Business related și pleasure related, am trecut granița minunatei noastre patrii de nenumărate ori. Ok, recunosc, niciodată spre țări non UE, pentru că nu am pașaport și am aflat că nu ai nevoie de pașaport de-abia destul de târziu în viață. Glumesc, nu mă atrage Serbia, iar la Chișinău nu am de ce merge, am terminat-o cu femeile ușoare.

Revenind.
Am trecut granița minunatei noastre patrii de miliarde de ori, din ambele sensuri, pe la majoritatea punctelor de trecere a frontierei. Niciodată, dar niciodată nu am fost oprit de vameși mai mult decât simpla prezentare a buletinului, mulțumesc la revedere. 10-20 de secunde MAXIM.

Sunt curios cum reușesc acești vameși strălucitori să facă asemenea capturi, gen 11 kilouri de aur sau heroină sau ce spanac mai prind ei la graniță. Altfel ai ajunge să crezi că de fapt oamenii lucrează la pont, conform zicalei grosul trece, fraierul turnat rămâne, ca să ieșim și noi bine în fața șefilor.

magari turnatori

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

55 comentarii Adaugă comentariu

  1. nu mereu. adu-ți aminte de știrile cu fraieri care se panichează când văd poliția rutieră că știu că au băut o bere. și poliția îi vede și îi trage pe dreapta. așa e și aici in 50% din cazuri.

    • #2

      true … am trecut vama de nenumarate ori fara probleme. Dar odata am avut ITP-ul expirat si m-or citit din prima. Nici macar nu or cerut buletin/pasaport direct actele masinii.

  2. #3

    In general se lucreaza la pont, cel putin cand este vorba de capturi importante de droguri (kilograme). Altfel, cand sunt chestii mai mici, cum zice si Vali, lumea se mai panicheaza (se intampla cand nu esti de meserie) si vamesu’ te miroase. Sau mai era o poveste cu niste dilari din Aviatiei de se dusesera in Bulgaria sa ia K iar primul lucru pe care l-au facut cand au luat marfa a fost sa bage, dupa care s-au dus sa treaca granita. Ce crezi, i-au prins ? :))

  3. Dupa fata. Unii au fete de infractori si se asteapta sa scape.. N-ai sa vezi “o familie cu doi copii a fost prinsa cu 2kg de heroina in timp ce incerca sa treaca granita”

    • #5

      am fost si in masina cu 2 care au niste fete de infractori infractori. nici o treaba

    • #6

      Crezi ca traficantii nu ar apela la metoda asta cu copiii daca ar fi asa simplu?

    • #7

      Pai eu daca as vrea sa fac d-astea asa le-as face… ca nu se prea gandesc vamesii romani sa verifice toate familiile … iar daca le pitesti bine nu ti le gaseste la un control de rutina , doar la demontat masina si atunci clar stiu sigur ce cauta. 11 kg de aur = 250 – 500 k epuroi.

    • @Alexandru C. cine ti-a spus ca nu o fac? Tu crezi ca toti infractorii sunt dubiosi? Nu, aia sunt infractorii prinsi, mai sunt si aia care o duc bine mersi 🙂

    • Trec in Ungaria si inapoi de N ori. Cam de fiecare data cand am scaun de copil in masina, sunt oprit sa ma intrebe de sanatate. Scurt, dar sunt oprit.

    • #10

      Da, de ce ai caca de copil in masina cand treci vama?

  4. #11

    Ce veste buna, se-ntareste iar leul cu aceasta captura!

  5. Inainte de intrarea in UE, orice masina cu numere straine nu avea voie sa stea in ro mai mult de 30 de zile. Eu lucram in 2001 la o firma germana la care aveam o masina de serviciu inmatriculata in germania. O data pe luna ma prezentam la ruse, faceam o tura de oras si intram la loc. Dura ceva mai mult decat acum cand prezinti buletinul. Intr-o zi cu soare s-au trezit bulgarii sa ma controleze.. Cred ca am stat vreo 2 ore cat au demontat ei masina si au facut-o la loc.. Ceva, ceva tot li s-a parut suspect

  6. #13

    Sunt implicate si serviciile in treaba asta. Retelele care fac contrabanda, trafic de droguri etc. Sunt monitorizate(fie de ai nostri sau de ai celor de unde vin infractorii) iar vamasul e atentionat ca prin vama x va trece camionul sau masina y. Cateodata ii lasa sa treaca ca sa poata salta mai multi la deatinatie.

