Prins în eternele discuții despre mașini, nou vs vechi, new technology vs old technology (unde, să mă scuzați, prefer tehnologia până cam prin 2019, pe acolo pe unde s-a introdus ecranul tactil pe Mercedes, după aia totul s-a transformat în tablete puse ampulea prin habitaclu și mii de cipuri proaste care controlează cantitatea de bășini din interior, nu merge cipul de bășini, nu mai pornește mașina, hai la service, 450 de lei constatarea, 1200E+tva cipul), mi-am cristalizat unele opinii.
De exemplu, nu mi-aș lua niciodată Logan, Duster sau Bigster. Nu e o mașină cu care să rezonez, înțeleg că e ieftină, că e mașina omului de rând, că merge oricum și legată cu o sârmă, dar efectiv nu pot, niciodată nu aș cheltui banii mei ca să iau așa ceva.
Nu mi-aș cumpăra NICIODATĂ (ca să ne înțelegem, prin niciodată înțeleg durata expirării pentru viitorul cadavru al eului meu, diabetic cu state vechi, nu îmi dau mai mult de zece ani, nici atât, chiar) mașină electrică. Mi se pare o demență tot ce se întâmplă, în momentul de față, cu mașinile electrice, exemplul Spring mi se pare foarte potrivit. O piață creată artificial, cu produse artificiale, neterminate, cu o tehnologie complet nesigură. Nu vreți să vă perforeze ceva bateria când sunteți prinși în centura Springului proprietate (sau orice altă chinezărie, de altfel). Nu mai zic de inexistența unei rețele generaliste de încărcări, timpul uriaș petrecut pentru o singură încărcare sau necesitatea existenței unei minicentrale nucleare lângă fiecare punct de încărcare, dacă ai vrea o putere mai mare. O tehnologie efectiv neterminată, ținută în viață doar de subvențiile statelor, subvenții care merg și alimentează conturile chinei comuniste.
Și, în final, dintre brandurile cărora le-aș da banii mei, nu mi-aș cumpăra niciodată BMW. Dintr-un singur motiv, bordul ăla este ABSOLUT HIDOS, la toate modelele, indiferent de ani. Trebuie să ai un simț al frumosului extrem de special ca să îți placă chestia aia otova. Iar eu nu am un simț atât de special, sunt mai țăran.
NOU
Nu mi-as lua masina chinezeasca.
NOU
In sfarsit gasesc pe cineva care nu suporta bordul de BMW. Sunt frumoase la exterior anumite modele de BMW dar interiorul… indiferent de model e oribil.
NOU
Așa e, e cam ciudat bordul. Chestiile componente par aruncate acolo forțat. Dar e al naibii de practic, peste Volkswagen și altele.
NOU
Eu nu mi-as lua niciodata o masina care este foarte scumpa de intretinut si pentru orice bec pe care trebuie sa il schimbi trebuie sa marchezi de la 200 de euro in sus.
NOU
Daca traia Ceausescu, pana acum am fi avut prima masina antigravitationala – Zamolxia Cucos (de la CUcutenia si COStobocia) .
NOU
Măcar cât a trăit, săracu’, a dat la popor CoVaGin…
NOU
ia-ti tata beemveul saracului. audi, da’ nu vedi. cu placere :)!
NOU
Zici ca ai scris caietul de sarcini la o licitatie cu dedicatie. Mercedes.
NOU
Un comentariu lung: când am chef să mă râd ( da, știu..) intru pe paginile de Facebook ale diverselor mărci și modele auto și:
1. indiferent de marca și model, indiferent de prețul de achiziție, indiferent de categoria mașinii, există acea foame de consum “ tu cât ai scos? Oho, eu am consumat mai puțin, eheee, a mea merge cu aer” ..prima frustrare a parvenitului…cat consumă ; bă tu dai 30-40000 de euro pe o mașină și te interesează acei 0,5 litri în plus sau minus la 100 de km parcurși ?
2. Distrusii care își iau mașini mai scumpe decât își permit; intretinerea lor e un calvar, se vaită la orice piesă și revizie, uitând ca mașina aia de 5000 de euro a costat 50-60000 acum 15 ani ( adică când era euro ăla bun și salariul ăla anemic la români) și piesă nouă e tot scumpă ca ghici ce : e nouă, e pentru o marca model de lux. Îi idenificati ușor în trafic după anvelopele low budget chinezești și după fumul lăsat în urmă ( un ulei schimbat la timp e scump, un injector e și mai scump și un dpf iese din discuție ).
3. Nu e de pe Facebook dar urăsc toate mașinile care merg la consum ( 100-110 ) pe banda 2 sau 3 a autostrăzii
Booon, acum ce mașină nu mi as cumpăra niciodată : nu știu, dacă aș fi Ţiriac x 1000 cred ca mi le aș cumpăra pe toate să le încerc..sunt fiert pe mașini de mic, știu foarte multe despre ele ( modele, motorizări, cutii de viteze, avantaje și dezavantaje) cu toate ca nu imi place sa imi bag mâna prin motor sau pe la mufe și efectiv refuz sa fac asta dacă nu e ceva urgent.
Dar totuși, nu mi as cumpara niciodată o mașină indiană, Dacia noua sau Fiat ( in afara de barchetta ). Nu mi as cumpara o mașină prost întreținută; sunt șanse de peste 90% să îmi dau seama dacă o mașină are probleme tehnice sau incidente la caroserie în primele 2 minute de învârtit pe lângă ea cu motorul pornit…nu o fac intenționat dar pur și simplu îmi sar în ochi lifturi, vopsea prost aplicată, lipsă aliniere panouri de caroserie, faruri sau chedere și îmi zgârie timpanul orice zgomot suspect al motorului sau cutiei de viteze …de obicei pun și degetul pe problema cu destul de mare acuratețe. Repet, nu sunt profesionist în asta, nu am cursuri de specialitate, e doar ceva adhd auto, cum îmi place ( or not ) să îi spun.
