Sursa

Potrivit deciziei nr.4, pronunţată în dosarul nr.3478/1/2016 şi publicată azi în Monitorul Oficial nr. 168, dacă v-a prins radarul, puteţi fi amendaţi nu doar de agentul care constată abaterea, ci şi de colegii lui care vă trag pe dreapta, la câţiva kilometri distanţă.

Tuturor ne mai place să o ardem cu viteză, câteodată. Cine zice că nu, minte cu maximă nerușinare. Stimularea endorfinelor cu pericolul vitezei e trecută în ADN, cred că și Homo Neanderthalis ar fi accelerat prin savană, dacă avea un Ferarri.

Așa că da, și mie îmi place, din când în când, să îi dau viteză. Nu extraordinar de mare, la urma urmei, am un Volvo, în plus, îmi iau toate măsurile de siguranță, inclusiv mă uit pe waze să nu fie vreun polițist în zonă, care să mă tragă pe dreapta că nu port centură.

Ideea e că, dacă tot decizi, în mod voit, să faci prostii, atunci ar trebui, tot în mod voit, să îți asumi și pedeapsa, atunci când ai fost prins. Nu a fost o întâmplare că ai mers cu 120 prin oraș, stimate șofer, a fost o alegere. Așa că fii bărbat până la capăt și asumă-ți și pedeapsa.

Problema e că, la români, bărbăția se oprește la bătutul femeii din dotare și, eventual, a copiilor. Simultan sau pe rând. După aceea, începe să ne ascundem după artificii legale. Iar unul din el era că amenda nu poate fi dată decât de agentul constatator, care a văzut depășirea de viteză cu ochii proprii. O idioțenie uriașă, care punea în derizoriu orice poziție fixă de radar.

Din fericire, de astăzi, această posibilitate de a contesta amenda nu mai există.
Bun. Un pas înainte

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

74 comentarii Adaugă comentariu

  1. . Sa fiu al dracu, in Codul Rutier exista o singura abatere, anume Depasirea vitezei. Restul parca nici nu sunt scrise acolo. Hai sa ii futem pe aia care merg cu 70 in loc de 50 in timp ce tot Bucurestiul este blocat de masini trantite aiurea, in special taxiuri, de viteji care depasesc pe lina de tramvai, care intra pe rosu curat in intersectie si o blocheaza, care intorc de pe prima banda si inca altele. Astea de ce mortii lor nu le mai vad?
    In dreptul Park Lake o banda este blocata iar militienii stau 100m mai in spate la Piata Ramnicu Sarat si si-o trag in cur sau ce dracu fac in masina.
    Capatul Pantelimonului e blocat mereu de astia care vin dinspre Dobroiesti si fac stanga, desi acolo nu e voie decat dreapta, plus ca in dreptul fostei statii de tramvai sunt trantite taxiurile pe doua randuri. la fel si aici, comunitarii sunt la doi pasi dar au traba sa fugareasca babele cu patrunjel.
    Sa mai vorbesc de astia care stau parcati pe linia de tramvai si nu vezi sa faci stanga? De faptul ca dube si camioane stau parcate in spic si blocheaza toata circulatia? Astea de ce mortii lor nu le mai vad?
    Da, e mai usor sa stai cu radarul sub nuc la Albesti-Paleologu sau sa te plimbi intre Movilita si Cosereni, ca motociclistii cocalari care isi arata muschii intre Universitate si Romana.

    • #2

      o sa le transmit ca nu esti de acord si ca trebuie sa rezolve intai problemele de la cosereni-movilita si de abia dupa aia sa se ocupe de radare

    • #3

      Meh, omul are dreptate intr-o anumita masura.
      Conducem pe niste drumuri futute, prost semaforizate, aglomerate, ne zbatem in mizeria asta de trafic si atunci cand prinzi o portiune mai libera incerci sa recuperezi timpul pierdut si calci acceleratia.
      Diferenta URIASA este atunci cand pe putinele drumuri bune si libere, Primaria iti planteaza un 40Km/h asa de amorul artei….gen mergi ba incet ce pula mea te grabesti…
      After all, decizia este corecta, niciunde in europa nu ai voie sa contesti dreptul politistului de a da amenzi.

