Știu că mulți dintre voi nu credeți că e așa, dar școala, ca întreg, este de foarte mulți ani în degringoladă. Impunerea religiei în trunchiul comun, acceptarea în corpul profesoral al tuturor limbricilor fără legătură cu predarea în sine și absolut fără nicio chemare, lipsa unor programe coerente, schimbarea lor odată cu fiecare imbecil numit ministrul învățământului, nucleara gravă numită Abramburica, cea care a futut complet învățământul românesc și cea care nu mai recunoaște că ea a închis învățământul profesional, acestea și multe altele au transformat învățământul într-un cancer, alături de sănătate.
Și este absolut evident pentru oricine că lucrurile nu vor merge spre mai bine, nu au cu cine, nu au cu ce, nu au unde să meargă spre mai bine. Lucrurile vor degenera din ce în ce mai rău. Gândiți-vă că am prieteni care caută să angajeze oameni de comunicare, iar cerința cea mai importantă este Să știe să scrie corect românește. Jumătate dintre voi nu știu care e faza cu i-urile și v-o justificați că nu vă interesează, voi sunteți IT-iști.
Acum este acest scandal stupid cu educația sexuală în școli, declanșat, evident, de USR+ care ar face orice numai să nu facă ceva util, cum ar fi pensiile speciale, SIIJ și alegerile locale în 2 tururi, promisiunile alea electorale de care a uitat toată lumea, iar fanii USR le trec la Hai, domle, avem atâtea lucruri importante de făcut, uite câți morți nu erau trecuți la morți, avea dreptate Veve, de parcă Veve a fost dat afară pentru asta, nu pentru că era un habarnist incompetent, din cauza căruia au murit oameni în incendii de spitale, el, cel cu film dedicat și premiat între ei, nefiind capabil să facă un audit pe teme de PSI. Avem chestii mai importante de discutat, oprirea motorului la semafor, gândacii care se zdrobesc de parbrize, lucruri de astea grele.
Anyway, să știți că în școala românească, pe vremea când copiii nu erau intoxicați cu povești cu doamne doamne, existau ore de educație sanitară. Ore în care copiii erau învățați și despre sex, ce presupune el, ce nu ar trebui să faci, de ce ar trebui să te păzești, igiena organelor sexuale, chestii de astea. În paranteză fie spus, erau și ore de educație civică, unde am învățat regulile rutiere necesare pietonilor, de exemplu. Iar la igienă, am 46 de ani, dar țin minte lecția în care diriginta dintr-a 5 a, doamna Oltea, ne-a învățat că, pentru a fi curați, trebuie să ne spălăm pe mâini de 2 ori. Și acum, după atâția ani, eu mă spăl pe mâini de 2 ori și nu mă simt curat dacă nu o fac.
Ce voiam să zic.
Ok, să introducem orele de educație sexuală în școli. Cine să predea aceste ore? Profesorii de religie? Profesorii care sunt acum titulari pe diverse catedre și ca specializare au faptul că dețin un organ sexual, probabil nespălat? Învățătorii? Fosta învățătoare a fetiței mele era cu batic și icoană cu sfântul Nectarie băgată în husa transparentă a telefonului. Ocupația sa primordială era rugăciunea și avea 23 de ani. Ce să predea, la educație sexuală, fetița aia cu creierul aglomerat de rugăciuni și de avertismente satanice despre cât de nasol este sexul și cum poți păți, doamne-iartă-mă, rușinea aia mare?
Asta vreți? Oamenii ăștia nu sunt în stare să își predea propriile lor materii. Sunt incapabili să relaționeze cu copiii de la alt nivel decât cel de allknowing idiots. Oamenii aceeștia ar trebui să fie cei care vor intra în mințile copiilor voștri și le vor explica cele mai importante elemente care definesc viața unui om? Serios?
Eu m-aș mai gândi puțin, chiar dacă aș fi USR-ist hardcore. Pentru că clamarea unei victorii a la Pyrrhus, în care GATA, AVEM EDUCAȚIE SEXUALĂ, dar nu avem, de fapt, niciun fel de cadru, niciun fel de profesori care au pregătire psihologică în domeniu, nu va face bine nimănui decât lui Barna, care va mai bifa o victorie, iar părinții doar își vor retrage copiii de la orele respective, având, de altfel, tot dreptul, așa cum ne retragem noi copiii de la religie.