Deci da, fără Tată, fără Fiat ( in afara de barchetta), fără Toyota ( e misto marca dar antifonarea aia e de toată jena ).
Ce mi as lua dacă banii de întreținere și fiabilitatea generala nu ar fi o problema : O Alfa Stelvio Q4, o Alfa 156 cu motorul busso și un Volvo mic cu motorul T5 .
NOU
am avut un prieten care avea o Giulietta. 90% din timp era stricata. frumoasa rau, intr-adevar, dar zero fiabilitate. ce fiabilitate, zero functioning
NOU
Da, dar pe de altă parte asta face parte din personalitatea unei mașini..cutiile astea de azi pline de leduri și ecrane sunt confortabile, sigure, silențioase, economice, fiabile ( sau mai fiabile decât cele vechi ..nu, nu mă refer și la voi, cei cu 1.9 tdi, bineînțeles)..dar nu au personalitate, nu au acel ceva care te bucură când stai în spatele volanului și totul funcționează, vibrează, efectiv simți piesele mecanice lucrând, o simți încordându-se la demaraj, o simți încercând din toatele elementele trenului de rulare să păstreze aderența în curbe, are un comportament uneori predictibil, alteori nu, o simți urlând din toate supapele când bagi tot piciorul în accelerație, simți cum se lubrifiaza fiecare supapa, fiecare segment..toate astea în timp ce îi atingi pielea fină ( și reală ) a volanului și în timp ce te îmbrățișează cu aceeași piele fină cu parfumul caracteristic de pe scaunele ce te țin strâns în brațe.. cam asta face o giulietta sau un 156 GTA , sau o Mazda 3 mps BK sau ..orice mașină veche de 25-50 de ani, cu un motor potent raportat la greutatea caroseriei și o cutie de viteze bine etajată. De fapt, perfecțiunea și șarmul lor constau tocmai în amalgamul dintre imperfecțiunea tehnologiei de la vremea respectivă și perfecțiunea formelor și a mecanicii ( adică pe scurt, atunci cand functioneaza funcționează sunt date dracului, când nu…trebuie reparate )
NOU
Știi cum e cu mașinile italiene? Exact cum făcea fiul meu cînd îi luam cablul de alimentare de la pc ca să-și facă lecțiile, de trăgea tastatura afară și tasta “la rece” uitîndu-se la monitorul cu “no signal”, adică poți să stai în ele, să “mesteci” la schimbător la rece, asculți muzică, dar să nu pornești motorul că ți-a luat foc buzunarul.
Da, am un 1.9 tdi care merge brici de 19 ani…
NOU
Am eu o kia stinger gt2 v6 de vanzare daca vrei. Are putin peste 40000km comandata in 2021 la kia baneasa si primita in 2022 dupa aproape un an. Mie nu-mi place trapa la nici-o masina.
NOU
ce bine arata kia aia gfc
NOU
Dacă BMW are bord nasol, eu cu Forester ce să mai spun.
NOU
imi place foresterul
NOU
Lumea rea bârfește că Forester e mașină de hateri…
NOU
Oameni răi și invidioși.
NOU
Foresterul e fain dar cam scumpa intretinerea si piesele de masina
NOU
…sunt la al treilea Forester in 15 ani! Apa, paie bataie si benzina!
Cu varsta…recunosc ca m-am ticnit..de la aspirat am ajuns la turbo …de nu imi mai dispare zambetul! …a…si evit sa ma uit la consum! Daca conta consumul luam un Prius!
NOU
Fiat nu mi-as lua.
E frumos sa ai masina dorita cand ai bani seriosi. Cand esti palme-n cur cu cateva mii de euro castigati pe luna calculul e simplu:
Venitul tau lunar poate acoperi masina noua in 6-8 luni ? Faci 15000 de euro/luna sa-ti permiti masina de 100000 de euro ?
Nu ? Atunci nu are rost, iti bagi toti banii intr-un cacat si vei regreta mai incolo. Fie o sa dai o galagie de bani aiurea ce nu-i ai, fie vei repara si intretine ceva ce nu-ti permiti.
—
Mai era o vorba sa v-o spun ca azi ma simt intelept ca o baba: daca nu esti frumos pana la 20 si bogat pana la 40, lasa-te ca asa ramai.
NOU
Prima vorba o fi valabila, a doua mai putin. Media bogatilor e 40+.
NOU
”Media bogatilor e 40+”
daca devii milionar la 20 si traiesti doar 65 de ani, media ta este 40+.
NOU
Depinde de fiat…Eu am avut un Grande Punto, primul model, a mers de toti banii, clar peste logan sau ce cazane mai vindea dacia atunci. La 10k euro cat a costat, a tinut 15 ani pana a inceput sa fie nerentabila pentru reparat. Reparatiile, de fapt schimburile de piese au fost la preturi foarte decente, atat de decente ca mi-am permis sa fac o duc doar in reprezentanta. Reviziile la preturi de 400-450 de lei, mi s-a parut chiar rezonabil. Nu am decat cuvinte de lauda pentru modelul Grande Punto 1,4 benzina. Era lenesa, dar nici nu aveam pretentii. Am si batut toata europa cu ea, fara nici un stres, fara teama. O masina decenta, onesta, deloc stricacioasa, dupa care imi pare rau si acum.