    • #4

      bai, nu, nu are. este exact argumentatia aia in care nu ai voie sa zici nimic despre nimeni, pentru ca si altii o fac. ce plm treaba are ce zice el cu amenzile radar? dar stie el ca, in timp ce el se plange de traficul din dobroiesti, sunt copii care mor de cancer la Victor Babes? Sau ca cainele meu are babesioza? Cum plm isi permite sa ceara ceva, cand cainele meu are babesioza si fiul meu poarta ochelari?

    • @cetin, alea sunt exemple. Eu le stiu pe zona mea, altii le stiu pe a lor.
      Uite, tot vrei sa vorbim de Movilita, nu mai stiu daca cioara care ramanea mereu in pana in fata propriei curti inca mai activeaza. O data, jegul asta statea pe marginea drumului cu capota ridicata iar 50m mai incolo stateau gaborii cu radarul. Fiecare isi vedea linistit de treaba, fara sa se deranjeze unii pe ceilalti. Pentru ca un grup infractional responsabil pentru nenumarate talharii prin metoda “pana de motor” nu este la fel de periculos ca un sofer care merge cu 70 in loc de 50.

    • #6

      Legat de ‘cioara’ si ‘gabori’.

      Ai oprit sa le spui ceva? Ai dat vreun telefon sa raportezi cuiva situația? Reclamatiile pe net nu se pun!

    • #7

      Hai sa mai citim amândoi ce a scris acest domn, pe acest blog, pe care îl citim pe diagonala și ne dam amândoi cu părerea ca sa ne aflam în treaba:
      “Ideea e că, dacă tot decizi, în mod voit, să faci prostii, atunci ar trebui, tot în mod voit, să îți asumi și pedeapsa, atunci când ai fost prins. Nu a fost o întâmplare că ai mers cu 120 prin oraș, stimate șofer, a fost o alegere. Așa că fii bărbat până la capăt și asumă-ți și pedeapsa.”
      Așadar, pot fi și 100 de radare, treaba ta e sa respecți legea, ești mult prea tare pt lege, ghinion, asuma-ti!
      Nu polițistul de pe radar a pus limita, și nu polițistul de pe radar se ocupa de țiganul ala care sta aiurea. Degeaba face sesizări, degeaba vin alții și îl amendează, legea e permisiva. Dacă vrei sa aduci niște argumente gen zoso, sa pari deștept, mai citește articolele de la el, ca zoso nu spune ce zici tu.
      Iar ca ultima idee, nu vad ce vina are polițistul de la Movilita pentru traficul din București?

    • #8

      De cand merg cu masina sunt cam doua chestii pentru care mi-am luat amenda: viteza si centura. Asa ca mi se pare normal sa se axeze pe astea. Restul se sanctioneaza cu un accident si vine politia pe urma daca e nevoie.

    • #9

      Sefu’ , care Victor Babes? Ca ala din Bucuresti e de Boli Infectioase si Tropicale. Acolo se moare de SIDA, nu de cancer…

    • #10

      potato, poteto

    • Ador argumentatia asta: “Dupa ce ca stau ca boul in traficul de bucuresti ar trebui ca legea sa ma lase s-o ard cu 90 prin Potigrafu”. Am mai auzit-o si e de mare angajament.
      Pai plm, dupa ce cinci insi imi blocheaza intersectia si patru taxiuri imi taie fata ar trebui ca legea sa-mi dea voie sa-i impusc in genunchi…

    • #12

      Referitor la comentariile tale vis a vis de taxi mai bine stai in catunul tau nu veni in bucuresti si astfel tu nu ai probleme iar noi nu. mai vedem tarani in oras.

  2. #13

    Ce fain, deci de acum poti enerva doi politisti in loc de unul cand le ceri ordinul de serviciu si certificatul de omologare al radarului…

    • #14

      Aceeasi tampenie debitata peste tot. Nu ai tu dreptul sa ceri documentele alea. Adica pardon, le poti cere dar n-o sa ti le dea nimeni. Ele se prezinta in instanta daca te duci si contesti procesul verbal.

