Trăim niște vremuri interesante și provocatoare pentru multe industrii și fiecare încearcă să se adapteze contextului. Atât clienții cât și companiile. Toți ne uităm la „ăla mai mare” și vrem să fim ca el dar pe scurtătură dacă se poate.
Tiberiu Pop a renunțat brusc la zahăr și s-a apucat să arunce cu noroi în eMAG și în Consiliului Concurenței până când și-a dat seama că amenzile sunt mult prea mari pentru gustul lui așa că s-a apucat de cântat. Trist este că nu are și el un prieten ceva care să îi spună că are vocea lui Băsescu pe steroizi și se face de râs. Știți momentul acela când te uiți la un clip și simți că îți e rușine că îl cunoști pe om?
evoMAG a crescut frumos de-a lungul anilor. Parteneriate cu comunitatea WeAreElectric, produse gratuite la ridicarea din showroom (înghețată, bere, în funcție de sezon), a stat de-o parte de scandaluri și și-a văzut de drum. Dar spiritul antreprenorial zice că banii pot fi obținuți ușor prin fluxuri greu de înțeles de majoritatea oamenilor și 7 lei dacă scapă din greșeală pe fiecare comandă, la un milion de comenzi sunt 7 milioane de lei venituri doar prin două paragrafe alambicate în termenii și condițiile de pe site.
Volumetria este un concept adus la scară largă de către eMAG atunci când trebuia să calculeze ce produse pot fi livrate în EasyBox și presupune ca fiecare produs să aibă menționat exact ce greutate are și ce dimensiuni cu tot cu ambalaj. evoMAG folosește volumetria pentru ceea ce pare un venit nemeritat.
În exemplele de mai jos avem o pereche de căști wireless Xiaomi Mi True care au conform producătorului undeva la 40 de grame. Aș fi zis 60-70 cu indulgență. Dar evoMAG spune că au 300 de grame. O sa ziceți “da mai dar ce contează că au 300 grame sau 50 grame, ca nu se simte la calculul prețului pentru curier”. Wait for it!
Camerele web Logitech C922 Pro (alea bune pentru videochat) sunt nestimate ca având 1 kg. Bine că e livrarea gratuită fiind f scumpă.
Camera de supraveghere video Xiaomi Mi Home Security 360 este estimată la 5 Kg. O cameră video similară tot de la Xiaomi este estimată tot ca având 5 Kg. Camerele au conform producătorului undeva la 239 grame. Cu tot cu ambalajul evoMAG la cât poate să ajungă coletul? 500 – 800 de grame? evoMAG tarifează pentru 5 Kg.
Aș vrea să cred că este o greșeală dar aproape orice produs aș lua de pe site la mână este supraevaluat. Mult rău. Conform informațiilor de pe site, „pentru comenzile cu valoare totală mai mică de 449 lei taxa de transport se va calcula in coșul de cumpărături in funcție de greutatea coletului”. Cât, cum, nu știm. Ca în reclama cu reptilienii de la CatMobile: nu știm, noi doar putem întrebări. evoMAG decide care este taxa de livrare și o afișează în coșul de cumpărături fără ca utilizatorul să poată contesta în vreun fel corectitudinea modului în care a fost calculată taxa de livrare.
Tarifarea incorectă a taxei de livrare îmi aduce aminte de vendorii din marketplace-uri care scădeau 10 lei la costul produsului dar puneau 20 lei în plus la taxa de livrare. Până când au băgat mâna prea mult în borcanul cu miere și a început marketplace-ul să îi comisioneze și la taxa de transport.
Alt fenomen interesant este adăugarea costurilor care nu sunt deloc explicate în pagina de finalizare a achiziției. Or fi în vreun pdf pe undeva ascunse bine într-o cămară, dar legal cu siguranță nu e.
- Căști Wireless Xiaomi Mi True Wireless Earbuds Basic S, Bluetooth 5.0, Microfon (Negru): greutate 300 grame și plata numerar la primirea coletului. Cost transport 20.35 lei
- Căști Wireless Xiaomi Mi True Wireless Earbuds Basic S, Bluetooth 5.0, Microfon (Negru): greutate 300 grame și plata online. Cost transport 15.59 lei
Cum calculează ăsta prețurile?
NOU
Cred că melodia ăluia e inspirata din
youtu.be/qqXi8WmQ_WM
NOU
M-am fript cu niste patch-corduri, 10 bucati greutate estimata 10kg. Ma gandeam cum sa cobor sa ajut curierul sa le urce… in total daca avea 1kg era bine.