NOU
”clar peste logan sau ce cazane mai vindea dacia atunci”
mai ales ca spatiu.
NOU
@daddy. Ai un concept interesant de medie :)))
NOU
@irod – vrei un Grande Punto 1.3 din 2006?? cutie in 6 trepte 😉
NOU
Si Albea a fost reusita dpdv fiabilitate
NOU
Nu as mai lua ford(am stat cu un ranger nou mai mult prin service decat pe strada).
Peugeot la fel never(prima mea masina 406 era foarte stricacioasa desi imi place f mult ca era comfortabila si frumoasa la vremea aia).
Nissan am avut leaf si nu mai vreau nimic din zona asta.
Fiat nu as lua. Defapt nimic Italian sau francez. Masini chinezesti nu as lua din principiu. Is doar pe BMW de ceva timp si sunt super multumit. Pana nu se strica si ma lasa in drum una, nu schimb marca. Frumusetea e in ochii privitorului.
NOU
sunt ineresat daca leaf din ala de inainte de 2018 si ce te-a deranjat la el
NOU
nu are motor tdi dpf off.
in plus, ii functioneaza si semnalizarea.
NOU
Mie cel mai mult îmi plac BMW-urile cu motor de Peugeot.
NOU
Ca si posesor de BMW ce poate fi inscris la retromobil in cativa ani( asta ca sa via hate-ul de la inceput), si detinator de diverse modele de la diferite marci, branduri, eu va sfatuiesc sa lasati prejudecatile, pozele de pe internet, tot felul de parerologi de pe youtube/tiktok, sa va ganditi ce va doriti de la masina respectiva, si apoi sa mergeti sa le vedeti fizic/sa le incercati temeinic (gen stat la volan cautat pozitia ideala, daca exista, cautat defecte), apoi daca static se califica mai departe, pai treceti la drive test- dar serios , nu vrajeli din Romania, 20 de minute cu un agent de vanari ce sta langa tine si iti explica pe unde/cum sa mergi( mai sunt si exceptii, am fost acum 15 ani sa fac un comparativ F10/F30 la APAN Braila, am plecat cu zambetul pe buze).
Electrica poate doar pe viitor , defilez cu un fiat mic exclusivpentru oras (care in cuida tuturor prejudecatilor e excelenta ) ca masina de tavaleala, si care va fi inlocuit cu ceva buburuza electrica cand va sucomba, am avut si dacia care si-a facut treaba foarte bine si s-a devalorizat foarte putin la revanzare…..ideea este sa gasiti ce va trebuie/place, in bugetul disponibil, restul sunt prejudecati.In mod sigur nu voi lua nimic chinezesc….nu vreau sa sustin sistemul perfid comunist.
NOU
cum ba francezule sa iti cumperi italiene si germane si nimic francez, e clar ca esti doar socialist nu francez
NOU
Daca tovarășul lui Benz de la Daimler era roman erau șanse mari ca azi sa vorbim despre brandul Mărioara Benz.
NOU
Râzi tu râzi, Harap Alb, da’ v-am mai povestit eu p-aci despre un prof de la universitatea din Geneva unde a studiat nefasta. Il chema dl Benz, pe fiica-sa a numit-o Mercedes.
NOU
De niciun fel, niciodata, nicicum. Am fobie de masini, nu pot urca pe locul mortului nici macar pe un câmp, pentru 100 de metri. De condus vreodata…
Pur si simplu masinile nu exista pentru mine, nu-mi place vreuna, nu ma uit la curse, nu intorc capu’ dupa Lamborghini decapotabile sau asa ceva.
Nu vreau sa spun nimic, nici sa ma laud, da’ am vrut si io sa comentez macar o data la un articol despre masini:))
NOU
Nimic chinezesc, nimic electric cat s-or mai gasi si voi mai putea sa le am.
Momentam bmw-u ruleaza fin, pare ca ii prieste clima spaniola… poate l-as schimba cu unu fara acoperis
NOU
nimic chinezesc MG BYD sau alte mizerii.
as da banii oricand pe bmw sau volvo
conduc ford
plm
NOU
volvo e solid, dar si cand se strica ftmash oe senzorul lor de abs
NOU
Eu sunt mulțumit de Spring(54000km în 3 ani) și de MCV(68000 km în 9), nu-mi permit să dau mai mult de 10000 Euro pe o mașină.
Cu toate acestea am cumpărat numai mașini noi.
NOU
Da ce ziceti ba manca v as gura, cum iese diseara la casa alba? io zic ca iar iese cu scandal sa mi bag pula. O sa vina iar tare-n gura piticu si sa vezi scandal. Mi e sa nu sa si mardeasca acolo :)))))
NOU
ar fi bine ca inainte sa postezi sa te consulti cu jennifer la modul cum s-ar consulta trump cu fie-sa.
NOU
Sa stii ca gunoiu’ nu e chiar asa pitic, e doar o iluzie optica. Daca te vei uita atent, vei vedea ca Zelenski e chiar mai scund decat el.
NOU
Vorbind de Trump, nu mi-aș cumpăra Lada. Sau, în caz de nostalgie, Volga, Moskvici, ZIL, Pobeda, din astea.
NOU
M-am uitat eu. Arata bine, imi place ce vad. Zelenski multumit.