    • #15

      Man, pe bune?… era ironie…

    • #16

      aaaaaaaaaaaaaahahahhahahaȘ)))))))))))))))))))))))))

    • #17

      Da, ma gandisem si la posibilitatea asta. Dar aud tampenia asta spusa atat de des, incat n-am putut risca 🙂

  3. Să vezi acum smiorcăieli pe 4tuning.

    • #19

      ce bine e cand ai jucaria ta si nu folosesti chestiile altora…:))

  4. #20

    Total de acord cu ce-au zis aia si cu tot ce zici tu mai putin ultima fraza.
    “De astazi” nu s-a schimbat nimic. Oricine poate contesta in continuare pe acelasi motiv si daca are noroc (sau pile sau ce-o avea) poate castiga deoarece pe la noi acest precedent nu are nici o valoare pt procesele viitoare.
    Si pun pariu ca au mai fost astfel de sentinte gramada doar ca ieri n-au avut aia de la digi alte subiecte.

  5. #24

    Habar n-aveam de chestia asta… si mi-am luat cateva amenzi pe viteza de-a lungul timpului …
    N-am contestat nici-o data, nu m-am certat cu politia nici-odata. E
    Singurul lucru cu care nu sunt de acord sunt fazele cu panda. Chiar – astea sunt legale? Masini neinscriptionate ascunse in boscheti, chestiile astea sunt legale?

    • #25

      Nu sunt foarte plimbat, dar în cele câteva dați când am ieșit cu masina din tara, mereu am văzut politie stand cu radarul exact ca la noi.
      Doar ca acolo e fashion, pt ca “ce civilixat” e la alții, la noi e panda.

    • #26

      Hai sa-ti spun despre Slovacia, unde politia merge in masina neinscriptionata pe strada, chia si cu numere de inmatriculare din alt oras si te ia din mers. Au geamuri fumurii, masini de toate natiile si nici nu stii cand te prinde. Stau la panada cu radarul dupa curba, in varful dealului, ascunsi prin toate cotloanele si nimeni nu se mai plange. Si totul e legal. Eu mi-am luat amenda de viteza, pentru ca desi era semn de 70 am ignorat/n-am vazut semnul de localitate.

    • #27

      Bulgaria, Muntenegru (cu pistolul, statea intr-o curba unde limita era de 30 si ghici cine a inrat in ea cu 70…), si mai nou Austria.

    • #28

      @PhutreGuy:

      In Blegia (pardon, Belgia), baietii se dau cu BMW-uri civile (mereu de fabricatie mai veche), te vaneaza, te depasesc si apoi cu stroboscoapele din luneta te invita in prima parcare sa iti iei premiul. Iar statul in boscheti se practica la fel ca si statul in camp sau in padure.

      Mie, unul, mi se pare correct. Nu imi place ideea dar mi se pare correct.

      Adica ce rost are sa te anunte ca e radar, sa incetinesti la 90km/h pentru 10 secunde, si 1km mai tarziu sa spulberi un copac/masina cu 180km/h?…

      Sa vezi ce fain e in Olanda, unde ai zone de control al vitezei (nu mai ai camera fixa intr-un loc, ci mai multe camere care iti inregistreaza timpul in care ai facut un tronson, si iti calculeaza viteza medie), iar la sfarsit iti afiseaza numarul de inmatriculare plus suma in euro pe care o ai de platit.
      Asa stii dinainte cat iti vine acasa.

      Si daca ai numere straine, vin baietii direct la tine si in parcare poti sa platesti cash, cu POS, etc. Daca te dai ca nu stii limba si alte vrajeli, iti aduc si translator.

      (Mi-a zis un prieten)

    • #29

      Am statie de aproape 6 luni. Poa’ sa stea unde vor ei – aflu cu 10-15 km inainte oricand.

      Eram doar curios daca e legal. Faptul ca si in alte tari se procedeaza asa nu inseamna ca e legal in Romania.

      Doar zic – nu dau cu paru…

    • #30

      @geretus: de u de ai statia si de care? Intreb ptr un prieten

    • #31

      Curtea Suprema? suntem in 1984 cumva?

  6. #32

    Nasol. Asta inseamna ca toti trebuie sa invete sa scrie.

