Când eram mai puști, eram topit după Land Rover. Nu de alta, dar le vedeam în filme drept mașinile preferate ale mafioților, mergând cu viteză, agresiv, puternice, fioroase în mișcare. Chiar îmi plăceau mult, deși nu mă omor după mașini, în general.

Mno, am mai crescut, am avut și mașini, unele mai bune, altele mai puțin bune, am avut și Dacia Nova, dar și Mercedes GLE. Cu Dacia Nova am mers până la Deva, timp în care am schimbat 36 de bujii.

Așa că am uitat de Land Rover. După care, ușor, în timp, am dat de Land Rover în povestirile prietenilor despre cele mai proaste mașini. Orice om cu Land Rover avea câte o dumă de asta și regreta că și-a luat râșnița aia și toți erau conștienți de faptul că a fost necesar să dezvolte o prietenie bună cu un mecanic auto de calitate, ca să poată face față diverselor defecțiuni ce tot apar.

Între timp, m-am lămurit. Din 2008, Land Rover a fost cumpărat de indianul de la Tata Motors. Aparține de indieni. Deci da, ok, lucrurile sunt extrem de clare, s-a venit cu soluții noi de optimizare, made in india (sau bharat), iar acum lucrurile funcționează ca ricșele din Khatmandu. Dacă nu mai merge motorul, le împingem.

Intrați pe pagina de facebook Land rover, dacă vreți să vă stricați de râs. Luați la rând postările și citiți primele comentarii.

Acum ceva vreme, pe vremurile când Ciolacu nu mă silise să închid firma și mai aveam ceva credit în fața firmelor de leasing, mă uitam după un volvo XC90. Îl văzusem prima oară prin 2011 îndeaproape, când mă luase Sorin Marin să mă aburească să dăm drumul la Happyfish. Și m-a plimbat cu XC90-ul lui de atunci, care avea deja vreo 4 ani, cred, că zicea că vrea să îl dea înapoi să își ia unul nou, că e mașină pe sufletul său.

Și, când mă uitam eu agale după Volvo, îmi zice un prieten Bro, calmează-te, că are Mândruță și XC90 și Volvo…nușdecare. Și amândouă crapă de nu se poate, în XC90 îi plouă pe la trapă și nimeni nu găsește rezolvarea, lunar i se aprind becuri prin bord, ba vâjâie, ba cârâie, o minune de mașină. M-am motivat și am început să mai caut informații pe temă. Poate nu știați, dar Volvo XC60 din 2019 are o problemă mică mică. Îi sare roata stânga față din mers. No joke, chestie documentată, inclusiv filmare live.

Și așa am aflat eu că Volvo e deținut, din 2010, de către chinezoii de la Geely. Nu râdeți, știu că astea sunt lucruri general cunoscute de către pasionați, dar v-am zis, eu nu sunt pasionat de auto, nu mă interesează subiectul, nu testez mașini și, în general, mă interesează alte lucruri. Dar așa m-am luminat și eu de ce calitatea a devenit Made in China.

Și astfel, am ajuns la întrebarea din titlu. Știți când o să trec eu la mașină electrică, ca să salvez planeta? Atunci când Mercedes va fi preluat de chinezi sau indieni. Pentru că Mercedes e singura mașină care îmi place, care are modele pe sufletul meu, care și-a păstrat agresivitatea formelor și, mai ales, calitatea produsului. Până atunci o să zic pas.

Ca idee, v-ați uitat la noul SantaFe și la Land Rover, să vedeți că sunt identice până la cele mai mici detalii?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

48 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Posesor range rover sport 2007. Cu service facut la timp si la service masina si acum rupe. Achizitionata la 120.000 km. Am cu ea 315.000. Toti ma intreaba cati arbori am schimbat. Niciunul. Distributii facute la 60.000. Dar distributia la o astfel de masina implica decarosare care costa. Ulei schimbat la 10.000 km. Si motorina de la. Omv sau mol. Cei care se plang cred ca sunt si cei care trag de distributii pana se aud lanturile. Probleme. Aparute au fost pe partea electrica dar minore… Adica ba nu mai mergea radio…. Ba comenzile volan, am inlocuit un compresor de aer ca cedase si doua perne aer pe fata. Mentionez ca am cel mai prost motor dupa cum zic unii… Cel de 2.7. Momentan… Dupa 7 ani ma declar super multumit. Am in plan in curand o reconditionare totala a motorului sa o mai tin inca zece ani.