NOU
Cetin, parca am avut aceleasi experiente legate de masini…LEgat de electrice, mi-am luat numai mue cu lamaie acum cativa ani cand am scris la necolegul vali ca astia le multumesc temerarilor cu electrice ca isi cumpara, ca sa stim si noi, pulimea si saracimea ce sa nu facem…nu prea am gresit, timpul a trecut si am avut dreptate.
BMW, sincer mi-a placut ca exterior doar seria 1. Cand am ajuns sa conduc seria 1 si ceva 535, niste dezamagiri atat de crunte incat am ramas is eu uimit. Si eu nu sunt fan al marcii, deci gandeste-te cam ce fel de mizerii de masini au putut aia sa creeze daca pana si un om deschis la nou asa ca mine a ramas atat de dezamagit!
Sincer, daca nu ma hazardam sa-mi repar (ceva usor) Saab 93-ul la un carpaci de mecanic, si acum aveam o masina extraordinara din toate punctele de vedere. Si acum imi pare rau dupa masina aia….
La insistentele doamnei, am luat o masina noua cu 7 ani garantie si sunt foarte multumit, mai ales ca am luat-o la aproape jumatate de pret din cat costa acum aceeasi masina!
NOU
Saab…da, era treaba atunci, cred ca 2002 sau 2003, avea un amic S93, gizas ce masina solida si smechera.
NOU
n-am înțeles niciodată de ce a falimentat Saab! m-am dat (driver sau pasager) cu multe chestii, da’ io ca Saab m-am mai văzut mașină; cockpit, nu altceva!
NOU
din cauza de general motors, care au preluat brandul si au început sa produca pe sasiu de gm. si cand saab au intrat in insolventa, nu a lasat pe nimeni sa preia brandul, desi au vrut inclusiv aia de masini de lux, konigsegg sau cum le zice, pe motiv ca sa nu transfere tehnologie in china.
pe scurt, americanii
NOU
Ma scuzatz, Saab a dat faliment pur si simplu pentru ca erau doar niste Opeluri urate si scumpe. Americanii i-au lasat pe altii sa preia marca, si au continuat sa licentieze cat timp proprietarii nu erau chinezi.
NOU
Hai bre, mai las-o jos că măcăne aia cu “un fel de Opel proaste și scumpe”, că Saab avea tehnologie de avioane în ele…
NOU
Radu, la uratenie sau frumusete treaba e subiectiva. Scumpe erau, dar erau si cu multcpeste toate cotetele de pe piata la tehnologie si what not…
Suedejii nu prea au fs ut compromisuri la calitste cum arcfi vrut idiotii de americani, ceea ce le a in final adus falimentul, cum zice si Cetin.
Uratenia ar fi ultimul motiv pentru care au dat ei faliment…
NOU
Pe unul din vapoare am avut o barcă de salvare cu motor diesel Saab, cu pornire electrică și hidraulică (sînt obligatorii 2 sisteme de pornire pentru ce-i cu “de salvare” și “de avarie”). Dintre multe alte cazuri de bărci, ăsta era singurul motor căruia îi puteam face 2 porniri consecutive pe hidraulic, fără să reîncarc, așa de “la sfert” pornea, deși avea vreo 20 de ani.
NOU
Eu nu as lua cu banii mei nimic frantuzesc. Si asta include si dacia. Pentru ca au ceva in filozofia lor care le face sa fie peste mana. Undeva cumva e o setare sau o optiune gandita de un excentric.
Volvo si Porsche sunt viata mea.
Urmatoarea mea masina probabil o sa fie Toyota, Kia sau Hyundai. Da inca nu ma simt pregatit sa arunc bani!
NOU
Exclud orice asiatica, sunt urate la interior rau. Pe afara arata bine.
NOU
Vorbim în continuare de mașini, da?
NOU
:))))))))))
NOU
‘ț ai dracu’ cu melcii voștri!
NOU
Chinezească.
NOU
Mercedes, Porsche, Audi, daca nu vrei BMW.
Acum in functie de buget te orientezi an, model si dotari.
NOU
Si ce nu mi-as lua: branduri chinezesti, mai ales electricele chinezi nu imi inspira incredere deloc.
Orice masina care nu are 5 stele NCAP.
NOU
nush ce sa mai zic de Audi.. is faine rau, dar sunt uzine sensibile.. intretinere.. 1500 euro pe an e media de la a5 incolo
NOU
Mă mir că încă nu a apărut Range Rover. Lipsa fiabilității e legendară desi mașinile sunt mișto in sinea lor.
Și nu înțeleg de ce cumpără lumea. Ok, o tii cât e in garanție. Dar și în garantie se strica frecvent și nu te poți bucura de ea.
NOU
de cand i au preluat indienii, lipsa fiabilității nu mai e legendara, e reala:))
NOU
Mergi cu un BMW de la seria 5 in sus macar cateva sute de km si apoi o sa iti schimbi nitel parerea.
NOU
de ce, se schimba bordul si habitaclul dupa cateva sute de km?
NOU
Mergi cu ea precum cu o locomotivă. E adevărat că pleacă bine din loc fără să mai apeși pe accelerație, dar feedback-ul la volan e ca la Universal 650, eu fiind obișnuit să-l învîrt la Golf cu podul palmei…
NOU
Nu se schimba bordul boss, dar la seriacinci se merge cu capul lipit de bancheta din spate, si nu-l mai vezi…
NOU
@Arhi: Nu se schimba bordul, dar o sa vezi de ce exista ideea ca BMW e “driver car”, ce feeling ofera la condus si ca bordul (chiar daca considerat inestetic de unele persoane) e foarte bine gandit dpdv usurinta in utilizare.
