Înţeleg că s-au furat nişte componente de racheţele, prin cele bărăganuri. Clar au fost furate de nişte amărâţi, care le vând la depozitele de fier vechi, pentru un codru de pâine şi o juma de vodkă. Şi aici vine problema.

De ce centrele de fier vechi nu sunt supravegheate? De ce le sunt permise achiziţionare de chestii care nu au legătură cu fierul vechi? Şi aici intră de la şinele de cale ferată, capacele de canal, firele de cupru şi contactoarele de la semafoare.

Fierul vechi înseamnă o chestie ruginită, care şi-a trăit traiul şi şi-a mâncat mălaiul. Dacă aş intra într-un centru de fier vechi şi aş vedea o strălucire de metal în grămada de fier, l-aş aresta automat pe proprietar.

Desigur, în rromânia interesele sunt prea mari ca să se facă asemenea chestii. E mai simplu să pui poliţia să caute hoţii, decât să interzici achiziţionarea.

Băsisme.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

13 comentarii Adaugă comentariu

  1. Eh băsisme… la fel a fost și înainte…

  2. #3

    Pai e interzisa, din cate stiu, pentru echipament de cale ferata si capace de canal. Ca nu se respecta, e altceva.

  3. #4

    Parca traiesc un vis sa nu mai stau in Bucuresti si sa aud “FIARE LOOOOM” in fiecare zi de pe la 7 dimineata

  4. Si presupunand ca ai avut o instalatie temporara alimentata cu niste fire de cupru de lungime X iar mai tarziu muti sandramaua in alta parte si iti trebuie lungimea Y (sau iti inchei activitatea, schimbi grosimea, tipul, etc.) ce faci cu asta vechi? Nu il duci la fier vechi sa iti recuperezi o parte din investitie?
    Fierul vechi = fier ce nu mai este necesar sau care este oxidat foarte mult
    De-aia nu-i zice centru de colectare fier ruginit.

  5. #6

    Basisme, da. Ca pe vremea prietenilor vostri nu se furau cablurile de curent, sinele de tren si capacele de canal. Deloc.

  6. #7

    Eu totusi cred ca aia de au ciordit pocnitorile s-au dus cam la fix, nu erau ei chiar niste dorei care nu stiu ce fac, si la fier vechi slabe sanse sa ajunga daca le fura cineva care stie cu ce se mananca.
    tl;dr: A fost hotie la pont pt. cineva care are cum sa scape de ele pe bani.

    • #8

      Ala Micu’ » pai da, hotii le vand cu 10 milioane, unui tip care le da mai departe cu 100 000 euro, in final costand vreo 2 milioane de dolari:)

  7. #9

    Daca au fost furate de tigani, e bine, dar ar trebui sa ne gandim si la faptul ca au poate au fost furate la comanda, ceea ce ar fi foarte grav. Si eu cred ca au fost furate din greseala, crezand ca fura metale, dar sa nu excludem si ceea ce e mai rau.

  8. M-am trezit într-o dimineață de sâmbătă, în Vitan, în bubuituri sinistre de metal pe asfalt. Legea interzice cumpărarea de capace de canal, nu și de jumătăți de capac de canal.

  9. Ei, basisme! Nu-s numai basisme ca naravu’ asta il au unii romanasi de prin ’90 incoa’! De remarcat totusi dragostea netarmurita a gazdei noastre pentru iubitul nostru conducator!
    D’apoi coane Arhi, grait-a-i cu dreptate in legatura cu centrele de achizitie a fierului vechi! Dupa umila mea parere, io ca persoana fizica cum ma aflu, la un centru de colectare, nu as avea voie sa duc sine de cale ferata, capace de canale, bare de cupru sau aluminiu, subansamble sau organe de masini ca n-are tata fabrici, uzine si cai ferate! Tot io, ca persoana fizica, gandesc ca pot duce la amintitele centre de achizitie, fiare ce-mi prisosesc prin gospodarie: ba o oala sau tigaie sparte, ba fierul de la plug daca boii tot i-am vandut sa-mi platesc ratele la banci, ba roaba ca tot n-are roata…

  10. Centrele mari nu prea cumpara asa ceva, centrele mici cumpara cu succes si le “prelucreaza” pentru revanzare: le topesc in diverse forme.

  11. daca s-ar introduce pedeapsa cu parnaia si pentru cei de la centrele de fier vechi care primesc asa ceva, pariu ca nu s-ar mai fura nici o sina, nici un capac…