Bine, repet, asta e o temă falsă care capacitează spațiul public, pentru a ne îndepărta de eșecul PNRR, de lipsa oricărei intenții de a îndeplini promisiunile electorale, de gunoaiele lui Clotilde și de somnul adânc al lui Nicușor care o face, încet, încet, regretată pe panaramă. Astea sunt problemele reale, de fapt.
NOU
mai exact: ”vreti ca acesti profesori sa faca educatie copiilor vostri”!
in rest, educatia sexuala ar mai contrabalansa din imbecilitatile inoculate la acea optionala obligatorie pe care o mentionai.
intr-un invatamant civilizat, optiunea religie ar trebui sa vina la pachet cu studiul evolutionismului.
cum ar ortografia veorica-bnr dupa dictare?
NOU
Eu lucrez în IT șii știiu să mă spăl la pe mâini.
Dar asta nu mă interesează șii mi-o justific.
NOU
Faptul că școala românească produce prosti, e de bine. Nu ma concurează nimeni pe campia muncii, deci nu trebuie să fiu mai bun, sa trag mai tare.
Cu cat mai prosti, cu atât mai bine. Ca asta înseamnă salarii mici si, implicit, servicii mai ieftine
NOU
Nu , nu este bine cu cat mai prosti pentru ca deja daca te uiti in jurul tau in Romania este plin de ei, de needucati , de oameni de proasta calitate si inevitabil te intersectezi cu ei.Deja societatea romaneasca a pierdut o buna parte din populatia activa (atat intelectuali cat si muncitori , meseriasi )care ar fi putut aduce un progres pe viitor.
La tot pasul te lovesti de oameni analfabeti functionali, de miserupisti ,de bagpulisti..etc si asta atat in sistemul de stat ( mai ales aici ) cat si in sistemul economic privat.
Nu vad un viitor prea grozav acestui neam. Senzatia pe care o am este ca aceasta tara, Romania, este ca o corabie care a inceput sa ia apa si scufundarea ei este sigura in ritmul in care merg treburile pe aici.
NOU
Eu sper ca ai glumit si ceea ce ai scris nu reflecta cu adevarat nivelul tau pentru ca, cu o asemenea gandire nu prea ajungem departe. 😀
NOU
De undeva, tot trebuie să pornească firul.
„Hai să nu mai aruncăm chiștocuri pe jos.
Aa, nu, ce să fac cu ele, îmi ard buzunarele.”
„Hai să nu mai fumăm în locuri închise.
Aa, nu, vor pierde clienți.”
„Hai să purtăm măști.
Aa, nu, că x,y,z…”
„Hai să fim o țară ca afară.
~still in progress~”
În țara asta trebuie să impui ceva, cu toate criticile de rigoare, fiindcă la nivel de inițiativă, te lovești numai de „NU-uri” peste tot. Dacă ceri unora să te critice, îți găsesc de toate. De critică, omul e maestru înnăscut.
Orice inițiativă în țara asta e chirurgie pe creier, de fiecare dată. E normal: prima operație pe creier nu va fi excelentă — va fi îndeajuns de bună.
Când se termină totul, vor veni criticile, că trebuia una, că trebuia alta, că trebuia făcut altfel și nu așa… dar nu mai contează, ai înfipt piciorul în tocul ușii, nimeni nu mai poate s-o închidă. Ce pot să facă e să rupă/dărâme totul și să reconstruiască ușa dar piciorul ăla tot înfipt rămâne.
Cam așa cu făcutul trebii în România. De-asta, paradoxal, mulți vor un dictator benevolent, numai să-l refuze, pe urmă să se vaite de impunerea aia și ani mai târziu să spună „ce om bun a fost, ne-a scos din mocirlă/ne-a băgat mințile în cap”.
NOU
Astia de la invatamant sunt atat de retrograzi, habotnici si handicapati incat habar nu au pe ce lume traiesc.
Eu as face un portal al ministerului invatamantului, unde , online, sa ai acces la TOATE cursurile si materiile care se predau in scoala romaneasca, incepand cu clasa V-a, materii explicate de profesor, sub format videoclip(dar profesori cu carisma, nu obositi plictisitori). Si as include acolo si educatia sexuala, civica, juridica, financiara, rutiera, etc, iar la clasa copiilor le- as spune doar ce linkuri sa acceseze. Iar cursurile sa fie proiectate in clase, pe videoproiector, asta pentru cei care nu au internet/PC acasa.