@Marinel: deci BMW nu are feedback la volan si Golf are? wake up
@7: tu doar esti hater 🙂
NOU
da clar
NOU
Eu am condus un mercedes vito 4matic la un drum de peste o mie km. Bate orice la comoditate. Daca te uiti pe youtube cand ajung invitati pe la intalniri importante, gen bilderberg, vezi mai multe vito ca S class.
NOU
Am vorbit o data cu unu ce o fost sofer pe limuzina unui bogat notoriu din Ro. Il stiti toti.
Bine, omu o fost sofer pe camion la ala si lo pus pe limuzina, automata, versiune lunga. Baiatul nostru, neobijnuit fiind, o calcat frana in loc de ambreaj, la automata. Bogatanul cum era gras, iar spatiul intre bancheta si scaune io permis sa intre fix cat sa nu se mai poata ridica singur. O oprit asta masina sa traga de el, timp in care bogatanul il injura.
NOU
Să știi că Seniorul nu-i chiar atât de bogat.
NOU
si nu imi înjur angajații
NOU
Fiat. Failure In Automotive Industry.
Franțuzești. Dacă trebuie să transmitem mișcarea din punctul A ăn punctul B, de ce să folosim un cardan, ce, săntem nemți? Mai bine 3 articulații + 2 lagăre + 1 sprijin suplimentar + mam-mare.
Toyota. Am avut o Corolla, vai steaua ei de căruță. Or fi uitat ăia mici și galbeni să pună-ntr-a mea fiabilitatea, ori li se terminase.
Americane. Cum mama zmeului să faci motoare de la 5L în sus cu 200CP și consum de trebe să fi ceva nepot de JR? Și drumurile au curbe, ar trebui să le explice careva și lor.
Bembeu. Acum 2 ani mi-am luat unul și n-am știut cum să-l vînd mai repede. Anti user-friendly pe toate planurile, comenzi iduoate, aspect interior dizgrațios.
Orice vehicul ICE cu motor de mixer de bucătărie. 2L este o soluție de bun-simț pentru România cu condiția ca raportul greutate/putere să fie sub 10kg/CP.
Electricele vieții. Am depășit vîrsta mașinuțelor pe baterii. Și nu văd nici de ce să încep înainte de vreme prăjirea și să-l las pe starostele iadului fără obiectul muncii.
NOU
Din primii bani munciti serios am luat Honda civic 1,8 sport. Apoi a venit baiatul si-a trebuit ceva mai spatios asa c-am luat Hyundai Kona desi mi se parea mai mica. Apoi nevasta a vrut o masina spatioasa si-n baza bugetului a incercat glc, x3 si cand a intrat la Porsche nord era Seat Tarraco 1,4 fr plugin hybrid a deschis portbagajul si-a zis ca p-aia o ia.
Ii place ca e mare la interior si ai loc si-n fata si-n spate plus portbagaj mare. Eu fiind mereu la munca merg des cu utilitara si-am luat in Februarie Ford Transit desi m-am ferit de Ford. Aia e, e nou deocamdata vedem in timp. Ca si masina personala am ales kia stinger gt2 v6 dar nu ma pot bucura de ea decat cand vin acasa foarte putin. Am mers cu Saab 9-3 aero sport parca avea motor de 2,5 benzina. Super masina. In rest visez la un amg gt dar vedem daca-mi ies numerele la euro milion.
NOU
si dvs la euromillionc stimate coleg?:))
NOU
Mie nu-mi place mare la interior. In spate nici atat.
NOU
N-as lua masini cu motorizare 1,3l turbo de la grupul Renault-NIssan-Dacia. Inteleg cost saving … dar de la logan pana la X-trail … tot 1,3l turbo ????
De aia si gluma cu … de ce nu au mai scos model de Leaf – ca n-au reusit sa implementeze 1,3 turbo.
NOU
1.3 e ok-iut, gandeste-te ca au si 1.2
NOU
@7 acele celebre 1.2-uri ;)))
NOU
Cred ca e mai usor sa zic ce mi-as mai lua vreodată:
Orice de la Lexus (bine, LFA as vrea doar sa imi pot permite);
Fiat 500 Abarth;
Mazda MX5 (Miata);
Porsche 911
… si poate inca vreo 2-3, nu neaparat noi.
Electrica doar daca vreo bârfă se confirma (ceva baterii mai safe si mai usor de încărcat, de exemplu).
NOU
Lexus imi place dar nu m-am ajuns cu banii. Electrica as cumpara doar pentru naveta de la tara la oras ca am 18 km. Pentru drumuri lungi am diesel si benzina.
NOU
@Ionut: Abarth n-am incercat, dar are nefasta un 500 CC, automat, din 2019 luat de nou. Crede-ma pe cuvant, maine as vinde-o daca ii gasesc cumparator.
NOU
Nu mi-aș lua Ferrari. Mi se pare că sunt proaste, că nu prea cumpără lumea.
NOU
Citroen. Doo motive. Primul e că, fiind parte din ditai grupul auto, a fost dezbrăcat de orice urmă de personalitate. Modelele vechi erau sinonime cu confortul și ciudățenia franțuzească. ‘member C6? Au păstrat ciudățenia și au adăugat ieftineala. Al doilea: am avut un C4 ca rental în concediu și am rămas cu impresia că a fost făcută de contabili, nu de oameni care se pricep la mașini.
NOU
Nu mi-aș lua Pagani. În rest, n-am prea multe obiecții. Probabil că nu mi-aș lua niciodată SUV.