    Daca ar depinde fiecare captura de mirosul vamesului ar fi nemaipomenit pentru traficanti dar din fericire in spatele lor sunt oameni capabili, oameni de care nu se vorbeste mai deloc.

    P.S: incearca sa aduci niste coca prun bagaje si o sa ai surpriza sa te aleaga tocma pe tine pt un control amanunti oricat de stapan pe sine ai fi.

    Mai nou, la vama din turcia iti baga masina la raze just for fun 🙂

    • #14

      cine stie, stie! top comment!

    • #15

      +1 la asta ma gandeam si eu ca ar putea fi implicate sri sie cia fbi plm wtf si alte servicii de genul, si sa actioneze doar cand pot captura mai mult. Mai e si varianta sa dea stiri doar cu capturi mari si alea mai mici sa nu fie televizate. Plm, sunt multe variante pt care se intampla lucruri daca stai sa te gandesti 😀

    • #16

      Cauta pe youtobe filmulete dela descinderi sau flagrant, o sa gasesti si capturi mai dar si gainari saltati pentru vanzarea a 5 grame de hash. Daca sapi putin gasesti si cand l-au saltat pe sishu la campina :)). E plin netul cu descinderile deja faimosului Berbeceanu.

      De treburile astea se ocupa bcco, nu sri sau structuri care vegheaza la siguranta nationala) etc.(la astia se apeleaza doar pentru tehnica si info atunci cand bcco nu face fata)

  7. Intr-o tara cu mijloace tehnice depasite sau deloc, institutia se bazeza pe ponturile oferite de informatori sau trepadusi prinsi ( care dau tot din ei pentru a fi scutiti de pedeapsa) si/sau flerul politistului.
    Sa nu uitam si de cei care-si toarna concurenta.
    Oricum, stai linistit, lucrurile adevarate trec cu conteiner-ul.

    • #18

      Tarile cu mijloace tehnice perfomante fubctioneaza tot la pont. Tara cu mijloace tehnice depasite a dat lumii cel mai perfomant sistem de scanare pt camioane etc. Acea inventie a luat marele premiu la geneva….

    • @Alexandru C.- corect. Containerele trec nestingherite.

    • #20

      la containere e vorba si de ce ii intra lui mazare in buzunar 😉 Si la vama mai scapa cate un tir sau doua…in functie de spaga, bineinteles

  8. #21

    Na, păi hai să-ţi spun eu cum se-ntâmplă că vorba aia suntem semi-păţiţi: cumpărăm tutun pentru uz personal nu pentru bişniţă din Mako de la unguri. Ai voie să treci vama cu 1 kilogram de tutun de persoană. Se duce tată-meu cu maşina plină de oameni nefumători ca să cumpere cât mai mult că nu merge toată ziua după tutun. Şi cumpără cu 50 de grame de tutun mai mult (că aşa era ambalate la pungi încât îţi părea rău să nu cumperi o pungă ptr 50 de grame).

    La vamă normal că-i opreşte vameşul român şi le verifică portbagajul şi le calculează cantitatea de tutun şi normal că urmează o târguială şi o jale de zile mari (că tată-meu nu e obişnuit cu probleme cu legea).

    În final a scăpat că l-a ameţit pe vameş cu zeci de mii de poveşti fotbalistice de-ale lui, mai că nu s-au găsit că-s şi neamuri … [tată-meu fiind văr cu fostul antrenor al portarilor de la naţională, numele faimos, vameşul microbist, repede s-a legat prietenia şi a scăpat cu 50 de grame în plus de tutun].

    Deci te mai dă de gol şi faţa ca să zic aşa 🙂

    • #22

      Si daca desfaceai punga si lasai 50 de grame in vama era paguba mare?

    • #23

      :)))) mrsp, te invit să încerci. sau crezi că nu or vrut să-i lase toată punga la vameş :))))

      asta-i ca şi cu ăştia: dacă lăsau aurul la vameşi plecau liniştiţi? infracţiunea e infracţiune şi nu se anulează :)))))))))

    • #24

      Ha? Ce are sula cu prefectura? Ai zis ca a luat o punga si din cauza asta avea cu 50 de grame mai mult decat permitea legea. Omul deci era constient ca are cu 50 de grame mai mult dar era pacat sa nu ia o punga intreaga pentru 50g. Desfacea punga (stia ca are mai mult) lasa cele 50 de g sau le fuma sau le tragea pe nas si trecea linistit vama. Care era infractiunea?

