Tot timpul dau în trafic de bicicliști analfabeți din punct de vedere ai codului rutier. Oamenii nu au nici o treabă, nu știu regulile, ei știu că au bicicletă și că trebuie să te dai de pe pista de bicicliști. În rest, pe stradă, e ca pe câmp, zburdăm.
Cea mai enervantă fază este atunci când rromânul nostru, posesor de bicicletă de minim 1000E, altfel nu își merită banii, merge pe trotuar lejer, claxonând nemernicii care îi ocupă cumva spațiul, iar când ajunge la o trecere de pietoni, țuști pe trecere, din mers, în mare viteză. El nu mai e biciclist, e pieton atunci.
Downomanilor, biciclistul are prioritate pe trecerea de pietoni doar dacă e pe jos și ține bicicleta de ghidon. Altfel e doar un incapacitat în trafic, care încurcă oamenii.
Vă dați seama că, în cazul în care unul din înceții ăștia e accidentat pe trecere, va zice că ducea bicicleta de ghidon. Dovedește că nu e așa.
Aș vrea ca la biciclete să se dea examen ca la motociclete. Măcar să dai sala, să văd că ai un minim de cunostințe ăn domeniu. Nu așa, fiecare hipster își ia tricicleta și începe să pună vieți în pericol.
De asta îmi place mie GoPro-ul. Mă ține liniștit și relaxat la volan. Mai rămâne să îmi iau un card de 32 și stau calm.
Foto latrecut.ro
NOU
1. punct de vedere al codului rutier
2. depasirea pe linie continua a “nemotorizatelor” e perfect legala
NOU
ccd » nu e deloc legala, citeste putin codul rutier
NOU
mda…..depaseste tu pe linia continua in orice situatie…si vei cotiza de-o sa-ti vina acru-n dinti
NOU
Păi dacă nu treci peste linia continuă, adicătelea rămâi în banda ta … n-au ce să-ți facă.
NOU
Sunt situatii in care poti sa depasesti pe linia continua.Am picat traseul exact din cauza asta.Am stat in urma unei carute timp de 20 de min.Politistu’ mi-a specificat ca , carutele , pot fi depasite pe linia continua , de astfel si in cazul in care pe banda de mers intalnim obstacole imobilizate .Am mai intrebat pe cineva de la rutiera din Bucuresti si mi-a confirmat acelasi lucru.
NOU
Georgiana » cine ti-a confirmat, ti-a confirmat prost www.realitatea.net/ce-patesti-daca-depasesti-o-masina-stationata-politia-pedepseste-pe-cine-nu-trebuie_930997.html
NOU
Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol. (definitie din codul rutier, art. 45)
Exista restrictii doar pentru depasirea vehiculelor si a coloanelor oficiale. Obstacolele fixe se pot depasi oricand.
Vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi depasite pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri daca exista conditiile necesare. Vedeti art. 120 din regulamentul de aplicare al Codului Rutier.
Iar art. 132 spune ca “Conducătorul vehiculului al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic, care impun trecerea pe sensul opus este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a permite trecerea vehiculelor care circulă din sens opus”.
Daca respecti regulile astea i-ai demolat in orice instanta.
NOU
Eu o duc de jiţ, nu de ghidon. Se pune?
NOU
Ia-ti card de la class 6 in sus.
NOU
Pegasul Modern nu e chiar orignal. Manelerele de la ghidon si aripile nu sunt ale lui si cauciucurile erau diferite. Pe spate era mai gros si pe fata era din ala normal de pegas, ambele cu ventil de bicicleta. Pff cate spaime am mai tras cand se desumflau un pic… :))
Pe una verde ca asta am invatat sa merg pe bicicleta, doamne cat de bucuros eram cand cadeam si nu o zgariam. :))
NOU
O mare parte (nu stiu daca si majoritate, dar mare) dintre biciclisti au si masini. Ceea ce inseamna ca au cunostiintele teoretice necesare despre regulile de circulatie, inclusiv cu plastic doveditor in buzunar.