NOU
am citit si eu ca e ffff incomoda
NOU
Si Pagani nici nu cred ca e prea fiabila ca nu prea isi cumpara multa lume.
NOU
am auzit si ca consuma mult
NOU
Romania fiind tara ortodoxa, ar trebui sa se vanda sub brandul Crestini…
NOU
Eu nu prea mai am ce să iau, prin Canada. Gunoaie din astea electrice sau hibride, să fie cui vrea să-și îngroape copii, eu dorindu-le așa din toată inima mea!
Îmi aduc aminte 1999, proaspăt dat jos din avion în Canada, mi-a luat 6 luni să obțin permisul căci era cu stat la coadă la examen, și apoi am luat o Toyota Corolla 2Dr 1990, de la o fată, prietena unei colege de slujbă, cu numai $1200. Ea voia $1700, s-a băgat ta-su și a zis că-i dă el diferența de $500 numai să-l scape de vechitură din driveway… Băi ce mașina era!!! În afară de ulei, filtru și frâne n-am schimbat decât toba. Avea 120000, am mai pus eu în vreo 3 ani încă 100000, și încă mai ducea, dar voiam și eu mașină la care măcar geamurile să se lase în jos fără manivelă… Mare greșeală! Aia chiar era mașină.
Un amic și-a luat de curând o Toyota Corolla Hybrid nouă, morți mânjiți la bot cu colivă, cred că este un CRV. După nici 1 lună, i se blochează servodirecția din mers. Cum bă, și Toyota???
Văd pe drumuri tot mai des un jaf cu sclipici, o altă tabletă cu roți, cică Polestar. (Am crezut că-i făcută în Polonia. La cât îi iubesc eu pe polonezi, doar știți că aș redeschide și mâine la Oświęcim, doar pentru ei, lua-le-aș și morții, și copiii în cardan…) Nu, greșit! E făcută în China. Nu înțeleg cum circulă prin Ontario, că înțelesesem că n-au voie să importe mașini din China, dar în fine!
Alt jaf: VinFast – cică făcute în Vietnam.
Cum bă, are și Vietnamul de acum industrie auto??? Păi înseamnă că nu le-au dat americanii suficientă dioxină și napalm…
NOU
Suzuki.
Si nu mi-as lua niciodata o masina cu cutie automata.
NOU
normal, tre sa simti vitezele, sa simti ca pilotezi
NOU
Simt ironia, zambesc, dar tot nu mi-as lua automata
Nu e de pilotat, nu am fost niciodata un sofer agresiv, vitezoman sau cu apetenta risc.
Pur si simplu am prea multi ani de condus incat sa mai invat un stil nou de condus, atata tot.
Eu nici masinile nu le schimb, am doua batranici de 15 si 20 de ani, sunt obisnuit cu ele, imi place ca le pot controla foarte bine si cam atat.
NOU
aproape 50% dintre romani nu vor sa invete un nou stil de a se caca, s-au obisnuit la groapa de langa fantana proprie.
NOU
Ce mare stil crezi ca schimbi de la manuala la automata? Te obisnuiesti in ziua aia, maxim in 2-3 zile daca esti mai lent din fire. Chiar nu e atata mare fas-fas, doar se zvoneste si atat.
NOU
Niciodata chinezeasca.
Daca nu m-am riscat cu Lastun ca prima masina acum 38-39 ani, nu ma risc nici cu un contraption d-asta chinezesc acum ca si fie probabil si ultima.
Daca japonezii au ingropat deja Toyota, cand oi scapa in 2-3 ani de rusinea de a conduce un produs VAG, ma voi (re)indrepta spre coreene, Kia cel mai probabil, departamentul de design al Hyundai parand condus iremediabil de decerebrati.
NOU
unde au ingropat-o, mai exact?
NOU
Sunt scandaluri si rechemari in SUA la toate modelele post 2022: probleme cu motor, cutie, hybrid, airbaguri,
NOU
@daddy
Alaturi de europenele echivalente, la acelasi nivel calitativ al materialelor, adica 6 feet under. Plus ce zice zmeu’ mai jos, chestii care punctual, rar se mai intamplau dar acum s-au indesit ingrijorator.
Iti zice asta un fost posesor de Toyote (Corrola, Avalon, Avensis, Land Cruiser) timp de 23 ani. Fan convins, as fi vrut sa continui dar n-am mai avut cu ce.
Ramane, inca, Honda la un nivel inca similar cu cel care i-a consacrat. Dar designul este inacceptabil de urat pt mine iar in setvice, sa fereasca AldeSus sa ai nevoie de o piesa si o programare la service in Martie. Daca ai noroc, te rezolva pana in Iulie cand incep concediile. Altfel, din Sep incolo.
NOU
As intreba si eu, ca nestiutor ce ma aflu, care ar fi in general avantajele unei masini cu ICE, versus una cu propulsie electrica?
Chiar daca tehnologia actuala a acumulatorilor, sau a generarii de curent la bord nu este chiar unde ne-am dori, poate nu ar trebui sa respingem atat de categoric un mod de propulsie care din punctul meu de vedere are niste avantaje covarsitoare fata de cel cu care suntem obisnuiti acum.
Mai putine piese in miscare, mai simple constructiv, mai eficiente dpdv al transformarii combustibilului in miscare, mai silentioase, mai putin poluante, etc…
Repet, lasand la o parte problema acumulatorilor, are cumva motorul termic atat de multe avantaje fata de motorul electric?
