Carrefour Innovation Nest Hackathon este un eveniment intern în grupul Carrefour, care provoacă angajații să vină cu idei despre îmbunătățirea muncii și a locului de muncă, și nu numai, iar cele mai bune idei sunt imlementate.

Atunci când am primit invitația de a fi coach pentru echipele angrenate în proiect, am fost destul de reticent. În viața aceasta, datorită profesiei, am fost la foarte multe evenimente corporate. Cam toate au același punct de referință comun, blazarea. Oamenii vin acolo blazați, preocupați doar să bifeze evenimentul care, pentru majoritatea, e o ocazie de a scăpa de la muncă și cam totul e o gigantică pierdere de timp pentru toată lumea.

Iată, după mult timp, am avut ocazia să mă înșel copios.
Pentru că mi-a plăcut. Mi-au plăcut multe lucruri.
Oamenii din magazine care erau veniți la Hackathon. Oameni simpli, nu neapărat din marketing sau alte joburi din categorie, dar care chiar aveau idei care să le facă munca mai ușoară. Chiar idei bune, utile și care aduc economii de bani firmei și de timp angajaților. De exemplu, simpla comunicare către furnizor a obligației de a cântări produsul. Sau un alt tip de cutter, care nu permite greseala la tăiere și astfel, se economisesc sute de mii de euro. Sau ideea rețetelor gastronomice, pe care nu pot să v-o dezvălui, ar însemna să stric surpriza. Ori acel aparat de împachetat în folie care a surprins pe toată lumea.

Dar nu doar ei, ci și cei din partea superioară a eșalonului. Anul acesta echipele au avut 3 provocări. Optimizare costuri, logistica supermarket si eu noi – noi in comunitate. Cei de la contabilitate, de exemplu, își băteau capul pentru a găsi modalități unitare de tratare a tuturor furnizorilor, pentru a reuși plata rapidă către toți și în termene. Care companie nu ar fi fericită să împingă plățile cât mai târziu, ai zice, nu? Ei, uite că nu, sunt locuri în care oamenii chiar vor și se chinuie să facă chestiile cum trebuie.

Mi-a mai plăcut implicarea managementului în proiect, felul cum iau în serios totul și cum, de la director general în jos toată lumea e cuprinsă de o emoție febrilă, cum managementul, pe post de mentori, au subiectele pregătite și discută direct cu mentees, traducându-le ideile, atunci când forma lor nu este cea mai fericită, scoțându-le avantajele în față și ajutându-se toți, overall, unul pe celălalt.

Desigur, în calitate de coach, am simțit nevoia acută de a mă băga în seamă cu idei :mrgreen:, unele apreciate, altele nu la fel de apreciate. Dar, pentru 2 zile, m-am simțit foarte bine ca parte a echipei, eram și eu unul de al lor.

Frumos. Felicitări tuturor participanților, mulțumiri tuturor celor care asigură existența acestui eveniment care, de la an la an, devine din ce în ce mai bun și mai focusat.

Am pus și câteva poze, unde mă puteți admira, splendid și majestuos, alături de ei.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

25 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Carefura a devenit cam scumpuț in ultima perioadă. Plus că nu are mancare bio.

    • #2

      Da, dar te intreaba frumos la case, inainte sa platesti “nu mai doriti o ciocolata, ceva?” De parca ar da-o gratis. Ca daca doream eu, o luam din raft, nu era nevoie sa-mi reaminteasca ea. Dar unii au copii si nu se pot refuza, altii se abtin cu greu chiar daca au diabet si evita, rusinati. Bunul simt nu prea e present la “timbildinguri”…

  2. #3

    Frumoasa initiativa, nu zic nu. Dar am si eu o idee pentru ei, sa scoata Carrefour-ul din mall-uri (cel putin in Cluj asa e) ca eu veci nu mai calc pe acolo. De fiecare data cand merg e plin ochi la mall si fac alergie de la contactul (vizual!) cu atati oameni.

    De aia Kaufland rules momentan.

    • #4

      Exact la fel e si la mine la Sibiu. Iubesc carrefour…il ador… Dar e pozitionat langa mall si e trafic nebun in fiecare zi. Astfel ajung de fiecare data in kaufland, care e pozitionat excelent. Gasesc parcare imediat, foarte aproape de intrarea in magazin si iesirea e imediata.

    • #5

      da boss, ca carfuru se face pentru oamenii cu agorafobie/demofobie

  3. #6

    Cei care vin cu ideile care economisesc bani companiei ar trebui rasplatiti financiar. Ca asa, o diploma cu angajatul lunii si o poza pe perete nu incalzeste pe nimeni.

    • #7

      Primele sint pentru sefi, bre, muritorii de rind primesc doar “bravo” ca magarii …

  4. #8

    Intr-un mediu atat de minunat si placut si unde simti ca esti parte din echipa si esti apreciat si ti se da samsa sa iesi in fata si sa te remarci mai-mai ca uiti ca esti un sclav platit cu salariul minim si muncit ca un animal de povara si intimidat de orice idiot care e macar cu o juma’ de treapta mai sus ca tine. Said toti angajatii carrefour care n-au participat la eveniment.