Si da, trebuie sa te dai la o parte de pe pista de biciclete. Ca altfel, biciclistul ramane la bicicleta doar pentru turele pe munte, si redevine automobilist, ca nu merita sa faci 40 minute cu bicicleta in loc de 20 ca stai sa ocolesti toti cretinii, mai bine 35 cu masina, fara sa transpiri si sa risti sa mori. Si dupa aia te plangi cat de aglomerat e orasul, si cum toti meltenii merg cu masina, ai dracu’ de animale lenese care s-ar urca la volan si din dormitor pana la buda. In afara de tine, bineinteles, care vrei doar sa mergi cu masina peste tot si cand te dai jos din ea sa-ti iei tigari mergi intre dungile alea galbene, ca arata asa frumos…
NOU
Adi » de exemplu, langa IOR, pe trotuar, e pista de biciclete si mai raman cam 50 de centimetri pentru pietoni. aia pe unde plm sa mearga, prin copaci?
NOU
Pietonii aia sa il “voteze” pe Oprescu ca le-a facut piste de biciclete pe trotuar si nu pe strada cum ar fi fost normal.
NOU
De ce nu examen și ăia cu scutere?
NOU
Daniel » stiam ca parca dau sala. ma insel?
NOU
Nu te inseli Arhi.
NOU
Depinde de capacitatea cilindrica a mopedului. La foarte multe nu este nevoie de permis de conducere, deci nu se da niciun examen.
NOU
Germania: cand un biciclist face vreo gafa, pe langa amenda, ia si puncte de penalizare la permisul de sofer (daca il are). Stii cat de cuminti merg?
NOU
Bicicleta Modern, the rest does’t matter !
NOU
btw cine ti-a castigat bicicleta?
NOU
cartus » nimeni, astept rezultatele
NOU
Daca banda de biciclete se termina in trecerea de pietoni atunci e normal sa traversezi strada pe bicicleta…problema este a primariei care nu marcheaza pista de biciclete langa trecerea de pietoni care traverseaza strada. Sunt strazi unde se termina pista de pe trotuar in bordura, se continua dincolo tot pe trotuar, dar pe strada ce urmeaza sa fie traversata e doar “zebra” marcata nu si pista de biciclete. Nu va merge nimeni pe pista calare pe biciclete, la coltul strazii sa se dea jos si sa traverseze a pied, dupa care sa se suie iar pe sa.
NOU
Trecerea de pietoni nu-i un as în mâneca pietonului să facă ce vrea pe ea.
Ca și pieton, indiferent că ești pe jos la pas normal, sau la pas de jogging, sau la pas de viteză 100m sau cu bicicleta TREBUIE SĂ TE ASIGURI nu să treci ca boul crezând că ăla-i teritoriul tău dat de mă-ta și că poți face ce vrei pe el.
E o chestie de bun simț până la urmă …
NOU
Ai dreptate…au am spus ca biciclistii trec calare pe biciclete pe trecerile de pietoni pt ca in mod normal langa trecerile alea ar trebui marcate si pistele de biciclete. Nu poti sa ai piste pe trotuare si cand se termina trotuarul sa dispara pista pt a reaparea peste strada tot pe trotuar. Biciclistii care trec pe biciclete trecerile de pietoni sunt de inteles in conditiile date.
P.S asa cum pietonul sau biciclistul are datoria sa se asigure cand trece strada si soferul are datoria sa mearga prevazator in preajma trecerilor de pietoni stiindu-se ca pot trece oricand oameni pe acolo.
NOU
Corect.
Însă chiar și cu pista de bicicletă marcată pe lângă trecerea de pietoni tot este obligația fiecărui participant la trafic (pieton, biciclist, șofer whatever) să se asigure.
NOU
Pista de biciclete de la IOR nu e tocmai legala, ca majoritatea pistelor din Bucuresti. Dar a fost de-un tun sa iasa banu’… Plus barile ce desparteau parcarea de trotuar, dupa ce ca le pusesera sa nu mai ai acces la masina decat cu elicopterul, le-au scos acum pe o parte a parcului, probabil alti bani de unele noi la rand.
Pentru card, vezi ca sunt Samsung-uri microSD cu adaptor, 32 GB, clasa 10, putin peste 100 lei, par cel mai bun pret. Rezistente la apa, campuri magnetice si alte balarii ce le recomanda.