  9. Cateva linii aeriene nu accepta checkin online folosind buletinul românesc, pur si simplu nu se valideaza seria si numarul de pe CI.

  10. #28

    problemele mele cu vama (plecam cam de 2 ori pe an din tara. avem si pasaport isi buletin, o sa revin la asta.) : cand am fost la trieste pentrr 5 ore, si ne-am intors in croatia.
    ne-au tras vamesii pe dreapta, au luat pasapoartele inauntru, pus sa deschidem portbagajul, s-au uitat in torpedou, buzunarele laterale. uitat, nu au pus mana. nu au scos nimic din portbagaj, au intrebat daca avem alcool/tigari. venit ianpoi cu pasapoartele dupa 15 minute, lasat sa plecam. ne-au intrebat de ce nu avem stampila pe pasaport pentru intrare in croatia si iesire cand am plecat la trieste. le-am zis ca nu stim de ce, ca vama lor nu a pus. probabil au verificat inregistrarile si ne-au gasit intr-un final.
    tot in aceeasi tura, la intoarcere in tara (3 noaptea) la vama au luat buletinele, si ne-au zis sa tragem pe dreapta in fata unei bariere. am stat acolo, ne-am intins, am mancat un sandwitch, dupa vreo juma de ora apare o femeie, ne da buletinele inapoi, si zice sa mai asteptam cateva minute. dupa vreo 10 minute apare din cladire un gradat cu 4 militari (inarmati), se opresc la vreo 5 m de masina si striga sa ne dam jos. ne dam jos, ei e tot la aia 5 m, zic sa dechidem portbagajul. deschidem portbagajul (nu se vede nimic inauntru toyota aygo). stau ei se gandesc ne intreaba daca am adus arme. zic ca nu, ei zic sa ne intoarcem in masina, barierea se ridica si striga ca putem pleca. tot de la 5 metrii distanta.

    in restul turelor (si sunt destule) nu am mai patit nimic.

    de ce buletin si pasaport ? pentru ca prefer o solutie de backup.
    sa zicem ca piezi buletinul pe dincolo. daca nu ai act, nu poti trece granita. multa birocratie sa te intorci fara. asa cu un pasaport, te intorci cu el, si declari buletinul pierdut cand esti in tara.

  11. Mai nou, pe ici, pe colo poti sa te verifici singur la intrarea in tara, de ex. in Irlanda s-a introdus o varianta de selfservice la controlul pasapoartelor (nu e banc).

    paradigma.ro/traiasca-pasaportul-biometric

  12. #30

    Am nimerit si eu niste politisti de frontiera muisti. Eram cu nevasta-mea in vacanta. Plecam cu trenul de noapte din Italia spre Franta. In compartiment eu, nevasta-mea si 3 africani: 2 din Etiopia si 1 din Angola. Pe la 3 noaptea bate garda in usa, deschidem, baga capul in compartiment: “Rumanos?”. Ne-a controlat si in cur. La aia le-a cerut doar pasapoartele.

  13. #31

    la fler. am trecut si eu de multe ori granita. se uita la masina, la om (eventual la pasageri) si te lasa sa treci. intr-una din dati nici n-am apucat sa dau toate pasapoartele pasagerilor si m-au lasat sa trec. alta data, m-au lasat sa trec din prima la vama, dar in 50m m-a oprit unul de la politia de frontiera ungara cu cla$ica intrebare “tigari aveti? da’ trusa medicala?”, i-am zis ca da si m-a lasat sa plec.

  14. #32

    Asta cu fetele usoare si Chisinaul a durut))

    • #33

      daca iti spun ca asteptam sa ma tragi de urechi si as fi fost dezamagit sa nu o faci, ma crezi?:)

    • #34

      se vede ca-i place banciu 🙂

    • #35

      Cred cred :3 control de reactie))
      006: ???!

  15. #36

    Fiti seriosi, nu se apuca nimeni de desfacut bordul unei masini fara un semn clar de suspiciune, gen i-a pus sa ridice capota si cand au inchis-o s-a lasat cu zurgalai. Sau mirosea “funny” in masina, motiv pentru care s-au decis sa faca o perchezitie amanuntita.