    17
    • dar intelegi ca, atunci cand ai luat tu masina, nu era chinese owned, nu?

    • #3

      Nici chinese nici hindu
      Eu sincer ma uitam la film când eram mic, se numea the OC. Unul de acolo avea un range. De atunci am visat sa dețin și eu unul. Acum, când a fost sa îmi iau mașina noua, nici gând, nu o sa cumpăr niciodată o mașina deținuta de indieni sau chinezi. Am un prieten care deține unul mode 2007-2008, m-am mai dat cu ala, dar parca nu mi-as cumpara acum o mașina veche de 15 ani totuși.
      Dar o Tesla mi-as lua și mâine.

      2
  2. #4

    Nu vedem linkul cu comentariile, e spre un link cu „v”.

  3. Am aflat si eu de defectiunile astora de la volvau si de la lănd rover, vorba moldoveanului. Apai daca mai pui ca sunt detinute de indieni si chineji, e perfect! Oricum masinile nu imi erau nici dragi nici nu le uram. Dar nici monumente de fiabilitate nu erau!
    Si cand te gandesti ca oamenii isi cauta masini noi si eu ma gandesc cum sa fac sa adun bani si sa mi iau un Galant din 97 si un saab 9-3 din 2006…tot pe baza de “traume” din copilarie :)))
    Cum zic americanii, the heart wants what the heart wants!

    13
    • mama, saabul ala 9-3 este…uau, absolut divin.

    • Saab-ul ala nu e doar un Vectra mai urat?

      7
    • Da, am avut unul, printr-un carusel de evenimente implicand un mecanic imbecil, s-a stricat si nu mai merita reparat. Am ramas indragostit de masina asta pe veci si nu am condus masina mai buna pana acum, veche sau noua.
      Poate o sa am noroc in viitor, cine stie 😀

      3
    • #10

      Subscriu la Saab 9-3. Mare pacat ca a dat faliment compania, iar la Volvoma uit(am) si eu dupa un XC-60 2018-2019 generatia asta, stiam ca sunt cumpărati de chinezoi insa pana nu demult masinile erau made in Sweden. De cand am vazut pe placuta aia metalica de la usa unde e VIN-ul mașinii stantat made in China am zis pas. No more Volvo. Si sufar deoarece design-ul e pe gustul meu, minimalista si la exterior si la interior dar cand vad China am alergie.
      Stiu ca o sa sara imediat cei cu placa ca tot ce cumperi in ziua de azi e made in China, asa o fi dar mai sunt unele si made in oriundealtundeva. Lucrez zi de zi cu chinezoii si stiu ce le poate capul, sunt orientati strict pe profit si pe facut de bani, au foamea asta in glanda. Daca e de ales intre 2 componente care teoretic fac acel si lucru (2 circuite integrate de ex) chinezoii always o sa aleaga sa puna in produsul final cea mai ieftina varianta dintre cele 2. Mai contează ca ala mai ieftin lucreaza cu alte tolerante la interferente electromagnetice de exemplu? Nu mai conteaza ca nu ei vor folosi produsul ci fraierii care le dau lor banii.

      14
  4. #11

    BAIC Group are 9,98% din Mercedes. Nu e mult, dar e suficient cat sa aibă cel mai mare număr de voturi dupa Daimler AG. Preluare 100% probabil nu vor face niciodată.