Precedenta cumparare a fost acum 10 ani, urmatoarea poate peste 10 ani.
NOU
Eu am vrut sa comand un HDD extern de la ei si m-au sunat de la Politia Rutiera ca trebuie dosar cu sina si timbru fiscal, pentru cerere Autorizaţia Specială de Transport (AST) pentru transport agabaritic.
Inca umblu cu dosarul intre Rutiera, Minister, Primarie.
NOU
off-topic: de vreo saptamana textul din articole se vede foarte prost, neclar.
E singurul fond care are problema asta.
ibb.co/tQvwrZX
NOU
Nush dc dracu face asa. Am pus alt font – cum e?
Daca mai ai probleme, da-mi mail pe valentin@wpdevel.ro
NOU
Cred ca s-a rezolvat.
NOU
Da, acum arata bine.
NOU
S-a rezolvat acum
NOU
Confirm, si la mine se vedea la fel, acum e mult mai ok.
Parca insa fontul asta e cam … neinteresant/sec?
Scuze, cei 2 centi ai mei…
NOU
Vai ce mizerabili…
NOU
Poate sunt transe? 0 – 300 ; 300 – 1000; 1000 – 5000?
Diferenta de pret pe aceeasi transa poate sa fie de la metoda de plata selectata. Ramburs vs card.
Oricum, era prea frumos sa fie clar si explicat simplu, elegant, direct. E mai simplu sa trantesti acolo ceva si sa te pisi pe ea de treaba.
NOU
Am incheiat orice colaborare cu ei in momentul in care un produs era in stoc magazin “exclusiv online” si undeva, mic, ascuns, era specificat ca “exclusiv online inseamna in stoc furnizor” – si alte magarii de genul asta. Si aveam nevoie de el repede.
Acum asta – diz iz da’ shiet – e bomboana de pe koliva.
Nu e nou cu greutatea volumetrica, se practica des, in special in afara, aici la noi parca nu prea am auzit, dar totusi aici chiar nu era cazul…
Prefer un emag cinstit, cu pret mai mare, dar corect informat.
NOU
Fix acelasi lucru l-am patit si eu cu ei – saptamana trecuta. Iarasi se confirma aia cu “Emag si restu'” Acum, astept sa proceseze cei de la Altex o comanda de vineri. Ghici status 😀
NOU
Și eu am pățit-o cu Exclusiv Online. Printre altele am plasat o pre-comandă la ei pentru Iphone 12 pro max, e plasată de peste o luna și singurul mail e cel că este preluata de x agent, nici o estimare, nimic. Între timp a revenit pe stoc la Emag, comandat și livrat.
Stau cam prost pe partea de comunicare. In altă ordine de idei am și comenzi livrate in timp util de la ei.
NOU
aceeași măgărie am pățit-o și eu la ei cu un produs care era în “stoc exclusiv online” iar furnizorul era undeva în Polonia…
după ce văd că trece o săptămână și nu se mișcă nimic… mă apuc să întreb, vine un reply că “Intrucat produsul comandat nu era in stocul evoMAG, acesta a fost solicitat furnizorului cu termen de receptie cuprins intre 7-10 zile lucratoare (furnizor extern).”
mai trece o săptămână… tot nimic, întreb iarăși… și vine reply automat out of office cu textul că începând cu data de X persoana respectivă nu mai face parte din echipa evoMAG și că problema este preluată de altcineva din departamantul de vânzări.
(unde X = ziua curentă când am trimis a 2-a întrebare)
până la urmă am luat același produs de la Vexio, tot cu livrare de la un furnizor din Polonia și cu vreo 80 lei mai ieftin decât de la evoMAG, care mi-au dat banii înapoi.
NOU
Taxa de transport e cea mai mica mizerie facuta de ei. Pun preturi sub concurenta si lasa comanda “preluata” cu saptamanile. Suni la ei sa ceri explicatii si brusc produsul nu mai este in stoc. Problema cu produsele din stoc, pe pagina produsului, majoritatea au “livrare in 3-5 zile”. In practica, sub 3 saptamani, nu ajunge mai nimic. Am 4 comenzi anulate pentru depasirea termenului de livrare cu 2-3 saptamani pentru produse ce erau promovate ca avand livrare in 3-5 zile. Infecti.
NOU
Asta daca iti raspunde cineva la tel
NOU
Eu le-am trimis un produs în service și mi-au cerut explicit să nu declar la curier valoarea coletului pentru garanție de transport (1% – cam 5 lei în plus la transportul care îl plăteau). Eu am fost fraier și am făcut cum mi-au zis.