On topic, cred ca nu mi-as lua niciodata o masina americana. Cu mici exceptii, mi se par anacronice si usor obscene in mediul european, in special suv-urile “full-size”. Sunt mult prea evidente in a desconspira existenta unui penis sub medie, lucru pe care, nu-i asa, toti incercam sa il ascundem.
La polul opus, masina visurilor ar fi un Porsche 911 Targa, culoare Racing Green.
NOU
masinile electrice nu le poti tine pe ralanti la fereastra copiilor cum fac posesorii de tdi dpf off.
NOU
Hahaha, pace ție, neștiutorule!
Mai puțin poluante, zici? Probabil că în lumea ta, electricele se fabrică hăt pe Phobos, ca să rămână acolo poluarea.
Majoritatea celor care nu halesc electricele, o fac din 2 motive: (1) o tehnologie și o infrastructură imature, și (2) decizia impusă politic de a i se băga pe gât această alternativă de deplasare.
“Lăsând la o parte bateriile” – asta sună a avocat care apără un pedofil: lăsând la o parte vârsta fragedă a victimei, acuzatul totuși iubește foarte mult copiii.
NOU
un copil din congo a citit acest post folosind tehnologie de ultim racnet, pentru ca degetele i-au cazut de la scobit in pamant dupa cobalt
NOU
Sunt sigur ca ma veti umple de voturi negative.
Nu imi voi mai cumpara niciodata masina altfel decat electrica.
Am avut pana acum un Honda Civic 2009 1.8 benzina si un Jetta 2010 1.6 benzina.
Acum un an si jumatate mi-am luat un Tesla nou M3 Long Range. Iar acum o jumatate de an mi-am luat al doilea Tesla, SH, M3 Standard Range, cu 200k km.
De un an si jumatate, singurii bani cheltuiti au fost lichidul de parbriz si un set de filtre de polen (2x90lei). Placutele de frana la cea luata noua care acum are 42K sunt la 90%, placutele la cea SH care acum are 210K sunt cele cu care am cumparat-o, la peste 80%, nu stiu cand au fost schmbate si nici nu ma preocupa prea mult. Absolut nici o mentenanta nu a fost necesara si nici nu preconizez ca va fi. Cea mai noua are sanatatea bateriei la 97%, cea mai veche e la 84%.
Incarc acasa 96% din timp, am panouri si bateria casei de 60 kwh.
Orice deplasare este gratuita pana la un cerc de 175-350 km in jurul Clujului. (calculat dus-intors)
Petrec MAI PUTIN timp cu incarcarea decat petreceti voi intr-un an cu alimentarea cu combustibil. Ajung acsa, cuplez masina, dimineata o decuplez. 5+5 secunde.
Cand nu merg cu avionul si mrg la drum mai lung cu masina nici nu sunt curios cat costa la Supercharger, facand media cu costul de acasa este absolut neglijabil.
Masinile sunt absolut impecabile, chiar si cea SH, sunt extraordinar de comode si de sigure.
Povestea cu riscul de incendiu este o legenda urbana, sansele de incendiu la o electrica sunt de 10 ori mai mici decat la combustibili.
NOU
Ce se intampla cand expira bateriile ?
NOU
@Dragos
Pana acum 7% din masinile electrice au avut nevoie de inlocuire accu. Includem aici si cele fara management termic din perioada 2010.
Un acumulator refubrushed cu garantie 50k e 7500 Euro.
Ce se intampla cand iti crapa motorul de 325 de cai termic?
NOU
Doar 7% din cele raportate. Iar tehnologia electricelor vandute la scara larga are in jur de 5-7 ani.
Un motor termic e in principiu fara moarte, daca ai grija de el, de asta avem masini vechi de 50 de ani (sau chiar mai mult) care inca circula fara mari probleme.
NOU
Da, știm că mai sunt și din ăștia care se excită mai ales la fetițe de 10 ani. Atât timp cât stau în dulap, e doar treaba lor.
Revenind la mașinile electrice și cheltuielile lor minuscule, ia zi-ne cât timp îți ia să conduci din Buffalo/NY până în Clearwater/FL? Că uite, suntem și din ăștia cărora nu ne place să zburăm.
NOU
@Ilevu dar cu calul cat ar dura? Poate sunt oameni care nu pot sta in masina.
NOU
@Ilevu
Pe ruta propusa de tine cu o Tesla m3 LR ajungi in 22 de ore si 13 minute din care 19 ore si 52 de minute condus si o ora si 53 de minute pentru cele 6 opriri.
Urmeaza sa ne spui ca tu nu te opresti deloc, nu mergi la toaleta, nu mananci, nimic. Tu probabil mergi 2040 km absolut fara oprire.
NOU
Sa ne intelegem, conduc un golf asa ca nu prea am dreptul sa emit pretentii :))
Daca e sa primesc masina moca, nu fac figuri.
Dar daca e sa iau ceva pe banii mei, atunci pot face alegeri.
Trec la by default chinezariile si electricele, asa ca incep cu Opel. Cand eram mic, ma uitam cu ochii cat cepele la o Calibra, apoi Tigra. Imi placeau asa de mult incat visam sa conduc asa ceva. Opel-urile din prezent mi se par reclame la service. Cunoscutii mei care au avut Insignia mi-au spus ca erau prieteni cu mecanicii. Cred ca a si decazut mult aceasta marca, inainte era plin de Opel Astra, Corsa. Acum ce vezi mai des e Zafia, de obicei cu nr de GR si plina cu muncitori.
Apoi, nu mi-as lua nici Vauxhall 😀
NOU
Insignia din prima generatie au avut o problema de design la baia de ulei, doar variantele pe motorina, mai exact o garnitura/oring din plastic, care cu timpul se rigidizeaza, crapa, pierde presiunea la ulei si iti distruge motorul.