    15
    • #12

      nici nu trebuie, trebuie sa isi gaseasca o majoritate cu ajutorul altor actionari:) sa speram ca niciodata

  5. #13

    Noi am trecut pe Skoda Enyaq la electrice si nu regret deloc decizia, pana in 400km/ zi curent mii suficient, si apoi incarc de pe panouri solare si merg pe ieftineala. E maricica masina “SUV” si am plecat de la Nadlac la Cluj cu 36% baterie in centru Clujului, dar am mers pe Oradea, vreo 300 si ceva de km si pe DNuri in general merg cu 120. Ca idee eu nu ma dau deloc ecologist, doar m-am saturat de cacatii din industria de petrol care maresc preturile la motorina lunar ca asa vrea muschiu lor.

    7
    • Nu stiu cum faci tu 400km/zi electric, dar am avut noi in Turul Romaniei 2021 3 buc de ŠKODA ENYAQ iV, se pleca din Timisoara, driverii trebuiau sa le duca pe roti din Bucuresti:
      – cel mai rapid driver a facut 11 ore (4 incarcari)
      – cel mai mult – 2 zile (a cedat nervos la a IV-a incarcare, a lasat-o in Deva la singura statie care , ghici, nu mai functiona, a plecat cu un BlaBlaCar la Timisoara si a doua zi s-a intors altcineva, a stat sa o incarce, apoi a venit usurel)
      – pe ploaie si frigut bine, in ritm de ciclisti, da? , cu AC pe minim, abia au reusit 220km Lugoj -Caransebeș – Hațeg – Hunedoara – Deva, unde dupa Hunedoara una dintre masini a trebuit sa stea cu totul inchis (doar DRL-uri) si geamuri deschise, ca nu mai ajungea.

      As putea sa povestesc 3 pagini despre aventura aia de 1 sapt cu electricele, concluzia tuturot a fost: “superbe masini , dar de la anul veniti cu 2.0 DSG-uri” 🙂

      23
    • #15

      Am cumparate 4 enyaquri, am facut cu mana mea 400km la mers decent. incarc doar acasa la trifazic sau la firma tot la trifazic. Niciuna din masini nu am luat-o sa fac turu Romaniei, am luat doar sa imi fac treaba prin judet si ajung acasa si bag stecheru. in 2 luni am vreo 7000km mersi full electric. Deci daca ma incadrez in maxx 400 / zi imi este suficienta autonomia sa incarc acasa. Pana acum de cand o folosesc pe a mea doar 1 data am fos la o statie, restu acas. Da, ptr drumuri lungi am si superb 2.0 dsg luat de nou 🙂

      5
    • #16

      @Mathub, “se pleca din Timisoara, driverii trebuiau sa le duca pe roti din Bucuresti:”

      Si cam acolo m-am oprit din citit.

      10
    • @Niles , Turul Romaniei 2021 (ciclism) pleca din Timisoara in acel an. Masinile au trebuit sa fie aduse pe roti din Bucuresti, la startul din Timisoara. Iti pot pune si harta daca nu e clar ?

      @alex2_ar , deci 2.0 DSG e viata, lasati electricele pe post de trotinete electrice de oras, cu acoperis si 50.000 Euro 🙂

      13
    • #18

      Ce sunt curios e de ce imi iau atata hate. Nu am mintit cu nimic in afirmatiile mele.

      4
    • #19

      Pentru ca dizălarii manuali e majoritari în România?

      1
    • #20

      Nu stiu cum se face dar cand iau 2.0 dsg7 150cp pe langa cei 265iv zici ca am luat trotineta din copilarie. 99% din drumuri le fac electric, daca bateriile o sa tina sa zicem 400.000km o sa duc dsgul in sufragerie si pun mileul pe el.

  6. Anul trecut am umblat dupa un volvo xc40..livrare, pret, optionale, ma rog nu am fost decis.
    Intre timp, la inceput de 2023, un coleg a cumparat un xc40 iar alt coleg un xc90 si am avut ocazia sa merg cu ambele. Dezamagit, materiale slabe la interior, usile cam troace, google cu ecran touch mare dar insensibil, trebuie insisistat ca sa mearga, finisaje slabe/inexistente (migam zgariat pantofii prin fiarele de sub scaune) . Plus probleme generale:
    *la xc40: s-a stricat AC (reparat dar nu mai mergeau airbagurilel, s-a stricat o usa, ceva la frana “de mana”, acum e chemat la service pentru o “garnitura”
    La xc90: s-a stricat un geam, masina a decedat complet in urma unui update nereusit, au trebuit sa vina de la volvo si sa o ia la reprezentanat pentru resoftare completa.