Cand a ajuns la ei țăndări au avut tupeul să îmi spună că eu l-am pus spart în colet.
La retur bineînțeles că nu l-au asigurat și a sosit și mai praf decât în pozele de la recepție în service.
Niște jegoși.
NOU
Espressor Bialetti de 60 ml ( o ceașca) cântărește 10 kg, costa 103 lei și transportul este gratuit pentru ca toate livrările peste 449 lei au transport gratuit …
NOU
Cel mai probabil e calculat volumetric, au ei o formula si transforma volumul in kilograme … poate asa au contractul cu firma de curierat. Nu apar nu blamez si precizez pentru snouflecsi … greutatea reala nu are nici o legatura cu greutatea calculata din volumul cutiei.
E o chestie de curierat, ca ei iti transporta si “aerul” din cutie. Ca in celebra intrebare de la fizica: ce e mai greu, un kil de pene sau un kil de plumb?
NOU
Daca ne gandim din punct de vedere al firmei de curierat, pare logic sa taxeze la volum un colet care este usor, dar foarte voluminos.
Masinile pe care le folosesc au un spatiu limitat in care pot depozita aceste colete.
Putem sa modificam putin intrebarea de la ora de fizica:
“Ce este mai greu de transportat? O bucata de 1 kilogram de fier sau un sac cu 1 kilogram de pene?”
NOU
Am vreo doua camere Xiaomi acasa si stiu pachetul. Daca il fortezi un pic intra in plic deci buba e altundeva. Nu e pe greutate, nu e pe dimensiune … nu stiu pe ce e ca sunt camere micute. Acum, de ce or fi 5Kg camera, ramane un mister 😉
NOU
am 4 camere xiaomi. pachetele sunt cat un cub rubik, nu cred ca au 1 kil toate
NOU
In primavara taxa de livrare pentru un produs de 45kg la Emag a fost 25 lei, evomag probabil ma taxa un rinichi.
NOU
1) Din experienta de lucrat cu API-ul de la FAN, cei 5 lei diferenta sunt exact de la metoda de plata: ramburs vs card (sau mai corect: ramburs vs curierul nu are nimic de incasat). Cam in toate contractele cu FAN rambursul era taxat exact 5 lei. Ar fi putut sa explice mai bine asta, dar nu mi se pare o mizerie.
2) Ar fi interesant de vazut ce scrie pe AWB-ul unui produs de 2kg facturat la 5kg. Ca e posibil ca AWBul sa fie facut tot pentru 5 kg si sa plateasca la curierat tot pentru 5 kg. As mai mentiona ca unii producatori/importatori iti dau un tabel cu greutatile brute (cu tot cu impachetare) care nu are nicio treaba cu realitatea si e destul de greu sa iei fiecare produs la mana sa il cantaresti pentru o diferenta de cost de livrare de 2-3 lei.
NOU
@gc, probabil produsul tau de 45 de kg depasea valoarea de 449 lei, asa ca nu se incadra la taxarea la kg pentru transport.
NOU
Nasol ca astia au un sistem de calcul haotic. Da mai nasol e cand citesti un post si cand ajungi pe la sfarsit iti dai seama cat de inutil e.
NOU
In cazul platii numerar la livrarea coletului, orice firma de curierat taxeaza acest serviciu numit “ramburs in cont colector”.
Pe langa faptul ca fiecare tranzactie are un cost suplimentar, virarea banilor catre beneficiar (magazin) se face in minim 1 saptamana, maxim 4 saptamani, caz in care vanzatorul ar trebui sa isi provizioneze si un cost de finantare.
NOU
Sa fim seriosi, la volumele alea se negociaza la sange tarifele si termenele de virament
NOU
Asa e, dar nu e ca si cum platile cu cardul nu sunt comisionate, sau intra instant in contul magazinului. Plus riscul de chargeback. Eu platesc mereu cu cardul, insa mi se pare o mizerie sa pui suprataxa pt plata la livrare. Esti smecher, scoate-o de tot ca optiune si esti ca amazon.
NOU
Scuze de offtopic: au căzut serviciile Google (Gmail)?
NOU
Si zoso.ro . Coincidenta? 😛
NOU
Da, a fost picată partea de autentificare vreo 30 de minute.
Acum pare să fie ok.
