele statistice de a face un accident. Valoarea masinii tale a scazut de acum 4 ani, insa sansele de accident sunt mai mari (pentru ca asa spun statisticile, pentru ca atunci cand ai masina noua in general esti mai atent si conduci mai prudent, pentru ca riscul de a aparea o problema la masina in mers a crescut, etc).
NOU
Ai avut ceva daune între timp?
NOU
Casco luat prin leasing e negociat pt un volum mare de masini.
Cel pe care il cumperi direct… 🙂 nu.
NOU
In orice caz ramai la o firma serioasa, nu la Omniasig sau Eureko…
NOU
pai sunt la astra…:))
NOU
Cum a mai spus cineva, bucura-te ca e CASCO ieftin, eu am platit primii doi ani la Ford Focusul meu vechi de 4, respectiv 5 ani, cate 3000 ron pe an, apoi m-am lecuit si n-am mai platit CASCO, ultimii 3 ani. S-a strans deja din economia facuta cat sa nu ma mai intereseze nici daca raman fara ea.
NOU
Valoarea CASCO este mai mare pentru o masina mai veche decat una mai noua. Pentru ca se va calcula (si) in functie de uzura masini. Teoretic ar trebui sa ti se mai reduca anual daca nu faci accidente, dar din cate stiu asta depinde de la un asigurator la un altul.
NOU
Ai avut vreun accident in cei 4 ani? Sau doar ai cotizat?