    70
    • Ma intreb de ce am primit manute rosii. Baha, pur si simplu am pus niste fapte intamplate deja, cu doua masini noi (ca asta am uitat sa zic, masini noi, de la dealer).

      46
    • #23

      Te-a citit și dilării.

      6
  7. #24

    Dacă și Range Rover e mașină, atunci io-s Papa Pius XXL.
    Volvo? ROFL. Un jeg chinezesc.
    Există doar 2 mărci pe lumea asta: BMW, Mercedes-Benz. Restu’-s căcaturi pe bani mulți.
    Electrică? Doar dacă va fi curentu’ gratis și bateria cât o cutie de pantofi cu autonomie reală de 1000 km.

    15
    • #25

      nu te poți abține, nu?

      15
    • #26

      @costicămusulmanu: LoL, nu.
      Range Rover a fost un jeg de mașină dintotdeauna, nu doar de-acum, când e pe mâna incompetenților no.2 ai planetei.
      Volvo a fost OK până să-i cumpere Geely. Guvernul suedez, dacă ar fi avut un bărbat cu coaie p-acolo, ar fi naționalizat marca și n-ar fi dat-o pe bani mărunți pe mâna incompetenților planetei.

      10
    • #27

      aidplm! MB sunt cele mai proaste si mai rele si mai dezamagitoare si mai proaste si mai nefiabile si mai negandite si mai proaste masini de pe lumea asta.

      5
  8. #28

    eu incep sa ma ingrijorez ca nu mai gasesc diesel peste niste ani cand schimb actuala poluatoare. o sa ajung pe benzina ca toti amaratii

    22
    • Dupa 15 ani de masaj gratuit primit de la tractorul din dotare, constat ca motorul cu benzina e megainventie, haha.
      Deh, cand esti sarac iei diesel ca sa faci impresii (da stiu cuplu chestii). Lasa, am fost la fel ca voi, inca am tractorul si merge bine dar nu poate fi comparat cu o masina cu benzina.

      17
    • #30

      Add, stii ca dintotdeauna o masina a fost si este mai scumpa in versiunea diesel decat in cea benzinara, nu? Verifica si tu configuratoarele. Deci cine e saracul?

      4
    • #31

      @Ender: am ambele, dar prefer dieselu’.

      1
    • #32

      Noțiunea de sărăcie nu acoperă
      doar starea materială.

      5
  9. #33

    Nu știu ce sa zic de calitatea Mercedes. Am cunoștințe și prieteni cu Mercedes și toate sunt mașini de la 2018 încoace, probleme peste probleme, gen lăsat în drum, schimbat piese de 5k euro pe garanție, turbo schimbat, computer de bord schimbat, chestii drăguțe dinastea. În schimb se felicita ca au luat-o noua și au garanție, altfel scoteau mulți, mulți bani pe piese și manopera. Ca idee de modele avem asa: a klasse, e klasse, gle coupe, GLC coupe, cls

    16
  10. #36

    Japoneze FTW

    13
  11. #38

    „a inceput sa se scarpine intens pe inceputul de chelie ce ii marcheaza fruntea olimpiana.”

    O tempora…

    La subiect, când eram mai tânăr și mai prost nu credeam în „planned obsolescence”. Când nu mai sunt atât de tânăr, mi-am schimbat opinia.

    10
  12. #39

    Am avut Volvo. V50. Cu, probabil, ultimul motor original Volvo. Benzina, 5 cilindri, 140 de cai. L-am dus pana la 365 de mii de km. I-am schimbat cureaua de distribuție și compresorul de aer condiționat. In rest ulei, filtre si bujii la timp. Consuma o benzinărie la 100 de km. Dar … motor fara moarte.