NOU
www.theverge.com/2020/12/14/22173803/gmail-youtube-google-assistant-docs-down-outage
NOU
De curiozitate, ai incercat sa ii intrebi despre cum, de ce si in ce fel stabilesc taxa asta? Telefon, mail, chat, FB, porumbei calatori, whatever. Cred ca ar fi fost interesanta o parere, sau o explicatie, si din partea cealalta
NOU
Cred ca, in conditiile astea, cand este atat de mare concurenta pe acest segment, orice discutie este inutila.
In opinia mea, odata ce au aceste manevre, cel putin jegoase, orice explicatie ar fi futila.
Mai bine de evitat pe viitor si gata, nu dau ei faliment din cauza asta si de ce sa le dau banii lor, cand altii asteapta si la altii sunt tratat mai bine?
Revenind, are si emagul bubele lui, dar in extremis iti rezolva problema.
#my2cents
NOU
Nu știu cum fac preturile dar eu de 3 ore încerc sa întru pe zoso. Ro și nu merge!! Sper ca e bine băiatul.
NOU
Greutatea volumetrica in curieratul intern se calculeaza pe formula: volum(in cm3)/6000. O cutie de 60x60x60 cm are o greutate volumetrica de 36kg, chiar daca in ea sunt 5 kg. Se plateste intotdeauna greutatea cea mai mare, dintre fizic si volumetric.
NOU
Hm.
Avand in vedere diferenta de pret emag vs alte magazine din ultimii ani, deja m am lecuit si nu prea mai dau pe la emag de multa vreme.
Serios, pretul de baza e atat de mult in jos incat pacalelile acestea de cativa lei la transport nu le simti la buzunar.
Oi fi tu corect cu cifrelele ca magazin, dar cam scumpa corectutudinea asta reflecatata in pretul produsului, respectiv cam mult adaos. Prefer sa mi iau teapa de cativa lei la transport decat sa achit diferenta de pret la produs. Asta ustura tare la buzunar.
NOU
Mi se rupe de cum calculează magazinele prețul. Când vreau să iau ceva, pun în coș, compar prețul final cu cel de la alt magazin similar și prețul cel mai mic câștigă.
De exemplu eMag, comand o baterie de chiuvetă la care m-aș fi așteptat să am transport gratuit la cât costa. Ce credeți? transport 25 lei. Google, găsesc un pic mai ieftin la alții și au și transport gratuit.
NOU
Salut Arhi,
Multumim pentru feedback si il apreciez mult ca de fiecare data.
Ajung dimineata la birou, ca in fiecare zi in cei 15 ani de cand am fondat si conduc evomag.ro si ma asez langa colegul meu Marian (de la marketing) si imi spune “Mi-a dat pe Whatsapp X un printscreen cu o comanda (fix cea de care mentionezi cu cele 2 produse) si cu mentiunea “ce face Patrascu, vrea sa se imbogateasca? a pus 5kg la o camera?”.
Fac abstractie de indrumarea pozitiva si intram impreuna pe loc sa verificam produsele. Constatam ca produsele nu au Kg setate pe produs si au luat Kg de categorie (fiind 100.000+ produse, nu reusim sa le adaugam Kg intotdeauna asa ca am setat pt toate categoriile, un nr de Kg mediu, solutie gasita acum cativa ani). Corectam cele 2 produse si mergem mai departe.
Mentionez ca avem un proiect deja la dev prin care Kg sa fie trecute manual sau automat (in functie de produse) pentru tot ce avem in oferta de pe evomag.ro
Orice client se considera nedreptatit de nr de Kg eronat scris, imi poate scrie direct (mihai.patrascu@evomag.ro) si cu mare drag ii returnam banii si corectam informatia.
Multumesc frumos pentru feedback si sunt oricand la dispozitia oricarui client care doreste sa ne trimita feedback.
Mihai Patrascu
CEO evomag.ro
NOU
acum, ca sa ma bag si eu in seama, desi nu sunt parte a discutiei, evomag are probabil mii de clienti care nu au auzit de arhiblog si de acest articol si care, cu siguranta nu vor trimite mail la tine. nu stau eu sa judec politica firmei, dar zic ca e posibil sa iasa clienti nemultumiti si tacuti, care sa plece, pur si simplu. #my2cents
NOU
Salut Arhi,
Corect si ai dreptate. De aceea, am pornit acum ceva timp acel proiect cu dev de completare corecta a kg. Speram cat mai curand sa facem implementarea aceasta.
Multumesc, oricand deschis pt feedback.
NOU
multumesc si eu ptr raspuns
NOU
Cu asigurarea transportului la trimitere în service cum stați? Tot pe barba clientului?