NOU
god….cat de gay arata flebetea mea din copilarie….plm…parca nu arata asa cand era pe verde si o aveam eu
ideal asa ar fi…sa dai sala si pentru biciclete si pentru mopede si pentru scutere …. pe “vremuri” sa dadea …chiar daca era mai “altfel”
NOU
Biciclistii interfereaza atat cu masinile cat si cu pietonii. Unii chiar se cred in masina si merg pe banda din mijloc pe drumurile cu 3 benzi. Pe trotuare, benzile alea speciale sunt facute intr-un mod absolut cretin. In unele locuri, ca pieton nu ai pe unde sa mergi. Eu merg cu castile in urechi, pentru ca merg foarte mult pe jos, si parca merg mai repede pe muzica ; in anumite locuri sunt nevoita sa dau muzica la minim si sa incordez urechea dupa sunete de “claxon” de bicicleta, pentru ca nu exista nici o bucatica de trotuar pe care pot merge care sa nu fie intre benzile alea galbene. E frustrant
NOU
Goproul ala al tau poate fi , eventual si in caz de accident, proba la dosar? Io stiam ca nu.
NOU
da, poate să fie.
NOU
In teorie nu poate fi acceptata ca proba in la tribunal.
In practica politistul va urmari inregistrarea daca ii spui ca ai una si va trage o concluzie pe baza ei.
Lucrurile se pot complica doar daca una din parti contesta si se ajunge mai departe.
NOU
@Alexandra: Mami, conform regulamentului, daca nu am pista de bicicleta si merg pe sosea am acelasi rang ca un scuter/motocicleta/moped. Adica in teorie, daca banda 1 e dreapta, banda 2 e inainte si banda 3 e stanga, esti obligat sa o iei pe banda 2. Sa nu mai vorbesc de faptul ca pe strada deja trebuie sa stii aceleasi reguli ca un sofer. Pe pista de biciclete ai prioritate si fata de pietoni, si fata de masini. Corect in esenta, retardat cu pistele din Bucuresti ( restul nu le stiu ).
NOU
@DFT, poate “tati” ca am o vaga impresie ca duduia e dudui!
NOU
Bai, “Alexandrele” astea, ia puneti-va si numere dupa nume sa va deosebeasca lumea, ca nu stiu la care se referea DFT :)))
NOU
@DFT,. “mami”: cand banda 1 e libera, nu e normal, ca biciclist, macar pentru siguranta proprie daca nu altceva, sa stai acolo? Mai ales cand urmatoarea intersectie e la 1 km departare. Nu imi mai amintesc exact ce scrie in legislatie despre asta, dar mi se pare oricum deplasat ca o bicicleta sa mearga pe banda 2, in timp ce masinile il ocolesc permanent si pe banda 1, si pe banda 3.
@baxter, alexandra aia care e un el e cealalta 🙂
NOU
Alexandra » toate vehiculele trebuie sa mearga pe banda 1. its the law
NOU
sunt biciclist de niste ani si nu pot decat sa te aplaud cu articolul asta. In momentul in care bicla a devenit o moda s-a umplut de cretini pe strada.
intr-un fel imi convine, ca soferii vad ca stiu si nu ma mai sicaneaza 🙂
NOU
www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ&feature=youtu.be
NOU
Eu stiam ca la trecerea de pietoni poti trece pe bicicleta daca ai banda/pista de bicilete desenata.
E asa sau mai am de invatat?
NOU
CostelM » nu exista exceptii in codul rutier. trecerea de pietoni e trecere doar daca esti pieton. adica daca mergi pe jos
NOU
Costel are dreptate. Daca pe langa pista e desenata banda de biciclisti tre sa le acorzi prioritate.
NOU
Intr-adevar, sunt locuri in care pista e desenata si pe sosea, de-a lungul trecerii de pietoni. Logic ar fi sa le acorzi prioritate, dar ar fi o aberatie sa presupuna biciclistu’ ca poate sa vina cu 20km/h de dupa o dubita si sa aibe prioritate. In fine, logic, ilogic, eu unul nu-mi aduc aminte cum e reglemetata chestia asta in codul rutier, si niciodata nu am avut instinctul sa dau prioritate in cazul de fata.
NOU
Si eu ma plimbam relaxat luni pe strada mea cu bicicleta ( mergeam catre un parc) . Si vad un alt biciclist care mergea PE STRADA PE CONTRASENS. I-am zis ca sensul alalalt e de mers da nu m-a bagat in seama.
NOU
Pistele de biciclete din parcuri sunt doar orientative, eu nu ma dau la o parte de pe ele atunci cand n-am alternativa. Iar aia de langa IOR e cel mai bun exemplu. Ii las sa claxoneze ca disperatii, ignor complet fenomenul. Bicicleta e participant la trafic, zice in codul rutier, deci locul pistelor pentru biciclisti e pe carosabil, nu pe trotuar. Trotarul e al pietonilor, iar atunci cand e invadata de biciclisti care se cred in Germania, pietonii trebuie sa-si apere drepturile. Cat despre biciclistii vitezomani din parcuri, merita o mare ranga peste dinti. Daca vor viteza, sa se duca pana la Ploiesti sau sa-si dea drumul pe Transfagarasan. Asta daca au cojones. Si cum majoritatea nu au, baga viteza printre copii din parc.