  7. #33

    Culmea siguranţei: Sa iti iei toate masurile de siguranta….sa nu te prinda politia fara centura de siguranta.
    Epic

  8. Nu mai exista contestarea amenzii? Hmm, sa vezi acum amenzi date pe degeaba. Nu zic ca n-ar fi plin de bizoni in trafic, insa poentru aia 10-20 de soferi cinstiti va fi nasol daca i se scoala gaborului sa-l amendeze asa, la oha. Ca ori nu si-a facut targetul pe ziua aia, ori n-au radarele calibrate. Mai tine cineva minte cand o masina parcata arata ca circula cu 114 km la ora? Pe un radar omologat al unui politai de la circulatie. Ce faci daca mergi cu 40 la ora si, conform radarului ai 90 in localitate? Nu mai poti contesta asta?
    E-o prostie.

    • #35
    • #36

      Beton gif-ul! :))))))

    • #37

      Ai dat cu mucii-n spanac

    • #38

      Aceste cuvinte ne doare.

    • Am dat-o cu muci-n fasole ca ce chestie?
      Sa va vad pe voi vitejii pamantului cand va prinde radarul cu 70 cand aveati 50. Sa va aud atunci ce mai comentati. Ca “mooje garda”, ca “gaborii e poponari”…

    • #40

      Ne prinde, platim care e problema?

    • #41

      Dacă chiar aveai 50 și ești sigur de asta, poți contesta. Exista metode de a determina viteza de pe filmare, independent de măsurătoarea radarului. Și dacă ai dreptate, câștigi.

    • #42

      Cred că ochelarii sunt de efect, nu de nevoie. E clar că tu ai citit altceva.

    • #43

      @Titel: de citit o fi citit, dar ce a inteles… Si da, ochelarii sunt mai mult de efect, pentru aerul de ‘telectual.

    • #44

      Francisc, you are missing the point! Grav. Parul ala alb e vopsit se pare :)) (glumim si noi, ca eu is chel)

  9. #45

    Atata timp cat nu ti se pot vota comentariile nu ai dreptul sa folosesti expresia “suntem barbati”.

    • #46

      atata timp cat esti un pasarel anonim, nu ai dreptul sa judeci masculinitatea mea.

    • #47

      Grumpy cat are poze cu tine pe pereti.

    • #48

      Ce s-a întâmplat cu super_fotbal? A murit? Și de ce super_fotbal2 și nu 1?
      Lucrezi la Microsoft?
      Observ că unii comentatori dispar brusc de la taste, un fel de AFK permanent. Se lasă cu ban sau 0 la viață? Ce la faci boss?

    • #49

      Am pus asa la un comentariu si a ramas. Sunt bine sanatos.

  10. #50

    N-are cum sa nu se iasa cu scandaluri de pe urma deciziei asteia.

    Totusi, cateva zile in urma, politistii amenintau ca fac proteste fiindca nu li s-a marit salariul. Acum vad asta.

    Sa fie coincidenta?

  11. #51

    Si totusi sa te opreasca dupa 11km de unde ne-a prins cu pistolul laser din boscheti nu e cam mult??? eram o coloana de 15_20 masini care mergeam mai tare si am furat-o toti . asta pentru ca nu avea cine sa ne faca flashuri din fata, echipajele fiind prea departe.si asta se intampla de pastele trecut , nu acum cu legea asta.rezultatul – toti fara permise 90 zile.si nu , nu eram pe autostrada.

    • #52

      pai…daca treci de un anumit numar de kilometri, nu mai e contraventia?

    • #53

      Pe mine politia de frontiera m-a oprit in Franta la mai mult de 100 de kilometri de granita cu Germania. Auzi tupeu… Si lasa ca atunci cad m-au vazut cu numere de Romania fix pe mine m-au oprit. Ai dreaq xenofobi, francezii astia…
      Noroc ca eram cu o masina coreeana si mi-au dat drumul repede. Iti dai seama ce se intampla daca eram intr-o masina germana?!

    • #54

      Genghis Han (bunicul lui Kublai) – Daca erai intr-o masina germana, ridicau bratele.

  12. Ideal ar fi sa se monteze camere fixe. Sa analizeze si sa vada in ce zone sunt soferii tentati sa ii dea talpa si in aceste zone se pot monta foarte usor astfel de camere. Problema s-ar rezolva de la sine.

    • #56

      Da, plus ca alea vor fi primele puse pe Waze, sa stim si noi, ce naiba.