    • #9

      Said toti angajatii de la toate magazinele, cu liceu terminat si angajati la carat marfa. E de vina jobul, nu firma.

    • #10

      Corect, dacă lucrează în magazin la băgat marfă merită pișați în freză, mama lor de plebei needucați. Nu ajunge că au salarii mici, trebuie și umiliți constant, ca să știe unde le e locul. Mă-ta știe că ești un căcat de om?

    • #11

      Ne-cacatule de om, unde am zis ca TREBUIE sa fie umiliti? Mie mi se pare ca am spus ca e situatie generala, nu doar la carfur. Dar trecem peste.

    • #12

      Nu ai zis ca trebuie, ci doar că așa e job-ul, de parcă aia ar fi normalitatea și csf, ncsf, dă-i în plm de săraci, trebuiau să învețe mai mult, asta deși sunt destui angajați care-s studenți rupți în fund de foame.

    • #13

      Victoras, poate am zis ”asa e peste tot si nimeni nu ia atitudine”, dar daca tie ti-a placut sa intelegi altceva, e problema ta. Succes pe mai departe. Ne-cacatule de om.

  5. #14

    1. Ce-ar fi sa faca un brainstorming sinsa gaseasca solutii sa nu mai pută in magazinele lor. Cel putin in Iasi, TOATE magazinele Carrefour put a prajeala incepand de la intrare.
    Nu poti sta 5 min inauntru fara sa puti a prajeala. E bataie de joc. Asta desi am facut plangeri. Nimeni nu m-a bagat in seama.

    2. Asta cu plata furnizorilor e o gluma. Stiu foarte bine cum unii sunt platiti si dupa 6 luni.

    • #15

      Si dupa ce iesi de la prajeala, chiar la usile care dau in parcare, esti primit de un zid gros de fum de tigara de la amploiatii care lustruiesc bordura si care te judeca dupa cumparaturile din carut, adica nici nu se feresc sa se ascunda cum se benocleaza…Cetin: ar fi fost o chestie sa zici dinainte ca te duci acolo, poate primeai ceva feedback care-l puteai retransmite mai sus ca de exemplu regula de aur: pretul vinde marfa iar la preturi carefur cam ciupeste bine de tot clientul, cel putin Tom Constanta. Si tot acolo poate amploiatii isi lasa dracu masinile mai departe de intrare, la ora 8 dimineata se ingramadesc toti gramada chiar la intrare, nu ma deranjeaza dar nu e frumos. Mai sunt si altele punctuale dar acum e prea tarziu, le zic personal desi nu se petrece niciodata nimic, ca de exemplu nu au marunt dimineata, umbla tanti alea cu rolelr pe la clienti sa schimbe bani, hai mai ce naiba hal de firma…

    • #16

      Fara min 90-120 de zile termen de plata nici nu te baga in seama. Nici ei – nici ceilalti. Asta in timp ce ei incaseaza banul cash instant de la cumparatori – si sigur ca nu comanda stoc pentru 3 luni, mai ales la marfurile perisabile. Toate astea dupa ce iti face pretul praf – asta in timp ce ei cresc preturile de la luna la luna ( basca taxe de raft, de insula de mortii lor etc). Cam asta inseamna a lucra cu supermaket-urile.

  6. #17

    Sa le creasca salariile angajatilor, ca fuge lumea de ei ca de dracu!

  7. #18

    Ce tare! Mi-a placut aia cu simpla comunicare catre furnizor a obligatiei de a cintari produsul. Pai cum, aia trimiteau marfa gen “un tir de mere si 400 baxuri de apa minerala. A si 200 perechi ciorapi, diferite culori si marimi”?
    Imi aduc aminte de scrisoarea studentului trimis in practica la Canalul Dunare-Marea Neagra: “Mama, e asa de bine aici, ca nu stiu de ce nu m-ai dat la canal de cind m-am nascut”.
    Si apoi: cui ii pasa de evenimentele interne ale unei firme?

  8. Tare rau.Bravo

  9. #20

    Articol sub ce se asteapta lumea de la mine. Etica ar trebui sa fie un criteriu de selectie al colaboratorilor.

  10. Maestre, ai rupt site-ul in doua :)))
    prntscr.com/k2uzez

  11. #22

    Cred si eu ca nu prea faci articole pozitive, ai doar 11 comentarii din care doar unul e pozitiv, si acela nu sunt sigura daca comentat doar pentru link.

    Mi se pare foarte tare. Felicitari atat companiei, cat si angajatilor.

    • #23

      Asta inseamna sa fii blogger cu coloana vertebrala sa lasi si comentariile negative chiar daca multe din ele nu au legatura cu realitatea.De asta este numero uno in blogosfera.

  12. #24

    Cum cui!? Lui Cetin ii pasa. Multumim pentru informații

    • #25

      Multumesc ca mi-ai aprobat comentariul, voi mai comenta cu siguranta.