    PS: Am niste cunoscuti pe dincolo, imi povesteau cum dadeau cate o duda dupa care treceau lejer de filtre imbracati la costum, in masina noua, cu fete dupa ei. Citez “restul prostalailor se ducea la furat cu gioarse de pe care curgea tabla, sau mai rau, cu duba cu numere de RO”

  16. #37

    PS: La cat de mici sunt eu le introduceam bucata cu bucata in rezervor.

  17. capturile mari se fac dupa pont, restul dupa ghinionul inculpatului

  18. #39

    Acum 14 ani , cand eram mic mic , veneam cu autocarul cu scoala din Franta spre Romania. La granita Austria – Ungaria, o masina cu numere de Romania cu ceva scule in ea , nu mai tin minte exact. Cand am ajuns noi la granita, atunci ii trasesera pe ei pe dreapta, sa le demonteze masina etc. Cert e ca au stat atat de mult incat , noi cu autocarul am ajuns in Budapesta, am petrecut ziua in Budapesta, si cand am ajuns la granita Ungaria – Romania, aceiasi indivizi deja isi descarcau masina ca fusesera trasi pe dreapta iarasi.

    Posibil, marile capturi sa fie la pont, dar ptr restul , au mai mult ca sigur niste criterii dupa care se ghideaza.

    Alta povestioara, plecat in state de cateva ori , fara nimic ilegal in bagaj. Ajuns acolo , totul ok , intrat pe la nimic de declarat, nimeni nu m-a intrebat nimic. O data m-am dus cu 2 batoane de salam de sibiu ( e bun salamu’ ce sa zic) , si ce crezi ? Cand dau sa trec, ma opreste cineva si ma pune sa trec pe la verificat bagaje, si-mi confisca salamul 🙁 . Acum , tare imi e ca au avut pont ca eu faceam trafic de salam de sibiu … dar probabil am avut unele reactii ce m-au dat de gol.

    Cateodata in asemenea situatii cand stim ca facem ceva ilegal , sigur avem reactii ce ne dau de gol.

    • #40

      Ori de cate ori mergi in SUA, inainte de aterizare completezi un mic formular unde bifezi niste “chestiute” cu ce ai tu prin bagaje… daca ai bifat “food”/”meat” corolat cu nationalitatea Romana le-ai dat de gandit :)… daca nu declarari si te alegeau la control te amendau cu cateva sute de dolari pentru salamiorul ala de nu indeplineste anumite standarde SUA… asa ca “pontul” l-ai dat chiar tu 😉

    • #41

      La vama in State confiscat salamul se lasa de cele mai multe ori cu amenda, Salamul il declari singuri si pe formularul pe care-l primesi in avoin si mai declari ca nu stiai ca nu aveai voie sa-l aduci.
      E o regula de bun simt ca atunci cand te plimbi de pe un continent pe altul sa ai cun control al alimentelor. Inclusil cele penru consum propriu.

  19. #42

    Intrebare existentiala:
    Daca vamesii desfac o masina relativ noua in bucati se pierde garantia sau nu? Ca doar nu sint autorizati sa repare/asambleze masina.

    1
    • #43

      :)))) poate au angajat la vama si mecanici auto… Vama nadlac service.

  20. #44

    Exista posibilitatea de a da in consemn la granita persoane, masini, dupa cum se poate face si analize de risc in domeniul asta, vamal

  21. #45

    Ne vine tezaurul inapoi?

  22. #46

    in 2007-2008 aveam un mercedes bot-de-cal in rezervorul caruia bagam 80-100 de cartuse de ronson din UA.8 grivini/cartus -spaga la vamesii ucrainieni.la ai nostri nu mai tin minte.cam tot p-atata, 4-5 lei.stiu ca eu ramaneam cu 250 $ profit dupa ce le vindeam.asa am dus-o aproximativ 9 luni,de 3 ori pe saptamana cel putin.totul a picat in momentul unei razii a unora veniti de la bucuresti,cred,s-au legat de faptul ca aveam numere de suedia si ca asigurarea nu e pe bune.ceea ce era adevarat.dosar penal si alte porcarii.

  23. #47

    Eu sunt de parere ca se lucreaza la pont sau dupa fata, in unele puncte mai au si niste scanere care vad tot ce ai in masina.
    Plus ca anchetele dureaza, se fileaza, se stabileste care e gruparea si tot asa. E mult prea scump sa te apuci sa prinzi toti gainarii.

  24. #48

    Ponturi din cand in cand, filaje cam tot timpu’ daca-i ceva mai serios. In ciuda reputatiei, politia stie mult mai multe decat ati crede.