    • #57

      in tarile prin care am trecut eu, radarele fixe sunt publice, iar radarele mobile care isi schimba locatia in fiecare zi sunt publicate pe net, de catre politie. ideea e de preventie in locurile cu posibilitate de accident, nu sa ii ardem pe micuti

    • Ideea e că ar mai tăia din elan. În unele locuri ar fi utile.

    • #59

      @Danielu, eu as face departament de waze la politia rutiera. sa nu faca nimic alrceva decat sa planteze radare pe waze. atunci sa vezi ce civilizat merg romanii…

    • Tot ideal ar fi sa se monteze camere fixe in toate intersectiile mari, ca sa-i prinzi pe toti ilegalistii (depasire de coloana, trecut pe rosu etc), dar nu traim intr-o lume ideala…

    • #61

      Problema cu radarele fixe e că nu iau şpagă şi nu “pierde” coala din procesul verbal când sună şefu’

      Iar coloanelor oficiale neoficiale gen oprea, fără acte, le va fi trimisă amenda automat ca la orice cetăţean şi apoi trebuie să umble şoferul de boss la colegii de instituţie să anuleze amenda.

      Când de fapt ar fi putut doar face cu farurile poliţistului din MCV şi era totul ok.

    • #62

      Nu cred ca merge. Patesc frecvent pe ruta teleormaneana Alexandria – Bucuresti sa fie radar radar radar pe waze (datorita radarelor mobile). Atunci imi bag ceva-n el si astept flash-urile sau merg in functie de coloana (duminica dupa amiaza cand este aglomerat)

  13. #63

    Hai sa imi iau ban aici.
    Spui ca o comiti si iti asumi. Dar, 2 3 articole mai in urma, zici ca te-a oprit politia pentru ca nu aveai centura si l-ai mintit ca ai probleme cu ficatul. Unde e asumarea?

    • #64

      imi asum si minciuna. dar nu l-am dat in judecata pe politist pentru ca nu avea sapca cand m-a oprit. aici e asumarea. daca merge bine, daca nu, aia e.

    • “Hai sefu iarta-ma ca [insert reason here]” nu este asumare, e doar milogeala…

    • #66

      imi pare foarte rau. nu m-am milogit de nimeni, m-a intrebat de ce nu tin centura, i-am zis ptr ca sunt bolnav. end of story.

  14. Ca de obicei, sunt mulți tineri frumoși și liberi care cer ”să se respecte legea!” și nu ”să respectăm legea!”.

  15. #68

    Vizavi de statul la panda am vazut duminica trecuta o faza de m-am prapadit de ras.
    Politistul statea intr-un refugiu de autobuz si dadea prin statie cand vedea pe cineva ca vorbea la telefon.
    Era o zona in curba si dupa curba era masina politiei care oprea pe cei vinovati.
    La noi aici (Canada) se fac campanii de ” Impaired driving”.
    E plin de masini civile care te opresc in trafic daca esti vinovat. Au acum campanie seriosa pe vorbitul la telefon.
    Si nu e deloc ieftina o amenda de asta (e ceva peste 200$ din cate am inteles).
    Radare mobile nu mai zic cate sunt puse. Aici e la moda sa fie puse pe autostrada (ei sunt stationati pe podurile care trec peste autostrada). Au si aici obiceiul sa stea prin tufisuri.
    Sa vezi cum sar in mijlocl drumului sa te opreasca.
    Si mie imi vine sa-i injur cand trec pe langa cate un radar mobil. Oricum radarele alea mobile sunt puse de catre administartia locala (situatia de aici). Tot ce incaseaza se duce la bugetul orasului.
    Chiar ieri ma uitam si radeam ca tot vad masini in trafic (mai ales truck-uri care nu au curata zapada de pe spoilerul spate si ramane placuta de inmatriculare acoperita de zapada (la noi iarna nu a trecut si chiar a nins bine in ultima vreme).
    Mentionez ca avem placuta de inmatriculare doar pe spate (majoritatea provinciilor canadiene) si poti fi filmat de raderele mobile doar din spate.
    Deci nu va mai plangeti ca sunteti vanati de politie. Fenomenul e peste tot in lume.