NOU
iar copiii imediat acceseaza linkuri sa citeasca, majoritatea fiind foarte atrasi de lectura 😀
NOU
@Luna, nu e neaparat vorba de asta, insa pe de o parte am evita interpretarile personale/omisiunile unor profesori, apoi materialele ar putea fi urmarite si de parinti/copii, si cred ca global, la cat timp petrec tinerii(inclusiv suedezii) pe youtube/tiktok, poate s-ar lipi ceva de ei.
NOU
In scenariul asta, profesorii ar avea rol de indrumatori/mentori si nu ar fi o problema.
NOU
Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale
NOU
Vor sa ascunda elefantul din lege..care nu e educatia…cred ca ii doar undeva de educatie..Miza o reprezinta banii care ar trebui sa se duca la construirea de case si apartamente de tip familial in conditiile in care se desfiinteaza centrele vechi de plasament..plus un alt bonus mare pentru cei care pleaca din sistem la 18 ani. ”Art.123: Sunt considerate servicii de tip rezidenţial: casele de tip familial, apartamentele, centrele de primire în regim de urgenţă şi centrele maternale.” Nu mai exista centre de plasament cu o capacitate mai mare de 12 locuri. Si la art. 129 din forma propusa: Tinerii care au beneficiat de o măsură de protecţie specială, în condiţiile legii, şi au împlinit vârsta de 18 ani pot opta pentru continuarea măsurii de protecţie specială în condiţiile art. 55 aim . (2) şi (3) sau pentru primirea unei indemnizaţii lunare în valoare de 4,8 ISR.
Beneficiază de această indemnizaţie până la împlinirea vârstei de 26 ani tinerii care fac dovada că urmează o formă de învăţământ la zi sau an un loc de muncă.” Sunt sigur ca banii astia sunt deja prevazuti la buget..not…
My 2 cents
NOU
Un articol tendentios, plin de bias, care face o serie de presupuneri eronate si partinitoare/biased, in opinia mea:
1. Se presupune ca ce inseamna educatia sexuala are aceeasi semnificatie pentru toti. Ei bine, nu are. Si aici e problema. Pentru autor inseamna predarea unor cunostinte de bun simt, care nu sint neaparat “sexuale”, ci de “educatie sanitara sexuala”, cunostinte cu care sint 100% de acord. Daca acestea sint cunostintele ce vor fi transmise copiilor, nu am o problema cu introducerea “educatiei sanitare ce tin de igiena si sanatatea sexuala” in scoli. Problema care apare este ca, pentru altii, “educatia sexuala” are alte conotatii, izvorite din progresismul ce bintuie lumea occidentala in ziua de azi: propaganda LGBTQ, schimbarea sexului de la virste fragede (transgenderism), feminism, “pro-choice” (i.e. avort), parinte1-parinte 2, identitate de gen etc, notiuni care nu au legatura cu “educatia sanitara sexuala”.
Tam-tam-ul pe care il face USR+ pe acest subiect, fara sa spuna cu subiect si predicat ce inteleg ei prin “educatie sexuala” si cu ce e diferita de “educatia sanitara sexuala”, precum si inclinatiile dovedite (in opinia mea) ale USR+ catre progresism, ma fac sa fiu foarte suspicios asupra intentiilor reale ale USR+. Sint suspicios, fara sa am dovezi. Sper ca imi acordati acest drept.
2. Se presupune ca predarea cunostintelor de “educatie sexuala” se va face exclusiv in cheie religioasa/habotnica de catre o, parafrazez, “habotnica de 23 de ani”. Sint 100% convins ca exista astfel de persoane in invatamint. Dar ele sint doar o fata a monedei, pe care autorul o omite din cauza de bias (are el ce are cu “barbosul” – e dreptul lui, problema care apare este atunci cind bias-ul iti modifica judecata si vezi doar o parte a monedei). Sint 100% convins ca exista in invatamint si cealalta fata a monedei: o progresista de 23 de ani cu parul vopsit in culorile curcubeului care va preda “educatia sexuala” exclusiv in cheie progresista (a se citi mai sus).
3. Se presupune ca “educatia sexuala” se va preda in scoli exclusiv de, parafrazez, “profesori inculti, nespalati si prosti”. Nu toti profesorii sint asa, De altfel, din comentariile pe care le-am citit pe net la diferitele articole pe tema, cei care au primit “educatie sanitara sexuala” in scoala (eu, de exemplu, nu am avut parte de asa ceva) le-au primit de la un(o) invitat(a) cu ceva autoritate: doctor, pshiholog, asistenta medicala.