Se poate preveni cu schimbarea mai regulata a respectivei garnituri, sau cu inlocuirea ei cu o piesa metalica, caz in care nu mai ai probleme cu masina.
Designul mi se pare extrem de reusit, si e confortabila.
NOU
Ce nu iti place la bordul BMW ului? Mie imi pare a fi cel mai misto bord pe care l am vazut la vreo masina. Are el alte bube dar designul bordului…? Simplu si eficient.
NOU
Ultimul Santa Fe.
Are partea din spate absolut oribila.
NOU
Nu stii niciodata cand trebuie sa mergi la o inmormantare …. pe post de dric.
NOU
Am un C220d 4matic (2019) – chiar ieri am facut 1050km de autostrada (12h de condus). Cea mai mare diferenta pe care am observat-o de cand am luat-o e ca masina e suficient de confortabila incat nu simt nevoia sa ma intind atunci cand fac pauze la drum lung.
Singurele masini cu care as schimba-o ar fi E class sau S class din acelasi an – nici mie nu-mi plac tabletele noi pe care Mercedes le-a bagat peste tot, sper sa-si dea seama si sa renunte la ele.
Ce nu mi-a lua vreodata ar fi chinezesti, italiene, franceze si BMW – in aceasta ordine.
NOU
Dupa multe modele ale brandurilor de lux germane incercate cateva sute de mii de km, mie minse pare ca pe segmentul de lux sa zic asa, audi iti oferea cate putin din toate. Si sport, si confort si design. Le-au stricat, tablete, touchscreen, ecrane, butoane haptice, innebunesti. Design exterior …. Aici e discutabil da mie nu imi chiar place noua linie de design a modelelor audi. Ah, si cine a avut impresia ca farurile separate fizic in mai multe blocuri optice care sa fie aruncate random pe partea din fata a masinii sunt the new shiet, sa il ia pe designerul care a facut fiat multipla si sa isi faca o casa departe in munti.
NOU
Niciodata electrica sau hibrida. Doar termice 100%. Care din pacate sint tot mai putine.
Si alea care mai sint au motoare tot mai lesinate. Noroc ca motocicletele n-au fost inca atinse de mizeria asta a electrificarii. Ma rog sint cateva exceptii, dar neglijabile, mai mult niste experimente nereusite.
Daca viitorul va fi sumbru in directia asta si n-o sa mai am variante de termice curate, atunci merg pe dacia sau renault. Nu-s pretentios, doar sa ma duca din a in b. AC sa aiba, in rest ma doare-n cuc.
Ce nu mi-as lua ar fi chinezariile, opel, orice italienesc, lada. De la nemti as merge doar pe audi si merț.
Daca s-ar fi putut fara batai de cap, mi-ar fi placut d-alea de la americani, d-alea facute ptr piata lor.
NOU
Io-s interesat doar de BMW, variantele diesel. Nu pentru consum, ci pentru cuplu-motor.
Acum mi-am luat un X5 40d xdrive.
Dacă BMW are bordul urât, atunci ce să mai zicem de cel de Mercedes. Chiar și bordul Dacia a ajuns să fie peste cel de Mercedes. Tabla aia de 3 lei arată penibil. Doar la E-class mai arată cât-de-cât.
NOU
Mercedes Benz e cu mult peste BMW la orice capitol legat de finisaje interioare si confort. Gen cu cateva clase peste.
NOU
Nu-mi voi cumpara vreodata Skoda Octavia, pentru ca nu as mai fi atractiv pentru femei ca Bianca Dragusanu.
NOU
doamna Bianca nu e pe la pensie, cumva?
NOU
La mine e simplu, acum aproape 2 ani ne-au dat de la munca o Tesla model Y, d-aia de sarac, alba , standard range,capace,etc.
Firma a luat 8 bucati in leasing operational si daca una s-a ratacit la mine am zis clasicul “Sa fie primit maica..”.
Nu eram fan electrice, niste prieteni de familie au un model y long range, am mers asa ca pasager ce sa zic.. mi se parea meh.
Dar odata ce a venit pe moca de la firma a devenit masina principala, ba mai mult nevastamea’ o foloseste mai mult ca mine.
Am fost sceptic cu privire la autonomie si la statiile de incarcare insa, ca ploiestean pot sa spun ca am noroc.
1. ca stau la casa ( desi in 2 ani am incarcat-o de maxim 4 ori ) si 2. ca de fiecare data cand ma duc la Lidl, kaufland sau mall gasesc cel putin o statie de incarcare libera. Nevasta e si mai si… de fiecare data cand pleaca cu ea o aduce incarcata.
Am facut un calcul, deranjul la curent ne costa undeva la 280RON/luna, am mers cu ea si la munte, stat in coloana pe celebrul DN, am prins si bara la bara pe Autostrada Soarelui recent, 0 probleme cu incarcarea si autonomia.
Daca mi-as lua din banii mei una? Raspunsul este evident: NU. Finisaje de 2 lei, troncane dupa 2 saptamani, scartaie din toate incheieturile.
Ca si tehnologie ca prim posesor de EV mi se pare smecherie cu Adi Ilie.
Ca second car, avem un passat break clasicul tdi pe care Tesla l-a cam tras pe dreapta in curte, o mai pornesc din cand in cand, insa nu ma gandesc sa-l vand. Stiu ca la anu’ expira leasingu si sunt curios daca firma o sa continue tot pe EV, if not Passatul prinde iar viata.