NOU
Daca traversez strada pe bicla o fac intr-un minut. Daca o fac pe jos fac trei -cinci minute. How abot that ?
NOU
lentilescu » how about what? legea este una si atat.
NOU
Arhi, nu uita: cardul ala de 32 trebuie sa fie minim class 6. 😀
NOU
Popix » nici class 6 nu misca prea bine, cam caraie aparatul la el
NOU
Sa va spun experienta mea: biciclistul trece in viteza pe trecere. Logic ca nu il vezi, ca doar a sarit din tufisuri si a venit in viteza. Desi ai apasat pe frana cat ai putut, il lovesti (e in viteza, pe bicicleta, nu e pieton sa il poti evita sau vedea din timp). Rezultatul final: biciclistul a primit amenda 400 lei si mi-a platit daune la masina. Dar sincer nu ii doresc nimanui sa treaca prin ce am trecut in ziua aceea.
NOU
Daca magarii de primari ar da masinile jos de pe trotuar ar fi loc pt. toata lumea.Dar asa ce se intampla …..vin magari cu masini care depasesc pe stanga refugiului de tramvai cu 100km/h,nu stiu la ce foloseste trecerea de pietoni de aceea ori nu dau prioritate ori ambaleaza limuzina de ii sar pistoanele si apoi parcheaza pe trotuarcat mai central sau pe o chestie trasata care cica e pista de bicle sau in scara blocului ca nu i-a facut domn’ primar loc de parcare,nu ca ar fi platit vreodata locul sau parcarea…
NOU
@arhi chestia aia din linku` tau la realitatea e o aberatie romaneasca.
io treceam printr-un sat de ala traditional romanesc( cu tablele de intrare/iesire la ma-sa-n drîmbă,=2 km in campu` cu trifoi basca linie continua pe toata lungimea satului). Si se ivi la un moment dat un tractor oprit pe singura banda pe sens, paralel cu crasma satului, chiar langa barul de zi, vis-a-vis de cafebar “La Costy” si la 2 pasi de ABC Non-Stop cu orar 7-23. Semn de oprire interzisa? Eh, fitze, alea e la oras, satu` nu se incurca cu de astea.
Linie continua-tractor oprit- o singura banda pe sens.
Intrebare catre POLITIA RUTIERA: am voie sa depasesc hărăbaia aia de tractor sau stăm până termină Ghiță Tractoristu berea?
PS. in caz ca e vreunu` odihnit si isi aminteste ca tractoarele n-au ce cauta pe DN- sa stationeze nici atat, inlocuiti va rog tractoru cu una bucata dacie.Sau, de ce nu, chiar cu o mașină.
NOU
ASdfix » sunt de acord ca e aberatie, dar se intampla, e realitate
NOU
Doamne cata dreptate ai ! Mi te alatur acestei initiative ! Unii biciclisti au impresia ca totul li se cuvine , ca pot sa te loveasca din laterala si tot ei sa faca scandal …
Felicitari !!
NOU
“SECŢIUNEA a 4-a
Reguli pentru alţi participanţi la trafic
§ 1. Circulaţia bicicletelor şi a mopedelor
Art. 160. – (1) Bicicletele şi mopedele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
(2) Persoanele care nu posedă permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de legislaţie rutieră în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule.
(3) Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligaţi să circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.
Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau mopede:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia „Accesul interzis bicicletelor”;
b) să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;
f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite;
j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
k) să circule pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;
l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;
m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.
n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau moped;
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent – reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.
(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. iar, conducătorii de mopede sunt obligaţi să aibă, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislaţie rutieră şi certificatul de înregistrare a vehiculului.”
Pentru cei care conduc bicicletele exista si reguli www.igpr.ro/DPR/regulament.htm , dar probabil 95% sau mai mult nu le stiu.
NOU
buna
eu am patit azi, un biciclist venea pe trotuar cu viteza ,eu stateam la semafor a 3 masina sa facut verde si viram la dreapta biciclistu sa bagat in masina in mislocul masini in stilp ,CINE II DE VINA
NOU
costi » el, daca voia sa fie pieton, trebuia sa fie pe jos