Cealalta parte a monedei o reprezinta predarea “educatiei sexuale” de catre ONG-isti (i.e. activisti), la propunerea USR+ cind s-a discutat in Parlament (parca). Acum vreo saptamina, un senator PSD a scris pe Facebook (iaca, na, ca Facebook-ul nu este doar apanajul USR+) o opinie cu care am fost 100% de acord (sariti, dati cu parul!), in care spunea ca USR+ a avut un amendament prin care voia sa introduca ONG-urile ca “profesori de educatie sexuala”. Las cititorul sa isi imagineze ce cunostinte pot transmite acestea pe subiect, si in ce cheie le vor preda.
Asadar, sintem intr-o dilemma: avem nevoie de “educatie sanitara sexuala” in scoala, dar nu stim cum s-o facem. Eu propun o solutie:
Scrierea, negru pe alb, de manuale de “educatie sanitara” (care sa include si “educatie sanitara sexuala”) pentru fiecare an de studiu (sa zicem de la clasa V la clasa XII), sub coordonarea Min Educatiei (pedagogi, psihologi, parinti etc.), cu participarea Min Sanatatii (doctori) in care sa se prezinte, NEGRU PE ALB, ce ii vom invata pe copii, in fiecare an de studio, impreuna cu numarul de ore/lectii din fiecare an de studiu. Personal, nu vad mai mult de 2-4 ore/lectii pe fiecare an de studiu. Nu inteleg tam-tam-ul facut de USR+, imi fac impresia ca se comporta ca si cum “educatia sanitara sexuala” ar fi o intreaga materie, ce necesita ani de studiu si un numar mare de ore. Ori, ce poti preda pe subiect in, sa zicem, o ora pe saptamina timp de 6-8 ani? Dpmdv nu exista suficienta informatie/materie care sa acopere un timp atit de mare. Doar daca intentiile sint altele. Atunci, da, exista suficienta materie sa-ti faci si doctoratul (cum se face deja in USA).
Citeva teme ce pot fi introduse in manual. Nu le-am pus pe ani de studi, se pot organiza in functie de complexitate. Lista nu e exhaustiva.
– Igiena personala/corporala: de la cum ne spalam pe miini, pe cap si in urechi la clasele mici, pina cum asiguram igiena intima la clasele mari (inclusiv cum ne stergem la fund/pasarica).
– Notiuni de baza despre ce sint bacteriile, virusii, microbii si cum ne ferim de cele rele (unele dintre ele sint bune). Ce sint si cum functioneaza vaccinurile.
– Cum se fac copiii (la clasele mari – coroborata cu manualul de anatomie, i.e. aparatul reproducator), metode de contraceptie, eficienta acestora, ce sint avortul si chiuretajul, cum se fac si ce riscuri presupun. Folosirea obiectelor de igiena personala feminina (tampoane etc.). Menstruatia. Etc.
– Bolile si virusurile venerice, metode de transmitere, metode de protejare, tratament (daca exista sau nu), efecte pe termen lung sau permanent asupra sanatatii.
– Raspunsuri la intrebarile copiilor, mai mici sau mai mari. Te crucesti la ce intrebari au (nu e vina lor), de exemplu: imi cresc sinii mai mari daca faca asta? Sau, imi creste par in palma daca fac asta? Demontarea “miturilor si convingerilor”.
– Modificari hormonale la virsta pubertatii, psihologia pubertatii, cum gestionam pshihologic modificarile.
– Etc.
Esenta manualului TREBUIE sa fie transmiterea de informatie bruta si corecta stiintific (doctorii) care sa fie prezentata cu tact (psihologii, pedagogii) astfel incit sa treaca bariera rusinii de a discuta pe subiect si care SA ELIMINE DIN START ORICE INCERCARE DE POLEMIZARE MORALA/RELIGIOASA, JURIDICA SI IDEOLOGICA.
Manualul va fi prezentat “boborului” si supus aprobarii prin referendum. Pare o idee extrema, dar si subiectul este extrem. Cum ne educam copiii asa ii vom avea. Ma uit la USA si la ce ravagii face acum educatia inceputa in scoli in urma cu 15-20 de ani.