  25. #49

    Noi am fost de doua ori in Rep. Moldova (Chisinau, Soroca, Orheiul Vechi si altele – si obligatoriu mancam la”La Placinte”), a doua oara la intoarcere, 12 noaptea, vara, am iesit din masina si mergeam usurel in urma ei fumand. Sotul la volan, la vama moldoveneasca o tanti cat dulapul a inceput sa scotoceasca in torpedou, in portbagaj. Nu aveam decat bomboane si cate o sticla de votca, nu intelegeam ce vrea aia. “- Tigari!”- N-avem.” “- Cum nu? Doamna fumeaza!”, argumentul suprem 😀
    Mi-au sarit dracii.”- Da’ ce, astea ale voastre-s tigari?” Si i-am aratat pachetul. “Atata am”. S-a uitat crunt la mine, dar m-a crezut si ne-a lasat in pace.
    Am cumparat o singura data un cartus de tigari de la cineva care aducea din Moldova. Le-am fumat pe toate ca dadusem banii pe ele si eram tanara si proasta, dar m-au usturat buzele 2 saptamani. Am zis ca nu-mi mai trebuie cat oi trai. Cred ca daca fumez rumegus e mai fin si mai putin iute.
    In rest niciodata nu am avut probleme. La intoarcerea in tara la Arad, odata, aveam in fata o masina cu numere de Italia plina de copii de diferite varste si una cu nr de Chisinau. I-a tras pe unii pe dreapta, pe ceilalti pe stanga, iar din ghereta, cand intindeam pasapoartele, a iesit o mana care ne-a facut semn sa trecem mai departe.

  26. #50

    Sunt vamesi dinaia de te citesc din prima, sunt instruiti sa faca asta, iar in unele cazuri se lucreaza pe pont obtinut prin colaborare cu alte agenti de pe afara. In cazul asta cu monedele e posibil sa se fi stiut de la agentii straini de transport. Prea putin probabil sa-i prinda la nimereala.

    • nu sunt vamesi ci politisti de frontiera.
      Vamesul= marfa
      politist= persoane, mijloc de transport
      Romania= se poate orice combinatie.

    • #52

      Indiferent ca sint vamesi sau politisti de frontiera totusi ar fi bine sa invete sa fie mai amabili si eventual sa zimbeasca cind cineva trece prin vama. O spun din experienta personala,

  27. #53

    Ai voie sa treci cu 1l de alcool de la moldoveni.

    Prima experienta: patru insi ne intorceam din Ucraina si am trecut granita pe la Leuseni. Intrebarile standard: de unde veniti, ati avut probleme, de unde sunteti, etc. Apoi ne-a controlat tot portbagajul si ne-a descoperit cele 10 sticle de alcool (whisky, vin, coniac) si vreo 20 de beri Chisinau.. Ni le-a insirat pe toate pe jos, ne-a spus ca nu avem voie sa trecem vama, ne-a lasat 5 min sa ne gandim si apoi s-a intors si ne-a zis ca putem sa luam toata bautura, doar ca data viitoare nu ne mai iarta.

    A doua experienta: stiind regula de la prima experineta, am luat vreo 4 sticle de wishky si vreo 5 de vin si m-a ajutat soferul de microbuz spunand ca sunt ale lui.

    Te ia ori prin sondaj, ori la pont, ori prin expresia fetei. E ca atunci cand esti beat si vrei sa pari serios. Oricat ai incerca, nu iti iese.

  28. #54

    ia sa imi pun si eu fatza dubioasa sa imi demonteze la granita bordul. Si candil dau jos si vad ca nu am nimic, sa ii rog sa schimbe aeroterma ca la reprezentata e 10 bulioane … 🙂

  29. Nici in Serbia nu ai nevoie de pașaport. Doar Ucraina si Moldova dintre vecini. Insa vameșii sârbi si mai încolo aia din Muntenegru sunt mai țărani. In Serbia mi-au umblat prin portbagaj si la fel si la o trecere in Muntenegru dinspre Croația. Și am auzit că și ai noștri sunt cam la fel când vii din Moldova. Deh, or avea zone, eventual ponturi.
    Spre UE e relaxat maxim. Țin minte ca la un moment dat prin concediu am trecut prin vama Ungaria / Austria fără sa ne întrebe nimeni nimic. Deh, Schengen…