    De niste ani sunt posesor de Mazda. Cx-7. 4×4, diesel, 170 de cai. Multi zic că e o mașină cu probleme. Mie nu mi se pare. Daca ii faci schimbul de ulei la 10k (nu la 25k cum scrie in manual) și mai ales daca ii pui ulei de calitate… 0 probleme.

    Cred că e mai mult problemă de șofer și mai puțin de mașină.

    7
  13. #40

    fost posesor de honda civic, i-Shift, 1.8 litri, 140 hp. 4 ani nici o problema.
    fost posesor de toyota aygo(pt oras luata, mergea f ok si pe autostrada) 5 ani nici o problema cu ea.
    actual posesor de mazda cx-30 skyactivx, motor de 2l, 186hp, semi-automata, consum mediu la 40k km 7/3 l
    daca ies pe autostrada si pun pe automat la 130 km/h consumul este 4 l(stie sa opreasca 2 cilindri si functioneaza doar in doi)
    tehnologie f misto, benzinar cu aprindere prin compresie(ca la diesele), super masina, nici o problema cu ea in 3 ani
    ma fut in merc, bmw, volvo, audi, vw si alte pocnitori!

    5
    • #41

      serios, asa misto mazda? am o prietena care si a luat recent mazda cx 5 si cand ajunge la benzinarie, plange.

  14. #42

    “serios, asa misto mazda? am o prietena care si a luat recent mazda cx 5 si cand ajunge la benzinarie, plange.”
    Normal ca plange: motor de 2.5 l, skyactivg, 14 la suta în oraș
    A mea are doar 2l motor, mild hybrid, consum in oraș cam 7.5.mers doar AT.

    3
  15. Vinovat de 2 Range Roveruri (Evoque 2012 si Evoque 2020) – aluia din 2012 i-a pocnit un furtun de la turbo (Motor Ford Duratorq de 2.2 190 cp) la 175k km, 850 de lei piesa originala de Land Rover, 300 de Ford. Schimburi de ulei anuale (15-20k km), mergea perfect orice butonel, orice chestie electrica. Nemultumirea e ca ii place motorina cam mult, 14-16%. Ala din 2020(D150 Ingenum) nu a avut nici o problema, nici un glitch, il am de la 17 km are gata 70k acum. Schimburi de ulei si schimbat roti vara/iarna. Am avut si un GLC 220 din 2017, batranicios, design de acum 25 de ani, avea navigatia mai multa margine decat ecran LED. Ca sa nu mai zic ca am senzatia ca Merc/Audi pun navigatiile de parca au uitat initial sa le puna si si-au adus aminte la un moment dat si a zis nea Fritz “pune-o ba acolo, 2 suruburi si niste scoci”. Range Rover are frumos navi incastrat in bord. Sa nu mai zic ca Rangeul de 190 cp avea mai multa viata in el decat GLC 220, teoretic cu 30 de cai in plus. Iar scaunul era larg, stateam in el de parca eram copil mic. Poate sunt eu prea slab la 186 cm si 94 de kile. Vinovat si de electrica, un Mini Cooper SE, a facut acum 2 ani, are 17k km, merg gratis cu el ca deh panouri foto pe casa, revizii incluse, garantie 4 ani cu service inclus. Fasneatza, silentioasa, super confortabila, ideala pentru mers la birou si plimbat prin oras sau aiurea cand ai chef, perfecta ca a doua masina, nu m-as mai intoarce niciodata la combustie pentru o masina de naveta, prea e totul acolo cand ceri, la putere ma refer. Faci “dii” si esti in galop. 0-50 3 sec, 0-100 6.9 sec (oficial 7.4)

    1
    • #45

      misto, imi dai asa, speranta pentru viitor:)

    • #46

      salut!
      consum de 14-16% pe motor de 2.2? nici 3.0 nu are consumul asta…

    • Motorul Duratorq e foarte vechi (cf Wiki e in serviciu din 2000), Range Roverul Evoque din 2012 are 1650 de kile. Pui si talpa grea, tractiune integrala permanenta, TADAM! 14%

  16. #48

    Cand vezi pe strada un Land Rover, sunt doar doua posibilitati:
    – ori se duce la service
    – ori se intoarce de la service