NOU
@david ”Personal, nu vad mai mult de 2-4 ore/lectii pe fiecare an de studiu”. Just, dar cum vrei să faci un ”manual” pt. 2-4 lecții?
Chestia asta cu ”educația sexuală” e furaj pentru discuții inutile între plictisiți cronici. Toată ”materia” indicată de tine s-ar putea distila în 10 videoclipuri de 10-15 min., făcute de un colectiv bazat și girat oficial și puse la liber pe YT. Chiar și pt. Q&A există soluții. Iar pentru videoclipuri nu trebuie nicio lege. Dar atunci cum să mai dai teme de pierdut vremea adulților implicați în nimic.
NOU
@V.I.M.
“Cum vrei sa faci un manual pentru 2-4 lectii?”
Intrebarea e corecta, dar nu neaparat cea corecta. E destul de stupid, dar, da, se poate face un manual care sa contina doar 2-4 lectii. Sau, cum ai spus si tu, se pot face video-uri girate oficial. Si asta e o idee foarte buna.
Intrebarea corecta, intuita si de tine, este cea cu “cine gireaza informatia transmisa?”. Sau:
– ce informatie va fi transmisa si dupa ce “manual”? Dupa un manual “girat oficial”, bazat pe date corecte stiintifice si acceptat de toata natia, sau dupa tot felul de “studii facute de oamenii de stiinta britanici” sau dupa propriile pareri/convingeri ale fiecaruia?
– de catre cine va fi transmisa informatia? de catre doctori specialisti sau de catre ONG-isti activisti/habotnice de 23 de ani?
– cum va fi transmisa informatia? in cheie tehnica si strict stintifica sau in cheie ideologica/religioasa? ce ne facem cu “studiile stiintifice facute de un grup de cercetatori britanici”? le recunoastem si pe astea ca fiind “stiintifice”?
acestea sint mizele: cine are controlul informatiei ce va fi transmisa si, implicit, cine are controlul mintilor copiilor. de aceea eu sustin intocmirea unui manual UNIC si “girat oficial” (cum bine ai spus).
Cum a spus Lenin (sau Hitler? cred ca Lenin totusi): “dati-mi o generatie de tineri pe mina si voi schimba lumea!”. Si a schimbat-o, intr-adevar. Asa cum se schimba SUA astazi. Toti cei care au fost elevi/studenti in ultimii 15-20 de ani au ajuns azi in functii de conducere si in pozitii cheie in stat:
– NBA, fotbalul american, Coca-Cola, Facebook etc. etc. etc.
– Congres: AOC, Ayana Presley, Ilhan Omar etc.
Toti astia au invatat descentralizat, fiecare scoala si universitate dupa proriile manuale si doctrine. Si au ajuns astazi la butoane, de unde vor schimba SUA si, poate, lumea. In bine sau in rau, fiecare cu parerea lui.
PS: Nici UE (Europa de Vest) nu e mai breaza.
NOU
@david
Întâi trebuie definit obiectul de studiu. Și e ușor de observat cum se ocolește această problemă fundamentală: ce va conține materia. Iar această eschivă nu pare întâmplătoare.
Apoi e întrebrea: de ce vor propagandiștii și n alții materie școlară, când au instrumente multiple de a-și disemina ideologia (că știință nu-i)? Răspunsul este apel la autoritate, recunoaștere oficială și probabil niște impuneri legale consecutive.
#Lenin a spus-o, deși puțin diferit (tiranii au o reală obsesie pentru felul cum sunt educați copii, adică piesele de schimb al sistemului lor). Educația este doar un mijloc și direcționarea ei este dată de intenție. Din punct de vedere strict educațional, Hitlerjugend a fost un mare succes. Dar poate nu vrem asta pentru copiii noștri. Cei care plimbă fără nuanțe educația prin gură n-au habar de istorie și de dramele sale…
NOU
Fratilor, eu ma bucur nespus ca am plecat din Romania. Luna viitoare fac 4 ani de cand sunt in Anglia. De doi ani nu am mai fost acasa si nici nu vin prea curand. Am realizat rapid ca Romania este un loc pierdut pe multe sute de ani de acum incolo. Din clipa in care ajungi pe aeroport iar Domnul de la pasapoarte te priveste cu sictir, eventual ma ia la misto ca am barba, simti ca ai ajuns in spatiul mioritic. Ce sa mail zic de ‘buna ziua’, ‘multumesc’ si ‘la revedere’ pe care nu le intalnesti nicaieri. Nu am mai tinut legatura cu niciun prieten pt ca nu mai am ce vorbi cu ei, totul se resfrange la ‘ti ai luat arfe de Anglea’. Nimic nu se va putea schimba pt ca prea putini oameni chiar isi doresc o schimbare.