  16. #69

    Eu nu vad marea schimbare. S-a schimbat putin legea, oricum politia nu o respecta sau o ocoleste.
    Radare /camere fixe (fara operator uman) nu o sa vedeti pentru ca masinile politiei circula fara rovineta si fara Rca.

    Radarele sunt in multe cazuri decalibrate, pe mine m-a luat desi viteaza era a celuia din fata, care a trecut prea repede sa-l mai opreasca.

    Ce se asteapta de la politie e sa dea amenzi si pentru viteza, dar nu la iesirea din localitati ci in localitati unde sunt scoli, treceri nesemaforizate, sa le ia talonul celor cu xenoane puse ilegal, cu stopuri arse, cu folie pe geamurile fata, cu folie neagra pe stopuri, cu frane defecte, cu carlig de remorca pe masini care nu au in talon trecuta capacitatea de a trage remorca.
    Politia trebuie sa raporteze gropile din asfalt ca se pot intampla accidente din cauza lor.

    • #70

      Iar de la soferi se asteapta sa mearga naiba cu cat e pe semnele alea de circulatie. Ah faci 7 ore Bucuresti – Brasov? Ghinion! Iesi in piata si-ti strigi nemultumirea sau nu te mai duci la Brasov.

  17. #71

    Nu am intales faza cu nu port centura…

  18. Radem tot – Futem tot !
    Este deviza celor care au ceva împotriva şoferilor.
    Şi pentru că de ce ?
    Pentru că-i mai dau o talpă ? Dar asta o fac de regulă, cînd drumu este liber. Mă asigur că drumu este liber, şi dacă este suficient de liber de gropi şi alte bazaconii. Şi atunci care e problema ? Pentru că cine vrea să guste cu adevărat din toată puterea motorului, n-are decît să o rupă pe un circuit special amenajat pentru aşa ceva. Străzile, aşa cum sînt ele, nu prea poţi să faci cam ce vrei.
    Şi acuma hai să vedem, că şoferii sînt futuţi din toate părţile, dar de pietoni de ce nu se leagă poliţia ? Aceia sînt aşa de corecţi cînd trec strada deampulea, cînd îşi bagă căştile în urechi pînă în creier şi gluga peste cap şi se aruncă pe stradă pe unde vrea muşchii lor ? Pe aceia nu-i ia nimeni în şuturi ? Sau se bagă ca vacile pe trecerea de pietoni fără să se asigure, şi mai ales cînd vine un lung şir de maşini, şi asta aşa, numai deampixulea, ca să pună toată maşinile frînă pentru că trece ditamai bulangiul, pentru că el regele neîncoronat al trotuarului trebuie să-şi facă mendrele pe trecerea de pietoni, şi atuncea începe să meargă din ce în ce mai încet, ca să înceapă şoferii să înjure şi să claxoneze. Pentru că deh, pietonul este stăpînul străzilor. Futuiaş în guriţă de cretini. Iar pe cei ce trec strada complet prin loc neamanajat, tot ceia sînt cu gura mare, că de ce puii mei nu se opreşte maşinile, pentru că deh, el este buricul pămîntului…
    Dar aşa, şoferii sînt futuţi din toate părţile, şi pentru viteză, şi pentru că-ţi rupi maşina în gropi, şi pentru că alt dobitoc te împinge în şanţ, şi pentru că nu ai marcajul corect desenat pe stradă, mai plăteşti şi taxa de drum, ca să beneficiezi de toate gropile, rupeşiar mătărînga’n ele toţi puliticienii, mai avem parte şi de promisiuni de autostrăzi care se prăbuşesc la prima trecere, ce mai, la noi este curată aventură să mergi pe străzi.
    Iar la colţ te aşteaptă emceveul(!)…
    şi cu un zîmbet amabil primeşti un politicos “actele la control”…
    Va pup pe portofele, să fie cît mai grele !

    • #73

      Asta zicea Arhi, de ce sa nu se inceapa de la ala care o comite mai grav si incepe mereu de la mine :))

  19. #74

    Toti o dati cu “ai incalcat legea, plateste”, dar gaborul de ce sa nu plateasca cand incalca legea si da o amenda ilegala? Daca legea este facuta prost este de competenta parlamentului sa o schimbe, nu a instantelor, nici macar a ICCJ. Date fiind acestea consider ilegala si netemeinica decizia.