NOU
Un articol de ieri de pe hotnews:
www.hotnews.ro/stiri-educatie-24873325-cum-vede-dezbaterea-momentului-cineva-care-vorbit-elevilor-despre-educatia-sexuala-foarte-putine-ori-luam-considerare-nevoile-reale-ale-tinerilor-gandim-mai-mult-valorile-proprii.htm
Articolul se invirte in principal in jurul dlui Gabriel Brumariu, coordonator de proiecte la Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS). Adica un ONG-ist.
Dnul Brumariu spune citeva lucruri de bun simt, cu care sint de acord, si cu care cred ca toti sintem de acord. Dar are trei opinii care arata ca lucrurile sint intelese diferit cind vine vorba de “educatie sexuala” sau “educatie sanitara sexuala”.
Citez:
1. Identitatea de gen:
Ca să revin la întrebarea inițială, noi implementăm proiecte de ani de zile. Eu personal am lucrat până acum doi ani coordonator voluntar și atunci am intrat mult în școli. Acum lucrez pe un proiect de teatru participativ, teatru social, unde abordăm problema identității de gen, a violenței bazată pe gen. Și din discuțiile pe care le am cu ei, și la clasă dar și după, este o diferență uriașă față de scandalul pe care îl vedem zi de zi la televizor.
Intrebare: Este ideologia identitatii de gen parte componenta a “educatiei sexuale” sau “educatiei sanitare sexuale”?
Nota: intelegem ca ideologia identitatii de gen se prezinta deja copiilor, pe ici, pe colo.
2. Cine va gira informatia:
Este important ca informația să fie livrată corect și complet elevilor, să fie științifică, nu după cum vor unii sau alții, ci să fie exact ceea ce se recomandă de instituțiile mari, și să existe o continuitate a ei.
Intrebare: cine sint “institutiile mari”?
Dnul Brumariu a inceput fraza bine, cu referire la “informatia care sa fie corecta si stiintifica” dar a sfirsit cu bita in balta spunind ca aceasta “informatie corecta si sttintifica” va veni de la niste “institutii mari” pe care nu le identifica.
Stilul caracteristic de a vorbi al stingii si al activistilor: cuvinte frumoase si corecte, pina la un punct, care iti iau ochii si iti adorm creierul pina la final, cind este lansata bomba.
3. Bullying-ul (impotriva cui? nu se specifica):
Și în al treilea rând, partea asta de abuz, de bullying, violență psihologică și fizică, verbală. Este destul de des întâlnită și eu cred că pe unii elevii îi pune destul de mult la pământ. Este un aspect foarte important care face parte din educație pentru sănătate, și bunăstarea elevilor este scopul educației pentru sănătate. De asta spuneam la început, poate dacă s-ar discuta mai mult despre ceea ce se face efectiv în partea de educație sexuală, lumea ar fi mai deschisă.
Intrebare 1: bullying impotriva a ce/cui?
Intrebare 2: lumea ar fi “mai deschisa [la minte]” fata de ce?
In contextul subiectului de fata cred bullying-ul se refera la cei “de alte preferinte sexuale”, i.e. LGBTQ.
Intrebare 3: este aceasta o incercare de a introduce propaganda LGBTQ in scoli? Daca da, este propaganda LGBTQ parte componenta a “educatiei sexuale”?
Nota: iarasi cuvinte frumoase: “bunastarea elevilor”, care este “scopul educatiei pentru sanatate”.
Dupa cum am spus, semnificatia sintagmei “educatiei sexuala” este diferita pentru fiecare dintre noi.
Poate ca e platitudine, dar, de multe ori, in spatele cuvintelor (de multe ori frumoase si corecte) se ascund multe lucruri/intentii. Pentru ca ceea ce este “frumos si corect” este diferit pentru fiecare in parte.
Sustin in continuare intocmirea de material didactic (manuale, video-uri etc.) UNICE la nivel national, girate de stat si aprobate prin referendum national.
PS: uite asa PSD si AUR vor avea peste 50% la urmatoarele alegeri.